Multivitamin Yang Dapat Kurangkan Letih & Lesu

Keluar rumah sebelum matahari terbit..
Balik rumah bila matahari dah terbenam..
Dah lah tu, balik rumah, bukan terus boleh rilex je goyang kaki..

Ada anak yang perlu dilayan berbual, diberi makan,ditengokkan kerja-kerja-kerja sekolah..
Nak kena masak lagi, membasuh pakaian, siapkan kelengkapan diri sendiri suami dan anak-anak untuk esok hari…
Dan kitaran ini akan berulang setiap hari…

Lelah…
Lesu…
Letih…
Namun, tiada pilihan…
Rutin perlu diteruskan..
Rezeki perlu dicari, demi menampung segala komitmen perbelanjaan yang ada…

Vitamin Yang Dapat Membantu Memberi Tenaga

Sudah semestinya Vita-Lea Shaklee.. Kenapa saya syorkan Vita-Lea..?

Sebenarnya, saya pernah ditanya tentang Vitalea Shaklee.

Soalan beliau..

 “Apa beza Vitalea Shaklee ni dengan multivitamin brand lain?”
 
 Jawapan saya simple je..
 

1) Vitalea Shaklee merupakan vitamin pertama yang wujud di dunia

2) Kadar serapan Vitalea sangat pantas, lebih kurang 5 minit je badan dah dapat serap semua

3) Menggunakan teknologi salutan mikro asid folik berpaten
 

Oppps! Apa tu? 😲😲😲

Ok, jom kita tengok satu-satu…
 
1) Vitalea Shaklee merupakan vitamin pertama yang wujud di dunia

Nama asal Vitalea adalah Vitalized Minerals, yang kemudiannya dipendekkan menjadi V.I.T.A.M.I.N. Ya, vitamin yang kita dok panggil-panggil sekarang ni adalah asalnya daripada nama Vitalea.

Vitalea ni, usianya dah 103 tahun dah pada tahun 2018 ni. Lama sungguh kan? Kalo vitamin ni bukan vitamin terbaik, memang takkan boleh bertahan sselama ni lah.. Konfem!

Dr Forrest C Shaklee – beliau hasilkan multivitamin ni dulu, makan dulu selama berpuluh-puluh tahun, barulah tubuhkan syarikat Shaklee Corporation tu.

Sebab apa? Kalo macam zaman kita sekarang dengan lambakan produk macam-macam ni, biasanya tubuhkan syarikat dulu barulah pikir nak cipta produk kan? So, pelik kan Shaklee ni…
 
Ok, sebabnya, bila Dr Forrrest C Shaklee tu dah betul-betul berpuas hati dengan produk beliau, dah yakin produk yang beliau cipta tu TERBAIK, SELAMAT DAN BERKESAN, barulah beliau tubuhkan syarikat untuk pasarkan Vitalea ni. Barulah beliau ready untuk berkongsi manfaat Vitalea ni dengan semua orang.

 Vita-lea ini adalah merupakan produk multivitamin. Bermakna dengan pengambilan vita-lea ini kita akan mendapat semua jenis vitamin dan zat makanan yang diperlukan oleh badan. Jika corak pemakanan anda yang kurang seimbang dan dengan faktor usia, pengambilan vitamin tambahan ini adalah sangat diperlukan bagi mengekalkan kesihatan badan anda.

Tidak dapat dinafikan lagi, pada masa kini, kita seharusnya mengamalkan makanan tambahan bagi mengekalkan kesihatan badan kita. Vitamin sangat diperlukan oleh tubuh badan kita. Tambahan pula jika kita lihat di sekeliling kita, pelbagai bentuk pencemaran yang ada. Jadi dengan adanya makanan tambahan seperti ini ia dapat membantu tubuh badan kita lebih kuat untuk melawan penyakit.

2. Kadar Serapan Vitalea Shaklee Yang Pantas

Vitalea memang mudah + cepat diserap oleh badan kita. Jadi maksudnya, bila kita ambil Vitalea ni, badan kita akan dapat kesan yang segera. Dan tak membazir, sebab diserap sepenuhnya oleh badan.

Jom tengok video ni..

Dalam masa 5 minit je, dah pun terurai sepenuhnya.. Menakjubkan!

 

3. Teknologi Salutan Mikro Asid Folik Berpaten


Vitalea ni menggunakan tekonologi salutan asid folik berpaten.

Apa maksudnya?

Maksudnya, teknologi mikro coating ni (salutan mikro) ini dicipta khas di mana ianya akan menguraikan asid folik terlebih dahulu ke dalam salur darah. Ia juga akan membantu pembebasan segera 27 jenis vitamin dan mineral yang terkandung dalam Vitalea ke dalam perut kita.


Ianya bertujuan untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan Vitamin B bagi memelihara sel-sel baru yang sangat penting. Asid folik ni, atau juga dikenali sebagai vitamin B9 sangat diperlukan untuk membina sel-sel baru dalam tubuh. 


Sekiranya si ibu kekurangan asid folik, kesihatan bayi dalam rahim juga boleh terjejas dan risiko kecacatan adalah tinggi.

3 point ni, dah cukup untuk buatkan kita WAJIB jadikan Vitalea ni sebagai multivitamin kita kan? Makanan tambahan yang perlu kita jadikan rutin, sebab ianya dah pun jadi keperluan kita dalam memenuhi lompong-lompong kekurangan nutrisi dalam badan kita. Badan kita dah tak cukup nutrisi, walaupun kita rasa makan dah banyak. 

Sebab apa? 

Sebab zaman kita dah berubah.. Tanah tak seperti zaman dahulu, udara dah tak seperti zaman dahulu, pemakanan juga dah tak seperti zaman dahulu. Justeru, makanan tambahan bukan lagi PILIHAN, namun satu KEPERLUAN!

Dapatkan Vitalea Shaklee hari ini juga, dengan menekan mana-mana butang di bawah untuk tempahan.


 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...