Set Hamil Shaklee -Vitamin Yang Patut Diamalkan Oleh Setiap Ibu Mengandung

Kebiasaannya, apabila kita hamil, klinik akan membekalkan kita dengan beberapa jenis vitamin. Antaranya adalah obimin, asid folik, vitamin C dan juga pil kalsium…

Betul tak?
Samada klinik berbayar mahupun klinik kerajaan, inilah senarai vitamin yang biasanya mereka bekalkan kepada setiap ibu hamil.

Penting Ke Makan Vitamin Semasa Hamil?

Apa perlunya kesemua pil untuk ibu hamil?
Perlu ke makan banyak-banyak jenis vitamin ni?

Ada yang beranngapan, makan vitamin ni boleh menyebabkan bayi dalam kandungan besar. Maka ramai yang menolak untuk makan vitamin. Bukan  menolak secara terang-terangan, sebab risau kena marah dengan nurse hehehehe. Mereka tetap mengambil vitamin-vitamin tersebut pulang ke rumah, tapi diorang tak makan. Last-last, ke tong sampah jua vitamin-vitamin tersebut. Sangat menyedihkan. Membazir..

Jangan begitu.
Vitamin sangat penting untuk diambil oleh setiap ibu hamil.
Jangan merisikokan bayi anda, semata-mata anda percayakan mitos bahawa makan vitamin boleh menyebabkan bayi besar.
Makan vitamin bayi tak besar dari sepatutnya ya. Bayi boleh besar dari yang sepatutnya sekiranya ibu mengamalkan makanan yang tak seimbang semasa hamil, seperti makanan terproses dan juga makanan yang sangat tinggi kalori tapi nutrisinya kurang seperti aiskrim, coklat, kek dan lain-lain.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tahukah anda, ibu yang mempunyai GDM (kencing manis semasa hamil) juga berisiko untuk melahirkan bayi yang besar?

Sebenarnya, suplemen semasa hamil ini, selain untuk memberikan nutrisi kepada ibu, ianya juga adalah untuk bayi dalam kandungan..
Ini kerana, bayi dalam kandungan bergantung sepenuhnya kepada nutrisi yang dibekalkan oleh ibu melalui tali pusat….

Namun.. Tidak semua ibu hamil mengambil nutrisi secukupnya sepanjang tempoh 9bulan ini…
Sebab itulah doktor biasanya akan membekalkan pil-pil ini kepada ibu agar bayi dalam kandungan tidak menghadapi masalah kekurangan nutrisi sepanjang berada di dalam rahim ibunya..
Kekurangan nutrisi ini boleh menyebabkan bayi menghadapi masalah bukan sahaja ketika masih dalam kandungan, malah selepas dilahirkan juga..
Sudah tentu ibu-ibu tidak mahu bayi anda menghadapi sebarang masalah, kan? 😉

Set Hamil Shaklee

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Shaklee juga mempunyai supplemen yang boleh membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh ibu hamil dan bayi dalam kandungan…

🥝 Vitalea : multivitamin yang mempunyai 28jenis vitamin dan mineral yang sangat diperlukan oleh orang dewasa. Juga mengandungi IRON (zat besi) yang sangat diperlukan oleh sel darah merah
🍒 B Complex : selain lengkap dengan kesemua jenis vitamin B yang diperlukan oleh badan, ia juga mengandungi ASID FOLIK yang boleh membantu mencegah masalah KECACATAN SARAF TUNJANG DAN OTAK bayi
🍋 Vitamin C : menyokong pembentukan SEL DARAH MERAH, mengelakkan masalah alergik kepada bayi, serta membantu menguatkan sistem imunisasi ibu dan bayi
🥦 Ostematrix : pil KALSIUM yang turut dilengkapi dengan MAGNESIUM, BORON, VITAMIN D, ZINK dan sebagainya..membantu ibu dari menghadapi masalah sakit gigi, kejang kaki dan sembelit sepanjang kehamilan
🐟 OmegaGuard : minyak ikan yang mengandungi OMEGA 3, EPA dan DHA. Bagus untuk merangsang perkembangan otak bayi.
🥔 ESP : sumber PROTEIN terbaik daripada kacang soya. Dapat memberikan ibu tenaga untuk mengatasi hari-hari meletihkan sepanjang kehamilan.

Beza Set Hamil Shaklee berbanding dengan vitamin-vitamin jenama lain, Shaklee merupakan vitamin yang berasaskan bahan-bahan semulajadi, juga diproses secara semulajadi demi menghasillkan vitamin yang terbaik dan berkesan untuk kita. Ianya dikaji dan diuji oleh barisan saintis yang terkemuka, dan hasil kajian ini sememangnya disokong secara saintifik.

Maka, ternyata set hamil Shaklee ini merupakan pilihan TERBAIK untuk ibu dan bayi, malah ianya juga boleh diambil ketika dalam pantang..
Ditambah pula dengan promosi sepanjang bulan SEPTEMBER ini, sememangnya BERBALOI-BALOI….
Jom dapatkan set hamil Shaklee ini dan dapatkn beg “Why I Love Shaklee” secara PERCUMA!

Klik sahaja pada butang di bawah untuk membuat tempahan.


 

 

Ubat Sembelit Yang Berkesan Dan Cepat

Bila bercakap tentang SEMBELIT ni kan, rata-rata ibu yang baru lepas bersalin mesti akan mengalami SEMBELIT.
Betul tak?

Saya sendiri pun, rasa trauma bila kenangkan masa lepas bersalin anak pertama dulu. Sembelit yakmaattttt huhuhu.. Masa tu kita takde pengalaman lagi, anak sulung kan. Berpantang pulak dekat rumah keluarga yang agak totok sedikit perihal berpantang ni. Buah sayur semua memang tak boleh makan. Itu pun ada jugak saya curi-curi mintak husband belikan, pastu sorok makan dalam bilik hahahahaha.

Tapi memang nak membuang tu seksa betul. Sengsara. Memang sampai kena beli ubat kat farmnasi untuk bagi be**k. Hihihi. Lepas sebulan tau baru ok. Baru dapat membuang dengan nikmat. Hahahahaha..

Bahaya Ke Sembelit?

Sembelit ni memang kita tak boleh nak pandang ringan tau. Mana tak nya.. Kalau kita nak biarkan benda-benda bertoksin tu lama dalam tubuh badan kita, nanti macam-macam penyakit lain pulak yang datang merisik kan?

Hmmmp!

Bagaimana Shaklee Dapat Membantu?

Biasanya, untuk orang yang ada masalah sembelit yang biasa-biasa ni (tak kritikal), kami akan cadangkan untuk mengambil Ostematrix.
Kalau ada masalah sembelit tahap teruk sangat tu, kami cadangkan untuk ambil HerbLax. HerbLax ni bersifat sebagai julap semulajadi, kerana di dalamnya terkandung herba Senna (Daun Gelenggang) yang terkenal sejak zaman dahulukala untuk melawaskan pembuangan. Untuk anak-anak pula, kami cadangkan Mealshakes kerana Mealshakes ini berbentuk serbuk dan boleh dibancuh sebagai minuman ataupun dicampur ke dalam susu.

Kali ni, kita fokus kepada Ostematrix.
Untuk masalah sembelit yang tak kronik, di kalangan orang dewasa.

Ostematrix ni sebenarnya kalsium.
So, macamana kalsium boleh membantu pulak dalam melawaskan pembuangan?
Pelik jugak kan? Hihihi…

Padahal Ostematrix ni bekalkan kalsium dalam badan.
Apa kaitannya dapat melawaskan pulak?
Haaaaa…
Sebenarnya ramai yang tak tahu yang OSTEMATRIX SHAKLEE bukanlah sekadar kalsium. Maknanya, dalam Ostematrix Shaklee bukan saja ada kalsium, tapi ada jugak magnesium. Selain berfungsi untuk membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang, magnesium ni jugak lah yang berfungsi untuk pelawasan tu. 😁

Manfaat Magnesium yang perlu anda tahu :-
✅ Membantu melegakan otot dalam usus supaya otot usus itu menjadi lembut dan menghapuskan sembelit.
✅ Membantu melembutkan najis-najis dalam usus.

Jadi….
Bila kita ambil Ostematrix ni sebagai salah satu supplemen untuk kekuatan tulang kita, secara tak langsung ianya akan dapat melawaskan pembuangan kita juga..

 

Wah!! 😍
Best kan? 2 dalam 1 gitew..!
Lagi best kalau anda grab sepanjang bulan September ni.. Apa tak nya, Shaklee bagi promo yang hebat untuk anda semua..
Beli 3 botol Ostematrix Shaklee jimat 5%..

Selesaikan masalah sembelit anda sekarang juga.
Klik butang di bawah untuk membuat pembelian.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...