-

Makanan Penyebab Fibroid Tumbuh Dan Membesar Hingga Terpaksa Dibedah

Fibroid adalah ketumbuhan yang sangat ditakuti oleh setiap wanita, terutamanya fibroid didalam rahim. Di antara punca utama fibroid ialah pemakanan. Jom saya kongsikan makanan penyebab fibroid tumbuh dan membesar hingga terpaksa dibedah.

makanan penyebab fibroid 300x196 Makanan Penyebab Fibroid Tumbuh Dan Membesar Hingga Terpaksa Dibedah

Berikut adalah makanan yang perlu anda elakkan. Kalau tak mampu elakkan, wajib dikurangkan :

1. Daging merah. Ini kerana biasanya binatang yang diternak secara komersil disuntik dengan hormon supaya cepat besar & makanan juga tidak semulajadi & banyak bahan kimia.

2. Ayam. Seperti lembu, ayam ternakan juga disuntik hormon & makanan tidak semulajadi. Sebagai alternatif, anda boleh makan ayam organik.

3. Produk tenusu. Produk tenusu seperti keju, susu, dan dadih adalah antara makanan yang perlu anda elakkan. Ini kerana produk tenusu akan menyebabkan fibroid anda semakin membesar.

4. Ikan keli. Sama seperti lembu & ayam, isi ikan keli yang diternak penuh dengan hormon & bahan kimia.

5. Bahan perisa. Ajinomoto, kiub ayam, kiub lembu, Maggie Sedap Rasa, perencah nasi goreng segera, semua tu adalah bahan perasa yang merupakan musuh utama anda.

6. Minuman berkarbonat. Elakkan minuman berkarbonat kerana terlalu banyak kandungan gula didalamnya.

makanan penyebab fibroid1 300x199 Makanan Penyebab Fibroid Tumbuh Dan Membesar Hingga Terpaksa Dibedah

7. Makanan segera. Makanan segera tidak berkhasiat & mengandungi terlalu banyak bahan kimia yang akan menyebabkan ketumbuhan fibroid & merangsang fibroid anda membesar.

8. Makanan diproses. Hotdog, burger, nugget, semua tu perlu dielakkan. Kalau anda teringin makan, seeloknya buat sendiri di rumah. Tak susah pun. Google je resepinya.

9. Makanan ringan. Seperti makanan segera, makanan ringan pun tak elok.

10. Makanan berlemak/ berminyak. Kalau anda taknak fibroid membesar, elakkan makanan berlemak, berminyak dan tinggi kolestrol. Ini kerana ia akan meningkatkan hormon Estrogen dalam badan & merangsang fibroid membesar.

11. Soya dan evening primrose. Soya dan evening primrose mengandungi Phyto Estrogen yang menyebabkan paras Estrogen dalam badan kita meningkat dan mengalakkan pembesaran fibroid.

12. Kolagen. Apa-apa jenis kolagen akan menyebabkan fibroid membesar & tumbuh semula.

Apa Nak Buat Kalau Anda Disahkan Mempunyai Fibroid?

Selain mengamalkan 8 makanan untuk kecutkan fibroid ini, makanan tambahan iaitu vitamin Shaklee juga membantu mengecutkan fibroid dengan cepat, berkesan & selamat.

Jika fibroid anda bersaiz 5 cm ke atas, atau menyebabkan kesakitan atau pendarahan, atau pun ianya fibroid berulang, Vivix adalah vitamin yang paling sesuai untuk anda.

Jika fibroid anda bersaiz kurang daripada 5 cm, tidak menyebabkan pendarahan atau kesakitan, dan bukan fibroid berulang, Set Fibroid Shaklee sangat membantu untuk mengecutkan fibroid anda dengan cepat tanpa pembedahan.

Alhamdulillah, dengan aturan makan & dos yang betul, dan pengambilan yang konsisten, dah ramai pelanggan saya yang berjaya kecutkan fibroid. Fibroid akan lagi cepat mengecut kalau anda elakkan makanan penyebab fibroid tumbuh dan membesar hingga perlu dibedah  yang saya senaraikan di atas tadi. Nak order Vivix atau Set Fibroid Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Makanan Penyebab Fibroid Tumbuh Dan Membesar Hingga Terpaksa Dibedah

8 Makanan Untuk Kecutkan Fibroid Yang Paling Berkesan

Anda disahkan mempunyai fibroid? Ianya sememangnya menakutkan. Tapi, tahukah anda bahawa bukan semua fibroid perlu dibuang melalui pembedahan. Fibroid boleh dikecutkan. Jom saya kongsikan 8 makanan untuk kecutkan fibroid yang paling berkesan.

makanan untuk kecutkan fibr 300x216 8 Makanan Untuk Kecutkan Fibroid Yang Paling Berkesan

1. Ikan laut. Ikan laut adalah selamat kerana ianya ditangkap di laut, bukan diternak. Jadi, ianya bebas suntikan hormon & makanan pelet yang mengandungi bahan kimia.

2. Sayuran jenis kekacang. Sayuran jenis kekacang seperti kacang panjang, kacang buncis, kacang botor juga termasuk dalam golongan makanan yang membantu kecutkan fibroid.

3. Kekacang. Badam, kacang tanah, kacang dal, kacang kuda juga sangat baik untuk anda. Tetapi awas, kacang soya adalah makanan yang mengaktifkan fibroid. Oleh itu, elakkan makanan berasaskan soya kecuali yang sudah diperam seperti tempe & kicap.

4. Sayuran hijau. Sayuran hijau adalah sangat baik untuk mengecutkan fibroid. Anda boleh makan sayur dalam setiap menu harian atau pun, lagi bagus kalau anda amalkan juicing setiap hari.

5. Buah-buahan. Selain sayur-sayuran, buah-buahan juga adalah makanan untuk kecutkan fibroid yang wajib anda ambil setiap hari. Tapi, pastikan buah yang dibeli adalah non-gmo & segar.

6. Ubi kayu. Dari pembacaan saya, ubi kayu juga membantu mengecutkan fibroid. Ubi kayu rebus cicah gula kabung, sedap kan! Cicah sambal pun sedap juga icon smile 8 Makanan Untuk Kecutkan Fibroid Yang Paling Berkesan

7. Sup miso. Miso ialah sejenis pes yg dibuat dari kacang soya yg diperam. Ia dicampur ke dalam sup utk dijadikan miso sup. Ianya sangat baik untuk kesihatan & membantu mengecutkan fibroid.

8. Teh hijau. Teh hijau adalah anti oksida yang juga tergolong dalam makanan untuk kecutkan fibroid. Rasanya pun sedap & boleh membantu anda turunkan berat badan.

makanan untuk kecutkan fibr1 300x199 8 Makanan Untuk Kecutkan Fibroid Yang Paling Berkesan

Vitamin Shaklee Juga Boleh Membantu Kecutkan fibroid.

Ya. Selain 8 makanan yang saya senaraikan diatas, makanan tambahan iaitu vitamin Shaklee juga membantu mengecutkan fibroid dengan cepat, berkesan & selamat.

Jika fibroid anda bersaiz 5 cm ke atas, atau menyebabkan kesakitan atau pendarahan, atau pun ianya fibroid berulang, Vivix adalah vitamin yang paling sesuai untuk anda.

Jika fibroid anda bersaiz kurang daripada 5 cm, tidak menyebabkan pendarahan atau kesakitan, dan bukan fibroid berulang, Set Fibroid Shaklee sangat membantu untuk mengecutkan fibroid anda dengan cepat tanpa pembedahan.

Alhamdulillah, dengan aturan makan & dos yang betul, dan pengambilan yang konsisten, dah ramai pelanggan saya yang berjaya kecutkan fibroid. Fibroid akan lagi cepat mengecut kalau anda amalkan makanan untuk kecutkan fibroid yang saya senaraikan di atas tadi. Oh ya! Elakkan juga makanan yang menjadi punca fibroid tumbuh dan membesar yang saya kongsikan di sini. Nak order Vivix atau Set Fibroid Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 8 Makanan Untuk Kecutkan Fibroid Yang Paling Berkesan

Nak Kecutkan Fibroid Dengan Cepat Dan Selamat

Kalau anda disahkan mempunyai fibroid sebesar 5 cm dan ke atas, atau fibroid yang menyebabkan kesakitan atau pendarahan, atau pun fibroid berulang, pembedahan bukanlah pilihan yang sesuai. Ada alternatif lain yang lebih baik untuk anda. Nak kecutkan fibroid dengan cepat dan selamat?

kecutkan fibroid1 224x300 Nak Kecutkan Fibroid Dengan Cepat Dan Selamat

1. Fibroid 5 cm dan ke atas.

Biasanya, jika fibroid anda sudah mencecah 5 cm dan ke atas, doktor akan mencadangkan pembedahan bagi membuang fibroid tersebut. Sebelum anda bersetuju, pertimbangkan perkara berikut:

  • Pembedahan amat menyakitkan. Kalau ada cara kecutkan yang selamat tanpa rasa sakit, kenapa anda nak menangung sakit pembedahan?
  • Tiada jaminan bahawa fibroid tidak akan tumbuh semula selepas pembedahan.
  • Pembedahan akan meninggalkan parut. Parut tersebut boleh menyebabkan anda susah mengandung, terutamanya jika ia menghalang benih menampal di dinding selepas disenyawakan.

2. Fibroid yang menyebabkan kesakitan & pendarahan.

Sekarang anda tengah sakit hingga mengganggu urusan seharian termasuk kerjaya. Jika ada pendarahan anda perlu ditahan diwad & masukkan darah bagi menggantikan darah yang hilang. Anda dah cukup menderita. Perlu ke derita anda ditambah dengan kesakitan pembedahan? Kalau ada alternatif untuk kecutkan fibroid secara selamat tanpa rasa sakit, pasti anda nak pilih, kan?

3. Fibroid berulang.

Sebelum ni anda dah pernah buat pembedahan untuk membuang fibroid. Anda dah rasa kesakitan pembedahan membuang fibroid. Sekarang, doktor dah sahkan fibroid anda berulang. Adakah anda sanggup mengadap kesakitan itu sekali lagi? Kalau anda memilih untuk mengalami kesakitan itu sekali lagi, pun tiada jaminan bahawa ianya tidak akan berulang. Ada kes, fibroid berulang selepas 20 tahun kemudian. Jadi, kalau ada cara kecutkan fibroid dengan cepat dan selamat, kenapa sanggup menganggung sakit pembedahan sekali lagi?

Bagaimanakah cara nak kecutkan fibroid dengan cepat dan selamat?

Vivix Shaklee adalah jawapannya. Bagaimana ia berfungsi?

kecutkan fibroid2 300x215 Nak Kecutkan Fibroid Dengan Cepat Dan Selamat

1. Ia adalah cell renewal & dna renewal. Apabila cell dan dna kita diperbaharui, semakin hari, sel asas badan akan menjadi semakin muda. Umum mengetahui bahawa pada usia muda, badan kita mempunyai daya tahan yang lebih kuat berbanding pada usia tua. Lagi muda sel badan kita, lagi kuat kita melawan fibroid & menghalang pertumbuhan semula fibroid.

2. Ia membantu menstabilkan hormon. Hormon yang stabil membantu fibroid mengecut dengan cepat.

3. Ianya adalah antioksida yang membantu menyerang ketumbuhan yang pelik didalam badan, termasuk fibroid. Dengan pengambilan konsisten, ia juga menghalang pertumbuhan semula fibroid.

Berapa Harga Vivix & Berapa Lama Akan Nampak Kesan?

Harga Vivix ialah RM475 untuk sebotol 150 ml. Nak harga istimewa? Hubungi saya. Dengan pengambilan yang konsisten mengikut aturan makan & dos yang saya akan berikan, insya Allah dalam masa 2 bulan fibroid anda akan mula mengecut. Tapi, yang penting, pemakanan kenalah jaga. Elakkan makanan yang menyebabkan fibroid membesar.

Kalau anda tak mampu membayar harga Vivix, anda juga boleh mengambil Set Fibroid Shaklee. Ianya juga berkesan, cuma agak lambat berbanding Vivix. Kalau anda urgent nak kecutkan fibroid, Vivix adalah pilihan terbaik. Kalau anda sanggup menunggu sedikit lama, Set Fibroid Shaklee sesuai untuk anda.

Sekarang anda dah tahu cara kecutkan fibroid dengan cepat dan selamat. Vivix adalah vitamin terbaik untuk anda. Tapi, kalau kekurangan bajet, Set Fibroid Shaklee juga berkesan. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga menarik.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Nak Kecutkan Fibroid Dengan Cepat Dan Selamat

Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Terdapat pelbagai jenis Fibroid. Biasanya badan akan mengeluarkan tanda jika terdapat fibroid dalam rahim kita. Apa pun, yang paling penting ialah mencegah. Jom ketahui tips mencegah Fibroid yang semua wanita wajib tahu.

mencegah fibroid 300x247 Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

 Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

1. Kenal pasti sejarah fibroid dalam keluarga khususnya emak, adik beradik emak dan nenek. Baka memang memainkan peranan dalam kesemua jenis penyakit khususnya tumbuhan, kanser , diabetes, darah tinggi dan lain-lain. Waspadalah jika ada baka penyakit, berjaga2 untuk mengambil langkah menjauhkan faktor-faktor lain.

2. Tumbuhan fibroid dirangsang oleh hormon estrogen. Kandungan hormon estrogen yang berlebihan menggalakkan tumbuhan fibroid. Biasanya ada perimbangan antara 2 jenis hormon dalam tubuh wanita. Estrogen sentiasa dikeluarkan oleh kilang ovary, manakala progesteron dikeluarkan jika berlaku ovulation atau penetasan telur yg berlaku pada hari 13-14-15-16 dalam pusingan haid.

Jika tiada ovulation, maka kandungan progesterone tidak meningkat dan ini menggalakkan tindakan estrogen tanpa kaunter tindakan progesterone. Kesannya banyak yang tak baik , berbagai jenis tumbuhan dirahim dan dalam payudara akan berlaku, dan diantaranya fibroid dan kanser. GLA Complex Shaklee membantu menstabilkan hormon dalam badan anda sekali gus mencegah fibroid & kanser.

3. Makanan yang berlebihan gula , minyak dan lemak akan menggalakkan estrogen. Kawal makanan2 ini jika nak selamat dari fibroid. Jauhi junk fodd & fast food. Beberapa  makanan  mengandugi natural progesterone seperti  keladi liar dan keledek merah dan unggu. Makanlah dalam 2-3 kali seminggu sebagai gantian nasi.

4. Elakkan meminum air yang terkandung dalam plastik kerana bahan2 plastik mengandungi bahan yang boleh meningkatkan xenoestrogen. Jangan panaskan makanan atau air dalam bekas plastik didalam mikrowave.

mencegah fibroid1 300x300 Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

5. Kurangkan kegunaan insecticide, herbicide dalam rumah atau dihalaman rumah. Cuba guna bahan organik untuk tujuan tanam sayuran. Kurang makanan dalam tin. Begitu juga bahan pencuci dapur, basuh baju dan shampo perlu diubah kepada yang organik. Rangkaian Get Clean Shaklee adalah produk organik yang boleh digunakan oleh anda & keluarga.

6. Makanan dari ternakan – lembu, kambing, ayam juga sekarang banyak yang dipelihara secara organik. Ini lebih selamat bagi penghidap fibroid, dan endometriosis.

7. Kurangkan kopi, kunyit, buah pala yang boleh menggalakkan pertumbuhan fibroids.

8. Lotion2 kulit yg mengandungi paraben sebagai pengawet perlu dijauhkan. Cari yang menggunakan minyak sayur sebagai pengawet. Nda boleh gantikan losyen yang merbahaya dengan Herbal Blend Shaklee yang tiada paraben.

Sekarang anda dah tahu tips mencegah fibroid yang semua wanita wajib tahu. Jika anda telah disahkan mempunyai fibroid, anda boleh mengamalkan Set Fibroid Shaklee yang membantu mengecutkan fibroid anda tanpa perlu menjalani pembedahan. Nak order? Hubungi saya.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan

Masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan bermaksud kedudukan bayi yang bukannya kepala ke bawah. Jika ini adalah kandungan pertama anda, jangan risau. Insya Allah bayi akan berpusing ke posisi yang betul pada bulan ke8 atau ke9 kandungan anda.

bayi melintang 300x197 Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan

Apa Yang dimaksudkan Dengan Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan ?

Kedudukan bayi yang normal ialah Cephalic Position di mana kepala bayi berada di bawah. Kedudukan songsang atau Breech position pula ialah keadaan di mana kepala bayi berada di atas. Masalah bayi melintang dalam kandungan berlaku apabila bayi berada dalam keadaan transverse position di mana bayi berada dalam keadaan melintang seperti gambar di atas.

96% bayi di Malaysia dilahirkan dalam posisi normal manakala 4% dilahirkan dalam keadaan melintang sama ada secara kelahiran normal atau pun pembedahan ceaserean. Kebiasannya, jika bayi masih dalam keadaan melintang pada usia kandungan mencecah 36 minggu, doktor akan mencadangkan supaya kedudukan bayi dibetulkan dengan kaedah urutan yang dipanggil External Cephalic Version (ECV). Kaedah ini akan lebih berkesan sekiranya ini bukan kehamilan pertama anda. Walau bagaimana pun, ada kemungkinan bayi anda akan kembali melintang. Kaedah ini juga dilakukan oleh bidan kampung, namun dapatkan nasihat doktor sebelum melakukannya.

urutan1 300x179 Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan

Apakah Punca Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan?

Sehingga kini tidak diketahui apakah punca sebenar bayi berada dalam keadaan melintang atau songsang. Walau bagaimanapun berikut merupakan antara faktor penyumbang kepada masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan:

1. Melahirkan sebelum minggu ke37 dimana bayi belum sempat untuk berpusing.

2. Anak kembar. Apabila anda mengandung anak kembar, keadaan rahim yang penuh & sempit akan menyebabkan bayi berada dalam keadaan melintang atau songsang.

3. Air ketuban terlalu banyak atau sedikit juga boleh menyebabkan bayi melintang atau songsang.

4. Rahim yang lemah atau regang. Anda boleh menguatkan rahim dengan mengamalkan tips-tips ini dan dengan mengamalkan ESP Shaklee.

5. Rahim yang berbentuk tidak normal atau terbalik, atau pun jika anda mempunyai cyst atau fibroid.

6. Bayi mempunyai kecacatan atau masalah kesihatan seperti masalah jantung, down syndrome, masalah kecacatan otak, dan sebagai

Bagaimana Cara Untuk Mengenalpasti Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan?

Sekiranya kandungan anda sudah mencecah 36 minggu, anda akan merasa sakit atau tidak selesa apabila kepala bayi mula menekan tulang rusuk. Kebiasaanya masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan hanya dikenalpasti apabila melalui ujian ultrasound.

Bayi Melintang Dalam Kandungan: Bolehkan Bersalin Secara Normal?

Ibu yang mengalami masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan boleh mencuba untuk melahirkan secara normal asalkan doktor telah mengesahkan bahawa tiada sebarang komplikasi kehamilan lain yang anda alami & doktor yang akan membantu anda sepanjang tempoh melahirkan adalah doktor yang berpengalaman dalam mengendalikan kes kelahiran bayi melintang. Walau bagaimana pun, majoriti ibu di Malaysia yang mengalami masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan bersalin melalui pembedahan.

Semoga info masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan yang saya kongsikan di sini bermanfaat buat anda. Jika anda sedang mengandung, adalah disarankan untuk anda mengamalkan set hamil Shaklee yang memberikan nutrisi terbaik untuk anda & bayi sepanjang tempoh kehamilan & proses bersalin yang panjang & memenatkan. Berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee? Hubungi saya sekarang, untuk konsultasi terbaik.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan

Cara Kecutkan Fibroid Supaya Tak Perlu Jalani Pembedahan

Fibroid adalah tumor pejal yang terdiri daripada tisu-tisu fiber yang tumbuh yang merupakan benign atau pun bukan kanser. Ya! fibroid bukan kanser tetapi ia boleh menjejaskan kesuburan anda & menyebabkan kesakitan. Anda boleh membaca jenis-jenis fibroid di sini. Nak tahu cara kecutkan fibroid supaya tak perlu jalani pembedahan yang menakutkan?

cara kecutkan fibroid 300x223 Cara Kecutkan Fibroid Supaya Tak Perlu Jalani Pembedahan

Apa Yang Perlu Dilakukan Apabila Disahkan Mempunyai Fibroid?

Jika anda disahkan mempunyai fibroid, berikut adalah beberapa info yang perlu anda dapatkan daripada doktor yang merawat anda iaitu:

1. Berapa biji fibroid yang ada

2. Apakah jenis fibroid anda

3. Berapa cm saiz fibroid anda

4. Apakah cadangan doktor, sama ada untuk berusaha mengecutkan atau membuang dengan cara pembedahan.

Kebiasaanya doktor akan mencadangkan anda membuang fibroid melalui pembedahan sekiranya fibroid anda bersaiz 5 cm ke atas & anda mengalami kesakitan atau pendarahan. Oleh itu adalah penting untuk anda mengenal pasti simptom fibroid & dapatkan pemeriksaan doktor secepat mungkin sekiranya anda mengesyaki ada fibroid didalam rahim anda kerana semakin lama dibiarkan, fibroid anda akan menjadi semakin besar.

Apabila ia besar, proses mengecutkan fibroid akan mengambil masa yang agak lama & sekiranya ia bersaiz 5 cm, mungkin anda perlu menjalani pembedahan. Oleh itu, adalah penting untuk anda mengetahui apakah simptom fibroid.

cara kecutkan fibroid1 300x224 Cara Kecutkan Fibroid Supaya Tak Perlu Jalani Pembedahan

Bagaimana Merawat Fibroid Tanpa Pembedahan?

Jika anda disahkan mempunyai fibroid, jangan terus bersetuju untuk menjalani pembedahan. Jika fibroid anda bersaiz 5 cm keatas, menyebabkan kesakitan & pendarahan, atau fibroid berulang, Vivix adalah vitamin terbaik untuk anda.

Jika fibroid anda bersaiz kurang daripada 5 cm, tidak menyebabkan kesakitan atau pendarahan, dan bukan fibroid berulang, anda boleh berusaha mengecutkan fibroid anda dengan  Set Fibroid Shaklee  . Bagaimana set ini membantu merawat fibroid tanpa pembedahan?

GLA Complex berfungsi menstabilkan hormon kerana ketidakstabilan hormon adalah punca kewujudan fibroid didalam rahim anda & menyebabkan ianya semakin membesar. Insya Allah apabila hormon anda stabil, fibroid anda akan mengecut secara semulajadi & anda akan berjaya merawat fibroid tanpa pembedahan.

Set ini juga terdiri daripada Vit C & Vit E yang merupakan antioksida. Ia merupakan ejen pembasmi radikal bebas yang berfungsi untuk menjaga sel sihat anda daripada dimusnahkan oleh radikal bebas tersebut. Sekali gus, is membantu menegecutkan fibroid anda.

Vitamin seterusnya ialah B Complex yang berfungsi sebagai anti stress yang mempengaruhi proses pengecutan fibroid anda. Tahukah anda bahawa fibroid akan lebih cepat mengecut sekiranya anda berada dalam keadaan gembira. Oleh itu B Complex membantu anda merawat fibroid tanpa pembedahan.

Alfalfa kaya dengan iodin. Tahukah anda iodin telah digunakan dalam alam perubatan untuk merawat cyst & fibroid sejak dulu lagi? Alfalfa membantu fibroid anda mengecut dengan cepat. Sementara Herblax bertindak sebagai ejen detox untuk mencuci usus anda.

cara kecutkan fibroid2 168x300 Cara Kecutkan Fibroid Supaya Tak Perlu Jalani Pembedahan

Wanita di luar sana, adalah sangat penting untuk anda mengetahui apakah simptom dan cara kecutkan fibroid supaya tak perlu jalani pembedahan yang menyakitkan. Jika anda disahkan mempunyai fibroid, Insya Allah, dengan pengambilan yang konsisten & aturan makan yang betul, Set Fibroid Shaklee sangat berkesan.  Berminat untuk mendapatkan set ini dengan harga istimewa? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Kecutkan Fibroid Supaya Tak Perlu Jalani Pembedahan

Punca Susah Mengandung

Anda sedang mencuba untuk mengandung? Tertanya-tanya kenapa anda masih belum berjaya mengandung walau pun dah buat macam-macam ikhtiar? Adalah penting untuk anda mengetahui punca-punca ketidaksuburan.  Sambil-sambil tu anda juga boleh baca testimoni pelanggan saya yang berjaya mengandung. Ok, jom saya ceritakan apakah punca susah mengandung.

punca susah mengandung 300x212 Punca Susah Mengandung

Apakah Punca Susah Mengandung? Dan Apakah Penyelesaiannya?

Haid Tidak Teratur

Salah satu punca susah mengandung ialah kitaran haid yang tidak teratur. Anda perlu mengetahui punca haid tidak teratur. Apabila haid anda tidak teratur, susah untuk anda menganggar bilakah waktu subur. Mengetahui tarikh subur adalah sangat penting dalam usaha anda untuk mengandung kerana anda perlu memastikan terdapat sperma yang aktif didalam rahim anda semasa badan anda berada dalam keadaan paling subur. Sekiranya anda mempunyai masalah kitaran haid tidak teratur, anda boleh mengambil GLA Complex & Alfalfa untuk membetulkan kitaran haid anda.

Benih Tidak Berkualiti

Untuk mengandung, anda memerlukan benih yang berkualiti dari suami & isteri. Anda akan mengalami kesukaran untuk mengandung sekiranya suami anda mempunyai masalah kesuburan seperti low sperm count . Peluang anda untuk mengandung juga akan berkurangan sekiranya anda mempunyai masalah telur tidak matang. Jika anda atau suami mempunyai masalah benih tidak berkualiti, hubungi saya untuk konsultasi. Insya Allah, dengan pengambilan vitamin yang betul boleh meningkatkan kualiti benih anda.

Terlepas Waktu Subur

Anda tidak akan mengandung sekiranya anda terlepas waktu subur. Tak tahu bila waktu subur? Senang je, baca penerangan saya yang panjang lebar ni.

Duduk Berjauhan

Suami isteri yang duduk berjauhan sememangnya merupakan antara punca susah mengandung kerana agak sukar untuk anda memastikan anda tidak terlepas waktu subur. Tapi, anda jangan gundah gulana. Dah ramai pelanggan saya yang berjaya mengandung walapu pun tinggal berjauhan. Nak tahu tips nya? Amalkan set kesuburan Shaklee supaya anda berada dalam keadaan subur apabila berjumpa.

Stress

Anda stress? Ia juga merupakan punca susah mengandung. Amalkan gaya hidup sihat & jauhi stress. B Complex Shaklee merupakan vitamin gembira & anti stress. Dengan pengambilan B Complex, hidup anda akan bebas stress. Ia juga kaya dengan folic acid yang penting bagi ibu mereka yang sedang merancang untuk hamil.

Makanan Tajam

Makanan tajam seperti nenas, tapai, air kelapa & air coca cola boleh menyebabkan benih susah untuk lekat. Malahan, ia juga boleh menyebabkan benih yang telah melekat gugur dengan sendiri. Oleh itu, jika anda merancang untuk mengandung, elakkan mengambil makanan tajam di atas.

Penyakit

Penyakit seperti Cyst, Fibroid, PCOS, & Endometriosis juga boleh menjejaskan kesuburana anda & menjadi punca susah nengandung. Manakala penyakit kencing manis dikalangan suami juga boleh menyebabkan benih yang dihasilkan kurang berkualiti. Ramai pelanggan saya yang mempunyai cyst telah berjaya mengandung dengan Set Cyst Shaklee. Set Fibroid Shaklee pula dapat membantu anda yang mempunyai masalah fibroid. Bagi anda yang disahkan mengidap Endometriosis boleh mangambil Set Endometriosis Shaklee. Jika anda wanita PCOS, anda boleh baca entry ini.

Belum Rezeki

Kadang-kadang, anda belum mengandung kerana masih belum ada rezeki. Tuhan ingin menguji anda kerana dia sayang & mahu anda mendekatkan diri kepadanya, Anda boleh mengamalkan doa & tips  berikut untuk memudahkan anda mengandung. Pengambilan Set Kesuburan Shaklee secara konsisten juga akan membantu anda untuk mengandung.

Jika anda mempunyai kesukaran untuk mengandung, sila elakkan perkara-perkara yang boleh menjadi punca susah mengandung. Anda juga boleh berikhtiar dengan Set Subur Shaklee. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Susah Mengandung

Jenis-jenis Fibroid

Alhamdulillah ramai yang dah berjaya mengecutkan fibroid dan berjaya menghalang pertumbuhan semula fibroid selepas pembedahan dengan mengamalkan Set Fibroid Shaklee. Kali ni saya nak bercerita tentang jenis-jenis fibroid.

jenis jenis fibroid 290x300 Jenis jenis Fibroid

Jenis-jenis Fibroid

Terdapat 4 jenis fibroid iaitu:

1. Intramural Fibroid

Ini adalah fibroid yang paling biasa dialami oleh wanita di mana fibroid tumbuh di dinding  rahim & menyebabkan rahim menjadi bengkak. Fibroid ini akan nampak menonjol diluar atau dalam rahim.

2. Submucosal Fibroid

Fibroid jenis ini dijumpai didalam lapisan rahim & jika tidak dirawat boleh membesar hingga ke dalam rahim itu sendiri. Fibroid jenis ini biasanya menyebabkan kesakitan & pendarahan yang teruk semasa haid.

3. Subserosal Fibroid

Fibroid ini tumbuh di luar rahim & biasanya tidak menyebabkan kesakitan. Ia boleh menjadi sangat besar sehingga perut kelihatan seperti wanita mengandung.

4. Pedunculated Submucosal Fibroid

Fibroid jenis ini melekat pada dinding rahim & mempunyai tangkai yang panjang. Fibroid jenis ini menyebabkan pendarahan yang berpanjangan & kesakitan semasa haid.

Adakah Fibroid Menjejaskan Kesuburan?

Sekarang anda dah tahu jenis-jenis fibroid. Persoalannya, selain menyebabkan kesakitan, adakah fibroid boleh menjejaskan kesuburan dan menyebabkan kesukaran untuk hamil? Jawapannya ialah YA. Fibroid boleh menyebabkan ketidaksuburan. Oleh itu adalah penting untuk anda berusaha mengecutkan fibroid sebelum saiznya mencecah 5cm kerana pada kebiasaanya doktor akan menyarankan pembuangan secara pembedahan jika sudah mencapai saiz 5 cm.

jenis jenis fibroid1 290x300 Jenis jenis Fibroid

Bagaimana cara untuk mengecutkan fibroid dengan berkesan?

Dengan pengambilan Set Fibroid Shaklee secara teratur & dos yang betul, Insya Allah fibroid anda dapat dikecutkan. Anda boleh baca di sini untuk mengetahui bagaimana set ini membantu mengecutkan & mengelakkan ketumbuhan semula fibroid selepas pembedahan. Hubungi saya untuk mendapatkan set ini dengan konsultasi terbaik.

Jadi, jika anda disahkan mempunyai fibroid, jangan lupa untuk mendapatkan info penting  berikut:  jenis-jenis fibroid, jumlah fibroid, & saiz fibroid. Jika fibroid anda bersaiz kurang daripada 5cm, insya Allah anda masih berpeluang untuk mengecutkannya tanpa menjalani pembedahan.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Jenis jenis Fibroid

Kecutkan Cyst Dan Fibroid Dengan Shaklee

Ramai yang menghubungi saya mengadu disahkan mempunyai cyst atau fibroid dan doktor menasihati supaya pembedahan segera dilakukan untuk membuang ketumbuhan tersebut. Berita yang mengejut & dipaksa untuk melakukan pembedahan dalam masa yang terdekat sememangnya menakutkan. Berita gembira untuk anda, anda boleh kecutkan cyst dan fibroid dengan Shaklee.

kecutkan cyst 300x202 Kecutkan Cyst Dan Fibroid Dengan Shaklee

 Kecutkan Cyst Dan Fibroid Dengan Shaklee

 Jika anda disahkan mempunyai cyst atau fibroid dan disarankan untk menjalani pembedahan dengan segera, nasihat saya ialah dapatkan second opinion dari doktor yang lain sebelum setuju untuk menjalani pembedahan. Seeloknya, anda berjumpa dengan sekurang-kurangnya 2 orang doktor pakar yang lain. Jika anda seorang yang beragama Islam, anda boleh melakukan solat hajat & istikharah untuk mendapatkan gerak hati sama ada anda perlu menjalani pembedahan atau mencuba rawatan alternatif untuk mengecutkan cyst & fibroid tersebut. Anda juga boleh kecutkan cyst dan fibroid dengan Shaklee.

Set Fibroid Shaklee & Set Cyst Shaklee boleh membantu anda mengecutkan fibroid & cyst dengan cara semulajadi tanpa anda perlu menjalani pembedahan.  Bergantung kepada saiz & jenis ketumbuhan yang anda alami, Insya Allah set ini akan dapat membantu mengecutkan ketumbuhan tersebut secara perlahan-lahan. Untuk jenis fibroid & cyst yang boleh dikecutkan oleh set ini, sila hubungi saya untuk keterangan lanjut. Anda boleh membaca testimoni berkaitan di sini.

GLA kecutkan cyst Kecutkan Cyst Dan Fibroid Dengan Shaklee
GLA kecutkan cyst 6 Kecutkan Cyst Dan Fibroid Dengan Shaklee
 
GLA kecutkan cyst 1 Kecutkan Cyst Dan Fibroid Dengan Shaklee
 
 
 
GLA kecutkan cyst+2 Kecutkan Cyst Dan Fibroid Dengan Shaklee
 

Set ini terdiri daripada:

GLA untuk menstabilkan hormon di dalam badan. Tumbuhan fibroid dirangsang oleh hormon estrogen. Kandungan hormon estrogen yang berlebihan menggalakkan tumbuhan fibroid. Biasanya ada perimbangan antara 2 jenis hormon dalam tubuh wanita. Estrogen sentiasa dikeluarkan oleh kilang ovary, manakala progesteron dikeluarkan jika berlaku ovulation atau penetasan telur yg berlaku pada hari 13-14-15-16 dalam pusingan haid.

Jika tiada ovulation, maka kandungan progesterone tidak meningkat dan ini menggalakkan tindakan estrogen tanpa kaunter tindakan progesterone. Kesannya banyak yang tak baik , berbagai jenis tumbuhan dirahim dan dalam payaudara akan berlaku, dan diantaranya fibroid dan kanser. GLA Complex Shaklee membantu menstabilkan hormon dalam badan anda sekali gus mencegah fibroid & kanser.

Vitamin E & Vitamin C yang merupakan Anti oksidan yang kuat. Antioksidan adalah ejen pembasmi sel kanser & merupakan penentang radikal bebas yang akan memusnahkan molekul yang boleh memusnahkan sel sihat.

Alfalfa yang kaya dengan iodin. Dalam dunia perubatan, iodin telah lama digunakan untuk merawat cyst.

Herbalax untuk detox & membersihkan usus.

B Complex sebagai anti stress & vitamin untuk gembira. Emosi yang stabil mempengaruhi proses pengecutan cyst & fibroid. The power of mind.

Ingin mencuba untuk kecutkan cyst dan fibroid dengan Shaklee secara semulajadi?  Hubungi saya segera untuk mendapatkan vitamin Shaklee anda hari ini.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Kecutkan Cyst Dan Fibroid Dengan Shaklee

Simptom Fibroid Yang Ramai Wanita Tak Perasan

Fibroid adalah tumor pejal yang terjadi daripada tisu-tisu fiber di mana dari situlah ia mendapat namanya. Ia merupakan ketumbuhan biasa atau benign (bukan kanser) yg terdapat di dalam rahim wanita. Hari ni saya nak bercerita tentang simptom fibroid yang ramai wanita tak perasan.

simptom fibroid 300x247 Simptom Fibroid Yang Ramai Wanita Tak Perasan

 Simptom Fibroid Yang Ramai Wanita Tak Perasan

Lazimnya fibroid tercetus sebagai ketumbuhan dan membesar secara perlahan-lahan tanpa disedari tapi kebiasaannya badan akan mengeluarkan tanda wujudnya fibroid dalam rahim kita. Di antara simptom-simptom fibroid ialah:

1. Aliran haid yang banyak disebabkan luas pemukaan yang besar, pertambahan saluran darah dan kelemahan sistem pembekuan darah.

2. Ketidakselesaan di bahagian pelvik disebabkan tekanan terhadap uterus disebabkan oleh fibroid yang sedang membesar.

3. Berasa senak di bahagian bawah abdomen atau kadang kala dipanggil tekanan pelvik.

4. Sakit di bahagian bawah belakang disebabkan oleh tekanan di bahagian belakang yang disebabkan oleh fibroid.

5. Kerap keguguran disebabkan kesukaran embrio untuk menempel dan pengecutan uterus.

6. Bersalin lebih awal dari jangkaan kerana fibroid menolak kandungan ke bawah.

7. Kerap membuang air kecil kerana fibroid menekan pundi kencing.

8. Sakit ketika melakukan hubungan seks.

Itulah dia 8 simptom fibroid yang ramai wanita tak perasan. Kalau anda ada simptom-simptom di atas, sila berjumpa doktor dengan segera. Kalau anda disahkan mempunyai fibroid, anda boleh berikhtiar dengan Set Fibroid Shaklee yang dah membantu ramai wanita mengecutkan Fibroid secara semulajadi tanpa menjalani pembedahan. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Simptom Fibroid Yang Ramai Wanita Tak Perasan

pixel Simptom Fibroid Yang Ramai Wanita Tak Perasan

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.