Kenapa Perlu Memilih Vitamin C Shaklee Berbanding Vitamin C Jenama Lain?

Tahukah anda, bahawa Vitamin C sangat penting kepada tubuh badan? Namun malangnya tubuh badan kita tidak dapat hasilkan sendiri vitamin C. Justeru, kita kena perlu mengambilnya daripada sumber makanan harian ataupun suplemen.

Info mengenai vitamin C yang perlu anda tahu…

  • Vitamin C merupakan vitamin larut air. Jadi, jika diambil berlebihan, ianya tidak dapat disimpan di dalam badan sebaliknya dikumuhkan melalui air kencing.
  • Vitamin C tidak dapat disimpan dalam badan selama-lamanya.
  • Vitamin C sangat mudah hilang melalui aktiviti-aktiviti sel badan.
  • Vitamin C yang dibekalkan pada tubuh pada dos yang tinggi tidak dapat diserap oleh badan sepenuhnya pada satu masa serentak. Tubuh badan hanya menyerap Vitamin C yang hanya diperlukan pada waktu itu. Selebihnya akan dikumuhkan dan dikeluarkan melalui air kencing.
  • Vitamin C tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh badan kita. Jadi, ianya perlu didapatkan daripada sumber makanan yang berkhasiat daripada luar dan mengamalkan makan vitamin C shaklee.
  • Vitamin C menyumbang kepada pembentukan kolagen oleh sel-sel dimana mereka bergabung bersama dan membentuk lapisan pertahanan tisu.Tisu memainkan peranan penting dalam menyokong organ-organ dan pembaikan apabila rosak. Kolagen menyokong tisu untuk menyambung tendon, ligamen, kulit, tulang, gigi, tulang rawan, saluran darah, dan banyak bahagian-bahagian badan yang lain. Ini menunjukkan manfaat yang besar fungsi tubuh bila  vitamin C ini sentiasa dibekalkan.

Perbezaan Vitamin C Shaklee

√ Sumber Vita-C Shaklee 500mg adalah 100% vitamin semulajadi.
√ Vitamin C Shaklee menggunakan sistem pelepasan berperingkat (sustained release). Dengan pelepasan berperingkat, ianya dapat membantu menyalurkan vita-C secara berterusan bersesuaian keperluan badan dan memberi perlindungan lebih lama kepada sel-sel tubuh.
√ 1 tablet Vita-C Shaklee 500mg = 7 ½ biji (termasuk bijinya) oren califonia yang baru dipetik.
√ Vitamin C Shaklee adalah daripada ekstrak jagung, maka ianya sesuai untuk pesakit gastrik
√ Ujian klinikal membuktikan 2 tablet vita-C mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam. Hebatkan? 😁
√ Vita-C Shaklee juga mampu mencerahkan kulit, menghasilkan kolagen, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.
√ Selain itu, ia juga membantu dalam menyokong kesihatan tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

 

 

Vitamin C Untuk Cantik

Siapa tak nak cantik Kan?
Semua nak cantik..
Jom cantik secara sihat dan selamat..

Macam mana vitamin C boleh cantik?

Dengan membantu pembentukan kolagen. Perkataan KOLAGEN ni datang dari Yunani yang bermaksud LEKAT atau bersifat pelekat. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulit mereka lebih licin, tegang dan cantik, malah cepat sembuh kerana ia membantuk perhubungan (lekat) tisu badan yang kuat.

Habis Tu, Vitamin C Untuk Cantik Je Ke?

Owh bukan..

Awak ambil vitamin C awak dapat banyak manfaat tau.
Multipurpose & lelaki perempuan pun boleh ambil.

Terkenal sebagai antioksida, bermakna membantu menghalang kemasukan radikal bebas..
Turut membantu fungsi kolagen dalam baikpulih luka, kulit yang lebih sihat dan anjal, tulang, gigi, gusi serta sistem peredaran darah yang baik.
Vitamin C juga membantu meningkatkan sistem pertahanan badan melawan penyakit dengan menambah bilangan “tentera sel darah” melawan penyakit.

Selain itu, kelebihan vitamin C Shaklee yang lain adalah
➡ Peningkatan Sistem Imun – membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkat pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga memerangi simptom selsema.
➡ Berperanan dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon (hormone fungsi imun).
➡ Memperbaiki Insomnia – Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah metal seperti keresahan.

1 vitamin banyak kegunaan.
Seronok kan?

Untuk bulan ni, ada promosi tau!
Beli 3, dapat diskaun 5%.

Untuk dapatkan Vitamin C Shaklee, boleh klik terus pada butang di bawah.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...