Cara Tingkatkan Hemoglobin Di Kalangan Ibu Hamil

Antara masalah yang sering dihadapi oleh ibu hamil adalah – mempunyai paras hemoglobin yang rendah semasa hamil. Hemoglobin yang rendah tidak boleh dipandang mudah, kerana ianya boleh menimbulkan pelbagai komplikasi terhadap ibu dan juga anak yang berada di dalam kandungan. Antara komplikasi yang boleh berlaku adalah boleh menyebabkan keguguran, boleh menyebabkan tumpah darah semasa bersalin, boleh menyebabkan tumbesaran bayi terbantut dan juga boleh menyebabkan bayi meninggal dalam kandungan.

Kandungan hemoglobin yang normal adalah dalam lingkungan 11.5g/dl – 16.5g/dl. Sekiranya jumlah hemoglobin ibu lebih rendah daripada 8g/dl, ini dikira sebagai anemia teruk dan mungkin memerlukan penambahan darah sekiranya ibu mulai menunjukkan tanda-tanda seperti lemah, jantung berdebar kencang, pitam dan sesak nafas. Kandungan hemoglobin di antara 8-10g/dl dikira sebagai anemia sederhana teruk dan ibu digalakkan mengambil zat besi untuk menambah jumlah hemoglobin di dalam darah.

Mengapa Zat Besi Penting?

Zat besi adalah antara keperluan yang meningkat semasa mengandung. Zat besi digunakan oleh tubuh badan untuk membentuk hemoglobin.  Hemoglobin berfungsi untuk membawa oksigen kepada sel-sel di dalam tubuh badan. Ia boleh dianalogikan seperti lori pembawa bahan api untuk keperluan metabolism tubuh.

Semasa mengandung, disebabkan isipadu plasma meningkat sebanyak 40%, jumlah hemoglobin akan mengalami ‘pencairan’ atau menjadi kurang. Oleh itu ibu-ibu akan mendapati kandungan hemoglobin di dalam tubuhnya kurang sedikit daripada waktu sebelum mengandung.

Sewaktu mengandung juga, kawasan yang perlu di ‘cover’ oleh hemoglobin menjadi bertambah besar. Peningkatan ‘permintaan’  daripada bayi yang sedang sibuk membentuk dirinya juga menjadikan tugas hemoglobin lebih mencabar.

Di Malaysia, anemia atau kekurangan darah merah yang mengandungi hemoglobin  merupakan satu permasalahan yang masih popular. Ibu yang mempunyai kadar hemoglobin rendah akan  cepat terasa penat dan lelah. Kebiasaannya bayi tidak terjejas kecuali sekiranya kadar hemoglobin terlalu rendah.

Apakah Sumber Zat Besi?

Zat besi kebanyakannya terdapat di dalam makanan seperti daging, ayam dan ikan. Sayuran hijau seperti bayam, sawi dan brokoli juga mengandungi zat besi yang tinggi. Daging adalah sumber zat besi yang utama.

Hati dan limpa juga mengandungi kandungan zat besi yang tinggi, akan tetapi pengambilan hati semasa mengandung harus dihadkan kerana terdapat kebimbangan kadar  Vitamin A yang tinggi di dalam hati boleh membawa kepada kesan toksik kepada bayi.

Doktor biasanya akan memberi suplemen zat besi kepada ibu-ibu mengandung. Walau bagaimanapun, terdapat ibu-ibu yang membuang zat besi yang diberikan dengan alasan ia akan menyebabkan bayi menjadi besar. Ini adalah anggapan yang salah dan merugikan.

Zat besi akan diserap oleh tubuh dengan lebih baik jika diambil bersama Vitamin C kerana Vitamin C boleh membantu penyerapan zat besi.

Juga, banyak buah tropika yang mengandungi zat besi dan Vitamin C yang tinggi di dalamnya. Contohnya kandungan zat  besi di dalam 100gm ciku adalah 10 kali ganda lebih banyak daripada kandun gan zat besi di dalam 100gm epal. Ia juga tinggi Vitamin C yang memudahkan penyerapan zat besi. Buah-buahan seperti buah naga dan longan juga mempunyai zat besi.

Sumber: Ibu Dibelai Anak Dibuai Untuk Semua


Keperluan Zat Besi Bagi Wanita Hamil

Secara kebiasaannya, wanita yang tidak hamil memerlukan lebih kurang 15mg zat besi setiap hari. Jumlah ini bertambah hampir sekali ganda untuk wanita hamil, iaitu 27mg. Zat besi ini kita boleh dapati dalam makanan seharian.

Justeru, bagi menambah zat besi apabila sedang cuba mengandung, semasa dan ketika menyusukan bayi, wanita digalakkan meningkatkan pengambilan makanan kaya zat besi seperti ayam, sayur daun hijau, kekacang,  bijiran penuh, buah-buahan kering seperti prun dan kismis, kekacang, tembikai dan labu, bijan serta tauhu.

 
Makanan MEMBANTU penyerapan zat besi dalam darah:
  •  Daging merah, telur kuning, ikan
  • Sayuran kecuali bayam
  • Salad, buah, jus buah mengandungi vitamin C
  • Gula
  • Cuka
 

Makanan MERENCAT penyerapan zat besi dalam darah:

  • Teh, kopi, koko, wain merah
  • Bayam
  • Lemak
  • Bijirin. produk soya
  • Susu, produk tenusu, kalsium
  • Ubatan berunsur keasidan, phytates, phenols
  • Magnesium, tetracyclines, thyroxine

Vitamin Tingkatkan Hemoglobin 

Sumber zat besi terdapat dalam Vitalea Multivitamin & Iron Formula. Bagi ibu-ibu hamil, kami sarankan untuk mengambil 3 tablet Vitalea sehari, sepanjang tempoh kehamilan. 3 tablet Vitalea mencukupi keperluan zat besi bagi ibu hamil iaitu 27mg.

Untuk meningkatkan kadar penyerapan yang lebih optimum, anda dinasihatkan untuk mengambil bersama dengan Vitamin C. Vitamin B-Complex juga dapat membantu dalam pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang aliran kitaran darah, merawat dan mencgah anemia, pening dan keletihan.

Testimoni Hemoglobin Meningkat Selepas Amalkan Suplemen Shaklee

 

 Untuk dapatkan Suplemen Tingkatkan Hemoglobin ini, boleh hubungi saya.


 

Kenapa ESP Sesuai Diambil Oleh Semua Ibu Hamil

Sebenarnya, saya tak sangka, isu bahawa ‘Soya Tak Selamat Diambil Oleh Ibu Hamil’ sebenarnya sangat berleluasa di kalangan masyarakat kita ni. Sehinggalah, semalam saya ditanya oleh seorang customer saya, yang merupakan seorang ibu hamil, berkenaan soya yang dikatakan tidak selamat ini.

“Kulit anak akan jadi sensitif”, katanya.

Mungkin betul, dan mungkin juga tak.

Betul – jika sekiranya ibu hamil tersebut mengambil soya kotak yang banyak dijual di pasaran – yang mana soya-soya tersebut tidak diketahui sumber kacang soya yang bagaimana (sudah diubahsuai genetiknya), ataupun cara pemprosesannya yang bagaimana (dicuci menggunakan alkohol yang mengakibatkan isoflavanes yang terdapat dalam kacang soya termusnah) dan pelbagai lagi faktor yang boleh mebuatkan kita ragu-ragu terhadap kualiti soya tersebut.

Tak betul – jika anda ambil ESP sebagai sumber protein soya anda. ESP merupakan minuman soya daripada Shaklee, yang sangat dijaga dan dipantau proses penghasilannya, bermula dari cara kacang soya ditanam sehinggalah proses penghasilan ESP sehingga ESP sampai ke tangan kita hari ini.

Kesimpulannya, kita kena elakkan jenis soya yang boleh mendatangkan kemudaratan pada diri kita..

  • KACANG SOYA TIDAK ORGANIK (menggunakan baja kimia, pestisid, etc) – mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi membawa risiko KANSER!!!
  • KACANG SOYA GMO –  lebih murah untuk menghasilkannya, dan lebih berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan toksin!
  • TIADA 9 ASID AMINO – adalah penting untuk proses penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan asid amino perlu ini menjadikan tubuh kita kurang berkesan untuk menjalankan proses-proses penting dalam tubuh.
  • KACANG SOYA DIPROSES DENGAN ALKOHOL – mengurangkan kadar isoflavone hingga 88%! Isoflavone adalah bahan yang mengurangkan risiko kanser. Ia juga penting dalam tindakan hormon dan jisim tulang.
  • BAHAN ANTI-TIROID & ANTI-PERTUMBUHAN – menyebabkan fungsi tubuh terganggu dalm meningkatkan risiko kanser.
  • KACANG SOYA YANG DIPANASKAN – merosakkan kandungan proteinnya!
  • KACANG SOYA YANG DIPROSES (DIBUANG MINYAKNYA) – menjadi berasid. Kalsium yang ditambahkan akan menjadikannya neutral semula.

 

Jom kita tengok apa pula CIRI-CIRI ESP?

  •     Ditanam secara organik
  •     Tidak menjalani proses genetik (Bukan GMO)
  •     Mengandungi 9 asid amino penting
  •     Dalam proses pembuatan untuk menghasilkan soya yang mengasingkan, kepingan soya dihancurkan dan dibasuh dengan air, bukan alkohol
  •     Bahan anti-thyroid/anti-pertumbuhan disingkirkan
  •     Diproses tanpa haba
  •     Ditambah dengan kalsium (ketika minyak dikeluarkan, ia menjadi makanan berasid – dineutralkan bila kalsium ditambah

ESP sangat selamat untuk diambil, kerana ianya langsung tidak mengandungi apa-apa bahan yang boleh menimbulkan kemudaratan kepada kita sebagai pengguna.

Kenapa ESP Sesuai Diambil Oleh Ibu Hamil

✅ ESP SUMBER PROTEIN

Ibu-ibu hamil, perlu memastikan pengambilan protein yang mencukupi bagi keperluan janin membesar.Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.
Kandungan ESP terdiri daripada kalsium, protein vitamin B6, Iron, Thiamin, Riboflavin.

✅ ESP MEMBANTU IBU-IBU KEKAL BERTENAGA

THIAMIN di dalam ESP membantu memberi tenaga dan memberikan ibu tidur yang lena tanpa gangguan.Selain itu, RIBOFLAVIN dalam ESP menstabilkan tenaga bagi para ibu yang sedang hamil Kebiasaannya semasa hamil para ibu sering berasa letih dan lesu.Jadi dengan nutrien RIBOFLAVIN dalam ESP sangat berkhasiat untuk ibu ibu.

✅ ESP MEMBANTU MENGAWAL BERAT BADAN IBU HAMIL & SESUAI UNTUK IBU-IBU YANG GDM

ESP mempunyai Glysemix Index (GI) yang rendah. GI Rendah = glukos & tenaga ditukarkan secara perlahan2. Ianya turut membantu ibu-ibu kenyang lebih lama, selain bagus untuk ibu2 mengelak diabetes kerana membantu menstabilkan paras gula dalam badan.

✅ MEMBANTU MENINGKATKAN SISTEM IMUN IBU

Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi di dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ. Protein juga terdiri daripada asid amino & Esp turut mengandungi 9 asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh badan.

✅ ESP MEMBANTU PEMBENTUKKAN & PERKEMBANGAN TISU,OTOT & OTAK BAYI.

Riboflavin, atau vitamin B2, adalah vitamin membantu menggalakkan pertumbuhan bayi. Membantu penglihatan yang baik dan kulit yang sihat.
Riboflavin juga penting untuk perkembangan tulang, otot, dan saraf bayi.

✅ ESP MEMBANTU MENJADIKAN KULIT IBU & BAYI LEBIH LICIN,CANTIK & GEBU

Kandungan Vitamin B6 dalam ESP yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.

✅ ESP MEMBANTU IBU-IBU YANG MENGALAMI MORNING SICKNESS/ALAHAN YANG TERUK

ESP mengandungi VITAMIN B6, penting mengurangkan morning sickness bagi ibu ibu. Kebiasaannya awal kehamilan pasti ibu akan merasa pening, loya, muntah muntah, Jadi dengan Vitamin B6 dalam ESP membantu ibu mengurangkan rasa loya dan muntah yang keterlaluan dan memberikan ibu-ibu tenaga walaupun mengalami morning sickness yang teruk. Selain itu, Lysine di dalam ESP juga turut membantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan ,rasa penat melampau , rasa loya , menggigil, seram sejuk , tiada selera makan & anemia.

Testimoni Ibu Hamil Ambil ESP



Anda nak dapatkan ESP ni, boleh hubungi saya dengan menekan pada mana-mana butang di bawah ya.

Kelebihan Bisnes Shaklee Yang Mungkin Anda Tidak Tahu

Anda PERNAH BERNIAGA?
Ataupun lebih tepat lagi soalannya – anda PERNAH BERNIAGA DAN KEMUDIAN MERASA SERIK UNTUK TERUSKAN BERNIAGA?

Saya pernah..

Sebelum memulakan bisnes Shaklee, saya pernah merasa cabaran pahit getir berniaga dengan premis fizikal – memang sangat mencabar. Sebab, perlukan modal yang sangat besar dan overhead cost yang juga tinggi dan perlu ditanggung setiap bulan. Modal yang besar perlu ada untuk membeli barang dagangan (perlukan puluhan ribu RM) , untuk menyewa kedai (perlukan ribuan RM termasuk jugalah untuk membayar 2 bulan deposit sewa yang mana jika dicampur sekali hampir  sepuluh ribu RM juga jumlahnya).

Belum termasuk lagi kos untuk pengubahsuaian kedai, kos untuk menggajikan pekerja (isu pekerja juga boleh menimbulkan macam-macam permasalahan yang boleh memeningkan kepala), kos overhead setiap bulan yang bukan sedikit juga jumlahnya. Fuhhhh pendek kata, memang stress sangat saya, suatu masa dulu. 

Justeru, saya memang respek dengan mereka yang berjaya dalam bisnes sebegini.  Sebab, saya rasa saya tak boleh. Tak cukup pandai la tu heheheeh… Nak buat macamana kan.. Sekejap saja saya mampu bertahan, lepas tu memang terpaksa tutup kedai. Sedih memang sedih. Tapi, kita kena ambil tindakan untuk kejayaan yang akan datang. Kena berani berhijrah.

Malu kerana gagal? Mungkin ada sedikit.. Tapi kejayaan untuk bangkit selepas kegagalan itu jauh lebih besar maknanya. Jauh lebih manis rasamya. Jadi, usah malu usah gentar. Bertindak terus. Hanya diri kita yang boleh mengubah diri kita sendiri. Kan?

Saya kemudiannya, dijodohkan dengan bisnes Shaklee. Yes, bisnes yang still perlukan usaha yang gigih juga. Mana ada bisnes yang goyang kaki je tunggu masuk duit kan. Itu scam namanya… Setiap bisnes, memang perlukan usaha yang kental, baik perniagaan secara tradisional, mahupun perniagaan secara online.

Namun, bezanya bisnes saya kali ini, saya tak perlu hadap overhead cost yang tinggi pun setiap bulan. In fact, takde overhead cost pun. Yang ada cuma, kos internet yang saya rasa kalau saya tak buat bisnes ni pun, saya tetap akan langgan internet juga. Kan? Sekarang memang zaman internet. Hatta budak sekolah pun dah melanggan internet.

Bisnes kali ini ini senang. Again, bukan senang sebab hanya goyang kaki. Tapi, senang sebab bisnes ni ala-ala dropship. Bila dropship, kita akan dapat certain percentage komisen kan. Tapi, Shaklee ni – dropship yang profit tu semua dapat kat kita. 100% keuntungan daripada hasil jualan kita tu, akan masuk ke dalam poket kita. Syarikat memang tak ambil langsung keuntungan daripada hasil jualan kita tu.

Haaa best sgt kan.

U buat marketing – ambil tempahan – submit order kat supplier (Shaklee lah of course) – supplier poskan produk kepada customer u – untung semua u punya.
Dahlah bukan setakat untung tu je, tapi macam-macam lagi company bagi.

♛ Bonus Bulanan

♛ Bonus Kereta (dalam bentuk cash setiap bulan)

♛ Pelbagai insentif

♛ Trip pelancongan / umrah

Dan macam-macam lagi lah..
Pendek kata, memang best.
Tinggal nak rebut peluang je..
Modal?
Langsung tak besar.
RM65 je tau!

Ya RM65 SAHAJA!

Diulangi, RM65 SAHAJA!

Pergi makan Pizza Hut sefamily pun dah lebih dari kos ni kan?

Nak cari income, Shaklee memang bisnes yang paling sesuai ..

Macamana nak bermula?

Terus hubungi saya dengan cara menekan pada mana-mana butang di bawah ok 😉

Multivitamin Yang Dapat Kurangkan Letih & Lesu

Keluar rumah sebelum matahari terbit..
Balik rumah bila matahari dah terbenam..
Dah lah tu, balik rumah, bukan terus boleh rilex je goyang kaki..

Ada anak yang perlu dilayan berbual, diberi makan,ditengokkan kerja-kerja-kerja sekolah..
Nak kena masak lagi, membasuh pakaian, siapkan kelengkapan diri sendiri suami dan anak-anak untuk esok hari…
Dan kitaran ini akan berulang setiap hari…

Lelah…
Lesu…
Letih…
Namun, tiada pilihan…
Rutin perlu diteruskan..
Rezeki perlu dicari, demi menampung segala komitmen perbelanjaan yang ada…

Vitamin Yang Dapat Membantu Memberi Tenaga

Sudah semestinya Vita-Lea Shaklee.. Kenapa saya syorkan Vita-Lea..?

Sebenarnya, saya pernah ditanya tentang Vitalea Shaklee.

Soalan beliau..

 “Apa beza Vitalea Shaklee ni dengan multivitamin brand lain?”
 
 Jawapan saya simple je..
 

1) Vitalea Shaklee merupakan vitamin pertama yang wujud di dunia

2) Kadar serapan Vitalea sangat pantas, lebih kurang 5 minit je badan dah dapat serap semua

3) Menggunakan teknologi salutan mikro asid folik berpaten
 

Oppps! Apa tu? 😲😲😲

Ok, jom kita tengok satu-satu…
 
1) Vitalea Shaklee merupakan vitamin pertama yang wujud di dunia

Nama asal Vitalea adalah Vitalized Minerals, yang kemudiannya dipendekkan menjadi V.I.T.A.M.I.N. Ya, vitamin yang kita dok panggil-panggil sekarang ni adalah asalnya daripada nama Vitalea.

Vitalea ni, usianya dah 103 tahun dah pada tahun 2018 ni. Lama sungguh kan? Kalo vitamin ni bukan vitamin terbaik, memang takkan boleh bertahan sselama ni lah.. Konfem!

Dr Forrest C Shaklee – beliau hasilkan multivitamin ni dulu, makan dulu selama berpuluh-puluh tahun, barulah tubuhkan syarikat Shaklee Corporation tu.

Sebab apa? Kalo macam zaman kita sekarang dengan lambakan produk macam-macam ni, biasanya tubuhkan syarikat dulu barulah pikir nak cipta produk kan? So, pelik kan Shaklee ni…
 
Ok, sebabnya, bila Dr Forrrest C Shaklee tu dah betul-betul berpuas hati dengan produk beliau, dah yakin produk yang beliau cipta tu TERBAIK, SELAMAT DAN BERKESAN, barulah beliau tubuhkan syarikat untuk pasarkan Vitalea ni. Barulah beliau ready untuk berkongsi manfaat Vitalea ni dengan semua orang.

 Vita-lea ini adalah merupakan produk multivitamin. Bermakna dengan pengambilan vita-lea ini kita akan mendapat semua jenis vitamin dan zat makanan yang diperlukan oleh badan. Jika corak pemakanan anda yang kurang seimbang dan dengan faktor usia, pengambilan vitamin tambahan ini adalah sangat diperlukan bagi mengekalkan kesihatan badan anda.

Tidak dapat dinafikan lagi, pada masa kini, kita seharusnya mengamalkan makanan tambahan bagi mengekalkan kesihatan badan kita. Vitamin sangat diperlukan oleh tubuh badan kita. Tambahan pula jika kita lihat di sekeliling kita, pelbagai bentuk pencemaran yang ada. Jadi dengan adanya makanan tambahan seperti ini ia dapat membantu tubuh badan kita lebih kuat untuk melawan penyakit.

2. Kadar Serapan Vitalea Shaklee Yang Pantas

Vitalea memang mudah + cepat diserap oleh badan kita. Jadi maksudnya, bila kita ambil Vitalea ni, badan kita akan dapat kesan yang segera. Dan tak membazir, sebab diserap sepenuhnya oleh badan.

Jom tengok video ni..

Dalam masa 5 minit je, dah pun terurai sepenuhnya.. Menakjubkan!

 

3. Teknologi Salutan Mikro Asid Folik Berpaten


Vitalea ni menggunakan tekonologi salutan asid folik berpaten.

Apa maksudnya?

Maksudnya, teknologi mikro coating ni (salutan mikro) ini dicipta khas di mana ianya akan menguraikan asid folik terlebih dahulu ke dalam salur darah. Ia juga akan membantu pembebasan segera 27 jenis vitamin dan mineral yang terkandung dalam Vitalea ke dalam perut kita.


Ianya bertujuan untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan Vitamin B bagi memelihara sel-sel baru yang sangat penting. Asid folik ni, atau juga dikenali sebagai vitamin B9 sangat diperlukan untuk membina sel-sel baru dalam tubuh. 


Sekiranya si ibu kekurangan asid folik, kesihatan bayi dalam rahim juga boleh terjejas dan risiko kecacatan adalah tinggi.

3 point ni, dah cukup untuk buatkan kita WAJIB jadikan Vitalea ni sebagai multivitamin kita kan? Makanan tambahan yang perlu kita jadikan rutin, sebab ianya dah pun jadi keperluan kita dalam memenuhi lompong-lompong kekurangan nutrisi dalam badan kita. Badan kita dah tak cukup nutrisi, walaupun kita rasa makan dah banyak. 

Sebab apa? 

Sebab zaman kita dah berubah.. Tanah tak seperti zaman dahulu, udara dah tak seperti zaman dahulu, pemakanan juga dah tak seperti zaman dahulu. Justeru, makanan tambahan bukan lagi PILIHAN, namun satu KEPERLUAN!

Dapatkan Vitalea Shaklee hari ini juga, dengan menekan mana-mana butang di bawah untuk tempahan.


 

 

Cara Mengurangkan Sakit Gout Tanpa Perlu Makan Ubat

Gout adalah satu penyakit sendi yang disebabkan oleh asid urik berlebihan di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuh sejenis protein iaitu purin. Tubuh kita menyingkirkan bahan kumuh ini melalui air kencing, tapi apabila ia berlebihan dan tidak dapat dibuang, ia terkumpul di dalam sendi. Asid urik ataupun juga dipanggil sebagai ‘Uric Crystals‘ berkumpul, dan akan menyebabkan sendi-sendi menjadi bengkak. Inilah yang menyebabkan terjadinya penyakit GOUT.

Bagaimana Gout Berlaku?

Secara mudahnya, begini proses GOUT ini berlaku…

Sel kita sering pecah dan digantikan (kecuali sel neuron). Setiap kali sel pecah, nukleus sel itu juga akan  pecah atau mati. Ia akan mengeluarkan hampasnya dalam bentuk nucleic acid. Bahan ini pula dijadikan asid urik yang perlu dikeluarkan dalam bentuk urea melalui sistem pundi kencing. Proses ini berlaku secara semulajadi jika sel-sel mengandungi cukup zat galian dan vitamin, dan organ badan juga sihat bagi menyingkarkan segala bahan kumuh ini.

Jika ia berkurangan, asid urik tidak dapat diubahkan kepada urea dan asid urik akan terus mengalir di dalam darah. Di dalam darah, asid urik akan bercampur dengan sodium, dan percampuran itu akan menghasilkan ‘uric crystals‘. Uric crystals inilah yang akan tersendat di sendi-sendi dan akan mencetuskan alahan yang menyebabkan terkeluarnya bahan radang yang membuat sendi2 itu bengkak. Maka, berlakulah GOUT, dengan kesakitan yang teramat.

Kenapa Organ Perkumuhan Itu Penting?

Tubuh menjadi kurang efisien untuk membuang asid urik tersebut apabila buah pingang tidak berada di tahap kesihatan yang optimum. Ya, buah pinggang kita adalah organ perkumuhan yang penting untuk menyingkirkan bahan-bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh, namun dalam beberapa keadaan, buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik, akibat dari:

  •     Pengambilan ubat-ubatan berunsurkan ‘drug’
  •     Stress dan tekanan perasaan
  •     Pengambilan protein yang berlebihan
  •     Kekurangan vitamin tertentu yang diperlukan untuk proses perkumuhan

 

Bagaimana Shaklee Dapat Membantu Pesakit Gout?

Ada beberapa jenis vitamin yang disyorkan untuk membantu meringankan penderitaan pesakit gout ini.

  •  VIVIX – menggalakkan ppembentukan mitokondria dalam sel, dan melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel.
  •  ALFALFA – detox semulajadi yang menyingkirkan toksid secara lembut dari badan. Pengamal  alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.
  • PERFORMANCE DRINK – memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik. Ia berkaitan dengan pengambilan alfalfa sebagai detox.
  • OMEGA GUARD – mengelakkan keradangan sendi.

Testimoni Pesakit GOUT

Berikut adalah testimoni oleh Puan Aula..

Condition gout mama mmg terukk…….Everytym tersalah makan or terlalu lame berdiri.. her kaki will bengkak merah and she cant even make a step sebab rase macam ade jarum cucuk2 kaki die… It is so painful that sometyms she just cant stand it and cry…

So everytime die kena gout die baring je la kat atas katil and abah will give her pain killers to ease the pain and she get an injection from the clinic. And the Doctors said injection is not good for her body because of the side effects..( I tak sure about it nanti i post semula k!)..

Anak mane yang tak sedih kan?!!!! So looking at the positive effects on me after taking SHAKLEE suppliments.. So I try the pack suggested for GOUT by SHAKLEE;

My mum starts consuming it.. And the very next day NO JOKE… die cakap sengal2 dah kurang tapi sakit2 masih ada..

Alhamdulilah with GOD’s will…AFTER 1 WEEK… she is getting better, kaki mmg still bengkak tapi she dah boleh jalan without complaining sakit…. sape2 yang pernah jumpa my mum dulu jalan hinjut2 and very2 slow..

AFTER 2 weeks… ramai la puji dia ” Puan Saidah sekarang nampak sihat la muka pun tambah berseri”. Apa lagi berbunga2 la hati my mum tuh!!

Sedih jugak i dengar sebab selama nie saya tahu my mum sakit tapi tak buat ape2.. Sekarang saya bersyukur saya belikan SHAKLEE pack for her.. Dulu kalo she tengok TV, die takleh bersimpuh or seangkatan dengannye and the good news.. “SHE CAN BEND HER KNEES only after TWO WEEKS!!!”

Sumer nie dengan KEBESARANYA dan usaha untuk try other alternatives SHAKLEE. It might be small to some but to her sangat bermakna means she can be more active to be with her cucu…

Tapi kalo korang nak tahu hah ade BONUS TAMBAHAN dalam mengambil suplemen di atas… Mulanya I tak perasan then selepas seminggu mama cakap tak cungap2 she can talk calmly and her BREATH dah tak berbau….

YEap dats right dulu mama ade masalah mulut berbau because of the medication she’s taking due to her asthma… hah panjang la cerita die nie hehe:) PAsal mulut berbau nie nanti I post special entri k!!

SO Itula testimoni mama saya… selepas mengambil nya almost 2 bulan dah ALHAMDULILAH perubahan positif pada mama.

Sebab nilah Aula suka sangat SHAKLEE suplemen, it provides alternative for healing besides prescription drugs. Aula bersyukur sangat

 

Jadi, bagaimana nak dapat dapatkan vitamin untuk gout ni?

Klik pada mana-mana butang di bawah samada untuk membuat pembelian terus dengan Shaklee Malaysia, ataupun untuk berhubung dengan saya bagi mendapatkan maklumat lanjut.

Nutrisi Untuk Mata Yang Sihat

Semakin meningkat usia kita, semakin berkurang kadar penglihatan mata kita. Lagi-lagi kalau ingin memandu pada waktu malam, ditambah pula dengan hujan yang lebat, memang mencabar sungguh kan?

Ada yang bertanya, ada ke suplemen untuk kurangkan masalah rabun ni? Maklumlah, kalau boleh taknak lah mata jadi semakin teruk kan. Susah untuk segala-galanya, bila kesihatan mata merosot.

Jawapannya, ya memang ada.
Carotomax!
Carotomax dapat membantu untuk kita dapatkan mata yang lebih sihat dan tajam.

Jom kita kenal dengan lebih lanjut mengenai Carotomax.

Carotomax mengandungi 6 jenis karotena, yang diekstrak dari sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, epal, kentang dan banyak lagi.

Carotomax ni bukan hanya berfungsi untuk memperelokkan kadar penglihatan mata kita, namun sebagai suplemen anti-oksidan yang tinggi banyak lagi manfaat-manfaat lain yang boleh kita dapat dari Carotomax ini.

Manfaat Utama Carotomax

 Lebih Selamat Dari Vitamin A
✒ Pengambilan vitamin A secara berlebihan akan mengakibatkan toksisiti. Walaubagaimanapun, beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.

Mempertingkatkan Penglihatan
✒ Menghasilkan ‘visual ungu’ yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan dalam gelap. Elok bagi yang ada masalah nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopicastigmatismxerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bag dan gegelung hitam bawah mata.

Meredakan Penyakit Kulit
✒ Dapat melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, rambut gugur, jerawat & akne.

Melawan Kanser & Oksidasi
✒ Pengambilan beta karotena dapat mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser payudara & paru-paru. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

Menghalang Infeksi
✒ Merangsang enzim pembunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru: batuk, hepatitis, asthma, flu dan selsema

Mengapa Carotomax? 

Kerana Carotomax mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat, kulit dan membaran mukosa.

 Alpha Carotene
> Untuk penglihatan malam, mata sihat dan menghalang degenerasi penglihatan

✍ Beta Carotene
>  Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka
>  Mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat

✍ Lycopene
>  Bersifat anti-oksidan, menghalang penuaan organ
> Untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun
> Mengurangkan penyakit kalenjar prostat

✍ Astaxanthin
>  Pigmen didalam alga & fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. Walaubagaimanapun Shaklee menuai karotenoid axtaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang poten dan tulen. melindungi kerosakan oksidasi kolestrol LDL.

✍ Lutein
> Menyekat katarak, penyakit makular berkaitan umur, glaukoma

✍ Zeaxanthin
> Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya
> Mengurangkan risiko kanser payudara ovari, endometrial dan serviks

Jika nak dapatkan Carotomax Shaklee ini, boleh hubungi Kak Efie terus di http://efieshaklee.wasap.my

DISKAUN 10% UNTUK YANG BELUM MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE

Buat julung-julung kalinya, Shaklee tawarkan program sebegini – Diskaun 10% pembelian set terpilih kepada sesiapa sahaja yang belum lagi mendaftar lagi sebagai ahli Shaklee. Tak pernah lagi tau sebelum ni. Biasanya 5% sahaja diskaun.. So, ni memang first time lah..

Dan yang lebih membuatkan kami ahli lama Shaklee ni cemburu, sebab kami yang dah jadi ahli Shaklee ni, tak dapat beli 3 set yang terpilih ni dengan harga diskaun. Dapat beli dengan harga ahli biasa je. Sob sob sob… Jeles betul!

So, apakah 3 set yang Shaklee tawarkan ni?

  • Set Kesihatan Asas
  • Set Vivix Twinpack
  • Set Asas Skincare Youth

So, apa yang ada dalam set-set ini?

1. Set Asas Kesihatan

Secara dasarnya, sesuai dengan namanya Set Asas, maka produk yang ada dalam set ini adalah segala nutrisi asas yang badan kita memang perlukan setiap hari. Dan nutrisi ini, walaupun badan kita perlukan, namun kebanyakannya badan kita tak dapat hasilkan sendiri. Kena ambil dari luar. Dari pemakanan, dan makanan tambahan. Dan yang lagi best, kat dalam set yang Shaklee bagi diskaun ni pun, Shaklee bagi jugak Basic-H untuk penjagaan rumah. Badan sihat, rumah pun terjaga. Gituuuuuu…

Kat sini saya senaraikan apa yang ada dalam set ni.

🌀 B-Complex
🌀 Vitamin C
🌀 Vitalea
🌀 Ostematrix
🌀 ESP
🌀 OmegaGuard
🌀 Mealshakes
🌀 CoQtrol
🌀 Basic H

Kesemua ni, Shaklee bagi offer dengan harga RM666.90 je tau‼
Kalau tak, harga ahli pun dah RM741 sob sob sob…

2. Set VIVIX Twinpack

Antara keistimewaan VIVIX yang tak terdapat pada mana-mana produk yang lain adalah VIVIX dapat memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.

VIVIX juga dapat membantu memberi tenaga kepada sel-sel badan. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.


3. Set Skincare YOUTH

Keberkesanan YOUTH dibuktikan melalui Kajian Klinikal. Ujian klinikal ni direka oleh World-Class Skin Expert dengan menggunakan Skin Age Index yang mana ia mengkaji kehadiran tanda-tanda penuaan melalui data klinikal.

Salah satu kajian dibuat adalah ke atas kedutan wajah (wrinkles). Skin Age Index ni mengukur sehingga kedalaman dan kepanjangan kedut tu, fuhhh.. sampai detail macam tu hokey.

Tanda-tanda penuaan yang dikaji adalah seperti:-

  • Kedutan dan garis-garis halus
  • Saiz pori-pori
  • Tona kulit
  • Kelembutan kulit
  • Tekstur kulit
  • Pigmentasi
  • Seri kulit
  • Kekenduran kulit

Result menunjukkan 100% daripada wanita yang mengikuti kajian ni terbukti kulitnya menjadi lebih muda berbanding sebelumnya, hanya dalam tempoh 7 hari sahaja dan 2/3 wanita berjaya menjadikan kulit lebih muda 10 tahun dari usia sebenar.

Keistimewaan YOUTH

  1. Produk YOUTH 100% vegan (boleh kira dengan jari hanya beberapa produk skincare Vegan saja di Malaysia ni kan)
  2. Cruelty Free (Tiada ujian ke atas haiwan dijalankan)
  3. Bebas daripada 2500 bahan kimia dan bahan penjagaan kulit yang berbahaya
  4. Terbukti mempercepatkan pembaharuan sel kulit 10x ganda lebih cepat berbanding biasa

Bukan itu sahaja, ada lagi Shaklee bagi dengan bila anda buat pembelian set-set ini tau…

✅ Keahlian Shaklee secara PERCUMA (tak perlu bayar RM75)
✅ Penghantaran PERCUMA (tak perlu bayar RM10)
✅ Pillbox PERCUMA (pembelian Set Kesihatan Asas)
✅ Cooler bag PERCUMA (pembelian Set VIVIX Twinpack)
✅ Magnifying mirror PERCUMA (pembelian Set Skincare Youth)
✅ Cashback sekitar RM30

Banyak kan kelebihan kat korang yang belum jadi ahli ni, Shaklee bagi.

Bukan tu je tau, ada lagi…..

Dalam masa 60 hari dari tarikh pendaftaran, anda juga boleh beli VIVIX TWINPACK dan YOUTH SKINCARE STARTER PACK, juga dengan DISKAUN 10%‼
Fuhhhh berpeluh iolls dengar tau….
So, apa tunggu lagi..
Grab yours NOW‼

Wasap terus Kak Efie tau 👉🏻 http://efieshaklee.wasap.my

Atasi Migrain Tanpa Perlu Makan Ubat

Migrain merupakan sakit kepala yang amat sangat. Ianya bermula dengan berdenyut-denyut di bahagian atas atau belakang mata, kadang-kadang boleh bermula di bahagian belakang kepala dan merebak ke seluruh bahagian kepala. Selalunya ia diikuti dengan rasa mual/loya, muntah-muntah, kabur penglihatan dan rasa seperti  digigit atau kebas-kebas.

Migrain merupakan salah satu sebab kepada sakit kepala yang berulang. Kira-kira 1 daripada 4 wanita dan 1 daripada 12 lelaki mengidap migrain pada suatu masa sepanjang hayat mereka. Biasanya migrain bermula dari zaman kanak-kanak atau remaja, dan menjadi lebih ketara pada zaman remaja. Umumnya migrain menjadi kurang kerap selepas umur 45-50 tahun, walaupun ada yang mungkin tidak hilang seumur hidup mereka. Punca sebenar migrain masih tidak diketahui. Namun begitu, peluang untuk seseorang mendapat migrain menjadi lebih tinggi jika ahli keluarga terdekatnya juga mengidap migrain.

 

 

Faktor Migrain
  • Tidak cukup atau terlebih tidur, atau tidur yang tidak teratur boleh menyebabkan migrain
  • Pemakanan yang tidak seimbang (sesetengah makanan juga boleh mencetus kepada berlakunya migrain. Contohnya: kafein)
  •  Perubahan cuaca (Ini termasuk keadaan pancaran matahari yang terang atau lampu)
  • Bunyi dan bau kuat.
  • Menonton TV atau menghadap skrin komputer terlalu lama.
  • Tekanan emosi atau stres
  • Merokok  
  • Jantina (3 – 4 kali lebih kerap di hidapi wanita berbanding lelaki)
  • Ketidakseimbangan hormon ketika datang haid (bagi wanita).  

Namun begitu, punca sebenar penyakit ini masih belum dipastikan sehingga kini.

Walaupun penyebab kepada masalah migrain ini belum dapat dipastikan secara jitu, namun terdapat beberapa jenis makanan yang dikatakan boleh menyumbang kepada berlakunya masalah migrain ini.


Makanan Penyebab Migrain

1. Alkohol
Alkohol menaikkan tekanan darah ke otak dan menimbulkan dehidrasi. Kedua hal itu adalah penyebab timbulnya sakit kepala.

2. Kafein
Kopi, teh, minuman bersoda, dan minuman tenaga termasuk minuman yang memiliki kafein. Jadi, kepada mereka yang ‘alah’ kepada kafein, anda seharusnya lebih berhati-hati dan menghadkan pengambilan kafein dalam diet harian anda.

3. Penambah perisa pada makanan
Penambah perisa yang biasanya dicampurkan pada makanan juga perlu diwaspadai seperti MSG, sulfitesnitrites dan aspartame. MSG atau monosodium glutamat berfungsi sebagai penyedap rasa. Sulfites merupakan pengawet buah-buahan kering dan wine. Nitrites berfungsi untuk mengawetkan daging, sedangkan aspartame bermanfaat sebagai pemanis buatan pada minuman dan permen karet. Kesemua penambah perisa ini juga dikhuatiri boleh menyumbang kepada masalah berlakunya migrain.

4. Daging yang diawetkan
Hindarilah daging-daging yang melalui proses pengawetan seperti diasap, diasinkan, difermentasi, dan diasamkan seperti pepperoni, hot dog, ikan sarden, kornet, dan lain-lain. Pendek kata, elakkanlah makanan terproses, lebihkan makanan semulajadi tanpa melalui proses pengawetan.

5. Coklat
Walaupun International Headache Society mengatakan bahawa coklat boleh mengendurkan saraf-saraf yang tegang, 22 % penderita migrain berpendapat bahwa coklat adalah salah satu makanan penyebab sakit kepala.

6. Keju yang diawetkan
Tyramine merupakan salah satu bentuk protein yang terdapat pada keju yang diawetkan. Tyramine merupakan asid amino yang boleh menimbulkan sakit kepala.

7. Pisang
Para ilmuwan berpendapat bahawa makanan yang kaya dengan potassium menjadi penyebab munculnya migrain pada orang yang sensitif terhadap tyramine. Walaupun sebenarnya Potassium merupakan mineral yang bermanfaat kepada tubuh kita, namun bagi mereka yang mempunyai masalah sensitif terhadap tyramine haruslah lebih berhati-hati dengan pengambilan makanan yang tinggi potassium.

Cadangan Suplemen Shaklee Untuk Atasi Migrain

 

 

1) B-COMPLEX – dapat mengawal tekanan darah yang normal, dan mengurangkan stress. B-complex di ambil sebiji setiap pagi selepas sarapan

 2) OSTEMATRIX – memberi kelegaan terhadap ketegangan otot2 , memberi tidur yang lena dan berkualiti. Di ambil sebanyak 4biji sebelum tidur.. bangun pagi anda dengan rasa kelegaan dan kesegaran tanpa rasa lesu..

Untuk dapatkan Set Migrain Shaklee ini, anda boleh terus klik pada mana-mana butang di bawah untuk tempahan.


Rahsia Atasi Senggugut Dengan Mudah

Muda-muda dulu, zaman sekolah la rasanya memang saya pun setiap bulan alami senggugut ni.. Ada pernah sekali tu, memang sampai muntah kot dalam kelas. Punya la sengsara.. Setiap kali period datang, terutama hari-hari terawal period, memang merangkak je la posisi yang saya paling selesa untuk kurangkan kesakitan. Memang sangat teruk!
Kalo dah sakit macam tu sekali, memang kerja-kerja ataupun rutin harian memang sah-sahlah terganggu. Tapi, nak buat macam mana kan. Memang sakit sangat sampai tak boleh nak buat apa pun.

Apa Itu Senggugut?

Senggugut atau nama saintifiknya ‘Dysmenorrhea’ adalah satu simptom yang lazim dialami oleh setiap wanita (namun, bukan semua) yang alami haid, terutama hari-hari terawal haid datang.
Senggugut ni merupakan satu kesakitan yang dirasai ketika datangnya haid, sebenarnya adalah disebabkan oleh penguncupan dinding rahim yang amat kuat. Proses ini bertujuan bagi mengeluarkan ketulan darah haid yang bercampur dengan sedikit tisu daripada selaput  endometrium. Darah ini perlu dikeluarkan melalui saluran pangkal rahim. Kebiasaannya, dinding rahim yang dimiliki oleh seorang gadis remaja masih sempit.
Penguncupan dinding rahim yang begitu kuat disebabkan oleh sejenis hormon yang dikenali sebagai  ‘prostaglandin‘. ‘Prostaglandin‘ adalah daripada sejenis kumpulan molekul lipid yang berasal daripada asid lemak dan peranannya sangat penting di dalam tubuh.

Senggugut ni terbahagi kepada 2, iaitu Senggugut Primer & Senggugut Sekunder

 

Senggugut Primer

Senggugut yang biasanya menyerang wanita yang belum berkahwin. Ini berikutan proses pengecutan otot rahim untuk mengeluarkan darah haid. Memandangkan wanita yang belum berkahwin mempunyai saluran dinding rahim yang lebih sempit, maka sebab itu kesakitan senggugut itu berlaku. Ini juga petanda kesuburan.

Senggugut Sekunder

Senggugut jenis ini disebabkan oleh wujudnya sel endometrium di luar rahim (endometriosis) dan berlaku pendarahan di dalam perut. Ataupun, jangkitan kronik yang  menyebabkan senggugut datang pada usia lanjut dan berlanjutan sepanjang kedatangan darah haid.
Antara punca-punca berlakunya senggugut kedua ini adalah  tumor serta tumbesaran yang tidak normal.Selain itu, contoh penyakit lain yang  tergolong di  dalam senggugut jenis sekunder ini ialah kanser rahim dan jangkitan pada bahagian pelviks.

Kenapa Selepas Kahwin Dah Tiada Senggugut?

Kita dah tahu, senggugut terjadi disebabkan oleh proses penguncupan dinding rahim untuk mengeluarkan darah haid. Proses penguncupan ini disebabkan oleh sejenis hormon yang dinamakan ‘prostaglandin’.
Setiap ‘prostaglandin’ ini mengandungi 20 atom karbon. Ia menjadi pengantara serta memberi banyak kesan terhadap psikologi. Disebabkan itulah kesakitan terasa dan jika ia dihasilkan secara berlebihan maka terjadilah senggugut. Namun begitu, kehamilan dan kelahiran dapat membantu mengatasi masalah kesempitan pada saluran rahim yang menjadi punca senggugut.

Namun demikian, ada juga kes terpencil yang mana wanita lepas kahwin, turut mengalami senggugut.

Vitamin Shaklee Untuk Kurangkan Sakit Senggugut

3 jenis vitamin Shaklee yang bagus sangat untuk kurangkan kesakitan akibat senggugut.

B-Complex: Mengurangkan stress dan rasa sakit akibat senggugut

GLA Complex: Mengimbangi tahap hormon dan membantu mengawal penghasilan hormon prostaglandin

Ostematrix: Melegakan otot uterus

Untuk dapatkan Set Senggugut Shaklee ni, boleh terus klik pada butang di bawah.

Untung Ke Bisnes Shaklee Ni?

Uihhhhhh nama lagi bisnes kan❓
Kalau tak untung mana nya orang nak buat..
Ate coba kalo rugi, tak sampai sebulan terus tinggal dah..
Mananya nak buat kan…

Bisnes Shaklee ni, bukan sahaja boleh dapat untung, tapi boleh dikatakan hampir ZERO RUGI tau!

Apa maksud zero rugi tu❓

Maksudnya, bisnes Shaklee ni boleh dikatakan tak akan rugi langsung. Sebabnya, kau tak perlukan modal sedebuk beribu-ribu pun untuk mulakan bisnes Shaklee ni. Tak macam kebanyakan bisnes lain – kena ada stok, kena ada kedai, kena gajikan pekerja, kena tanggung overhead bulanan, kena tanggung risiko stok tak laku, kena kejar fesyen bila fesyen lama dahpun basi dan macam-macam lagi lah…

Tapi dalam bisnes Shaklee tak macam tu..

Tiada risiko-risiko untuk berlakunya perkara-perkara di atas..

Dalam bisnes Shaklee..

✔ Nak mulakan bisnes Shaklee cuma bayar yuran jadi ahli. RM75 je. Malah ada juga cara untuk mendaftar secara percuma
✔ Tak semestinya kena ada stok baru boleh bisnes. Tapi bila ada stok, satu kelebihan sebab dapat jual on the dot dekat customer. Berapa banyak nak buat stok? Terpulang pada kemampuan…
✔ Tak perlu ada kedai. Kedai boleh wujud di alam maya – Facebook, Instagram, Youtube, Blog, Twitter dan pelbagai laman sosial yang lain. Kedai yang zero cost (ataupun jika ada hanya sedikit kos terlibat), tapi boleh dapat pulangan yang dahsyat.
✔ Tak perlu gajikan pekerja. Kau lah boss kau lah pekerja. Unless bila kau dah sangat sibuk tak menang tangan nak uruskan bisnes, maka kau bolehlah gajikan staff masa tu.
✔ Tak perlu risau fesyen yang tak terkejar.
✔ Potensi untuk ‘repeat order’ customer adalah tinggi
✔ Bisnes yang boleh dilakukan secara ‘dropship’. Tak perlu susah-suah beratur di pejabat pos untuk poskan barang customer. Segala-galanya Shaklee uruskan. Kerja kau hanyalah terima order daripada customer. Komisen keuntungan adalah 100% milik kau. Takdenya Shaklee nak potong bila kau suruh Shaklee pos kat customer.
✔ Kedai boleh dibuka 24 jam – 7 hari seminggu – 30 hari sebulan. Tak perlu tutup kedai, walaupun kau sedang bercuti ke hujung dunia.

Apa yang Shaklee bagi bila buat bisnes ni?

Macam-macam…

☑ Untung runcit hasil jualan produk
☑ Bonus bulanan berdasarkan pencapaian
☑ Bonus kepimpinan bila kau latih ahli-ahli dalam kumpulan
☑ Insentif
☑ Bonus kereta
☑ Trip pelancongan dan umrah

Teringin❓

Jangan tunggu-tunggu lagi…..
Wasap sekarang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...