Petua Simpul Mengkarung Semasa Mengandung

Kejang kaki atau simpul mengkarung sememangnya menyakitkan. Ibu mengandung mesti rasa ngeri bila perkataan ni disebut. Dia punya sakit, tak sama macam krem kaki orang biasa. Malam ni kena, pagi esok pun belum tentu hilang. Silap hari bulan, lusa pun sakit lagi. Nak tak saya kongsikan petua  simpul mengkarung semasa mengandung?

simpul biawak, simpul biawak semasa mengandung, simpul mengkarung, simpul mengkarung shaklee, shaklee simpul mengkarung, shaklee untuk simpul mengkarung, simpul mengkarung semasa mengandung shaklee, simpul mengkarung semasa mengandung, simpul mengkarung waktu mengandung, tarik mengkarung ketika hamil, simpul mengkarung ketika hamil, petua simpul mengkarung, tips simpul mengkarung, kejang kaki semasa mengandung,kekejangan kaki semasa mengandung, kejang kaki ketika mengandung,kejang kaki masa mengandung, kejang kaki semasa hamil, kejang kaki shaklee

Petua ni bukan sahaja boleh diamalkan untuk mengelakkan simpul mengkarung berlaku, ia juga boleh mengurangkan kekerapan simpul mengkarung bagi ibu yang selalu kena. Insya Allah berkesan.

1. Pakai stokin waktu tidur. Ini bagi mengelakkan kaki sejuk & masuk angin.

2. Senaman regangan kaki. Gerakkan kaki waktu dalam proses nak tidur, tinggikan kaki sikit. Seharian kaki kita bekerja menampung berat badan yang makin bertambah, waktu nak tidur regangkanlah kaki supaya kaki kita relax & melancarkan perjalanan darah.

3. Minum air kosong secukupnya. Di antara punca simpul mengkarung ialah kekurangan air dalam badan. Oleh itu, pastikan anda minum air secukupnya.

4. Tinggikan kaki waktu tidur. Petua simpul mengkarung yang seterusnya ialah tinggikan kaki semasa tidur. Alas kaki dengan bantal.

simpul biawak, simpul biawak semasa mengandung, simpul mengkarung, simpul mengkarung shaklee, shaklee simpul mengkarung, shaklee untuk simpul mengkarung, simpul mengkarung semasa mengandung shaklee, simpul mengkarung semasa mengandung, simpul mengkarung waktu mengandung, tarik mengkarung ketika hamil, simpul mengkarung ketika hamil, petua simpul mengkarung, tips simpul mengkarung, kejang kaki semasa mengandung,kekejangan kaki semasa mengandung, kejang kaki ketika mengandung,kejang kaki masa mengandung, kejang kaki semasa hamil, kejang kaki shaklee

5. Urutan. Minta tolong suami urutkan betis sebelum tidur. Lagi bagus kalau sapu minyak panas sikit, supaya otot di betis menjadi relax.

6. Jangan berdiri terlalu lama. Wanita yang hamil dinasihatkan supaya tidak berdiri tempoh yang lama.

7. Elakkan menyilang kaki semasa duduk. Duduk dalam posisi biasa, di mana kedua-dua kaki berada dibawah.

8. Tuam dengan ais. Bila rasa macam nak krem, minta suami cepat-cepat tuam betis dengan ais.

9. Pastikan mendapat semua nutrien yang diperlukan oleh ibu mengandung. Pastikan anda makan dengan seimbang, mengambil berkarbohidrat, air dan garam mineral yang secukupnya bagi mencegah simpul mengkarung. Pengambilan Set Ibu Mengandung Shaklee membantu anda mendapat semua nutrien yang diperlukan setiap hari.

10. Pastikan ambil kalsium secukupnya setiap hari. Kalsium boleh diperolehi dari susu, keju, dan produk tenusu yang lain. Nak lagi mudah? Cuma telan Ostematrix Shaklee yang kaya dengan kalsium sebelum tidur setiap malam. Insya Allah. simpul mengkarung takkan mengganggu anda lagi. Bangun keesokan harinya anda akan rasa segar dan cergas. Buang air besar pun rasa lawas 😉

simpul biawak, simpul biawak semasa mengandung, simpul mengkarung, simpul mengkarung shaklee, shaklee simpul mengkarung, shaklee untuk simpul mengkarung, simpul mengkarung semasa mengandung shaklee, simpul mengkarung semasa mengandung, simpul mengkarung waktu mengandung, tarik mengkarung ketika hamil, simpul mengkarung ketika hamil, petua simpul mengkarung, tips simpul mengkarung, kejang kaki semasa mengandung,kekejangan kaki semasa mengandung, kejang kaki ketika mengandung,kejang kaki masa mengandung, kejang kaki semasa hamil, kejang kaki shaklee

Itulah dia 10 petua simpul mengkarung semasa mengandung yang boleh anda amalkan. Pengambilan Ostematrix Shaklee dah membantu ramai ibu mengandung bebas dari masalah simpul mengkarung. Sebotol Ostemtarix berharga RM61 untuk 120 biji, murah sangat. Berbaloi-baloi dengan kebaikannya. Nak order? Hubungi saya sekarang!

simpul biawak, simpul biawak semasa mengandung, simpul mengkarung, simpul mengkarung shaklee, shaklee simpul mengkarung, shaklee untuk simpul mengkarung, simpul mengkarung semasa mengandung shaklee, simpul mengkarung semasa mengandung, simpul mengkarung waktu mengandung, tarik mengkarung ketika hamil, simpul mengkarung ketika hamil, petua simpul mengkarung, tips simpul mengkarung, kejang kaki semasa mengandung,kekejangan kaki semasa mengandung, kejang kaki ketika mengandung,kejang kaki masa mengandung, kejang kaki semasa hamil, kejang kaki shaklee

Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

Anak anda selalu jatuh sakit? Dah bagi susu ibu, amalkan pemakanan sunnah, jaga pemakanan anak, tapi selalu juga jatuh sakit. Nak tahu kenapa anak selalu demam batuk dan selsema?

kenapa anak selalu demam, kenapa anak selalu demam panas, kenapa anak selalu demam malam, kenapa anak kerap demam, kenapa bayi selalu demam, punca anak selalu demam, kenapa anak sering demam panas, mengapa anak selalu demam, kenapa anak sering demam malam, kenapa anak selalu selsema, kenapa anak selalu batuk, kenapa anak selalu batuk di malam hari, kenapa anak kerap batuk, kenapa anak sering batuk malam, kenapa anak saya sering batuk, kenapa anak kecil sering batuk,

1. Antibodi yang lemah. Sesetengah anak mempunyai antibodi yang lemah, terutamanya anak yang dilahirkan tak cukup bulan. Mungkin juga disebabkan oleh genetik. Apabila antibodi anak lemah, badan tak dapat nak melawan serangan bakteria dan virus yang menjadi punca demam.

2. Tak habiskan antibiotik. Bila kita bawa anak yang demam ke klinik, biasanya doktor akan bagi Antibiotik. Antibiotik yang diberikan perlu dihabiskan, tak boleh makan sekerat jalan. Kalau tak, nanti akan berlaku antibiotic resistance iaitu keadaan di mana antibiotik tidak akan berkesan lagi ke atas badan anak.

3. Persekitaran di rumah. Ada anak yang sering sakit disebakan keadaan rumah yang kurang bersih. Saya tak maksudkan rumah yang bersepah, dan tak dikemas. Bersih yang saya maksudkan di sini ialah habuk & debu tersembunyi macam atas rak, pengudaraan yang tak berapa baik, penggunaan alat pewangi rumah (bahan kimia), dan sebagainya.

4. Persekitaran di taska, tadika, atau sekolah yang kurang bersih. Persekitaran di tempat-tempat tersebut juga boleh menjadi punca kenapa anak selalu demam. Ini kerana anak kita mengahabiskan banyak masa di sana, boleh dikatakan hampir sepanjang hari.

5. Binatang perliharaan. Kat rumah ada bela kucing? Kalau anak asyik sakit, apa kata cuba elakkan daripada bela kucing buat sementara waktu? Bulu kucing yang berterbangan dalam rumah & najis kucing boleh menjadi punca kenapa anak selalu demam, batuk dan selsema.

kenapa anak selalu demam, kenapa anak selalu demam panas, kenapa anak selalu demam malam, kenapa anak kerap demam, kenapa bayi selalu demam, punca anak selalu demam, kenapa anak sering demam panas, mengapa anak selalu demam, kenapa anak sering demam malam, kenapa anak selalu selsema, kenapa anak selalu batuk, kenapa anak selalu batuk di malam hari, kenapa anak kerap batuk, kenapa anak sering batuk malam, kenapa anak saya sering batuk, kenapa anak kecil sering batuk,

6. Jangkitan dari kawan-kawan. Ini pun adalah salah satu daripada punca kenapa anak selalu demam & jatuh sakit. Yelah. Baru sihat, bila pergi school bercampur balik dengan anak yang bawa virus & bakteria, dah sakit semula. Lagi teruk kalau anak memang jenis antibodi tak kuat. Kesian ;(

7. Pemakanan. Makanan segera, jajan, minuman tinggi gula, adalah makanan yang tak bagus untuk anak. Kalau anak anda selalu sakit, cuba tengok pola pemakanan anak.

Apa Nak Buat Untuk Elakkan Anak Daripada Selalu Demam, Batuk & Selsema?

Elakkan perkara yang menjadi punca, seperti yang saya senaraikan di atas tadi. Dalam masa yang sama, anda boleh tingkatkan imuniti & antibodi anak dengan memberikan OmegaGuard & Mealshakes Shaklee.

OmegaGuard & Mealshakes Shaklee melindungi anak anda daripada sering demam, batuk & selsema. Gabungan 2 vitamin ini membantu meningkatkan imuniti anak supaya kebal daripada jangkitan virus & bakteria yang menyebabkan demam, batuk & selsema. Sebagai bonus, ia juga meningkatkan selera makan anak, mengatasi masalah sembelit & meningkatkan fokus semasa anak belajar & pelbagai kebaikan untuk anak anda.

kenapa anak selalu demam, kenapa anak selalu demam panas, kenapa anak selalu demam malam, kenapa anak kerap demam, kenapa bayi selalu demam, punca anak selalu demam, kenapa anak sering demam panas, mengapa anak selalu demam, kenapa anak sering demam malam, kenapa anak selalu selsema, kenapa anak selalu batuk, kenapa anak selalu batuk di malam hari, kenapa anak kerap batuk, kenapa anak sering batuk malam, kenapa anak saya sering batuk, kenapa anak kecil sering batuk,

Sekarang anda dah tahu kenapa anak selalu demam, batuk dan selsema. Elakkan perkara yang boleh menjadi punca anak jatuh sakit, dan berikan anak anda OmegaGuard & Mealshakes Shaklee setiap hari. Insya Allah, anak anda akan semakin sihat dan jarang jatuh sakit. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

kenapa anak selalu demam, kenapa anak selalu demam panas, kenapa anak selalu demam malam, kenapa anak kerap demam, kenapa bayi selalu demam, punca anak selalu demam, kenapa anak sering demam panas, mengapa anak selalu demam, kenapa anak sering demam malam, kenapa anak selalu selsema, kenapa anak selalu batuk, kenapa anak selalu batuk di malam hari, kenapa anak kerap batuk, kenapa anak sering batuk malam, kenapa anak saya sering batuk, kenapa anak kecil sering batuk,

 

Testimoni Kecutkan Cyst Semasa Mengandung Dengan Shaklee

Setiap hari ada je ibu mengandung yang hubungi saya bertanyakan Set Kecutkan Cyst Semasa Mengandung Shaklee.  Makin ramai yang ada masalah ni ye 🙁 Kalau ada disahkan mempunyai cyst semasa mengandung, saya sangat galakkan anda untuk ambil set ini. Insya Allah sangat berkesan. Set ni dah membantu ramai pelanggan saya. Betul, tak tipu. Jom saya kongsikan testimoni kecutkan cyst semasa mengandung dengan Shaklee yang dikongsikan oleh pelanggan saya sendiri.

Testimoni pertama: Beliau mengalami cyst semasa mengandung. Nasib baik semasa tahu saiznya masih kecil, cuma 2.7 mm. Beliau mula makan set ni pada 16.2.2016. Alhamdulillah dengan izinnya, semalam 28.3.2016 bila scan cyst tu dah takde. Mengecut habis.

cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa mengandung, ovarian cyst semasa mengandung, bartholin cyst semasa mengandung, pembedahan cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa hamil, tanda cyst semasa hamil, bertholin cyst semasa hamil, cyst ketika mengandung, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, ovarian cyst ketika mengandung, bahaya cyst ketika mengandung, bartholin cyst ketika mengfandung, cyst ketika hamil, ovarian cyst ketika hamil, penyakit cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, bahayakah cyst ketika hamil, masalah cyst ketika hamil, cyst ketika pregnant, cyst semasa kehamilan, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, penyakit cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil,shaklee murah, shaklee harga ahli, shaklee ampang, set cyst shaklee, set cyst shaklee murah, set shaklee harga ahli, set cyst shaklee ampang, cyst ketika mengandung, kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung dengan shaklee, set cyst shaklee, shaklee kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni cyst shaklee, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung shaklee,

cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa mengandung, ovarian cyst semasa mengandung, bartholin cyst semasa mengandung, pembedahan cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa hamil, tanda cyst semasa hamil, bertholin cyst semasa hamil, cyst ketika mengandung, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, ovarian cyst ketika mengandung, bahaya cyst ketika mengandung, bartholin cyst ketika mengfandung, cyst ketika hamil, ovarian cyst ketika hamil, penyakit cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, bahayakah cyst ketika hamil, masalah cyst ketika hamil, cyst ketika pregnant, cyst semasa kehamilan, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, penyakit cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil,shaklee murah, shaklee harga ahli, shaklee ampang, set cyst shaklee, set cyst shaklee murah, set shaklee harga ahli, set cyst shaklee ampang, cyst ketika mengandung, kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung dengan shaklee, set cyst shaklee, shaklee kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni cyst shaklee, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung shaklee,

Testimoni kedua yang saya dapat pada 18/4/2016.

cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa mengandung, ovarian cyst semasa mengandung, bartholin cyst semasa mengandung, pembedahan cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa hamil, tanda cyst semasa hamil, bertholin cyst semasa hamil, cyst ketika mengandung, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, ovarian cyst ketika mengandung, bahaya cyst ketika mengandung, bartholin cyst ketika mengfandung, cyst ketika hamil, ovarian cyst ketika hamil, penyakit cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, bahayakah cyst ketika hamil, masalah cyst ketika hamil, cyst ketika pregnant, cyst semasa kehamilan, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, penyakit cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil,shaklee murah, shaklee harga ahli, shaklee ampang, set cyst shaklee, set cyst shaklee murah, set shaklee harga ahli, set cyst shaklee ampang, cyst ketika mengandung, kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung dengan shaklee, set cyst shaklee, shaklee kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni cyst shaklee, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung shaklee,

Alhamdulillah, ini testimoni terbaru yang saya dapat pada 3/5/2016 yang lalu. Testimoni ketiga.

cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa mengandung, ovarian cyst semasa mengandung, bartholin cyst semasa mengandung, pembedahan cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa hamil, tanda cyst semasa hamil, bertholin cyst semasa hamil, cyst ketika mengandung, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, ovarian cyst ketika mengandung, bahaya cyst ketika mengandung, bartholin cyst ketika mengfandung, cyst ketika hamil, ovarian cyst ketika hamil, penyakit cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, bahayakah cyst ketika hamil, masalah cyst ketika hamil, cyst ketika pregnant, cyst semasa kehamilan, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, penyakit cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil,shaklee murah, shaklee harga ahli, shaklee ampang, set cyst shaklee, set cyst shaklee murah, set shaklee harga ahli, set cyst shaklee ampang, cyst ketika mengandung, kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung dengan shaklee, set cyst shaklee, shaklee kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni cyst shaklee, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung shaklee,

Sebenarnya, ada banyak lagi testimoni lain tapi saya tak sempat nak kongsikan di sini. Sibuk sangat 😉  Jika anda ingin kecutkan cyst ketika mengandung dengan cara yang selamat & semulajadi, Hubungi saya sekarang!

cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa mengandung, ovarian cyst semasa mengandung, bartholin cyst semasa mengandung, pembedahan cyst semasa mengandung, cyst ovary semasa hamil, tanda cyst semasa hamil, bertholin cyst semasa hamil, cyst ketika mengandung, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, ovarian cyst ketika mengandung, bahaya cyst ketika mengandung, bartholin cyst ketika mengfandung, cyst ketika hamil, ovarian cyst ketika hamil, penyakit cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, bahayakah cyst ketika hamil, masalah cyst ketika hamil, cyst ketika pregnant, cyst semasa kehamilan, pembedahan cyst ketika mengandung, risiko cyst ketika mengandung, penyakit cyst ketika hamil, risiko cyst ketika hamil, ovary cyst ketika hamil, bahaya cyst ketika hamil, buang cyst ketika hamil, bartholin cyst ketika hamil,shaklee murah, shaklee harga ahli, shaklee ampang, set cyst shaklee, set cyst shaklee murah, set shaklee harga ahli, set cyst shaklee ampang, cyst ketika mengandung, kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung dengan shaklee, set cyst shaklee, shaklee kecutkan cyst semasa mengandung, testimoni cyst shaklee, testimoni kecutkan cyst semasa mengandung shaklee,

Cara Tegangkan Payudara Dengan Cepat Yang Paling Berkesan

Bila dah beranak, menyusukan anak, umur pulak makin meningkat, semestinya payudara akan semakin kurang pejal. Bila pakai bra nampak ok lagi, bila tak pakai bra? Ha, selambak layut jatuh ke bawah. Bila bersama suami, rasa segan jugak. Payudara yang jadi kegilaan suami dah kurang bergetah. Nak tak kalau saya kongsikan cara tegangkan payudara dengan cepat yang paling berkesan?

senaman tegangkan payudara, urutan tegangkan payudara, petua tegangkan payudara, tips tegangkan payudara, tegangkan payudara, tegangkan payudara dengan cepat, tegangkan payudara cara tradisional, tegangkan payudara secara semulajadi, tegangkan payudara guna putih telur, tegangkan payudara dengan shaklee, tegangkan payudara dengan putih telur, tegangkan payudara produk, produk tegangkan payudara, tegangkan payudara selepas bersalin, tegangkan payudara kendur dengan cepat, cara tegangkan payudara kendur, cara tegangkan payudara secara semulajadi, cara tegangkan payudara dengan cepat, cara tegangkan payudara dengan air mani, cara tegangkan payudara bagi anak dara, cara tegangkan payudara cara tradisional, cara tegangkan payudara selepas bersalin, cara tegangkan payudara dengan manjakani, payudara kendur, payudara layut, payudara lanjut, payudara tegang, payudara pejal, payudara mengkal,

Takdelah hari ni buat, esok terus tegang. Memang mustahil la kan 🙁 Yang penting kena amalkan setiap hari dengan konsisten, insya Allah lama-lama akan nampak perubahan.

Urutan. Ada satu jenis urutan, memang khas untuk tegangkan payudara. Anda boleh belaar sendiri teknik urutan tersebut & urut sendiri. Atau pun, boleh cari tukang urut yang pandai. Cuma, kalau nak upah tukang urut, rasa seganlah sikit. Ye tak? Nak bagi orang lain urut bahagian tu.  Jadi, better anda belajar sendiri.

senaman tegangkan payudara, urutan tegangkan payudara, petua tegangkan payudara, tips tegangkan payudara, tegangkan payudara, tegangkan payudara dengan cepat, tegangkan payudara cara tradisional, tegangkan payudara secara semulajadi, tegangkan payudara guna putih telur, tegangkan payudara dengan shaklee, tegangkan payudara dengan putih telur, tegangkan payudara produk, produk tegangkan payudara, tegangkan payudara selepas bersalin, tegangkan payudara kendur dengan cepat, cara tegangkan payudara kendur, cara tegangkan payudara secara semulajadi, cara tegangkan payudara dengan cepat, cara tegangkan payudara dengan air mani, cara tegangkan payudara bagi anak dara, cara tegangkan payudara cara tradisional, cara tegangkan payudara selepas bersalin, cara tegangkan payudara dengan manjakani, payudara kendur, payudara layut, payudara lanjut, payudara tegang, payudara pejal, payudara mengkal,

senaman tegangkan payudara, urutan tegangkan payudara, petua tegangkan payudara, tips tegangkan payudara, tegangkan payudara, tegangkan payudara dengan cepat, tegangkan payudara cara tradisional, tegangkan payudara secara semulajadi, tegangkan payudara guna putih telur, tegangkan payudara dengan shaklee, tegangkan payudara dengan putih telur, tegangkan payudara produk, produk tegangkan payudara, tegangkan payudara selepas bersalin, tegangkan payudara kendur dengan cepat, cara tegangkan payudara kendur, cara tegangkan payudara secara semulajadi, cara tegangkan payudara dengan cepat, cara tegangkan payudara dengan air mani, cara tegangkan payudara bagi anak dara, cara tegangkan payudara cara tradisional, cara tegangkan payudara selepas bersalin, cara tegangkan payudara dengan manjakani, payudara kendur, payudara layut, payudara lanjut, payudara tegang, payudara pejal, payudara mengkal,

2. Senama payudara. Anda juga boleh amalkan senama tengangkan payudara setiap hari.

senaman tegangkan payudara, urutan tegangkan payudara, petua tegangkan payudara, tips tegangkan payudara, tegangkan payudara, tegangkan payudara dengan cepat, tegangkan payudara cara tradisional, tegangkan payudara secara semulajadi, tegangkan payudara guna putih telur, tegangkan payudara dengan shaklee, tegangkan payudara dengan putih telur, tegangkan payudara produk, produk tegangkan payudara, tegangkan payudara selepas bersalin, tegangkan payudara kendur dengan cepat, cara tegangkan payudara kendur, cara tegangkan payudara secara semulajadi, cara tegangkan payudara dengan cepat, cara tegangkan payudara dengan air mani, cara tegangkan payudara bagi anak dara, cara tegangkan payudara cara tradisional, cara tegangkan payudara selepas bersalin, cara tegangkan payudara dengan manjakani, payudara kendur, payudara layut, payudara lanjut, payudara tegang, payudara pejal, payudara mengkal,

3. Daun sireh. Layurkan daun sireh atas api, hingga panas. Bila dah suam sikit, tekapkan kat payudara. Elakkan bahagian puting. Lepas tu pakai bra macam biasa. Biarkan selama sejam. Buat setiap hari.

4. Labu. Rebus sampai lembut, biarkan sejuk. Kemudian ramas, dan tampal kat payudara. Biarkan selama 20 minit, kemudian bilas. Amalkan seminggu sekali.

5. Masker payudara. Anda boleh gaulkan 1 biji pisang masak, 1 camca teh madu asli, 1 biji telur, 1 sudu besar Aloe Vera. Lenyek pisang dengan sudu dan adun semua bahan. Lumurkan pada payudara dan urut perlahan-lahan ke atas 20 kali dan pusaran pada setiap payudara lawan jam sebanyak 20 kali. Biarkan ramuan pada payudara selama setengah jam. Lakukan 1 minggu sekali.

6. Sperma suami. Selepas bersama, lumurkan sperma suami ke payudara & biarkan kering. Protein dalam sperma adalah sangat membantu untuk menegangkan payudara.

7. Makanan tambahan untuk tegangkan payudara. Semua tips kat atas membantu menegangkan payudara dari luar. Adalah sangat penting untuk menegangkan dari dalam. Pengambilan makanan tambahan iaitu Energizing Soy Protein (ESP) & Alfalfa adalah sangat berkesan.

senaman tegangkan payudara, urutan tegangkan payudara, petua tegangkan payudara, tips tegangkan payudara, tegangkan payudara, tegangkan payudara dengan cepat, tegangkan payudara cara tradisional, tegangkan payudara secara semulajadi, tegangkan payudara guna putih telur, tegangkan payudara dengan shaklee, tegangkan payudara dengan putih telur, tegangkan payudara produk, produk tegangkan payudara, tegangkan payudara selepas bersalin, tegangkan payudara kendur dengan cepat, cara tegangkan payudara kendur, cara tegangkan payudara secara semulajadi, cara tegangkan payudara dengan cepat, cara tegangkan payudara dengan air mani, cara tegangkan payudara bagi anak dara, cara tegangkan payudara cara tradisional, cara tegangkan payudara selepas bersalin, cara tegangkan payudara dengan manjakani, payudara kendur, payudara layut, payudara lanjut, payudara tegang, payudara pejal, payudara mengkal,

Alfalfa yang juga dikenali sebagai kacip Fatimah moden, sangat berkesan untuk menegangkan & menganjalkan punggung & payudara. Percayalah, anda akan rasa payudara semakin mengkal selepas sebulan. Punggung pun makin naik. Tak percaya?

ESP kaya dengan protein yang menjadi makana utama sel kulit. Kat atas tadi ada saya ceritakan bahawa sperma suami yang kaya dengan protein berkesan untuk tegangkan payudara kan? Ia juga mengandungi kolagen yang membantu menganjalkan & menegangkan payudara. Dengan pengambilan yang konsisten, payudara anda akan makin padat, ketat dan tegang.

Saya sendiri merupakan pengamal tegar Alfalfa & ESP Shaklee, saya sendiri dah rasa kebaikan 2 vitamin ni. Memang berkesan 😉 Oh ya, kedua-dua vitamin ni juga merupakan vitamin dalam Set Kurus Shaklee, oleh itu, selain menegangkan payudara, dalam masa yang sama anda akan menjadi semakin langsing. Boleh kurus tau. Untung sangat.

Itulah dia cara tegangkan payudara dengan cepat yang paling berkesan. Pengambilan ESP & Alfalfa secara konsisten dah membantu ramai wanita mendapat kembali keyakinan diri bila payudara dah semakin mengkal, tegang, padat dan kurang layut. Anda bila lagi? Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

senaman tegangkan payudara, urutan tegangkan payudara, petua tegangkan payudara, tips tegangkan payudara, tegangkan payudara, tegangkan payudara dengan cepat, tegangkan payudara cara tradisional, tegangkan payudara secara semulajadi, tegangkan payudara guna putih telur, tegangkan payudara dengan shaklee, tegangkan payudara dengan putih telur, tegangkan payudara produk, produk tegangkan payudara, tegangkan payudara selepas bersalin, tegangkan payudara kendur dengan cepat, cara tegangkan payudara kendur, cara tegangkan payudara secara semulajadi, cara tegangkan payudara dengan cepat, cara tegangkan payudara dengan air mani, cara tegangkan payudara bagi anak dara, cara tegangkan payudara cara tradisional, cara tegangkan payudara selepas bersalin, cara tegangkan payudara dengan manjakani, payudara kendur, payudara layut, payudara lanjut, payudara tegang, payudara pejal, payudara mengkal,

Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Cepat Berkesan Dan Murah

Parut jerawat memang susah nak hilang. Nak pulak kalau parut jerawat yang jenis berlubang macam kawah, yang merah, atau pun yang hitam. Nak tak kalau saya kongsikan cara hilangkan parut jerawat dengan cepat berkesan dan murah?

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

1. Aloe Vera. Sangat berkesan untuk hilangkan parut jerawat. Ambil sepotong Aloe Vera, keluarkan lendirnya dan sapu ke muka macam masker. Biarkan sampai kering. Kemudian basuh muka hingga bersih.

2. Baking Soda. Campurkan 1 sudu teh baking soda dengan sedikit air, jangan cair sangat. Lumurkan ke muka, terutamanya kawasan berparut. Kemudian cuci muka & gunakan pelembab.

3. Minyak kelapa dara. Titiskan minyak kelapa dara ke tapak tangan dan biarkan suhu badan memanaskannya. Sapu ke muka & biarkan selama 30 minit sebelum dicuci.

4. Timun. Timun mengandungi kadar air yang sangat tinggi, juga vitamin A, vitamin C, dan magnesium yang sangat baik untuk kulit anda. Caranya mudah saja. Hiris timun segar, dan tempekkan pada kulit muka yang berparut. Biarkan setengah jam, kemudian bilas dengan air sejuk. Amalkan setiap hari sehingga parut hilang.

5. Madu. Sapukan sedikit madu ke muka sebaga masker.

6. Yogurt. Yogurt pun mampu hilangkan parut jerawat kalau digunakan sebagai masker dengan konsisten. Beli plain yogurt, sapu ke muka sebagai masker. Parut jerawat anda akan lag cepat hilang kalau yogurt tadi dicampur dengan ESP Shaklee, Vitamin C atau Vitamin E Shaklee. Nak tahu cara nak buat masker special ni? Resepinya ada dalam Ebook ekslusif saya ini:

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

7. Lemon. Ia mengandungi asid alfa hidroksil semulajadi, sejenis asid AHA yang mana fungsi utamanya ialah untuk membantu kulit baru tumbuh seterusnya mengurangkan parut jerawat. Caranya mudah sahaja.  Perah sedikit jus lemon ke dalam mangkuk. Kalau kulit anda sensitif, cairkan dengan air sejuk. Kalau tak, tak perlu cairkan. Gunakan kapas, sapukan ke muka dan biarkan kering. Setelah kering, bilas dengan air sejuk. Amalkan setiap hari.

8. Ubi Kentang. Ubi kentang kaya dengan vitamin, mineral dan kanji yang membantu menghaluskan kulit wajah & menghilangkan parut jerawat? Caranya hiris kentang nipis-nipis dan tempekkan kepada kulit muka. Lagi elok kalau dibuat hirisan tebal dan urutkan pada bahagian berparut. Biarkan sekurang-kurangnya 15 minit sebelum dibilas dengan air suam. Amalkan sekali sehari.

9. Vitamin Shaklee adalah cara hilangkan parut jerawat dengan cepat berkesan dan murah yang wajib anda amalkan kalau nak kulit cantik, berseri, flawless dan bebas jerawat.

Kalau anda ada bajet lebih, boleh ambil Shaklee Collagen Powder. Ia mengandungi kolagen terbaik yang membantu penghasilan kolagen dalam badan, terutamanya pada kulit. Bila kulit kita tinggi kolagen, ia akan memperbaiki tisu penghubung dalam kulit lalu menghasilkan sel kulit baru yang fresh, sekali gus menghilangkan parut jerawat.

Kalau anda kekurangan bajet untuk mengambil Shaklee Collagen Powder, anda boleh ambil Set Cantik Shaklee yang terdiri daripada Vitamin C, Vitamin E, dan B Complex.

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik. Vitamin larut air ini adalah antioksidan yang sangat kuat yang berkesan untuk menghilangkan parut jerawat. Ia juga terlibat dalam sintesis kolagen & membantu penghasilan kolagen stabil. Dengan cara ini, vitamin C mengelakkan pelindung kulit daripada gagal berfungsi apabila toksin muncul. Ia juga menghalang pigmentasi kulit dan boleh membantu menghilangkan parut jerawat.

Vitamin C bukan sahaja membantu menghilangkan parut jerawat, tetapi ia juga membantu mengurangkan hiperpigmentasi dan melindungi kulit daripada kerosakan daripada cahaya matahari.

Anda perlu mengambil sekurang-kurangnya 1000mg vitamin C setiap hari untuk merawat dan menghilangkan parut jerawat.

Vitamin E adalah antioksidan yang sangat berkesan dan bertanggungjawab untuk menyerap spesies oksigen reaktif yang dihasilkan daripada metabolisme lemak. Ia juga terlibat dalam pertumbuhan semula tisu yang diperlukan untuk membaiki luka, dan parut. Termasuk parut jerawat. Kesan antioksidan vitamin E adalah sangat penting untuk merawat parut jerawat. Anda perlu mengambil 400 IU vitamin E setiap hari.

B Complex mengandungi Thiamine (B1) yang merupakan antioksidan yang meningkatkan peredaran darah di kulit, sekali gus membantu mengurangkan parut jerawat.  Pyridoxine, atau vitamin B6, berfungsi merawat parut jerawat dengan mengawal paras hormon & mengurangkan tindak balas keradangan.

Kalau anda ada bajet, boleh ambil ESP Shaklee.  Protein merupakan makanan utama kulit. Bila kita ambil ESP Shaklee, kita membekalkan protein yang mencukupi kepada tubuh badan, dan kulit mendapat makanan yang secukupnya. Apabila kulit mendapat makanan yang cukup, ia akan membantu penghasilan kulit baru yang cantik & menghilangkan parut jerawat.

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

Betul ke vitamin Shaklee berkesan hilangkan parut jerawat? Ada testimoni tak? Mestilah ada 😉

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

 

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

 Cantik betul dorang semua bila parut jerawat dah takde, kan? Sekarang anda dah tahu cara hilangkan parut jerawat dengan cepat berkesan dan murah, iaitu vitamin Shaklee. Nak dapatkan vitami Shaklee untuk hilangkan parut jerawat? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik dan harga istimewa.

hilangkan parut jerawat, hilangkan parut jerawat dengan kunyit, hilangkan perut jerawat berlubang, hilangkan parut jerawat dengan cepat, hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, hilangkan parut jerawat hitam, hilangkan parut jerawat hitam di muka, hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut jerawat di badan, hilangkan parut jerawat dengan madu, cara hilangkan parut jerawat, cara hilangkan parut jerawat merah, cara hilangkan parut jerawat hitam, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat, cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu, cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan berkesan, cara hilangkan parut jerawat dalam masa 3 hari, cara hilangkan parut jerawat berlubang, cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis, cara hilangkan parut jerawat badan, cara menghilangkan parut jerawat,

Petua Hilangkan Parut Melecur Dan Terbakar Yang Dijamin Berkesan

Anda ada parut melecur dan terbakar akibat terkena air panas, minyak panas, atau disambar api? Tak kisahlah parut tu ada kat muka, lengan, atau bahagian tubuh mana sekali pun, insya Allah petua ini berguna untuk anda. Jom saya kongsikan petua hilangkan parut melecur dan terbakar yang dijamin berkesan.

shaklee hilangkan parut, shaklee untuk hilangkan parut, shaklee parut melecur, shaklee parut terbakar, shaklee hilangkan parut melecur, shaklee hilangkan parut terbakar, parut terbakar, parut melecur, hilangkan parut terbakar, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut terbakar, petua hilangkan parut kesan terbakar, ubat hilangkan parut terbakar, krim hilangkan parut terbakar,

Kalau luka terbakar & melecur baru je berlaku, anda boleh kurangkan kesakitan dan pedih dengan cara:

  1. Pecahkan sebiji telur dalam bekas dan kacau. Gunakan kapas, sapu telur tu kat tempat yang tercedera. Rasa panas dan sakit akan kurang.
  2. Bancuh garam dengan air. Pastikan bancuhan itu pekat. Sapu kat tempat luka. Ianya akan mengurangkan kesakitan.
  3. Getah pelepah pisang juga amat berguna. Sapukan getah tersebut kat tempat yang sakit. Biarkan seketika hingga sakit reda. Jangan basuh dengan air sebab ianya akan menyebabkan luka melepuh.
  4. Sapukan serbuk kopi katluka. Biarkan 10-15 minit kemudian baru buang. Insya ALLAH kulit takkan melepuh dan sakit akan kurang.
  5. Sapukan mentega kat luka. Insya ALLAH sakit akan kurang.
  6. Boleh juga guna kapur sireh. Sapu kat tempat yang melecur dan biar hingga kering. Sapu berulang kali. Rasa pedih dan sakit akan hilang.
  7. Sapukan tepung kat tempat luka. Biarkan seketika. Insya ALLAH akan meredakan kesakitan dan tidak tinggalkan kesan melepuh.

shaklee hilangkan parut, shaklee untuk hilangkan parut, shaklee parut melecur, shaklee parut terbakar, shaklee hilangkan parut melecur, shaklee hilangkan parut terbakar, parut terbakar, parut melecur, hilangkan parut terbakar, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut terbakar, petua hilangkan parut kesan terbakar, ubat hilangkan parut terbakar, krim hilangkan parut terbakar,

Untuk menghilangkan parut melecur & terbakar, anda boleh amalkan petua berikut:

1. Kulit kayu manis + bedak sejuk. Sediakan dua batang kulit kayu manis dan segenggam bedak sejuk. Tumbuk atau blend kulit kayu manis hingga menjadi serbuk halus. Campur kedua bahan & bancuh dengan air. Kemudian lumurkan pada parut. Lakukan sekerap mungkin. Lama kelamaan parut akan pudar dan hilang.

2. Daun lidah buaya. Ambil daun lidah buaya, belah daun supaya lendirnya keluar. Sapukan lendir daun lidah buaya pada parut. Lakukan tiga kali dalam seminggu. InsyaAllah, parut akan hilang.

3. Asam jawa. Ambil sedikit asam jawa, campur sedikit air & ramaskan. Jangan terlalu cair. Sapukan pada tempat yang berparut.  Biarkan sehingga kering. Seelok-eloknya lakukan pada waktu malam sebelum tidur. InsyaAllah, setelah beberapa lama, parut akan pudar.

4. Produk Shaklee. Anda juga boleh hilangkan parut melecur & terbakar dengan mengamalkan produk Shaklee. Jom baca kisah macam mana ibu ni menghilangkan parut melecur anaknya dalam masa 9 hari je 😉

Itulah dia petua hilangkan parut melecur dan terbakar yang dijamin berkesan. Semoga bermanfaat. Nak cuba hilangkan parut dengan produk Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

shaklee hilangkan parut, shaklee untuk hilangkan parut, shaklee parut melecur, shaklee parut terbakar, shaklee hilangkan parut melecur, shaklee hilangkan parut terbakar, parut terbakar, parut melecur, hilangkan parut terbakar, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut terbakar, petua hilangkan parut kesan terbakar, ubat hilangkan parut terbakar, krim hilangkan parut terbakar,

Cara Hilangkan Parut Melecur Yang Paling Berkesan Dalam Masa 9 Hari

Anda mempunyai parut melecur terkena air panas, minyak panas, atau luka kesan terbakar? Tengah mencari tips paling berkesan untuk hilangkan parut supaya kulit cantik seperti sedia kala? Khas untuk anda, jom saya kongsikan cara hilangkan parut melecur yang paling berkesan dalam masa 9 hari.

parut melecur, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur di muka, cara hilang parut melecur, petua hilangkan parut kesan melecur, parut kesan melecur,

Gambar kat atas ni adalah testimoni sebenar, bagai mana parut luka melecur hilang dalam masa 9 hari. Kisahnya, adik ni tengah tengok mak dia bakar sampah. Takde siapa yang tahu rupanya dalam longgokan sampah yang tengah dibakar tu ada sebotol penyegar udara Ambi Pur. Botol tu meletup, api naik marak lalu menyambar muka adik ni. Habis muka adik ni melecur.

Nak tahu cara hilangkan parut melecur yang paling berkesan dalam masa 9 hari? Ini adalah cerita dari mak adik ni, apa yang dia sapu sehingga muka adik ni kembali elok dalam tempoh 9 hari:

” masa kena tu Liza sapu dengan Herbal Cream..esok pagi cuci tempat terbakar dengan Basic H dan sapu Herbal Cream.keesokkan tempat terbakar jadi hitam sesangat cam dlm gambr tu..next day kulit yg terbkar dh menggelembung. bnyk tempat gakla yg menggelembung..hari ke3 kulit dh kering dh menggelupas ckit2.smpila hari ke 9. totally kulit dh habis menggelupas.tggl proses nk ilangkan parut jer. Liza sapu dengan Vit E 3x sehari..dlm pada masa yg sama Liza bg Haziq Mealshake, Chewable Vit C ”

Alhamdulillah, semuanya produk berkualiti dari Shaklee. Nak tahu macam mana produk-produk ni berfungsi?

Krim Herbal Blend merupakan krim serbaguna yang menenangkan kulit. Ia mempunyai rasa dingin yang membantu menyejukkan kulit sekali gus memulihkan luka melecur kesan terbakar.

parut melecur, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur di muka, cara hilang parut melecur, petua hilangkan parut kesan melecur, parut kesan melecur,

Basic H merupakan pencuci serbaguna yang digunakan cuma sedikit sebagai bancuhan air untuk cucian luka bagi mengelakkan jangkitan kuman pada luka dan membantu mengeringkan luka.

parut melecur, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur di muka, cara hilang parut melecur, petua hilangkan parut kesan melecur, parut kesan melecur,

Vitamin C membantu pembentukan kolagen semulajadi kulit bagi menggalakkan kulit baru tumbuh dengan cepat. Ia juga meningkatkan imuniti tubuh bagi mengelakkan jangkitan kuman pada luka.

parut melecur, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur di muka, cara hilang parut melecur, petua hilangkan parut kesan melecur, parut kesan melecur,

Vitamin E membantu mengurangkan parut luka.

parut melecur, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur di muka, cara hilang parut melecur, petua hilangkan parut kesan melecur, parut kesan melecur,

Mealshakes mengandungi 24 vitamin dan mineral yang sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun ke atas. Protein amat diperlukan bagi memperbaharui sel-sel kulit yang telah mati dan mempercepatkan proses pemulihan kulit dan mengurangkan kesan parut. Bagi orang dewasa, Mealshakes digantikan dengan Energizing Soy Protein (ESP).

parut melecur, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur di muka, cara hilang parut melecur, petua hilangkan parut kesan melecur, parut kesan melecur,

Itulah dia 5 produk Shaklee yang berkesan menghilangkan parut melecur dalam masa 9 hari. Of course, tempoh masa yang diambil adalah sangat pendek kerana mak adik ni terus gunakan produk Shaklee sejurus selepas luka melecur berlaku. Kalau parut melecur anda sudah agak lama, semestinya akan ambil masa yang lebih lama untuk sembuh. Lagi lama parut, lagi lama masa yang diambil untuk dihilangkan. Tapi jangan risau, ia juga berkesan untuk parut lama. Cuma perlu bersabar sikit untuk nampak kesan 😉

Semoga cara hilangkan parut melecur yang paling berkesan dalam masa 9 hari itu tadi bermanfaat untuk anda. Anda juga boleh amalkan petua hilangkan parut melecur berikut. Anda ada parut melecur? Nak hilangkannya untuk selama-lamanya? Jangan berlengah lagi. Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

parut melecur, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur, cara hilangkan parut melecur di muka, cara hilang parut melecur, petua hilangkan parut kesan melecur, parut kesan melecur,

Testimoni Set Naikan Berat Badan Shaklee

Alhamdulillah, semakin dekat nak raya, semakin ramai yang order Set Naikkan Berat Badan Shaklee. Semua nak nampak cantik dipagi raya kan? Insya Allah, dengan pengambilan yang konsisten mengikut aturan makan & dos yang betul, selain mengamalkan tips tambah berat badan ini, pasti anda akan berpuas hati. Tak percaya? Jom tengok testimoni Set Naikan Berat Badan Shaklee dari pelanggan saya yang berpuas hati:

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

Sebenarnya banyak lagi testimoni dari pelanggan saya yang berjaya menaikkan berat badan dengan set ini, tapi tak sempat nak compile semuanya. Insya Allah nanti bila free saya akan update. Oh ya! Ini pula testimoni pengguna Set Naikkan Berat Badan Shaklee dari pengguna Shaklee yang lain:

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

 Wahhhhh! Excited dibuatnya bila baca testimoni Set Naikkan Berat Badan Shaklee tu tadi kan. Anda dah lama kurus kering? Rasa macam nak terbang je bila ditiup angin? Jom dapatkan berat badan ideal dengan Set Naikkan Berat Badan Shaklee. Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

testimoni mealshakes, testimoni shaklee menaikkan berat badan,  cara menaikkan berat badan dalam waktu singkat, cara menaikkan berat badan wanita, cara menaikkan berat badan dengan shaklee, tips menaikkan berat badan, menaikkan berat badan, petua menaikkan berat badan, ubat menaikkan berat badan, produk menaikkan berat badan, shaklee tambah berat badan,

Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

Berbicara tentang asma, hanya ibu bapa dengan anak asma yang memahami betapa sedihnya perasaan bila tengok anak tercungap-cungap tak cukup nafas bila diserang asma. Jika anak anda ada asma, elakkan perkara yang menjadi punca asma dan kenal-pasti tanda serangan asma. Anda juga boleh amalkan petua hilangkan asma supaya anak tak semput lagi.

shaklee asma, shaklee untuk asma, hilangkan asma dengan shaklee, asma, lelah, semput, hilangkan asma, petua merawat asma, petua menghilangkan asma, petua kurangkan asma, hilangkan lelah, hilangkan semput, petua asma, petua lelah, petua semput, petua hilangkan asma, petua hilangkan asma bayi, petua hilangkan asma kanak-kanak, petua hilangkan asma baby, petua hilangkan batuk asma, petua hilangkan kahak asma, petua hilangkan batuk dan asma, petua nak hilangkan asma,

1. Hati unta kering. Hati unta kering boleh dibeli di Mekah & Madinah. Biasanya dikirim kepada mereka yang menunaikan haji atau umrah. Insya Allah, berkesan. Ada beberapa cara untuk memasak hati unta kering, boleh pilih yang mana satu mudah untuk anak makan.

2. Madu. Sesuai untuk anak setahun ke atas. Berikan 1 sudu madu asli setiap pagi.

3. Habbatus sauda. Ubat bagi semua penyakit kecuali mati. Berikan 7 biji Habbatus sauda kepada anak setiap hari. Boleh ditabur diatas makanan atau dicampur dengan madu.

4. Daun ati-ati. Setiap malam sebelum tidur, ambil sehelai daun ati-ati, basahkan. Gosokkan ke dada anak sehingga daun menjadi kering, sambil membaca Al-Fatihah & mohon kepada Allah supaya penyakit asma anak kita dihilangkan.

5. Bawang putih & minyak kelapa dara. Tumbuk bawang putih, campurkan dengan minyak kelapa dara. Sapukan ke dada & belakang anak 2 kali seminggu.

6. Bunga kenanga. Ambil 3 kuntum bunga kenanga, celur dalam semangkuk air panas. Biarkan seketika. Buang buang tersebut & minum airnya. Amalkan setiap minggu.

7. Daun sireh. Layurkan diatas api. Biarkan suam, tampalkan ke dada anak.

8. Daun pegaga. Keringkan secekak daun pegaga, kemudian rebus. Berikan anak minum airnya.

9. Susu Kambing. Amalan meminum susu kambing setiap pagi juga adalah petua hilangkan asma yang berkesan.

shaklee asma, shaklee untuk asma, hilangkan asma dengan shaklee, asma, lelah, semput, hilangkan asma, petua merawat asma, petua menghilangkan asma, petua kurangkan asma, hilangkan lelah, hilangkan semput, petua asma, petua lelah, petua semput, petua hilangkan asma, petua hilangkan asma bayi, petua hilangkan asma kanak-kanak, petua hilangkan asma baby, petua hilangkan batuk asma, petua hilangkan kahak asma, petua hilangkan batuk dan asma, petua nak hilangkan asma,

10. Daun sireh, lada putih dan minyak kayu putih. Tumbuk 7 helai daun sireh hingga lumat bersama satu sudu teh lada putih. Kemudian, campurkan minyak kayu putih secukupnya. Sapukan pada dada serta leher anak setiap malam sebelum tidur.

11. Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu  bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak Shaklee kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

shaklee asma, shaklee untuk asma, hilangkan asma dengan shaklee, asma, lelah, semput, hilangkan asma, petua merawat asma, petua menghilangkan asma, petua kurangkan asma, hilangkan lelah, hilangkan semput, petua asma, petua lelah, petua semput, petua hilangkan asma, petua hilangkan asma bayi, petua hilangkan asma kanak-kanak, petua hilangkan asma baby, petua hilangkan batuk asma, petua hilangkan kahak asma, petua hilangkan batuk dan asma, petua nak hilangkan asma,

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia petua hilangkan asma supaya anak tak semput lagi. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda.   Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

shaklee asma, shaklee untuk asma, hilangkan asma dengan shaklee, asma, lelah, semput, hilangkan asma, petua merawat asma, petua menghilangkan asma, petua kurangkan asma, hilangkan lelah, hilangkan semput, petua asma, petua lelah, petua semput, petua hilangkan asma, petua hilangkan asma bayi, petua hilangkan asma kanak-kanak, petua hilangkan asma baby, petua hilangkan batuk asma, petua hilangkan kahak asma, petua hilangkan batuk dan asma, petua nak hilangkan asma,

Punca Asma Di Kalangan Kanak-Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

Sebelum ini saya ada bercerita tentang tanda asma di kalangan kanak-kanak & apa yang patut dilakukan bila anak diserang asma. Kali ni saya nak kupas pula tentang punca asma di kalangan kanak-kanak yang ramai ibu bapa tak tahu.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

1. Genetik. Kebiasannya, jika ibu atau bapa mempunyai penyakit asma, resdung, atau dermatitis, anak mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat penyakit asma. Malangnya, ini adalah faktor yang tak dapat dielakkan.

2. Debu. Persekitaran yang berhabuk dan berdebu juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak. Oleh itu, elakkan persekitaran sedemikian.

3. Bulu kucing atau anjing. Binatang perliharaan di rumah akan menyebabkan bulu berterbangan. Bila bulu tersebut disedut oleh anak dan masuk ke dalam paru-paru, ia boleh menjadi punca asma.

4. Asap rokok. Asap rokok adalah punca asma pada kanak-kanak yang paling utama. Ke mana kita pergi, asap rokok berleluasa. Sebagai ibu bapa, menjadi tanggung jawab untuk melindungi anak dari asap rokok yang merbahaya.

5. Udara tercemar. Selain asap rokok, udara tercemar yang dipenuhi asap dari ekzos kereta & pembakaran terbuka juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak.

6. Jerebu. Tiap kali jerebu, pastinya bilangan anak yang diserang asma akan meningkat. Oleh itu, kuarantin anak anda di dalam rumah tiap kali negara dilanda jerebu. Kurangkan aktiviti luar.

7. Alahan kepada ubat. Ada juga anak yang mendapat asma akibat alahan kepada ubatan.

8. Alahan kepada makanan, terutamanya makanan sejuk. Ada sesetengah makanan boleh menjadi pencetus asma. Macam anak bongsu saya, cendawan tiram adalah makanan yang akan menyebabkan dia diserang asma. Kenal pasti apakah makanan yang menjadi pencetus asma dan elakkannya sama sekali.

9. Pewangi kereta & rumah. Pewangi kereta & pewangi rumah mengandungi bahan kimia. Apabila anak kita sedut, ia boleh menjadi punca asma.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

10. Cuaca terlalu sejuk. Cuaca sejuk, terutamanya pada musim hujan juga adalah punca asma pada kanak-kanak. Cuaca sejuk di kawasan pergunungan & aircond juga mempunyai kesan yang sama.

11. Alahan kepada benda. Ada juga anak yang terkena asma kerana alahan kepada benda seperti serat kapas, permaidani, kain bulu, dan sebagainya.

12. Serangga rumah. Serangga rumah yang sering dikaitkan dengan alahan asma ialah lipas. Lipas yang mati menjadi kering dan kemudian hancur menjadi serbuk yang tersangat ringan untuk diapungkan oleh udara yang bergerak. Apabila ia disedut kedalam paru-paru anak, ia boleh menjadi punca asma.

13. Terlalu aktif.  Aktiviti senaman yang bertenaga seperti lumba lari, bola sepak, bola jaring yang menyebabkan anak terlalu penat juga boleh menjadi punca asma.

14. Terlalu penat. Kepenatan yang melampau juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak. Contohnya terlalu banyak bermain, terlalu banyak berjalan, dan sebagainya.

15. Terlalu panas. Keadaan yang terlalu panas boleh menyebabkan perasaan rimas & sukar bernafas lalu menyebabkan berlakunya serangan asma.

16. Persekitaran sesak. Seperti keadaan yang terlalu panas, persekitaran sesak seperti orang yang berpusu-pusu membeli-belah di Jalan TAR sepanjang bulan Ramadhan juga boleh menjadi punca asma. Elakkan membawa anak anda ke kawasan yang terlalu sesak.

Apa Nak Buat Kalau Anak Mendapat Serangan Asma?

1. Tegakkan badan anak. Dudukkan anak dan sokong belakangnya dengan bantal.

2. Anda juga boleh dudukkan anak di atas kerusi dan sendalkan lengannya pada belakang kerusi supaya beban pada dada dapat diringankan. Kedudukan ini membolehkan otot dada mengeluarkan udara dengan lebih cekap.

3. Kalau ada inhaler atau nebulizer, boleh berikan kepada anak mengikut dos yang diberikan.

4. Tepuk percussion bagi mengeluarkan kahak. Caranya mudah sahaja. Tiarapkan anak dengan meletakkan bantal di bawah dada supaya tinggi, kemudian tepuk belakang anak dengan kuat. Tepukan percussion akan membantu mengeluarkan kahak & melegakan asma anak anda. Ubah posisi anak seperti gambar di bawah.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

5. Kalau asma anak anda tidak berkurangan, bawa anak berjumpa doktor dengan segera. Dalam perjalanan atau semasa menunggu giliran, alihkan perhatian anak supaya tidak tertumpu kepada serangan asma yang dihadapi.

6. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia punca asma pada kanak-kanak yang ramai ibu bapa tak tahu. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

asma, punca asma, punca anak kena asma, punca anak terkena asma,punca anak diserang asma, punca asma pada kanak-kanak, punca asma di kalangan kanak-kanak, punca kanak-kanak asma, punca anak asma, punca bayi asma,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...