-

Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

Apa nak buat kalau kurang selera makan semasa mengandung? Risau juga kalau baby tak cukup zat. Tak efek ke kalau kurang makan? Tak ganggu perkembangan baby?

kurang selera makan semasa  300x300 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

Mengandung sememangnya bukan perkara yang mudah. Macam-macam komplikasi kehamilan yang boleh berlaku macam morning sicknessturun darahkeguguransakit kepalasakit pinggangair ketuban bocor awal, air ketuban terlalu banyak, air ketuban sedikitkeputihandarah tinggikencing kotor. Ada juga ibu yang kurang selera makan. Kali ni saya kongsikan apa nak buat kalau kurang selera makan semasa mengandung.

1. Makan sikit tapi kerap. Jangan paksa diri untuk makan dengan banyak sekali gus. Makan sikit pun ok, asalkan tak berlapar.

2. Elakkan makanan yang berbau. Nanti takut jadi mual dan loya pulak. Lagi tak selera nak makan.

3. Makanan tinggi serat. Kalau tak selera sangat nak makan, at least makan sikit makanan tinggi serat macam gandum, buah, dan sayuran.

4. Minum air secukupnya supaya tak dehidrated.

kurang selera makan semasa 2 274x300 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

5. Minum teh halia. Teh halia panas boleh tambah selera makan. Insya Allah, cubalah.

6. Hirup sup. Sup panas sangat menyelerakan. Boleh buat sup ayam, sup ikan, atau sup sayur. Insya Allah anda akan berselera untuk makan.

7. B Complex Shaklee. Vitamin ini adalah vitamin pencetus emosi gembira dan bagi kebanyakan orang, akan menambah selera makan. Ianya selamat untuk anda dan bayi dalam kandungan. In fact, B Complex adalah di antara vitamin yang ada dalam Set Ibu Mengandung Shaklee.

kurang selera makan semasa 1 300x269 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

8. Kenali apakah punca kurang selera makan. Ada macam-macam punca kenapa selera anda hilang. Sebab morning sickness ke? Sebab sembelit? Kalau dah tau puncanya, setelkan punca tu dulu. Kalau sebab morning sickness, Set Morning Sickness sangat membantu. Kalau sembelit, Ostematrix Shaklee dijamin berkesan.

9. Makan kat luar. Tak selera nak makan kat rumah? Ajak suami makan kat luar. Pilih tempat yang best sikit, yang kita suka. Mesti berselera nak makan.

Sekarang anda dah tau apa nak buat kalau kurang selera makan semasa mengandung. B Complex Shaklee sangat berkesan untuk menambahkan selera makan anda. Satu botol cuma RM53.75 untuk 120 biji. Berbaloi sangat. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harg istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

Anak anda selalu jatuh sakit? Dah bagi susu ibu, amalkan pemakanan sunnah, jaga pemakanan anak, tapi selalu juga jatuh sakit. Nak tahu kenapa anak selalu demam batuk dan selsema?

kenapa anak selalu demam1 300x246 Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

1. Antibodi yang lemah. Sesetengah anak mempunyai antibodi yang lemah, terutamanya anak yang dilahirkan tak cukup bulan. Mungkin juga disebabkan oleh genetik. Apabila antibodi anak lemah, badan tak dapat nak melawan serangan bakteria dan virus yang menjadi punca demam.

2. Tak habiskan antibiotik. Bila kita bawa anak yang demam ke klinik, biasanya doktor akan bagi Antibiotik. Antibiotik yang diberikan perlu dihabiskan, tak boleh makan sekerat jalan. Kalau tak, nanti akan berlaku antibiotic resistance iaitu keadaan di mana antibiotik tidak akan berkesan lagi ke atas badan anak.

3. Persekitaran di rumah. Ada anak yang sering sakit disebakan keadaan rumah yang kurang bersih. Saya tak maksudkan rumah yang bersepah, dan tak dikemas. Bersih yang saya maksudkan di sini ialah habuk & debu tersembunyi macam atas rak, pengudaraan yang tak berapa baik, penggunaan alat pewangi rumah (bahan kimia), dan sebagainya.

4. Persekitaran di taska, tadika, atau sekolah yang kurang bersih. Persekitaran di tempat-tempat tersebut juga boleh menjadi punca kenapa anak selalu demam. Ini kerana anak kita mengahabiskan banyak masa di sana, boleh dikatakan hampir sepanjang hari.

5. Binatang perliharaan. Kat rumah ada bela kucing? Kalau anak asyik sakit, apa kata cuba elakkan daripada bela kucing buat sementara waktu? Bulu kucing yang berterbangan dalam rumah & najis kucing boleh menjadi punca kenapa anak selalu demam, batuk dan selsema.

kenapa anak selalu demam2 300x184 Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

6. Jangkitan dari kawan-kawan. Ini pun adalah salah satu daripada punca kenapa anak selalu demam & jatuh sakit. Yelah. Baru sihat, bila pergi school bercampur balik dengan anak yang bawa virus & bakteria, dah sakit semula. Lagi teruk kalau anak memang jenis antibodi tak kuat. Kesian ;(

7. Pemakanan. Makanan segera, jajan, minuman tinggi gula, adalah makanan yang tak bagus untuk anak. Kalau anak anda selalu sakit, cuba tengok pola pemakanan anak.

Apa Nak Buat Untuk Elakkan Anak Daripada Selalu Demam, Batuk & Selsema?

Elakkan perkara yang menjadi punca, seperti yang saya senaraikan di atas tadi. Dalam masa yang sama, anda boleh tingkatkan imuniti & antibodi anak dengan memberikan OmegaGuard & Mealshakes Shaklee.

OmegaGuard & Mealshakes Shaklee melindungi anak anda daripada sering demam, batuk & selsema. Gabungan 2 vitamin ini membantu meningkatkan imuniti anak supaya kebal daripada jangkitan virus & bakteria yang menyebabkan demam, batuk & selsema. Sebagai bonus, ia juga meningkatkan selera makan anak, mengatasi masalah sembelit & meningkatkan fokus semasa anak belajar & pelbagai kebaikan untuk anak anda.

kenapa anak selalu demam 300x220 Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

Sekarang anda dah tahu kenapa anak selalu demam, batuk dan selsema. Elakkan perkara yang boleh menjadi punca anak jatuh sakit, dan berikan anak anda OmegaGuard & Mealshakes Shaklee setiap hari. Insya Allah, anak anda akan semakin sihat dan jarang jatuh sakit. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

 

Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

Berbicara tentang asma, hanya ibu bapa dengan anak asma yang memahami betapa sedihnya perasaan bila tengok anak tercungap-cungap tak cukup nafas bila diserang asma. Jika anak anda ada asma, elakkan perkara yang menjadi punca asma dan kenal-pasti tanda serangan asma. Anda juga boleh amalkan petua hilangkan asma supaya anak tak semput lagi.

petua hilangkan asma 300x153 Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

1. Hati unta kering. Hati unta kering boleh dibeli di Mekah & Madinah. Biasanya dikirim kepada mereka yang menunaikan haji atau umrah. Insya Allah, berkesan. Ada beberapa cara untuk memasak hati unta kering, boleh pilih yang mana satu mudah untuk anak makan.

2. Madu. Sesuai untuk anak setahun ke atas. Berikan 1 sudu madu asli setiap pagi.

3. Habbatus sauda. Ubat bagi semua penyakit kecuali mati. Berikan 7 biji Habbatus sauda kepada anak setiap hari. Boleh ditabur diatas makanan atau dicampur dengan madu.

4. Daun ati-ati. Setiap malam sebelum tidur, ambil sehelai daun ati-ati, basahkan. Gosokkan ke dada anak sehingga daun menjadi kering, sambil membaca Al-Fatihah & mohon kepada Allah supaya penyakit asma anak kita dihilangkan.

5. Bawang putih & minyak kelapa dara. Tumbuk bawang putih, campurkan dengan minyak kelapa dara. Sapukan ke dada & belakang anak 2 kali seminggu.

6. Bunga kenanga. Ambil 3 kuntum bunga kenanga, celur dalam semangkuk air panas. Biarkan seketika. Buang buang tersebut & minum airnya. Amalkan setiap minggu.

7. Daun sireh. Layurkan diatas api. Biarkan suam, tampalkan ke dada anak.

8. Daun pegaga. Keringkan secekak daun pegaga, kemudian rebus. Berikan anak minum airnya.

9. Susu Kambing. Amalan meminum susu kambing setiap pagi juga adalah petua hilangkan asma yang berkesan.

petua hilangkan asma1 Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

10. Daun sireh, lada putih dan minyak kayu putih. Tumbuk 7 helai daun sireh hingga lumat bersama satu sudu teh lada putih. Kemudian, campurkan minyak kayu putih secukupnya. Sapukan pada dada serta leher anak setiap malam sebelum tidur.

11. Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu  bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak Shaklee kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

tanda asma di kalangan kana2 300x206 Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia petua hilangkan asma supaya anak tak semput lagi. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda.   Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

Punca Asma Di Kalangan Kanak-Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

Sebelum ini saya ada bercerita tentang tanda asma di kalangan kanak-kanak & apa yang patut dilakukan bila anak diserang asma. Kali ni saya nak kupas pula tentang punca asma di kalangan kanak-kanak yang ramai ibu bapa tak tahu.

punca asma pada kanak kanak Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

1. Genetik. Kebiasannya, jika ibu atau bapa mempunyai penyakit asma, resdung, atau dermatitis, anak mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat penyakit asma. Malangnya, ini adalah faktor yang tak dapat dielakkan.

2. Debu. Persekitaran yang berhabuk dan berdebu juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak. Oleh itu, elakkan persekitaran sedemikian.

3. Bulu kucing atau anjing. Binatang perliharaan di rumah akan menyebabkan bulu berterbangan. Bila bulu tersebut disedut oleh anak dan masuk ke dalam paru-paru, ia boleh menjadi punca asma.

4. Asap rokok. Asap rokok adalah punca asma pada kanak-kanak yang paling utama. Ke mana kita pergi, asap rokok berleluasa. Sebagai ibu bapa, menjadi tanggung jawab untuk melindungi anak dari asap rokok yang merbahaya.

5. Udara tercemar. Selain asap rokok, udara tercemar yang dipenuhi asap dari ekzos kereta & pembakaran terbuka juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak.

6. Jerebu. Tiap kali jerebu, pastinya bilangan anak yang diserang asma akan meningkat. Oleh itu, kuarantin anak anda di dalam rumah tiap kali negara dilanda jerebu. Kurangkan aktiviti luar.

7. Alahan kepada ubat. Ada juga anak yang mendapat asma akibat alahan kepada ubatan.

8. Alahan kepada makanan, terutamanya makanan sejuk. Ada sesetengah makanan boleh menjadi pencetus asma. Macam anak bongsu saya, cendawan tiram adalah makanan yang akan menyebabkan dia diserang asma. Kenal pasti apakah makanan yang menjadi pencetus asma dan elakkannya sama sekali.

9. Pewangi kereta & rumah. Pewangi kereta & pewangi rumah mengandungi bahan kimia. Apabila anak kita sedut, ia boleh menjadi punca asma.

punca asma pada kanak kanak1 300x215 Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

10. Cuaca terlalu sejuk. Cuaca sejuk, terutamanya pada musim hujan juga adalah punca asma pada kanak-kanak. Cuaca sejuk di kawasan pergunungan & aircond juga mempunyai kesan yang sama.

11. Alahan kepada benda. Ada juga anak yang terkena asma kerana alahan kepada benda seperti serat kapas, permaidani, kain bulu, dan sebagainya.

12. Serangga rumah. Serangga rumah yang sering dikaitkan dengan alahan asma ialah lipas. Lipas yang mati menjadi kering dan kemudian hancur menjadi serbuk yang tersangat ringan untuk diapungkan oleh udara yang bergerak. Apabila ia disedut kedalam paru-paru anak, ia boleh menjadi punca asma.

13. Terlalu aktif.  Aktiviti senaman yang bertenaga seperti lumba lari, bola sepak, bola jaring yang menyebabkan anak terlalu penat juga boleh menjadi punca asma.

14. Terlalu penat. Kepenatan yang melampau juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak. Contohnya terlalu banyak bermain, terlalu banyak berjalan, dan sebagainya.

15. Terlalu panas. Keadaan yang terlalu panas boleh menyebabkan perasaan rimas & sukar bernafas lalu menyebabkan berlakunya serangan asma.

16. Persekitaran sesak. Seperti keadaan yang terlalu panas, persekitaran sesak seperti orang yang berpusu-pusu membeli-belah di Jalan TAR sepanjang bulan Ramadhan juga boleh menjadi punca asma. Elakkan membawa anak anda ke kawasan yang terlalu sesak.

Apa Nak Buat Kalau Anak Mendapat Serangan Asma?

1. Tegakkan badan anak. Dudukkan anak dan sokong belakangnya dengan bantal.

2. Anda juga boleh dudukkan anak di atas kerusi dan sendalkan lengannya pada belakang kerusi supaya beban pada dada dapat diringankan. Kedudukan ini membolehkan otot dada mengeluarkan udara dengan lebih cekap.

3. Kalau ada inhaler atau nebulizer, boleh berikan kepada anak mengikut dos yang diberikan.

4. Tepuk percussion bagi mengeluarkan kahak. Caranya mudah sahaja. Tiarapkan anak dengan meletakkan bantal di bawah dada supaya tinggi, kemudian tepuk belakang anak dengan kuat. Tepukan percussion akan membantu mengeluarkan kahak & melegakan asma anak anda. Ubah posisi anak seperti gambar di bawah.

tanda asma di kalangan kana 291x300 Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

5. Kalau asma anak anda tidak berkurangan, bawa anak berjumpa doktor dengan segera. Dalam perjalanan atau semasa menunggu giliran, alihkan perhatian anak supaya tidak tertumpu kepada serangan asma yang dihadapi.

6. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

tanda asma di kalangan kana2 300x206 Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia punca asma pada kanak-kanak yang ramai ibu bapa tak tahu. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

Tanda Asma Di Kalangan Kanak-kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

Asma, lelah, semput adalah penyakit yang sama. Hati setiap ibu bapa akan berkecai bila dapat tahu bahawa anak mereka mempunyai asma. Lagi sedih bila tengok anak tercungap-cungap tak boleh bernafas tiap kali diserang asma. Jom saya ceritakan tanda asma di kalangan kanak-kanak supaya anda alert & dapat mengesan penyakit ini dari awal.

tanda asma di kalangan kana1 300x198 Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

1. Mudah batuk. Ia adalah keadaan di mana anak anda tiba-tiba batuk dengan teruk. Kadang-kadang, tersedak pun boleh menjadi punca batuk. Sejuk pun boleh jadi punca batuk. Terlalu panas pun tak boleh. Sekali batuk, alamatnya akan terus jadi teruk.

2. Nafas berbunyi. Batuk yang teruk tadi akan menyebabkan pernafasan anak anda berbunyi. Atau dalam bahasa inggerisnya ialah wheezing. Cara nak tahu sama ada nafas berbunyi atau tidak, letakkan telinga ke dada anak & dengar kalau-kalau ada bunyi. Bagi anak yang asmanya teruk, bunyi wheezing boleh kita dengar apabila duduk di sebelahnya, tanpa perlu meletakkan telinga ke dada,

3, Pernafasan termengah-mengah. Anak akan kelihatan mengah dan penat kerana tak dapat bernafas dengan baik.

4. Kesukaran bernafas, terutamanya apabila menghembus keluar. Kesian sangat icon sad Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

5. Nafas yang pendek. Pada kanak-kanak yang kecil, tulang rusuk bawah akan tertarik ke dalam semasa bernafas. Oleh itu, sentiasa perhatikan perut anak.

6. Jika serangan asma tidak dirawat dengan segera, anak akan menjadi sianos iaitu bibir menjadi biru, pucat, dan nadi menjadi sangat pantas. Sebaiknya, elakkan anak mencapai tahap sianos kerana ianya boleh membahayakan nyawa.

Apa Nak Buat Kalau Anak Mendapat Serangan Asma?

1. Tegakkan badan anak. Dudukkan anak dan sokong belakangnya dengan bantal.

2. Anda juga boleh dudukkan anak di atas kerusi dan sendalkan lengannya pada belakang kerusi supaya beban pada dada dapat diringankan. Kedudukan ini membolehkan otot dada mengeluarkan udara dengan lebih cekap.

3. Kalau ada inhaler atau nebulizer, boleh berikan kepada anak mengikut dos yang diberikan.

4. Tepuk percussion bagi mengeluarkan kahak. Caranya mudah sahaja. Tiarapkan anak dengan meletakkan bantal di bawah dada supaya tinggi, kemudian tepuk belakang anak dengan kuat. Tepukan percussion akan membantu mengeluarkan kahak & melegakan asma anak anda. Ubah posisi anak seperti gambar di bawah.

tanda asma di kalangan kana 291x300 Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

5. Kalau asma anak anda tidak berkurangan, bawa anak berjumpa doktor dengan segera. Dalam perjalanan atau semasa menunggu giliran, alihkan perhatian anak supaya tidak tertumpu kepada serangan asma yang dihadapi.

6. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu  bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

tanda asma di kalangan kana2 300x206 Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia tanda asma di kalangan kanak-kanak perlu semua ibu bapa tahu. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda. Elakkan juga perkara yang menjadi punca anak mendapat serangan asma.  Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Tahniah sebab dah berjaya turunkan berat badan. Bukan mudah nak kurus tau! Satu pencapaian yang sangat membanggakan. Seronok kan, tengok badan sendiri. Rasa makin confident. Cuma kebanyakan orang yang berjaya kurus ada masalah perut menggeleber. Nak tak kalau saya kongsikan tips hilangkan perut menggeleber selepas kurus yang cepat dan berkesan?

perut menggeleber selepas k4 276x300 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

1. Limau nipis + kapur makan. Yup! Ini adalah petua orang lama yang betul-betul berkesan.Kos pun murah sangat. Perah jus limau nipis & campurkan dengan kapur makan, kemudian sapukan ke perut. Biarkan sampai kering. Lagi bagus kalau berbengkung.

2. Berbengkung. Elok untuk lelaki & perempuan yang nak hilangkan perut menggeleber selepas kurus. Ada macam-macam jenis bengkung. Yang tradisional ada, yang moden pun ada. Yang moden paling mudah nak pakai. Kat Guardian, Watson pun ada jual.

3. Halia + kunyit. Tumbuk kedua-dua bahan hingga lumat. Sapukan ke perut & biar hingga kering. Lagi elok kalau berbengkung.

4. Sit up. Semua orang tahu bahawa senaman sit up membantu mengurangkan perut buncit. Tapi ramai tak tau yang ia juga boleh membantu hilangkan perut menggeleber selepas kurus.

5. Crunch. Selain sit up, senaman crunch juga bagus untuk anda. Ada pelbagai jenis crunch. Boleh bertukar rutin setiap hari.

6. Detoks. Sekarang viral air detoks untuk kurus. Ada macam-macam resepi. Air lemon, air pudina, air limau nipis, air oren, macam-macam. Sememangnya detoks membantu mengurangkan berat badan & dalam masa yang sama hilangkan perut menggeleber selepas kurus.

7. Set Perut Menggeleber Shaklee. Vitamin-vitamin dalam set ni akan membantu hilangkan perut menggeleber yang hodoh tu. Nak tahu macam mana ia berfungsi?

Lecithin: Membantu memecahkan lemak dari makanan yang baru masuk ke dalam badan kita. Lecithin bantu hilangkan lemak sebelum diserap oleh badan kita.

perut menggeleber selepas k 300x197 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

OmegaGuard: Membantu memecahkan lemak & kolesterol yang dah lama bersarang dalam badan.

perut menggeleber selepas k1 300x201 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Alfalfa: Membantu untuk detox seluruh badan. Supaya vitamin lain dapat diserap dengan baik oleh usus. Ia juga membantu flush out semua lemak & kolesterol yang dah dipecahkan oleh Lecithin & Omegaguard.

perut menggeleber selepas k2 300x232 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Herblax: Mencuci usus supaya menjadi bersih. Bila usus bersih, perut pun akan cantik semula. Yang ni tak perlu ambil setiap hari. Nak tau cara makan? Oppssss ekslusif untuk pelanggan yang membeli set ni dari saya icon wink Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

perut menggeleber selepas k3 300x232 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Itulah dia 7 tips hilangkan perut menggeleber selepas kurus yang cepat dan berkesan. Percayalah, perut menggeleber anda pasti akan hilang kalau anda amalkan kesemua 7 tips ini secara konsisten. Nak order Set Perut Menggeleber Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

Perut menggeleber adalah masalah utama ibu selepas bersalin. Kadang-kadang anak dah besar pun perut menggeleber masih ada. Dah jadi kawan baik sehidup semati gayanya. Nak-nak pulak bagi yang bersalin caeser. Nak tak kalau saya kongsikan cara hilangkan perut menggeleber selepas bersalin yang paling berkesan? 

perut menggeleber selepas b4 300x252 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

1. Berbengkung. Berbengkung sangat berkesan untuk menghilangkan perut menggeleber. Bukan berbengkung waktu dalam pantang je. Bila-bila masa pun boleh. Pakai waktu nak tidur setiap malam. Pasti akan nampak perubahan.

2. Limau nipis + kapur makan. Perah sebiji limau nipis, campur dengan kapur makan. Sapu kat perut. Biar sampai kering. Lagi elok kalau lepas tu terus berbengkung.

3. Bertungku. Yang ni pun sangat membantu untuk hlangkan perut menggeleber selepas bersalin. Dah habis berpantang pun elok bertungku.

4. Set Perut Menggeleber Shaklee. Vitamin-vitamin dalam set ni akan membantu hilangkan perut menggeleber yang hodoh tu. Nak tahu macam mana ia berfungsi?

Lecithin: Membantu memecahkan lemak dari makanan yang baru masuk ke dalam badan kita. Lecithin bantu hilangkan lemak sebelum diserap oleh badan kita.

perut menggeleber selepas b 300x242 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

OmegaGuard: Membantu memecahkan lemak & kolesterol yang dah lama bersarang dalam badan.

perut menggeleber selepas b1 300x183 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

 

Alfalfa: Membantu untuk detox seluruh badan. Supaya vitamin lain dapat diserap dengan baik oleh usus. Ia juga membantu flush out semua lemak & kolesterol yang dah dipecahkan oleh Lecithin & Omegaguard.

perut menggeleber selepas b3 300x256 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

Herblax: Mencuci usus supaya menjadi bersih. Bila usus bersih, perut pun akan cantik semula. Yang ni tak perlu ambil setiap hari. Nak tau cara makan? Oppssss ekslusif untuk pelanggan yang membeli set ni dari saya icon wink Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

perut menggeleber selepas b2 246x300 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

Itulah dia 4 cara hilangkan perut menggeleber selepas bersalin yang paling berkesan. Percayalah, perut menggeleber anda pasti akan hilang kalau anda amalkan kesemua 4 tips ini secara konsisten. Nak order Set Perut Menggeleber Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

Petua Hilangkan Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Paling Berkesan

Anda disahkan mempunyai masalah darah tinggi semasa mengandung? Semestinya anda masih berada dalam keadaan terkejut, sedih, dan takut. Tarik nafas dalam-dalam, hembus. Bila dah rasa ok sikit, boleh luangkan masa untuk membaca punca & kesan darah tinggi semasa mengandung yang pernah saya terangkan dengan panjang-lebar sebelum ini. Dah baca? Ok, sekarang jom saya kongsikan petua hilangkan darah tinggi semasa mengandung yang paling berkesan.

hilangkan darah tinggi sema 290x300 Petua Hilangkan Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Paling Berkesan

1. Makanan sihat. Elakkan makanan segera dan makanan yang tinggi kandungan garam. Amalkan amalan pemakanan yang sihat untuk ibu mengandung supaya anda & bayi mendapat semua nutrien yang diperlukan.

2. Jus buah-buahan. Jus buah boleh membantu mengurangkan darah tinggi semasa mengandung. Seeloknya buat jus sendiri dari buah yang segar & kurangkan gula.

3. Sayur dan ulam. Jadikan sebagai menu utama. Ibu yang tak suka makan sayur, bolehlah belajar makan sayur icon wink Petua Hilangkan Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Paling Berkesan

4. Air asam jawa. Ini adalah petua yang dikongsikan oleh bidan berpengalaman. Minum air asam jawa setiap pagi. Bolehlah amalkan, insya Allah membantu hilangkan darah tinggi semasa mengandung.

5. Senaman ringan. Lakukan senama mudah seperti berjalan perlahan dalam 15-30 minit setiap hari. Berjalan ke parking kereta, naik tangga, pusing-pusing kat taman permainan, atau cuci mata di shopping complex. Senang je kan.

6. Banyakkan rehat & kurangkan stress. Terlalu penat & stress boleh menyebabkan darah tinggi. Banyakkan berehat. Relax. Minta suami bantu mana yang patut.

7. Minum air secukupnya. Pastikan anda minum sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari.

8. Kurangkan kafein. Teh & kopi mengandungi kafein. Kurangkan pengambilan kepada 1 cawab sehari sahaja.

hilangkan darah tinggi sema1 300x226 Petua Hilangkan Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Paling Berkesan

9. Naikkan kaki semasa baring. Apabila berbaring, naikkan kaki supaya berada lebh tinggi daripada aras jantung.

10. Set Darah Tinggi Semasa Mengandung Shaklee. Vitamin-vitamin dalam set ini boleh membantu mengawal darah tinggi semasa mengandung. Set ini terdiri daripada:

B complex

  • Dikenali sebagai vitamin pencetus rasa gembira, ia mampu meredakan tekanan dan membekalkan nutrisi Vitamin B yang lengkap untuk kesihatan saraf. Tekanan darah tinggi selalu juga berpunca daripada stress dan tekanan perasaan dan memberi kesan kepada saraf.

Omega Guard

  • Ia merupakan minyak ikan terbaik dan bertindak mencegah penyakit salur darah dan stroke. DHA dan EPA bertindak menentang thrombosis, tekanan darah tinggi, melincirkan salur darah dan membantu peredaran darah yang lancar. Ia membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan mengelak ketegangan leher atau sakit kepala.
  • Ia juga bertindak merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, mengawal masaalah oebsiti dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

Ostematrix

  • Membantu meringankan stress. Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang lena, memperbaiki jantung berdebar, depresi, mood swing dan sakit kepala.

Garlic Complex

  • Bawang putih berupaya meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normalserta tahap kolestrol yang normal. Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 biji tablet Garlic Complex akan menurunkan tekanan darah yang tinggi sehingga 8 poin.

darah tinggi semasa mengand2 300x185 Petua Hilangkan Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Paling Berkesan

Insya Allah, dengan pengambilan konsisten mengikut dos & aturan makan yang saya akan bagi, set ini merupakan ikhtiar untuk masalah tekanan darah tinggi semasa mengandung.

Semoga penerangan saya tentang petua hilangkan darah tinggi semasa mengandung itu tadi bermanfaat untuk anda. Pengambilan Set Darah Tinggi Semasa Mengandung Shaklee adalah di antara ikhtiar yang boleh anda lakukan bagi mencegah dan menurunkan darah tinggi semasa mengandung. Nak order? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Paling Berkesan

Apakah Kesan Darah Tinggi Semasa Mengandung Kepada Ibu Dan Bayi

Sebelum ni saya dah bercerita tentang faktor yang menjadi punca tekanan darah tinggi semasa mengandung. Di atas permintaan ramai, hari ni saya akan terangkan apakah kesan darah tinggi semasa mengandung kepada ibu dan bayi dalam kandungan.

kesan darah tinggi semasa m 300x201 Apakah Kesan Darah Tinggi Semasa Mengandung Kepada Ibu Dan Bayi

Apakah kesan darah tinggi semasa mengandung kepada ibu mengandung?

Darah tinggi semasa mengandung bukanlah perkara yang boleh diambil mudah. Jika dibiarkan tanpa sebarang rawatan hingga tekanan darah menjadi terlalu tinggi, salur darah boleh pecah dan menyebabkan anda mendapat strok. Ya! Strok.  Tekanan darah yang terlalu tinggi juga boleh menyebabkan anda mengalami sawan.

Apakah kesan darah tinggi semasa mengandung kepada bayi dalam kandungan?

1. Pengaliran darah ke placenta menjadi kurang  dan menyebabkan kekurangan nutrisi dan oksigen kepada bayi. Keadaan ini boleh menyebabkan perkembangan bayi terbantut dan meningkatkan risiko melahirkan bayi yang kurang berat badan. Ibu yang disahkan menghidap tekanan darah tinggi pada awal kandungan lebih terdedah kepada risiko ini

2. Placenta tercabut atau Placenta Abruptio. Jika anda berada dalam trimester ketiga, tekanan darah tinggi boleh menyebabkan kekurangan aliran darah ke placenta sehingga placenta boleh tercabut daripada tempat asalnya atau dikenali sebagai ‘abruptio placenta’. Ia akan menyebabkan pendarahan yang banyak & boleh mengancam nyawa bayi dalam kandungan.

3. Risiko kelahiran pramatang juga meningkat kerana badan ibu memaksa bayi keluar lebih awal secara automatik bagi mengawal tekanan darah. Tekanan darah ibu akan menurun selepas melahirkan.

4. Kelahiran pramatang juga mungkin berlaku kerana bayi tidak mendapat oksigen yang mencukupi.

kesan darah tinggi semasa m1 300x203 Apakah Kesan Darah Tinggi Semasa Mengandung Kepada Ibu Dan Bayi

Apa nak buat kalau dah disahkan mengalami masalah tekanan darah tinggi semasa mengandung?

Anda boleh berikhtiar untuk mengawal tekanan darah tinggi semasa mengandung dengan mengambil Set Darah Tinggi Semasa Mengandung Shaklee. Set ini terdiri daripada:

B complex

  • Dikenali sebagai vitamin pencetus rasa gembira, ia mampu meredakan tekanan dan membekalkan nutrisi Vitamin B yang lengkap untuk kesihatan saraf. Tekanan darah tinggi selalu juga berpunca daripada stress dan tekanan perasaan dan memberi kesan kepada saraf.

Omega Guard

  • Ia merupakan minyak ikan terbaik dan bertindak mencegah penyakit salur darah dan stroke. DHA dan EPA bertindak menentang thrombosis, tekanan darah tinggi, melincirkan salur darah dan membantu peredaran darah yang lancar. Ia membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan mengelak ketegangan leher atau sakit kepala.
  • Ia juga bertindak merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, mengawal masaalah oebsiti dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

Ostematrix

  • Membantu meringankan stress. Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang lena, memperbaiki jantung berdebar, depresi, mood swing dan sakit kepala.

Garlic Complex

  • Bawang putih berupaya meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normalserta tahap kolestrol yang normal. Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 biji tablet Garlic Complex akan menurunkan tekanan darah yang tinggi sehingga 8 poin.

darah tinggi semasa mengand2 300x185 Apakah Kesan Darah Tinggi Semasa Mengandung Kepada Ibu Dan Bayi

Insya Allah, dengan pengambilan konsisten mengikut dos & aturan makan yang saya akan bagi, set ini merupakan ikhtiar untuk masalah tekanan darah tinggi semasa mengandung.

Semoga penerangan saya tentang kesan darah tinggi semasa mengandung itu tadi bermanfaat untuk anda. Pengambilan Set Darah Tinggi Semasa Mengandung Shaklee adalah di antara ikhtiar yang boleh anda lakukan bagi mengawal darah tinggi semasa mengandung. Nak order? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apakah Kesan Darah Tinggi Semasa Mengandung Kepada Ibu Dan Bayi

Punca Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Ramai Tak Tahu

Tekanan darah tinggi semasa mengandung adalah di antara perkara yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Punca darah tinggi semasa mengandung dikaitkan dengan perubahan pada salur darah kecil dalam buah pinggang yang semakin mengecil dan menyempit.

darah tinggi semasa mengand 300x191 Punca Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Ramai Tak Tahu

Anda mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat darah tinggi semasa mengandung jika:

1. Berumur kurang daripada 20 tahun.

Ibu muda yang mengandung mempunyai risiko lebih tinggi untuk mendapat masalah darah tinggi semasa mengandung. Faktor umur yang terlalu muda adalah di antara penyebabnya.

2. Berumur lebih daripada 40 tahun.

Ibu yang mengandung ketika berumur lebih daripada 40 tahun juga mempunyai risiko lebih tinggi untuk mendapat masalah darah tinggi semasa mengandung. Faktor umur yang sudah agak lanjut adalah di antara penyebabnya.

3. Kehamilan pertama.

Kebiasaannya, seorang wanita berisiko tinggi untuk mempunyai darah tinggi semasa mengandungkan anak pertama. Insya Allah masalah ini tidak akan berulang pada kehamilan yang akan datang.

darah tinggi semasa mengand1 300x172 Punca Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Ramai Tak Tahu

4. Sejarah tekanan darah tinggi semasa mengandung dalam keluarga.

Anda mempunyai risiko untuk mendapat tekanan darah tinggi semasa mengandung jika terdapat ahli keluarga yang pernah mengalami masalah tersebut. Tak percaya? Cuba tanya ibu dan kakak-kakak anda, ada tak darah tinggi semasa mengandung?

5. Mengandung anak kembar.

Mengandungkan anak kembar juga merupakan punca tekanan darah tinggi semasa mengandung. Bersabarlah wahai ibu. Mengandungkan anak kembar sememangnya lebih berat daripada mengandung biasa icon smile Punca Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Ramai Tak Tahu

6. Mempunyai masalah buah pinggang sebelum mengandung.

Jika anda mempunya masalah buah pinggang sebelum mengandung, berkemungkinan anda akan mendapat darah tinggi semasa mengandung.

Darah tinggi semasa mengandung bukanlah perkara yang ringan kerana ianya boleh menjejaskan anda & bayi dalam kandungan. Anda boleh membaca tentang  kesan darah tinggi semasa mengandung kepada ibu dan bayi dalam kandungan di sini.

Kebanyakan faktor tersebut adalah perkara yang tak dapat anda kawal, kan? Tapi, anda boleh berikhtiar mengelakkan & menurunkan tekanan darah tinggi semasa mengandung dengan mengambil Set Darah Tinggi Semasa Mengandung Shaklee. Set ini terdiri daripada:

B complex

  • Dikenali sebagai vitamin pencetus rasa gembira, ia mampu meredakan tekanan dan membekalkan nutrisi Vitamin B yang lengkap untuk kesihatan saraf. Tekanan darah tinggi selalu juga berpunca daripada stress dan tekanan perasaan dan memberi kesan kepada saraf.

Omega Guard

  • Ia merupakan minyak ikan terbaik dan bertindak mencegah penyakit salur darah dan stroke. DHA dan EPA bertindak menentang thrombosis, tekanan darah tinggi, melincirkan salur darah dan membantu peredaran darah yang lancar. Ia membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan mengelak ketegangan leher atau sakit kepala.
  • Ia juga bertindak merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, mengawal masaalah oebsiti dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

Ostematrix

  • Membantu meringankan stress. Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang lena, memperbaiki jantung berdebar, depresi, mood swing dan sakit kepala.

Garlic Complex

  • Bawang putih berupaya meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normalserta tahap kolestrol yang normal. Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 biji tablet Garlic Complex akan menurunkan tekanan darah yang tinggi sehingga 8 poin.

darah tinggi semasa mengand2 300x185 Punca Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Ramai Tak Tahu

Insya Allah, dengan pengambilan konsisten mengikut dos & aturan makan yang saya akan bagi, set ini merupakan ikhtiar untuk masalah tekanan darah tinggi semasa mengandung.

Semoga penerangan saya tentang punca darah tinggi semasa mengandung itu tadi bermanfaat untuk anda. Pengambilan Set Darah Tinggi Semasa Mengandung Shaklee adalah di antara ikhtiar yang boleh anda lakukan bagi mencegah dan menurunkan darah tinggi semasa mengandung. Nak order? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Ramai Tak Tahu

pixel Punca Darah Tinggi Semasa Mengandung Yang Ramai Tak Tahu

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.