-

Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak-kanak

Ramai betul yang hubungi saya & ceritakan masalah anak sembelit. Macam-macam dah usaha. Dah tukar susu, dah bagi makan sayur & buah, tetap sembelit. Hancur hati tengok anak menangis tiap kali membuang. Saya cadangkan anda berikan Mealshake kepada anak yang sembelit. Insya Allah berkesan. Tak percaya? Jom saya kongsikan testimoni Mealshake untuk sembelit kanak-kanak, yang dikongsikan oleh pelanggan saya.

testimoni mealshake hilangk11 300x158 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Testimoni pertama: Ini adalah testimoni terbaru yang saya dapat pagi tadi. Beliau hubungi saya pada hari Isnin 9/5/2016 yang lepas berceritakan tentang anak saudaranya yang sembelit. Petang tu juga saya hantar Mealshake ke sana. Pagi tadi 11/5/2016, selepas 2 hari hantar Mealshake saya hubungi beliau semula bertanyakan kalau ada perkembangan positif. Nah, anda baca sendiri icon smile Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk 215x300 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk1 214x300 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Testimoni kedua: Ibu ni seorang tentera. Anak beliau memang ada masalah sembelit sejak baby lagi. On and off. Alhamdulillah selepas amalkan Mealshake setiap hari, anak beliau tak sembelit lagi.

testimoni mealshake hilangk2 300x213 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Testimoni ketiga: Anak beliau yang berumur setahun lebih tiba-tiba kena sembelit teruk. Tiap hari kena makan ubat melembutkan najis, kalau skip je sembelit. Dah kesian nak bagi makan ubat, beliau tukar kepada ubat masuk dalam bontot. Pun sama, kalau termiss terus sembelit. Alhamdulillah, selepas seminggu mengamalkan Mealshake, anak beliau tak sembelit lagi.

testimoni mealshake hilangk3 300x259 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Testimoni keempat: Anak tadika yang kerap sembelit. Alhamdulillah, syukur ada Mealshake kata emaknya icon smile Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk4 300x255 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Sebenarnya ada banyak lagi testimoni pelanggan saya, tapi tak sempat nak save semua. Saya kongsikan dulu testimoni pengguna lain yang berjaya hilangkan sembelit anak dengan Mealshake Shaklee.

testimoni mealshake hilangk5 300x157 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk6 300x129 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk7 300x234 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk8 300x164 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk9 300x224 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk10 300x160 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Alhamdulillah, itulah testimoni Mealshake untuk sembelit kanak-kanak  yang sempat saya kumpulkan. Anak anak sembelit? Jangan tunggu lagi. Kesian kat anak. Order Mealshake anda sekarang. Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Petua Hilangkan Sembelit Supaya Anak Tak Menjerit Tiap Kali Berak

Risaunya hati bila anak kena sembelit. Menangis menjerit-jerit tiap kali nak buang air besar. Kalaulah sakit anak tu boleh dipindahkan kat kita! Jangan biarkan anak kesayangan anda sembelit lagi. Jom amalkan petua hilangkan sembelit supaya anak tak menjerit tiap kali berak.

petua hilangkan sembelit an 300x300 Petua Hilangkan Sembelit Supaya Anak Tak Menjerit Tiap Kali Berak

1. Pastikan anak minum air kosong secukupnya.

Bagi anak yang berumur 6 bulan ke atas, pastikan anak kerap minum air kosong. Di antara punca utama sembelit ialah kurang minum air.

2. Prun

Buah prun sememangnya bagus untuk mengatasi sembelit. Tak kisah sama ada anak anda makan buah atau jus prun. Insya Allah dua-duanya berkesan untuk sembelit.

3. Tukar susu formula

Kalau anak anda minum susu formula, mungkin sudah tiba masanya untuk anda tukar ke jenama yang lain. Kemungkinan besar anak anda sembelit kerana susu formula yang tak sesuai.

4.  Makanan berserat tinggi

Makanan berserat tinggi akan membantu menghilangkan sembelit anak anda. Di antaranya ialah buah, kekacang dan sayuran segar. Cara yang paling mudah ialah bagi anak minum jus buah.

5.  Ajar anak supaya jangan tahan kalau nak membuang

Kadang-kadang anak sembelit disebabkan oleh tabiat suka tahan bila nak buang air besar. Ajar anak supaya terus berak kalau sakit perut, jangan ditahan-tahan kerana ia akan menyebabkan najis menjadi keras.

6.  Pisang

Secara amnya pisang membantu untuk melawaskan. Ia membantu melembutkan najis & menghilangkan sembelit.

7. Betik

Betik juga membantu melawaskan.

8. Mealshakes Shaklee

Kalau anak anda berumur  1 tahun ke atas, boleh berikan Mealshakes sebagai makanan tambahan kepada anak tersayang. Mealshakes bukan sahaja membantu menghilangkan sembelit malah ia juga membantu meningkatkan selera makan anak. Rasanya pun sedap macam aiskrim Vanilla.

petua hilangkan sembelit an1 300x300 Petua Hilangkan Sembelit Supaya Anak Tak Menjerit Tiap Kali Berak

Betul ke Mealshake berkesan untuk hilangkan sembelit anak? Ada ke testimoni? Mestilah ada. Jom tengok himpunan testimoni yang saya kongsikan di sini.

Bolehlah amalkan petua hilangkan sembelit supaya anak tak menjerit tiap kali berak yang saya kongsikan tadi. Insya Allah semuanya berkesan. Pengambilan Mealshakes Shaklee setiap hari boleh mengelakkan anak anda dari sembelit. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Sembelit Supaya Anak Tak Menjerit Tiap Kali Berak

Apa Nak Buat Kalau Sembelit Lepas Bersalin

Sembelit selepas bersalin sememangnya satu mimpi ngeri. Tak kira ibu yang bersalin normal atau pun czer, tak kurang ngerinya. Rasa macam nak terbertas jahitan. AllahuRabbi.  Jom saya kongsikan apa nak buat kalau sembelit lepas bersalin.

sembelit lepas bersalin2 300x211 Apa Nak Buat Kalau Sembelit Lepas Bersalin

1. Pelicin.

Bila nak buang air besar, sediakan pelicin. Anda boleh beli pelicin yang dijual di farmasi atau buat sendiri. Kat farmasi ada dijual dua jenis pelicin iaitu jenis bullet atau air. Pilih yang mana rasa selesa untuk dimasukkan ke dalam dubur. Kalau nak buat sendiri mudah je, beli sabun mandi ketul, potong menjadi kiub kecil supaya boleh dibuang tiap kali selepas digunakan. Tiap kali nak buang air besar, sabunkan kawasan dubur.

sembelit lepas bersalin 300x177 Apa Nak Buat Kalau Sembelit Lepas Bersalin

2. Minum air masak secukupnya.

Air masak sangat penting sebab antara punca sembelit ialah kurang air dalam badan. Seeloknya minum air suam, sebab kita tengah berpantang.

3. Makanan berserat tinggi

Di antara makanan berserat tinggi ialah buah-buahan. Pengambilan makanan berserat tinggi membantu mengatasi sembelit.

4. Jangan tahan air besar. Terus buang bila sakit perut.

Bila rasa nak buang air besar, terus ke tandas. Jangan tahan. Menahan buang air besar adalah antara punca utama sembelit.

5. Buang air besar dalam keadaan mencangkung.

Tandas cangkung adalah lebih baik daripada tandas duduk, asalkan anda kuat & yakin takkan terjatuh semasa mencangkung. Kalau takde tandas cangkung atau tak yakin, gunakan tandas duduk. Naikkan kaki semasa menggunakan tandas duduk untuk mimik keadaan mencangkung.

6. Gunakan tuala wanita untuk menampung jahitan semasa buang air besar.

Jangan lupa untuk menampung jahitan dengan tuala wanita. Ini adalah sangat penting supaya lantai pelvis ditampung & mengelakkan jahitan terbertas atau terkoyak.

7. Jangan meneran.

Jangan sesekali meneran. Kalau dah cuba tapi tak keluar, cuci najis yang terkeluar dan berehat. Duduk di atas bantal donut.

8. Bantal donut

Bantal donut sangat membantu ibu bersalin yang sembelit. Caranya mudah saja, ambil tuala mandi, lipat memanjang & bulatkan seperti bentuk donut. Duduk di atas bantal donut tersebut. Insya Allah anda akan selesa.

9. Vitamin untuk melembutkan najis.

Ostematrix Shaklee sememangnya berkesan untuk melembutkan najis. Ianya sangat-sangat berkesan. Ambil Ostematrix sebelum tidur, bangun pagi esok najis anda akan lembut. Tak perlu nak fobia lagi tiap kali nak membuang air besar. Selain melembutkan najis, Ostematrix juga membantu menghilangkan sakit badan, sakit pinggang dan lenguh-lenguh yang biasa dialami oleh ibu yang baru melahirkan & menyusukan anak.

sembelit lepas bersalin1 300x251 Apa Nak Buat Kalau Sembelit Lepas Bersalin

Sekarang anda dah tahu apa nak buat kalau sembelit selepas bersalin. Vitamin pelembut najis iaitu Ostematrix sangatlah membantu situasi anda sekarang. Saya tak tipu, anda pasti berterima kasih kepada saya sebab memperkenalkan Ostematrix kepada anda. Nak order? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apa Nak Buat Kalau Sembelit Lepas Bersalin

pixel Apa Nak Buat Kalau Sembelit Lepas Bersalin

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.