Petua Hilangkan Gegata Dengan Cepat Dan Berkesan

Hari ni ada seorang pelanggan yang menghubungi saya bertanyakan tentang Set Gegata Shaklee. Sebelum ni beliau terbaca post saya tentang punca & tanda gegata. Istimewa untuk beliau, dan anda yang sedang membaca, jom saya kongsikan petua hilangkan gegata dengan cepat dan berkesan.

gegata, shaklee gegata, gegata shaklee, shaklee untuk gegata, ubat gegata, ubat gegata paling mujarab, ubat gegata shaklee, ubat untuk gegata, ubat penyakit gegata, ubat tradisional gegata, petua ubat gegata, cara ubat gegata, ubat hilangkan gegata, ubat gatal gegata, ubat hilangkan gegata, ubat untuk hilangkan gegata, cara hilangkan gegata, petua hilangkan gegata, cara menghilangkan gegata, petua hilangkan gegata pada bayi, petua hilangkan gegata bayi, cara nak hilangkan gegata, cara hilangkan gatal gegata, cara tradisional hilangkan gegata, tips hilangkan gegata, petua hilangkan gegata, cara hilangkan gegata, tips hilangkan gegata, petua gegata, petua ubat gegata, petua hilang gegata, petua mengubati gegata, petua atasi gegata, petua penyakit gegata,petua terkena gegata, petua hilangkan gatal gegata, petua untuk hilangkan gegata, petua nak hilangkan gegata, petua berkesan hilangkan gegata

1. Basuh dengan air garam. Nama lain bagi gegata ialah kelopak garam & lapar garam, dan ajaibnya membasuh gegata dengan air garam yang suam membantu mengurangkan gatal gegata.

2. Calamine lotion. Kalau pergi ke klinik, ini adalah ubat sapu yang akan diberikan oleh doktor.

3. Cuka makanan & garam. Kalau basuh dengan air garam tak berkesan, boleh cuba bancuh garam & cuka makanan.

4. Bawang kecil. Potong seulas bawang kecil & sapukan ke kawasan yang gatal. Getah dari bawang tersebut akan mengurangkan kegatalan gegata.

5. Minum air kelapa. Ini juga adalah salah satu petua hilangkan gegata dengan cepat dan berkesan. Air kelapa muda dikatakan mampu menawarkan gatal gegata.

6. Kapur sireh. Beli kapur sireh kat kedai, lumurkan ke kawasan yang gatal. Mengikut pembacaan saya, petua yang ni memang berkesan.

7. Set Gegata Shaklee sangat berkesan untuk menghilangkan gegata. Ia bukan sahaja membantu menghilangkan gatal, malah membantu menghilangkan terus gegata daripada terus timbul.

Set ini terdiri daripada  Vitamin C, B complex, Alfalfa & Nutriferon.

gegata, shaklee gegata, gegata shaklee, shaklee untuk gegata, ubat gegata, ubat gegata paling mujarab, ubat gegata shaklee, ubat untuk gegata, ubat penyakit gegata, ubat tradisional gegata, petua ubat gegata, cara ubat gegata, ubat hilangkan gegata, ubat gatal gegata, ubat hilangkan gegata, ubat untuk hilangkan gegata, cara hilangkan gegata, petua hilangkan gegata, cara menghilangkan gegata, petua hilangkan gegata pada bayi, petua hilangkan gegata bayi, cara nak hilangkan gegata, cara hilangkan gatal gegata, cara tradisional hilangkan gegata, tips hilangkan gegata, petua hilangkan gegata, cara hilangkan gegata, tips hilangkan gegata, petua gegata, petua ubat gegata, petua hilang gegata, petua mengubati gegata, petua atasi gegata, petua penyakit gegata,petua terkena gegata, petua hilangkan gatal gegata, petua untuk hilangkan gegata, petua nak hilangkan gegata, petua berkesan hilangkan gegata
Vitamin C mengurangkan histamin yang menjadi punca gegata.

B-Complex juga mengurangkan kadar histamin dalam badan. Selain itu, kajian menunjukkan bahawa individu yang sering terkena gegata mengalami kekurangan vitamin B Complex, terutamanya panthotenic acid (B5). B Complex Shaklee membekalkan kesemua nutrien tersebut.

Alfalfa berfungi untuk mengeluarkan toksin dalam badan kerana toksin yang tinggi juga boleh menjadi punca gegata.

Nutriferon berfungi meningkatkan imuniti supaya badan dapat melawan gegata dengan lebih kuat.

Kalau bayi anda yang terkena gegata dan masih menyusu, ibu yang kena makan set ni. Insya Allah khasiat vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Sekarang anda dah tahu petua hilangkan gegata dengan cepat dan berkesan. Kalau anda, atau orang kesayangan ada terkena gegata, jangan berlengah. Lagi lama tunggu, lagi menderita nak menanggung gatal. Hubungi saya segera untuk mendapatkan Set Gegata Shaklee dengan konsultasi terbaik dan harga istimewa.

gegata, shaklee gegata, gegata shaklee, shaklee untuk gegata, ubat gegata, ubat gegata paling mujarab, ubat gegata shaklee, ubat untuk gegata, ubat penyakit gegata, ubat tradisional gegata, petua ubat gegata, cara ubat gegata, ubat hilangkan gegata, ubat gatal gegata, ubat hilangkan gegata, ubat untuk hilangkan gegata, cara hilangkan gegata, petua hilangkan gegata, cara menghilangkan gegata, petua hilangkan gegata pada bayi, petua hilangkan gegata bayi, cara nak hilangkan gegata, cara hilangkan gatal gegata, cara tradisional hilangkan gegata, tips hilangkan gegata, petua hilangkan gegata, cara hilangkan gegata, tips hilangkan gegata, petua gegata, petua ubat gegata, petua hilang gegata, petua mengubati gegata, petua atasi gegata, petua penyakit gegata,petua terkena gegata, petua hilangkan gatal gegata, petua untuk hilangkan gegata, petua nak hilangkan gegata, petua berkesan hilangkan gegata

Apakah Punca Gegata Atau Kelopak Garam

Sebelum ini saya ada bercerita tentang tanda penyakit gegata. Saya pasti mesti ramai yang nak tahu apakah punca gegata. Yang sebenarnya, ada pelbagai pendapat tentang apakah punca sebenar gegata. Oleh itu, kali ni saya akan kupas tentang apakah punca gegata.

gegata, punca gegata, apa punca gegata, apakah punca gegata,punca penyakit gegata, punca kena gegata, punca gatal gegata, punca badan gegata, cacing punca gegata, punca terjadinya gegata, penyebab gegata,

1. Hama pada tilam atau karpet.

2. Alahan kepada makanan.

3. Terdedah kepada cuaca sejuk dalam tempoh yang lama.

4. Terdedah kepada cuaca panas dalam tempoh yang lama.

5. Reaksi kepada ubat.

6. Reaksi kepada bahan-bahan tersentu seperti latex (getah)

7. Sengatan.

8. Bisa binatang.

9. Sentuhan kepada allergen.

10. Jangkitan kuman.

11. Kecacingan.

Itulah dia 11 perkara yang dikatakan menjadi punca gegata. Kalau anda terkena gegata berulang, cuba elakkan perkara yang saya senaraikan tadi.

Apa nak buat kalau terkena gegata?

Anda boleh amalkan petua hilangkan gegata yang saya kongsikan di sini. Set Gegata Shaklee sangat berkesan untuk menghilangkan gegata. Set ini terdiri daripada  Vitamin C, B complex, Alfalfa & Nutriferon.

gegata, punca gegata, apa punca gegata, apakah punca gegata,punca penyakit gegata, punca kena gegata, punca gatal gegata, punca badan gegata, cacing punca gegata, punca terjadinya gegata, penyebab gegata,
Vitamin C mengurangkan histamin yang menjadi punca gegata.

B-Complex juga mengurangkan kadar histamin dalam badan. Selain itu, kajian menunjukkan bahawa individu yang sering terkena gegata mengalami kekurangan vitamin B Complex, terutamanya panthotenic acid (B5). B Complex Shaklee membekalkan kesemua nutrien tersebut.

Alfalfa berfungi untuk mengeluarkan toksin dalam badan kerana toksin yang tinggi juga boleh menjadi punca gegata.

Nutriferon berfungi meningkatkan imuniti supaya badan dapat melawan gegata dengan lebih kuat.

Kalau bayi anda yang terkena gegata dan masih menyusu, ibu yang kena makan set ni. Insya Allah khasiat vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Sekarang anda dah tahu apakah punca gegata. Kalau anda, atau orang kesayangan ada terken gegata, jangan berlengah. Lagi lama tunggu, lagi menderita nak menanggung gatal. Hubungi saya segera untuk mendapatkan Set Gegata Shaklee dengan konsultasi terbaik dan harga istimewa.

gegata, punca gegata, apa punca gegata, apakah punca gegata,punca penyakit gegata, punca kena gegata, punca gatal gegata, punca badan gegata, cacing punca gegata, punca terjadinya gegata, penyebab gegata,

Apakah Tanda Gegata Atau Kelopak Garam

Gegata, kelopak garam, lapar garam, ludah pontianak adalah penyakit yang sama. Orang yang terkena gegata akan merasa gatal yang amat sangat, makin digaru, kawasan gatal akan menjadi semakin besar dan membentuk seperti peta. Gatalnya Allah je yang tahu. Apakah tanda gegata atau kelopak garam?

gegata, tanda gegata, apa tanda gegata, apakah tanda gegata, simptom gegata, apa simptom gegata, apakah simptom gegata,

1. Kulit merah pelbagai saiz & bentuk.

Kulit yang terkena gegata akan menjadi merah & kawasan merah tersebut akan semakin membesar. Makin lama makin besar. Lama-kelamaan akan kelihatan seperti berpeta.

2. Gatal yang amat sangat dan sakit bila digaru.

Kalau gatal yang biasa, bila kita garu akan rasa sedap, kan? Rasa lega. Hilang gatal. Tapi kalau gegata, akan rasa sakit bila digaru.

3. Kulit membengkak bila digaru.

Kulit yang terkena gegata akan membengkak apabila digaru. Bengkak yang dimaksudkan ialah bengkak yang besar & menonjol. Bukan bengkak macam kena gigit nyamuk tu.

4. Bengkak disatu kawasan akan surut dalam masa 24 jam tapi akan tumbuh di kawasan lain pula.

Biasanya, gatal disatu tempat akan surut dengan sendiri dalam masa 24 jam. TAPI, kulit akan gatal ditempat lain pula. Begitulah kitarannya selagi gegata tak diubat. Memang seksa sangat.

Apa Nak Buat Kalau Kena Gegata?

Adalah penting untuk anda mengetahui apakah punca gegata supaya dapat mengelakkan gegata dari berulang. Di samping itu, anda boleh amalkan petua hilangkan gegata dengan cepat dan berkesan ini.

Set Gegata Shaklee sangat berkesan untuk menghilangkan gegata. Set ini terdiri daripada  Vitamin C, B complex, Alfalfa & Nutriferon.

gegata, tanda gegata, apa tanda gegata, apakah tanda gegata, simptom gegata, apa simptom gegata, apakah simptom gegata,
Vitamin C mengurangkan histamin yang menjadi punca gegata.

B-Complex juga mengurangkan kadar histamin dalam badan. Selain itu, kajian menunjukkan bahawa individu yang sering terkena gegata mengalami kekurangan vitamin B Complex, terutamanya panthotenic acid (B5). B Complex Shaklee membekalkan kesemua nutrien tersebut.

Alfalfa berfungi untuk mengeluarkan toksin dalam badan kerana toksin yang tinggi juga boleh menjadi punca gegata.

Nutriferon berfungi meningkatkan imuniti supaya badan dapat melawan gegata dengan lebih kuat.

Sekarang anda dah tahu apakah tanda gegata. Kalau anda, atau orang kesayangan ada kesemua tanda tu, jangan berlengah. Lagi lama tunggu, lagi menderita nak menanggung gatal. Hubungi saya segera untuk mendapatkan Set Gegata Shaklee dengan konsultasi terbaik dan harga istimewa.

gegata, tanda gegata, apa tanda gegata, apakah tanda gegata, simptom gegata, apa simptom gegata, apakah simptom gegata,

8 Cara Hilangkan Tonsil Yang Paling Berkesan

Tonsil nampak macam penyakit ringan, tapi kalau dibiarkan melarat, boleh menyebabkan jangkitan kuman ke organ lain seperti jantung & buah pinggang. Anda terkena tonsil? Atau lagi teruk selalu kena tonsil berulang? Jom amalkan 8 cara hilangkan tonsil yang paling berkesan. Ianya sesuai untuk golongan dewasa & kanak-kanak.

tonsil, hilangkan tonsil, bengkak tonsil, hilangkan tonsil bayi, cara hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, tonsil bengkak, petua hilangkan tonsil bayi, ubat hilangkan tonsil, hilangkan sakit tonsil, tips hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil pada bayi, petua hilangkan bengkak tonsil, petua bengkak tonsil, petua hilangkan bengkak tonsil, petua kurangkan bengkak tonsil, petua merawat bengkak tonsil, petua hilang bengkak tonsil, petua mengurangkan bengkak tonsil, petua surut bengkak tonsil, petua meredakan bengkak tonsil, petua sembuhkan bengkak tonsil, petua untuk tonsil bengkak, hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan bengkak tonsil, nak hilangkan bengkak tonsil, cara nak hilangkan bengkak tonsil, bengkak tonsil pada bayi, bengakk tonsil semasa hamil, bengkak tonsil bayi, tonsil bengkak kanak-kanak, tonsil bengkak dewasa, tonsil bengkak punca, tonsil bengkak makan aiskrim, tonsil bengkak dan bernanah, petua tonsil, petua tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, petua ubat tonsil, petua merawat tonsil kanak-kanak, petua merawat tonsil bengkak, rawatan tonsil, rawatan tonsil pada bayi, rawatan tonsil dewasa, rawatan tonsil pada kanak-kanak, rawatan tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil, cara hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil stone, cara hilangkan tonsil bengkak, cara hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan tonsil tekak, cara menghilangkan tonsil dengan cepat

1. Minum air secukupnya.

Orang tua kata tonsil berlaku sebab tak cukup minum air kosong. Badan kita kurang air & kepanasan. Nasihat orang tua yang berpengalaman mana boleh kita tolak tepi macam tu je kan? Oleh itu, pastikan anda minum sekurang-kurangnya 3 liter air kosong setiap hari supaya bengkak tonsil anda hilang.

2. Aiskrim vanila.

Tak taulah kenapa, aiskrim vanila memang berkesan untuk menghilangkan penyakit yang berkaitan dengan mulut & tekak macam tonsil, ulser, sakit tekak, dan sebagainya. Tak percaya? Cuba makan aiskrim vanila. Baru anda tahu kesannya.

3. Air garam.

Berkumur dengan air garam adalah antara cara hilangkan tonsil yang berkesan. Garam bertindak sebagai ejen pembunuh kuman & bakteria yang menjadi punca tonsil.

4. Berendam dalam air.

Kat atas tadi saya ada nyatakan bahawa menurut orang tua,tonsil berlaku sebab badan kita kekurangan air & kepanasan. Berendam dalam air akan membantu menurunkan panas badan. Pergilah mandi sungai ke, atau berenang kat swimming pool. Insya Allah membantu.

tonsil, hilangkan tonsil, bengkak tonsil, hilangkan tonsil bayi, cara hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, tonsil bengkak, petua hilangkan tonsil bayi, ubat hilangkan tonsil, hilangkan sakit tonsil, tips hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil pada bayi, petua hilangkan bengkak tonsil, petua bengkak tonsil, petua hilangkan bengkak tonsil, petua kurangkan bengkak tonsil, petua merawat bengkak tonsil, petua hilang bengkak tonsil, petua mengurangkan bengkak tonsil, petua surut bengkak tonsil, petua meredakan bengkak tonsil, petua sembuhkan bengkak tonsil, petua untuk tonsil bengkak, hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan bengkak tonsil, nak hilangkan bengkak tonsil, cara nak hilangkan bengkak tonsil, bengkak tonsil pada bayi, bengakk tonsil semasa hamil, bengkak tonsil bayi, tonsil bengkak kanak-kanak, tonsil bengkak dewasa, tonsil bengkak punca, tonsil bengkak makan aiskrim, tonsil bengkak dan bernanah, petua tonsil, petua tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, petua ubat tonsil, petua merawat tonsil kanak-kanak, petua merawat tonsil bengkak, rawatan tonsil, rawatan tonsil pada bayi, rawatan tonsil dewasa, rawatan tonsil pada kanak-kanak, rawatan tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil, cara hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil stone, cara hilangkan tonsil bengkak, cara hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan tonsil tekak, cara menghilangkan tonsil dengan cepat

5. Madu suam

Madu sememangnya makanan sunnah yang hebat. Amalkan minum air madu suam setiap pagi. Insya Allah tonsil anda akan hilang.

6. Limau sunkis

Cara hilangkan tonsil yang seterusnya ialah dengan memakan limau sunkis. Selepas makan, anda akan berasa sakit sedikit berkurangan. Dan insya Allah bengkak akan surut.

7. Air limau suam

Minum setiap hari sebelum tidur. Ia akan membantu menghilangkan bengkak tonsil anda.

8. Set Tonsil Shaklee

Ini adalah cara hilangkan tonsil yang paling cepat & paling berkesan. Set ini terdiri daripada:

tonsil, hilangkan tonsil, bengkak tonsil, hilangkan tonsil bayi, cara hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, tonsil bengkak, petua hilangkan tonsil bayi, ubat hilangkan tonsil, hilangkan sakit tonsil, tips hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil pada bayi, petua hilangkan bengkak tonsil, petua bengkak tonsil, petua hilangkan bengkak tonsil, petua kurangkan bengkak tonsil, petua merawat bengkak tonsil, petua hilang bengkak tonsil, petua mengurangkan bengkak tonsil, petua surut bengkak tonsil, petua meredakan bengkak tonsil, petua sembuhkan bengkak tonsil, petua untuk tonsil bengkak, hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan bengkak tonsil, nak hilangkan bengkak tonsil, cara nak hilangkan bengkak tonsil, bengkak tonsil pada bayi, bengakk tonsil semasa hamil, bengkak tonsil bayi, tonsil bengkak kanak-kanak, tonsil bengkak dewasa, tonsil bengkak punca, tonsil bengkak makan aiskrim, tonsil bengkak dan bernanah, petua tonsil, petua tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, petua ubat tonsil, petua merawat tonsil kanak-kanak, petua merawat tonsil bengkak, rawatan tonsil, rawatan tonsil pada bayi, rawatan tonsil dewasa, rawatan tonsil pada kanak-kanak, rawatan tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil, cara hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil stone, cara hilangkan tonsil bengkak, cara hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan tonsil tekak, cara menghilangkan tonsil dengan cepat

Nutriferon. Bengkak tonsil berlaku akibat jangkitan bakteria & jangkitan tersebut boleh merebak ke organ yang lain. Nutriferon berfungsi untuk mengatasi jangkitan yang berlaku & mengelakkan daripada merebak ke organ badan yang lain.

Garlic Complex merupakan antifungal & antibiotik semulajadi yang menghalang bintik-bintik putih tonsil merebak & menjadi semakin banyak.

Vitamin C meningkatkan imuniti badan supaya tidak lagi demam, batuk & selsema yang selalunya menjadi punca tonsil berlaku. Bila imuniti badan anda tinggi, anda akan menjadi sihat & bebas tonsil.

Set ini sesuai untuk dewasa & kanak-kanak. Cuma aturan makan & dos yang berbeza. Untuk hilangkan tonsil bayi pun boleh, ada cara makannya. Nak tahu aturan makan & dos yang betul? Ekslusif untuk pelanggan yang membeli Set Tonsil Shaklee dari saya.

Itulah dia 8 cara hilangkan tonsil yang paling berkesan. Semoga bermanfaat. Nak hilangkan bengkak tonsil dengan cepat dan efektif? Set Tonsil Shaklee adalah jawapannya. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

tonsil, hilangkan tonsil, bengkak tonsil, hilangkan tonsil bayi, cara hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, tonsil bengkak, petua hilangkan tonsil bayi, ubat hilangkan tonsil, hilangkan sakit tonsil, tips hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil pada bayi, petua hilangkan bengkak tonsil, petua bengkak tonsil, petua hilangkan bengkak tonsil, petua kurangkan bengkak tonsil, petua merawat bengkak tonsil, petua hilang bengkak tonsil, petua mengurangkan bengkak tonsil, petua surut bengkak tonsil, petua meredakan bengkak tonsil, petua sembuhkan bengkak tonsil, petua untuk tonsil bengkak, hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan bengkak tonsil, nak hilangkan bengkak tonsil, cara nak hilangkan bengkak tonsil, bengkak tonsil pada bayi, bengakk tonsil semasa hamil, bengkak tonsil bayi, tonsil bengkak kanak-kanak, tonsil bengkak dewasa, tonsil bengkak punca, tonsil bengkak makan aiskrim, tonsil bengkak dan bernanah, petua tonsil, petua tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, petua ubat tonsil, petua merawat tonsil kanak-kanak, petua merawat tonsil bengkak, rawatan tonsil, rawatan tonsil pada bayi, rawatan tonsil dewasa, rawatan tonsil pada kanak-kanak, rawatan tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil, cara hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil stone, cara hilangkan tonsil bengkak, cara hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan tonsil tekak, cara menghilangkan tonsil dengan cepat

Petua Hilangkan Beguk Dengan Cepat Supaya Virus Tak Berjangkit

Beguk adalah sejenis penyakit biasa yang akan pulih sepenuhnya tapi amat merbahaya kalau virus merebak ke organ badan. Bahaya! Boleh sebabkan kemandulan, radang otak (Ensafalitis), radang lapisan otak (Meningitis), radang pankreas, radang ovari, radang testis, dan sebagainya. Kalau terkena beguk, jangan dibiarkan. Jom ketahui petua hilangkan beguk dengan cepat supaya virus tak berjangkit kat ahli keluarga yang lain.

beguk, hilangkan beguk, petua hilangkan beguk, petua hilangkan sakit beguk, petua hilangkan bengkak beguk, beguk rawatan, beguk leher, beguk ketika hamil, beguk boleh berjangkit, beguk pada bayi, merawat beguk, cara merawat beguk, merawat penyakit beguk, cara tradisional merawat beguk, petua beguk, petua ubat beguk, petua mengubati beguk, petua penyakit beguk, petua rawatan beguk, petua kena beguk, petua hilangkan sakit beguk, petua untuk sakit beguk, rawatan beguk, rawatan penyakit beguk, rawatan tradisional beguk, rawatan sakit beguk, cara rawatan beguk, petua rawatan beguk, rawatan untuk penyakit beguk, hilangkan beguk, cara hilangkan beguk, hilangkan sakit beguk, hilangkan bengkak beguk, cara nak hilangkan beguk, cara untuk hilangkan beguk, cara hilangkan beguk, cara menghilangkan beguk, cara nak hilangkan beguk, cara hilangkan sakit beguk,cara untuk hilangkan beguk, hilangkan beguk, cara hilangkan beguk, hilangkan sakit beguk, hilangkan bengkak beguk, cara nak hilangkan beguk, cara untuk hilangkan beguk,

Apa nak buat kalau kena beguk?

1. Turunkan suhu badan.

Biasanya kalau kena beguk mesti badan kita demam. Perkara pertama yang perlu dilakukan ialah turunkan suhu badan. Boleh makan ubat demam, lap badan dengan air suam, dan apa-apa kaedah yang sesuai.

 

2. Banyakkan minum air.

Banyakkan minum air kosong untuk penghidratan tetapi elakkan jus yang berasid seperti oren kerana ia merangsang kelenjar air liur.

 

3. Tuam kawasan yang bengkak.

Boleh tuam menggunakan kain yang direndam dalam air panas atau air sejuk. bergantung kepada keselesaan. Kalau ada pek ais, boleh gunakan juga.

 

4. Asingkan dari ahli keluarga yang lain.

Virus beguk boleh berjangkit tau! Oleh itu, pesakit beguk perlu diasingkan supaya tak berjangkit kepada ahli keluarga yang lain.

 

5. Buah terung rembang/terung anggur/terung pipit.

Kata orang-orang tua, kalau kena beguk, cari 7 biji buah terung rembang. Jadikan rantai & pakai kat leher. Apa benda terung rembang tu? Alah terung yang kecik-kecik tu. Kalau mak saya panggil terung anggur. Ada orang panggil terung pipit.

 

beguk, hilangkan beguk, petua hilangkan beguk, petua hilangkan sakit beguk, petua hilangkan bengkak beguk, beguk rawatan, beguk leher, beguk ketika hamil, beguk boleh berjangkit, beguk pada bayi, merawat beguk, cara merawat beguk, merawat penyakit beguk, cara tradisional merawat beguk, petua beguk, petua ubat beguk, petua mengubati beguk, petua penyakit beguk, petua rawatan beguk, petua kena beguk, petua hilangkan sakit beguk, petua untuk sakit beguk, rawatan beguk, rawatan penyakit beguk, rawatan tradisional beguk, rawatan sakit beguk, cara rawatan beguk, petua rawatan beguk, rawatan untuk penyakit beguk, hilangkan beguk, cara hilangkan beguk, hilangkan sakit beguk, hilangkan bengkak beguk, cara nak hilangkan beguk, cara untuk hilangkan beguk, cara hilangkan beguk, cara menghilangkan beguk, cara nak hilangkan beguk, cara hilangkan sakit beguk,cara untuk hilangkan beguk, hilangkan beguk, cara hilangkan beguk, hilangkan sakit beguk, hilangkan bengkak beguk, cara nak hilangkan beguk, cara untuk hilangkan beguk,

6. Nila + cuka makan.

Campurkan nila & cuka makan, kemudian sapu ke tempat yang bengkak.

 

7. Sarang angkut-angkut.

Sarang angkut-angkut juga adalah di antara cara hilangkan beguk dengan cepat supaya virus tak berjangkit kat orang lain. Cari sarangnya, hancurkan, canpur sedikit air supaya melekat bila disapukan ke kawasan yang bengkak.

 

8. Set Beguk Shaklee.

Set Beguk Shaklee akan membantu mengurangkan bengkak dengan cepat, mengelakkan jangkitan virus ke organ yang lain, dan dalam masa yang sama meningkatkan imuniti badan. Set ini terdiri daripada:

Lecithin yang berfungsi untuk menyurutkan bengkak.

Nutriferon. Seperti yang saya sebutkan tadi, beguk berlaku akibat jangkitan virus & boleh berjangkit kepada orang lain. Nutriferon berfungsi untuk mengatasi jangkitan virus yang berlaku & mengurangkan risiko daripada berjangkit kepada orang lain. Selain itu, ia juga membantu menguatkan imuniti & menurunkan suhu badan yang panas akibat demam.

Vitamin C pula membantu meningkatkan imuniti badan yang lemah akibat beguk.

beguk, hilangkan beguk, petua hilangkan beguk, petua hilangkan sakit beguk, petua hilangkan bengkak beguk, beguk rawatan, beguk leher, beguk ketika hamil, beguk boleh berjangkit, beguk pada bayi, merawat beguk, cara merawat beguk, merawat penyakit beguk, cara tradisional merawat beguk, petua beguk, petua ubat beguk, petua mengubati beguk, petua penyakit beguk, petua rawatan beguk, petua kena beguk, petua hilangkan sakit beguk, petua untuk sakit beguk, rawatan beguk, rawatan penyakit beguk, rawatan tradisional beguk, rawatan sakit beguk, cara rawatan beguk, petua rawatan beguk, rawatan untuk penyakit beguk, hilangkan beguk, cara hilangkan beguk, hilangkan sakit beguk, hilangkan bengkak beguk, cara nak hilangkan beguk, cara untuk hilangkan beguk, cara hilangkan beguk, cara menghilangkan beguk, cara nak hilangkan beguk, cara hilangkan sakit beguk,cara untuk hilangkan beguk, hilangkan beguk, cara hilangkan beguk, hilangkan sakit beguk, hilangkan bengkak beguk, cara nak hilangkan beguk, cara untuk hilangkan beguk,

Semoga info tentang petua hilangkan beguk dengan cepat supaya virus tak berjangkit itu tadi bermanfaat untuk anda.

Pengambilan Set Beguk Shaklee membantu menghilangkan beguk anda dengan cepat & mengurangkan risiko jangkitan kepada orang sekeliling.

Nak order?
Boleh hubungi saya Efie Muhamad 019-9890707 atau boleh klik sahaja pada icon di bawah untuk membuat pesanan.


Atau, jika anda mahu mendapatkan Shaklee pada harga JIMAT, daftarlah sebagai AHLI SEKARANG!
Hubungi saya untuk saya daftarkan terus keahlian anda.

Kekal Bertenaga Semasa Bercuti Bersama Shaklee

Percutian sememangnya menyeronokkan. Tapi memenatkan. Kali ni saya nak share rahsia kekal bertenaga semasa bercuti bersama Shaklee. Nak tahu vitamin Shaklee mana yang kami bawa bersama semasa bercuti? Di antara vitamin yang kami bawa ialah: Mealshakes, Vivix, Performance drink, ESP, Cinch Shake, Nutriferon, Lecithin & Collagen Powder. Kalau anda suka bercuti & ingin kekal bertenaga sepanjang percutian, jom tonton video ini:

Kekal Bertenaga Semasa Bercuti Bersama Shaklee

Anda boleh membaca pengalaman kami bercuti di Bali & tips bercuti ke Bali bersama anak kecil di sini. Insya Allah jika anda merancang untuk ke Bali, tips-tips yang saya kongsikan akan sangat membantu.

Kenapa perlu bawa vitamin semasa bercuti?

Semasa bercuti, terutamanya jika pergi ke luar negeri, kita akan memasuki tempat baru dengan cuaca yang baru. Perubahan cuaca boleh menjejaskan kesihatan. Jadi, dengan pengambilan vitamin, ia akan meningkatkan imuniti supaya kita sentiasa sihat dan bertenaga semasa bercuti bersama Shaklee.

Anda ingin kekal bertenaga semasa bercuti bersama Shaklee? Hubungi saya untuk mendapatkan vitamin Shaklee dengan harga istimewa dan consultation terbaik. Percutian anda pasti akan lebih bermakna.

traveling with shaklee, Jadi ahli shaklee, bisnes shaklee, daftar ahli shaklee online, cara daftar ahli shaklee,cara mendaftar ahli shaklee, ejen shaklee, ahli shaklee percuma, harga ahli shaklee, ahli shaklee online, faedah menjadi ahli shaklee, akibat menjadi ahli shaklee di group yang salah, ejen shaklee ampang, ejen shaklee seluruh malaysia, pengedar shaklee, harga ahli shaklee, daftar ahli shaklee, no ahli shaklee, jadi ahli shaklee, ahli shaklee, dafrat ahli shaklee, cara daftar ahli shaklee, daftar ahli shaklee online, jadi ahli shaklee, daftar ahli shaklee, bisnes shaklee, bisnes online, bisnes mudah, pendapatan sampingan, pendapatan dari rumah, pendapatan dari blog, pendapatan dari internet, pendapatan dari nuffnang, bercuti bersama shaklee, kekal bertenaga semasa bercuti, tips bercuti, kekal bertenaga semasa bercuti dengan shaklee, kekal bertenaga dengan shaklee, energy booster, shaklee harga ahli,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...