Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

Anak anda selalu jatuh sakit? Dah bagi susu ibu, amalkan pemakanan sunnah, jaga pemakanan anak, tapi selalu juga jatuh sakit. Nak tahu kenapa anak selalu demam batuk dan selsema?

kenapa anak selalu demam, kenapa anak selalu demam panas, kenapa anak selalu demam malam, kenapa anak kerap demam, kenapa bayi selalu demam, punca anak selalu demam, kenapa anak sering demam panas, mengapa anak selalu demam, kenapa anak sering demam malam, kenapa anak selalu selsema, kenapa anak selalu batuk, kenapa anak selalu batuk di malam hari, kenapa anak kerap batuk, kenapa anak sering batuk malam, kenapa anak saya sering batuk, kenapa anak kecil sering batuk,

1. Antibodi yang lemah. Sesetengah anak mempunyai antibodi yang lemah, terutamanya anak yang dilahirkan tak cukup bulan. Mungkin juga disebabkan oleh genetik. Apabila antibodi anak lemah, badan tak dapat nak melawan serangan bakteria dan virus yang menjadi punca demam.

2. Tak habiskan antibiotik. Bila kita bawa anak yang demam ke klinik, biasanya doktor akan bagi Antibiotik. Antibiotik yang diberikan perlu dihabiskan, tak boleh makan sekerat jalan. Kalau tak, nanti akan berlaku antibiotic resistance iaitu keadaan di mana antibiotik tidak akan berkesan lagi ke atas badan anak.

3. Persekitaran di rumah. Ada anak yang sering sakit disebakan keadaan rumah yang kurang bersih. Saya tak maksudkan rumah yang bersepah, dan tak dikemas. Bersih yang saya maksudkan di sini ialah habuk & debu tersembunyi macam atas rak, pengudaraan yang tak berapa baik, penggunaan alat pewangi rumah (bahan kimia), dan sebagainya.

4. Persekitaran di taska, tadika, atau sekolah yang kurang bersih. Persekitaran di tempat-tempat tersebut juga boleh menjadi punca kenapa anak selalu demam. Ini kerana anak kita mengahabiskan banyak masa di sana, boleh dikatakan hampir sepanjang hari.

5. Binatang perliharaan. Kat rumah ada bela kucing? Kalau anak asyik sakit, apa kata cuba elakkan daripada bela kucing buat sementara waktu? Bulu kucing yang berterbangan dalam rumah & najis kucing boleh menjadi punca kenapa anak selalu demam, batuk dan selsema.

kenapa anak selalu demam, kenapa anak selalu demam panas, kenapa anak selalu demam malam, kenapa anak kerap demam, kenapa bayi selalu demam, punca anak selalu demam, kenapa anak sering demam panas, mengapa anak selalu demam, kenapa anak sering demam malam, kenapa anak selalu selsema, kenapa anak selalu batuk, kenapa anak selalu batuk di malam hari, kenapa anak kerap batuk, kenapa anak sering batuk malam, kenapa anak saya sering batuk, kenapa anak kecil sering batuk,

6. Jangkitan dari kawan-kawan. Ini pun adalah salah satu daripada punca kenapa anak selalu demam & jatuh sakit. Yelah. Baru sihat, bila pergi school bercampur balik dengan anak yang bawa virus & bakteria, dah sakit semula. Lagi teruk kalau anak memang jenis antibodi tak kuat. Kesian ;(

7. Pemakanan. Makanan segera, jajan, minuman tinggi gula, adalah makanan yang tak bagus untuk anak. Kalau anak anda selalu sakit, cuba tengok pola pemakanan anak.

Apa Nak Buat Untuk Elakkan Anak Daripada Selalu Demam, Batuk & Selsema?

Elakkan perkara yang menjadi punca, seperti yang saya senaraikan di atas tadi. Dalam masa yang sama, anda boleh tingkatkan imuniti & antibodi anak dengan memberikan OmegaGuard & Mealshakes Shaklee.

OmegaGuard & Mealshakes Shaklee melindungi anak anda daripada sering demam, batuk & selsema. Gabungan 2 vitamin ini membantu meningkatkan imuniti anak supaya kebal daripada jangkitan virus & bakteria yang menyebabkan demam, batuk & selsema. Sebagai bonus, ia juga meningkatkan selera makan anak, mengatasi masalah sembelit & meningkatkan fokus semasa anak belajar & pelbagai kebaikan untuk anak anda.

kenapa anak selalu demam, kenapa anak selalu demam panas, kenapa anak selalu demam malam, kenapa anak kerap demam, kenapa bayi selalu demam, punca anak selalu demam, kenapa anak sering demam panas, mengapa anak selalu demam, kenapa anak sering demam malam, kenapa anak selalu selsema, kenapa anak selalu batuk, kenapa anak selalu batuk di malam hari, kenapa anak kerap batuk, kenapa anak sering batuk malam, kenapa anak saya sering batuk, kenapa anak kecil sering batuk,

Sekarang anda dah tahu kenapa anak selalu demam, batuk dan selsema. Elakkan perkara yang boleh menjadi punca anak jatuh sakit, dan berikan anak anda OmegaGuard & Mealshakes Shaklee setiap hari. Insya Allah, anak anda akan semakin sihat dan jarang jatuh sakit. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

kenapa anak selalu demam, kenapa anak selalu demam panas, kenapa anak selalu demam malam, kenapa anak kerap demam, kenapa bayi selalu demam, punca anak selalu demam, kenapa anak sering demam panas, mengapa anak selalu demam, kenapa anak sering demam malam, kenapa anak selalu selsema, kenapa anak selalu batuk, kenapa anak selalu batuk di malam hari, kenapa anak kerap batuk, kenapa anak sering batuk malam, kenapa anak saya sering batuk, kenapa anak kecil sering batuk,

 

Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

Berbicara tentang asma, hanya ibu bapa dengan anak asma yang memahami betapa sedihnya perasaan bila tengok anak tercungap-cungap tak cukup nafas bila diserang asma. Jika anak anda ada asma, elakkan perkara yang menjadi punca asma dan kenal-pasti tanda serangan asma. Anda juga boleh amalkan petua hilangkan asma supaya anak tak semput lagi.

shaklee asma, shaklee untuk asma, hilangkan asma dengan shaklee, asma, lelah, semput, hilangkan asma, petua merawat asma, petua menghilangkan asma, petua kurangkan asma, hilangkan lelah, hilangkan semput, petua asma, petua lelah, petua semput, petua hilangkan asma, petua hilangkan asma bayi, petua hilangkan asma kanak-kanak, petua hilangkan asma baby, petua hilangkan batuk asma, petua hilangkan kahak asma, petua hilangkan batuk dan asma, petua nak hilangkan asma,

1. Hati unta kering. Hati unta kering boleh dibeli di Mekah & Madinah. Biasanya dikirim kepada mereka yang menunaikan haji atau umrah. Insya Allah, berkesan. Ada beberapa cara untuk memasak hati unta kering, boleh pilih yang mana satu mudah untuk anak makan.

2. Madu. Sesuai untuk anak setahun ke atas. Berikan 1 sudu madu asli setiap pagi.

3. Habbatus sauda. Ubat bagi semua penyakit kecuali mati. Berikan 7 biji Habbatus sauda kepada anak setiap hari. Boleh ditabur diatas makanan atau dicampur dengan madu.

4. Daun ati-ati. Setiap malam sebelum tidur, ambil sehelai daun ati-ati, basahkan. Gosokkan ke dada anak sehingga daun menjadi kering, sambil membaca Al-Fatihah & mohon kepada Allah supaya penyakit asma anak kita dihilangkan.

5. Bawang putih & minyak kelapa dara. Tumbuk bawang putih, campurkan dengan minyak kelapa dara. Sapukan ke dada & belakang anak 2 kali seminggu.

6. Bunga kenanga. Ambil 3 kuntum bunga kenanga, celur dalam semangkuk air panas. Biarkan seketika. Buang buang tersebut & minum airnya. Amalkan setiap minggu.

7. Daun sireh. Layurkan diatas api. Biarkan suam, tampalkan ke dada anak.

8. Daun pegaga. Keringkan secekak daun pegaga, kemudian rebus. Berikan anak minum airnya.

9. Susu Kambing. Amalan meminum susu kambing setiap pagi juga adalah petua hilangkan asma yang berkesan.

shaklee asma, shaklee untuk asma, hilangkan asma dengan shaklee, asma, lelah, semput, hilangkan asma, petua merawat asma, petua menghilangkan asma, petua kurangkan asma, hilangkan lelah, hilangkan semput, petua asma, petua lelah, petua semput, petua hilangkan asma, petua hilangkan asma bayi, petua hilangkan asma kanak-kanak, petua hilangkan asma baby, petua hilangkan batuk asma, petua hilangkan kahak asma, petua hilangkan batuk dan asma, petua nak hilangkan asma,

10. Daun sireh, lada putih dan minyak kayu putih. Tumbuk 7 helai daun sireh hingga lumat bersama satu sudu teh lada putih. Kemudian, campurkan minyak kayu putih secukupnya. Sapukan pada dada serta leher anak setiap malam sebelum tidur.

11. Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu  bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak Shaklee kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

shaklee asma, shaklee untuk asma, hilangkan asma dengan shaklee, asma, lelah, semput, hilangkan asma, petua merawat asma, petua menghilangkan asma, petua kurangkan asma, hilangkan lelah, hilangkan semput, petua asma, petua lelah, petua semput, petua hilangkan asma, petua hilangkan asma bayi, petua hilangkan asma kanak-kanak, petua hilangkan asma baby, petua hilangkan batuk asma, petua hilangkan kahak asma, petua hilangkan batuk dan asma, petua nak hilangkan asma,

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia petua hilangkan asma supaya anak tak semput lagi. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda.   Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

shaklee asma, shaklee untuk asma, hilangkan asma dengan shaklee, asma, lelah, semput, hilangkan asma, petua merawat asma, petua menghilangkan asma, petua kurangkan asma, hilangkan lelah, hilangkan semput, petua asma, petua lelah, petua semput, petua hilangkan asma, petua hilangkan asma bayi, petua hilangkan asma kanak-kanak, petua hilangkan asma baby, petua hilangkan batuk asma, petua hilangkan kahak asma, petua hilangkan batuk dan asma, petua nak hilangkan asma,

Punca Asma Di Kalangan Kanak-Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

Sebelum ini saya ada bercerita tentang tanda asma di kalangan kanak-kanak & apa yang patut dilakukan bila anak diserang asma. Kali ni saya nak kupas pula tentang punca asma di kalangan kanak-kanak yang ramai ibu bapa tak tahu.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

1. Genetik. Kebiasannya, jika ibu atau bapa mempunyai penyakit asma, resdung, atau dermatitis, anak mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat penyakit asma. Malangnya, ini adalah faktor yang tak dapat dielakkan.

2. Debu. Persekitaran yang berhabuk dan berdebu juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak. Oleh itu, elakkan persekitaran sedemikian.

3. Bulu kucing atau anjing. Binatang perliharaan di rumah akan menyebabkan bulu berterbangan. Bila bulu tersebut disedut oleh anak dan masuk ke dalam paru-paru, ia boleh menjadi punca asma.

4. Asap rokok. Asap rokok adalah punca asma pada kanak-kanak yang paling utama. Ke mana kita pergi, asap rokok berleluasa. Sebagai ibu bapa, menjadi tanggung jawab untuk melindungi anak dari asap rokok yang merbahaya.

5. Udara tercemar. Selain asap rokok, udara tercemar yang dipenuhi asap dari ekzos kereta & pembakaran terbuka juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak.

6. Jerebu. Tiap kali jerebu, pastinya bilangan anak yang diserang asma akan meningkat. Oleh itu, kuarantin anak anda di dalam rumah tiap kali negara dilanda jerebu. Kurangkan aktiviti luar.

7. Alahan kepada ubat. Ada juga anak yang mendapat asma akibat alahan kepada ubatan.

8. Alahan kepada makanan, terutamanya makanan sejuk. Ada sesetengah makanan boleh menjadi pencetus asma. Macam anak bongsu saya, cendawan tiram adalah makanan yang akan menyebabkan dia diserang asma. Kenal pasti apakah makanan yang menjadi pencetus asma dan elakkannya sama sekali.

9. Pewangi kereta & rumah. Pewangi kereta & pewangi rumah mengandungi bahan kimia. Apabila anak kita sedut, ia boleh menjadi punca asma.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

10. Cuaca terlalu sejuk. Cuaca sejuk, terutamanya pada musim hujan juga adalah punca asma pada kanak-kanak. Cuaca sejuk di kawasan pergunungan & aircond juga mempunyai kesan yang sama.

11. Alahan kepada benda. Ada juga anak yang terkena asma kerana alahan kepada benda seperti serat kapas, permaidani, kain bulu, dan sebagainya.

12. Serangga rumah. Serangga rumah yang sering dikaitkan dengan alahan asma ialah lipas. Lipas yang mati menjadi kering dan kemudian hancur menjadi serbuk yang tersangat ringan untuk diapungkan oleh udara yang bergerak. Apabila ia disedut kedalam paru-paru anak, ia boleh menjadi punca asma.

13. Terlalu aktif.  Aktiviti senaman yang bertenaga seperti lumba lari, bola sepak, bola jaring yang menyebabkan anak terlalu penat juga boleh menjadi punca asma.

14. Terlalu penat. Kepenatan yang melampau juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak. Contohnya terlalu banyak bermain, terlalu banyak berjalan, dan sebagainya.

15. Terlalu panas. Keadaan yang terlalu panas boleh menyebabkan perasaan rimas & sukar bernafas lalu menyebabkan berlakunya serangan asma.

16. Persekitaran sesak. Seperti keadaan yang terlalu panas, persekitaran sesak seperti orang yang berpusu-pusu membeli-belah di Jalan TAR sepanjang bulan Ramadhan juga boleh menjadi punca asma. Elakkan membawa anak anda ke kawasan yang terlalu sesak.

Apa Nak Buat Kalau Anak Mendapat Serangan Asma?

1. Tegakkan badan anak. Dudukkan anak dan sokong belakangnya dengan bantal.

2. Anda juga boleh dudukkan anak di atas kerusi dan sendalkan lengannya pada belakang kerusi supaya beban pada dada dapat diringankan. Kedudukan ini membolehkan otot dada mengeluarkan udara dengan lebih cekap.

3. Kalau ada inhaler atau nebulizer, boleh berikan kepada anak mengikut dos yang diberikan.

4. Tepuk percussion bagi mengeluarkan kahak. Caranya mudah sahaja. Tiarapkan anak dengan meletakkan bantal di bawah dada supaya tinggi, kemudian tepuk belakang anak dengan kuat. Tepukan percussion akan membantu mengeluarkan kahak & melegakan asma anak anda. Ubah posisi anak seperti gambar di bawah.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

5. Kalau asma anak anda tidak berkurangan, bawa anak berjumpa doktor dengan segera. Dalam perjalanan atau semasa menunggu giliran, alihkan perhatian anak supaya tidak tertumpu kepada serangan asma yang dihadapi.

6. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia punca asma pada kanak-kanak yang ramai ibu bapa tak tahu. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

Tanda Asma Di Kalangan Kanak-kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

Asma, lelah, semput adalah penyakit yang sama. Hati setiap ibu bapa akan berkecai bila dapat tahu bahawa anak mereka mempunyai asma. Lagi sedih bila tengok anak tercungap-cungap tak boleh bernafas tiap kali diserang asma. Jom saya ceritakan tanda asma di kalangan kanak-kanak supaya anda alert & dapat mengesan penyakit ini dari awal.

tanda asma menyerang, tanda asma anak, tanda asma bayi, lelah, semput, tanda anak ada asma, tanda anak terkena asma, tanda anak kena asma, tanda anak asma, tanda bayi asma, tanda anak asthma, asma, tanda asma, tanda asma di kalangan kanak-kanak, tanda asma kanak-kanak, tanda asma pada anak,tanda asma pada kanak-kanak, tanda kanak kanak asma, tanda-tanda asma pada kalangan kanak-kanak, tanda asma anak, tanda anak asthma, tanda gejalan asma anak, tanda asma pada anak, tanda penyakit asma pada anak, tanda gejala asma pada anak, tanda bahaya asma pada anak, tanda batuk asma pada anak,

1. Mudah batuk. Ia adalah keadaan di mana anak anda tiba-tiba batuk dengan teruk. Kadang-kadang, tersedak pun boleh menjadi punca batuk. Sejuk pun boleh jadi punca batuk. Terlalu panas pun tak boleh. Sekali batuk, alamatnya akan terus jadi teruk.

2. Nafas berbunyi. Batuk yang teruk tadi akan menyebabkan pernafasan anak anda berbunyi. Atau dalam bahasa inggerisnya ialah wheezing. Cara nak tahu sama ada nafas berbunyi atau tidak, letakkan telinga ke dada anak & dengar kalau-kalau ada bunyi. Bagi anak yang asmanya teruk, bunyi wheezing boleh kita dengar apabila duduk di sebelahnya, tanpa perlu meletakkan telinga ke dada,

3, Pernafasan termengah-mengah. Anak akan kelihatan mengah dan penat kerana tak dapat bernafas dengan baik.

4. Kesukaran bernafas, terutamanya apabila menghembus keluar. Kesian sangat 🙁

5. Nafas yang pendek. Pada kanak-kanak yang kecil, tulang rusuk bawah akan tertarik ke dalam semasa bernafas. Oleh itu, sentiasa perhatikan perut anak.

6. Jika serangan asma tidak dirawat dengan segera, anak akan menjadi sianos iaitu bibir menjadi biru, pucat, dan nadi menjadi sangat pantas. Sebaiknya, elakkan anak mencapai tahap sianos kerana ianya boleh membahayakan nyawa.

Apa Nak Buat Kalau Anak Mendapat Serangan Asma?

1. Tegakkan badan anak. Dudukkan anak dan sokong belakangnya dengan bantal.

2. Anda juga boleh dudukkan anak di atas kerusi dan sendalkan lengannya pada belakang kerusi supaya beban pada dada dapat diringankan. Kedudukan ini membolehkan otot dada mengeluarkan udara dengan lebih cekap.

3. Kalau ada inhaler atau nebulizer, boleh berikan kepada anak mengikut dos yang diberikan.

4. Tepuk percussion bagi mengeluarkan kahak. Caranya mudah sahaja. Tiarapkan anak dengan meletakkan bantal di bawah dada supaya tinggi, kemudian tepuk belakang anak dengan kuat. Tepukan percussion akan membantu mengeluarkan kahak & melegakan asma anak anda. Ubah posisi anak seperti gambar di bawah.

tanda asma menyerang, tanda asma anak, tanda asma bayi, lelah, semput, tanda anak ada asma, tanda anak terkena asma, tanda anak kena asma, tanda anak asma, tanda bayi asma, tanda anak asthma, asma, tanda asma, tanda asma di kalangan kanak-kanak, tanda asma kanak-kanak, tanda asma pada anak,tanda asma pada kanak-kanak, tanda kanak kanak asma, tanda-tanda asma pada kalangan kanak-kanak, tanda asma anak, tanda anak asthma, tanda gejalan asma anak, tanda asma pada anak, tanda penyakit asma pada anak, tanda gejala asma pada anak, tanda bahaya asma pada anak, tanda batuk asma pada anak,

5. Kalau asma anak anda tidak berkurangan, bawa anak berjumpa doktor dengan segera. Dalam perjalanan atau semasa menunggu giliran, alihkan perhatian anak supaya tidak tertumpu kepada serangan asma yang dihadapi.

6. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu  bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

tanda asma menyerang, tanda asma anak, tanda asma bayi, lelah, semput, tanda anak ada asma, tanda anak terkena asma, tanda anak kena asma, tanda anak asma, tanda bayi asma, tanda anak asthma, asma, tanda asma, tanda asma di kalangan kanak-kanak, tanda asma kanak-kanak, tanda asma pada anak,tanda asma pada kanak-kanak, tanda kanak kanak asma, tanda-tanda asma pada kalangan kanak-kanak, tanda asma anak, tanda anak asthma, tanda gejalan asma anak, tanda asma pada anak, tanda penyakit asma pada anak, tanda gejala asma pada anak, tanda bahaya asma pada anak, tanda batuk asma pada anak,

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia tanda asma di kalangan kanak-kanak perlu semua ibu bapa tahu. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda. Elakkan juga perkara yang menjadi punca anak mendapat serangan asma.  Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.


tanda asma menyerang, tanda asma anak, tanda asma bayi, lelah, semput, tanda anak ada asma, tanda anak terkena asma, tanda anak kena asma, tanda anak asma, tanda bayi asma, tanda anak asthma, asma, tanda asma, tanda asma di kalangan kanak-kanak, tanda asma kanak-kanak, tanda asma pada anak,tanda asma pada kanak-kanak, tanda kanak kanak asma, tanda-tanda asma pada kalangan kanak-kanak, tanda asma anak, tanda anak asthma, tanda gejalan asma anak, tanda asma pada anak, tanda penyakit asma pada anak, tanda gejala asma pada anak, tanda bahaya asma pada anak, tanda batuk asma pada anak,

Petua Didik Anak Nakal Dan Degil Supaya Menjadi Anak Soleh

Anak degil, nakal, kuat mengamuk, dan tidak mendengar kata sememangnya mimpi ngeri. Ibu bapa mana yang tak inginkan anak yang baik, mendengar kata, bersopan-santun & menghormati orang tua? Jom saya kongsikan petua didik anak nakal dan degil supaya menjadi anak soleh dan mudah faham waktu belajar.

petua anak nakal, petua didik anak nakal, anak nakal, anak degil, petua anak degil, petua untuk anak degil, petua menangani anak degil, petua mendidik anak degil, petua atasi anak degil, petua didik anak degil, petua anak tidak degil, petua elak anak degil, petua dan penawar anak degil, penawar anak degil, petua hilangkan degil anak, petua mengatasi anak nakal, petua untuk anak nakal, petua mendidik anak nakal, petua atasi anak nakal, petua elak anak nakal, petua anak tidak nakal, petua menangani anak nakal, petua mengurangkan nakal anak, petua anak soleh, anak soleh, tips anak soleh

Sebelum itu, adalah sangat elok kalau anda luangkan masa untuk membaca tips didik anak cara nabi yang pernah saya kupas satu masa dulu. Insya Allah, tips-tips tersebut sangat membantu dalam proses kita mendidik anak nakal dan degil. Jadi, apakah dia petua didik anak nakal dan degil supaya menjadi anak soleh yang dibanggakan?

1. Makan malam sebelum Maghrib.

Pastikan anak makan malam sebelum Maghrib seperti yang disarankan oleh Rasulullah SAW supaya mudah belajar waktu malam. Makan malam selepas Maghrib akan menyebabkan anak mudah letih dan mengantuk waktu belajar.

2. Kurangkan daging merah.

Pastikan anak kurang makan daging merah kerana ia akan menyebabkan anak menjadi pemarah dan agresif serta mudah melawan cakap. Banyakkan makan daging putih.

3. Banyakkan memeluk anak.

Anak yang sering dipeluk akan tenang, kurang degil, dan kurang nakal kerana  rasa selamat dan disayangi.

4. Mengadap kiblat ketika belajar atau mengaji.

Pesan kepada anak untuk menghadap Qiblat semasa belajar atau mengaji, ini akan tingkatkan keberkatan dalam belajar.

5. Baca doa sebelum belajar.

Sebelum belajar, baca doa-doa penerang hati termasuk surah Al-Insyirah. Rasulullah selalu mengingatkan Ali RA supaya membaca surah Al-Insyirah untuk menguatkan ingatan, mudah faham, jadi tenang, mudah patuh arahan ibu bapa dan tidak banyak meragam.

6. Pokok hidup.

Pokok hidup seperti pokok keladi air atau kaktus membekalkan oksigen kepada otak anak semasa belajar. Letakkan di atas meja belajar.

7. Supplement

Vitamin semulajadi dapat menguatkan minda, menenangkan emosi, melembutkan hati, meningkatkan fokus semasa belajar dan menguatkan daya ingatan anak. Supplement juga meningkatkan imuniti anak supaya tak mudah sakit dan memastikan anak sentiasa cergas bertenaga.

petua anak nakal, petua didik anak nakal, anak nakal, anak degil, petua anak degil, petua untuk anak degil, petua menangani anak degil, petua mendidik anak degil, petua atasi anak degil, petua didik anak degil, petua anak tidak degil, petua elak anak degil, petua dan penawar anak degil, penawar anak degil, petua hilangkan degil anak, petua mengatasi anak nakal, petua untuk anak nakal, petua mendidik anak nakal, petua atasi anak nakal, petua elak anak nakal, petua anak tidak nakal, petua menangani anak nakal, petua mengurangkan nakal anak, petua anak soleh, anak soleh, tips anak soleh

8. Bacakan surah & tiup ke ubun-ubun anak semasa nak tidur.

Bacakan di kepala anak surah Al-Fatihah, ayar Qursi dan surah Al-Insyirah untuk merangsang otak dan memori anak. Ia juga membantu melahirkan anak yang tenang, baik akhlak, dengar cakap ibu bapa dan pintar.

9. Elakkan baju merah atau oren.

Elakkan anak memakai pakaian berwarna merah atau oren. Mengikut kajian, warna merah dan oren akan merangsang anak menjadi agresif dan hyperaktif. Akhirnya menyebabkan anak menjadi ankal, degil, dan tak dapat dikawal.

10. Tidur mengiring ke kanan.

Didik anak tidur mengiring kekanan agar otak jadi lebih pintar. Ia juga memastikan anak tidur dengan lebih lena. Tidur yang berkualiti akan mengurangkan tantrum anak.

11. Rezeki yang berkat.

Pastikan rezeki yang ibu bapa terima benar-benar berkat dengan mengelakkan perkara haram dan syubhah.  Jangan lupa keluarkan zakat pendapatan dan zakat-zakat yang lain. Rezeki yang tidak berkat adalah antara  punca anak jadi agresif, tidak dengar cakap ibu bapa, nakal, dan kurang bijak dalam pelajaran.

12. Hubungan dengan Allah.

Ibu bapa  pastikan ada hubungan yang baik dengan Allah. Macam mana nak jaga hubungan yang baik dengan Allah?

1. Jaga solat 5 waktu dan lakukan solat-solat sunat qabliah dan ba’diah untuk menampung segala kekurangan dalam solat-solat fardhu kita.

2. Solat taubat dan istighfar 70 kali sehari setiap hari. Lakukan juga solat hajat, istikharah dan tutup dengan solat WITIR setiap malam. Nabi SAW suruh kita untuk solat witir setiap malam sebagai pembalut kepada semua amalan kita setiap hari untuk dipersembahkan kepada Allah SWT.

3. Maafkan semua orang setiap malam sebelum tidur agar hati jadi bersih, badan sihat, wajah jadi anggun, doa dimakbulkan, semua orang sayang dan mendapat anak yang soleh.

4. Sentiasa ingatkan anak-anak supaya solat dan jaga akhlak. Bacalah Surah Ibrahim ayat 40. Ini adalah doa khas untuk mohon agar diri dan keluarga menjaga solat.

5. Baca Doa Pembuka 12 Pintu, Doa Membuang Sifat Negatif, Bismillah 5 dan Ayat Qursi. Pengalaman menunjukkan sesiapa yang mengamalkan doa-doa tersebut, maka orang bujang akan bertemu jodoh, suami isteri akan bertambah sayang, orang bergaduh akan jadi damai, selesai masalah, langsai hutang, anak-anak jadi hebat dan soleh, hilang perangai buruk seperti enggan solat, dan sebagainya.

6. Pagar diri dengan Al Fatihah and Surah 3 Qul, hembus tapak tangan dan sapu seluruh badan. Ini akan menghindar daripada gangguan manusia, binatang, jin dan sihir.

13. Ayat lembutkan hati anak.

Lembutkan hati anak dengan surah Al Fatihah, Surah Al-Hasyr (ayat 21-24), Surah Ta Ha (ayat 1-5), dan  Ayat Qursi. Baca dan hembus ke badan anak atau makanan, gambar atau pakaian yang sudah dipakai sebelum dicuci atau hembus ke arah anak dari jauh semasa menghantar ke sekolah.

14. Layan anak lebih baik

Layan anak lebih baik daripada biasa agar dia rasa bersalah jika ingkar perintah ibubapa.

15. Amalan sebelum masuk rumah.

Setiap kali nak masuk rumah, pesan kepada semua ahli keluarga kita untuk baca Bismillah 3 kali, senyum, beri salam dan masuk dengan melangkah kaki kanan dahulu. Ini akan menghindarkan syaitan bernama DASIM daripada masuk ke kepala kita dan ganggu manusia supaya berkonflik, suami isteri supaya bergaduh hingga bercerai berai, anak-anak melawan ibu bapa, anak-anak bergaduh sesama sendiri, anak-anak jadi extra nakal, dan sebagainya.

16. Nama Allah.

Setiap kali nak nasihati anak supaya tak nakal, dengar cakap, jaga solat atau rajin belajar, bacalah 3 Nama Allah iaitu Ya ‘Aziz, Ya Jabbar, Ya Mutakabbir dan hembus ke arah anak untuk melembutkan hatinya.

Semoga petua didik anak nakal dan degil supaya menjadi anak soleh dan mudah faham pelajaran itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak order supplement untuk anak? Hubungi saya.

petua anak nakal, petua didik anak nakal, anak nakal, anak degil, petua anak degil, petua untuk anak degil, petua menangani anak degil, petua mendidik anak degil, petua atasi anak degil, petua didik anak degil, petua anak tidak degil, petua elak anak degil, petua dan penawar anak degil, penawar anak degil, petua hilangkan degil anak, petua mengatasi anak nakal, petua untuk anak nakal, petua mendidik anak nakal, petua atasi anak nakal, petua elak anak nakal, petua anak tidak nakal, petua menangani anak nakal, petua mengurangkan nakal anak, petua anak soleh, anak soleh, tips anak soleh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...