Petua Kecutkan Rahim Untuk Ibu Bersalin Normal Dan Pembedahan

Tahniah di atas kelahiran bayi comel anda. Alhamdulillah dua-dua selamat. Tak kisah sama ada ini adalah pengalaman pertama anda melahirkan, atau kali ke berapa sekali pun, adalah sangat penting untuk memastikan rahim anda kecut & kembali seperti asal. Jom saya kongsikan petua kecutkan rahim untuk ibu bersalin normal dan pembedahan.

kecutkan rahim, kecutkan peranakan, jamu untuk kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan selepas bersalin, kecutkan peranakan dengan cepat, jamu kecutkan peranakan, produk kecutkan peranakan,  petua kecutkan rahim, petua kecutkan peranakan, kecutkan peranakan shaklee, kecutkan rahim shaklee, shaklee kecutkan rahim, shaklee kecutkan peranakan, shaklee untuk kecutkan rahim, shaklee untuk kecutkan peranakan, kecutkan rahim lepas bersalin, kecutkan rahim dengan shaklee, kecutkan rahim selepas bersalin pembedahan, kecutkan rahim cara tradisional, petua kecutkan rahim kembang, petua kecutkan rahim yang kembang, cara kecutkan rahim, cara kecutkan rahim lepas bersalin, cara kecutkan rahim selepas bersalin, cara kecutkan rahim dengan cepat, cara kecutkan rahim selepas pembedahan, cara kecutkan rahim selepas bersalin caesar, tips kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan, petua kecutkan peranakan selepas bersalin, petua kecutkan peranakkan, cara untuk kecutkan peranakkan, petua untuk kecutkan peranakan,

Kenapa nak kena kecutkan rahim & kembalikan kepada keadaan asal? Semasa mengandung, rahim kita mengembang berkali-kali ganda dari saiz asal. Lagi besar bayi dalam kandungan, lagi besar rahim kita mengembang. Waktu bersalin, rahim kita mengembang & mengecut dengan cepat ( contraction ). Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita merawat rahim kita. Rahim kita uma ada satu. Nak pakai sepanjang hayat kan?

Ok, ini adalah petua kecutkan rahim yans sesuai untuk ibu bersalin normal mahu pun yang bersalin secara pembedahan.

1. Bertungku. Anda boleh mula bertungku seawal 3 hari selepas bersalin. Jangan terus bertungku ya. Bagi peluang untuk badan, terutamanya rahim untuk berehat. Seeloknya pakai batu sungai.

2. Berbengkung. Ini adalah petua lama yang sememangnya berkesan untuk mengecutkan rahim. Di samping mencantikkan semula tubuh badan. Bagi ibu yang bersalin melalui pembedahan, boleh beli bengkung khas yang banyak dijual dipasaran. Takde alasan untuk tak berbengkung.

kecutkan rahim, kecutkan peranakan, jamu untuk kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan selepas bersalin, kecutkan peranakan dengan cepat, jamu kecutkan peranakan, produk kecutkan peranakan,  petua kecutkan rahim, petua kecutkan peranakan, kecutkan peranakan shaklee, kecutkan rahim shaklee, shaklee kecutkan rahim, shaklee kecutkan peranakan, shaklee untuk kecutkan rahim, shaklee untuk kecutkan peranakan, kecutkan rahim lepas bersalin, kecutkan rahim dengan shaklee, kecutkan rahim selepas bersalin pembedahan, kecutkan rahim cara tradisional, petua kecutkan rahim kembang, petua kecutkan rahim yang kembang, cara kecutkan rahim, cara kecutkan rahim lepas bersalin, cara kecutkan rahim selepas bersalin, cara kecutkan rahim dengan cepat, cara kecutkan rahim selepas pembedahan, cara kecutkan rahim selepas bersalin caesar, tips kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan, petua kecutkan peranakan selepas bersalin, petua kecutkan peranakkan, cara untuk kecutkan peranakkan, petua untuk kecutkan peranakan,

3. Menyusukan bayi. Bila kita menyusukan anak, rahim kita akan mengembang & mengecut. Contraction ini akan membantu mengecutkan rahim. Kita akan rasa sesuatu kat perut, mungkin sakit sikit pada awalnya, lama-lama takkan sakit lagi.

4. Senaman kegel. Senaman kegel atau senaman kemut ni boleh dilakukan di mana-mana. sambil tengok tv, sambil berehat. Caranya senang je, kemut macam kita tahan air kencing. Lagi kerap dilakukan, lagi bagus.

5. Alfalfa Complex. Vitamin ni dikenali sebagai kacip fatimah moden yang membantu mengecutkan rahim dan merapatkan semula vagina kita. Tak perlu risau, ianya selamat jika anda menyusukan bayi. Alang-alang, lagi bagus kalau anda ambil Set Berpantang Shaklee iaitu set berpantang terbaik di pasaran.kecutkan rahim, kecutkan peranakan, jamu untuk kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan selepas bersalin, kecutkan peranakan dengan cepat, jamu kecutkan peranakan, produk kecutkan peranakan,  petua kecutkan rahim, petua kecutkan peranakan, kecutkan peranakan shaklee, kecutkan rahim shaklee, shaklee kecutkan rahim, shaklee kecutkan peranakan, shaklee untuk kecutkan rahim, shaklee untuk kecutkan peranakan, kecutkan rahim lepas bersalin, kecutkan rahim dengan shaklee, kecutkan rahim selepas bersalin pembedahan, kecutkan rahim cara tradisional, petua kecutkan rahim kembang, petua kecutkan rahim yang kembang, cara kecutkan rahim, cara kecutkan rahim lepas bersalin, cara kecutkan rahim selepas bersalin, cara kecutkan rahim dengan cepat, cara kecutkan rahim selepas pembedahan, cara kecutkan rahim selepas bersalin caesar, tips kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan, petua kecutkan peranakan selepas bersalin, petua kecutkan peranakkan, cara untuk kecutkan peranakkan, petua untuk kecutkan peranakan,

Itulah dia petua kecutkan rahim untuk ibu bersalin normal dan pembedahan. Semoga bermanfaat untuk anda. Nak order Alfalfa Complex? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

kecutkan rahim, kecutkan peranakan, jamu untuk kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan selepas bersalin, kecutkan peranakan dengan cepat, jamu kecutkan peranakan, produk kecutkan peranakan,  petua kecutkan rahim, petua kecutkan peranakan, kecutkan peranakan shaklee, kecutkan rahim shaklee, shaklee kecutkan rahim, shaklee kecutkan peranakan, shaklee untuk kecutkan rahim, shaklee untuk kecutkan peranakan, kecutkan rahim lepas bersalin, kecutkan rahim dengan shaklee, kecutkan rahim selepas bersalin pembedahan, kecutkan rahim cara tradisional, petua kecutkan rahim kembang, petua kecutkan rahim yang kembang, cara kecutkan rahim, cara kecutkan rahim lepas bersalin, cara kecutkan rahim selepas bersalin, cara kecutkan rahim dengan cepat, cara kecutkan rahim selepas pembedahan, cara kecutkan rahim selepas bersalin caesar, tips kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan, petua kecutkan peranakan selepas bersalin, petua kecutkan peranakkan, cara untuk kecutkan peranakkan, petua untuk kecutkan peranakan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...