Ostematrix Shaklee: Atasi Sembelit Dengan Mudah

 

Sembelit, terutama bila selepas melahirkan anak memang sangat mengerikan. Saya faham tahap kengerian itu, kerana saya pun pernah alami semasa lahirkan Ammar dulu. Hohoho sampai saat ni masih terbayang2, walaupun dah 5 tahun berlalu.

Sebulan beb, tak dapat membuang dengan normal. Tapi masa tu saya memang tak tau apa2 mengenai produk Shaklee. Anak sulung pulak kan. Keluarga dahla strict bab2 makan ni.. Sayur tak boleh, buah tak boleh (tapi curi2 jugak mintak suami belikan buah heheheh, tapi still takleh nak lawas).. Abih tu, cmano? Huhuhu.. Memang terpaksa bergantung dengan ubat dari farmasi. Yang jenis telan tu tak jalan, kena guna yang jenis cecair picit tu, barulah jalan. Tahap kronik kot saya ni.. Hehehe…

Tapi sebenarnya, sembelit ni memang kita takleh nak pandang ringan. Yela, takkan kita nak biar benda2 bertoksin tu lama2 dalam tubuh kita kan? Boleh jatuh sakit la jadinya… Kalo diikutkan, sekiranya kita tak membuang selama 2 hari pun dah dikira sembelit. Sepatutnya kita kena membuang sekurang-kurangnya sekali sehari, ataupun lebih elok sekiranya 2 kali sehari. Ni ilmu yang saya dapat masa ikuti kelas bengkel nutrisi awal bulan hari tu.

Bagaimana Ostematrix Shaklee Membantu?

Pelik kan cmane Ostematrix vitamin fevret saya ni, dapat membantu melawaskan sessi pembuangan? Ye lah, Ostematrix ni kan kalsium.. Apa kaitannya dengan dapat melawaskan pulak?


Heheh begini sebenarnya… Ostematrix bukanlah sekadar kalsium

Dalam Ostematrix tu, bukan je ada Kalsium, tapi ada jugak Magnesium… Selain berfungsi untuk membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang, magnesium ni jugaklah yang berfungsi untuk pelawasan tu…

 Magnesium membantu melegakan otot dalam usus – menyebabkan otot usus menjadi lembut dan menghapuskan sembelit.
 Magnesium juga membantu menarik air ke dalam usus – menyebabkan jumlah air di dalam usus bertambah dan membantu melembutkan najis.

Jadi, bila kita mengambil Ostematrix ni sebagai salah satu suplemen untuk kekuatan tulang kita, secara tak langsung ianya akan dapat melawaskan sessi pembuangan kita. Mudah kan??

Sekarang ni, Ostematrix memang merupakan antara vitamin fevret saya. Sebabnya bagi saya, setiap wanita memang perlukan kalsium kerana selain kita kehilangan kalsium melalui proses kehamilan & penyusuan, tapi kita juga turut kehilangan kalsium melalui pengaliran darah haid setiap bulan. So, cuba bayangkan berapa je kadar kalsium yang tinggal dalam tubuh kita. Esok2, belum pun tua lagi dah terbongkok2.. Nak dukung cucu pun tak larat kot.. Huhuhu…  Jadi, memang bagus sangat la kalo kita amek Ostematrix ni sepanjang masa, tambah-tambah lagi masa hamil ataupun berpantang…

Jadi, memang Ostematrix ni jadi fevret la, bukan saja untuk kesihatan tulang dan menyusukan anak, tapi jugak dapat kesan sampingan yang bessstttt sangat iaitu dapat melawaskan. Biasanya, bangun pagi2 masa nak Subuh tu dah jalan sekali, lepas tu masa Zohor lagi . Alhamdulillah, dapat membuang secara normal, dengan jumlah yang betul. Hehehe… Nyah la toksik2 dari tubuh guwe…heheheh…

So, bagaimana dengan tahap ‘pembuangan’ anda? 

Nak cuba dengan Ostematrix?? 

Satu botol yang menawarkan baaaaaanyak khasiat yang tak ternilai untuk tubuh kita…

 SMS / Call saya Efie di 019-9890707 untuk maklumat lanjut, ataupun klik je pada butang di bawah.


Ubat Sakit Sendi Tanpa Kesan Sampingan

Sakit lutut adalah sakit orang tua!
No. Salah sama sekali.
Kita selalu mengaitkannya dengan orang yang lebih tua. Padahal, sebenarnya faktor usia bukanlah sebab utama kepada sakit sendi.

Terdapat pelbagai faktor yang mendorong kepada berlakunya masalah pada sendi. Postur badan yang sentiasa tidak betul (kerap memakai kasut tumit tinggi, membawa beban yang berat, lebihan berat badan dan pelbagai faktor lain termasuklah proses penuaan itu sendiri juga mendorong kepada berlakunya masalah pada sendi.

 

Gaya hidup tidak sihat, amalan pemakanan yang tidak seimbang dan kurang pengambilan nutrien juga boleh menyebabkan beberapa ancaman penyakit sendi seperti Arthritis.

Tahukah anda, 1:5 daripada rakyat Malaysia menghidap Arthritis?

Apa itu Arthritis?

🐞 Rheumatoid Arthritis
Keradangan yang berlaku apabila bendalir Sinovia (pelincir di dalam sendi) diserang oleh sel darah putih teraktif, menyebabkan bahan kimia tertentu dilepaskan ke dalam bendalir.

🐞 Osteoarthritis
Kemerosotan tulang rawan yang menyebabkan kesakitan apabila tulang bergesel antara satu sama lain.

Selain daripada 2 jenis penyakit arthritis di atas, seliuh dan juga tendinitis juga merupakan tanda-tanda sendi yang tidak sihat.

🦋 Seliuh
Kecederaan pada sekitar ligamen satu sendi
Bila ligamen diunjurkan terlalu jauh atau koyak, maka sendi akan menjadi sakit atau bengkak

🦋 Tendinitis
Keradangan, kegatalan dan bengkak pada tendon. Tendon hilang keanjalan akibat kecederaan, penggunaan berlebihan dan penuaan.

Bagaimana Mengurangkan Risiko Daripada Terjadinya Masalah Penyakit Sendi?

Antara cara yang diambil untuk merawat masalah sakit sendi ini adalah dengan melalui suntikan ataupun pembedahan. Namun, suntikan yang diambil oleh pesakit hanya mengurangkan rasa kesakitan pada tempoh yang singkat. Pembedahan pula biasanya melibatkan kos yang mahal, dan pergerakan yang terhad.

Jadi, sebelum sendi mula sakit, berikan nutrien yang sepatutnya untuk sendi-sendi kita, supaya ianya dapat berfungsi dengan baik.

SET KESIHATAN SENDI SHAKLEE bukanlah suplemen yang hanya dikhaskan untuk orang tua yang mengalami sakit sendi sahaja. Malah ia baik untuk orang muda yang ingin menjaga kesihatan sendi dan tulang sebelum ditimpa sakit.

Shaklee mencadangkan satu kaedah diet yang kaya dengan kalsium dan asid lemak penting untuk membantu menyokong tulang dan sendi-sendi yang sihat melalui;

 Omega 3
– Melambatkan degradasi tulang rawan.
– Omega 3 yang bersifat anti-radang, dapat emngurangakn reaksi keradangan pada sendi-sendi, dan mengurangkan gejala pada penyakit sendi.
– Omega 3 juga bersifat sebagai pelincir, dan membantu untuk bergerak lebih bebas.

Kalsium
– Kajian menunjukkan pengambilan kalsium bukan sahaja membantu menguatkan tulang, tetapi turut membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Collagen Powder
– Collagen bukan sahaja untuk kecantikan, namun penting untuk kesihatan sendi.
– Collagen penting untuk pembentukan tulang rawan

Cegah risiko untuk penyakit sendi, sebelum ia mula menunjukkan tanda.

Dapatkan suplemen untuk kesihatan sendi anda sekarang.
Klik terus pada butang di bawah.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...