Punca Keguguran Yang Tak Semua Orang Tahu

Anda keguguran & tertanya-tanya apa punca dan tanda keguguran? Ramai wanita mengalami keguguran tanpa disedari. Tau-tau turun darah & berasa sakit perut. Kali ni saya nak kongsikan apakah punca keguguran yang tak semua orang tahu.

keguguran, keguguran kandungan, keguguran janin, keguguran berulang,  punca keguguran, penyebab keguguran, keguguran spontan, penjagaan selepas keguguran, keguguran kandungan 8 minggu, keguguran kandungan 2 minggu, punca-punca keguguran, keguguran tanpa pendarahan, punca keguguran janin, punca keguguran kandungan, punca keguguran kandungan 4 bulan, makanan punca keguguran kandungan, punca keguguran awal kandungan, punca keguguran janin, punca keguguran berulang, punca keguguran di awal kehamilan, punca keguguran dalam kandungan, punca keguguran awal kandungan, apa punca keguguran, apakah sebab keguguran, apa sebab keguguran, apa sebab terjadinya keguguran, apa sebab sering keguguran, apa sebab wanita keguguran, penyebab keguguran, penyebab keguguran pada awal kandungan, penyebab keguguran spontan, penyebab keguguran di awal kehamilan, penyebab keguguran trimester pertama, penyebab keguguran kandungan, penyebab keguguran berulang, penyebab keguguran awal kehamilan,

 Punca Keguguran Yang Tak Semua Orang Tahu

Di antara punca keguguran ialah:

 1. Kromosom yang tidak normal

Mengikut kajian perubatan, 60% daripada penyebab keguguran adalah disebabkan oleh kromosom yang tidak normal atau dikenali juga sebagai Blighted Ovum. Kromosom adalah struktur kecil di dalam sel yang membawa unsur-unsur genetik berjumlah 23 pasang, satu set dari ibu dan satu set dari bapa. Kadang kala apabila telur dan sperma bertemu, salah satu dari kromosom menjadi rosak dan embrio yang terhasil mempunyai kromosom yang tidak normal yang akan mengakibatkan keguguran.

Sekiranya anda mengalami keguguran buat pertama kali, jangan terlalu risau. Kemungkinan untuk anda hamil lagi dan melahirkan anak yang sihat adalah tinggi. Walau bagaimanapun, jika kehamilan kedua juga mengalami keguguran,  tisu janin anda perlu dihantar ke makmal untuk ujian kromosom. Sekiranya keputusan didapati normal, ujian-ujian yang lebih terperinci akan disarankan. Jika ujian mendapati  kromosom pada tisu janin  tidak normal, anda akan dirujuk kepada pakar genetik.

2. Kecacatan pada sistem peranakan

Jika anda dilahirkan dengan rahim yang tidak normal, keguguran mudah berlaku kerana embrio yang tersenyawa gagal tertanam dengan sempurna. Mengikut kajian perubatan, kecacatan pada rahim seperti Bicornuate Uterus atau Uterine Septum menjadi penyebab kepada 10 peratus daripada keseluruhan keguguran. Pangkal rahim yang longgar atau dipanggil “cervical incompetence” juga boleh menyebabkan keguguran dan ia kerap terjadi pada awal trimester kedua. Ini kerana  janin yang semakin membesar menyebabkan tekanan dalam rahim semakin tinggi lalu mengakibatkan  pangkal rahim terbuka dan janin akan gugur dengan sendiri.

Anda akan disarankan menjalani ujian Hysteroscopi atau Laparoscopi untuk memastikan samada anda mengalami ketidaknormalan pada rahim. Sekiranya anda disahkan mengalami kecacatan sistem peranakan, pembedahan yang sesuai mungkin akan disarankan. Sekiranya pangkal rahim anda longgar, doktor mungkin akan mengesyorkan pembedahan ikat pangkal rahim atau cervical cerclage.

3. Masalah ketumbuhan pada sistem peranakan

Masalah lain seperti fibroid juga boleh mengganggu sistem peranakan anda dengan menghalang implantasi yang sempurna dan boleh menyebabkan keguguran. Penyakit endometriosis juga dikaitkan dengan keguguran kerana bahan kimia dari sista endometriosis adalah toksik terhadap janin dan boleh menyebabkan keguguran.

Sekiranya anda mengalami fibroid, pembedahan membuang fibroid yang dipanggil myomectomy mungkin akan disarankan. Jika endometriosis menjadi punca masalah anda, pembedahan membuang sista dan tisu-tisu endometriosis juga akan disarankan oleh doktor. Walau bagaimana pun, sekiranya anda enggan melakukan pembedahan, terdapat beberapa vitamin Shaklee yang boleh mengatasi masalah fidroid & endometriosis.

keguguran, keguguran kandungan, keguguran janin, keguguran berulang,  punca keguguran, penyebab keguguran, keguguran spontan, penjagaan selepas keguguran, keguguran kandungan 8 minggu, keguguran kandungan 2 minggu, punca-punca keguguran, keguguran tanpa pendarahan, punca keguguran janin, punca keguguran kandungan, punca keguguran kandungan 4 bulan, makanan punca keguguran kandungan, punca keguguran awal kandungan, punca keguguran janin, punca keguguran berulang, punca keguguran di awal kehamilan, punca keguguran dalam kandungan, punca keguguran awal kandungan, apa punca keguguran, apakah sebab keguguran, apa sebab keguguran, apa sebab terjadinya keguguran, apa sebab sering keguguran, apa sebab wanita keguguran, penyebab keguguran, penyebab keguguran pada awal kandungan, penyebab keguguran spontan, penyebab keguguran di awal kehamilan, penyebab keguguran trimester pertama, penyebab keguguran kandungan, penyebab keguguran berulang, penyebab keguguran awal kehamilan,

4. Masalah Immunologi

Terdapat masalah perubatan di mana badan wanita hamil mengeluarkan antibodi yang boleh menyerang janin dan menyebabkan keguguran berlaku. Masalah ini dikenali sebagai Sindrom Antiphospholipid terjadi disebabkan janin yang terbentuk dari sperma dianggap sebagai objek asing atau virus pada tubuh wanita hamil. Tubuh wanita seterusnya akan membentuk antibodi dan menyerang janin yang terbentuk dan berlakulah keguguran.

Walaupun rawatan terhadap masalah ini masih dalam peringkat eksperimen dan hasilnya tidak begitu memuaskan, doktor selalunya akan menyarankan rawatan ubat aspirin, heparin atau steroid untuk mengurangkan risiko keguguran anda.

5. Penyakit perubatan yang tidak terkawal

Penyakit seperti  tiroid, kencing manis, darah tinggi, dan buah pinggang yang kronik dikaitkan dengan persekitaran yang tidak sesuai untuk janin hidup dengan sihat seterusnya akan menjurus kepada masalah keguguran. Pastikan masalah perubatan anda terkawal sebelum merancang untuk hamil. Jumpa doktor dan tukar cara hidup kepada yang lebih sihat.

6. Sindrom Ovari Polisistik (PCOS)

Dalam kes PCOS, tahap ketidakseimbangan hormon menyebabkan ovulasi menjadi tidak teratur dan haid tidak menentu. Di samping terdedah kepada risiko kencing manis, PCOS juga menyebabkan pesakit kebal pada insulin dan menghalang lapisan endometrium menjadi matang dan tidak begitu reseptif terhadap tumbesaran janin. Ini boleh menjadi punca kepada keguguran berulang. Kajian menunjukkan 10-20 peratus wanita yang kerap gugur didapati mengalami PCOS.

Jumpa doktor anda untuk memastikan anda bebas dari kencing manis sebelum hamil. Doktor mungkin akan menyarankan Pil Metformin sekiranya anda kebal pada insulin.Pastikan berat badan anda dalam BMI yang optimal dengan bersenam dan diet yang sesuai. Set kurus Shaklee boleh membantu anda untuk kurus dengan cepat.

7. Jangkitan Kuman

Jangkitan kuman seperti rubella, cytomegalovirus, toxoplasmosis dan bacterial vaginosis boleh menyebabkan keguguran, tetapi ia jarang jarang terjadi. Agak sukar untuk mendapatkan jangkitan rubella disebabkan pemberian vaksin diperingkat sekolah dan risiko untuk toxoplasmosis semasa hamil pula adalah kurang dari 0.2%.

Toxoplasmosis adalah disebabkan bakteria didalam najis kucing. Sekira anda pengemar kucing, keguguran bukan sebab untuk anda membuang kucing anda kerana kemungkinan besar anda sudah pun imun pada jangkitan ini, jadi risiko janin terjangkit dengan jangkitan toxoplasmosis adalah sangat rendah. Kajian perubatan menunjukkan 60% wanita sudahpun imun kepada toxoplasma sebelum mereka hamil lagi. Walau bagaimana pun, jumpa doktor sekiranya anda risau keguguran anda mungkin berpunca dari jangkitan kuman. Ujian darah boleh mengesahkan anda pernah mengidap penyakit ini tetapi mungkin tidak dapat memberikan jawapan samada ia penyebab keguguran anda. Rawatan Antibiotik mungkin akan disarankan.

keguguran, keguguran kandungan, keguguran janin, keguguran berulang,  punca keguguran, penyebab keguguran, keguguran spontan, penjagaan selepas keguguran, keguguran kandungan 8 minggu, keguguran kandungan 2 minggu, punca-punca keguguran, keguguran tanpa pendarahan, punca keguguran janin, punca keguguran kandungan, punca keguguran kandungan 4 bulan, makanan punca keguguran kandungan, punca keguguran awal kandungan, punca keguguran janin, punca keguguran berulang, punca keguguran di awal kehamilan, punca keguguran dalam kandungan, punca keguguran awal kandungan, apa punca keguguran, apakah sebab keguguran, apa sebab keguguran, apa sebab terjadinya keguguran, apa sebab sering keguguran, apa sebab wanita keguguran, penyebab keguguran, penyebab keguguran pada awal kandungan, penyebab keguguran spontan, penyebab keguguran di awal kehamilan, penyebab keguguran trimester pertama, penyebab keguguran kandungan, penyebab keguguran berulang, penyebab keguguran awal kehamilan,

8. Gaya Hidup tidak sihat (Rokok, Alkohol, Dadah, Toksin Alam Sekitar)

Kajian perubatan mendapati Nikotin yang disedut dari rokok dapat mengalir ke dalam darah dan menebusi uri anda dan seterusnya mengganggu bekalan darah dan pertumbuhan janin. Statistik menunjukkan perokok mempunyai dua kali risiko untuk gugur berbanding dengan bukan perokok. Minum alkohol yang keterlaluan juga dikaitkan dengan keguguran. Kajian juga menunjukkan wanita yang bekerja di ladang, di bilik operasi, pejabat dan klinik pergigian makmal mempunyai kadar keguguran yang lebih tinggi dari biasa di atas sebab-sebab yang tidak diketahui.

Elakkan semua tabiat yang boleh merosakkan badan anda sebelum mencuba untuk hamil bagi memastikan kandungan yang sihat. Sekiranya anda mengesyaki tempat kerja anda boleh memberikan kesan terhadap kehamilan anda, beritahu doktor anda tentang kerisauan anda.

Itulah dia punca keguguran yang tak semua orang tahu. Anda boleh mengurangkan risiko keguguran dengan mengelakkan perkara yang saya sebutkan diatas dan mengamalkan Set Ibu Mengandung Shaklee yang mengandungi semua nutrien yang diperlukan oleh ibu dan bayi dalam kandungan. Hubungi saya untuk mendapatkan Set Ibu Mengandung Shaklee anda hari ini.

keguguran, keguguran kandungan, keguguran janin, keguguran berulang,  punca keguguran, penyebab keguguran, keguguran spontan, penjagaan selepas keguguran, keguguran kandungan 8 minggu, keguguran kandungan 2 minggu, punca-punca keguguran, keguguran tanpa pendarahan, punca keguguran janin, punca keguguran kandungan, punca keguguran kandungan 4 bulan, makanan punca keguguran kandungan, punca keguguran awal kandungan, punca keguguran janin, punca keguguran berulang, punca keguguran di awal kehamilan, punca keguguran dalam kandungan, punca keguguran awal kandungan, apa punca keguguran, apakah sebab keguguran, apa sebab keguguran, apa sebab terjadinya keguguran, apa sebab sering keguguran, apa sebab wanita keguguran, penyebab keguguran, penyebab keguguran pada awal kandungan, penyebab keguguran spontan, penyebab keguguran di awal kehamilan, penyebab keguguran trimester pertama, penyebab keguguran kandungan, penyebab keguguran berulang, penyebab keguguran awal kehamilan,

Nutrien Yang Diperlukan Oleh Ibu Mengandung

Bagi memastikan bayi dalam kandungan membesar dengan sihat, ibu mengandung perlu mengambil makanan yang mengandungi semua nutrien yang diperlukan.  Disamping mendapatkan rehat yang mencukupi bagi memastikan tahap kesihatan ibu dan bayi dalam keadaan yang baik. Jom saya kongsikan apakah nutrien yang diperlukan oleh ibu mengandung:
nutrien ibu hamil, nutrien ibu hamil trimester pertama, nutrien ibu mengandung,  nutrien ibu hamil muda, nutrisi ibu mengandung, nutrisi ibu hamil, nutrisi ibu hamil trimester pertama, nutrisi ibu hamil muda, keperluan nutrisi ibu mengandung, gizi ibu mengandung, nutrisi makana ibu mengandung, nutrisi untuk ibu mengandung, nutrisi ibu hamil timester kedua, nutrisi ibu hamil 7 bulan, nutrisi ibu kali bulan pertama, nutrisi ibu mengandung trimester ketiga,  pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan ibu mengandung, makanan ibu mengandung 3 bulan, pemakanan ibu mengandung 3 bulan,  diet ibu mengandung, diet ibu mengandung yahudi, diet ibu mengandung kencing manis, diet ibu mengandung diabetis,
 
Nutrien Yang Diperlukan Oleh Ibu Mengandung
1. Protein – Meningkatkan tahap kepekaan & tenaga anda. Protein membantu membekalkan nutrien dalam membentuk organ, pancaindera & sistem tubuh bayi. Dalam masa yang sama, ia juga memberikan tenaga berterusan supaya ibu tidak cepat letih, selain mencantikkan kulit. Ia juga membantu mengurangkan stretch-mark. Baca testimoni ibu mengandung yang mengamalkan ESP di sini. Pengambilan protein yang mencukupi adalah penting terutama sekali diawal kehamilan anda bagi mengelakkan kejadian pendarahan diawal kehamilan. Makanan yang mengandungi protein termasuklah ikan, ayam, daging dan telur. Kekacang, susu, keju dan tofu. Anda juga boleh mengambil ESP Shaklee sebagai supplement disepanjang tempoh kehamilan anda.
2 .Karbohidrat – Ia merupakan anti stres dan memberi ketenangan. Karbohidrat merangsang pelepasan insulin ke dalam aliran darah. Ia akan mengeluarkan asid amino dari dalam darah  yang akan diserap ke dalam serotonin. Kerana itulah ramai yang berdiet akan mengalami depresi selama lebih kurang dua minggu kerana tahap pengambilan karbohidrat yang terlalu rendah. Selain itu karbohidrat juga memberikan anda tenaga.  Makanan yang mengandungi karbohidrat termasuklah roti, gandum, nasi, emping dan buah-buahan. 
3. Asid Folik – Mencegah dipresi. Kekurangan asid folik boleh mengakibatkan paras serotonin di dalam otak menurun. 200 mikrogram mencukupi untuk mengatasi dipresi dan jumlah ini boleh didapati dari sayur bayam atau meminum segelas jus oren. Anda juga boleh mengambil B Complex Shaklee semasa hamil kerana B complex kaya dengan acid folic & ia adalah vitamin yang memberikan anda mood gembira. 
4. Selenium – Mencegah dari cepat marah. Kemurungan, keradangan, degil dan susah hati berlaku kerana kekurangan selenium. Selenium boleh diperolehi dari kekacang, sandwich tuna dan biji bunga matahari.
nutrien ibu hamil, nutrien ibu hamil trimester pertama, nutrien ibu mengandung,  nutrien ibu hamil muda, nutrisi ibu mengandung, nutrisi ibu hamil, nutrisi ibu hamil trimester pertama, nutrisi ibu hamil muda, keperluan nutrisi ibu mengandung, gizi ibu mengandung, nutrisi makana ibu mengandung, nutrisi untuk ibu mengandung, nutrisi ibu hamil timester kedua, nutrisi ibu hamil 7 bulan, nutrisi ibu kali bulan pertama, nutrisi ibu mengandung trimester ketiga,  pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan ibu mengandung, makanan ibu mengandung 3 bulan, pemakanan ibu mengandung 3 bulan,  diet ibu mengandung, diet ibu mengandung yahudi, diet ibu mengandung kencing manis, diet ibu mengandung diabetis,
5. Kalsium – Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari untuk pembentukan tulang & gigi bayi. Sumber kalsium adalah susu, keju, dan produk dairy yang lain. Anda boleh mengamalkan Ostematrix ShakleeVitamin ini membekalkan kalsium kepada ibu & bayi. Ia memberikan anda 1000mg kalsium yang diperlukan setiap hari. Setiap satu tab mengandungi 250mg kalcium.
7. Minyak ikan – DHA dan EPA dari minyak ikan  penting untuk pembentukan otak & mata bayi. Ia juga mengawal paras kolesterol ibu.
 
Khasiat kepada ibu:
– Mengurangkan risiko pre-eclampsia
– mengurangkan risiko kelahiran pra-matang
– mengurangkan risiko kemurungan selepas bersalin (meroyan)
– mengurangkan risiko kanser payudara
 
Khasiat kepada bayi:
– Tinggi iq
– Pembentukan nerveous system
-Penglihatan yang lebih baik dengan membantu pembentukan retina
– Bayi yang mudah tidur
 
Anda boleh mengamalkan OmegaGuard Shaklee yang dibuat dari minyak ikan Omega 3 yang kaya dengan DHA & EPA.
8. Set Ibu Mengandung Shaklee- Set Ibu Mengandung Shaklee mengandungi semua nutrien yang saya senaraikan di atas. Pengambilan set ini setiap hari akan memastikan tubuh badan anda mendapat semua nutrien yang diperlukan sepanjang tempoh kehamilan dan memberi anda tenaga semasa bersalin.
 
nutrien ibu hamil, nutrien ibu hamil trimester pertama, nutrien ibu mengandung,  nutrien ibu hamil muda, nutrisi ibu mengandung, nutrisi ibu hamil, nutrisi ibu hamil trimester pertama, nutrisi ibu hamil muda, keperluan nutrisi ibu mengandung, gizi ibu mengandung, nutrisi makana ibu mengandung, nutrisi untuk ibu mengandung, nutrisi ibu hamil timester kedua, nutrisi ibu hamil 7 bulan, nutrisi ibu kali bulan pertama, nutrisi ibu mengandung trimester ketiga,  pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan ibu mengandung, makanan ibu mengandung 3 bulan, pemakanan ibu mengandung 3 bulan,  diet ibu mengandung, diet ibu mengandung yahudi, diet ibu mengandung kencing manis, diet ibu mengandung diabetis,
Sekarang anda dah tahu apakah nutrien yang diperlukan oleh ibu mengandung. Set Ibu Mengandung Shaklee adalah set yang wajib anda ambil sepanjang tempoh kehamilan. Nak order set ini? Hubungi saya sekarang.
nutrien ibu hamil, nutrien ibu hamil trimester pertama, nutrien ibu mengandung,  nutrien ibu hamil muda, nutrisi ibu mengandung, nutrisi ibu hamil, nutrisi ibu hamil trimester pertama, nutrisi ibu hamil muda, keperluan nutrisi ibu mengandung, gizi ibu mengandung, nutrisi makana ibu mengandung, nutrisi untuk ibu mengandung, nutrisi ibu hamil timester kedua, nutrisi ibu hamil 7 bulan, nutrisi ibu kali bulan pertama, nutrisi ibu mengandung trimester ketiga,  pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan ibu mengandung, makanan ibu mengandung 3 bulan, pemakanan ibu mengandung 3 bulan,  diet ibu mengandung, diet ibu mengandung yahudi, diet ibu mengandung kencing manis, diet ibu mengandung diabetis,

Tips Merahkan Bibir Secara Semulajadi

Kali ni saya nak share tips merahkan bibir secara semulajadi. Siapa yang kenal saya mesti tahu yang saya bukan jenis pakai makeup. Lipstick pun takde. Ini adalah tips merahkan bibir secara semulajadi yang saya amalkan sejak dulu lagi. Memang berkesan.
merahkan bibir hitam, merahkan bibir dengan madu,  merahkan bibir, merahkan bibir semulajadi,  merahkan bibir dengan cepat, merahkan bibir yang hitam,  merahkan bibir alami, merahkan bibir dengan kunyit,  tips merahkan bibir, tips merahkan bibir yang hitam,  tips memerahkan bibir permanen,  tips memrahkan bibir dengan madu,  petua merahkan bibir, petua merahkan bibir semula jadi,  petua merahkan bibir yang hitam, petua merahkan bibir dengan cepat,  petua memerahkan bibir yang gelap, petua merahkan bibir dengan halia,
Tips Merahkan Bibir Secara Semulajadi
Kebetulan suami pun jenis tak suka tengok perempuan mekap tebal, so memang lega sangat. Kalau diikutkan, ada macam-macam tips kecantikan untuk merahkan bibir. Try lah google sendiri, macam-macam petua kecantikan yang akan keluar. Tapi kat sini saya nak bagi 3 tips yang sememangnya saya dah cuba & terbukti berkesan.
1. Madu lebah asli. 
Ambil dua titis madu lebah asli kemudian sapukan keseluruh bibir setiap malam sebelum tidur. Amalkan setiap hari. Saya gunakan lebah asli yang dibeli kat Cameron Highland.
2. Susu Ibu
Ya susu ibu! susu ibu boleh mengekalkan kemerahan bibir.Caranya sapukan susu pada bibir setiap hari dan biarkan ia kering dengan sendirinya. Insya Allah bibir akan kelihatan lembut dan kemerah-merahan. Saya gunakan susu sendiri ♥
3. Halia segar
Tips merahkan bibir secara semulajadi yang seterusnya ialah dengan menggunakan halia segar. Bersihkan sepotong halia segar, kupas kulitnya kemudian tumbuk hingga lumat dan perah airnya. Gosokkan hampas halia tersebut pada bibir untuk menghasilkan bibir lebih menawan dan kemerah-merahan. Yang ni agak pijar & pedas sikit. Tapi hasilnya memang memberangsangkan.
Disamping itu, pengambilan buah-buahan & vitamin semulajadi juga boleh memerahkan bibir. Contohnya Collagen, Vitamin C, B Complex & Vitamin E. Set Cantik Shaklee adalah vitamin yang saya amalkan untuk kecantikan. Anda bolehlah amalkan tips merahkan bibir secara semulajadi yang saya kongsikan tadi. Mudah aje kan?
merahkan bibir hitam, merahkan bibir dengan madu,  merahkan bibir, merahkan bibir semulajadi,  merahkan bibir dengan cepat, merahkan bibir yang hitam,  merahkan bibir alami, merahkan bibir dengan kunyit,  tips merahkan bibir, tips merahkan bibir yang hitam,  tips memerahkan bibir permanen,  tips memrahkan bibir dengan madu,  petua merahkan bibir, petua merahkan bibir semula jadi,  petua merahkan bibir yang hitam, petua merahkan bibir dengan cepat,  petua memerahkan bibir yang gelap, petua merahkan bibir dengan halia,
 

Family Wellness Set Shaklee Untuk Kesihatan Seisi Keluarga

Program Kesejahteraan Keluarga @ Family Wellness Set ini merupakan set yang wajib ada disetiap rumah kerana ianya berfungsi untuk membantu meningkatkan kesihatan anda sekeluarga secara menyeluruh. Ia memberikan tenaga berterusan dan meningkatkan imuniti anda sekeluarga dengan menjaga kesihatan tubuh badan & organ-organ dalaman. Setiap keluarga perlu mengamalkan family wellness set Shaklee untuk kesihatan seisi keluarga.
family wellness set, family wellness shaklee, shaklee family wellness programme, shaklee harga ahli, shaklee murah, shaklee murah ampang, shaklee ampang, shaklee wangsamaju,
Family Wellness Set Shaklee Untuk Kesihatan Seisi Keluarga
Set ini terdiri daripada:
ESP
~ESP merupakan sumber protein biologi lengkap  yang berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi.
~ Ia rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. 
~ Ia memberi tenaga
~ membantu melancarkan penghasilan SUSU IBU
~ penting untuk kelenjar dan tumbesaran
~ mencantikkan kulit si ibu 
~ membantu kawal paras kolestrol 
~ memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama.  
~Sangat bagus untuk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.  Soya Shaklee adalah non GMO soy.  Ia juga dibasuh bukan menggunakan alkohol.  Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah.  Kualitinya sangat tinggi.

 

family wellness set, family wellness shaklee, shaklee family wellness programme, shaklee harga ahli, shaklee murah, shaklee murah ampang, shaklee ampang, shaklee wangsamaju,

 

 Vita-Lea Iron Formula 
Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif dan diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
 
Sustained Release Vita-C 
Mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah.
 
 B-Complex 
Mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh anda bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang.  Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisma.
Set ini boleh diambil oleh semua individu kecuali kanak-kanak dibawah 12 tahun. Berminat untuk mendapatlan Family Wellness Set Shaklee untuk kesihatan seisi keluarga? Sila hubungi saya sekarang.

family wellness set, family wellness shaklee, shaklee family wellness programme, shaklee harga ahli, shaklee murah, shaklee murah ampang, shaklee ampang, shaklee wangsamaju,

Set Berpantang Moden Terbaik Dengan Set Berpantang Shaklee

Ada bermacam-macam jenama set berpantang di pasaran. Rambang mata nak pilih, kan? Kebanyakan set bersalin mengandungi herba. Kalau baby jaundice atau demam kuning, doktor tak benarkan ibu makan herba. Dengan set bersalin Shaklee, anda tak perlu risau kerana ianya bebas herba & dijamin selamat untuk ibu & bayi. Tempoh berpantang anda akan menjadi sangat mudah kalau anda mengambil set berpantang moden terbaik dengan set berpantang Shaklee.

set berpantang shaklee murah, set berpantang shaklee harga, set berpantang shaklee harga ahli, set berpantang shaklee ampang, set berpantang shaklee bajet, set berpantang shaklee trial, set berpantang shaklee trial set, set berpantang, set berpantang shaklee, set berpantang terbaik, set berpantang shaklee trial pack, cara pengambilan set berpantang shaklee, set penyusuan shaklee, ostematrix shaklee, esp, b complex, vitalea, vitamin c shaklee, zinc complex, alfalfa, set berpantang shaklee murah, set berpantang shaklee harga, set berpantang shaklee rm, set berpantang terbaik 2013, set berpantang yang terbaik, set bersalin, set bersalin shaklee, set bersalin terbaik, set bersalin shaklee murah, set bersalin shaklee trial pack, set bersalin shaklee harga,

Set berpantang moden terbaik dengan set berpantang Shaklee

Set ini mengandungi 4 jenis vitamin iaitu:

VITALEA 

Mengandungi 28 jenis vitamin termasuk Vitamin A,B, C,D, E, kalsium, zinc, iron, dan sebagainya. Juga dikenali sebagai multivitamin. Vitalea berfungsi untuk memberi kesihatan kepada ibu yang baru bersalin & sekali gus bayi yang menyusu ibu juga akan mendapat khasiatnya.

B-COMPLEX 

Ia memberikan anda mood gembira. Sangat penting bagi mengelakkan angin meroyan semasa berpantang. B Complex mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh badan bagi menggantikan vitamin B yang hilang semasa proses mengandung & kehamilan. Vitamin B adalah penting bagi menjaga kesihatan jantung, sintesis DNA, memberi tenaga, & mengurangkan stres bagi ibu yang sedang berpantang. Lazimnya, ibu berpantang kekurangan tidur kerana jadual tidur bayi yang tidak menentu di samping bayi yang kerap menangis. Tambahan pula tubuh badan masih dalam proses untuk recover selepas 10 bulan mengandung & melalui proses kelahiran yang memenatkan. Oleh itu, B-Complex adalah satu kemestian bagi ibu dalam pantang.

Vitamin C

Ia merupakan Anti oksida, menguatkan sel, menjaga kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot, dan salur darah ibu yang baru melahirkan.

ZINC COMPLEX 

Ia mnyembuhkan luka bersalin dengan cepat & mengatasi masalah rambut gugur selepas bersalin. Zink merupakan mineral yang sangat penting bagi tubuh badan manusia, terutamanya ibu yang baru bersalin & menyusukan bayi. Ia merangsang tindakan 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi biokimia dalam badan kita yang mana mempercepatkan proses penyembuhan luka bagi yang bersalin secara normal atau pembedahan, mengurangkan masalah keguguran rambut, dan yang paling penting meningkatkan metabolisma. Boleh cepat kurus!!

Keempat-empat vitamin di atas adalah set asas bagi ibu yang baru lepas bersalin. Bagi ibu yang inginkan kesihatan optima & ada bajet yang lebih, anda boleh tambah vitamin  dibawah untuk mendapat set berpantang lengkap:

1) ESP

Memberikan tenaga & membantu membanyakkan susu. Anda boleh mmebaca kebaikan ESP yang lain di sini.

set berpantang shaklee murah, set berpantang shaklee harga, set berpantang shaklee harga ahli, set berpantang shaklee ampang, set berpantang shaklee bajet, set berpantang shaklee trial, set berpantang shaklee trial set, set berpantang, set berpantang shaklee, set berpantang terbaik, set berpantang shaklee trial pack, cara pengambilan set berpantang shaklee, set penyusuan shaklee, ostematrix shaklee, esp, b complex, vitalea, vitamin c shaklee, zinc complex, alfalfa, set berpantang shaklee murah, set berpantang shaklee harga, set berpantang shaklee rm, set berpantang terbaik 2013, set berpantang yang terbaik, set bersalin, set bersalin shaklee, set bersalin terbaik, set bersalin shaklee murah, set bersalin shaklee trial pack, set bersalin shaklee harga,

 2) Ostematrix

Kaya dengan kalsium. Ia membantu anda mengatasi masalah sembelit dan membekalkan anda kalsium yang mencukupi. Ibu yang menyusukan bayi memerlukan kalsium yang secukupnya supaya gigi tak bergoyang & takde rasa sakit-sakit badan.

 
set berpantang shaklee murah, set berpantang shaklee harga, set berpantang shaklee harga ahli, set berpantang shaklee ampang, set berpantang shaklee bajet, set berpantang shaklee trial, set berpantang shaklee trial set, set berpantang, set berpantang shaklee, set berpantang terbaik, set berpantang shaklee trial pack, cara pengambilan set berpantang shaklee, set penyusuan shaklee, ostematrix shaklee, esp, b complex, vitalea, vitamin c shaklee, zinc complex, alfalfa, set berpantang shaklee murah, set berpantang shaklee harga, set berpantang shaklee rm, set berpantang terbaik 2013, set berpantang yang terbaik, set bersalin, set bersalin shaklee, set bersalin terbaik, set bersalin shaklee murah, set bersalin shaklee trial pack, set bersalin shaklee harga,

3) Alfalfa
Ia memang sangat penting untuk ibu yang nak bahagian intim kembali seperti anak dara. Ia juga bertindak sebagai milk booster. Banyak sangat khasiat Alfalfa. Anda boleh membaca kelebihan Alfalfa di sini.

Berminat nak dapatkan set berpantang moden terbaik dengan Set Berpantang Shaklee? Hubungi saya sekarang.

set berpantang shaklee murah, set berpantang shaklee harga, set berpantang shaklee harga ahli, set berpantang shaklee ampang, set berpantang shaklee bajet, set berpantang shaklee trial, set berpantang shaklee trial set, set berpantang, set berpantang shaklee, set berpantang terbaik, set berpantang shaklee trial pack, cara pengambilan set berpantang shaklee, set penyusuan shaklee, ostematrix shaklee, esp, b complex, vitalea, vitamin c shaklee, zinc complex, alfalfa, set berpantang shaklee murah, set berpantang shaklee harga, set berpantang shaklee rm, set berpantang terbaik 2013, set berpantang yang terbaik, set bersalin, set bersalin shaklee, set bersalin terbaik, set bersalin shaklee murah, set bersalin shaklee trial pack, set bersalin shaklee harga,

Set Cantik Shaklee Untuk Cantik Secara Semulajadi

Semua orang nak cantik. Kita sanggup lakukan apa sahaja & berbelanja ratusan ringgit untuk cantik. Tapi adakah kita cantik secara sihat & semulajadi? Adakah kita yakin bahawa tidak akan ada kesan sampingan di kemudian hari? Jika anda seorang wanita yang mementingkan kecantikan, apa kata amalkan Set Cantik Shaklee untuk cantik secara semulajadi. Anda akan cantik berseri dari dalam, tanpa kesan sampingan.

set cantik shaklee, kulit cantik dengan shaklee, tips kecantikan, tips kecantikan kulit, tips kecantikan semulajadi, tips cantik, tips cantik & sihat, tips cantik luar dalam, set kulit cantik shaklee, cantik secara semulajadi, cantik secara tradisional, cantik secara alami, cantik secara islami, petua kulit cantik, petua kulit gebu, petua kulit kering, petua kulit licin, petua kulit cantik & gebu, petua kulit cantik berseri, petua kulit cantik secara tradisional, Vit E shaklee, b complex shaklee, vitamin c shaklee, set cantik shaklee harga, set cantik shaklee murah, set cantik shaklee harga ahli, set cantik shaklee ampang, shaklee murah, shaklee harga ahli, shaklee ampang, shaklee wangsamaju

Set Cantik Shaklee Untuk Cantik Secara Semulajadi

Set kecantikan Shaklee terdiri daripada vitamin semulajadi yang tiada kesan sampingan iaitu Vitamin C, B kompleks dan Vitamin E. Setiap satu supplement saling berfungsi dan membantu antara satu sama lain.

Vitamin C

Penting untuk pengikatan kolagen. Vitamin C amat masyhur untuk kecantikan. Pengambilan Vitamin C secara konsisten mampu untuk membuang toksin dalam badan. Vitamin C juga berfungsi sebagai antioksidan untuk menghapuskan  radikal bebas. Pengurangkan radikal bebas didalam badan kita, memmudahkan Vitamin C membantu dalam pembentukan kolagen. Kolagen amat penting untuk mengukuhkan sel kulit. Kekurangan kolagen akan menyebabkan kerosakan kulit (kering, lembik dan mudah lebam). 

B Kompleks

Vitamin B berfungsi untuk mengekalkan kelembapan pada kulit. Ia juga dapat menjaga kulit dari kekeringan sekaligus dapat mengurangkan kedutan pada kulit. Pengambilan Vitamin B mampu menghilangkan garis-garis halus pada kulit dan menolong menetapkan “kelenjar thyroid” dengan melicinkan/meratakan serat menegangkan kulit. Ia juga perlu untuk menghilangkan ‘stress’. ‘Stress’ boleh menyebabkan kulit berkedut dan nampak cepat tua. B Complex membantu untuk membantu menaikkan seri muka, membantu untuk saraf yang baik dan untuk mood yang ceria.

Vitamin E

Vitamin E berupaya memberi perlindungan kepada kulit. Ia juga boleh memperlahankan pembentukan tanda penuaan dan degenerasi sel kulit. Ia juga dikenali sebagai bahan yang dapat mempercepat penyembuhan dan pembentukan saluran darah.Sememangnya sangat bagus untuk kulit yang cantik, mengurangkan inflamasi, mengurangkan bengkak, menyembuhkan luka dan juga baik untuk sistem saraf.

set cantik shaklee, kulit cantik dengan shaklee, tips kecantikan, tips kecantikan kulit, tips kecantikan semulajadi, tips cantik, tips cantik & sihat, tips cantik luar dalam, set kulit cantik shaklee, cantik secara semulajadi, cantik secara tradisional, cantik secara alami, cantik secara islami, petua kulit cantik, petua kulit gebu, petua kulit kering, petua kulit licin, petua kulit cantik & gebu, petua kulit cantik berseri, petua kulit cantik secara tradisional, Vit E shaklee, b complex shaklee, vitamin c shaklee, set cantik shaklee harga, set cantik shaklee murah, set cantik shaklee harga ahli, set cantik shaklee ampang, shaklee murah, shaklee harga ahli, shaklee ampang, shaklee wangsamaju

Kombinasi Vitamin E, B Complex dan Vitamin C akan membantu:

  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri

set cantik shaklee, kulit cantik dengan shaklee, tips kecantikan, tips kecantikan kulit, tips kecantikan semulajadi, tips cantik, tips cantik & sihat, tips cantik luar dalam, set kulit cantik shaklee, cantik secara semulajadi, cantik secara tradisional, cantik secara alami, cantik secara islami, petua kulit cantik, petua kulit gebu, petua kulit kering, petua kulit licin, petua kulit cantik & gebu, petua kulit cantik berseri, petua kulit cantik secara tradisional, Vit E shaklee, b complex shaklee, vitamin c shaklee, set cantik shaklee harga, set cantik shaklee murah, set cantik shaklee harga ahli, set cantik shaklee ampang, shaklee murah, shaklee harga ahli, shaklee ampang, shaklee wangsamaju

Anda nak cantik? Jom amalkan set cantik Shaklee untuk cantik secara semulajadi dari dalam tanpa sebarang kesan sampingan. Dengan pembelian set ini, anda akan mendapat percuma Ebook 15 Resepi Masker Shaklee. Hubungi saya sekarang untuk order!
set cantik shaklee, kulit cantik dengan shaklee, tips kecantikan, tips kecantikan kulit, tips kecantikan semulajadi, tips cantik, tips cantik & sihat, tips cantik luar dalam, set kulit cantik shaklee, cantik secara semulajadi, cantik secara tradisional, cantik secara alami, cantik secara islami, petua kulit cantik, petua kulit gebu, petua kulit kering, petua kulit licin, petua kulit cantik & gebu, petua kulit cantik berseri, petua kulit cantik secara tradisional, Vit E shaklee, b complex shaklee, vitamin c shaklee, set cantik shaklee harga, set cantik shaklee murah, set cantik shaklee harga ahli, set cantik shaklee ampang, shaklee murah, shaklee harga ahli, shaklee ampang, shaklee wangsamaju

Set Hamil Shaklee Pilihan Terbaik Ibu Mengandung

Set hamil Shaklee pilihan terbaik ibu mengandung. Set ini terdiri daripada ESP, B Complex, Vitalea, Vitamin C, Ostematrix & Omega Guard. Ibu mengandung sememangnya memerlukan supplement sebagai makanan tambahan memandangkan sepanjang tempoh kehamilan, ibu memerlukan nutrisi yang lebih berbanding orang biasa.
Set Hamil Shaklee, Set Mengandung Shaklee, Set Ibu Mengandung Shaklee, Vitamin Ibu Mengandung,, Vitamin Ibu Hamil, supplement ibu mengandung, supplement ibu hamil, makanan tambahan ibu mengandung, makanan tambahan ibu hamil, shaklee harga ahli, shaklee murar, shaklee harga ahli ampang, cara makan shaklee ampang
Set Hamil Shaklee Pilihan Terbaik Ibu Mengandung
Pengambilan vitamin sepanjang kehamilan bukan sahaja penting untuk proses tumbesaran bayi di dalam kandungan, tetapi juga untuk kesihatan ibu yang optimum serta mengelakkan komplikasi semasa proses kelahiran. Pengambilan vitamin semulajadi juga dapat mengelakkan kejadian pendarahan diawal kehamilan.
 
 ESP –  Esp membantu membekalkan nutrien dalam membentuk organ, pancaindera & sistem tubuh bayi. Dalam masa yang sama, is juga memberikan tenaga berterusan supaya ibu tidak cepat letih, selain mencantikkan kulit. Ia juga membantu mengurangkan stretch-mark. Baca testimoni ibu mengandung yang mengamalkan ESP di sini.
 
B-Complex –  B-Complex  lengkap dengan 8 kumpulan B, termasuklah asid folik. Oleh itu, ibu tidak perlu lagi mengambil pil asid folik
 
Vita-Lea with Iron – Vita-Lea ialah multivitamin. Ia membantu mengawal hemoglobin dalam darah. Ibu yang  mengambil Vitalea tidak perlu mengambil obimin.
 
Vit-C – Menguatkan sistem imuniti ibu & menguatkan kantung bayi (amniotic sac). Ia adalah natural antihistamine. Ia juga mengandungi kolagen yang membantu mengurangkan kesan stretchmark.
 

Set Hamil Shaklee, Set Mengandung Shaklee, Set Ibu Mengandung Shaklee, Vitamin Ibu Mengandung,, Vitamin Ibu Hamil, supplement ibu mengandung, supplement ibu hamil, makanan tambahan ibu mengandung, makanan tambahan ibu hamil, shaklee harga ahli, shaklee murar, shaklee harga ahli ampang, cara makan shaklee ampang

OsteMatrix – Vitamin ini membekalkan kalsium kepada ibu & bayi. Memberikan anda 1000mg kalsium yang diperlukan setiap hari. Setiap satu tab mengandungi 250mg kalcium. Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari untuk pembentukan tulang & gigi bayi. 
 
When you’re pregnant, your developing baby needs calcium to build strong bones and teeth; to grow a healthy heart, nerves, and muscles; and to develop a normal heart rhythm and blood-clotting abilities. If you don’t get enough calcium in your diet when you’re pregnant, your baby will draw it from your bones, which may impair your own health later on. (Baby Center)
 
OmegaGuard –  DHA dan EPA dari OmegaGuard penting untuk pembentukan otak & mata bayi. Ia juga mengawal paras kolesterol ibu.
 
Khasiat kepada ibu:
– Mengurangkan risiko pre-eclampsia
– mengurangkan risiko kelahiran pra-matang
– mengurangkan risiko kemurungan selepas bersalin (meroyan)
– mengurangkan risiko kanser payudara
 
Khasiat kepada bayi:
– Tinggi iq
– Pembentukan nerveous system
-Penglihatan yang lebih baik dengan membantu pembentukan retina
– Bayi yang mudah tidur
Semestinya Set Hamil Shaklee pilihan terbaik ibu mengandung. Berminat untuk mendapatkan set ini? Hubungi saya sekarang!
 Set Hamil Shaklee, Set Mengandung Shaklee, Set Ibu Mengandung Shaklee, Vitamin Ibu Mengandung,, Vitamin Ibu Hamil, supplement ibu mengandung, supplement ibu hamil, makanan tambahan ibu mengandung, makanan tambahan ibu hamil, shaklee harga ahli, shaklee murar, shaklee harga ahli ampang, cara makan shaklee ampang
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...