Petua Berpantang Dan Kecutkan Rahim Selepas Keguguran

Orang selalu bertanya kepada saya, kalau gugur nak kena berpantang ke tak? Kalau kena berpantang, macam mana? Sama ke dengan berpantang orang bersalin? Nak tahu jawapannya? Jom saya ceritakan tentang petua berpantang dan kecutkan rahim selepas keguguran.

kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan rahim lepas keguguran, petua kecutkan rahim selepas keguguran, makanan kecutkan rahim selepas keguguran, jamu kecutkan rahim selepas keguguran, ubat kecutkan rahim selepas keguguran, produk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee kecutkan rahim selepas keguguran, cara untuk kecutkan rahim selepas keguguran, ubat untuk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee untuk kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan peranakan selepas gugur, kecutkan peranakan selepas keguguran, berpantang selepas gugur, berpantang selepas keguguran, berpantang selepas keguguran bayi, berpantang lepas gugur, berpantang lepas keguguran, berpantang lepas keguguran bayi,cara berpantang lepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas keguguran, berapa lama berpantang lepas gugur, berapa lama berpantang selepas keguguran,

1. Perlu ke berpantang selepas keguguran?

Kalau ikutkan orang tua, ibu yang keguguran perlu berpantang lebih daripada ibu bersalin kerana angin gugur atau dikenali sebagai angin merian boleh menyerang mereka. Angin gugur ini berpunca dari sisa janin yang tak keluar habis semasa gugur lalu menghasilkan toksik yang meracun darah. Jika terkena angin gugur, anda akan mengalami masalah kesihatan fizikal & mental. Masalah fizikal yang biasa terjadi ialah demam sehingga kancing gigi, sakit pinggang, sakit sendi, dan rasa tajam diari-ari.  Sementara masalah mental pula ialah gangguan emosi yang sering dipanggil sebagai meroyan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk berpantang  & kecutkan rahim selepas keguguran.

2. Berapa lama nak berpantang selepas keguguran?

Seeloknya berpantang selama 44 hari seperti ibu bersalin, lagi bagus kalau anda lajakkan tempoh berpantang kepada 100 hari. Walau bagaimana pun, di zaman sekarang majoriti wanita bekerja & cuti keguguran tak diberikan dalam tempoh yang lama, oleh itu anda boleh berpantang sekurang-kurangnya 14 hari.

3. Apa yang perlu dibuat selama berpantang?

Sama seperti ibu bersalin, anda perlu:

  • Berurut
  • Bertungku
  • Berbengkung
  • Berstokin
  • Sanggulkan rambut tinggi-tinggi supaya badan tak masuk angin
  • Jaga pemakanan.
  • Elakkan keluar dari rumah

4. Macam mana nak kecutkan rahim dengan cepat selepas keguguran & pastikan semua sisa janin habis keluar?

kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan rahim lepas keguguran, petua kecutkan rahim selepas keguguran, makanan kecutkan rahim selepas keguguran, jamu kecutkan rahim selepas keguguran, ubat kecutkan rahim selepas keguguran, produk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee kecutkan rahim selepas keguguran, cara untuk kecutkan rahim selepas keguguran, ubat untuk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee untuk kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan peranakan selepas gugur, kecutkan peranakan selepas keguguran, berpantang selepas gugur, berpantang selepas keguguran, berpantang selepas keguguran bayi, berpantang lepas gugur, berpantang lepas keguguran, berpantang lepas keguguran bayi,cara berpantang lepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas keguguran, berapa lama berpantang lepas gugur, berapa lama berpantang selepas keguguran,

Adalah penting untuk kecutkan rahim selepas keguguran & pastikan semua sisa janin habis keluar. Di antara cara yang anda boleh lakukan ialah:

  • Berurut. Anda boleh berurut seawal 3 hari selepas keguguran. Jangan terus berurut selepas keguguran. Tunggu sekurang-kurangnya 3 hari supaya rahim sempat berehat. Bila kita keguguran, berlaku luka pada rahim. Oleh itu, bagi masa kepada rahim kita untuk berehat.
  • Bertungku. Seeloknya gunakan batu sungai. Panas dari batu tungku akan membantu kecutkan rahim selepas keguguran & keluarkan semua sisa janin yang masih tertinggal.
  • Berbengkung juga membantu untuk mengampu rahim & membantu ia kecut dengan cepat.
  • Senaman kegel iaitu mengemut sangat berkesan untuk kecutkan rahim selepas keguguran. Caranya mudah je, kemut macam tahan air kencing. Buat sekerap yang boleh.
  • Alfalfa Shaklee. Dikenali sebagai kacip fatimah moden, Alfalfa bukan sahaja membantu mengecutkan rahim, malah ia juga mengencangkan semula otot vagina supaya organ intim anda rapat seperti sedia kala.

 

  • Lagi elok kalau anda terus ambil Set Berpantang Shaklee yang membantu mengembalikan kesihatan & kecergasan anda dalam tempoh yang singkat. Maklum je lah, cuti keguguran biasanya pendek je. Sekejap je dah kena masuk kerja semula.

 

  • Dengan Set Berpantang Shaklee, ianya adalah vitamin. Tak renyah. Nanti dah start kerja semula pun masih boleh terus makan set berpantang kat pejabat. Tak perlu nak membancuh air, masak  herba, macam set berpantang tradisional yang lain.

kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan rahim lepas keguguran, petua kecutkan rahim selepas keguguran, makanan kecutkan rahim selepas keguguran, jamu kecutkan rahim selepas keguguran, ubat kecutkan rahim selepas keguguran, produk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee kecutkan rahim selepas keguguran, cara untuk kecutkan rahim selepas keguguran, ubat untuk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee untuk kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan peranakan selepas gugur, kecutkan peranakan selepas keguguran, berpantang selepas gugur, berpantang selepas keguguran, berpantang selepas keguguran bayi, berpantang lepas gugur, berpantang lepas keguguran, berpantang lepas keguguran bayi,cara berpantang lepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas keguguran, berapa lama berpantang lepas gugur, berapa lama berpantang selepas keguguran,

 

5. Macam mana nak kuatkan rahim selepas keguguran?

Anda boleh amalkan tips kuatkan rahim selepas keguguran ini.

6. Berapa lama kena tunggu sebelum mengandung semula?

Seeloknya tunggu sehingga 3 kali haid, bagi memastikan badan anda terutamanya rahim mendapat rehat yang sepenuhnya & betul-betul bersedia untuk mengandung semula. Anda boleh elakkan punca susah mengandung selepas keguguran & amalkan tips mengandung selepas keguguran yang saya kongsikan ini.  Pengambilan Set Kesuburan Shaklee telah membantu ramai wanita mengandung semula selepas keguguran.

Semoga petua berpantang dan kecutkan rahim selepas keguguran yang saya kongsikan tadi bermanfaat untuk anda.

 

Alfalfa Complex Shaklee merupakan vitamin wajib bagi anda selepas keguguran. Insya Allah, dengan dos & aturan makan yang betul, ia akan mengecutkan rahim anda dengan cepat & membantu mengeluarkan semua sisa janin.

Lagi bagus kalau anda ambil Set Berpantang Shaklee.

Nak order?
Boleh hubungi saya Efie Muhamad 019-9890707 atau boleh klik sahaja pada icon di bawah untuk membuat pesanan.

Atau, jika anda mahu mendapatkan Shaklee pada harga JIMAT, daftarlah sebagai AHLI SEKARANG!
Hubungi saya untuk saya daftarkan terus keahlian anda.

Petua Kecutkan Rahim Untuk Ibu Bersalin Normal Dan Pembedahan

Tahniah di atas kelahiran bayi comel anda. Alhamdulillah dua-dua selamat. Tak kisah sama ada ini adalah pengalaman pertama anda melahirkan, atau kali ke berapa sekali pun, adalah sangat penting untuk memastikan rahim anda kecut & kembali seperti asal. Jom saya kongsikan petua kecutkan rahim untuk ibu bersalin normal dan pembedahan.

kecutkan rahim, kecutkan peranakan, jamu untuk kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan selepas bersalin, kecutkan peranakan dengan cepat, jamu kecutkan peranakan, produk kecutkan peranakan,  petua kecutkan rahim, petua kecutkan peranakan, kecutkan peranakan shaklee, kecutkan rahim shaklee, shaklee kecutkan rahim, shaklee kecutkan peranakan, shaklee untuk kecutkan rahim, shaklee untuk kecutkan peranakan, kecutkan rahim lepas bersalin, kecutkan rahim dengan shaklee, kecutkan rahim selepas bersalin pembedahan, kecutkan rahim cara tradisional, petua kecutkan rahim kembang, petua kecutkan rahim yang kembang, cara kecutkan rahim, cara kecutkan rahim lepas bersalin, cara kecutkan rahim selepas bersalin, cara kecutkan rahim dengan cepat, cara kecutkan rahim selepas pembedahan, cara kecutkan rahim selepas bersalin caesar, tips kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan, petua kecutkan peranakan selepas bersalin, petua kecutkan peranakkan, cara untuk kecutkan peranakkan, petua untuk kecutkan peranakan,

Kenapa nak kena kecutkan rahim & kembalikan kepada keadaan asal? Semasa mengandung, rahim kita mengembang berkali-kali ganda dari saiz asal. Lagi besar bayi dalam kandungan, lagi besar rahim kita mengembang. Waktu bersalin, rahim kita mengembang & mengecut dengan cepat ( contraction ). Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita merawat rahim kita. Rahim kita uma ada satu. Nak pakai sepanjang hayat kan?

Ok, ini adalah petua kecutkan rahim yans sesuai untuk ibu bersalin normal mahu pun yang bersalin secara pembedahan.

1. Bertungku. Anda boleh mula bertungku seawal 3 hari selepas bersalin. Jangan terus bertungku ya. Bagi peluang untuk badan, terutamanya rahim untuk berehat. Seeloknya pakai batu sungai.

2. Berbengkung. Ini adalah petua lama yang sememangnya berkesan untuk mengecutkan rahim. Di samping mencantikkan semula tubuh badan. Bagi ibu yang bersalin melalui pembedahan, boleh beli bengkung khas yang banyak dijual dipasaran. Takde alasan untuk tak berbengkung.

kecutkan rahim, kecutkan peranakan, jamu untuk kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan selepas bersalin, kecutkan peranakan dengan cepat, jamu kecutkan peranakan, produk kecutkan peranakan,  petua kecutkan rahim, petua kecutkan peranakan, kecutkan peranakan shaklee, kecutkan rahim shaklee, shaklee kecutkan rahim, shaklee kecutkan peranakan, shaklee untuk kecutkan rahim, shaklee untuk kecutkan peranakan, kecutkan rahim lepas bersalin, kecutkan rahim dengan shaklee, kecutkan rahim selepas bersalin pembedahan, kecutkan rahim cara tradisional, petua kecutkan rahim kembang, petua kecutkan rahim yang kembang, cara kecutkan rahim, cara kecutkan rahim lepas bersalin, cara kecutkan rahim selepas bersalin, cara kecutkan rahim dengan cepat, cara kecutkan rahim selepas pembedahan, cara kecutkan rahim selepas bersalin caesar, tips kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan, petua kecutkan peranakan selepas bersalin, petua kecutkan peranakkan, cara untuk kecutkan peranakkan, petua untuk kecutkan peranakan,

3. Menyusukan bayi. Bila kita menyusukan anak, rahim kita akan mengembang & mengecut. Contraction ini akan membantu mengecutkan rahim. Kita akan rasa sesuatu kat perut, mungkin sakit sikit pada awalnya, lama-lama takkan sakit lagi.

4. Senaman kegel. Senaman kegel atau senaman kemut ni boleh dilakukan di mana-mana. sambil tengok tv, sambil berehat. Caranya senang je, kemut macam kita tahan air kencing. Lagi kerap dilakukan, lagi bagus.

5. Alfalfa Complex. Vitamin ni dikenali sebagai kacip fatimah moden yang membantu mengecutkan rahim dan merapatkan semula vagina kita. Tak perlu risau, ianya selamat jika anda menyusukan bayi. Alang-alang, lagi bagus kalau anda ambil Set Berpantang Shaklee iaitu set berpantang terbaik di pasaran.kecutkan rahim, kecutkan peranakan, jamu untuk kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan selepas bersalin, kecutkan peranakan dengan cepat, jamu kecutkan peranakan, produk kecutkan peranakan,  petua kecutkan rahim, petua kecutkan peranakan, kecutkan peranakan shaklee, kecutkan rahim shaklee, shaklee kecutkan rahim, shaklee kecutkan peranakan, shaklee untuk kecutkan rahim, shaklee untuk kecutkan peranakan, kecutkan rahim lepas bersalin, kecutkan rahim dengan shaklee, kecutkan rahim selepas bersalin pembedahan, kecutkan rahim cara tradisional, petua kecutkan rahim kembang, petua kecutkan rahim yang kembang, cara kecutkan rahim, cara kecutkan rahim lepas bersalin, cara kecutkan rahim selepas bersalin, cara kecutkan rahim dengan cepat, cara kecutkan rahim selepas pembedahan, cara kecutkan rahim selepas bersalin caesar, tips kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan, petua kecutkan peranakan selepas bersalin, petua kecutkan peranakkan, cara untuk kecutkan peranakkan, petua untuk kecutkan peranakan,

Itulah dia petua kecutkan rahim untuk ibu bersalin normal dan pembedahan. Semoga bermanfaat untuk anda. Nak order Alfalfa Complex? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

kecutkan rahim, kecutkan peranakan, jamu untuk kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan selepas bersalin, kecutkan peranakan dengan cepat, jamu kecutkan peranakan, produk kecutkan peranakan,  petua kecutkan rahim, petua kecutkan peranakan, kecutkan peranakan shaklee, kecutkan rahim shaklee, shaklee kecutkan rahim, shaklee kecutkan peranakan, shaklee untuk kecutkan rahim, shaklee untuk kecutkan peranakan, kecutkan rahim lepas bersalin, kecutkan rahim dengan shaklee, kecutkan rahim selepas bersalin pembedahan, kecutkan rahim cara tradisional, petua kecutkan rahim kembang, petua kecutkan rahim yang kembang, cara kecutkan rahim, cara kecutkan rahim lepas bersalin, cara kecutkan rahim selepas bersalin, cara kecutkan rahim dengan cepat, cara kecutkan rahim selepas pembedahan, cara kecutkan rahim selepas bersalin caesar, tips kecutkan peranakan, cara kecutkan peranakan, petua kecutkan peranakan selepas bersalin, petua kecutkan peranakkan, cara untuk kecutkan peranakkan, petua untuk kecutkan peranakan,

Kenapa Susah Mengandung Kali Kedua

Ada orang dimurahkan rezeki untuk mengandung anak pertama. Tapi, bila nak menambah anak, susah pulak nak lekat. Kenapa dulu senang nak mengandung tapi anak kedua ni payah pulak? Jom saya ceritakan kenapa susah mengandung kali kedua & apa yang anda perlu buat kalau betul-betul nak mengandung.

susah mengandung kali kedua, susah mengandung anak kedua, susah hamil kali kedua, kenapa susah mengandung kali kedua, kenapa susah hamil kali kedua, kenapa susah nak mengandung kali kedua, susah nak mengandung anak kedua, punca susah mengandung anak kedua, kenapa susah mengandung anak kedua, mengapa susah mengandung anak kedua, kenapa susah hamil anak kedua, susah untuk hamil anak kedua, faktor sukar hamil anak kedua, kenapa susah untuk mengandung anak kedua,

1. Tahap kesihatan. Dulu waktu nak mengandung anak pertama mungkin anda & suami sihat. Tapi sekarang, cuba periksa adakah anda & suami sihat? Masalah kesihatan seperti kencing manis, kegemukan, SLE, kanser boleh menyebabkan anda kurang subur.

2. Umur. Jika anda bersalin anak pertama pada usia yang agak lewat, sekarang umur anda & suami dah semakin tua. Kalau pun anda bersalin anak pertama pada umur yang muda, kalau anda menunggu lama untuk mengandung anak kedua, sekarang umur anda & suami dah makin meningkat. Bagi seorang wanita, semakin berumur, tahap kesuburan akan menurun. Begitu juga dengan suami, kualiti & kuantiti sperma juga akan menurun.

3. Penat. Waktu nak mengandungkan anak pertama dulu, anda & suami baru berkahwin. Masih dalam mood bulan madu, kerjaya pun baru bermula. Tanggung jawab masih belum banyak. Sekarang? Anda suami isteri sibuk dengan kerjaya yang semakin berkembang & bila balik rumah terpaksa melayan karenah anak pertama yang sangat dahagakan perhatian. Nak kena uruskan rumah lagi. Bila sampai masa untuk bersama, dua-dua dah penat. Mood pun lari. Betul tak? Ia boleh menjadi punca susah mengandung kali kedua.

4. Jarak terlalu lama di antara anak. Ada pasangan yang menunggu anak pertama besar sebelum bersedia untuk mengandung lagi. Mungkin atas alasan ekonomi atau pun nak tumpukan sepenuh perhatian kepada anak pertama, atau mungkin juga kerana kerjaya. Tapi tahukah anda, jarak terlalu lama di antara anak boleh menyebabkan susah mengandung kali kedua. Kenapa? Pertama disebabkan umur anda semakin meningkat. Kedua, kalau anda mengambil pil perancang sepanjang tempoh tersebut, tahap kesuburan anda akan merudum.

susah mengandung kali kedua, susah mengandung anak kedua, susah hamil kali kedua, kenapa susah mengandung kali kedua, kenapa susah hamil kali kedua, kenapa susah nak mengandung kali kedua, susah nak mengandung anak kedua, punca susah mengandung anak kedua, kenapa susah mengandung anak kedua, mengapa susah mengandung anak kedua, kenapa susah hamil anak kedua, susah untuk hamil anak kedua, faktor sukar hamil anak kedua, kenapa susah untuk mengandung anak kedua,

5. Kitaran haid tak normal. Kitaran haid yang normal adalah penting bagi memastikan anda subur setiap bulan. Kalau haid anda tidak teratur, ia adalah di antara punca susah mengandung kali kedua. Kalau kitaran haid anda tak teratur, GLA Complex & Alfalfa Complex adalah jawapannya. Kedua-dua vitamin ini berfungsi menstabilkan hormon supaya kitaran haid anda normal seperti biasa.

6. Kerosakan pada tiub fallopio. Mungkin dulu tiub fallopio anda sempurna, tapi sekarang tiub fallopio anda mungkin dah tersumbat. Mungkin cuma satu tiub yang tersumbat, atau mungkin juga kedua-dua tiub dah tersumbat.

7. Endometriosis. Penyakit ini juga adalah di antara punca utama susah mengandung kali kedua. Jika anda mengalami simptom Endometriosis, sila berjumpa dengan doktor pada kadar segera.

8. Belum ada rezeki. Kadang-kadang, anda & suami takde apa-apa masalah. Cuma Allah nak uji anda. Belum ada rezeki. Banyakkan berdoa, dan boleh amalkan petua mudah mengandung cara islam ini.

Apa Nak Buat Kalau Susah Mengandung Kali Kedua?

Kalau anda mempunyai masalah seperti yang saya senaraikan di atas, selesaikan masalah tersebut terlebih dahulu. Di samping itu, ada juga boleh ambil Set Kesuburan Shaklee yang telah membantu ramai pasangan mengandung, termasuk mereka yang susah mengandung kali kedua. Testimoni? Banyak!!!! Jom tengok kat sini.

Set ini membantu meningkatkan kesuburan anda suami isteri, memberi tenaga supaya tak penat bila bersama, dan sebagai bonus ia meningkatkan keinginan untuk bersama. Satu pakej yang lengkap. Rugi kalau anda tak amalkan set ni.

Sekarang anda dah tau kenapa susah mengandung kali kedua & apa yang perlu dilakukan. Set Kesuburan Shaklee adalah set terbaik untuk anda suami isteri. Nak order? Sms atau whatsapp saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

susah mengandung kali kedua, susah mengandung anak kedua, susah hamil kali kedua, kenapa susah mengandung kali kedua, kenapa susah hamil kali kedua, kenapa susah nak mengandung kali kedua, susah nak mengandung anak kedua, punca susah mengandung anak kedua, kenapa susah mengandung anak kedua, mengapa susah mengandung anak kedua, kenapa susah hamil anak kedua, susah untuk hamil anak kedua, faktor sukar hamil anak kedua, kenapa susah untuk mengandung anak kedua,

Kenapa Ramai Susah Mengandung Selepas Gugur

Sebelum ni senang je nak mengandung. Sekejap je dah lekat. Lepas gugur hari tu, susah pulak nak mengandung. Dah jenuh berikhtiar tapi kecewa juga. Usah sedih! Jom saya ceritakan kenapa ramai susah mengandung selepas gugur.

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

1. Kitaran haid tidak teratur. Ada yang mengalami masalah kitaran haid tak teratur selepas keguguran. Ia disebabkan oleh gangguan hormon. Jadi, kalau anda nak mengandung, perkara pertama yang perlu dilakukan ialah membetulkan kitaran haid supaya anda mempunyai hari subur setiap bulan. Kitaran haid anda tak teratur? GLA Complex & Alfalfa Complex sangat membantu. Gabungan 2 vitamin ini membantu menstabilkan hormon supaya kitaran haid anda normal semula. Sebagai bonus, GLA Complex juga membantu meningkatkan kesuburan anda.

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

2. Saki-baki janin yang tertinggal didalam rahim. Ada juga kes di mana terdapat saki-baki janin yang tertinggal didalam rahim semasa keguguran tempoh hari. Saki-baki janin ini akan menyebabkan berlakunya jangkitan kuman & pendarahan. Ini adalah di antara punca susah mengandung. Jika anda mengesyaki ada saki-baki janin tertinggal, berjumpa doktor dengan segera untuk menjalani ultrasound.

3. Parut kesan D&C. Jika anda melakukan D&C pada keguguran yang lepas, kemungkinan akan berlaku parut pada ovari. Parut ini mungkin mengganggu pertumbuhan semula tisu endometrium iaitu tempat ovum yang disenyawakan akan tertanam. Parut ini hanya boleh dikesan melalui ultrasound.

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

4. Rahim jatuh. Ada juga wanita yang mengalami masalah rahim jatuh selepas keguguran, tapi tak sedar walau pun dah ada tanda. Jika rahim tidak berada pada kedudukan yang sepatutnya, anda akan mengalami masalah susah mengandung selepas gugur. Kalau anda mengalami masalah rahim jatuh, boleh amalkan petua tradisional untuk menaikkan rahim ini.

5. Berat badan naik. Gangguan hormon selepas keguguran juga boleh menyebabkan berat badan anda naik. Ya! Kegemukan adalah di antara punca susah mengandung.

6. Emosi tak stabil. Ada juga orang yang  stress atau terlampau sedih selepas keguguran. Ye, saya faham. Sudah tentu anda akan berasa sedih apabila kehilangan bayi yang dikandung. Bayi yang menjadi tanda cinta anda & suami. Tapi, anda harus terima kenyataan bahawa emosi tak stabil boleh menyebabkan anda tidak subur. Susah nak kawal emosi? B Complex juga dikenali sebagai vitamin gembira kerana ia mampu mencetuskan perasaan gembira. Dengan pengambilan yang betul, ianya mampu menstabilkan emosi anda.

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

7. Kurang subur. Terima kenyataan yang anda kurang subur. Betul, sebelum ni anda senang nak mengandung, tapi keguguran boleh menyebabkan ketidaksuburan. Jika anda betul-betul nak mengandung, saya cadangkan:

  1. Anda kenal pasti sama ada 6 masalah yang saya senaraikan di atas ada pada anda atau tidak. Kalau takde, alhamdulillah. Boleh terus ke nombor 2. Kalau ada, atasi masalah tersebut terlebih dahulu. Caranya? Ikuti cadangan yang saya berikan. Setelah masalah itu selesai, boleh pergi ke nombor 2.
  2. Tingkatkan kesuburan dengan Set Subur Shaklee yang dah membantu ramai pasangan mengandung. Tak percaya? Jom tengok testimoni-testimoni ni.

Itulah dia di antara sebab kenapa ramai susah mengandung selepas gugur. Kalau anda tanya saya bilakah waktu yang paling sesuai untuk mengandung semula? Jawapannya selepas 3 kali datang haid. Ianya memberikan masa kepada rahim & badan anda supaya menjadi betul-betul sihat & bersedia untuk mengandung. Anda boleh amalkan tips mengandung selepas keguguran yang bermanfaat ini. Anda akan lagi cepat mengandung kalau ambil Set Subur Shaklee. Dengan aturan makan & dos yang betul, insya Allah! Anda pasti akan mendapat berita gembira. Nak order? Sms atau whatsapp saya di 012-9025232 sekarang!

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

8 Cara Hilangkan Tonsil Yang Paling Berkesan

Tonsil nampak macam penyakit ringan, tapi kalau dibiarkan melarat, boleh menyebabkan jangkitan kuman ke organ lain seperti jantung & buah pinggang. Anda terkena tonsil? Atau lagi teruk selalu kena tonsil berulang? Jom amalkan 8 cara hilangkan tonsil yang paling berkesan. Ianya sesuai untuk golongan dewasa & kanak-kanak.

tonsil, hilangkan tonsil, bengkak tonsil, hilangkan tonsil bayi, cara hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, tonsil bengkak, petua hilangkan tonsil bayi, ubat hilangkan tonsil, hilangkan sakit tonsil, tips hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil pada bayi, petua hilangkan bengkak tonsil, petua bengkak tonsil, petua hilangkan bengkak tonsil, petua kurangkan bengkak tonsil, petua merawat bengkak tonsil, petua hilang bengkak tonsil, petua mengurangkan bengkak tonsil, petua surut bengkak tonsil, petua meredakan bengkak tonsil, petua sembuhkan bengkak tonsil, petua untuk tonsil bengkak, hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan bengkak tonsil, nak hilangkan bengkak tonsil, cara nak hilangkan bengkak tonsil, bengkak tonsil pada bayi, bengakk tonsil semasa hamil, bengkak tonsil bayi, tonsil bengkak kanak-kanak, tonsil bengkak dewasa, tonsil bengkak punca, tonsil bengkak makan aiskrim, tonsil bengkak dan bernanah, petua tonsil, petua tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, petua ubat tonsil, petua merawat tonsil kanak-kanak, petua merawat tonsil bengkak, rawatan tonsil, rawatan tonsil pada bayi, rawatan tonsil dewasa, rawatan tonsil pada kanak-kanak, rawatan tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil, cara hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil stone, cara hilangkan tonsil bengkak, cara hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan tonsil tekak, cara menghilangkan tonsil dengan cepat

1. Minum air secukupnya.

Orang tua kata tonsil berlaku sebab tak cukup minum air kosong. Badan kita kurang air & kepanasan. Nasihat orang tua yang berpengalaman mana boleh kita tolak tepi macam tu je kan? Oleh itu, pastikan anda minum sekurang-kurangnya 3 liter air kosong setiap hari supaya bengkak tonsil anda hilang.

2. Aiskrim vanila.

Tak taulah kenapa, aiskrim vanila memang berkesan untuk menghilangkan penyakit yang berkaitan dengan mulut & tekak macam tonsil, ulser, sakit tekak, dan sebagainya. Tak percaya? Cuba makan aiskrim vanila. Baru anda tahu kesannya.

3. Air garam.

Berkumur dengan air garam adalah antara cara hilangkan tonsil yang berkesan. Garam bertindak sebagai ejen pembunuh kuman & bakteria yang menjadi punca tonsil.

4. Berendam dalam air.

Kat atas tadi saya ada nyatakan bahawa menurut orang tua,tonsil berlaku sebab badan kita kekurangan air & kepanasan. Berendam dalam air akan membantu menurunkan panas badan. Pergilah mandi sungai ke, atau berenang kat swimming pool. Insya Allah membantu.

tonsil, hilangkan tonsil, bengkak tonsil, hilangkan tonsil bayi, cara hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, tonsil bengkak, petua hilangkan tonsil bayi, ubat hilangkan tonsil, hilangkan sakit tonsil, tips hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil pada bayi, petua hilangkan bengkak tonsil, petua bengkak tonsil, petua hilangkan bengkak tonsil, petua kurangkan bengkak tonsil, petua merawat bengkak tonsil, petua hilang bengkak tonsil, petua mengurangkan bengkak tonsil, petua surut bengkak tonsil, petua meredakan bengkak tonsil, petua sembuhkan bengkak tonsil, petua untuk tonsil bengkak, hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan bengkak tonsil, nak hilangkan bengkak tonsil, cara nak hilangkan bengkak tonsil, bengkak tonsil pada bayi, bengakk tonsil semasa hamil, bengkak tonsil bayi, tonsil bengkak kanak-kanak, tonsil bengkak dewasa, tonsil bengkak punca, tonsil bengkak makan aiskrim, tonsil bengkak dan bernanah, petua tonsil, petua tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, petua ubat tonsil, petua merawat tonsil kanak-kanak, petua merawat tonsil bengkak, rawatan tonsil, rawatan tonsil pada bayi, rawatan tonsil dewasa, rawatan tonsil pada kanak-kanak, rawatan tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil, cara hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil stone, cara hilangkan tonsil bengkak, cara hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan tonsil tekak, cara menghilangkan tonsil dengan cepat

5. Madu suam

Madu sememangnya makanan sunnah yang hebat. Amalkan minum air madu suam setiap pagi. Insya Allah tonsil anda akan hilang.

6. Limau sunkis

Cara hilangkan tonsil yang seterusnya ialah dengan memakan limau sunkis. Selepas makan, anda akan berasa sakit sedikit berkurangan. Dan insya Allah bengkak akan surut.

7. Air limau suam

Minum setiap hari sebelum tidur. Ia akan membantu menghilangkan bengkak tonsil anda.

8. Set Tonsil Shaklee

Ini adalah cara hilangkan tonsil yang paling cepat & paling berkesan. Set ini terdiri daripada:

tonsil, hilangkan tonsil, bengkak tonsil, hilangkan tonsil bayi, cara hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, tonsil bengkak, petua hilangkan tonsil bayi, ubat hilangkan tonsil, hilangkan sakit tonsil, tips hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil pada bayi, petua hilangkan bengkak tonsil, petua bengkak tonsil, petua hilangkan bengkak tonsil, petua kurangkan bengkak tonsil, petua merawat bengkak tonsil, petua hilang bengkak tonsil, petua mengurangkan bengkak tonsil, petua surut bengkak tonsil, petua meredakan bengkak tonsil, petua sembuhkan bengkak tonsil, petua untuk tonsil bengkak, hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan bengkak tonsil, nak hilangkan bengkak tonsil, cara nak hilangkan bengkak tonsil, bengkak tonsil pada bayi, bengakk tonsil semasa hamil, bengkak tonsil bayi, tonsil bengkak kanak-kanak, tonsil bengkak dewasa, tonsil bengkak punca, tonsil bengkak makan aiskrim, tonsil bengkak dan bernanah, petua tonsil, petua tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, petua ubat tonsil, petua merawat tonsil kanak-kanak, petua merawat tonsil bengkak, rawatan tonsil, rawatan tonsil pada bayi, rawatan tonsil dewasa, rawatan tonsil pada kanak-kanak, rawatan tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil, cara hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil stone, cara hilangkan tonsil bengkak, cara hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan tonsil tekak, cara menghilangkan tonsil dengan cepat

Nutriferon. Bengkak tonsil berlaku akibat jangkitan bakteria & jangkitan tersebut boleh merebak ke organ yang lain. Nutriferon berfungsi untuk mengatasi jangkitan yang berlaku & mengelakkan daripada merebak ke organ badan yang lain.

Garlic Complex merupakan antifungal & antibiotik semulajadi yang menghalang bintik-bintik putih tonsil merebak & menjadi semakin banyak.

Vitamin C meningkatkan imuniti badan supaya tidak lagi demam, batuk & selsema yang selalunya menjadi punca tonsil berlaku. Bila imuniti badan anda tinggi, anda akan menjadi sihat & bebas tonsil.

Set ini sesuai untuk dewasa & kanak-kanak. Cuma aturan makan & dos yang berbeza. Untuk hilangkan tonsil bayi pun boleh, ada cara makannya. Nak tahu aturan makan & dos yang betul? Ekslusif untuk pelanggan yang membeli Set Tonsil Shaklee dari saya.

Itulah dia 8 cara hilangkan tonsil yang paling berkesan. Semoga bermanfaat. Nak hilangkan bengkak tonsil dengan cepat dan efektif? Set Tonsil Shaklee adalah jawapannya. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

tonsil, hilangkan tonsil, bengkak tonsil, hilangkan tonsil bayi, cara hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, tonsil bengkak, petua hilangkan tonsil bayi, ubat hilangkan tonsil, hilangkan sakit tonsil, tips hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil pada bayi, petua hilangkan bengkak tonsil, petua bengkak tonsil, petua hilangkan bengkak tonsil, petua kurangkan bengkak tonsil, petua merawat bengkak tonsil, petua hilang bengkak tonsil, petua mengurangkan bengkak tonsil, petua surut bengkak tonsil, petua meredakan bengkak tonsil, petua sembuhkan bengkak tonsil, petua untuk tonsil bengkak, hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan bengkak tonsil, nak hilangkan bengkak tonsil, cara nak hilangkan bengkak tonsil, bengkak tonsil pada bayi, bengakk tonsil semasa hamil, bengkak tonsil bayi, tonsil bengkak kanak-kanak, tonsil bengkak dewasa, tonsil bengkak punca, tonsil bengkak makan aiskrim, tonsil bengkak dan bernanah, petua tonsil, petua tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, petua hilangkan tonsil kanak-kanak, petua hilangkan tonsil bengkak, petua ubat tonsil, petua merawat tonsil kanak-kanak, petua merawat tonsil bengkak, rawatan tonsil, rawatan tonsil pada bayi, rawatan tonsil dewasa, rawatan tonsil pada kanak-kanak, rawatan tonsil bernanah, petua hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil, cara hilangkan tonsil, cara menghilangkan tonsil stone, cara hilangkan tonsil bengkak, cara hilangkan bengkak tonsil, cara hilangkan tonsil tekak, cara menghilangkan tonsil dengan cepat

Benarkah Cyst Punca Sukar Hamil

Selain senggugut, kita juga selalu dengar orang kata cyst antara punca susah mengandung. Persoalannya, benarkah cyst punca sukar hamil? Atau pun ianya sekadar cakap kosong & mitos semata-mata?

cyst, cyst punca sukar hamil, cyst punca susah mengandung, cyst punca sukar mengandung, cyst punca tidak hamil, cyst punca tidak mengandung, cyst punca tak boleh mengandung, cyst punca tak subur, cyst punca susah mengandung anak kedua, cyst punca tidak subur, cyst punca tidak subur wanita, tak mengandung sebab cyst,

Terdapat pelbagai jenis cyst, dan ada di antaranya boleh menyebabkan anda sukar mengandung. Di antaranya ialah:

1. Endometriosis di mana tisu dari selaput dalam rahim tumbuh di tempat yang tak sepatutnya iaitu di luar rahim. Rangsangan hormon akan menyebabkan tisu ini semakin menebal, malah ia juga berdarah semasa anda datang bulan. Endometriosis boleh menyebabkan cyst & ianya menjejaskan kesuburan anda.

2. PCOS atau Polycystic Ovarian Syndrome adalah keadaan di mana kilang telur atau ovari menjadi bengkak kerana ovum yang dihasilkan terperangkap & tidak dapat keluar semasa waktu subur. Sekiranya anda wanita PCOS, sememangnya anda akan mengalami kesukaran untuk mengandung.

3. Ovarian Cyst juga boleh menjadi punca anda susah mengandung. Ini kerana ianya akan meracun ovum yang keluar dari kilang telur. Malah, jika anda dah mengandung sekali pun, cyst ini akan meracun kandungan anda & boleh menyebabkan keguguran.

Apa nak buat kalau anda disahkan ada cyst?

1. Sekiranya cyst anda berukuran kurang dari 5 cm, dan tidak menyebabkan pendarahan, biasanya doktor tidak mencadangkan pembedahan. Sebaliknya anda disarankan supaya mencari ikhtiar untuk mengecutkan cyst tersebut.

2. Begitu juga halnya jika anda telah menjalani beberapa pembedahan membuang cyst, tetapi cyst masih tumbuh semula. Pembedahan bukanlah pilihan utama.

3. Atau pun anda sudah berkali-kali menjalani pembedahan membuang cyst & masih belum memiliki cahayamata. Doktor tidak akan membedah anda lagi kerana dikhuatiri ianya akan menyebabkan anda susah mengandung apabila berkahwin nanti.

cyst, cyst punca sukar hamil, cyst punca susah mengandung, cyst punca sukar mengandung, cyst punca tidak hamil, cyst punca tidak mengandung, cyst punca tak boleh mengandung, cyst punca tak subur, cyst punca susah mengandung anak kedua, cyst punca tidak subur, cyst punca tidak subur wanita, tak mengandung sebab cyst,

Jadi, cara terbaik ialah mengamalkan Set Cyst Shaklee yang membantu mengecutkan cyst secara semulajadi & mengelakkan ketumbuhan cyst berulang. Alhamdulillah dah ramai pelanggan saya yang berjaya mengecutkan cyst dengan set ini.

Sekarang kita dah dapat jawapan kepada persoalan bahawa benarkah cyst punca sukar hamil. Jika anda mengalami cyst, jangan dibiarkan kerana ianya akan menjadi semakin besar, menyakitkan, menyebabkan pendarahan, dan paling menakutkan boleh menjejaskan kesuburan anda. Set Cyst Shaklee membantu mengecutkan cyst tanpa pembedahan. Malah ia juga menghalang pertumbuhan semula cyst. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi & harga istimewa.

cyst, cyst punca sukar hamil, cyst punca susah mengandung, cyst punca sukar mengandung, cyst punca tidak hamil, cyst punca tidak mengandung, cyst punca tak boleh mengandung, cyst punca tak subur, cyst punca susah mengandung anak kedua, cyst punca tidak subur, cyst punca tidak subur wanita, tak mengandung sebab cyst,

Betul Ke Senggugut Punca Susah Mengandung

Betul ke senggugut punca susah mengandung? Kalau ikutkan tukang urut dan bidan, jawapannya ialah YA. Sebab tu kita dinasihatkan supaya berurut & berikhtiar supaya senggugut takde lagi. Tapi macam mana pula dari sudut pandangan perubatan moden?

senggugut punca susah mengandung, senggugut punca sukar mengandung, senggugut punca sukar hamil, senggugut penyebab sukar hamil, senggugut dan kehamilan, adakah senggugut punca sukar hamil, senggugut punca lambat hamil, senggugut punca susah hamil, susah mengandung sebab senggugut, senggugut dan mengandung, senggugut teruk, tak mengandung sebab senggugut, susah mengandung sebab senggugut, sukar mengandung sebab senggugut

Dari sudut pandangan perubatan moden, senggugut yang ringan adalah normal dan tak perlu dirisaukan. Walau bagaimana pun, jika anda mengalami senggugut teruk setiap bulan sehingga terpaksa ambil mc & mengerekot di atas katil, ianya tak boleh dipandang ringan. Mengapa?

Dikhuatiri anda mengidap penyakit yang jauh lebih merbahaya daripada senggugut iaitu Endometriosis, fibroid, cyst, atau jangkitan kuman dalam rahim. Oleh itu, jika anda mengalami senggugut yang teruk, seeloknya jalani pemeriksaan bagi memastikan tiada penyakit yang serius.

Sekiranya pemeriksaan mendapati anda mengidap salah satu daripada penyakit merbahaya yang saya senaraikan di atas, semestinya ia akan menjejaskan kesuburan anda & menjadi salah satu punca anda susah mengandung.

senggugut punca susah mengandung, senggugut punca sukar mengandung, senggugut punca sukar hamil, senggugut penyebab sukar hamil, senggugut dan kehamilan, adakah senggugut punca sukar hamil, senggugut punca lambat hamil, senggugut punca susah hamil, susah mengandung sebab senggugut, senggugut dan mengandung, senggugut teruk, tak mengandung sebab senggugut, susah mengandung sebab senggugut, sukar mengandung sebab senggugut

Sebaliknya, jika pemeriksaan menunjukkan tiada penyakit serius, alhamdulillah. Tapi, anda dinasihatkan supaya:

1. Merawat senggugut supaya tidak menderita setiap bulan. Lagi pun, mengikut perubatan tradisional, senggugut boleh menyebabkan anda susah mengandung, kan? Pada saya, kedua-dua perubatan moden & tradisional adalah relevan untuk kita. Takde sebab kenapa kita nak menolak perubatan tradisional 100%. Oleh itu, rawat senggugut anda. Jangan dibiarkan. Set Senggugut Shaklee membantu anda mengatasi senggugut secara semulajadi, tanpa penggunaan ubatan atau dadah. Nak tengok testimoni mereka yang bejaya hilangkan senggugut dengan set ini? Jom baca di sini.

senggugut punca susah mengandung, senggugut punca sukar mengandung, senggugut punca sukar hamil, senggugut penyebab sukar hamil, senggugut dan kehamilan, adakah senggugut punca sukar hamil, senggugut punca lambat hamil, senggugut punca susah hamil, susah mengandung sebab senggugut, senggugut dan mengandung, senggugut teruk, tak mengandung sebab senggugut, susah mengandung sebab senggugut, sukar mengandung sebab senggugut

2. Berkahwin awal kerana biasanya senggugut akan hilang selepas berkahwin.

3. Cuba mengandung pada usia muda kerana semakin berumur seorang wanita, semakin susah untuk mengandung kerana tahap kesuburan makin berkurangan.

Jadi, sekarang persoalan tentang betul ke senggugut punca susah mengandung sudah pun terjawab. Jika anda mengalami senggugut, Set Senggugut Shaklee adalah jawapannya. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

senggugut punca susah mengandung, senggugut punca sukar mengandung, senggugut punca sukar hamil, senggugut penyebab sukar hamil, senggugut dan kehamilan, adakah senggugut punca sukar hamil, senggugut punca lambat hamil, senggugut punca susah hamil, susah mengandung sebab senggugut, senggugut dan mengandung, senggugut teruk, tak mengandung sebab senggugut, susah mengandung sebab senggugut, sukar mengandung sebab senggugut

Petua Tumit Kering Pecah Dan Merekah Yang Mudah Lagi Berkesan

Menjaga kecantikan bukan terhad kepada penjagaan muka & tubuh badan sahaja. Tumit juga perlu dijaga. Tumit merekah bukan sahaja memalukan malah ada yang sampai ketahap tumit berdarah & menyakitkan. Anda ada masalah tumit merekah? Jom saya kongsikan petua tumit kering pecah dan merekah yang mudah lagi berkesan.

petua-tumit-kering

1. Elakkan memijak lantai sejuk. Ya. Memijak lantai yang sejuk secara kerap dalam tempoh yang lama akan menyebabkan tumit merekah. Terutamanya lantai di bahagian dapur rumah kampung yang biasanya hanya bersimen. Oleh itu, amalkan memakai selipar di dalam rumah.

2. Kurangkan mandi air panas. Kerap mandi air panas juga menyebabkan tumit menjadi kering, pecah dan merekah. Oleh itu, kurangkan mandi air panas.

3. Lembabkan tumit. Selepas mandi, sapukan Krim Herbal Blend ke tumit anda. Krim Herbal Blend adalah yang terbaik untuk masalah tumit anda kerana ianya selamat, dibuat dari bahan semulajadi seperti horse chestnut, bunga yarrow, daun sage, dan juga rosemary. Ianya bebas bahan kimia yang merbahaya. Ia telah diuji secara klinikal bagi melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah seperti tumit, lutut dan siku. Ia dingin, bermentol dan tidak berminyak. Dan yang paling penting, ianya berkesan 😉

petua-tumit-kering

4. Elakkan stokin dari bahan nilon & rayon. Stokin dari 2 bahan tersebut akan menyebabkan kulit anda kering.

5. Minum air secukupnya. Di antara punca utama tumit anda bermasalah ialah kerana anda tidak minum air kosong yang secukupnya. Nak dapatkan tumit yang cantik? Pastikan anda minum sekurang-kurangnya 3 liter air sehari.

6. Urut tumit sebelum tidur. Pastikan anda mengurut tumit dengan Krim Herbal Blend sebelum tidur setiap malam bagi memastikan tumit anda lembab.

petua-tumit-kering

7. Asam jawa & garam bukit. Lumur asam jawa di bahagian tumit , kemudian rendamkan kaki seketika di dalam air suam yang berisi garam bukit.

8. Rumput berembun. Geselkan tumit kaki pada rumput yang masih berembun di waktu pagi. Lakukan setiap hari sehingga berpuas hati.

9. Nasi suam. Lenyek tumit yang merekah dengan beberapa butir nasi yang masih suam. Lakukan setiap hari untuk hasil yang memuaskan.

10. Batu sungai. Gosok tumit yang pecah dengan batu sungai, ia dapat menanggalkan sel kulit mati dan melicinkan bahagian ini.

11. Bawang merah. Gosok tumit pecah dengan bawang merah.

12. Betik muda. Ambil sebiji betik muda atau yang hampir kuning. Potong bahagian kepalanya hingga keluar getah. Kemudian sapukan getah betik tadi pada tumit. Amalkan selalu utk mendapat kesan yang memuaskan.

13. Asam keping. Masukkan beberapa keping asam keping ke dalam baldi yg berisi air suam. Rendamkan kaki anda selama 1/2 jam. Lakukan setiap hari hingga tumit sembuh semula.

14. Permukaan simen yang kasar. Gosokkan tumit kaki yg merekah pada permukaan simen yg kasar. Lakukan beberapa kali dalam seminggu dan InsyaAllah tumit kaki anda tidak akan nampak merekah lagi. Tapi terlalu kasar hingga luka. Gosok perlahan-lahan selama beberapa minit.

15. Belimbing buluh. Gosokkan tumit kaki dengan belimbing buluh. Kemudian berus tumit kaki dengan berus lembut. Amalkan sebelum mandi.

Itulah dia 15 petua tumit kering pecah dan merekah yang mudah lagi berkesan. Inginkan tumit yang cantik & sihat? Krim Herbal Blend Shaklee adalah jawapannya. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik-Puan-Nurul-2

Petua Hilangkan Bisul Berulang Yang Paling Berkesan

Bisul sememangnya menyakitkan. Tiada ubat untuk bisul melainkan tunggu sehingga ia masak & pecah sendiri. Ada juga orang yang mengalami masalah bisul berulang. Kejap-kejap bisul. Bisul boleh menyebabkan keracunan darah & menjejaskan nyawa. Anda selalu ada bisul? Apa kata amalkan petua hilangkan bisul berulang yang paling berkesan berikut:

bisul, bisul shaklee, shaklee bisul, shaklee untuk bisul, set bisul shaklee, hilangkan bisul, hilangkan bisul di mata, hilangkan bisul di kemaluan, hilangka bisul di punggung, hilangkan bisul di ketiak, hilangkan bisul di tengkuk, hilangkan bisul di dahi, hilangkan bisul di wajah, hilangkan bisul dengan cepat, hilangkan bisul di kaki, petua hilangkan bisul, petua hilangkan bisul di punggung, petua hilangkan bisul di ketiak, petua hilangkan bisul di kepala, petua hilangkan bisul di mata, petua hilangkan bisul di perut, petua hilangkan bisul di leher, petua hilangkan bisul di kemaluan, ubat bisul, kecutkan bisul, petua kecutkan bisul, bisul berulang,  bisul berulang pada anak, kerap bisul,

1. Cuka makan

Ambil segumpal kapas, celupkan kedalam cuka makanan & sapu ke sekeliling bisul setiap malam. Buat sehingga bisul hilang.

2. Daun sireh.

Kunyah & tampal daun sireh ke bisul anda. Daun sireh yang pedas & panas akan mengecutkan bisul.

3. Beras & kunyit

Rendam segenggam beras & sedikit kunyit didalam air selama sejam. Toskan, tumbuk & sapu ke bisul anda.

4. Bawang putih.

Tumbuk hingga hancur, tampal pada bisul. Balut dengan kain atau plaster supaya tak gugur.

5. Air garam.

Panaskan seperiuk air. Bila mendidih, masukkan satu sudu garam. Tutup api, biarkan sejuk sedikit. Ambil kain bersih, rendam dalam air garam tadi & tuam bisul selama 30 minit, ulang setiap 3 jam. Insya Allah ia akan membantu mengecutkan bisul & mengeluarkan nanah dengan cepat.

6. Minyak tea tree.

Sejak dulu lagi minyak ini digunakan sebagai antiseptik, antifungal,dan antibiotik. Sapu minyak tea tree ke bisul anda sekali sehari.

Ke semua 6 petua ini mungkin akan menyebabkan anda berasa sakit. Kalau terlalu sakit, berhenti. Jangan siksa diri. Nak tahu petua hilangkan bisul berulang tanpa sebarang rasa sakit ? Jawapannya ialah:

7. Set Bisul Shaklee

Set  ini membantu menghilangkan bisul dari dua arah iaitu dari luar & dalam. Ia juga berfungsi untuk membersihkan darah supaya masalah bisul berulang tidak berlaku lagi. Set ini terdiri daripada Garlic Complex & Krim Herbal Blend.

Garlic Complex bertindak menghilangkan bisul dari dalam. Ia merupakan antifungal & antiseptik yang membantu mengatasi darah kotor yang menjadi punca bisul. Ia bukan sahaja membantu mengecutkan bisul, malah menghalang pembentukan bisul yang berulang. Apabila tiada lagi darah kotor dalam badan, bisul berulang tidak akan berlaku lagi.

Krim Herbal Blend pula merawat dari luar. Jika anda menyapu bisul dengan krim ini, ia akan membantu mengecutkan bisul anda secara perlahan tanpa rasa sakit.

bisul, bisul shaklee, shaklee bisul, shaklee untuk bisul, set bisul shaklee, hilangkan bisul, hilangkan bisul di mata, hilangkan bisul di kemaluan, hilangka bisul di punggung, hilangkan bisul di ketiak, hilangkan bisul di tengkuk, hilangkan bisul di dahi, hilangkan bisul di wajah, hilangkan bisul dengan cepat, hilangkan bisul di kaki, petua hilangkan bisul, petua hilangkan bisul di punggung, petua hilangkan bisul di ketiak, petua hilangkan bisul di kepala, petua hilangkan bisul di mata, petua hilangkan bisul di perut, petua hilangkan bisul di leher, petua hilangkan bisul di kemaluan, ubat bisul, kecutkan bisul, petua kecutkan bisul, bisul berulang,  bisul berulang pada anak, kerap bisul,

Semoga petua hilangkan bisul berulang yang paling berkesan itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak hilangkan bisul secara semulajadi dari dalam & luar tanpa menyakitkan, Set Bisul Shaklee adalah pilihan terbaik untuk anda. Nak order? Hubungi saya sekarang!

bisul, bisul shaklee, shaklee bisul, shaklee untuk bisul, set bisul shaklee, hilangkan bisul, hilangkan bisul di mata, hilangkan bisul di kemaluan, hilangka bisul di punggung, hilangkan bisul di ketiak, hilangkan bisul di tengkuk, hilangkan bisul di dahi, hilangkan bisul di wajah, hilangkan bisul dengan cepat, hilangkan bisul di kaki, petua hilangkan bisul, petua hilangkan bisul di punggung, petua hilangkan bisul di ketiak, petua hilangkan bisul di kepala, petua hilangkan bisul di mata, petua hilangkan bisul di perut, petua hilangkan bisul di leher, petua hilangkan bisul di kemaluan, ubat bisul, kecutkan bisul, petua kecutkan bisul, bisul berulang,  bisul berulang pada anak, kerap bisul,

Petua Merawat Resdung Yang Paling Berkesan Dan Mujarab

Bila sebut perkataan resdung mesti terbayang ulat resdung yang memenuhi rongga sinus dimuka. Geli-geleman kan? Dah tak tahan asyik bersin, muka gatal, nafas berbau & jerawat? Jom amalkan petua merawat resdung yang  paling berkesan dan mujarab ni.

resdung, petua resdung, petua merawat resdung, petua merawat resdung hidung, petua merawat resdung secara tradisional, petua merawat resdung jerawat, petua merawat resdung muka, petua tradisional merawat resdung, petua untuk merawat resdung, petua merawat penyakit resdung, bongkar petua merawat penyakit resdung, resdung kronik, resdung shaklee, shaklee resdung, resdung muka, petua resdung tradisional, petua resdung guna limau nipis, limau nipis daun pandan resdung, petua resdung kanak-kanak, petua resdung muka, petua resdung hidung, petua resdung limau nipis,set resdung shaklee, tips resdung, tips hilangkan resdung, tips menghilangkan resdung, tips merawat resdung, tips kurangkan resdung, tips hilang resdung, tips rawatan resdung, tips buang resdung, tips untuk resdung, tips elak resdung, penawar resdung, penawar resdung tradisional, penawar resdung paling mujarab, penawar resdung kanak-kanak, penawar resdung semulajadi, penawar resdung secara tradisional, penawar resdung terbaik, penawar resdung mengikut perubatan islam,rawatan resdung, rawatan resdung terbaik, rawatan resdung tradisional, rawatan resdung cara islam, merawat resdung, merawat resdung sendiri, merawat resdung cara tradisional, merawat resdung cfara tradisional, merawat resdung kanak-kanak, merawat resdung di rumah, merawat resdung cara islam, merawat resdung dengan daun pandan, merawat resdung dengan limau, petua tradisional resdung, petua tradisional hilangkan resdung, petua tradisonal merawat resdung, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional menghilangkan resdung, petua tradisional rawatan resdung, petua tradisional untuk resdung, petua tradisional hilangkan resdung jerawat, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional atasi resdung,

Sebelum tu, jom kenali apakah tanda anda mengidap resdung? Di antara tanda-tandanya ialah:

  • Kerap bersin
  • Hidung sentiasa berhingus & berair
  • Hidung tersumbat & gatal-gatal
  • Nafas berbau busuk
  • Batuk berkahak pekat kekuningan  atau kehijauan
  • Kulit muka gatal-gatal & berminyak
  • Gatal-gatal kulit kepala & masalah kelemumur
  • Masalah jerawat di muka & badan
  • Sakit / bengkak di sekeliling mata, pipi & dahi.
  • Kerap mengalami sakit kepala
  • Kurang deria bau & rasa
  • Alahan kepada habuk
  • Alahan makanan laut

Anda ada semua tanda-tanda yang saya nyatakan di atas? Kalau macam tu, boleh amalkan petua merawat resdung yang paling berkesan dan mujarab ni.

resdung, petua resdung, petua merawat resdung, petua merawat resdung hidung, petua merawat resdung secara tradisional, petua merawat resdung jerawat, petua merawat resdung muka, petua tradisional merawat resdung, petua untuk merawat resdung, petua merawat penyakit resdung, bongkar petua merawat penyakit resdung, resdung kronik, resdung shaklee, shaklee resdung, resdung muka, petua resdung tradisional, petua resdung guna limau nipis, limau nipis daun pandan resdung, petua resdung kanak-kanak, petua resdung muka, petua resdung hidung, petua resdung limau nipis,set resdung shaklee, tips resdung, tips hilangkan resdung, tips menghilangkan resdung, tips merawat resdung, tips kurangkan resdung, tips hilang resdung, tips rawatan resdung, tips buang resdung, tips untuk resdung, tips elak resdung, penawar resdung, penawar resdung tradisional, penawar resdung paling mujarab, penawar resdung kanak-kanak, penawar resdung semulajadi, penawar resdung secara tradisional, penawar resdung terbaik, penawar resdung mengikut perubatan islam,rawatan resdung, rawatan resdung terbaik, rawatan resdung tradisional, rawatan resdung cara islam, merawat resdung, merawat resdung sendiri, merawat resdung cara tradisional, merawat resdung cfara tradisional, merawat resdung kanak-kanak, merawat resdung di rumah, merawat resdung cara islam, merawat resdung dengan daun pandan, merawat resdung dengan limau, petua tradisional resdung, petua tradisional hilangkan resdung, petua tradisonal merawat resdung, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional menghilangkan resdung, petua tradisional rawatan resdung, petua tradisional untuk resdung, petua tradisional hilangkan resdung jerawat, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional atasi resdung,

Anda perlukan 8 biji limau nipis & 10 helai daun pandan. Caranya mudah saja.

  1. Ambil semua limau nipis, perah & asingkan bijinya.
  2. Ambil daun pandan, hiris halus macam buat bunga rampai.
  3. Gaul sebati kedua-dua bahan.
  4. Sapu diseluruh muka.
  5. Dalam masa 5 minit ulat resdung akan keluar melalui kulit muka. Kebanyakannya akan banyak keluar melalui kening.
  6. Tarik keluar ulat resdung.
  7. Tekapkan kain hitam pada muka kerana ulat akan melekat pada kain hitam dan mudah untuk dilihat.

Amalkan 3 kali seminggu. Seeloknya dilakukan pada pukul 10 pagi hingga 3 petang kerana ulat resdung dikatakan paling aktif pada waktu tersebut. Di samping itu, anda juga boleh amalkan Set Resdung Shaklee yang membantu menghilangkan resdung dari dalam.

resdung, petua resdung, petua merawat resdung, petua merawat resdung hidung, petua merawat resdung secara tradisional, petua merawat resdung jerawat, petua merawat resdung muka, petua tradisional merawat resdung, petua untuk merawat resdung, petua merawat penyakit resdung, bongkar petua merawat penyakit resdung, resdung kronik, resdung shaklee, shaklee resdung, resdung muka, petua resdung tradisional, petua resdung guna limau nipis, limau nipis daun pandan resdung, petua resdung kanak-kanak, petua resdung muka, petua resdung hidung, petua resdung limau nipis,set resdung shaklee, tips resdung, tips hilangkan resdung, tips menghilangkan resdung, tips merawat resdung, tips kurangkan resdung, tips hilang resdung, tips rawatan resdung, tips buang resdung, tips untuk resdung, tips elak resdung, penawar resdung, penawar resdung tradisional, penawar resdung paling mujarab, penawar resdung kanak-kanak, penawar resdung semulajadi, penawar resdung secara tradisional, penawar resdung terbaik, penawar resdung mengikut perubatan islam,rawatan resdung, rawatan resdung terbaik, rawatan resdung tradisional, rawatan resdung cara islam, merawat resdung, merawat resdung sendiri, merawat resdung cara tradisional, merawat resdung cfara tradisional, merawat resdung kanak-kanak, merawat resdung di rumah, merawat resdung cara islam, merawat resdung dengan daun pandan, merawat resdung dengan limau, petua tradisional resdung, petua tradisional hilangkan resdung, petua tradisonal merawat resdung, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional menghilangkan resdung, petua tradisional rawatan resdung, petua tradisional untuk resdung, petua tradisional hilangkan resdung jerawat, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional atasi resdung,

Set ini terdiri daripada:

Vitamin C yang bertindak sebagai anti histamin yang menstabilkan histamin dalam tubuh. Ia juga mencegah penyempitan tiub bronkial disamping meningkatkan sistem pertahanan badan & pertumbuhan tisu.

Alfalfa Complex mengurangkan radang dalam hidung & rongga sinus yang dialami oleh pesakit resdung.

B Complex  mengandungi B6 yang memelihara selaput lendir didalam hidung & membaiki sistem saraf termasuk hidung &  sinus.

Ada ke testimoni mereka yang berjaya hilangkan resdung dengan Set Resdung Shaklee ni? ADA! Mestilah ada. Jom saya kongsikan.

resdung, petua resdung, petua merawat resdung, petua merawat resdung hidung, petua merawat resdung secara tradisional, petua merawat resdung jerawat, petua merawat resdung muka, petua tradisional merawat resdung, petua untuk merawat resdung, petua merawat penyakit resdung, bongkar petua merawat penyakit resdung, resdung kronik, resdung shaklee, shaklee resdung, resdung muka, petua resdung tradisional, petua resdung guna limau nipis, limau nipis daun pandan resdung, petua resdung kanak-kanak, petua resdung muka, petua resdung hidung, petua resdung limau nipis,set resdung shaklee, tips resdung, tips hilangkan resdung, tips menghilangkan resdung, tips merawat resdung, tips kurangkan resdung, tips hilang resdung, tips rawatan resdung, tips buang resdung, tips untuk resdung, tips elak resdung, penawar resdung, penawar resdung tradisional, penawar resdung paling mujarab, penawar resdung kanak-kanak, penawar resdung semulajadi, penawar resdung secara tradisional, penawar resdung terbaik, penawar resdung mengikut perubatan islam,rawatan resdung, rawatan resdung terbaik, rawatan resdung tradisional, rawatan resdung cara islam, merawat resdung, merawat resdung sendiri, merawat resdung cara tradisional, merawat resdung cfara tradisional, merawat resdung kanak-kanak, merawat resdung di rumah, merawat resdung cara islam, merawat resdung dengan daun pandan, merawat resdung dengan limau, petua tradisional resdung, petua tradisional hilangkan resdung, petua tradisonal merawat resdung, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional menghilangkan resdung, petua tradisional rawatan resdung, petua tradisional untuk resdung, petua tradisional hilangkan resdung jerawat, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional atasi resdung,

resdung, petua resdung, petua merawat resdung, petua merawat resdung hidung, petua merawat resdung secara tradisional, petua merawat resdung jerawat, petua merawat resdung muka, petua tradisional merawat resdung, petua untuk merawat resdung, petua merawat penyakit resdung, bongkar petua merawat penyakit resdung, resdung kronik, resdung shaklee, shaklee resdung, resdung muka, petua resdung tradisional, petua resdung guna limau nipis, limau nipis daun pandan resdung, petua resdung kanak-kanak, petua resdung muka, petua resdung hidung, petua resdung limau nipis,set resdung shaklee, tips resdung, tips hilangkan resdung, tips menghilangkan resdung, tips merawat resdung, tips kurangkan resdung, tips hilang resdung, tips rawatan resdung, tips buang resdung, tips untuk resdung, tips elak resdung, penawar resdung, penawar resdung tradisional, penawar resdung paling mujarab, penawar resdung kanak-kanak, penawar resdung semulajadi, penawar resdung secara tradisional, penawar resdung terbaik, penawar resdung mengikut perubatan islam,rawatan resdung, rawatan resdung terbaik, rawatan resdung tradisional, rawatan resdung cara islam, merawat resdung, merawat resdung sendiri, merawat resdung cara tradisional, merawat resdung cfara tradisional, merawat resdung kanak-kanak, merawat resdung di rumah, merawat resdung cara islam, merawat resdung dengan daun pandan, merawat resdung dengan limau, petua tradisional resdung, petua tradisional hilangkan resdung, petua tradisonal merawat resdung, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional menghilangkan resdung, petua tradisional rawatan resdung, petua tradisional untuk resdung, petua tradisional hilangkan resdung jerawat, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional atasi resdung,

resdung, petua resdung, petua merawat resdung, petua merawat resdung hidung, petua merawat resdung secara tradisional, petua merawat resdung jerawat, petua merawat resdung muka, petua tradisional merawat resdung, petua untuk merawat resdung, petua merawat penyakit resdung, bongkar petua merawat penyakit resdung, resdung kronik, resdung shaklee, shaklee resdung, resdung muka, petua resdung tradisional, petua resdung guna limau nipis, limau nipis daun pandan resdung, petua resdung kanak-kanak, petua resdung muka, petua resdung hidung, petua resdung limau nipis,set resdung shaklee, tips resdung, tips hilangkan resdung, tips menghilangkan resdung, tips merawat resdung, tips kurangkan resdung, tips hilang resdung, tips rawatan resdung, tips buang resdung, tips untuk resdung, tips elak resdung, penawar resdung, penawar resdung tradisional, penawar resdung paling mujarab, penawar resdung kanak-kanak, penawar resdung semulajadi, penawar resdung secara tradisional, penawar resdung terbaik, penawar resdung mengikut perubatan islam,rawatan resdung, rawatan resdung terbaik, rawatan resdung tradisional, rawatan resdung cara islam, merawat resdung, merawat resdung sendiri, merawat resdung cara tradisional, merawat resdung cfara tradisional, merawat resdung kanak-kanak, merawat resdung di rumah, merawat resdung cara islam, merawat resdung dengan daun pandan, merawat resdung dengan limau, petua tradisional resdung, petua tradisional hilangkan resdung, petua tradisonal merawat resdung, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional menghilangkan resdung, petua tradisional rawatan resdung, petua tradisional untuk resdung, petua tradisional hilangkan resdung jerawat, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional atasi resdung,

resdung, petua resdung, petua merawat resdung, petua merawat resdung hidung, petua merawat resdung secara tradisional, petua merawat resdung jerawat, petua merawat resdung muka, petua tradisional merawat resdung, petua untuk merawat resdung, petua merawat penyakit resdung, bongkar petua merawat penyakit resdung, resdung kronik, resdung shaklee, shaklee resdung, resdung muka, petua resdung tradisional, petua resdung guna limau nipis, limau nipis daun pandan resdung, petua resdung kanak-kanak, petua resdung muka, petua resdung hidung, petua resdung limau nipis,set resdung shaklee, tips resdung, tips hilangkan resdung, tips menghilangkan resdung, tips merawat resdung, tips kurangkan resdung, tips hilang resdung, tips rawatan resdung, tips buang resdung, tips untuk resdung, tips elak resdung, penawar resdung, penawar resdung tradisional, penawar resdung paling mujarab, penawar resdung kanak-kanak, penawar resdung semulajadi, penawar resdung secara tradisional, penawar resdung terbaik, penawar resdung mengikut perubatan islam,rawatan resdung, rawatan resdung terbaik, rawatan resdung tradisional, rawatan resdung cara islam, merawat resdung, merawat resdung sendiri, merawat resdung cara tradisional, merawat resdung cfara tradisional, merawat resdung kanak-kanak, merawat resdung di rumah, merawat resdung cara islam, merawat resdung dengan daun pandan, merawat resdung dengan limau, petua tradisional resdung, petua tradisional hilangkan resdung, petua tradisonal merawat resdung, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional menghilangkan resdung, petua tradisional rawatan resdung, petua tradisional untuk resdung, petua tradisional hilangkan resdung jerawat, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional atasi resdung,

resdung, petua resdung, petua merawat resdung, petua merawat resdung hidung, petua merawat resdung secara tradisional, petua merawat resdung jerawat, petua merawat resdung muka, petua tradisional merawat resdung, petua untuk merawat resdung, petua merawat penyakit resdung, bongkar petua merawat penyakit resdung, resdung kronik, resdung shaklee, shaklee resdung, resdung muka, petua resdung tradisional, petua resdung guna limau nipis, limau nipis daun pandan resdung, petua resdung kanak-kanak, petua resdung muka, petua resdung hidung, petua resdung limau nipis,set resdung shaklee, tips resdung, tips hilangkan resdung, tips menghilangkan resdung, tips merawat resdung, tips kurangkan resdung, tips hilang resdung, tips rawatan resdung, tips buang resdung, tips untuk resdung, tips elak resdung, penawar resdung, penawar resdung tradisional, penawar resdung paling mujarab, penawar resdung kanak-kanak, penawar resdung semulajadi, penawar resdung secara tradisional, penawar resdung terbaik, penawar resdung mengikut perubatan islam,rawatan resdung, rawatan resdung terbaik, rawatan resdung tradisional, rawatan resdung cara islam, merawat resdung, merawat resdung sendiri, merawat resdung cara tradisional, merawat resdung cfara tradisional, merawat resdung kanak-kanak, merawat resdung di rumah, merawat resdung cara islam, merawat resdung dengan daun pandan, merawat resdung dengan limau, petua tradisional resdung, petua tradisional hilangkan resdung, petua tradisonal merawat resdung, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional menghilangkan resdung, petua tradisional rawatan resdung, petua tradisional untuk resdung, petua tradisional hilangkan resdung jerawat, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional atasi resdung,

Insya Allah, jika anda amalkan petua merawat resdung menggunakan limau nipis & daun pandan tadi 3 kali seminggu & mengambil Set Resdung Shaklee, masalah resdung anda akan berkurangan. Lama-kelamaan akan terus hilang. Nak order Set Resdung Shaklee? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

resdung, petua resdung, petua merawat resdung, petua merawat resdung hidung, petua merawat resdung secara tradisional, petua merawat resdung jerawat, petua merawat resdung muka, petua tradisional merawat resdung, petua untuk merawat resdung, petua merawat penyakit resdung, bongkar petua merawat penyakit resdung, resdung kronik, resdung shaklee, shaklee resdung, resdung muka, petua resdung tradisional, petua resdung guna limau nipis, limau nipis daun pandan resdung, petua resdung kanak-kanak, petua resdung muka, petua resdung hidung, petua resdung limau nipis,set resdung shaklee, tips resdung, tips hilangkan resdung, tips menghilangkan resdung, tips merawat resdung, tips kurangkan resdung, tips hilang resdung, tips rawatan resdung, tips buang resdung, tips untuk resdung, tips elak resdung, penawar resdung, penawar resdung tradisional, penawar resdung paling mujarab, penawar resdung kanak-kanak, penawar resdung semulajadi, penawar resdung secara tradisional, penawar resdung terbaik, penawar resdung mengikut perubatan islam,rawatan resdung, rawatan resdung terbaik, rawatan resdung tradisional, rawatan resdung cara islam, merawat resdung, merawat resdung sendiri, merawat resdung cara tradisional, merawat resdung cfara tradisional, merawat resdung kanak-kanak, merawat resdung di rumah, merawat resdung cara islam, merawat resdung dengan daun pandan, merawat resdung dengan limau, petua tradisional resdung, petua tradisional hilangkan resdung, petua tradisonal merawat resdung, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional menghilangkan resdung, petua tradisional rawatan resdung, petua tradisional untuk resdung, petua tradisional hilangkan resdung jerawat, petua tradisional ubat resdung, petua tradisional atasi resdung,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...