Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

Gout adalah penyakit yang berlaku akibat lebihan asid urik dalam badan. Ia akhirnya membentuk kristal dalam sendi-sendi seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari. Pesakit akan rasa sakit seperti dicucuk jarum pada sendi tersebut setiap kali bergerak. Kali ini saya kongsikan punca penyakit gout yang sering dipandang ringan.

punca penyakit gout, punca gout, apakah punca penyakit gout, apakah punca gout, apa punca oenyakit gout, apa punca gout, makanan punca gout, makanan punca penyakit gout, punca gout, punca gout dan cara mengatasinya, punca gout tangan, gout punca dan cara rawatan, punca penyakit gout, punca sakit gout, makanan punca gout, apakah punca gout, apa punca gout, punca sakit gout, sebab sakit gout, sebab penyakit gout, apa sebab gout, sebab terjadinya gout, sebab kena gout, sebab berlaku gout, kaki bengkak sebab gout,

Berikut adalah di antara makanan yang menjadi punca penyakit gout:

1. Tidak cukup minum air sehari iaitu 3 liter.

2. Selalu makan kacang tanah, kacang putih dan kacang bergaram

3. Selalu makan buah-buahan jeruk

4. Selalu makan mee segera

5. Kerap mengambil Nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa

6. Kerap makan mi kuning dan roti canai.

7. Kerap minum teh kedai

8. Kerap makan coklat dan Milo.

9. kerap makan durian, rambutan, ciku, mangga siam, mata kucing siam dan longan dengan kuantiti yg banyak.

10. Kerap makan jambu dan tembikai termasuk tembikai susu.

11. Kerap mengambil kerang, ketam, udang dan sotong serta telur masin.

punca penyakit gout, punca gout, apakah punca penyakit gout, apakah punca gout, apa punca oenyakit gout, apa punca gout, makanan punca gout, makanan punca penyakit gout, punca gout, punca gout dan cara mengatasinya, punca gout tangan, gout punca dan cara rawatan, punca penyakit gout, punca sakit gout, makanan punca gout, apakah punca gout, apa punca gout, punca sakit gout, sebab sakit gout, sebab penyakit gout, apa sebab gout, sebab terjadinya gout, sebab kena gout, sebab berlaku gout, kaki bengkak sebab gout,

12. Banyak makan buah oren seperti oren sunkist, air limau seperti air teh O limau.

13. Banyak mengambil kordial SUNQUICK serta kordial lainnya

14. Terlalu kerap makan makan kari

15. Tidak suka makan sayur terutama sayuran pahit.

16. Stress yang tak terkawal.

17. Kerap mengambil ubat pain killer.

18. Kerap makan fastfood.

19. Penggambilan ubat supplement yang berlebihan.

20. Suka makan makanan laut.

Itulah dia 20 punca penyakit gout yang sering dipandang ringan oleh kita. Mencegah adalah lebih baik daripada mengubati. Tapi kalau anda dah terkena gout, boleh amalkan petua hilangkan gout ini. Pengambilan Set Gout Shaklee juga sangat membantu. Nak order? Hubungi saya sekarang.

punca penyakit gout, punca gout, apakah punca penyakit gout, apakah punca gout, apa punca oenyakit gout, apa punca gout, makanan punca gout, makanan punca penyakit gout, punca gout, punca gout dan cara mengatasinya, punca gout tangan, gout punca dan cara rawatan, punca penyakit gout, punca sakit gout, makanan punca gout, apakah punca gout, apa punca gout, punca sakit gout, sebab sakit gout, sebab penyakit gout, apa sebab gout, sebab terjadinya gout, sebab kena gout, sebab berlaku gout, kaki bengkak sebab gout,

Kompilasi Petua Hilangkan Gout Cara Tradisional Dan Moden

Bila sebut gout mesti terbayang kristal yang terbentuk pada sendi akibat asid urik yang berlebihan. Azabnya bila bergerak, macam dicucuk jarum. Kali ni saya nak kongsikan kompilasi petua hilangkan gout cara tradisional dan moden.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

1. Mandi air suam. Air suam mampu mengurangkan bengkak & mengurangkan pembentukan kristal pada sendi.

2. Berbekam. Berbekam secara tradisional atau pun menggunakan lintah juga boleh membantu pesakit gout melalui Hirudin (pencair darah ) yang ada dalam air liur lintah.

3. Kulit kentang. Rebus kulit kentang sehingga mendidih. Minum air rebusan itu.

4. Anak pokok durian.  Ambil anak pokok durian beserta akarnya sekali. Rebus bersama kaki ayam. Air rebusan itu diminum dan kaki ayam itu dimakan. Cara tradisional ini adalah antara cara yang paling berkesan dalam merawat penyakit gout.

5. Kaktus. Ambil sekeping kaktus, kupas kulit & ambil isinya. Bungkus isi kaktus dengan daun pisang kemudian panaskan atas api sederhana besar selama lima minit. Sejukkan dan tampalkan pada bahagian yang sakit. Amalkan setiap hari.

6. Jus Gout. Namanya jus gout sebab mampu membuang asid urik yang tinggi pada pesakit gout. Bahan-bahannya 1 biji timun, 2 batang saderi, Sebelah lemon, 1 inci halia muda. Caranya mudah je, blend semua bahan sampai hancur. Minum. Insya Allah berkesan.

7. Set Gout Shaklee.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

Omega Guard merupakan anti radang yang berfungsi untuk melegakan radang sendi & mengelakkan sendi daripada bengkak. Ia mengawal ‘punca’ masalah, bukan hanya pelega yang dimanipulasikan oleh otak. Pengambilan secara konsisten membantu melegakan kesakitan akibat radang pada sendi.

Alfalfa Complex berfungsi untuk membuang toksik sekali gus membantu mengawal keseimbangan asid & alkali dalam badan. Ia juga menstabilkan paras asid urik. Ia juga membantu mengatasi bengkak & sakit sendi.

Performance Drink berfungsi untuk mengekalkan bendalir (air) didalam badan. Ia juga mengawal kehilangan bendalir & sebagai bonus,  menghilangkan lebihan asid urik dalam badan.

Insya Allah dengan pengambilan Set Gout Shaklee secara konsisten, anda akan melihat kesannya. Kalau anda dah tak tahan menanggung sakit & nak kan kesan yang lebih cepat, Vivix adalah pilihan anda. Walau pun harganya agak mahal tapi vitamin premium Shaklee ni sememangnya berkesan. Nak tahu dengan lebih lanjut? Jom baca penerangan saya di sini.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

8. Elakkan perkara yang menjadi punca gout. Anda boleh baca penerangan saya di sini.

9. Berpantang makanan berikut:

  • Kekacang seperti kacang tanah, kacang putih dan segala jenis kacang bergaram.
  • Buah-buahan jeruk kering seperti asam boi, buah kana, dan sebagainya.
  • Buah-buahan jeruk basah seperti mangga jeruk, ceremai dan jeruk anggur.
  • Mi segera.
  • Makanan ringan.
  • Mi kuning dan roti canai. Gantikan mi kuning dengan spageti dan roti canai dengan capati dan tosei.
  • Segala produk yang menggunakan tepung putih juga perlu dielakkan seperti roti dan pizza.
  • Nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa kerana kandungan utama minuman ini ialah bahan kimia, pewarna dan perisa.
  • Teh di kedai kerana teh kedai adalah teh recycle yang semata-mata dibuat dari bahan kimia pewarna dan perisa.
  • Coklat dan minimakan air milo. Gantikan Milo dengan horlick.
  • Air minuman bergas.
  • Jambu batu atau jus jambu batu.
  • Durian, rambutan, ciku, mangga siam, mata kucing siam dan longan.
  • Tembikai dan tembikai susu.
  • Kurangkan pengambilan kerang, ketam, udang dan sotong. Makan sedikit sahaja dan jangan kerap mengambilnya.
  • Kurangkan mengambil ayam daging kerana mengandungi beta agonist dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ini dibesarkan diladang cuma 31 hari sahaja akibat diberikan ubat-ubatan ini. Cuba gantikan dengan ayam kampung atau ayam yang dijual dipasar yang kulitnya berwarna kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang.
  • Bila makan daging, pilih daging tanpa lemak (tendon). Bila makan ayam (kampung) pilih makan bahagian dada dan elakkan bahagian banyak tendon seperti kepak dan peha.
  • Buah oren seperti oren sunkist, air limau seperti air teh O limau.
  • Cendawan dan produk cendawan termasuk ubat ganoderma
  • Ikan berbisa seperti ikan semilang dan ikan pari.
  • Organ dalaman seperti hempedal, hati, jantung dan tidak ketinggalan telur ikan.
  • Kari seperti kari ikan dan daging.
  • Sayur kacang buncis, bayam, petola dan bunga kubis
  • Elakkan berlari dan melompat (gantikan dengan berjalan) bagi yang sudah mengalami gout
  • Elakkan berurut terutamanya di bahagian pinggang.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

  • Pulut, keladi, keledek, kentang dan ubi.
  • Jering, petai dan kerdas
  • Elakkan menaiki motorsikal dengan kedudukan kaki ke hadapan seperti menaiki motorsikal Jaguh.
  • Elakkan sebarang ubat-ubatan seperti pain killer.
  • Elakkan mengambil sebarang supplement seperti multivitamin dsb
  • Tepung putih (tepung gandum) serta makanan yang dibuat daripadanya termasuk roti putih. Tepung ata yang digunakan membuat capati adalah baik. Saya masih belum pasti apakah kandungan sebenarnya tepung putih ini yang merosakkan buah pinggang, apakah bahan kimia Benzoyl Peroxide didalamnya yang digunakan untuk memutihkan tepung ini atau kandungan campuran lain dalam tepung ini.
  • Ikan masin jeruk seperti ikan tenggiri
  • Sayuran jeruk
  • Makanan dalam tin seperti sardin dan buah-buahan bertin
  • Telur masin
  • Cuka makanan tiruan (usahakan cuka makan asli dari apel hijau)
  • Makanan segera
  • Elakkan terjatuh dan berurut di bahagian pinggang.
  • Elakkan menahan terlalu lama daripada membuang air kecil (tahan kencing)
  • Kurangkan makanan bersantan
  • Kurangkan makanan yang mengandungi bahan pewarna, perasa dan pengawet tiruan dan termasuk ajinomoto.
  • Susu, yogurt, keju, kacang dan kekacang, mentega kacang dan sesetengah produk soya
  • Makanan beragi.
  • Makanan laut.

Semoga kompilasi petua hilangkan gout cara tradisional dan moden itu tadi bermanfaat untuk anda. Pengambilan Set Gout Shaklee sangat membantu pesakit gout yang sedang menderita. Insya Allah, duit yang anda keluarkan takkan rugi. Anda pasti menyesal sebab tak jumpa set ni dari awal. Nak order Set Gout Shaklee? Hubungi saya sekarang.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

Cara Buat Air Selusuh Sendiri Tanpa Perlu Minta Dari Ustaz Atau Bidan

Semakin dekat tarikh bersalin, semakin berdebar rasa hati. Bukan isteri je yang berdebar. Suaminya pun berdebar sekali. Air selusuh membantu isteri bersalin lebih  mudah. Jom saya kongsikan cara buat air selusuh sendiri tanpa perlu minta dari ustaz atau bidan. 

air selusuh, cara buat air selusuh, air selusuh untuk bersalin, air selusuh mengikut islam, air selusuh akar fatimah, air selusuh bahaya, air selusuh mengikut islam, cara buat air selusuh buat isteri, cara buat air selusuh dalam islam, cara buat air selusuh dalam rumi, cara buat air selusuh rumi

Anda cuma perlukan air zam-zam. Kalau takde, air kosong pun boleh. Caranya:

1. Mulakan dengan Al-Fatihah.

air selusuh, cara buat air selusuh, air selusuh untuk bersalin, air selusuh mengikut islam, air selusuh akar fatimah, air selusuh bahaya, air selusuh mengikut islam, cara buat air selusuh buat isteri, cara buat air selusuh dalam islam, cara buat air selusuh dalam rumi, cara buat air selusuh rumi

2. Baca surah Al-Hasyar ayat 21-24.

air selusuh, cara buat air selusuh, air selusuh untuk bersalin, air selusuh mengikut islam, air selusuh akar fatimah, air selusuh bahaya, air selusuh mengikut islam, cara buat air selusuh buat isteri, cara buat air selusuh dalam islam, cara buat air selusuh dalam rumi, cara buat air selusuh rumi

3. Selawat Syifa’

air selusuh, cara buat air selusuh, air selusuh untuk bersalin, air selusuh mengikut islam, air selusuh akar fatimah, air selusuh bahaya, air selusuh mengikut islam, cara buat air selusuh buat isteri, cara buat air selusuh dalam islam, cara buat air selusuh dalam rumi, cara buat air selusuh rumi

4. Doa Selusuh.

air selusuh, cara buat air selusuh, air selusuh untuk bersalin, air selusuh mengikut islam, air selusuh akar fatimah, air selusuh bahaya, air selusuh mengikut islam, cara buat air selusuh buat isteri, cara buat air selusuh dalam islam, cara buat air selusuh dalam rumi, cara buat air selusuh rumi

5 Doa Pemudah.

air selusuh, cara buat air selusuh, air selusuh untuk bersalin, air selusuh mengikut islam, air selusuh akar fatimah, air selusuh bahaya, air selusuh mengikut islam, cara buat air selusuh buat isteri, cara buat air selusuh dalam islam, cara buat air selusuh dalam rumi, cara buat air selusuh rumi

Ada Orang Buat Air Selusuh Gunakan Akar Fatimah. Tapi Ada Terbaca Yang Air Akar Fatimah Boleh Membahayakan Keselamatan Ibu Dan Bayi. Betul Ke?

Betul. Akar fatimah adalah bahaya kalau tak diminum dengan cara yang betul. Dari pembacaan saya, banyak berlaku komplikasi semasa bersalin disebabkan oleh air akar fatimah. Di antaranya ialah rahim pecah kerana kontraksi yang terlalu kuat, sakit bersalin yang terlalu kuat walau pun jalan belum terbuka, terteran awal sebelum waktunya sebab tarlalu sakit lalu menyebabkan luka besar & perlukan banyak jahitan. Malah, ada ramai misi yang tak benarkan minum air selusuh . Kalau nampak, akan disuruh buang.

Jika anda memilih untuk minum air akar fatimah, pastikan anda minum selepas jalan terbuka sepenuhnya. Bukan SEBELUM. Ini adalah bagi mengelakkan berlaku komplikasi yang tak diingini. Kalau anda tak pasti caranya, tak payah minum pun takpe. Nyawa anda dan bayi jauh lebih penting.

Mudah aje kan? Semoga info tentang cara buat air selusuh sendiri itu tadi bermanfaat untuk anda. Set Berpantang Shaklee adalah set berpantang terbaik di pasaran, tanpa herba yang selamat untuk bayi. Nak order? Hubungi saya sekarang!

air selusuh, cara buat air selusuh, air selusuh untuk bersalin, air selusuh mengikut islam, air selusuh akar fatimah, air selusuh bahaya, air selusuh mengikut islam, cara buat air selusuh buat isteri, cara buat air selusuh dalam islam, cara buat air selusuh dalam rumi, cara buat air selusuh rumi

Kedua-dua Tiub Falopio Tersumbat Tapi Teringin Sangat Nak Ada Anak

Wanita manalah yang tak inginkan zuriat sendiri? Teringin nak rasa nikmat mengandung. Nak rasa bayi bergerak dalam perut.  Dan yang paling istimewa nak hadiahkan suami zuriat sebagai lambang kasih sayang yang tak bertepi. Tapi, apa nak buat kalau ditakdirkan kedua-dua tiub falopio tersumbat tapi teringin sangat nak ada anak?

tiub falopio, tiub falopio tersumbat, tiub falopio tersumbat shaklee, tiub fallopian tersumbat tapi mengandung, merawat tiub falopio tersumbat, ubat tiub falopio tersumbat, ubat untuk tiub falopio tersumbat, ubat tiub fallopio tersumbat, ubat untuk tiub fallopio tersumbat, rawatan tradisional untuk tiub fallopio tersumbat, cara perawatan untuk tiub fallopio tersumbat, rawat tiub fallopio tersumbat, rawatan alternatif untuk tiub fallopio tersumbat, rawatan alternatif tiub fallopio tersumbat, tiub fallopio, tiub fallopio tersumbat,

Biasanya, kita hanya akan tahu masalah tiub falopio tersumbat setelah melakukan ujiah HSG. Jika tiub didapati tersumbat, biasanya doktor akan memberikan beberapa cadangan seperti:

1. Laparoskopi iaitu prosedur pembedahan untuk melihat tiub falopio. Biasanya pesakit memilih untuk tidak melakukan prosedur ini.

2. IUI iaitu perosedur memasukkan sperma kedalam rahim bagi meningkatkan peluang persenyawaan.

3. IVF iaitu persenyawaan berhadas yang mensenyawakan telur & sperma di luar sebelum dimasukkan kedalam rahim.

Ketiga-tiga prosedur tersebut memakan belanja yang tinggi. Dan tiada jaminan yang anda pasti mengandung. Walau bagaimana pun, kebiasaanya wanita yang betul-betul inginkan anak sendiri akan berusaha kumpulkan duit. Asalkan dapat peluang untuk mengandung.

Tahukah anda, selain ketiga-tiga prosedur yang biasa dicadangkan di atas, terdapat satu lagi alternatif untuk anda iaitu dengan mengambil vitamin semulajadi Shaklee yang akan membantu meningkatkan peluang anda untuk mengandung.

Jika anda mengalami masalah kedua-dua tiub falopio tersumbat, bukan bermakna anda langsung tidak boleh mengandung. BOLEH! Cuma peratusan untuk anda mengandung adalah jauh lebih rendah daripada wanita yang mempunyai tiub falopio yang normal.

Pengambilan Vivix Shaklee akan membantu:

1. Mengurangkan scar tissue atau dalam bahasa melayunya parut tisu yang biasanya menjadi punca tiub falopio tersumbat. Bila scar tissue makin kurang, masalah tersumbat juga akan makin hilang. Dan akan ada laluan untuk telur dan sperma bertemu untuk persenyawaan,

2. Vivix merupakan cell renewal yang membantu sel-sel badan termasuk tiub falopio anda diperbaharui sekali gus menjadi semakin sihat & berkualiti. Dengan pengambilan Vivix, sumbatan di tiub falopio anda akan berkurangan & rahim anda akan berada dalam keadaan sihat & bersedia untuk proses persenyawaan.

3. Merangsang penghasilan telur (ovum) berkualiti yang bersedia untuk proses persenyawaan. Telur yang kurang berkualiti juga adalah antara punca susah mengandung, selain dari tiub falopio tersumbat.

4. Meningkatkan kesihatan & kecergasan tubuh badan. Wanita yang memiliki tubuh badan yang sihat & cergas mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk mengandung.

tiub falopio, tiub falopio tersumbat, tiub falopio tersumbat shaklee, tiub fallopian tersumbat tapi mengandung, merawat tiub falopio tersumbat, ubat tiub falopio tersumbat, ubat untuk tiub falopio tersumbat, ubat tiub fallopio tersumbat, ubat untuk tiub fallopio tersumbat, rawatan tradisional untuk tiub fallopio tersumbat, cara perawatan untuk tiub fallopio tersumbat, rawat tiub fallopio tersumbat, rawatan alternatif untuk tiub fallopio tersumbat, rawatan alternatif tiub fallopio tersumbat, tiub fallopio, tiub fallopio tersumbat,

Sememangnya Vivix sangat membantu wanita yang mempunyai masalah kedua-dua tiub falopio tersumbat tapi teringin sangat anak ada anak. Harganya RM475 sebotol untuk 150 ml. Sebotol boleh tahan sebulan. Anda boleh dapatkan Vivix dengan harga yang jauh lebih murah jika terus mendaftar sebagai ahli Shaklee.

Mahal? Apalah sangat nilai RM475 berbanding kenikmatan bergelar seorang ibu & kebahagiaan bila dapat memeluk zuriat sendiri. Kalau anda buat IUI dan IVF sekali pun, takde jaminan yang anda komfom mengandung walau pun dah habiskan puluhan ribu ringgit. Betul tak?

Vivix Shaklee adalah salah satu ikhtiar bagi wanita yang mempunyai masalah kedua-dua tiub falopio tersumbat tapi teringin sangat nak ada anak sendiri. Insya Allah, ianya adalah satu ikhtiar yang takkan sia-sia. Nak order Vivix? Hubungi saya sekarang.

tiub falopio, tiub falopio tersumbat, tiub falopio tersumbat shaklee, tiub fallopian tersumbat tapi mengandung, merawat tiub falopio tersumbat, ubat tiub falopio tersumbat, ubat untuk tiub falopio tersumbat, ubat tiub fallopio tersumbat, ubat untuk tiub fallopio tersumbat, rawatan tradisional untuk tiub fallopio tersumbat, cara perawatan untuk tiub fallopio tersumbat, rawat tiub fallopio tersumbat, rawatan alternatif untuk tiub fallopio tersumbat, rawatan alternatif tiub fallopio tersumbat, tiub fallopio, tiub fallopio tersumbat,

Makanan Untuk Kecutkan Cyst Dan Elakkan Ketumbuhan Berulang

Cyst sememangnya ditakuti oleh wanita. Lebih-lebih lagi kalau yang belum ada cahayamata, takut susah nak mengandung bila dah kawin nanti. Insya Allah cyst yang kecil iaitu dibawah 5 cm boleh dikecutkan jika betul caranya. Jom saya kongsikan makanan untuk kecutkan cyst dan elakkan ketumbuhan berulang. Selain ovarian cyst, ia juga sesuai untuk cyst dipayudara, cyst semasa mengandung, dan cyst di bahagian badan yang lain.

kecutkan cyst, kecutkan cyst ovari,kecutkan cyst semasa mengandung, kecutkan cyst dan fibroid, kecutkan cyst dengan shaklee, kecutkan cyst payudara, kecutkan cyst shaklee, kecutkan cyst ketika hamil, petua kecutkan cyst, makanan kecutkan cyst, makanan hilangkan cyst, makanan sunnah kecutkan cyst, makanan untuk kecutkan cyst semasa mengandung, makanan yang kecutkan cyst, makanan sunnah untuk kecutkan cyst,

Apakah Makanan Untuk Kecutkan Cyst Dan Elakkan Ketumbuhan Berulang?

Berikut adalah makanan untuk kecutkan cyst:

1. Ikan laut. Ikan laut adalah selamat kerana ianya ditangkap di laut, bukan diternak. Jadi, ianya bebas suntikan hormon & makanan pelet yang mengandungi bahan kimia.

2. Sayuran jenis kekacang. Sayuran jenis kekacang seperti kacang panjang, kacang buncis, kacang botor juga termasuk dalam golongan makanan yang membantu kecutkan cyst.

3. Kekacang. Badam, kacang tanah, kacang dal, kacang kuda juga sangat baik untuk anda. Tetapi awas, kacang soya adalah makanan yang mengaktifkan cyst. Oleh itu, elakkan makanan berasaskan soya kecuali yang sudah diperam seperti tempe & kicap.

4. Sayuran hijau. Sayuran hijau adalah sangat baik untuk mengecutkan cyst. Anda boleh makan sayur dalam setiap menu harian atau pun, lagi bagus kalau anda amalkan juicing setiap hari.

5. Buah-buahan. Selain sayur-sayuran, buah-buahan juga adalah makanan untuk kecutkan cyst yang wajib anda ambil setiap hari. Tapi, pastikan buah yang dibeli adalah non-gmo & segar.

6. Ubi kayu. Dari pembacaan saya, ubi kayu juga membantu mengecutkan cyst. Ubi kayu rebus cicah gula kabung, sedap kan! Cicah sambal pun sedap juga 🙂

7. Sup miso. Miso ialah sejenis pes yg dibuat dari kacang soya yg diperam. Ia dicampur ke dalamsup utk dijadikan miso sup. Ianya sangat baik untuk kesihatan & membantu mengecutkan cyst.

8. Teh hijau. Teh hijau adalah anti oksida yang juga tergolong dalam makanan untuk kecutkan cyst. Rasanya pun sedap & boleh membantu anda turunkan berat badan.

kecutkan cyst, kecutkan cyst ovari,kecutkan cyst semasa mengandung, kecutkan cyst dan fibroid, kecutkan cyst dengan shaklee, kecutkan cyst payudara, kecutkan cyst shaklee, kecutkan cyst ketika hamil, petua kecutkan cyst, makanan kecutkan cyst, makanan hilangkan cyst, makanan sunnah kecutkan cyst, makanan untuk kecutkan cyst semasa mengandung, makanan yang kecutkan cyst, makanan sunnah untuk kecutkan cyst,

Apakah Makanan Yang Perlu Dielakkan Supaya Cyst Anda Tidak Membesar Atau Tumbuh semula Selepas Pembedahan?

Berikut adalah makanan yang perlu anda elakkan. Kalau tak mampu elakkan, kurangkan pun kira ok lah :

1. Daging merah. Ini kerana biasanya binatang yang diternak secara komersil disuntik dengan hormon supaya cepat besar & makanan juga tidak semulajadi & banyak bahan kimia.

2. Ayam. Seperti lembu, ayam ternakan juga disuntik hormon & makanan tidak semulajadi. Sebagai alternatif, anda boleh makan ayam organik.

3. Produk tenusu. Produk tenusu seperti keju, susu, dan dadih adalah antara makanan yang perlu anda elakkan. Ini kerana produk tenusu akan menyebabkan cyst anda semakin membesar.

4. Ikan keli. Sama seperti lembu & ayam, isi ikan keli yang diternak penuh dengan hormon & bahan kimia.

5. Bahan perisa. Ajinomoto, kiub ayam, kiub lembu, Maggie Sedap Rasa, perencah nasi goreng segera, semua tu adalah bahan perasa yang merupakan musuh utama anda.

6. Minuman berkarbonat. Elakkan minuman berkarbonat kerana terlalu banyak kandungan gula didalamnya.

7. Makanan segera. Makanan segera tidak berkhasiat & mengandungi terlalu banyak bahan kimia yang akan menyebabkan cyst anda membesar.

8. Makanan diproses. Hotdog, burger, nugget, semua tu perlu dielakkan. Kalau anda teringin makan, seeloknya buat sendiri di rumah. Tak susah pun. Google je resepinya.

9. Makanan ringan. Seperti makanan segera, makanan ringan pun tak elok.

10. Makanan berlemak/ berminyak. Kalau anda taknak cyst membesar, elakkan makanan berlemak, berminyak dan tinggi kolestrol. Ini kerana ia akan meningkatkan hormon Estrogen dalam badan & menyebabkan cyst membesar.

11. Soya dan evening primrose. Soya dan evening primrose mengandungi Phyto Estrogen yang menyebabkan paras Estrogen dalam badan kita meningkat dan mengalakkan pembesaran cyst.

12. Kolagen. Apa-apa jenis kolagen akan menyebabkan cyst membesar & tumbuh semula.

Semoga info tentang makanan kecutkan cyst dan elakkan ketumbuhan cyst berulang itu tadi bermanfaat untuk anda. Set Cyst Shaklee membantu mengecutkan cyst anda dengan cepat. Banyak testimoni pelanggan saya yang dah berjaya kecutkan cyst mereka. Malah ada yang dah mengandung.

Nak order Set Cyst Shaklee?

Boleh hubungi saya Efie Muhamad 019-9890707 atau boleh klik sahaja pada icon di bawah untuk membuat pesanan.

Atau, jika anda mahu mendapatkan Shaklee pada harga JIMAT, daftarlah sebagai AHLI SEKARANG!
Hubungi saya untuk saya daftarkan terus keahlian anda.

kecutkan cyst, kecutkan cyst ovari,kecutkan cyst semasa mengandung, kecutkan cyst dan fibroid, kecutkan cyst dengan shaklee, kecutkan cyst payudara, kecutkan cyst shaklee, kecutkan cyst ketika hamil, petua kecutkan cyst, makanan kecutkan cyst, makanan hilangkan cyst, makanan sunnah kecutkan cyst, makanan untuk kecutkan cyst semasa mengandung, makanan yang kecutkan cyst, makanan sunnah untuk kecutkan cyst,

Cara Panaskan Susu Ibu Yang Betul Supaya Khasiat Tak Hilang

Menyusukan anak sememangnya memerlukan ilmu. Anda perlu tahu perkara asas penyusuan,  cara mengepam susu yang betul, makanan terbaik untuk ibu menyusu, tips banyakkan susu, dan sebagainya. Ilmu tentang cara panaskan susu ibu yang betul juga penting supaya susu tak rosak & khasiat yang ada dalam susu tak hilang.

cara panaskan susu, cara panaskan susu perahan, cara panaskan susu perahan ibu, cara memanaskan susu perahan, cara panaskan susu ibu, cara panaskan susu ibu guna warmer, cara panaskan susu ibu dalam plastik, cara panaskan susu ibu beku, cara panaskan susu ibu yang beku, cara memanaskan susu perah, cara panaskan susu badan, cara memanaskan susu badan, cara memanaskan susu ibu,cara panaskan susu perahan ibu, cara memanaskan susu badan,cara memanaskan susu perahan ibu,cara memanaskan susu perahan ibu, cara panaskan susu badan, cara panaskan susu perahan ibu,

1. Gunakan susu yang paling lama terlebih dahulu.

2. Susu perlu disimpan didalam peti sejuk. Keluarkan apabila hendak digunakan sahaja. Terdapat beberapa cara untuk panaskan susu untuk bayi anda:

  1. Keluarkan dari freezer ( tempat beku) & simpan di bahagian bawah peti sejuk pada malam sebelumnya. Apabila cair sepenuhnya, boleh panaskan dengan merendamkan dalam air suam atau warmer.
  2. Letakkan di bawah air paip yang mengalir. Apabila telah cair 100%, boleh panaskan dalam warmer atau rendaman air suam.
  3. Terus direndam dalam air suam.

cara panaskan susu, cara panaskan susu perahan, cara panaskan susu perahan ibu, cara memanaskan susu perahan, cara panaskan susu ibu, cara panaskan susu ibu guna warmer, cara panaskan susu ibu dalam plastik, cara panaskan susu ibu beku, cara panaskan susu ibu yang beku, cara memanaskan susu perah, cara panaskan susu badan, cara memanaskan susu badan, cara memanaskan susu ibu,cara panaskan susu perahan ibu, cara memanaskan susu badan,cara memanaskan susu perahan ibu,cara memanaskan susu perahan ibu, cara panaskan susu badan, cara panaskan susu perahan ibu,

3. Jangan biarkan air di dalam warmer, mangkuk air suam atau dari paip menyentuh bahagian mulut bekas simpanan susu.

4. Susu ibu boleh disimpan dalam peti sejuk selama 24 jam setelah dicairkan.

5. Jangan panaskan susu didalam ketuhar gelombang mikro atau haba terus ke atas susu ibu. Ini mungkin menimbulkan ketulan susu dan memusnahkan antibodi yang terkandung di dalamnya.

6. Goncang sedikit bekas simpanan untuk mencampurkan semula susu yang terbahagi dan menyebarkan haba dengan rata. Jangan kacau susu ibu.

7. Baki susu dalam botol selepas diberikan kepada bayi perlu dibuang dan tidak boleh digunakan lagi. Itulah sebabnya sangat penting untuk panaskan susu mengikut amaun yang akan diminum supaya tak membazir.

8. Seperti makanan lain, jangan bekukan kembali susu ibu yang cair sepenuhnya atau separa cair.

Berapa lama susu ibu boleh tahan?

Deep freezer: 6-12 bulan.

Peti ais 2 pintu: 3-6 bulan.

Peti ais 1 pintu: 2 minggu.

cara panaskan susu, cara panaskan susu perahan, cara panaskan susu perahan ibu, cara memanaskan susu perahan, cara panaskan susu ibu, cara panaskan susu ibu guna warmer, cara panaskan susu ibu dalam plastik, cara panaskan susu ibu beku, cara panaskan susu ibu yang beku, cara memanaskan susu perah, cara panaskan susu badan, cara memanaskan susu badan, cara memanaskan susu ibu,cara panaskan susu perahan ibu, cara memanaskan susu badan,cara memanaskan susu perahan ibu,cara memanaskan susu perahan ibu, cara panaskan susu badan, cara panaskan susu perahan ibu,

Semoga info tentang cara panaskan susu ibu yang betul itu tadi bermanfaat untuk anda.Pastikan susu perahan anda dipanaskan dengan cara yang betul supaya khasiat susu tidak hilang, rugi sangat! Pengambilan Set Breastfeeding Shaklee membantu perjalanan penyusuan anda lebih lancar. Nak order? Hubungi saya sekarang!

 

cara panaskan susu, cara panaskan susu perahan, cara panaskan susu perahan ibu, cara memanaskan susu perahan, cara panaskan susu ibu, cara panaskan susu ibu guna warmer, cara panaskan susu ibu dalam plastik, cara panaskan susu ibu beku, cara panaskan susu ibu yang beku, cara memanaskan susu perah, cara panaskan susu badan, cara memanaskan susu badan, cara memanaskan susu ibu,cara panaskan susu perahan ibu, cara memanaskan susu badan,cara memanaskan susu perahan ibu,cara memanaskan susu perahan ibu, cara panaskan susu badan, cara panaskan susu perahan ibu,

Cara Pam Susu Badan Yang Betul Yang Semua Ibu Wajib Tahu

Alhamdulillah. Kebelakangan ni kesedaran tentang kepentingan susu ibu semakin meningkat. Makin ramai ibu yang memilih untuk menyusukan bayi secara ekslusif tanpa susu formula. Sanggup bersusah-payah mengepam susu untuk ditinggalkan kepada anak. Istimewa untuk anda, jom saya kongsikan cara pam susu badan yang betul.

cara pam susu ibu, cara pam susu, cara pam susu ibu guna tangan, cara pam susu ibu manual, cara pam susu ibu yang betul, cara mengepam susu ibu, cara mengepam susu ibu dengan betul, cara mengepam susu ibu yang betul, cara pam susu badan yang betul,cara pam susu badan, cara pam susu badan manual, cara pam susu badan dengan betul, cara mengepam susu badan, cara mengepam susu badan dengan betul,cara mengepam susu badan menggunakan tangan, cara pam susu manual, cara pam susu banyak, cara pam susu secara manual, cara pam susu bagi banyak, cara pam susu ibu, cara pam susu di pejabat, cara pam susu badan yang betul, cara pam susu badan dengan betul, cara mengepam susu badan dengan betul,

1. Basuh tangan anda sebelum memerah susu. Pastikan tangan anda bersih supaya tiada sebarang pencemaran dalam susu perahan anda.

2. Simpan dalam jumlah kecil (2-4 auns/60-120 mL) untuk mengelakkan pembaziran. Kalau bayi anda minum lebih, lebihkan auns.

3. Jika anda mengepam stok harian, pastikan anda mengepam lebih daripada yang diminum untuk kes emergency seperti anda terpaksa balik lewat, etc. Lebih adalah lebih bagus daripada tak cukup. Nanti kesian anak kelaparan.

4. Anda boleh campurkan susu ibu yang dihasilkan dalam sehari untuk mendapatkan jumlah yang diingini dalam bekas simpanan. Sejukkan susu ibu yang baru dihasilkan sekurang-kurangnya 1 jam dalam bahagian utama peti sejuk atau dalam bekas penyejuk dengan ais atau pek ais, kemudian tambahkan dengan susu ibu yang dihasilkan pada hari yang sama dan telah disejukkan.

5. Jangan campurkan susu ibu yang suam dengan susu beku kerana ia akan mencairkan sedikit susu yang telah beku.

6. Elakkan juga dari mencampur susu dari hari berlainan.

7. Tinggalkan sedikit ruang di bahagian atas bekas simpanan kerana susu ibu mengembang ketika membeku. Tinggalkan ruang lebih kurang seinci.

cara pam susu ibu, cara pam susu, cara pam susu ibu guna tangan, cara pam susu ibu manual, cara pam susu ibu yang betul, cara mengepam susu ibu, cara mengepam susu ibu dengan betul, cara mengepam susu ibu yang betul, cara pam susu badan yang betul,cara pam susu badan, cara pam susu badan manual, cara pam susu badan dengan betul, cara mengepam susu badan, cara mengepam susu badan dengan betul,cara mengepam susu badan menggunakan tangan, cara pam susu manual, cara pam susu banyak, cara pam susu secara manual, cara pam susu bagi banyak, cara pam susu ibu, cara pam susu di pejabat, cara pam susu badan yang betul, cara pam susu badan dengan betul, cara mengepam susu badan dengan betul,

8. Pastikan bekas simpanan yang digunakan ialah BPA free.

9. Tandakan bekas simpanan dengan tarikhnya menggunakan label dan dakwat kalis air.

10. Susu ibu akan “terbahagi” ketika penyimpanan. Bahagian atas susu ibu (krim) akan kelihatan lebih pekat dan putih. Goncang bekas simpanan dengan lembut untuk mencampurkan bahagian yang terpisah TETAPI elakkan mengoncang dengan kuat.

11. Bergantung kepada diet ibu, warna susu ibu mungkin berlainan setiap hari (kebiruan, kekuningan atau keperangan). Bau juga akan berubah. Susu ibu yang beku juga mungkin mempunyai bau yang berbeza dari yang segar dan tiada sebab untuk tidak menggunakannya selagi bayi mahu minum.

12. Jangan lupa untuk mengamalkan perkara asas penyusuan & amalan pemakan yang baik untuk ibu menyusu bagi memastikan susu anda tidak kering. Jika susu anda tiba-tiba merudum, jangan susah hati. Boleh amalkan petua banyakkan susu yang terbukti berkesan ini.

13. Pengambilan supplement seperti Set Menyusu Shaklee membantu anda kekal bertenaga, sihat, dan tidak stres. Kesemua elemen ini mempengaruhi susu badan anda. Kalau penat, stres, susu pun akan kurang. Betul tak?

14. Info tentang cara panaskan susu perahan dengan betul ini juga pastinya bermanfaat untuk anda.

Semoga info tentang cara pam susu yang betul itu tadi bermanfaat untuk anda. Perjalanan menyusukan anak selama 2 tahun tak mudah, tapi ianya tidak mustahil. Percayalah! Nak order Set Menyusu Shaklee bagi mengindahkan perjalanan penyusuan anda? Hubungi saya sekarang!

cara pam susu ibu, cara pam susu, cara pam susu ibu guna tangan, cara pam susu ibu manual, cara pam susu ibu yang betul, cara mengepam susu ibu, cara mengepam susu ibu dengan betul, cara mengepam susu ibu yang betul, cara pam susu badan yang betul,cara pam susu badan, cara pam susu badan manual, cara pam susu badan dengan betul, cara mengepam susu badan, cara mengepam susu badan dengan betul,cara mengepam susu badan menggunakan tangan, cara pam susu manual, cara pam susu banyak, cara pam susu secara manual, cara pam susu bagi banyak, cara pam susu ibu, cara pam susu di pejabat, cara pam susu badan yang betul, cara pam susu badan dengan betul, cara mengepam susu badan dengan betul,

Petua Didik Anak Nakal Dan Degil Supaya Menjadi Anak Soleh

Anak degil, nakal, kuat mengamuk, dan tidak mendengar kata sememangnya mimpi ngeri. Ibu bapa mana yang tak inginkan anak yang baik, mendengar kata, bersopan-santun & menghormati orang tua? Jom saya kongsikan petua didik anak nakal dan degil supaya menjadi anak soleh dan mudah faham waktu belajar.

petua anak nakal, petua didik anak nakal, anak nakal, anak degil, petua anak degil, petua untuk anak degil, petua menangani anak degil, petua mendidik anak degil, petua atasi anak degil, petua didik anak degil, petua anak tidak degil, petua elak anak degil, petua dan penawar anak degil, penawar anak degil, petua hilangkan degil anak, petua mengatasi anak nakal, petua untuk anak nakal, petua mendidik anak nakal, petua atasi anak nakal, petua elak anak nakal, petua anak tidak nakal, petua menangani anak nakal, petua mengurangkan nakal anak, petua anak soleh, anak soleh, tips anak soleh

Sebelum itu, adalah sangat elok kalau anda luangkan masa untuk membaca tips didik anak cara nabi yang pernah saya kupas satu masa dulu. Insya Allah, tips-tips tersebut sangat membantu dalam proses kita mendidik anak nakal dan degil. Jadi, apakah dia petua didik anak nakal dan degil supaya menjadi anak soleh yang dibanggakan?

1. Makan malam sebelum Maghrib.

Pastikan anak makan malam sebelum Maghrib seperti yang disarankan oleh Rasulullah SAW supaya mudah belajar waktu malam. Makan malam selepas Maghrib akan menyebabkan anak mudah letih dan mengantuk waktu belajar.

2. Kurangkan daging merah.

Pastikan anak kurang makan daging merah kerana ia akan menyebabkan anak menjadi pemarah dan agresif serta mudah melawan cakap. Banyakkan makan daging putih.

3. Banyakkan memeluk anak.

Anak yang sering dipeluk akan tenang, kurang degil, dan kurang nakal kerana  rasa selamat dan disayangi.

4. Mengadap kiblat ketika belajar atau mengaji.

Pesan kepada anak untuk menghadap Qiblat semasa belajar atau mengaji, ini akan tingkatkan keberkatan dalam belajar.

5. Baca doa sebelum belajar.

Sebelum belajar, baca doa-doa penerang hati termasuk surah Al-Insyirah. Rasulullah selalu mengingatkan Ali RA supaya membaca surah Al-Insyirah untuk menguatkan ingatan, mudah faham, jadi tenang, mudah patuh arahan ibu bapa dan tidak banyak meragam.

6. Pokok hidup.

Pokok hidup seperti pokok keladi air atau kaktus membekalkan oksigen kepada otak anak semasa belajar. Letakkan di atas meja belajar.

7. Supplement

Vitamin semulajadi dapat menguatkan minda, menenangkan emosi, melembutkan hati, meningkatkan fokus semasa belajar dan menguatkan daya ingatan anak. Supplement juga meningkatkan imuniti anak supaya tak mudah sakit dan memastikan anak sentiasa cergas bertenaga.

petua anak nakal, petua didik anak nakal, anak nakal, anak degil, petua anak degil, petua untuk anak degil, petua menangani anak degil, petua mendidik anak degil, petua atasi anak degil, petua didik anak degil, petua anak tidak degil, petua elak anak degil, petua dan penawar anak degil, penawar anak degil, petua hilangkan degil anak, petua mengatasi anak nakal, petua untuk anak nakal, petua mendidik anak nakal, petua atasi anak nakal, petua elak anak nakal, petua anak tidak nakal, petua menangani anak nakal, petua mengurangkan nakal anak, petua anak soleh, anak soleh, tips anak soleh

8. Bacakan surah & tiup ke ubun-ubun anak semasa nak tidur.

Bacakan di kepala anak surah Al-Fatihah, ayar Qursi dan surah Al-Insyirah untuk merangsang otak dan memori anak. Ia juga membantu melahirkan anak yang tenang, baik akhlak, dengar cakap ibu bapa dan pintar.

9. Elakkan baju merah atau oren.

Elakkan anak memakai pakaian berwarna merah atau oren. Mengikut kajian, warna merah dan oren akan merangsang anak menjadi agresif dan hyperaktif. Akhirnya menyebabkan anak menjadi ankal, degil, dan tak dapat dikawal.

10. Tidur mengiring ke kanan.

Didik anak tidur mengiring kekanan agar otak jadi lebih pintar. Ia juga memastikan anak tidur dengan lebih lena. Tidur yang berkualiti akan mengurangkan tantrum anak.

11. Rezeki yang berkat.

Pastikan rezeki yang ibu bapa terima benar-benar berkat dengan mengelakkan perkara haram dan syubhah.  Jangan lupa keluarkan zakat pendapatan dan zakat-zakat yang lain. Rezeki yang tidak berkat adalah antara  punca anak jadi agresif, tidak dengar cakap ibu bapa, nakal, dan kurang bijak dalam pelajaran.

12. Hubungan dengan Allah.

Ibu bapa  pastikan ada hubungan yang baik dengan Allah. Macam mana nak jaga hubungan yang baik dengan Allah?

1. Jaga solat 5 waktu dan lakukan solat-solat sunat qabliah dan ba’diah untuk menampung segala kekurangan dalam solat-solat fardhu kita.

2. Solat taubat dan istighfar 70 kali sehari setiap hari. Lakukan juga solat hajat, istikharah dan tutup dengan solat WITIR setiap malam. Nabi SAW suruh kita untuk solat witir setiap malam sebagai pembalut kepada semua amalan kita setiap hari untuk dipersembahkan kepada Allah SWT.

3. Maafkan semua orang setiap malam sebelum tidur agar hati jadi bersih, badan sihat, wajah jadi anggun, doa dimakbulkan, semua orang sayang dan mendapat anak yang soleh.

4. Sentiasa ingatkan anak-anak supaya solat dan jaga akhlak. Bacalah Surah Ibrahim ayat 40. Ini adalah doa khas untuk mohon agar diri dan keluarga menjaga solat.

5. Baca Doa Pembuka 12 Pintu, Doa Membuang Sifat Negatif, Bismillah 5 dan Ayat Qursi. Pengalaman menunjukkan sesiapa yang mengamalkan doa-doa tersebut, maka orang bujang akan bertemu jodoh, suami isteri akan bertambah sayang, orang bergaduh akan jadi damai, selesai masalah, langsai hutang, anak-anak jadi hebat dan soleh, hilang perangai buruk seperti enggan solat, dan sebagainya.

6. Pagar diri dengan Al Fatihah and Surah 3 Qul, hembus tapak tangan dan sapu seluruh badan. Ini akan menghindar daripada gangguan manusia, binatang, jin dan sihir.

13. Ayat lembutkan hati anak.

Lembutkan hati anak dengan surah Al Fatihah, Surah Al-Hasyr (ayat 21-24), Surah Ta Ha (ayat 1-5), dan  Ayat Qursi. Baca dan hembus ke badan anak atau makanan, gambar atau pakaian yang sudah dipakai sebelum dicuci atau hembus ke arah anak dari jauh semasa menghantar ke sekolah.

14. Layan anak lebih baik

Layan anak lebih baik daripada biasa agar dia rasa bersalah jika ingkar perintah ibubapa.

15. Amalan sebelum masuk rumah.

Setiap kali nak masuk rumah, pesan kepada semua ahli keluarga kita untuk baca Bismillah 3 kali, senyum, beri salam dan masuk dengan melangkah kaki kanan dahulu. Ini akan menghindarkan syaitan bernama DASIM daripada masuk ke kepala kita dan ganggu manusia supaya berkonflik, suami isteri supaya bergaduh hingga bercerai berai, anak-anak melawan ibu bapa, anak-anak bergaduh sesama sendiri, anak-anak jadi extra nakal, dan sebagainya.

16. Nama Allah.

Setiap kali nak nasihati anak supaya tak nakal, dengar cakap, jaga solat atau rajin belajar, bacalah 3 Nama Allah iaitu Ya ‘Aziz, Ya Jabbar, Ya Mutakabbir dan hembus ke arah anak untuk melembutkan hatinya.

Semoga petua didik anak nakal dan degil supaya menjadi anak soleh dan mudah faham pelajaran itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak order supplement untuk anak? Hubungi saya.

petua anak nakal, petua didik anak nakal, anak nakal, anak degil, petua anak degil, petua untuk anak degil, petua menangani anak degil, petua mendidik anak degil, petua atasi anak degil, petua didik anak degil, petua anak tidak degil, petua elak anak degil, petua dan penawar anak degil, penawar anak degil, petua hilangkan degil anak, petua mengatasi anak nakal, petua untuk anak nakal, petua mendidik anak nakal, petua atasi anak nakal, petua elak anak nakal, petua anak tidak nakal, petua menangani anak nakal, petua mengurangkan nakal anak, petua anak soleh, anak soleh, tips anak soleh

Kenapa Berat Badan Tak Turun Walau Pun Jenuh Berdiet Dan Bersenam

Dah penat jaga makan, bersenam, makan ubat kurus mahal-mahal. Bila timbang, berat macam tu jugak. Inch loss pun takde. Jangan give up! Jom tengok kenapa berat badan tak turun.

berat tak turun, kenapa berat tak turun, punca berat tak turun, berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun walaupun bersenam, berat badan tak turun walaupun bersenam, punca berat badan tak turun,

1. Sarapan tidak sihat
Kebanyakan rakyat Malaysia mengambil sarapan yang mengandungi kandungan lemak dan gula yang tinggi. Contohnya? Nasi lemak, teh tarik. Kalau yang nak berdiet kononnya taknak makan sarapan berat, makan biskut cicah milo. Tahukah anda bahawa biksut kering cicah milo bukan sarapan yang sihat?

2. Tak minum air secukupnya
Di antara punca kenapa berat badan tak turun ialah tak minum air kosong secukupnya. Ramai yang tak ambil berat pasal ni.

3. Minuman yang kononnya bagus untuk turunkan berat badan, tapi sebenarnya TIDAK! 
Diet soda, limau ais, limau suam. Bila sebut, mesti kita rasa boleh bantu turunkan berat badan. Tapi sebenarnya tidak! Sebab apa? Dalam tu ada gula putih yang menjadi punca kenapa berat tak turun.

4. Bersenam dengan perut kosong
Bila kita bersenam, badan perlukan nutrisi  dari makanan sebagai bahan bakar untuk membakar kalori. Kalau kita berlapar dan tak makan langsung, macam mana badan nak bakar kalori kalau takde bahan bakar?

5. Makan makanan tinggi kalori selepas bersenam
Biasa tak tengok orang beli nasi lemak lepas bersenam. Macam mana nak turunkan berat badan kalau kalori yang masuk lagi banyak daripada yang dibakar semasa bersenam? Oleh itu, elakkan makanan berkalori tinggi walau pun selepas bersenam. Sebaliknya, ambil makanan pembakar lemak.

berat tak turun, kenapa berat tak turun, punca berat tak turun, berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun walaupun bersenam, berat badan tak turun walaupun bersenam, punca berat badan tak turun,

6. Stress
Bila stres mesti nak makan coklat. Bila stres mesti banyak makan. Makan makanan berkalori tinggi pulak tu. Macam mana berat nak turun?

7. Tidak makan nasi
Ramai yang buat kesilapan ni. Taknak makan nasi, takut gemuk. Tapi gantikan dengan kuew tiaw, mee, maggi, roti, kerepek, biskut yang jauh lebih tinggi kandungan kalori daripada nasi. Yang sebenarnya boleh je makan nasi setiap hari, tapi janganlah makan sampai 3 pinggan.

Itulah dia 7 sebab kenapa berat badan tak turun walau pun jenuh berdiet dan bersenam. Ramai yang buat kesilapan ni kan? Sekarang anda dah tahu. Anda juga boleh amalkan 10 tips turunkan berat badan yang komfom berkesan ini. Pengambilan Set Kurus Shaklee membantu meningkatkan metabolisma badan supaya lebih banyak lemak dibakar & dibuang dari tubuh badan. Kalau metabolisma tinggi, insya Allah lagi cepat kurus. Nak order? Hubungi saya sekarang.

berat tak turun, kenapa berat tak turun, punca berat tak turun, berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun walaupun bersenam, berat badan tak turun walaupun bersenam, punca berat badan tak turun,

Cara Meneran Yang Betul Supaya Tak Koyak Dan Tak Perlu Dijahit

Makin dekat nak bersalin, makin berdebar-debar rasanya. Tak kiralah sama ada bersalin anak pertama, kedua, ketiga, atau kesepuluh sekali pun, debaran pasti ada. Jom saya kongsikan cara meneran yang betul supaya tak koyak dan tak perlu dijahit.

cara meneran, cara meneran dengan betul, cara meneran yang betul, cara meneran baby, cara meneran dengan betul ketika bersalin, cara meneran dengan betul semasa bersalin, cara meneran bersalin, cara meneran bersalin yang betul, cara meneran bayi, cara meneran bayi yang betul, tips cara meneran yang betul, cara nak meneran yang betul,Cara Meneran Yang Betul Supaya Tak Koyak Dan Tak Perlu Dijahit

Kenapa anda perlu meneran dengan betul? Supaya tak membazir tenaga dan yang paling penting, untuk mengelakkan KOYAK YANG BESAR sehingga perlu dijahit dengan banyak. Percayalah! Kalau anda meneran dengan betul, anda boleh bersalin tanpa sebarang koyakan.

Posisi meneran yang betul ialah:

1. Tundukkan kepala sehingga dagu rapat ke dada.

2. Mata memandang perut. Fokus. Bukannya meliar pandang keliling dewan bersalin.

3. Pegang kedua-dua kaki di bahagian buku lali.

4. Teran tanpa suara. Tak perlu menjerit atau menangis semasa meneran. Membazir tenaga tau!Nanti tak pasal-pasal je kena marah dengan nurse dan anda jadi stress.

5. Tarik nafas sedalam yang boleh. Kemudian teran macam nak buang air besar. Takkan lah tak pandai 😉 Teran sekuat yang terdaya. Selama yang boleh.

6. Sambil-sambil layan sakit bersalin, jangan lupa berzikir dan berselawat ke atas nabi. Bila kita ingat tuhan, insya Allah takkan berlaku keadaan bersalin sambil menangis atau menjerit- melolong macam orang takde iman. Anda boleh amalkan doa Nabi Yunus semasa dalam perut ikan yang bermanfaat ini:

cara meneran, cara meneran dengan betul, cara meneran yang betul, cara meneran baby, cara meneran dengan betul ketika bersalin, cara meneran dengan betul semasa bersalin, cara meneran bersalin, cara meneran bersalin yang betul, cara meneran bayi, cara meneran bayi yang betul, tips cara meneran yang betul, cara nak meneran yang betul,

7.  Jangan angkat punggung kerana ia akan menyebabkan koyakan yang besar. Ingat tau, jangan angkat punggung. Kawal diri.

8. Bertenang setiap kali contraction berlaku. Setiap kali contraction, tarik nafas dalam-dalam melalui hidung dan teran.

9 . Jangan pejam mata semasa meneran kerana dikhuatiri akan menyebabkan pembuluh darah dalam mata pecah.

10. Anda juga boleh amalkan tips cepatkan bukaan supaya mudah bersalin ini supaya proses bersalin anda tidak terlalu lama & memenatkan.

cara meneran, cara meneran dengan betul, cara meneran yang betul, cara meneran baby, cara meneran dengan betul ketika bersalin, cara meneran dengan betul semasa bersalin, cara meneran bersalin, cara meneran bersalin yang betul, cara meneran bayi, cara meneran bayi yang betul, tips cara meneran yang betul, cara nak meneran yang betul,

Mudah je cara meneran yang betul supaya tak koyak dan tak perlu dijahit tadi kan? Anda boleh print tips ni dan bawa sebagai rujukan semasa bersalin nanti. Bukan apa, katakan waktu bersalin nanti anda panik & lupa segala yang dah dibaca, suami boleh tolong bacakan tips ni supaya anda ingat semula. Pengambilan ESP Shaklee membantu membekalkan anda tenaga sepanjang proses melahirkan. Sementara Set Berpantang Shaklee membantu anda segar & cergas semula dalam tempoh berpantang serta membanyakkan susu. Nak order? Hubungi saya sekarang!

cara meneran, cara meneran dengan betul, cara meneran yang betul, cara meneran baby, cara meneran dengan betul ketika bersalin, cara meneran dengan betul semasa bersalin, cara meneran bersalin, cara meneran bersalin yang betul, cara meneran bayi, cara meneran bayi yang betul, tips cara meneran yang betul, cara nak meneran yang betul,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...