Atasi Migrain Tanpa Perlu Makan Ubat

Migrain merupakan sakit kepala yang amat sangat. Ianya bermula dengan berdenyut-denyut di bahagian atas atau belakang mata, kadang-kadang boleh bermula di bahagian belakang kepala dan merebak ke seluruh bahagian kepala. Selalunya ia diikuti dengan rasa mual/loya, muntah-muntah, kabur penglihatan dan rasa seperti  digigit atau kebas-kebas.

Migrain merupakan salah satu sebab kepada sakit kepala yang berulang. Kira-kira 1 daripada 4 wanita dan 1 daripada 12 lelaki mengidap migrain pada suatu masa sepanjang hayat mereka. Biasanya migrain bermula dari zaman kanak-kanak atau remaja, dan menjadi lebih ketara pada zaman remaja. Umumnya migrain menjadi kurang kerap selepas umur 45-50 tahun, walaupun ada yang mungkin tidak hilang seumur hidup mereka. Punca sebenar migrain masih tidak diketahui. Namun begitu, peluang untuk seseorang mendapat migrain menjadi lebih tinggi jika ahli keluarga terdekatnya juga mengidap migrain.

 

 

Faktor Migrain
  • Tidak cukup atau terlebih tidur, atau tidur yang tidak teratur boleh menyebabkan migrain
  • Pemakanan yang tidak seimbang (sesetengah makanan juga boleh mencetus kepada berlakunya migrain. Contohnya: kafein)
  •  Perubahan cuaca (Ini termasuk keadaan pancaran matahari yang terang atau lampu)
  • Bunyi dan bau kuat.
  • Menonton TV atau menghadap skrin komputer terlalu lama.
  • Tekanan emosi atau stres
  • Merokok  
  • Jantina (3 – 4 kali lebih kerap di hidapi wanita berbanding lelaki)
  • Ketidakseimbangan hormon ketika datang haid (bagi wanita).  

Namun begitu, punca sebenar penyakit ini masih belum dipastikan sehingga kini.

Walaupun penyebab kepada masalah migrain ini belum dapat dipastikan secara jitu, namun terdapat beberapa jenis makanan yang dikatakan boleh menyumbang kepada berlakunya masalah migrain ini.


Makanan Penyebab Migrain

1. Alkohol
Alkohol menaikkan tekanan darah ke otak dan menimbulkan dehidrasi. Kedua hal itu adalah penyebab timbulnya sakit kepala.

2. Kafein
Kopi, teh, minuman bersoda, dan minuman tenaga termasuk minuman yang memiliki kafein. Jadi, kepada mereka yang ‘alah’ kepada kafein, anda seharusnya lebih berhati-hati dan menghadkan pengambilan kafein dalam diet harian anda.

3. Penambah perisa pada makanan
Penambah perisa yang biasanya dicampurkan pada makanan juga perlu diwaspadai seperti MSG, sulfitesnitrites dan aspartame. MSG atau monosodium glutamat berfungsi sebagai penyedap rasa. Sulfites merupakan pengawet buah-buahan kering dan wine. Nitrites berfungsi untuk mengawetkan daging, sedangkan aspartame bermanfaat sebagai pemanis buatan pada minuman dan permen karet. Kesemua penambah perisa ini juga dikhuatiri boleh menyumbang kepada masalah berlakunya migrain.

4. Daging yang diawetkan
Hindarilah daging-daging yang melalui proses pengawetan seperti diasap, diasinkan, difermentasi, dan diasamkan seperti pepperoni, hot dog, ikan sarden, kornet, dan lain-lain. Pendek kata, elakkanlah makanan terproses, lebihkan makanan semulajadi tanpa melalui proses pengawetan.

5. Coklat
Walaupun International Headache Society mengatakan bahawa coklat boleh mengendurkan saraf-saraf yang tegang, 22 % penderita migrain berpendapat bahwa coklat adalah salah satu makanan penyebab sakit kepala.

6. Keju yang diawetkan
Tyramine merupakan salah satu bentuk protein yang terdapat pada keju yang diawetkan. Tyramine merupakan asid amino yang boleh menimbulkan sakit kepala.

7. Pisang
Para ilmuwan berpendapat bahawa makanan yang kaya dengan potassium menjadi penyebab munculnya migrain pada orang yang sensitif terhadap tyramine. Walaupun sebenarnya Potassium merupakan mineral yang bermanfaat kepada tubuh kita, namun bagi mereka yang mempunyai masalah sensitif terhadap tyramine haruslah lebih berhati-hati dengan pengambilan makanan yang tinggi potassium.

Cadangan Suplemen Shaklee Untuk Atasi Migrain

 

 

1) B-COMPLEX – dapat mengawal tekanan darah yang normal, dan mengurangkan stress. B-complex di ambil sebiji setiap pagi selepas sarapan

 2) OSTEMATRIX – memberi kelegaan terhadap ketegangan otot2 , memberi tidur yang lena dan berkualiti. Di ambil sebanyak 4biji sebelum tidur.. bangun pagi anda dengan rasa kelegaan dan kesegaran tanpa rasa lesu..

Untuk dapatkan Set Migrain Shaklee ini, anda boleh terus klik pada mana-mana butang di bawah untuk tempahan.


10 Tanda Anda Kekurangan Vitamin C

Ramai yang tak sedar bahawa mereka sebenarnya tak cukup kadar vitamin C dalam badan. Sangka mereka, Vitamin C yang dah diambil melalui pemakanan harian, dah cukup untuk menampung keperluan Vitamin C yang diperlukan oleh badan. Padahal, mereka tak sdar bahwa pemakanan harian mereka adalah sangat tidak sihat.

Banyak makan makan segera, makanan yang dah terproses, makanan yang dah tersimpan lama, makanan yang dimasak secara berlebihan (overcooked), makanan tak seimbang dan sebagainya menyumbang kepada kurangnya nilai nutrisi yang boleh diserap oleh badan.

Ada 10 cara, bagaimana untuk kita boleh mengesan adakah Vitamin C yang ada dalam badan, mencukupi ataupun tidak.

1. Rambut Tak Sihat

Rambut yang tidak sihat (mudah rapuh, gugur dan menipis), mungkin merupakan salah satu petanda kurangnya Vitamin C dalam badan. Ini disebabkan oleh Vitamin C sangat diperlukan untuk menguatkan akar rambut, menyihatkan kulit dan juga kuku. Jadi jika anda turut mengalami kuku yang mudah pecah, maka itu juga petanda bahawa anda sememangnya mengalami masalah kekurangan Vitamin C.

2. Kulit Kering

Menurut Pakar Pemakanan Cassie Berger, satu cara terbaik untuk mengelakkan kulit daripada menjadi kering terutama pada musim sejuk, adalah dengan mengambil Vitamin C dengan cukup. Vitamin C membantu dalam poenghasilan sebum, iaitu menyediakan lapisan minyak pelindung kepada kulit kita.

3. Kulit Kasar & Benjolan Kecil

Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan kulit kasar terjadi disertai dengan benjolan kecil. Ini adalah keadaan yang dikenali sebagai keratosis pilaris dan kadang-kadang dipanggil kulit ayam.

4. Gusi Sakit & Berdarah

Perhatikan sekiranya anda kerap mengalami gusi berdarah, itu juga menjadi petanda anda kekurangan Vitamin C. Vitamin C penting untuk pembentukan gusi yang sihat. Vitamin C juga menjadi satu keperluan utama bagi penghasilan collagen, yang penting untuk pertumbuhan tisu dan organ badan.

5. Mudah Lebam

Memandangkan Vitamin C terlibat dengan pengeluaran collagen, maka ianya membabitkan komponen saluran darah. Sekiranya tiada sintesis collagen yang mencukupi disebabkan oleh kekurangan Vitamin C, maka ianya akan memberi kesan kepada saluran darah dan akan meningkatkan risiko kepada berlakunya lebam pada bahagian kulit.

6. Luka Lambat Sembuh

Kekurangan Vitamin C boleh memberi kesan kepada kadar penyembuhan luka. Tahap Vitamin C yang rendah akan melambatkan proses penyembuhan luka.

7. Keradangan

Biasanya kita dengar Omega 3 yang membantu mengatasi keradangan. Keradangan boleh menyebabkan kesakitan pada sendi badan. Namun, Vitamin C juga sebagai antioksidan, membantu untuk mengatasi keradangan.

8. Anemia

Zat besi sangat diperlukan oleh badan kita. Kekurangan zat besi boleh mengakibatkan berlakunya Anemia. Vitamin C diperlukan untuk penyerapan zat besi secara optimum oleh badan. Jika tak cukup Vitamin C, badan tak dapat serap zat besi dengan sempurna, seterusnya boleh mengakibatkan berlakunya anemia.

9. Keletihan Melampau & Mudah Marah

Jika anda merasakan diri anda cepat letih, mood mudah swing; maka itu juga menjadi ukuran badan anda tidak mendapat Vitamin C dengan cukup.

10. Skurvi

Pernah dengar tentang penyakit Skurvi? Bila skurvi berlaku, ianya adalah petunjuk bahawa tahap Vitamin C anda adalah berada pada kadar yang sangat kronik.  Walaupun jarang berlaku, gejala skurvi bermula selepas beberapa bulan mengalami kekurangan vitamin C dan ditunjukkan dengan tanda-tanda yang lebih awal tadi iaitu lebam, gusi berdarah, keletihan, ruam, kelemahan otot, dan kerapuhan rambut.

Jangan tunggu segala petanda muncul, baru anda mahu bertindak. Segalanya mungkin dah terlambat. Amalkan Vitamin C setiap hari, bermula hari ini.

Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg Vitamin C dan dirumuskan secara ‘sustained release’, iaitu proses penyerapan oleh badan secara sedikit demi sedikit (100g setiap jam). Maka, tiada isu untuk berlakunya pembaziran (Vitamin C yang diambil secara berlebihan tidak akan diserap oleh badan, namun akan dinyahkan terus oleh badan).

Sebotol Vitamin C mempunyai 180 tablet dengan harga RM97.50. Dapatkan terus melalui klik pada butang di bawah.

Rahsia Atasi Senggugut Dengan Mudah

Muda-muda dulu, zaman sekolah la rasanya memang saya pun setiap bulan alami senggugut ni.. Ada pernah sekali tu, memang sampai muntah kot dalam kelas. Punya la sengsara.. Setiap kali period datang, terutama hari-hari terawal period, memang merangkak je la posisi yang saya paling selesa untuk kurangkan kesakitan. Memang sangat teruk!
Kalo dah sakit macam tu sekali, memang kerja-kerja ataupun rutin harian memang sah-sahlah terganggu. Tapi, nak buat macam mana kan. Memang sakit sangat sampai tak boleh nak buat apa pun.

Apa Itu Senggugut?

Senggugut atau nama saintifiknya ‘Dysmenorrhea’ adalah satu simptom yang lazim dialami oleh setiap wanita (namun, bukan semua) yang alami haid, terutama hari-hari terawal haid datang.
Senggugut ni merupakan satu kesakitan yang dirasai ketika datangnya haid, sebenarnya adalah disebabkan oleh penguncupan dinding rahim yang amat kuat. Proses ini bertujuan bagi mengeluarkan ketulan darah haid yang bercampur dengan sedikit tisu daripada selaput  endometrium. Darah ini perlu dikeluarkan melalui saluran pangkal rahim. Kebiasaannya, dinding rahim yang dimiliki oleh seorang gadis remaja masih sempit.
Penguncupan dinding rahim yang begitu kuat disebabkan oleh sejenis hormon yang dikenali sebagai  ‘prostaglandin‘. ‘Prostaglandin‘ adalah daripada sejenis kumpulan molekul lipid yang berasal daripada asid lemak dan peranannya sangat penting di dalam tubuh.

Senggugut ni terbahagi kepada 2, iaitu Senggugut Primer & Senggugut Sekunder

 

Senggugut Primer

Senggugut yang biasanya menyerang wanita yang belum berkahwin. Ini berikutan proses pengecutan otot rahim untuk mengeluarkan darah haid. Memandangkan wanita yang belum berkahwin mempunyai saluran dinding rahim yang lebih sempit, maka sebab itu kesakitan senggugut itu berlaku. Ini juga petanda kesuburan.

Senggugut Sekunder

Senggugut jenis ini disebabkan oleh wujudnya sel endometrium di luar rahim (endometriosis) dan berlaku pendarahan di dalam perut. Ataupun, jangkitan kronik yang  menyebabkan senggugut datang pada usia lanjut dan berlanjutan sepanjang kedatangan darah haid.
Antara punca-punca berlakunya senggugut kedua ini adalah  tumor serta tumbesaran yang tidak normal.Selain itu, contoh penyakit lain yang  tergolong di  dalam senggugut jenis sekunder ini ialah kanser rahim dan jangkitan pada bahagian pelviks.

Kenapa Selepas Kahwin Dah Tiada Senggugut?

Kita dah tahu, senggugut terjadi disebabkan oleh proses penguncupan dinding rahim untuk mengeluarkan darah haid. Proses penguncupan ini disebabkan oleh sejenis hormon yang dinamakan ‘prostaglandin’.
Setiap ‘prostaglandin’ ini mengandungi 20 atom karbon. Ia menjadi pengantara serta memberi banyak kesan terhadap psikologi. Disebabkan itulah kesakitan terasa dan jika ia dihasilkan secara berlebihan maka terjadilah senggugut. Namun begitu, kehamilan dan kelahiran dapat membantu mengatasi masalah kesempitan pada saluran rahim yang menjadi punca senggugut.

Namun demikian, ada juga kes terpencil yang mana wanita lepas kahwin, turut mengalami senggugut.

Vitamin Shaklee Untuk Kurangkan Sakit Senggugut

3 jenis vitamin Shaklee yang bagus sangat untuk kurangkan kesakitan akibat senggugut.

B-Complex: Mengurangkan stress dan rasa sakit akibat senggugut

GLA Complex: Mengimbangi tahap hormon dan membantu mengawal penghasilan hormon prostaglandin

Ostematrix: Melegakan otot uterus

Untuk dapatkan Set Senggugut Shaklee ni, boleh terus klik pada butang di bawah.

Untung Ke Bisnes Shaklee Ni?

Uihhhhhh nama lagi bisnes kan❓
Kalau tak untung mana nya orang nak buat..
Ate coba kalo rugi, tak sampai sebulan terus tinggal dah..
Mananya nak buat kan…

Bisnes Shaklee ni, bukan sahaja boleh dapat untung, tapi boleh dikatakan hampir ZERO RUGI tau!

Apa maksud zero rugi tu❓

Maksudnya, bisnes Shaklee ni boleh dikatakan tak akan rugi langsung. Sebabnya, kau tak perlukan modal sedebuk beribu-ribu pun untuk mulakan bisnes Shaklee ni. Tak macam kebanyakan bisnes lain – kena ada stok, kena ada kedai, kena gajikan pekerja, kena tanggung overhead bulanan, kena tanggung risiko stok tak laku, kena kejar fesyen bila fesyen lama dahpun basi dan macam-macam lagi lah…

Tapi dalam bisnes Shaklee tak macam tu..

Tiada risiko-risiko untuk berlakunya perkara-perkara di atas..

Dalam bisnes Shaklee..

✔ Nak mulakan bisnes Shaklee cuma bayar yuran jadi ahli. RM75 je. Malah ada juga cara untuk mendaftar secara percuma
✔ Tak semestinya kena ada stok baru boleh bisnes. Tapi bila ada stok, satu kelebihan sebab dapat jual on the dot dekat customer. Berapa banyak nak buat stok? Terpulang pada kemampuan…
✔ Tak perlu ada kedai. Kedai boleh wujud di alam maya – Facebook, Instagram, Youtube, Blog, Twitter dan pelbagai laman sosial yang lain. Kedai yang zero cost (ataupun jika ada hanya sedikit kos terlibat), tapi boleh dapat pulangan yang dahsyat.
✔ Tak perlu gajikan pekerja. Kau lah boss kau lah pekerja. Unless bila kau dah sangat sibuk tak menang tangan nak uruskan bisnes, maka kau bolehlah gajikan staff masa tu.
✔ Tak perlu risau fesyen yang tak terkejar.
✔ Potensi untuk ‘repeat order’ customer adalah tinggi
✔ Bisnes yang boleh dilakukan secara ‘dropship’. Tak perlu susah-suah beratur di pejabat pos untuk poskan barang customer. Segala-galanya Shaklee uruskan. Kerja kau hanyalah terima order daripada customer. Komisen keuntungan adalah 100% milik kau. Takdenya Shaklee nak potong bila kau suruh Shaklee pos kat customer.
✔ Kedai boleh dibuka 24 jam – 7 hari seminggu – 30 hari sebulan. Tak perlu tutup kedai, walaupun kau sedang bercuti ke hujung dunia.

Apa yang Shaklee bagi bila buat bisnes ni?

Macam-macam…

☑ Untung runcit hasil jualan produk
☑ Bonus bulanan berdasarkan pencapaian
☑ Bonus kepimpinan bila kau latih ahli-ahli dalam kumpulan
☑ Insentif
☑ Bonus kereta
☑ Trip pelancongan dan umrah

Teringin❓

Jangan tunggu-tunggu lagi…..
Wasap sekarang

Punca Rambut Gugur Dan Cara Mengatasinya..

Bila mandi, berguguran rambut di lantai bilik air..
Bila sikat, berguguran rambut di lantai bilik..
Bila bangun tidur, bertompok-tompok rambut gugur di atas bantal..
Bila tangan melurut rambut, berhelai-helai rambut melekat di jari…

Stress!

Rambut makin hari semakin menipis..
Sedangkan rambut tu mahkota wanita..
Hati mana yang tak menangis?

Sedangkan kalau lelaki pun dah cukup resah bila kepala semakin botak, ini apatah lagi wanita.
Memang stress.
Boleh buat hati gundah gulana bercelaru.
Kan?

 

Punca Rambut Gugur

1. Cara Penjagaan Rambut Yang Salah

  • Penggunaan syampu dan perapi rambut yang mengandungi bahan kimia secara kerap dan berlebihan. Contohnya, penggunaan syampu secara berlebihan yang mengandungi paraben akan mengganggu fungsi hormon kerana paraben boleh menembusi kulit dengan mudah.
  • Jarang mencuci rambut dengan betul. Rambut yang jarang dicuci akan mudah berbau, menjadi lembap, dan terlalu berminyak. Sekaligus rambut akan mudah rosak dan mengalami keguguran.

2. Terlalu Mendandan Rambut

  • Penggayaan rambut secara berlebihan akan menyebabkan rambut mudah rosak dan gugur. Contohnya, mengikat atau mendandan rambut dengan ketat berpanjangan.
  • Menurut ahli Dermatologi Mumbai, Dr. Apoorva Shah, kerap mewarna rambut juga boleh menyebabkan keguguran rambut.
  • Penggunaan alat pengering rambut, alat pengerinting dan meluruskan rambut juga boleh menyebabkan akar rambut rosak.

3. Gaya Hidup Kurang Sihat

  • Diet tidak seimbang akan menyebabkan kesihatan rambut terjejas. Rambut diperbuat daripada protein, jadi penting untuk mengambil sumber protein yang mencukupi dalam diet seharian. Pengambilan zat besi serta vitamin dan mineral yang lain juga amat penting untuk kesuburan rambut. Jadi amalkanlah diet yang seimbang.
  • Tubuh badan yang kekurangan zat besi akan cenderung untuk mendapat penyakit anemia. Anemia akan menyebabkan pengurangan penghasilan haemoglobin sekaligus mengurangkan jumlah oksigen yang disalurkan pada organ. Apabila folikel rambut tidak mendapat oksigen yang mencukupi, ia akan menjadi rapuh dan mudah putus.
  • Kurang tidur dan penat yang melampau juga akan mempengaruhi kesuburan rambut. Aliran darah yang tidak lancar akan menganggu tumbesaran rambut yang sihat.
  • Kekurangan protein juga mendorong kepada terjadinya rambut yang tidak sihat, akar tidak kuat dan seterusnya mendorong kepada berlakunya keguguran rambut.

4. Tekanan Emosi & Fizikal

  • Menurut Dr. Marc Glashofer, ahli Dermatologi New York City, sebarang jenis trauma seperti kemalangan atau sakit kronik akan menyebabkan masalah keguguran rambut sementara.
  • Tekanan emosi boleh menyebabkan masalah keguguran rambut secara tidak langsung kerana ia akan mengganggu gaya hidup serta keseimbangan hormon anda.

5. Perubahan Hormon

  • Keguguran rambut yang dialami oleh kaum lelaki sering dikaitkan dengan hormon dihidrotestoteron (DHT). Rambut akan mengalami keguguran jika folikel rambut anda sensitif terhadap DHT.
  • Ketidakseimbangan hormon estrogen dalam kalangan kaum hawa juga menyumbang kepada masalah keguguran rambut.
  • Wanita yang menopaus juga kerap mengalami masalah keguguran rambut kerana hormon estrogen berkurangan.

6. Kesan Ubat-Ubatan

  • Sesetengah ubat yang digunakan untuk merawat penyakit kanser akan menyebabkan rambut gugur.
  • Wanita yang mengambil pil perancang akan cenderung untuk mengalami keguguran rambut jika berhenti menggunakan pil tersebut.
  • Ubat-ubatan seperti ibuprofen dan ubat pencair darah juga boleh meyebabkan masalah keguguran rambut.

7. Wanita Bersalin

  • Kebanyakan wanita bersalin akan mengalami masalah keguguran rambut kerana kekurangan nutrisi yang diperlukan untuk tumbesaran rambut. Selain itu, faktor hormon dan stress selepas bersalin juga menyumbang kepada masalah tersebut.

Bacalah Petua Untuk Rambut Lebat Hitam Bersinar di sini.

Salah satu cara untuk mendapatkan rambut yang kuat, adalah dengan mengamalkan suplemen yang tinggi Zinc dan Protein.

Untuk dapatkan kedua-dua suplemen ini, boleh terus klik pada butang di bawah.

 

Petua Untuk Rambut Lebat Hitam Bersinar

Semua mahukan rambut yang sihat, lebat & bersinar.
Rambut gugur, kering, tidak bermaya, bercabang dan sebagainya menjadi salah satu punca anda tidak memiliki rambut yang sihat & cantik.

Inginkan rambut yang cantik, penjagaan yang betul dan rapi sangat diperlukan.

Berikut adalah TIPS @ CARA untuk mendapatkan rambut yang sihat:-

1. Kurangkan rutin membasuh rambut
●cuci rambut 2-3× seminggu bagi mengelak masalah rambut kering.

2. Elak basuh dengan air panas
●air yang panas membuatkan rambut kering & & kusut.
●seeloknya pilih air bersuhu sederhana/ suam.

3. Teknik yang betul menggunakan shampoo
●gunakan kuantiti yang sesuai dengan kepanjangan & ketebalan rambut. Jangan berlebihan kerana ia boleh merosakka akar rambut
●shampoo di aplikasi pada kulit kepala dan bukan pada akarny/ hujungnya

4. Kulit kepala
●penjagaan penting untuk akar rambut sihat. Rajin-rajinlah urut kulit kepala dengan menggunakan minyak panas yang mampu melancarkan peredaran darah & menyihatkan folikel rambut.

5. Melindungi rambut
●pakai pelindung & beli pelembap yang mengandungi UVA UVB untuk mengelak panahan matahari.

6. Masker
●Pakai masker rambut 2× seminggu untuk melembap dan memelihara rambut
●Resepi mudah: 2 telur putih dengan perahan jus lemon @ kombinasi minyak zaitun, kayu manis & madu sebagai masker

7. Barangan elektronik
●Elak kerap menggunakan pengering rambut atau apa jua peralatan rambut kerana ia membawa kepada rambut kering & bercabang serta menghilangkan kolagen rambut.

8. Pemakanan
●makanlah makanan yang seimbang sesuai yang diperlukan untuk pertumbuhan rambut.
●vitamin yang diperlukan dalam membantu pertumbuhan rambut ialah vitamin D, zinc, protein, Biotin, omega 3 fattt acids, vitamin C, iron & magnesium.

9. T-shirt lama
●boleh menggunakan t-shirt lama untuk mengeringkan rambut
●penata gaya rambut Profesional seperti Mark Townsend mengakui bahawa mengeringkan rambut menggunakan t-shirt berbanding tuala mandi adalah lebih baik kerana ianya lembut
●ianya takkan menggosok kasar pada kulit kepala yang menyumbang kepada rambut kering, kasar & kusam
●elakkan juga rambut dibalut dengan tuala. Biarkan rambut mengering secara alami/ semulajadi

Boleh juga amalkan Zinc Suplemen yang terbukti dapat menyihatkan rambut.

 

Isteri Kecewa Sperma Suami Tak Cukup Untuk Hamilkan Isteri

Selalunya, bila isteri gagal mengandung, kerap kali isteri yang disalahkan.

….. Isteri Tak Subur
…… Isteri Mandul
……. Rahim Isteri Lemah

…… dan pelbagai lagi kata-kata sinis yang ditujukan kepada isteri.

Jarang yang nak menuduh suami punca kepada kegagalan untuk isteri hamil, walhal perkara yang berkait dengan kesuburan ini, memerlukan kerjasama daripada kedua-dua pihak. It takes two to tango!

Boleh lihat kepada artikel saya sebelum ini 

Cara Tingkatkan Kualiti Sperma Lelaki

Semasa pergi Health & Wellness Talk yang dianjurkan Shaklee Jumaat lepas, nutritionist ada terangkan bahawa Zinc + CoQTrol + Vit E dapat bantu memperbaiki SPERMA lelaki dari segi:

 KUANTITI – pertambahan
 KUALITI – bentuk normal dan sihat
 KEMAMPUAN – cergas bertenaga

 

Tak semestinya lelaki sado itu perkasa juga spermanya..
Tak semestinya juga kuantiti mani melambangkan kuantiti sperma..
Tak semestinya lelaki yang berjambang berjanggut berbulu semua tu (tanda mempunyai hormon lelaki yang tinggi) mempunyai sperma yang power..

Tak semestinya….

Ada viral beberapa minggu lepas tentang perkongsian daripada seorang doktor yang hensem dan sado, tentang “KUAH BASI”. Ada baca tak?

Nak baca tak tentang kisah bagaimana seorang lelaki, mempunyai hanya 35 sperma, sedangkan bilangan sperma yang normal sepatutnya adalah 97000!!! Sangat jauh bezanya…

Saya kongsikan terus daripada perkongsian sahabat saya ni…

Kisah Sperma Cuma 35

Malam td kakma ada post mengenai produk yang terbukti berkesan yang mana telah di lakukan ujian kepada sekumpulan lelaki yg ada masalah kesuburan..

Mmg ambil sample semua check sebelum makan COQ Trol dan ambik selepas mkn dlm tempoh tertentu.. (rujuk gambar ke 2)

Dan hari ni kakma nk tunjuk result dari org yang kakma kenal.. yg buatkan kakma lagi rasa WOW!!!!! TERUJA sgt.

Sejujurnya benda mcm ni mmg jarang sangat org laki nak buat.. mmg mentaliti kita org melayu.. asal lambat ngandung je mesti pompuan yg mandul.. ada masalah.. kesian… yg suami ego tk nk check..
tp kakma bangga ngan suami ni demi isteri beliau sanggup buat pemeriksaan..letak tepi ego.

Hasil pemeriksaan sedih sgt.. jumlah sperm yang ada hanya 35.. dan % motility hanya 30%..
Sedih sangat.. teringat kakma kisah Doktor handsome n sado yang pernah kakma share hari tu.. doktor ni pun bgs sgt dia berani share kisah dia dengan tajuk “lelaki sado tapi kuah basi”.. beliau berkongsi agar dpt buka mata mereka2 agar jgn takut dan buang lah ego utk buat pemeriksaan dan pasti ada jalan.. kerana Allah itu tidak zalim.. sedangkan Maryam blh hamil tanpa suami dengan izin Allah apa lagi kita yang ada suami isteri yg sah.

Dan ini lah resultnya..

Selepas 3 bulan lebih konsisten ambik set lelaki sado tengok lah resultnya bilangan sperm yang dulu hanya 35 jadi 97000 giler banyak 97K Ok!!!!
Dan motility naik dari 30% ke 85%.. subhanallah..

Hati isteri mana tak happy kan…
Sama2 kita doakan mereka dpt berita gembira lepas ni iaitu positif hamil pulak… kerana kebarangkalian nak hamil sudah tinggi.

Jangan bertangguh lagi.
Makin meningkat usia kita, semakin sukar untuk hamil, semakin berkurangan tahap kesuburan kita.
Ikhtiarlah dari sekarang.

Boleh klik pada mana-mana butang di bawah untuk tempahan Set Kesuburan Shaklee.

Penyelesaian Untuk Eye Bag Dan Mata Panda

MATA KAU SIAPA TUMBUK⁉

Stress‼
Mata panda kita disalah sangka..🐼🐼

Orang ingat ada bergaduh tumbuk menumbuk ke❓

Laki ko baran giler sampai tumbuk mata ko❓

Alahaiiiii…

Suami kita punyalah sweet, jentik pun tak pernah tau‼ Inikan pulak nak tumbuk menumbuk ni..

MEMPERKENALKAN YOUTH RESTORING EYE TREATMENT

Memberikan manfaat anti-penuaan hebat dan solusi yang jelas dilihat untuk mata letih, kering mahupun sembap.

Mengandungi Peptide Blend unik yang dibuktikan di dalam kajian klinikal dapat mengurangkan penampilan garis serta kedutan di kawasan sekeliling mata dan kedutan di sisi luar lipatan mata atau crow’s feet dalam tempoh masa seawal 7 hari.

YOUTH RESTORING EYE TREATMENT bertindak melalui 3 cara:

💘 Mengembalikan

  • Peptide Blend unik mengembalikan sistem isyarat kulit dan menyokong penghasilan kolagen
  • Melembapkan dengan mengekalkan air pada kulit
  • Menyerap sehingga 1000x beratnya di dalam air untuk melembapkan

💘 Mengurangkan

  • Garis halus
  • Kedutan
  • Kedutan di luar sisi mata
  • Sembap
  • Lingkaran hitam

💘 Menyegarkan

  • Cooling Tip merangsang peredaran mikro untuk:
    • mengekalkan mata yang segar
    • mengurangkan kemerahan di bawah mata
    • mengurangkan mata yang sembap

Keistimewaan Shaklee

💞 100% VEGAN
💞 TANPA PARABEN
💞 DIUJI SECARA DERMATOLOGI


Bahan Premium Yang Terdapat Dalam YOUTH RESTORING EYE TREATMENT

 

Cara Penggunaan YOUTH RESTORING EYE TREATMENT

 

Dapatkan Youth Restoring Eye Treatment sekarang‼😍
Klik pada butang di bawah untuk pembelian.

 

Set Kesuburan Shaklee Untuk Suami Isteri

Zaman sekarang ni kes-kes yang melibatkan kesuburan dan permasalahan dalaman sama ada wanita mahupun lelaki semakin meningkatkan. Punca paling utama ialah makanan seharian selain gaya hidup tidak sihat serta masalah obesiti di kalangan rakyat Malaysia.

Menurut sumber yang dipercayai, kira-kira 1 dalam 10 pasangan suami isteri akan mengalami kesukaran untuk mengandung.

Set Kesuburan Shaklee adalah gabungan beberapa vitamin penting yang berfungsi untuk menambah kesuburan suami isteri dan sekaligus meningkatkan tahap peratusan kehamilan dan kebolehan untuk mengandung. Vitamin-vitamin ini sangat mustahak untuk melengkapkan kekurangan zat pada tubuh dan mengoptimumkan fungsi pembiakan  dan tubuh secara keseluruhannya.

It Takes Two To Tango

Dah kahwin bertahun-tahun, tapi belum lagi dapat cahaya mata..
Dah ikhtiar lama dah, belum juga dapat anak..
Dah macam-macam cara cuba, tapi belum ada rezeki..

Tapi, semuanya macam dok tuding jari kat isteri.
Konon, isterilah penyebab kegagalan untuk mendapat zuriat.
Isterilah yang MANDUL!

Amboiiiiii…
Memang senang kot salahkan orang lain…

Come on man….
Anak itu rezeki..
Namun yang kita boleh buat adalah ikhtiar sebaiknya..
Dan ikhtiar ini pula, bukan dari sebelah pihak saja…
Nak kena kedua-dua tau..
It takes two to tango!

Mana awak tau kot sperma awak yang sikit?
Mana awak tau kot sperma awak yang lemah?
Mana awak tau kot sperma awak yang cacat?
Mana awak tau kot sperma awak yang takde tenaga?
Dan 1001 macam lagi tau boleh jadi kat sperma awak tu…

Oppppsss jangan sentap tau bang!
Yang baca artikel ni, saya pasti bukan jenis yang ego melangit..
Sebab tu anda ikhtiar untuk cari tips-tips dan petua-petua yang boleh diamalkan untuk meningkatkan kesuburan.
Kan kan kan…

So, ikhtiar dua-dua adalah cara yang sebaiknya..
Bukan isteri je yang usaha macam-macam makan tu makan ni buat tu buat ni tapi suami buat derkkkk je…
No no no ok!

Set Kesuburan Shaklee

Untuk lelaki, anda sangat disarankan untuk mengambil ketiga-tiga jenis suplemen ini.

😎 ZINC
– membentuk sperma yang sihat dan berkualiti
– menghasilkan sperma yang sihat
– meningkatkan paras testosteron dan semen lelaki
– membantu menangani gangguan prostat
– meningkatkan kemampuan seks lelaki
.
😎 CoQTrol
– memberi tenaga kepada sperma supaya lebih kuat
– meningkatkan keupayaan kepada sperma supaya dapat berenang lebih pantas
– menambahkan jumlah CoQ10 pada bahagian leher sperma supaya dapat menembusi telur dengan lebih mudah
.
😎 Vitamin E
– sebagai antioksida untuk menepis segala radikal bebas yang boleh merosakkan sperma
– menambahkan bilangan sperma
– menyuburkan organ reproduksi
– mengandungi Selenium yang sangat membantu dalam hubungan seksual lelaki


Manakala untuk isteri, ketiga-tiga suplemen ini sangat membantu dalam meningkatkan kadar kesuburan anda, dan menyediakan tubuh anda dengan nutrisi sebaiknya bagi kehamilan anda.

 

👶GLA Complex
– sangat baik diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur atau sakit sebelum haid (PMS).
– GLA (Gamma Linolenic Acid) dapat bantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti yang berfungsi untuk melindungi & memudahkan sperma berenang ke ovum.

👶ESP (Protein)
– Protein ialah makanan asas kepada sel.
– Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan dan proses pembentukan janin.
– Bagi individu yang mempunya masalah sel telur ovum yang tidak matang, sedikit, kecil dan tidak sihat,  disarankan mengambil ESP sebagai sumber protein.
– Protein juga dapat membantu menguatkan rahim

👶B-Complex (Asid Folik)
– Asid Folik penting bagi hari-hari pertama persenyawaan sperma dan ovum dalam rahim, bagi membentuk saraf tunjang bayi
– Ketidakcukupan asid folik dapat merisikokan berlakunya kecacatan pada bayi

 

Video di bawah menerangkan kenapa Asid Folik penting untuk diambil sebelum seseorang wanita itu hamil.

Tips Untuk Meningkatkan Kesuburan

Untuk anda mendapatkan Set Kesuburan Shaklee ini, boleh dapatkan dengan cara membuat tempahan pada butang di bawah.

 

Shaklee: Peluang Bisnes Modal Rendah Pulangan Hebat

Puisi Untuk Ayah Bonda…..

Kali ini, cuti lama..
Bersambung-sambung pula cutinya..
Daripada cuti keputeraan, membawa kepada cuti awal Muharram kemudian bersambung pula dengan cuti sempena Hari Malaysia…
.
Anak-anak dah mula bertanya..
Kita tak pergi ke mana-mana ke?
Kawan-kawan semua berjalan merata..
Kita terperap di rumah sahaja…
.
Duhai anak..
Luluh betul hati bonda..
Bukan kita tak mahu ke mana-mana..
Namun wang yang ada semput-semput sahaja..
Mustahil kita untuk ke sini sana..
.
😣😣😣😣😣😣
.
Sedih sangat rasanya..
Bila kita rasa kita tak mampu untuk tunaikan permintaan anakanda..
Walaupun permintaan itu hanya muncul sekali sekala..
.
Bukan kita tak usaha..
Kerja siang malam membanting segenap tulang yang ada..
Namun pendapatan hanya biasa-biasa..
Tak bertambah pun menjadi luar biasa..
Yang ada hanyalah setakat itu sahaja..
.
Jomlah ibu dan ayah semua..
Kita rebut peluang yang ada..
Dengan Shaklee, boleh berbisnes di mana-mana..
Tak perlu buka kedai, tak perlu borong stok segala..
Modal yang perlu juga tidaklah sebesar mana..
Hanya RM75 sahaja..
.
Jangan lagi bazirkan masa yang ada..
Anak-anak semakin membesar, kita pula semakin menua..
Masa sememangnya tak menunggu kita..
Ambillah peluang, sementara masa masih ada..

 

Hubungi 👉🏻Efie 019-9890707 untuk memulakan bisnes Shaklee hari ini juga.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...