Punca Air Ketuban Bocor Awal Sebelum Sampai Waktu Bersalin

Air ketuban melindungi bayi dari hentakan atau gegaran dari luar. Ia juga merupakan medium perkumuhan bayi. Apabila selaput sarung ketuban bocor, air ketuban akan keluar dan ianya adalah antara tanda dah nak bersalin. Walau bagaimana pun ia boleh membahayakan nyawa bayi jika bocor terlalu awal. Kali ni saya kongsikan punca air ketuban bocor awal sebelum sampai waktu bersalin.

air ketuban bocor, air ketuban pecah, air ketuban bocor awal, air ketuban pecah awal, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban bocor, shaklee untuk air ketuban pecah, punca air ketuban bocor, punca air ketuban pecah, penyebab air ketuban pecah lebih awal, penyebab air ketuban bocor lebih awal, sebab air ketuban bocor, sebab air ketuban pecah, apa punca air ketuban bocor, apa punca air ketuban pecah, apa penyebab air ketuban bocor, apa penyebab air ketuban pecah, shaklee air ketuban bocor, shaklee air ketuban pecah

Punca Air Ketuban Bocor Awal Sebelum Sampai Waktu Bersalin

Selain alert tentang tanda air ketuban bocor, adalah sangat penting untuk ibu mengandung mengetahui apakah punca air ketuban bocor awal sebelum waktu bersalin supaya kita boleh elakkan mana yang mampu.

1. Air ketuban terlalu banyak

Air ketuban yang terlalu banyak akan memberikan tekanan yang kuat kepada sarung ketuban, dan akhirnya  selaput ketuban bocor sebelum waktunya.

2. Kemalangan

Kemalangan yang melibatkan hentakan atau anda terkejut boleh menyebabkan selaput ketuban bocor. Oleh itu elakkan diri daripada terdedah kepada situasi yang bahaya & sentiasa berhati-hati semasa di jalan raya.

air ketuban bocor, air ketuban pecah, air ketuban bocor awal, air ketuban pecah awal, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban bocor, shaklee untuk air ketuban pecah, punca air ketuban bocor, punca air ketuban pecah, penyebab air ketuban pecah lebih awal, penyebab air ketuban bocor lebih awal, sebab air ketuban bocor, sebab air ketuban pecah, apa punca air ketuban bocor, apa punca air ketuban pecah, apa penyebab air ketuban bocor, apa penyebab air ketuban pecah, shaklee air ketuban bocor, shaklee air ketuban pecah

3. Kulit sarung ketuban terlalu tegang

Apabila sarung ketuban menjadi terlalu tegang, ia juga boleh menjadi punca air ketuban bocor sebelum waktunya.

4. Kandungan berisiko

Kandungan berisiko juga boleh menjadi punca air ketuban bocor awal sebelum sampai waktu bersalin. Di antara contoh kandungan berisiko ialah ibu yang sudah berumur, ibu dengan masalah rahim lemah, peranakan jatuh, dan komplikasi kehamilan yang lain.

5. Kekurangan nutrisi

Kekurangan nutrisi juga boleh menyebabkan air ketuban bocor awal. Oleh itu pastikan anda mengamalkan amalan pemakanan yang baik untuk ibu mengandung dan mengambil Set Ibu Mengandung Shaklee sepanjang tempoh kehamilan agar anda & bayi dalam kandungan mendapat nutrisi yang secukupnya.

Adakah Air Ketuban Bocor Awal Merbahaya?

Ya, air ketuban bocor awal boleh membayakan bayi dalam kandungan. Ia mungkin menyebabkan bayi terkena jangkitan kuman. Kebocoran juga boleh menyebabkan air ketuban menjadi kurang & memaksa bayi dilahirkan awal bagi mengelakkan kematian.

Apa Nak Buat Kalau Air Ketuban Bocor Awal?

Cepat-cepat berjumpa doktor untuk pemeriksaan. Anda juga boleh mengamalkan Set Air Ketuban Bocor Shaklee untuk menguatkan sarung ketuban.

air ketuban bocor, air ketuban pecah, air ketuban bocor awal, air ketuban pecah awal, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban bocor, shaklee untuk air ketuban pecah, punca air ketuban bocor, punca air ketuban pecah, penyebab air ketuban pecah lebih awal, penyebab air ketuban bocor lebih awal, sebab air ketuban bocor, sebab air ketuban pecah, apa punca air ketuban bocor, apa punca air ketuban pecah, apa penyebab air ketuban bocor, apa penyebab air ketuban pecah, shaklee air ketuban bocor, shaklee air ketuban pecah

Oleh itu adalah penting bagi ibu mengandung mengetahui punca air ketuban bocor awal sebelum waktu bersalin dan juga tanda-tanda air ketuban bocor. Dan jangan lupa untuk mengambil Set Ibu Mengandung Shaklee setiap hari mengikut dos & aturan makan yang betul. Kalau air ketuban anda bocor awal bolehlah ambil Set Air Ketuban Bocor Shaklee.  Nak dapatkan Set Ibu Mengandung Shaklee atau Set Air Ketuban Bocor Shaklee dengan konsultasi terbaik? Hubungi saya sekarang.

air ketuban bocor, air ketuban pecah, air ketuban bocor awal, air ketuban pecah awal, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban bocor, shaklee untuk air ketuban pecah, punca air ketuban bocor, punca air ketuban pecah, penyebab air ketuban pecah lebih awal, penyebab air ketuban bocor lebih awal, sebab air ketuban bocor, sebab air ketuban pecah, apa punca air ketuban bocor, apa punca air ketuban pecah, apa penyebab air ketuban bocor, apa penyebab air ketuban pecah, shaklee air ketuban bocor, shaklee air ketuban pecah

Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

Bila kita mengandung, di antara komplikasi kehamilan yang paling ditakuti ialah air ketuban bocor sebab ia boleh menyebabkan bayi dalam kandungan terkena jangkitan atau mati lemas. Kali ni saya kongsikan tanda air ketuban bocor yang semua ibu mengandung patut tahu untuk panduan kita bersama.

air ketuban, air ketuban pecah, air ketuban bocor, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban pecah, air ketuban pecah shaklee, air ketuban bocor sikit-sikit, air ketuban bocor 5 bulan, ciri ciri air ketuban bocor, tanda air ketuban leaking, tanda air ketuban keluar sedikit demi sedikit, tanda bocornya iar ketuban, apa tanda air ketuban bocor, apa tanda air ketuban pecah, tanda air ketuban bocor, tanda bocornya air ketuban, tanda air ketuban merembes, tanda air ketuban pecah,

Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

Berikut adalah tanda-tanda air ketuban bocor. Take note ye semua bakal ibu!

1. Seluar dalam basah

Takde terkencing dalam seluar pun, tapi tengok-tengok seluar dalam dah basah. Bila cium, takde bau hancing pun.

2. Air berwarna putih tanpa bau

Air yang terdapat pada seluar dalam kita adalah berwarna putih tanpa bau. Tapi adakalanya air ketuban boleh menjadi merah sedikit sebab kehadiran sedikit darah. Air ketuban & keputihan jauh berbeza.

3. Terasa air mengalir keluar

Apabila air ketuban bocor, kita akan terasa macam ada air mengalir keluar dari kemaluan. Dan bila cek, memang seluar dalam dah basah.

4. Air yang banyak sehingga basah peha

Biasanya apabila air ketuban bocor, air yang keluar adalah sangat banyak sehingga membasahkan peha. Tapi ada juga kes di mana air ketuban keluar sedikit sehingga kita tak perasan. Bila cek kat hospital, rupanya air ketuban dah tinggal separuh. Kesian baby 🙁

5. Tiada rasa sakit

Biasanya anda tak akan rasa sakit apabila air ketuban pecah. Tiba-tiba je seluar dalam dah basah.

Apa nak buat kalau air ketuban pecah?

Jangan berlengah, cepat-cepat pergi ke hospital untuk pemeriksaan. Lebih-lebih lagi kalau air ketuban yang keluar berwarna hijau, kekuningan atau hitam. Jangan lupa untuk monitor pergerakan baby, pastikan baby aktif seperti biasa.

Jika air ketuban anda disahkan bocor, banyakkan berehat & banyakkan berehat sementara menunggu waktu bersalin tiba. Walau bagaimana pun, kalau air ketuban anda pecah terlalu awal iaitu sebelum sampai waktu bersalin, anda boleh ambil Set Air Ketuban Bocor Shaklee yang membantu menguatkan sarung ketuban.

air ketuban, air ketuban pecah, air ketuban bocor, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban pecah, air ketuban pecah shaklee, air ketuban bocor sikit-sikit, air ketuban bocor 5 bulan, ciri ciri air ketuban bocor, tanda air ketuban leaking, tanda air ketuban keluar sedikit demi sedikit, tanda bocornya iar ketuban, apa tanda air ketuban bocor, apa tanda air ketuban pecah, tanda air ketuban bocor, tanda bocornya air ketuban, tanda air ketuban merembes, tanda air ketuban pecah,

Vitamin C merangsang pembentukan kolagen yang merupakan fiber dalam sarung ketuban. Ia membantu sarung ketuban menjadi kental & kuat.

ESP pula terdiri daripada protein yang menjadi makanan utama sel dalam tubuh badan, termasuk sel dalam sarung ketuban. Apabila badan mendapat protein yang secukupnya dari pengambilan ESP, maka sel kantung ketuban akan menjadi sihat & sekali gus membantu menguatkan sarung ketuban.

Itulah dia 5 tanda air ketuban bocor yang semua ibu mengandung patut tahu. Oh ya, mungkin anda juga berminat nak tahu punca air ketuban bocor awal sebelum sampai waktu bersalin. Jika air ketuban anda pecah, cepat-cepat pergi ke hospital ye. Nak dapatkan Set Air Ketuban Pecah Shaklee? Hubungi saya sekarang.

air ketuban, air ketuban pecah, air ketuban bocor, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban pecah, air ketuban pecah shaklee, air ketuban bocor sikit-sikit, air ketuban bocor 5 bulan, ciri ciri air ketuban bocor, tanda air ketuban leaking, tanda air ketuban keluar sedikit demi sedikit, tanda bocornya iar ketuban, apa tanda air ketuban bocor, apa tanda air ketuban pecah, tanda air ketuban bocor, tanda bocornya air ketuban, tanda air ketuban merembes, tanda air ketuban pecah,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...