-

8 Tips Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Ramadhan

Ramadhan tak bermakna kita jadi lembik dan tak bersemangat untuk bekerja. Jangan macam tu! Berpuasa bukan alasan untuk kita tak produktif. Jom saya kongsikan 8 tips kekal cergas bertenaga sepanjang Ramadhan. Mudah sahaja. Khas untuk anda.

kekal bertenaga sepanjang r2 300x227 8 Tips Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Ramadhan

8 Tips Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Ramadhan

Di antara tips kekal cergas bertenaga sepanjang Ramadhan yang boleh anda amalkan ialah:

1. Banyakkan minum air masak. Pastikan anda minum sekurang-kurangnya 3 liter air kosong sehari. Dari waktu berbuka sehingga bersahur, minum air secara sedikit tetapi kerap. Pengambilan air yang mencukupi adalah penting bagi memastikan badan tidak dehydrated.

2. Jangan terlalu fokus dengan kerja. Jangan lakukan kerja secara berterusan tanpa rehat. Berhenti setiap setengah jam untuk meregangkan otot. Jika anda bekerja di hadapan komputer, alihkan pandangan dari komputer sekurang-kurangnya  selama 5 minit. Bangun dan berjalan-jalan juga akan membantu anda.

3. Buat senaman ringkas. Anda rasa mengantuk? Buat senaman ringkas. Berjalan-jalan pun dah kira ok. Naik turun tangga ke. Mudah je kan tips kekal cergas bertenaga sepanjang Ramadhan?

kekal bertenaga sepanjang r1 300x171 8 Tips Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Ramadhan

4. Pewangi. Semburan perfume ke tubuh badan boleh mencergaskan badan yang lesu. Atau pun anda boleh gunakan pewangi bilik. Bau Lavender boleh memberikan efek ketenangan & bila anda tenang, insya Allah anda akan rasa bertenaga dan cergas.

5. Dapatkan tidur yang cukup. Pastikan anda mendapat tidur yang secukupnya. Jika anda bangun Qiamullail di tengah malam, anda boleh tidur sebentar di antara ibadah yang dijalankan.

6. Jangan tidur selepas Subuh. Elakkan tidur selepas Subuh kerana ia akan menyebabkan badan menjadi lesu & tidak bermaya.

7. Mandi air sejuk sebelum Subuh. Mandi air sejuk sebelum Subuh sememangnya memberikan kesegaran & membantu anda kekal bertenaga sepanjang hari. Sekali gus meningkatkan kesihatan tubuh badan. Orang zaman dulu, waktu Subuh dah mandi air perigi. Sebab tu mereka sihat. Dah tua pun masih gagah.

8. Pengambilan makanan tambahan. Set Combo Ramadhan Shaklee atau juga dikenali sebagai Set Mighty 3 Gems adalah makanan tambahan yang membantu anda kekal bertenaga sepanjang Ramadhan. Belum cuba belum tahu, dah cuba pasti anda jatuh cinta.

Apakah fungsi vitamin-vitamin dalam set ini? Bagaimana ia membantu kita kekal bertenaga semasa berpuasa? Performance Drink membekalkan elektrolit & bendalir untuk mencegah dehydration. ESP Shaklee mengawal paras gula dalam darah supaya berada pada paras yang sihat sepanjang hari. Mealshakes kaya dengan nutrien dan membekalkan serat & protein untuk tubuh badan.

kekal bertenaga sepanjang r 300x278 8 Tips Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang RamadhanSemoga 8 tips kekal cergas bertenaga sepanjang Ramadhan yang saya kongsikan tadi bermanfaat untuk anda. Berminat untuk mendapatkan Set Combo Ramadhan dengan harga terbaik & aturan makan yang betul? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 8 Tips Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Ramadhan

Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan

Masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan bermaksud kedudukan bayi yang bukannya kepala ke bawah. Jika ini adalah kandungan pertama anda, jangan risau. Insya Allah bayi akan berpusing ke posisi yang betul pada bulan ke8 atau ke9 kandungan anda.

bayi melintang 300x197 Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan

Apa Yang dimaksudkan Dengan Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan ?

Kedudukan bayi yang normal ialah Cephalic Position di mana kepala bayi berada di bawah. Kedudukan songsang atau Breech position pula ialah keadaan di mana kepala bayi berada di atas. Masalah bayi melintang dalam kandungan berlaku apabila bayi berada dalam keadaan transverse position di mana bayi berada dalam keadaan melintang seperti gambar di atas.

96% bayi di Malaysia dilahirkan dalam posisi normal manakala 4% dilahirkan dalam keadaan melintang sama ada secara kelahiran normal atau pun pembedahan ceaserean. Kebiasannya, jika bayi masih dalam keadaan melintang pada usia kandungan mencecah 36 minggu, doktor akan mencadangkan supaya kedudukan bayi dibetulkan dengan kaedah urutan yang dipanggil External Cephalic Version (ECV). Kaedah ini akan lebih berkesan sekiranya ini bukan kehamilan pertama anda. Walau bagaimana pun, ada kemungkinan bayi anda akan kembali melintang. Kaedah ini juga dilakukan oleh bidan kampung, namun dapatkan nasihat doktor sebelum melakukannya.

urutan1 300x179 Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan

Apakah Punca Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan?

Sehingga kini tidak diketahui apakah punca sebenar bayi berada dalam keadaan melintang atau songsang. Walau bagaimanapun berikut merupakan antara faktor penyumbang kepada masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan:

1. Melahirkan sebelum minggu ke37 dimana bayi belum sempat untuk berpusing.

2. Anak kembar. Apabila anda mengandung anak kembar, keadaan rahim yang penuh & sempit akan menyebabkan bayi berada dalam keadaan melintang atau songsang.

3. Air ketuban terlalu banyak atau sedikit juga boleh menyebabkan bayi melintang atau songsang.

4. Rahim yang lemah atau regang. Anda boleh menguatkan rahim dengan mengamalkan tips-tips ini dan dengan mengamalkan ESP Shaklee.

5. Rahim yang berbentuk tidak normal atau terbalik, atau pun jika anda mempunyai cyst atau fibroid.

6. Bayi mempunyai kecacatan atau masalah kesihatan seperti masalah jantung, down syndrome, masalah kecacatan otak, dan sebagai

Bagaimana Cara Untuk Mengenalpasti Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan?

Sekiranya kandungan anda sudah mencecah 36 minggu, anda akan merasa sakit atau tidak selesa apabila kepala bayi mula menekan tulang rusuk. Kebiasaanya masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan hanya dikenalpasti apabila melalui ujian ultrasound.

Bayi Melintang Dalam Kandungan: Bolehkan Bersalin Secara Normal?

Ibu yang mengalami masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan boleh mencuba untuk melahirkan secara normal asalkan doktor telah mengesahkan bahawa tiada sebarang komplikasi kehamilan lain yang anda alami & doktor yang akan membantu anda sepanjang tempoh melahirkan adalah doktor yang berpengalaman dalam mengendalikan kes kelahiran bayi melintang. Walau bagaimana pun, majoriti ibu di Malaysia yang mengalami masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan bersalin melalui pembedahan.

Semoga info masalah bayi melintang atau songsang dalam kandungan yang saya kongsikan di sini bermanfaat buat anda. Jika anda sedang mengandung, adalah disarankan untuk anda mengamalkan set hamil Shaklee yang memberikan nutrisi terbaik untuk anda & bayi sepanjang tempoh kehamilan & proses bersalin yang panjang & memenatkan. Berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee? Hubungi saya sekarang, untuk konsultasi terbaik.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Masalah Bayi Melintang Atau Songsang Dalam Kandungan

Kebaikan ESP Shaklee Berbanding Produk Soya Yang Lain

Ramai yang tahu bahawa soya adalah makanan yang baik untuk kesihatan. Terdapat pelbagai produk soya dipasaran tapi kenapa ESP Shaklee adalah yang terbaik? Apakah kebaikan ESP Shaklee berbanding produk soya yang lain sehinggakan banyak testimoni yang kita baca berkenaan ESP Shaklee? ESP Shaklee terdiri daripada protein & fungsi utama protien adalah untuk membina sel-sel baru dan membaiki sel-sel lama. Sel adalah unit terkecil dalam badan kita. Sel membentuk Tisu. Tisu membentuk organ & organ membentuk sistem. Oleh itu, kalau kita nak sistem yang baik, kita perlu baiki sel dulu iaitu unit yang paling asas. 
cara bancuh esp1 Kebaikan ESP Shaklee Berbanding Produk Soya Yang Lain
Kebaikan ESP Shaklee Berbanding Produk Soya Yang Lain
Protein adalah makronutrient yang paling penting untuk badan kita. Tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormon, haemoglobin dan sel-sel badan kita semuanya terdiri daripada protein. Semua sel yang terbentuk di dalam badan kita bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama dengan tisu-tisu yang baru dan menggantikan tisu-tisu yang rosak atau cedera dengan tisu-tisu yang baru. 
 
Apabila sel-sel dalam badan kita sihat, secara automatik luaran kita juga akan sihat. Antara kesan pengambilan ESP ialah:
 
♥ Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
♥ Menghilangkan parut jerawat 
♥ Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih
♥ Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur
Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan
♥ ESP juga Menyokong kesihatan imunisasi badan
♥ Mengawal paras kolesterol 
♥ Menyokong kesihatan jantung dan prostat.
♥ Jika ESP diambil bersama supplement lain, ia akan menyumbang kepada penyerapan yg lebih baik semua supplement yg kita ambil.
♥ Mengekalkan kepejalan otot.
♥ Pemulihan tisu badan.
♥ Mengawal  fungsi enzim & hormon yang sempurna.
♥ Mengawal paras gula yang normal didalam darah.
 
Apakah Kebaikan ESP Shaklee Berbanding Produk Soya Yang Lain Di Pasaran?
♥ ESP merupakan sumber protein lengkap yang kaya dengan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan & sukar diperolehi dari diet seharian.
♥ ESP diperbuat dari non-GMO soy yang rendah lemak & bebas kolesterol.
♥ Kajian klinikal membuktikan bahawa ESP mampu mengekalkan tenaga belama berjam-jam 
Kandungan lemak dlm ESP sangat minimum iaitu (1gm) dan tanpa laktosa yang menyumbang kepada kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. ESP mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet digunakan di dalam proses penghasilan ESP. 
ebook 300x279 Kebaikan ESP Shaklee Berbanding Produk Soya Yang Lain
Sekarang anda dah tahu apakah kebaikan ESP Shaklee berbandung produk soya yang lain di pasaran. Dapatkan Ebook Cara Makan Vitamin Shaklee secara percuma dengan pembelian ESP Shaklee dari vitaminsaya.com. Hubungi saya segera.
Cik Puan Nurul 2 300x170 Kebaikan ESP Shaklee Berbanding Produk Soya Yang Lain
pixel Kebaikan ESP Shaklee Berbanding Produk Soya Yang Lain

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.