-

Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

Apa nak buat kalau kurang selera makan semasa mengandung? Risau juga kalau baby tak cukup zat. Tak efek ke kalau kurang makan? Tak ganggu perkembangan baby?

kurang selera makan semasa  300x300 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

Mengandung sememangnya bukan perkara yang mudah. Macam-macam komplikasi kehamilan yang boleh berlaku macam morning sicknessturun darahkeguguransakit kepalasakit pinggangair ketuban bocor awal, air ketuban terlalu banyak, air ketuban sedikitkeputihandarah tinggikencing kotor. Ada juga ibu yang kurang selera makan. Kali ni saya kongsikan apa nak buat kalau kurang selera makan semasa mengandung.

1. Makan sikit tapi kerap. Jangan paksa diri untuk makan dengan banyak sekali gus. Makan sikit pun ok, asalkan tak berlapar.

2. Elakkan makanan yang berbau. Nanti takut jadi mual dan loya pulak. Lagi tak selera nak makan.

3. Makanan tinggi serat. Kalau tak selera sangat nak makan, at least makan sikit makanan tinggi serat macam gandum, buah, dan sayuran.

4. Minum air secukupnya supaya tak dehidrated.

kurang selera makan semasa 2 274x300 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

5. Minum teh halia. Teh halia panas boleh tambah selera makan. Insya Allah, cubalah.

6. Hirup sup. Sup panas sangat menyelerakan. Boleh buat sup ayam, sup ikan, atau sup sayur. Insya Allah anda akan berselera untuk makan.

7. B Complex Shaklee. Vitamin ini adalah vitamin pencetus emosi gembira dan bagi kebanyakan orang, akan menambah selera makan. Ianya selamat untuk anda dan bayi dalam kandungan. In fact, B Complex adalah di antara vitamin yang ada dalam Set Ibu Mengandung Shaklee.

kurang selera makan semasa 1 300x269 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

8. Kenali apakah punca kurang selera makan. Ada macam-macam punca kenapa selera anda hilang. Sebab morning sickness ke? Sebab sembelit? Kalau dah tau puncanya, setelkan punca tu dulu. Kalau sebab morning sickness, Set Morning Sickness sangat membantu. Kalau sembelit, Ostematrix Shaklee dijamin berkesan.

9. Makan kat luar. Tak selera nak makan kat rumah? Ajak suami makan kat luar. Pilih tempat yang best sikit, yang kita suka. Mesti berselera nak makan.

Sekarang anda dah tau apa nak buat kalau kurang selera makan semasa mengandung. B Complex Shaklee sangat berkesan untuk menambahkan selera makan anda. Satu botol cuma RM53.75 untuk 120 biji. Berbaloi sangat. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harg istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

Apa Nak Buat Kalau Turun Darah Semasa Mengandung

Terdapat pelbagai punca pendarahan semasa mengandung. Pastinya kita akan panik kalau berlaku pendarahan sebelum sampai waktu bersalin. Jangan panik, jom saya ceritakan apa nak buat kalau turun darah semasa mengandung.

berdarah semasa mengandung 300x198 Apa Nak Buat Kalau Turun Darah Semasa Mengandung

1. Jangan panik.

Pastikan anda suami isteri berada dalam keadaan tenang. Jangan menggelabah, Jangan panik. Ingat Allah. Berzikir, berselawat.

2. Berjumpa doktor dengan segera.

Bila dah tenang, bersiap dan terus berjumpa dengan doktor. Jangan berlengah. Biasanya kalau kandungan berada dalam keadaan baik, doktor akan bagi mc dan nasihatkan supaya anda berehat di rumah. Kalau kandungan nampak tak stabil, atau anda nampak tak sihat, mungkin akan dimasukkan ke wad sehingga ok.

3. Berehat, lupakan semuanya.

Bedrest! Lupakan semua kerja rumah. Biarlah kain baju tak berbasuh, suami boleh tolong basuhkan. Biarlah tak masak, suami boleh tolong belikan makanan. Suami juga boleh bantu jaga anak yang lain. Apa yang penting sekarang ialah anda jaga bayi yang ada dalam kandungan. Berehat supaya pendarahan berhenti dan mengancam kandungan anda.

4. Makan makanan berkhasiat.

Jangan makan makanan ringan atau jajan. Makan makanan berkhasiat supaya khasiat dari makanan tu sampai kepada bayi dalam kandungan. Makanan berkhasiat juga membantu anda bertenaga semula.

5. ESP Shaklee

ESP Shaklee  mempunyai pelbagai kebaikan, dan di antaranya ialah untuk menguatkan rahim selepas pendarahan. Selain itu, ia juga memberikan anda tenaga supaya segar semula. Biasanya ibu akan menjadi lemah selepas pendarahan. Insya Allah ESP akan membantu anda segar & bertenaga seperti sedia kala.

Sekarang anda dah tahu apa nak buat kalau turun darah semasa mengandung. Jadi, jangan panik ye. Amalkan ESP Shaklee, insya Allah akan membantu anda sihat & bertenaga sehingga melahirkan. Nak order ESP Shaklee? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apa Nak Buat Kalau Turun Darah Semasa Mengandung

Khasiat Kurma Untuk Ibu Mengandung

Kurma merupakan salah satu makanan sunnah yang kaya dengan protein, serat, glukosa, vitamin A, vitamin C, sodium & potassium. Ia bukan sahaja menjadi elemen penting dalam diet seharian ibu mengandung, malah penting untuk wanita yang sedang berusaha untuk mengandung & sedang menyusukan anak. Di antara khasiat kurma untuk ibu mengandung ialah:

kurma untuk ibu mengandung 300x225  Khasiat Kurma Untuk Ibu Mengandung

Khasiat Kurma Untuk Ibu Mengandung

1. Mengenyangkan & membekalkan tenaga.

Kandungan gula di dalam kurma mudah diserap tubuh dan dapat memberi tenaga segera apabila makan ketika lapar. Malah, boleh membuatkan kita mudah kenyang & boleh mengelakkan makan secara berlebihan.

2. Tinggi Potassium.

Potassium adalah penting untuk sistem saraf . Ia merangsang daya ingatan dan meningkatkan sistem pertahanan badan, khususnya utk mencegah barah payudara & rahim. Ia juga sangat penting untuk meningkatkan sistem sarafibu mengandung & bayi yang sedang berkembang.

3. Memudahkan proses bersalin.

Kurma membantu memudahkan proses bersalin dan mengecutkan rahim selepas bersalin.

4. Sesuai untuk ibu yang mengidap Gestational Diabetis

Kandungan gula didalam kurma adalah sesuai untuk ibu yang mengidap Gestational Diabetis atau Diabetis semasa mengandung.

5. Mengelakkan demam kuning pada bayi

Ibu yang mengamalkan memakan kurma sepanjang tempoh kehamilan akan melahirkan bayi yang sihat tanpa demam kuning atau jaundis.

6. Melahirkan bayi yang sihat & bijak

Bayi yang dilahirkan akan mempunyai imuniti yang tinggi dan susah untuk jatuh sakit. Bayi kita juga akan mempunyai IQ yang tinggi dan bijak.

7. Menguatkan rahim

Kurma juga berfungsi untuk menguatkan rahim, terutamanya bagi ibu yang pernah mengalami keguguran.

8. Kaya dengan zat besi.

Ia sangat sesuai dimakan oleh bagi ibu yang mengalami masalah anemia akibat kekurangan sel darah merah dalam tubuhsepanjang kehamilan.

Banyak betul khasiat kurma untuk ibu mengandung kan? Jika anda sedang berusaha untuk mengandung, bolehlah makan kurma setiap hari. Bukan sahaja mendapat pahala sebab mengamalkan makanan sunnah, ia juga akan meningkatkan kesihatan kita dan bayi. Anda juga boleh mengamalkan amalan pemakanan yang baik untuk ibu mengandung dan Set Ibu Mengandung Shaklee bagi memastikan bayi anda berkembang dengan baik & anda sentiasa cergas bertenaga sepanjang tempoh kehamilan. Nak order Set Ibu Mengandung Shaklee? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170  Khasiat Kurma Untuk Ibu Mengandung

Apakah Punca Keguguran Di Awal Kehamilan?

Kenapa aku? Selalunya itulah soalan pertama yang bermain di fikiran apabila anda keguguran. Kemudian anda sibuk meneka apakah punca keguguran tersebut. Jom kita baca apakah punca keguguran di awal kehamilan.

punca keguguran 3 300x267 Apakah Punca Keguguran Di Awal Kehamilan?

Apakah Punca Keguguran Di Awal Kehamilan?

Anda akan semakin tersiksa sekiranya ia merupakan keguguran berulang & doktor sendiri gagal memberitahu apakah punca keguguran di awal kehamilan yang anda alami. Jika anda mengalami keguguran, anda boleh amalkan tips untuk mengandung selepas keguguran yang saya kongsikan di sini. Anda juga boleh membaca tentang punca & tanda keguguran yang saya pernah kupas di sini.

APAKAH PUNCA KEGUGURAN DI AWAL KEHAMILAN?

1. Aktiviti harian

Adakah anda seorang yang lasak? 90% wanita tidak sedar bahawa mereka sudah hamil & masih meneruskan aktiviti lasak seperti menunggang kuda, menaiki gajah, menaiki bot laju semasa bercuti, wall climbing, malah ramai yang aktif dalam seni mempertahankan diri seperti karate & Tae Kwan Do. Semua aktiviti yang saya sebutkan  tadi melibatkan gerakan badan yang lasak & berlaku hentakan kepada badan, terutamanya bahagian perut di mana rahim anda berada. Jadi, jika anda sedang mencuba untuk mengandung, seeloknya elakkan aktiviti lasak kerana ia boleh menjadi punca keguguran.

2. Merokok & alkohol

Sudah berulang kali saya sebut mengenai rokok & alkohol yang menjadi punca keguguran. Jika anda ingin mengandung, sila hentikan dua tabiat buruk ini. Ia bukan sahaja meningkatkan peluang anda untuk mengandung, malah membantu meningkatkan kesihatan anda. Jadi, jika anda seorang perokok & mengambil alkohol, anda pasti tahu apakah punca keguguran di awal kehamilan yang anda alami.

3. Makanan tajam

Nenas, air tebu, tapai, lada hitam, air kelapa, malahan betik dikatakan makanan tajam yang boleh menjadi punca keguguran di peringkat awal kehamilan. Memang belum ada bukti saintifik dari sudut perubatan mengenai makanan tajam tersebut. But why take the risk? Jika anda betul-betul inginkan anak, tak susah pun untuk mengelakkan daripada makan makanan tajam di atas. Nanti bila anda dah habis pantang, makanlah 100 biji nenas sekali pun. Takde siapa yang nak melarang.

4. Kucing

Isu mengenai kucing sebagai punca keguguran telah saya bincangkan dengan panjang-lebar sebelum ini. Jika anda sedang merancang untuk hamil atau sedang hamil, sila ambil berat tentang isu najis kucing yang saya bincangkan di sini.

5. Belum bersedia

Ini adalah apa yang saya dapat dari perbincangan saya dengan seorang ustaz ternama yang saya temui semasa berada dalam keadaan gundah-gulana selepas keguguran sebanyak 3 kali. Menurut beliau, jika kita mengalami keguguran, ia mungkin memberi kita isyarat atau petanda bahawa kita belum bersedia untuk menjadi ibu bapa yang baik. Sebagai contoh: Mungkin kita belum bersedia untuk BERHENTI berkaraoke di malam minggu? Mungkin kita belum bersedia untuk BERHENTI keluar bersama kawan-kawan selepas balik kerja & melepak sehingga larut malam? Mungkin kita belum cukup solat 5 waktu & menjadi contoh kepada anak-anak? Wallahualam…. Ini cuma pendapat ustaz tersebut & sedikit-sebanyak saya setuju dengan pendapat tersebut. Mungkin kita belum bersedia adalah antara punca keguguran yang kita alami.

punca keguguran 300x201 Apakah Punca Keguguran Di Awal Kehamilan?

Jika anda baru keguguran, boleh ambil ESP Shaklee untuk menguatkan semula rahim supaya rahim anda yang lemah selepas keguguran menjadi kuat semula & bersedia untuk mengandung lagi. ESP juga membantu menghasilkan  yang berkualiti tinggi bagi meningkatkan peluang anda untuk mengandung.

Jadi, anda sudah tahu apakah punca keguguran di awal kehamilan. Jika anda mengalami keguguran, berhenti menyalahkan diri sendiri. Kita kenali segala kemungkinan yang boleh menjadi punca keguguran & elakkan daripada MEMBENARKAN ia menjadi punca keguguran pada masa akan datang. Tak salah untuk bersedih. Nak order ESP Shaklee? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apakah Punca Keguguran Di Awal Kehamilan?

Petua Mudah Bersalin

Alhamdulillah ramai pelanggan Set Subur Shaklee saya yang dah berjaya mengandung. Sekarang ni semua tengah bergembira dengan kehadiran bayi comel dalam kandungan & pastinya sedang sibuk menimba ilmu tentang tanda nak bersalin, berpantang & penjagaan bayi baru lahir. Kali ni saya nak share petua mudah bersalin untuk anda amalkan.

petua mudah bersalin 300x266 Petua Mudah Bersalin

PETUA MUDAH BERSALIN

1. Amalkan membaca Al-Quran & Solat Hajat sepanjang tempoh kehamilan

Wanita hamil diberikan satu kelebihan iaitu mereka sentiasa suci dari darah haid, Oleh itu, mereka boleh sentiasa bersolat & membaca Al-Quran. Jadi, sepanjang tempoh kehamilan anda, banyakkan membaca Al-Quran & lakukan solat hajat supaya anda dapat bersalin dengan mudah. Membaca Al-Quran bukan sahaja merupakan satu petua mudah bersalin, malah membantu melahirkan bayi yang bijak & soleh.

Anda juga boleh mengamalkan doa-doa berikut:

petua mudah bersalin1 300x167 Petua Mudah Bersalin

Doa Nabi Yunus semasa dalam perut ikan yu.

petua mudah bersalin2 300x189 Petua Mudah Bersalin

petua mudah bersalin3 300x252 Petua Mudah Bersalin

petua mudah bersalin4 300x191 Petua Mudah Bersalin

2. Minum air sisa suami

Sepanjang kehamilan, amalkan meminum air sisa suami. Caranya mudah sahaja, suami minum seteguk kemudian anda minum dari cawan yang sama. Mudah sahaja petua mudah bersalin yang ini kan? Sebagai bonus anda akan mendapat pahala & merapatkan kasih sayang anda suami isteri. Kan romantik minum berkongsi satu gelas air.

3. Minum air rambut semasa mandi

Petua mudah bersalin yang ini meamng femes. Rasanya semua orang tahu. Semasa mandi, minum sedikit air dari hujung rambut anda & berniat minta supaya anda mudah bersalin. Untuk makluman anda petua mudah bersalin ini telah diamalkan sejak zaman nenek moyang kita dulu lagi. Jadi tak rugi kalau kita amalkan.

4. Elakkan duduk di anak tangga

Kata orang tua, kalau kita duduk di anak tangga, nanti waktu bersalin bayi kita lambat keluar, seumpama kita yang sedang duduk termanggu di anak tangga. Wallahu alam… tidak diketahui sejauh mana kebenarannya tapi apa salahnya kalau kita jauhkan. Lagi pun tak manis ibu mengandung duduk di anak tangga & ia juga boleh mendatangkan bahaya.

5. Elakkan duduk di muka pintu

Yang ini pun merupakan petua mudah bersalin yang diamalkan sejak turun temurun. Katanya kalau kita suka duduk di muka pintu, nanti waktu bersalin bayi akan duduk di muka pintu, tak mahu keluar. Sekali lagi saya nak ingatkan, ini adalah petua orang lama. terpulang untuk kita amalkan atau tidak.

6. Bunga akar fatimah

Ramai yang sibuk mencari bunga akar fatimah kerana katanya ia merupakan petua mudah bersalin yang diamalkan oleh orang arab sejak dulu. Menurut pembacaan saya, tak salah jika kita ingin berikhtiar dengan bunga akar fatimah TETAPI jangan sesekali meminum airnya jika pintu @ jalan belum terbuka kerana akan menyebabkan contraction yang kuat & tumpah darah. Waktu terbaik untuk minum air bunga akar fatimah ialah apabila jalan sudah terbuka & anda bersedia untuk melahirkan.

Semoga petua mudah bersalin yang saya kongsikan membawa manfaat kepada anda. Ibu yang sedang mengandung boleh mengambil Set Hamil Shaklee yang memberikan anda tenaga sepanjang tempoh hamil & membantu pembentukan janin yang sempurna. Jika anda masih tercari-cari set berpantang tanpa herba yang selamat untuk bayi tanpa perlu risau tentang masalah demam kuning atau jaundis, anda boleh mengambil Set Berpantang Shaklee. Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Mudah Bersalin

Kecutkan Cyst Ketika Mengandung

Cyst ketika mengandung boleh dikesan melalui kaedah ujian ultrasound. Anda boleh membaca apa itu Ovarian Cyst di sini. Cyst semasa mengandung boleh dibuang melalui pembedahan tanpa menjejaskan bayi didalam kandungan. Tapi, jika kita boleh kecutkan cyst  ketika mengandung tanpa menjalani pembedahan, apa salahnya mencuba?

kecutkan cyst semasa mengan 300x212 Kecutkan Cyst Ketika Mengandung

Adakah Cyst Semasa Mengandung Merbahaya? Bagaimana Cara Untuk Kecutkan Cyst Ketika Mengandung?

Ovarian Cyst tidak merbahaya. Tetapi doktor akan mencadangkan ianya dibuang sekiranya:

1. Cyst tersebut menutup laluan bayi semasa kelahiran & mengganggu perkembangan bayi anda, doktor akan mencadangkan pembedahan bagi membuang cyst tersebut.

2. Cyst tersebut bersaiz besar & menyebabkan kesakitan, doktor juga akan mencadangkan pembuangan melalui pembedahan.

Walau bagaimana pun, jika cyst tersebut tidak menyebabkan kesakitan & tidak menganggu kehamilan anda, cyst tersebut akan dibiarkan dibawah pantauan doktor. Ia akan dibuang melalui pembedahan selepas bersalin.

kecutkan cyst semasa hamil 300x213 Kecutkan Cyst Ketika Mengandung

Set Cyst Untuk Ibu Hamil Shaklee

Jika cyst anda tidak perlu dibuang semasa mengandung, anda boleh mengecutkan cyst tersebut dengan Set Cyst Shaklee Untuk Ibu Mengandung. Set ini bukan sahaja membantu kecutkan cyst ketika mengandung, malah ia menghalang pertumbuhan semula cyst. Set ini terdiri daripada vitamin yang selamat untuk ibu dan anak didalam kandungan anda. Malah set ini membantu meingkatkan kesihatan anda & bayi. Set ini terdiri daripada:

B Complex merupakan vitamin anti stress & pencetus rasa gembira. Emosi yang stabil mempengaruhi proses pengecutan cyst. The power of mind. Kalau anda murung, stress, dan mengalami emosi yang tak stabil, fibroid anda akan semakin membesar. B Complex juga membekalkan folic acid kepada anda. Folic acid sangat penting bagi ibu mengandung, terutamanya untuk mengelakkan Spina Bifida. Vitamin C & Vitamin E merupakan anti oksidan yang kuat. Antioksidan adalah ejen pembasmi fibroid & merupakan penentang radikal bebas yang akan memusnahkan molekul yang boleh memusnahkan sel sihat. Vitamin C juga membantu meningkatkan imuniti anda.

Ada Tak Testimoni Pelanggan Yang Berjaya Kecutkan Cyst Ketika Mengandung Dengan Set Ni?

Testimoni? Nah, ini adalah testimoni dari pelanggan saya.

Testimoni pertama: Beliau mengalami cyst semasa mengandung. Nasib baik semasa tahu saiznya masih kecil, cuma 2.7 mm. Beliau mula makan set ni pada 16.2.2016. Alhamdulillah dengan izinnya, semalam 28.3.2016 bila scan cyst tu dah takde. Mengecut habis.

testimoni kecutkan cyst dengan shaklee 1 300x300 Kecutkan Cyst Ketika Mengandung

testomini kecutkan cyst dengan shaklee 300x300 Kecutkan Cyst Ketika Mengandung

Testimoni kedua yang saya dapat pada 18/4/2016.

kecutkan cyst 300x300 Kecutkan Cyst Ketika Mengandung

Alhamdulillah, ini testimoni terbaru yang saya dapat pada 3/5/2016 yang lalu. Testimoni ketiga.

cyst semasa mengandung 300x300 Kecutkan Cyst Ketika Mengandung

Sebenarnya, ada banyak lagi testimoni lain tapi saya tak sempat nak kongsikan di sini. Sibuk sangat icon wink Kecutkan Cyst Ketika Mengandung  Jika anda ingin kecutkan cyst ketika mengandung dengan cara yang selamat & semulajadi, Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Kecutkan Cyst Ketika Mengandung

Kucing Punca Susah Mengandung Dan Keguguran

Ada yang kata kucing punca susah mengandung dan keguguran. Ramai yang percaya akan perkara ini sehingga ramai yang sanggup memberikan kucing kepada orang lain apabila mengandung. Betul ke kucing sebabkan kita susah mengandung? Betul ke kucing boleh menjadi punca kita keguguran?

kucing punca susah mengandu 212x300 Kucing Punca Susah Mengandung Dan Keguguran

Kucing Punca Susah Mengandung Dan Keguguran?

Didalam usus kucing terdapat sejenis parasit yang bernama Toxoplasma Gondii. Parasit tersebut akan keluar bersama najis kucing. Apabila anda bermain dengan kucing atau menguruskan najis kucing, anda mempunyai risiko untuk dijangkiti parasit tersebut. Ia tidak merbahaya kepada orang dewasa, tetapi ia akan menyebabkan tahap kesuburan anda menurun. Malahan, ia boleh menyebabkan telur yang baru disenyawakan gugur dengan sendiri.

Bagaimana Kucing Boleh Menyebabkan Keguguran?

Toxoplasma bukan sahaja boleh menyebabkan anda keguguran. Ia juga boleh mneyebabkan anak yang anda kandung menjadi buta & mengalami kecacatan otak sekiranya bayi anda dijangkiti melalui uri. Apabila anda bermain atau menguruskan najis kucing, anda terdedah kepada jangkitan Toxoplasma yang boleh memberi ancaman kepada bayi didalam kandungan anda. Ramai ibu mengandung dijangkiti Toxoplasma tanpa disedari kerana apabila jangkitan berlaku, tiada simptom yang ketara atau luar biasa. Apabila Toxoplasma menyerang sistem saraf,  ibu yang dijangkiti akan mengalami demam & selesema, kelenjar limfa membengkak, sakit otot, kekejangan dan sakit sendi. Gejala sebegini selalu dianggap ‘keadaan biasa’ oleh ibu hamil dan doktor yang merawatnya.

Toxoplasma Gondii 212x300 Kucing Punca Susah Mengandung Dan Keguguran

Macam Mana Nak Tahu Sama Ada Jangkitan Toxoplasma Telah Berlaku?

Ujian darah boleh menganalpasti sama ada anda telah dijangkiti Toxoplasma atau tidak. Sekiranya anda sedang mengandung, ujian amniosintesis dan ujian imbasan ultrabunyi akan dilakukan ke atas bayi dalam kandungan.

Apakah Rawatan Untuk Jangkitan Toxoplasma?

Jika anda sedang berusaha untuk mengandung, anda akan diberikan Antibiotik sebagai rawatan. Sekiranya anda mengandung & bayi belum dijangkiti Toxoplasma, anda akan diberikan antibiotik khusus supaya risiko jangkitan kepada bayi dapat dikurangkan sehingga 50 peratus.

Sekiranya anda mengandung & bayi anda telah dijangkiti, anda akan diberikan ubat khusus untuk membunuh Toxoplasma agar gejala yang akan dialami oleh bayi apabila lahir dapat dikurangkan. Rawatan akan diteruskan ke atas bayi selepas dilahirkan. Bayi-bayi yang baru dilahirkan oleh ibu-ibu yang mendapat jangkitan toksoplasmosis haruslah diuji agar tidak mempunyai sebarang gejala semasa dilahirkan dan terus diberi rawatan.

Saya Ada Kucing. Perlukah Saya Memberikan Kucing Saya Kepada Orang Lain?

Jadi, adalah benar bahawa kucing punca susah mengandung & penyebab keguguran. Tetapi, sekiranya anda sedang merancang untuk mengandung atau sedang mengandung, anda tidak perlu memberikan kucing kesayangan anda kepada orang lain. Apa yang anda perlu lakukan?

1. Jauhkan diri dari kucing. Jangan tidur, memeluk, atau mencium kucing anda. Hadkan direct contact dengan kucing tersebut.

2. Jangan menyentuh najis kucing. Minta bantuan suami untuk merbersihkan najis kucing anda. Jika anda terpaksa melakukannya, pastikan anda memakai sarung tangan.

3. Basuh tangan anda sebelum memasak atau makan.

4. Sekiranya anda sedang mencuba untuk mengandung, anda boleh mengambil Set Kesuburan Shaklee bagi meningkatkan kesuburan anda.

5. Jika anda sedang mengandung, anda boleh mengambil Set Hamil Shaklee bagi memastikan bayi dalam kandungan anda membesar dengan sihat.

Jadi, kepada pencinta kucing beringatlah bahawa kucing punca susah mengandung dan keguguran. Amalkan tips yang saya share diatas kalau anda ada kucing di rumah. Berminat untuk mendapatkan Set Kesuburan Shaklee atau Set Hamil shaklee? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Kucing Punca Susah Mengandung Dan Keguguran

Tips Dapat Anak Kembar Yang Semua Orang Boleh Amalkan

Boleh dikatakan semua wanita teringin nak dapat anak kembar. Kali ni saya nak share tips dapat anak kembar yang semua orang boleh amalkan.  Kalau anda teringin nak dapat anak kembar apa kata anda amalkan  tips dan doa untuk mendapat anak kembar dibawah:

doa dapat anak kembar1 300x203 Tips Dapat Anak Kembar Yang Semua Orang Boleh Amalkan

 TIPS DAPAT ANAK KEMBAR YANG SEMUA ORANG BOLEH AMALKAN

1. Genetik
Sekiranya anda atau suami mempunyai ahli keluarga yang melahirkan kembar, maka kemungkinan besar anda akan mendapat genetik tersebut & mempunyai peluang yang tinggi untuk mendapat anak kembar. Oleh itu, kalau anda teringin nak anak kembar, berkahwinlah dengan mereka yang ada genetik kembar ye!

2. Umur
Kebiasannya wanita yang mengandung pada usia yang lewat iaitu 40 tahun ke atas mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk mendapat anak kembar.

3. Pengambilan ubat kesuburan
Tips mudah untuk dapat anak kembar seterusnya ialah pengambilan ubat kesuburan. Pengambilan ubat kesuburan seperti Clomid meningkatkan kebarangkalian untuk anda menghasilkan dua ovum semasa proses ovulasi. Anda juga boleh mengambil set kesuburan Shaklee untuk meningkatkan peluang anda untuk mendapat anak kembar.

tips dapat anak kembar 300x224 Tips Dapat Anak Kembar Yang Semua Orang Boleh Amalkan

4. Mengandung melalui kaedah IVF atau IUI

Mengandung melalui kaedah IVF atau IUI juga meningkatkan peluang anda untuk mendapat anak kembar.

5. Banyakkan makan ubi, kentang & susu

Gabungan 3 makanan ini sememangnya berkesan untuk meningkatkan kesuburan anda & dalam masa yang sama meningkatkan peluang anda untuk mendapat anak kembar. Mudah je kan tips mudah untuk dapat anak kembar yang ni. Makan je 3 makanan tu.

6. Berat badan

Wanita yang berbadan besar dikatakan mempunyai peluang yang lebih besar untuk mendapat anak kembar.

Demikian adalah 6 tips mudah untuk dapat anak kembar yang boleh anda amalkan. Kalau anda betul-betul nak anak kembar, jangan tunggu lagi. Amalkan set kesuburan Shaklee mulai sekarang. Hubungi saya untuk mendapatkannya dengan harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tips Dapat Anak Kembar Yang Semua Orang Boleh Amalkan

Komplikasi Kehamilan Yang Ditakuti Semua Ibu Mengandung

Kehamilan sememangnya satu perkara yang menggembirakan. Bukan sahaja kepada pasangan suami isteri tersebut, malah seluruh keluarga besar akan teruja mendapat perkhabaran gembira ini. Walau bagaimana pun bukan semua kehamilan akan berakhir dengan kegembiraan menyambut kelahiran bayi. Sepanjang sembilan bulan kehamilan, wanita terdedah kepada pelbagai komplikasi kehamilan. Di antara komplikasi kehamilan yang ditakuti semua ibu mengandung ialah:

komplikasi kehamilan 300x158 Komplikasi Kehamilan Yang Ditakuti Semua Ibu Mengandung

Komplikasi Kehamilan Yang Ditakuti Semua Ibu Mengandung

 1. Morning sickness @ alahan semasa mengandung. Alahan semasa mengandung atau morning sickness adalah perkara biasa dan normal. Kesannya adalah berbeza untuk setiap individu. Sesetengah wanita mengalami rasa loya apabila bangun pagi, sementara yang lain mungkin perlu bertahan beberapa minggu atau bulan dengan berasa loya dan hendak muntah sepanjang hari. Morning sickness boleh menjejaskan anda dari segi fizikal, emosi dan sosial. Kehidupan normal anda akan terjejas kerana anda tidak boleh memenuhi keperluan kerja, bersosial atau menjaga anak-anak anda yang lain.  Anda boleh membaca tips untuk mengatasi morning sickness  yang berkesan ini. Untuk menghilangkan morning sickness dengan cepat, anda boleh mengambil Set Morning Sickness Shaklee.

alahan semasa mengandung 300x294 Komplikasi Kehamilan Yang Ditakuti Semua Ibu Mengandung

2. Keguguran. Komplikasi kehamilan yang kedua ialah keguguran. Keguguran bermaksud kehilangan kandungan didalam tempoh 20 minggu pertama kehamilan. Menurut kajian, 80 peratus keguguran berlaku sebelum 12 minggu kehamilan. Kebanyakan keguguran pada trimester pertama dipercayai berpunca daripada blighted ovum  & rahim tidak kuat. Ada juga kes dimana isteri telah disahkan mengandung tetapi apabila ujian ultrasound dilakukan, kantung bayi tidak kelihatan.  Pendarahan  & kesakitan  adalah tanda awal keguguran janin. Pengambilan ESP mampu mengurangkan risiko keguguran di kalangan ibu mengandung.

3. Kelahiran pramatang. Apabila bayi dilahirkan sebelum 37 minggu, ia dipanggil bayi pramatang.  Jika anda mula mengalami kontraksi sebelum kandungan masuk usia 37 minggu, anda berisiko melahirkan bayi pramatang.

4. Praeklampsia. Komplikasi kehamilan keempat ialah Preaklampsia. Ia bermaksud tekanan darah dan kandungan protein dalan air kencing terlalu tinggi selepas 20 minggu kehamilan. Severe pra eklampsia boleh  menyebabkan masalah serius termasuk mengancam nyawa. Wanita yang menghidap praeklampsia teruk perlu melahirkan bayi dengan cepat. Pengambilan Set Hamil Shaklee & ESP mampu mengurangkan risiko Praeklampsia.

5. Air ketuban kurang (oligohydramnios). Komplikasi kehamilan yang seterusnya ialah air ketuban kurang. Kantung bayi dipenuhi air yang berfungsi untuk melindungi dan menyokong bayi didalam kandungan anda. Masalah oligohydramnios biasanyaia berlaku dalam trimester ketiga. Jika ia berlaku, doktor akan memantau keadaan bayi & jika perlu, doktor akan melakukan induce  untuk mempercepatkan proses kelahiran.

petua banyakkan air ketuban1 300x266 Komplikasi Kehamilan Yang Ditakuti Semua Ibu Mengandung

6. Gestational diabetes/Diabetis kehamilan. Jika anda disahkan menghidap diabetis ketika hamil, doktor akan memantau perkembangan ibu dan bayi.  Paras gula dalam darah dapat dikawal dengan amalan pemakanan yang seimbang  serta pengambilan ESP.  Ibu yang mengalami diabetis ketika hamil berisiko  mendapat diabetis jenis 2 di kemudian hari jika tidak mengamalkan gaya hidup sihat.

7. Kehamilan luar rahim. Kehamilan luar rahim @ Ectopic Pregnancy apabila telur disenyawakan di luar rahim. Perkataan ectopic bermaksud “di tempat yang salah”. Dan seperti namanya, kehamilan di luar rahim bermaksud kehamilan yang membesar di luar rahim ibu.  Dalam kebanyakan kes kehamilan di luar rahim , implantasi berlaku dalam tiub falopio. Apabila janin berkembang, ia menyebabkan kesakitan dan pendarahan, dan jika dibiarkan, tiub falopio tersebut boleh pecah dan mengakibatkan pendarahan dalaman. Tiub fallopio yang pecah boleh mengancam nyawa jadi janin harus digugurkan. Jika ibu bapa janin tersebut enggan menggugurkannya sekali pun, kandungan tersebut tidak akan kekal lama. Ia akan gugur dengan sendiri.

8. Placenta previa. Komplikasi kehamilan yang ditakuti semua ibu mengandung  seterusnya ialah Placenta Previa. Ia bermaksud uri anda  berada di bawah rahim, berhampiran atau menutup serviks. Jika plasenta kekal di bawah semasa kandungan terus membesar, ia boleh menyebabkan pendarahan & lain-lain komplikasi dan mungkin memerlukan ibu bersalin awal. Jika uri berada di bawah semasa proses kelahiran, pembedahan adalah jalan penyelesaian.

Itulah dia komplikasi kehamilan yang ditakuti semua ibu mengandung. Pengambilan Set Hamil Shaklee membantu anda menjalani proses kehamilan yang sihat tanpa sebarang komplikasi kehamilan. Hubungi saya untuk mendapatkan set kehamilan anda. Enjoy your pregnancy!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Komplikasi Kehamilan Yang Ditakuti Semua Ibu Mengandung

Set Morning Sickness Shaklee Atasi Alahan Semasa Mengandung Yang Teruk

Nama je morning sickness, tapi loya & muntah sepanjang hari. Sampai sekarang tidak diketahui punca sebenar morning sickness. Kemungkinan besar disebabkan oleh perubahan hormon yang berlaku secara mendadak di dalam badan ibu yang mengandung. Di samping itu, saya cadangkan anda ambil Set Morning Sickness Shaklee atasi alahan semasa mengandung yang teruk.

alahan semasa mengandung 300x294 Set Morning Sickness Shaklee Atasi Alahan Semasa Mengandung Yang Teruk

Set Morning Sickness Shaklee

Peppermint Ginger Plus

  • Ia tidak akan mengganggu bayi kerana ia diperbuat dari bahan semulajadi dan mempunyai sijil KKM. Direka khas oleh pakar herba utk mengurangkan morning sickness ibu hamil.
  • Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut.
  • Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.
  • Pengambilan vitamin ini akan membantu mengurangkan loya yang dihadapi.

 B Complex

  • Kajian menunjukkan bahawa 1/3 daripada wanita yang mengambil Pyridoxine berjaya mengurangkan masalah morning sickness yang dihadapi. Pyridoxine ni adalah salah satu komponen dalam Vitamin B iaitu B6. Kebaikan Pyridoxine akan diperolehi secara optimum jika diambil bersama  Asid Folik (B9),  Niacin (B3) & Cobalamin (B12). Mana nak dapat semua Vitamin B ni? Jawapannya: B Complex Shaklee mengandungi semua Vitamin B yang disebut tadi. Bagus kan?
  • B Complex juga merupakan vitamin yang boleh membantu anda berasa gembira & anti stress.

Jom baca testimoni pelanggan saya yang berpuas hati dengan set morning sickness Shaklee untuk mengatasi alahan semasa mengandung yang teruk:

alahan semasa mengandung1 213x300 Set Morning Sickness Shaklee Atasi Alahan Semasa Mengandung Yang Teruk
alahan semasa mengandung2 213x300 Set Morning Sickness Shaklee Atasi Alahan Semasa Mengandung Yang Teruk

Anda sedang mengalami morning sickness? Hubungi saya untuk mendapatkan set ini dengan aturan makan yang betul & harga istimewa. Jangan berlengah lagi. Segera dapatkan Set Morning sickness Shaklee untuk mengatasi alahan semasa mengandung yang teruk. Hubungi saya untuk order!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Set Morning Sickness Shaklee Atasi Alahan Semasa Mengandung Yang Teruk

pixel Set Morning Sickness Shaklee Atasi Alahan Semasa Mengandung Yang Teruk

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.