Petua Berpantang Dan Kecutkan Rahim Selepas Keguguran

Orang selalu bertanya kepada saya, kalau gugur nak kena berpantang ke tak? Kalau kena berpantang, macam mana? Sama ke dengan berpantang orang bersalin? Nak tahu jawapannya? Jom saya ceritakan tentang petua berpantang dan kecutkan rahim selepas keguguran.

kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan rahim lepas keguguran, petua kecutkan rahim selepas keguguran, makanan kecutkan rahim selepas keguguran, jamu kecutkan rahim selepas keguguran, ubat kecutkan rahim selepas keguguran, produk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee kecutkan rahim selepas keguguran, cara untuk kecutkan rahim selepas keguguran, ubat untuk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee untuk kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan peranakan selepas gugur, kecutkan peranakan selepas keguguran, berpantang selepas gugur, berpantang selepas keguguran, berpantang selepas keguguran bayi, berpantang lepas gugur, berpantang lepas keguguran, berpantang lepas keguguran bayi,cara berpantang lepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas keguguran, berapa lama berpantang lepas gugur, berapa lama berpantang selepas keguguran,

1. Perlu ke berpantang selepas keguguran?

Kalau ikutkan orang tua, ibu yang keguguran perlu berpantang lebih daripada ibu bersalin kerana angin gugur atau dikenali sebagai angin merian boleh menyerang mereka. Angin gugur ini berpunca dari sisa janin yang tak keluar habis semasa gugur lalu menghasilkan toksik yang meracun darah. Jika terkena angin gugur, anda akan mengalami masalah kesihatan fizikal & mental. Masalah fizikal yang biasa terjadi ialah demam sehingga kancing gigi, sakit pinggang, sakit sendi, dan rasa tajam diari-ari.  Sementara masalah mental pula ialah gangguan emosi yang sering dipanggil sebagai meroyan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk berpantang  & kecutkan rahim selepas keguguran.

2. Berapa lama nak berpantang selepas keguguran?

Seeloknya berpantang selama 44 hari seperti ibu bersalin, lagi bagus kalau anda lajakkan tempoh berpantang kepada 100 hari. Walau bagaimana pun, di zaman sekarang majoriti wanita bekerja & cuti keguguran tak diberikan dalam tempoh yang lama, oleh itu anda boleh berpantang sekurang-kurangnya 14 hari.

3. Apa yang perlu dibuat selama berpantang?

Sama seperti ibu bersalin, anda perlu:

  • Berurut
  • Bertungku
  • Berbengkung
  • Berstokin
  • Sanggulkan rambut tinggi-tinggi supaya badan tak masuk angin
  • Jaga pemakanan.
  • Elakkan keluar dari rumah

4. Macam mana nak kecutkan rahim dengan cepat selepas keguguran & pastikan semua sisa janin habis keluar?

kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan rahim lepas keguguran, petua kecutkan rahim selepas keguguran, makanan kecutkan rahim selepas keguguran, jamu kecutkan rahim selepas keguguran, ubat kecutkan rahim selepas keguguran, produk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee kecutkan rahim selepas keguguran, cara untuk kecutkan rahim selepas keguguran, ubat untuk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee untuk kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan peranakan selepas gugur, kecutkan peranakan selepas keguguran, berpantang selepas gugur, berpantang selepas keguguran, berpantang selepas keguguran bayi, berpantang lepas gugur, berpantang lepas keguguran, berpantang lepas keguguran bayi,cara berpantang lepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas keguguran, berapa lama berpantang lepas gugur, berapa lama berpantang selepas keguguran,

Adalah penting untuk kecutkan rahim selepas keguguran & pastikan semua sisa janin habis keluar. Di antara cara yang anda boleh lakukan ialah:

  • Berurut. Anda boleh berurut seawal 3 hari selepas keguguran. Jangan terus berurut selepas keguguran. Tunggu sekurang-kurangnya 3 hari supaya rahim sempat berehat. Bila kita keguguran, berlaku luka pada rahim. Oleh itu, bagi masa kepada rahim kita untuk berehat.
  • Bertungku. Seeloknya gunakan batu sungai. Panas dari batu tungku akan membantu kecutkan rahim selepas keguguran & keluarkan semua sisa janin yang masih tertinggal.
  • Berbengkung juga membantu untuk mengampu rahim & membantu ia kecut dengan cepat.
  • Senaman kegel iaitu mengemut sangat berkesan untuk kecutkan rahim selepas keguguran. Caranya mudah je, kemut macam tahan air kencing. Buat sekerap yang boleh.
  • Alfalfa Shaklee. Dikenali sebagai kacip fatimah moden, Alfalfa bukan sahaja membantu mengecutkan rahim, malah ia juga mengencangkan semula otot vagina supaya organ intim anda rapat seperti sedia kala. Lagi elok kalau anda terus ambil Set Berpantang Shaklee yang membantu mengembalikan kesihatan & kecergasan anda dalam tempoh yang singkat. Maklum je lah, cuti keguguran biasanya pendek je. Sekejap je dah kena masuk kerja semula. Dengan Set Berpantang Shaklee, ianya adalah vitamin. Tak renyah. Nanti dah start kerja semula pun masih boleh terus makan set berpantang kat pejabat. Tak perlu nak membancuh air, masak  herba, macam set berpantang tradisional yang lain.

kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan rahim lepas keguguran, petua kecutkan rahim selepas keguguran, makanan kecutkan rahim selepas keguguran, jamu kecutkan rahim selepas keguguran, ubat kecutkan rahim selepas keguguran, produk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee kecutkan rahim selepas keguguran, cara untuk kecutkan rahim selepas keguguran, ubat untuk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee untuk kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan peranakan selepas gugur, kecutkan peranakan selepas keguguran, berpantang selepas gugur, berpantang selepas keguguran, berpantang selepas keguguran bayi, berpantang lepas gugur, berpantang lepas keguguran, berpantang lepas keguguran bayi,cara berpantang lepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas keguguran, berapa lama berpantang lepas gugur, berapa lama berpantang selepas keguguran,

5. Macam mana nak kuatkan rahim selepas keguguran?

Anda boleh amalkan tips kuatkan rahim selepas keguguran ini.

6. Berapa lama kena tunggu sebelum mengandung semula?

Seeloknya tunggu sehingga 3 kali haid, bagi memastikan badan anda terutamanya rahim mendapat rehat yang sepenuhnya & betul-betul bersedia untuk mengandung semula. Anda boleh elakkan punca susah mengandung selepas keguguran & amalkan tips mengandung selepas keguguran yang saya kongsikan ini.  Pengambilan Set Kesuburan Shaklee telah membantu ramai wanita mengandung semula selepas keguguran.

Semoga petua berpantang dan kecutkan rahim selepas keguguran yang saya kongsikan tadi bermanfaat untuk anda. Alfalfa Complex Shaklee merupakan vitamin wajib bagi anda selepas keguguran. Insya Allah, dengan dos & aturan makan yang betul, ia akan mengecutkan rahim anda dengan cepat & membantu mengeluarkan semua sisa janin. Lagi bagus kalau anda ambil Set Berpantang Shaklee. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istmewa.

kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan rahim lepas keguguran, petua kecutkan rahim selepas keguguran, makanan kecutkan rahim selepas keguguran, jamu kecutkan rahim selepas keguguran, ubat kecutkan rahim selepas keguguran, produk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee kecutkan rahim selepas keguguran, cara untuk kecutkan rahim selepas keguguran, ubat untuk kecutkan rahim selepas keguguran, shaklee untuk kecutkan rahim selepas keguguran, kecutkan peranakan selepas gugur, kecutkan peranakan selepas keguguran, berpantang selepas gugur, berpantang selepas keguguran, berpantang selepas keguguran bayi, berpantang lepas gugur, berpantang lepas keguguran, berpantang lepas keguguran bayi,cara berpantang lepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas gugur, cara berpantang selepas keguguran, berapa lama berpantang lepas gugur, berapa lama berpantang selepas keguguran,

Kenapa Susah Mengandung Kali Kedua

Ada orang dimurahkan rezeki untuk mengandung anak pertama. Tapi, bila nak menambah anak, susah pulak nak lekat. Kenapa dulu senang nak mengandung tapi anak kedua ni payah pulak? Jom saya ceritakan kenapa susah mengandung kali kedua & apa yang anda perlu buat kalau betul-betul nak mengandung.

susah mengandung kali kedua, susah mengandung anak kedua, susah hamil kali kedua, kenapa susah mengandung kali kedua, kenapa susah hamil kali kedua, kenapa susah nak mengandung kali kedua, susah nak mengandung anak kedua, punca susah mengandung anak kedua, kenapa susah mengandung anak kedua, mengapa susah mengandung anak kedua, kenapa susah hamil anak kedua, susah untuk hamil anak kedua, faktor sukar hamil anak kedua, kenapa susah untuk mengandung anak kedua,

1. Tahap kesihatan. Dulu waktu nak mengandung anak pertama mungkin anda & suami sihat. Tapi sekarang, cuba periksa adakah anda & suami sihat? Masalah kesihatan seperti kencing manis, kegemukan, SLE, kanser boleh menyebabkan anda kurang subur.

2. Umur. Jika anda bersalin anak pertama pada usia yang agak lewat, sekarang umur anda & suami dah semakin tua. Kalau pun anda bersalin anak pertama pada umur yang muda, kalau anda menunggu lama untuk mengandung anak kedua, sekarang umur anda & suami dah makin meningkat. Bagi seorang wanita, semakin berumur, tahap kesuburan akan menurun. Begitu juga dengan suami, kualiti & kuantiti sperma juga akan menurun.

3. Penat. Waktu nak mengandungkan anak pertama dulu, anda & suami baru berkahwin. Masih dalam mood bulan madu, kerjaya pun baru bermula. Tanggung jawab masih belum banyak. Sekarang? Anda suami isteri sibuk dengan kerjaya yang semakin berkembang & bila balik rumah terpaksa melayan karenah anak pertama yang sangat dahagakan perhatian. Nak kena uruskan rumah lagi. Bila sampai masa untuk bersama, dua-dua dah penat. Mood pun lari. Betul tak? Ia boleh menjadi punca susah mengandung kali kedua.

4. Jarak terlalu lama di antara anak. Ada pasangan yang menunggu anak pertama besar sebelum bersedia untuk mengandung lagi. Mungkin atas alasan ekonomi atau pun nak tumpukan sepenuh perhatian kepada anak pertama, atau mungkin juga kerana kerjaya. Tapi tahukah anda, jarak terlalu lama di antara anak boleh menyebabkan susah mengandung kali kedua. Kenapa? Pertama disebabkan umur anda semakin meningkat. Kedua, kalau anda mengambil pil perancang sepanjang tempoh tersebut, tahap kesuburan anda akan merudum.

susah mengandung kali kedua, susah mengandung anak kedua, susah hamil kali kedua, kenapa susah mengandung kali kedua, kenapa susah hamil kali kedua, kenapa susah nak mengandung kali kedua, susah nak mengandung anak kedua, punca susah mengandung anak kedua, kenapa susah mengandung anak kedua, mengapa susah mengandung anak kedua, kenapa susah hamil anak kedua, susah untuk hamil anak kedua, faktor sukar hamil anak kedua, kenapa susah untuk mengandung anak kedua,

5. Kitaran haid tak normal. Kitaran haid yang normal adalah penting bagi memastikan anda subur setiap bulan. Kalau haid anda tidak teratur, ia adalah di antara punca susah mengandung kali kedua. Kalau kitaran haid anda tak teratur, GLA Complex & Alfalfa Complex adalah jawapannya. Kedua-dua vitamin ini berfungsi menstabilkan hormon supaya kitaran haid anda normal seperti biasa.

6. Kerosakan pada tiub fallopio. Mungkin dulu tiub fallopio anda sempurna, tapi sekarang tiub fallopio anda mungkin dah tersumbat. Mungkin cuma satu tiub yang tersumbat, atau mungkin juga kedua-dua tiub dah tersumbat.

7. Endometriosis. Penyakit ini juga adalah di antara punca utama susah mengandung kali kedua. Jika anda mengalami simptom Endometriosis, sila berjumpa dengan doktor pada kadar segera.

8. Belum ada rezeki. Kadang-kadang, anda & suami takde apa-apa masalah. Cuma Allah nak uji anda. Belum ada rezeki. Banyakkan berdoa, dan boleh amalkan petua mudah mengandung cara islam ini.

Apa Nak Buat Kalau Susah Mengandung Kali Kedua?

Kalau anda mempunyai masalah seperti yang saya senaraikan di atas, selesaikan masalah tersebut terlebih dahulu. Di samping itu, ada juga boleh ambil Set Kesuburan Shaklee yang telah membantu ramai pasangan mengandung, termasuk mereka yang susah mengandung kali kedua. Testimoni? Banyak!!!! Jom tengok kat sini.

Set ini membantu meningkatkan kesuburan anda suami isteri, memberi tenaga supaya tak penat bila bersama, dan sebagai bonus ia meningkatkan keinginan untuk bersama. Satu pakej yang lengkap. Rugi kalau anda tak amalkan set ni.

Sekarang anda dah tau kenapa susah mengandung kali kedua & apa yang perlu dilakukan. Set Kesuburan Shaklee adalah set terbaik untuk anda suami isteri. Nak order? Sms atau whatsapp saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

susah mengandung kali kedua, susah mengandung anak kedua, susah hamil kali kedua, kenapa susah mengandung kali kedua, kenapa susah hamil kali kedua, kenapa susah nak mengandung kali kedua, susah nak mengandung anak kedua, punca susah mengandung anak kedua, kenapa susah mengandung anak kedua, mengapa susah mengandung anak kedua, kenapa susah hamil anak kedua, susah untuk hamil anak kedua, faktor sukar hamil anak kedua, kenapa susah untuk mengandung anak kedua,

Kenapa Ramai Susah Mengandung Selepas Gugur

Sebelum ni senang je nak mengandung. Sekejap je dah lekat. Lepas gugur hari tu, susah pulak nak mengandung. Dah jenuh berikhtiar tapi kecewa juga. Usah sedih! Jom saya ceritakan kenapa ramai susah mengandung selepas gugur.

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

1. Kitaran haid tidak teratur. Ada yang mengalami masalah kitaran haid tak teratur selepas keguguran. Ia disebabkan oleh gangguan hormon. Jadi, kalau anda nak mengandung, perkara pertama yang perlu dilakukan ialah membetulkan kitaran haid supaya anda mempunyai hari subur setiap bulan. Kitaran haid anda tak teratur? GLA Complex & Alfalfa Complex sangat membantu. Gabungan 2 vitamin ini membantu menstabilkan hormon supaya kitaran haid anda normal semula. Sebagai bonus, GLA Complex juga membantu meningkatkan kesuburan anda.

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

2. Saki-baki janin yang tertinggal didalam rahim. Ada juga kes di mana terdapat saki-baki janin yang tertinggal didalam rahim semasa keguguran tempoh hari. Saki-baki janin ini akan menyebabkan berlakunya jangkitan kuman & pendarahan. Ini adalah di antara punca susah mengandung. Jika anda mengesyaki ada saki-baki janin tertinggal, berjumpa doktor dengan segera untuk menjalani ultrasound.

3. Parut kesan D&C. Jika anda melakukan D&C pada keguguran yang lepas, kemungkinan akan berlaku parut pada ovari. Parut ini mungkin mengganggu pertumbuhan semula tisu endometrium iaitu tempat ovum yang disenyawakan akan tertanam. Parut ini hanya boleh dikesan melalui ultrasound.

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

4. Rahim jatuh. Ada juga wanita yang mengalami masalah rahim jatuh selepas keguguran, tapi tak sedar walau pun dah ada tanda. Jika rahim tidak berada pada kedudukan yang sepatutnya, anda akan mengalami masalah susah mengandung selepas gugur. Kalau anda mengalami masalah rahim jatuh, boleh amalkan petua tradisional untuk menaikkan rahim ini.

5. Berat badan naik. Gangguan hormon selepas keguguran juga boleh menyebabkan berat badan anda naik. Ya! Kegemukan adalah di antara punca susah mengandung.

6. Emosi tak stabil. Ada juga orang yang  stress atau terlampau sedih selepas keguguran. Ye, saya faham. Sudah tentu anda akan berasa sedih apabila kehilangan bayi yang dikandung. Bayi yang menjadi tanda cinta anda & suami. Tapi, anda harus terima kenyataan bahawa emosi tak stabil boleh menyebabkan anda tidak subur. Susah nak kawal emosi? B Complex juga dikenali sebagai vitamin gembira kerana ia mampu mencetuskan perasaan gembira. Dengan pengambilan yang betul, ianya mampu menstabilkan emosi anda.

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

7. Kurang subur. Terima kenyataan yang anda kurang subur. Betul, sebelum ni anda senang nak mengandung, tapi keguguran boleh menyebabkan ketidaksuburan. Jika anda betul-betul nak mengandung, saya cadangkan:

  1. Anda kenal pasti sama ada 6 masalah yang saya senaraikan di atas ada pada anda atau tidak. Kalau takde, alhamdulillah. Boleh terus ke nombor 2. Kalau ada, atasi masalah tersebut terlebih dahulu. Caranya? Ikuti cadangan yang saya berikan. Setelah masalah itu selesai, boleh pergi ke nombor 2.
  2. Tingkatkan kesuburan dengan Set Subur Shaklee yang dah membantu ramai pasangan mengandung. Tak percaya? Jom tengok testimoni-testimoni ni.

Itulah dia di antara sebab kenapa ramai susah mengandung selepas gugur. Kalau anda tanya saya bilakah waktu yang paling sesuai untuk mengandung semula? Jawapannya selepas 3 kali datang haid. Ianya memberikan masa kepada rahim & badan anda supaya menjadi betul-betul sihat & bersedia untuk mengandung. Anda boleh amalkan tips mengandung selepas keguguran yang bermanfaat ini. Anda akan lagi cepat mengandung kalau ambil Set Subur Shaklee. Dengan aturan makan & dos yang betul, insya Allah! Anda pasti akan mendapat berita gembira. Nak order? Sms atau whatsapp saya di 012-9025232 sekarang!

susah mengandung selepas keguguran, susah hamil selepas keguguran, sukar mengandung selepas keguguran, kenapa susah mengandung selepas keguguran, sukar hamil selepas keguguran, susah nak mengandung selepas keguguran, penyebab sukar hamil selepas keguguran, kenapa sukar hamil selepas keguguran, susah mengandung selepas gugur, sukar mengandung selepas gugur, susah hamil selepas gugur, kenapa ramai susah mengandung selepas gugur, susah mengandung selepas gugur,

Tanda Lelaki Tak Subur Yang Semua Suami Wajib Ambil Tahu

Biasanya kalau pasangan susah untuk mengandung, isteri yang akan dituduh sebagai mandul. Tahukah anda, lelaki pun ada masalah kesuburan. Jom saya kongsikan tanda lelaki tak subur yang semua suami wajib ambil tahu.

Tanda lelaki tak subur, tanda lelaki kurang subur, tanda lelaki subur, lelaki tak subur, lelaki tidak subur, lelaki kurang subur, punca lelaki tak subur, ciri2 lelaki tak subur, punca lelaki tidak subur, penyebab lelaki tidak subur, faktor lelaki tidak subur, pentada lelaki tidak subur, kenapa lelaki tidak subur, ciri lelaki tidak subur, air mani lelaki tidak subur, lelaki gemuk kurang subur,

Tanda Lelaki Tak Subur Yang Semua Suami Wajib Ambil Tahu

Di antara simptom yang akan dihadapi ialah:

1. Masalah dalam hubungan seksual seperti kurang keinginan untuk bersama. Jika anda rasa tidak berminat untuk bersama isteri, jangan dibiarkan. Ia adalah antara tanda anda bermasalah.

2. Sukar dirangsang. Sukar dirangsang juga adalah antara tanda lelaki tak subur.

3. Ejakulasi pramatang. Ini adalah mimpi ngeri bagi setiap lelaki. Buang rasa malu, cepat-cepat dapatkan rawatan. Kalau dibiarkan, ia boleh menjadi punca anda gagal mendapat zuriat,

4. Bengkak, sakit atau ketulan di bahagian testis. Kalau ada kelainan pada organ seks anda, itu juga adalah antara tanda lelaki tak subur.

5. Rambut atau bulu yang semakin berkurangan. Itu adalah petanda bahawa anda mengalami masalah hormon atau kromosom. Masalah ini akan menyebabkan anda jad tak subur.

6. Gagal mendapat anak selepas setahun mencuba. Kalau dah setahun mencuba tapi masih belum mengandung, mungkin anda atau isteri ada masalah kesuburan. Cuba tengok, period isteri ok ke setiap bulan? Ada senggugut? Ada keputihan? Atau pun mungkin anda yang bermasalah?

Apa Nak Buat Untuk Tingkatkan Kesuburan Lelaki?

Anda boleh tingkatkan kesuburan dengan cara:

1. Elakkan perkara yang menjadi punca tak subur.

2.Amalkan petua kesuburan lelaki supaya isteri mudah mengandung.

3. Amalkan petua elakkan mati pucuk & lemah tenaga batin ini.

4. Amalkan Set Suami Gagah Shaklee yang membantu:

  • Meningkatkan keinginan untuk bersama.
  • Bertahan lebih lama ketika bersama.
  • Meningkatkan kesihatan organ seks.
  • Menghasilkan air mani yang lebih pekat.
  • Menghasilkan sperma yang lebih banyak.
  • Menghasilkan sperma yang sihat & kuat. Mampu berenang dengan kuat & tahan lebih lama di dalam rahim isteri.
  • Meningkatkan kesuburan anda supaya isteri lebih cepat mengandung.

Tanda lelaki tak subur, tanda lelaki kurang subur, tanda lelaki subur, lelaki tak subur, lelaki tidak subur, lelaki kurang subur, punca lelaki tak subur, ciri2 lelaki tak subur, punca lelaki tidak subur, penyebab lelaki tidak subur, faktor lelaki tidak subur, pentada lelaki tidak subur, kenapa lelaki tidak subur, ciri lelaki tidak subur, air mani lelaki tidak subur, lelaki gemuk kurang subur,

Kalau ada bajet lebih, boleh ambil Vivix yang membantu memperbaharui DNA & sel dalam organ pembiakan anda supaya mnghasilkan sperma yang lebih berkualiti.

Tanda lelaki tak subur, tanda lelaki kurang subur, tanda lelaki subur, lelaki tak subur, lelaki tidak subur, lelaki kurang subur, punca lelaki tak subur, ciri2 lelaki tak subur, punca lelaki tidak subur, penyebab lelaki tidak subur, faktor lelaki tidak subur, pentada lelaki tidak subur, kenapa lelaki tidak subur, ciri lelaki tidak subur, air mani lelaki tidak subur, lelaki gemuk kurang subur,

Sekarang anda dah tahu tanda lelaki tak subur yang semua suami wajib tahu. Anda ada salah satu daripada tanda-tanda tu? Jangan buang masa. Lagi lama tunggu, lagi teruk masalah kesuburan anda.  Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan vitamin Shaklee anda.

Tanda lelaki tak subur, tanda lelaki kurang subur, tanda lelaki subur, lelaki tak subur, lelaki tidak subur, lelaki kurang subur, punca lelaki tak subur, ciri2 lelaki tak subur, punca lelaki tidak subur, penyebab lelaki tidak subur, faktor lelaki tidak subur, pentada lelaki tidak subur, kenapa lelaki tidak subur, ciri lelaki tidak subur, air mani lelaki tidak subur, lelaki gemuk kurang subur,

Bilakah Waktu Subur Lelaki

Biasanya pasangan yang sedang berusaha untuk mengandung akan sibuk mengira tarikh subur isteri. Tapi terlupa bahawa untuk mengandung, suami pun memainkan peranan yang penting. Bila kita tahu bilakah waktu subur lelaki, insya Allah peluang anda untuk mengandung akan meningkat.

vitamin cinta, vitamin cinta shaklee,subur, waktu subur, waktu subur lelaki, waktu subur untuk lelaki, bila waktu subur lelaki, bilakah waktu subur lelaki, bila lelaki subur, bila waktu lelaki subur, kesuburan lelaki, kesuburan lelaki shaklee, subur lelaki shaklee, rawatan kesuburan untuk lelaki, makanan untuk kesuburan lelaki, ubat kesuburan lelaki, tanda kesuburan lelaki, cara meningkatkan kesuburan lelaki, set kesuburan lelaki shaklee, tingkatkan kesuburan lelaki, lelaki subur, petua lelaki subur, lelaki tidak subur, lelaki mandul, lelaki mandul boleh diubati, tanda lelaki mandul

Bilakah Waktu Subur Lelaki?

Apakah yang dimaksudkan dengan bilakah waktu subur lelaki? Kalau orang perempuan, biasanya waktu subur adalah dalam lingkungan 14 hari selepas haid. Itu pun kalau period kita regular setiap bulan. Bagi yang ada masalah haid tidak teratur, agak sukar untuk menentukan bilakah waktu subur, tapi ada cara kiraannya.

Bagi lelaki, waktu subur yang dimaksudkan ialah waktu di mana sperma berada dalam keadaan terbaik & bersedia untuk proses persenyawaan. Ianya berkaitan dengan suhu badan lelaki. Suhu yang paling ideal untuk sperma ialah suhu yang sejuk. Bila badan lelaki sejuk, jumlah sperma adalah banyak & dalam keadaan baik untuk persenyawaan.

Manakala dalam cuaca panas, bilangan sperma akan berkurangan & kurang bersedia untuk berenang ke arah ovum untuk proses persenyawaan. Oleh itu, jawapan bagi soalan bilakah waktu subur lelaki ialah pada waktu pagi. Dan secara spesifiknya ialah pada pukul 6.00 hingga 7.00 pagi.

Jika lelaki mengeluarkan sperma pada waktu pagi yang sejuk, sperma yang dikeluarkan adalah dalam kuantiti yang banyak & bertenaga. Boleh berenang dengan lincah mencari ovum. Dan insya Allah, peluang anda untuk mengandung akan meningkat. Berbanding jika anda melakukan hubungan pada waktu cuaca panas.

Kalau anda tinggal di kawasan beriklim 4 musim, musim sejuk adalah waktu paling subur lelaki. Kalau kat Malaysia, musim tengkujuh yang sejuk tu sesuai sangatlah untuk aktif bersama, supaya cepat mengandung. ^_^

Selain mengetahui bilakah waktu subur lelaki, adalah sangat penting untuk mengetahui apakah masalah kesuburan yang sering dialami oleh lelaki dan juga tips untuk meningkatkan kesuburan lelaki.

vitamin cinta, vitamin cinta shaklee,subur, waktu subur, waktu subur lelaki, waktu subur untuk lelaki, bila waktu subur lelaki, bilakah waktu subur lelaki, bila lelaki subur, bila waktu lelaki subur, kesuburan lelaki, kesuburan lelaki shaklee, subur lelaki shaklee, rawatan kesuburan untuk lelaki, makanan untuk kesuburan lelaki, ubat kesuburan lelaki, tanda kesuburan lelaki, cara meningkatkan kesuburan lelaki, set kesuburan lelaki shaklee, tingkatkan kesuburan lelaki, lelaki subur, petua lelaki subur, lelaki tidak subur, lelaki mandul, lelaki mandul boleh diubati, tanda lelaki mandul

Jika suami anda mengalami masalah kesuburan, jangan risau. Masih ada peluang untuk anda mengandung. Tak percaya? Jom tengok testimoni seorang pelanggan saya yang dah berjaya mengandung walau pun suaminya mengalami masalah kurang sperma & beliau sendiri mengalami masalah tiub falopio tersumbat. Alhamdulillah… beliau dah pun selamat melahirkan bayi perempuan.

Selain itu, pengambilan Vitamin Cinta boleh meningkatkan kesuburan lelaki. Set ini mengandungi Vitamin E & Zinc Complex yang berfungsi meningkatkan jumlah sperma dan menghasilkan sperma yang gagah perkasa. Dan yang paling best, berdasarkan testimoni isteri-isteri, suami yang mengamalkan Vitamin Cinta akan perform dengan lebih baik dan tahan lama bila bersama. Tak percaya? Jom tengok gambar dibawah ni:

vitamin cinta, vitamin cinta shaklee, subur, waktu subur, waktu subur lelaki, waktu subur untuk lelaki, bila waktu subur lelaki, bilakah waktu subur lelaki, bila lelaki subur, bila waktu lelaki subur, kesuburan lelaki, kesuburan lelaki shaklee, subur lelaki shaklee, rawatan kesuburan untuk lelaki, makanan untuk kesuburan lelaki, ubat kesuburan lelaki, tanda kesuburan lelaki, cara meningkatkan kesuburan lelaki, set kesuburan lelaki shaklee, tingkatkan kesuburan lelaki, lelaki subur, petua lelaki subur, lelaki tidak subur, lelaki mandul, lelaki mandul boleh diubati, tanda lelaki mandul

vitamin cinta, vitamin cinta shaklee, subur, waktu subur, waktu subur lelaki, waktu subur untuk lelaki, bila waktu subur lelaki, bilakah waktu subur lelaki, bila lelaki subur, bila waktu lelaki subur, kesuburan lelaki, kesuburan lelaki shaklee, subur lelaki shaklee, rawatan kesuburan untuk lelaki, makanan untuk kesuburan lelaki, ubat kesuburan lelaki, tanda kesuburan lelaki, cara meningkatkan kesuburan lelaki, set kesuburan lelaki shaklee, tingkatkan kesuburan lelaki, lelaki subur, petua lelaki subur, lelaki tidak subur, lelaki mandul, lelaki mandul boleh diubati, tanda lelaki mandul

vitamin cinta, vitamin cinta shaklee, subur, waktu subur, waktu subur lelaki, waktu subur untuk lelaki, bila waktu subur lelaki, bilakah waktu subur lelaki, bila lelaki subur, bila waktu lelaki subur, kesuburan lelaki, kesuburan lelaki shaklee, subur lelaki shaklee, rawatan kesuburan untuk lelaki, makanan untuk kesuburan lelaki, ubat kesuburan lelaki, tanda kesuburan lelaki, cara meningkatkan kesuburan lelaki, set kesuburan lelaki shaklee, tingkatkan kesuburan lelaki, lelaki subur, petua lelaki subur, lelaki tidak subur, lelaki mandul, lelaki mandul boleh diubati, tanda lelaki mandul

Kesimpulannya, untuk meningkatkan peluang anda untuk mengandung, anda perlu tahu bilakah waktu subur suami isteri di samping  meningkatkan kesuburan anda suami isteri dan mengelakkan perkara yang boleh menjadi punca ketidaksuburan. Dan jangan lupa amalkan tips meningkatkan kesuburan lelaki ini. Dan semestinya anda akan menjadi semakin gagah & subur apabila mengamalkan Vitamin Cinta Shaklee. Nak order? Hubungi saya sekarang!

vitamin cinta, vitamin cinta shaklee, subur, waktu subur, waktu subur lelaki, waktu subur untuk lelaki, bila waktu subur lelaki, bilakah waktu subur lelaki, bila lelaki subur, bila waktu lelaki subur, kesuburan lelaki, kesuburan lelaki shaklee, subur lelaki shaklee, rawatan kesuburan untuk lelaki, makanan untuk kesuburan lelaki, ubat kesuburan lelaki, tanda kesuburan lelaki, cara meningkatkan kesuburan lelaki, set kesuburan lelaki shaklee, tingkatkan kesuburan lelaki, lelaki subur, petua lelaki subur, lelaki tidak subur, lelaki mandul, lelaki mandul boleh diubati, tanda lelaki mandul

Dah Makan Set Subur Shaklee Tapi Belum Mengandung

Adakah anda antara mereka yang membeli set subur Shaklee. Dah makan set subur Shaklee tapi belum mengandung? Teruja tengok testimoni ramai orang lain berjaya mengandung. Tapi diri sendiri belum lagi ada apa-apa? Jom kita tinjau kenapa perkara ini berlaku.

Set subur Shaklee, set kesuburan Shaklee,  cara makan set kesuburan Shaklee, pengambilan set kesuburan Shaklee, cara makan set subur Shaklee, jadual makan set subur Shaklee, aturan makan set subur Shaklee, jadual makan set kesuburan Shaklee, aturan makan set kesuburan Shaklee, cara makan set kesuburan Shaklee dengan betul,  kesan makan set kesuburan Shaklee, set subur shaklee harga ahli, set subur shaklee murah, set subur shaklee, set kesuburan shaklee, testimoni set subur shaklee, set subur shaklee cara makan, set subur shaklee aturan makan, set subur shaklee pantang-larang, set subur shaklee bajet, set subur shaklee wanita, set subur shaklee lelaki, set subur shaklee harga, harga set subur shaklee, set kesuburan wanita shaklee, testimoni set kesuburan Shaklee, harga set kesuburan shaklee, cara makan set kesuburan shaklee, set kesuburan shaklee untuk lelaki, set kesuburan shaklee untuk suami isteri, set kesuburan shaklee suami isteri, set kesuburan wanita shaklee, set kesuburan shaklee untuk pcos, set kesuburan shaklee untuk lelaki dan wanita, cara pengambilan set kesuburan shaklee,

Dah Makan Set Subur Shaklee Tapi Belum Mengandung?

Kalau anda dah makan set subur Shaklee tapi masih belum mengandung, cuba jawab beberapa soalan di bawah ini dengan jujur. Insya Allah kita akan tahu punca kenapa anda masih gagal mendapat berita gembira.

1. Adakah anda mengambil vitamin yang betul?

Kalau diperhatikan, ada bermacam-macam versi set subur Shaklee yang dijual oleh pengedar Shaklee. Ada vitamin yang berbeza-beza. Tak sama. Oleh itu pastikan anda membeli set subur Shaklee dari pengedar yang betul. Pengedar yang betul bermaksud pengedar yang berilmu & tahu fungsi setiap vitamin yang dijual. Setiap orang mempunyai masalah yang berbeza seperti kitaran haid tidak betul, senggugut, keputihan, cyst, berat badan, PCOS, Endometriosis, telur tak matang, pernah keguguran, dan sebagainya. Oleh itu pastikan anda mengambil vitamin mengikut keperluan diri anda.

2. Adakah anda mengambil vitamin dengan aturan makan dan dos yang betul?

Aturan makan dan dos yang betul adalah sangat penting bagi memastikan anda mendapat kesan optimum dari vitamin yang anda makan. Ia juga penting bagi mengelakkan komplikasi. Sebagai contoh, dos harian Zinc Complex adalah 1 biji sehari. Saya pernah berjumpa dengan seorang sahabat yang membeli set subur dari pengedar lain, dan aturan makan yang diberikan adalah 4 biji Zinc Complex setiap hari. Memang dah overdose. Apakah kesan overdose? Akan membebankan buah pinggang & dalam jangka panjang boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang. Oleh itu pastikan anda mengambil vitamin dengan aturan makan & dos yang betul. Minta maaf ye. Aturan makan & konsultasi saya adalah ekslusif untuk pelanggan saya sahaja.

Set subur Shaklee, set kesuburan Shaklee,  cara makan set kesuburan Shaklee, pengambilan set kesuburan Shaklee, cara makan set subur Shaklee, jadual makan set subur Shaklee, aturan makan set subur Shaklee, jadual makan set kesuburan Shaklee, aturan makan set kesuburan Shaklee, cara makan set kesuburan Shaklee dengan betul,  kesan makan set kesuburan Shaklee, set subur shaklee harga ahli, set subur shaklee murah, set subur shaklee, set kesuburan shaklee, testimoni set subur shaklee, set subur shaklee cara makan, set subur shaklee aturan makan, set subur shaklee pantang-larang, set subur shaklee bajet, set subur shaklee wanita, set subur shaklee lelaki, set subur shaklee harga, harga set subur shaklee, set kesuburan wanita shaklee, testimoni set kesuburan Shaklee, harga set kesuburan shaklee, cara makan set kesuburan shaklee, set kesuburan shaklee untuk lelaki, set kesuburan shaklee untuk suami isteri, set kesuburan shaklee suami isteri, set kesuburan wanita shaklee, set kesuburan shaklee untuk pcos, set kesuburan shaklee untuk lelaki dan wanita, cara pengambilan set kesuburan shaklee,
Dapatkan Ebook ini sekarang! Ekslusif untuk pelanggan saya sahaja

3. Adakah anda makan vitamin secara konsisten?

Untuk mendapat kesan yang optimum, vitamin-vitamin dalam set subur perlu dimakan setiap hari. Jangan culas untuk makan. Pastikan anda makan megikut aturan makan yang diberi secara disiplin. Anda juga perlu tahu bahawa sel dalam badan kita memerlukan tempoh 90 hari untuk menyerap semua nutrien & pembaharuan sel. Oleh itu, 3 bulan pertama pengambilan vitamin adalah sangat penting. Pastikan anda makan vitamin secara konsisten. Dah makan set subur Shaklee lebih daripada 6 bulan tapi belum ada hasil? Jangan putus asa. Ada yang menunggu bertahun-tahun untuk mengandung. Apa yang penting ialah konsisten dan jangan putus asa.

4. Adakah anda tidak terlepas waktu subur?

Anda dah makan vitamin yang betul, dengan aturan makan & dos yang betul secara konsisten. Persoalan seterusnya ialah adakah anda tidak terlepas waktu subur? Anda tidak akan mengandung kalau terlepas waktu subur kerana pada waktu inilah ovum dibebaskan untuk proses persenyawaan. Anda boleh membaca tentang cara menentukan waktu subur di sini.

5. Adakah anda mengamalkan tips kesuburan?

Adalah penting untuk anda mengetahui apakah perkara yang menyebabkan ketidaksuburan dan menjejaskan kesuburan. Di samping itu anda perlu mengamalkan doa & amalan supaya mudah mengandung, tips mudah mengandung cara Islam, tips meningkatkan kesuburan suami isteri,  Anda juga boleh mengamalkan petua hamil dengan 41 kuntum bunga cengkih yang saya kongsikan di sini. Istimewa untuk pelanggan saya, dengan setiap pembelian set subur Shaklee dari saya, anda akan mendapat Ebook Ekslusif Rahsia Mudah Mengandung secara percuma. Ebook ini bukan untuk dijual.

Set subur Shaklee, set kesuburan Shaklee,  cara makan set kesuburan Shaklee, pengambilan set kesuburan Shaklee, cara makan set subur Shaklee, jadual makan set subur Shaklee, aturan makan set subur Shaklee, jadual makan set kesuburan Shaklee, aturan makan set kesuburan Shaklee, cara makan set kesuburan Shaklee dengan betul,  kesan makan set kesuburan Shaklee, set subur shaklee harga ahli, set subur shaklee murah, set subur shaklee, set kesuburan shaklee, testimoni set subur shaklee, set subur shaklee cara makan, set subur shaklee aturan makan, set subur shaklee pantang-larang, set subur shaklee bajet, set subur shaklee wanita, set subur shaklee lelaki, set subur shaklee harga, harga set subur shaklee, set kesuburan wanita shaklee, testimoni set kesuburan Shaklee, harga set kesuburan shaklee, cara makan set kesuburan shaklee, set kesuburan shaklee untuk lelaki, set kesuburan shaklee untuk suami isteri, set kesuburan shaklee suami isteri, set kesuburan wanita shaklee, set kesuburan shaklee untuk pcos, set kesuburan shaklee untuk lelaki dan wanita, cara pengambilan set kesuburan shaklee,

Jadi, anda dah jawab kelima-lima soalan yang saya senaraikan tadi? Bagaimana jawapan yang anda dapat? Kalau semuanya YA, tahniah! Anda teruskan makan set subur Shaklee dan jangan putus asa. Insya Allah akan ada rezeki anda dalam waktu terdekat. Kalau ada jawapan anda yang TIDAK, sekarang anda dah tahu kenapa anda dah makan set subur Shaklee tapi belum mengandung. Berminat untuk mendapatkan Set Subur Shaklee dengan harga istimewa + konsultasi terbaik + Ebook Rahsia Mudah Mengandung dengan percuma? Hubungi saya sekarang.

Set subur Shaklee, set kesuburan Shaklee,  cara makan set kesuburan Shaklee, pengambilan set kesuburan Shaklee, cara makan set subur Shaklee, jadual makan set subur Shaklee, aturan makan set subur Shaklee, jadual makan set kesuburan Shaklee, aturan makan set kesuburan Shaklee, cara makan set kesuburan Shaklee dengan betul,  kesan makan set kesuburan Shaklee, set subur shaklee harga ahli, set subur shaklee murah, set subur shaklee, set kesuburan shaklee, testimoni set subur shaklee, set subur shaklee cara makan, set subur shaklee aturan makan, set subur shaklee pantang-larang, set subur shaklee bajet, set subur shaklee wanita, set subur shaklee lelaki, set subur shaklee harga, harga set subur shaklee, set kesuburan wanita shaklee, testimoni set kesuburan Shaklee, harga set kesuburan shaklee, cara makan set kesuburan shaklee, set kesuburan shaklee untuk lelaki, set kesuburan shaklee untuk suami isteri, set kesuburan shaklee suami isteri, set kesuburan wanita shaklee, set kesuburan shaklee untuk pcos, set kesuburan shaklee untuk lelaki dan wanita, cara pengambilan set kesuburan shaklee,

Tips Mudah Mengandung Cara Islam

Dah lama berusaha untuk mengandung tapi masih belum berjaya? Rasa bersalah sebab suami nak sangat ada anak? Rasa geram bila orang keliling asyik tanya bila nak ada anak? Takut suami cari pengganti sebab anda belum ada anak? Anda boleh amalkan tips mudah mengandung cara islam yang akan saya kongsikan di sini:

petua mudah mengandung cara islam, tips mudah hamil cara islam, petua mudah hamil cara islam, tips mudah hamil dalam islam, petua mudah hamil dalam islam, cara mudah hamil dalam islam, cara mudah hamil,  cara mudah untuk hamil, cara mudah untuk hamil lagi, cara mudah hamil untuk orang gemuk, cara mudah untuk hamil cepat, mengandung dalam islam, tips mengandung cepat, tips mengandung dengan cepat, tips mengandung dalam islam,  tips hamil dalam islam, tips cepat hamil dalam islam,

Tips Mudah Mengandung Cara Islam

Jangan runsing lagi. Teruskan berusaha. Dapatkan rawatan moden & tradisional. Anda juga boleh mengambil set subur Shaklee yang telah terbukti mmebantu ramai pasangan menimang cahayamata. Dan anda juga boleh mengamalkan tips-tips berikut:

1. Banyakkan beristighfar dan bertaubat diatas segala dosa yang dilakukan.

Sucikan hati, dekatkan diri dengan Allah. Jika kesukaran untuk mengandung yang kita alami adalah kifarah dari Allah atas dosa yang pernah kita lakukan, mohon supaya Allah terima taubat kita & berikan peluang untuk kita merasa nikmat mengandung, melahirkan & membesarkan anak.

2. Berpuasa sunat

Ingat tak kisah Nabi Zakaria yang dah berumur tapi belum dikurniakan cahayamata? Setiap hari Nabi Zakaria berdoa kepada Allah, sampai menangis-nangis sebab betul-betul nakkan anak. Selain berdoa, Nabi Zakaria juga mengamalkan puasa sunat. Oleh itu, kita boleh berpuasa sunat sebagai salah satu ikhtiar untuk mendapatkan zuriat. Amalan puasa sunat ini lebih afdhal jika dilakukan oleh suami, 2 kali seminggu iaitu puasa sunat hari Isnin & Khamis.

3. Jaga kelakuan & tutur kata

Lagi kisah Nabi Zakaria. Ingat tak kisah bahawa Nabi Zakaria dibisukan oleh Allah selama 3 hari selepas isterinya berjaya mengandung? Ia adalah peringatan simbolik dari Allah bahawa suami seharusnya menjaga tutur kata & tidak bercakap perkara yang sia-sia semasa isteri mengandung. Oleh itu, jika kita sedang mencuba untuk mengandung, adalah baik jika kita menjaga kelakuan dan tutur kata agar doa kita supaya mendapat cahayamata dimakbulkan.

4. Banyakkan berdoa & membaca Al-Quran

Tips mudah mengandung cara islam yang seterusnya ialah banyakkan berdoa dan membaca Al-Quran. Jangan pernah berhenti berdoa. Jadikan membaca Al-Quran sebagai amalan harian. Anda boleh mengamalkan surah-surah, doa & amalan berikut, seperti yang dikongsikan oleh Ustazah Siti Norbahyah Mahmood.

petua mudah mengandung cara islam, tips mudah hamil cara islam, petua mudah hamil cara islam, tips mudah hamil dalam islam, petua mudah hamil dalam islam, cara mudah hamil dalam islam, cara mudah hamil,  cara mudah untuk hamil, cara mudah untuk hamil lagi, cara mudah hamil untuk orang gemuk, cara mudah untuk hamil cepat, mengandung dalam islam, tips mengandung cepat, tips mengandung dengan cepat, tips mengandung dalam islam,  tips hamil dalam islam, tips cepat hamil dalam islam,

5.  Cari ilmu tentang kesuburan & kehamilan

Disamping berdoa, kita juga perlu menggali ilmu tentang bagaimana proses kehamilan berlaku, penentuan jantina bayi, & kesuburan seperti punca ketidaksuburan, cara tentukan waktu subur, tips meningkatkan kesuburan suami isteri, dan punca susah mengandung,  Adalah penting juga untuk kita mengetahui  masalah ketidaksuburan dikalangan lelaki kerana ia boleh menjadi punca kenapa kita belum berjaya mengandung. Kita juga perlu tahu tentang waktu terbaik untuk membuat ujian kehamilan agar mendapat keputusan yang tepat. Kita perlu tahu apakah perkara yang perlu dielakkan kerana boleh menjejaskan kesuburan. Akhir sekali, kita perlu tahu apakah tanda awal mengandung supaya kita alert apabila kita telah berjaya.

ebook rahsia mudah mengandung, petua mudah mengandung cara islam, tips mudah hamil cara islam, petua mudah hamil cara islam, tips mudah hamil dalam islam, petua mudah hamil dalam islam, cara mudah hamil dalam islam, cara mudah hamil,  cara mudah untuk hamil, cara mudah untuk hamil lagi, cara mudah hamil untuk orang gemuk, cara mudah untuk hamil cepat, mengandung dalam islam, tips mengandung cepat, tips mengandung dengan cepat, tips mengandung dalam islam,  tips hamil dalam islam, tips cepat hamil dalam islam,
Ebook ini sangat bermanfaat. Hubungi saya untuk mendapatkannya

6. Amalkan tips kesuburan

Anda juga boleh mengamalkan tips mudah mengandung seperti rahsia meningkatkan kesuburan lelaki dalam masa 14 hari.  Tips suami perkasa dan isteri hebat supaya bunting pelamin ini juga mungkin boleh membantu usaha anda untuk mengandung selain petua mengandung menggunakan 41 kuntum bunga cengkih.

Semoga tips mudah mengandung yang saya kongsikan tadi bermanfaat untuk kita semua. Teruskan berusaha dan jangan lupa berdoa kepada Allah, mohon rahmat dan kasih sayang dariNya. Kalau nak cuba berikhtiar dengan Set Subur Shaklee, anda boleh hubungi saya untuk mendapatkannya dengan konsultasi terbaik.

ebook rahsia mudah mengandung, petua mudah mengandung cara islam, tips mudah hamil cara islam, petua mudah hamil cara islam, tips mudah hamil dalam islam, petua mudah hamil dalam islam, cara mudah hamil dalam islam, cara mudah hamil,  cara mudah untuk hamil, cara mudah untuk hamil lagi, cara mudah hamil untuk orang gemuk, cara mudah untuk hamil cepat, mengandung dalam islam, tips mengandung cepat, tips mengandung dengan cepat, tips mengandung dalam islam,  tips hamil dalam islam, tips cepat hamil dalam islam,

Tips Tingkatkan Kesuburan Lelaki Dalam Masa 14 Hari

Tengah berusaha untuk mengandung? Dah penat nak jawab soalan saudara-mara BILA NAK DAPAT BABY? Kalau macam tu, kedua-dua suami isteri perlu memainkan peranan untuk tingkatkan kesuburan masing-masing. Jom amalkan tips tingkatkan kesuburan lelaki dalam masa 14 hari:

tips tingkatkan kesuburan lelaki, tips meningkatkan kesuburan lelaki, petua meningkatkan kesuburan lelaki, kesuburan lelaki, tips subur lelaki,  kesuburan lelaki dan wanita, kesuburan lelaki & wanita, kesuburan lelaki shaklee, kesuburan lelaki produk,  tips meningkatkan kesuburan lelaki, tips menjaga kesuburan lelaki,  tips untuk kesuburan lelaki, tips menambah kesuburan lelaki,  tips lelaki kuat, tips lelaki tahan lama,  tips lelaki subur, tips agar lelaki subur, tips menyuburkan sperma lelaki, tips mengentalkan sperma lelaki, banyakkan sperma, banyakkan air mani,  suami tidak subur, suami kurang subur, tanda suami subur,  suami tak subur, suami kurang subur,

Tips Tingkatkan Kesuburan Lelaki Dalam Masa 14 Hari

Anda boleh amalkan tips tingkatkan kesuburan lelaki dalam masa 14 hari yang berikut. Sangat mudah & sesungguhnya terbukti berkesan.

DIET

Jaga pemakanan anda. Pastikan badan mendapat nutrien yang mencukupi agar menghasilkan sperma yang berkualiti. Kurangkan pengambilan lemak tepu kerana ia boleh meningkatkan hormon estrogen dalam badan seorang lelaki yang menyebabkan berlakunya ketidakseimbangan hormon. Kesannya? Ia boleh menyebabkan ketidaksuburan. Pastikan anda minum sekurang-kurangnya 3 liter air sehari & kurangkan makanan yang diproses.

SENAMAN

Apabila anda bersenam, ia bukan sahaja menyebabkan badan mengeluarkan peluh & menjadi semakin sihat, ia juga meningkatkan kesihatan jantung. Dalam masa yang sama senaman dapat menyeimbangkan hormon didalam badan dan meningkatkan kesuburan anda. Bersenam sekurang-kurangnya 3 kali seminggu selama 20 minit.

TEKANAN

Elakkan tekanan kerana tekananan merupakan antara punca utama ketidaksuburan. Stres juga menggangu mood untuk bersama.

tips tingkatkan kesuburan lelaki, tips meningkatkan kesuburan lelaki, petua meningkatkan kesuburan lelaki, kesuburan lelaki, tips subur lelaki,  kesuburan lelaki dan wanita, kesuburan lelaki & wanita, kesuburan lelaki shaklee, kesuburan lelaki produk,  tips meningkatkan kesuburan lelaki, tips menjaga kesuburan lelaki,  tips untuk kesuburan lelaki, tips menambah kesuburan lelaki,  tips lelaki kuat, tips lelaki tahan lama,  tips lelaki subur, tips agar lelaki subur, tips menyuburkan sperma lelaki, tips mengentalkan sperma lelaki, banyakkan sperma, banyakkan air mani,  suami tidak subur, suami kurang subur, tanda suami subur,  suami tak subur, suami kurang subur,

GAYA HIDUP SIHAT

Berhenti merokok kerana asap rokok boleh menyebabkan kualiti sperma anda jatuh merudum. Elakkan alkohol & penyalahgunaan dadah termasuk steroid yang sering dugunakan oleh atlit dan ahli bina badan.

SET SUBUR LELAKI SHAKLEE

Pengambilan Set Suami Gagah Shaklee sememangnya terbukti berkesan jika diambil dengan aturan makan yang betul secara konsisten. Anda boleh membaca testimoni pelanggan saya yang sudah berjaya mengandung walau pun suaminya mempunyai masalah sperma tidak berkualiti di sini. Peluang anda untuk mengandung akan semakin meningkat sekiranya isteri juga mengambil set subur Shaklee.

Insya Allah jika anda amalkan kesemua tips tingkatkan kesuburan lelaki dalam masa 14 hari yang saya kongsikan tadi & mengelakkan perkara-perkara yang boleh menjejaskan kesuburan, anda akan mendapat berita gembira dalam masa yang terdekat. Berminat nak dapatkan vitamin Shaklee dengan konsultasi terbaik? Hubungi saya sekarang.

tips tingkatkan kesuburan lelaki, tips meningkatkan kesuburan lelaki, petua meningkatkan kesuburan lelaki, kesuburan lelaki, tips subur lelaki,  kesuburan lelaki dan wanita, kesuburan lelaki & wanita, kesuburan lelaki shaklee, kesuburan lelaki produk,  tips meningkatkan kesuburan lelaki, tips menjaga kesuburan lelaki,  tips untuk kesuburan lelaki, tips menambah kesuburan lelaki,  tips lelaki kuat, tips lelaki tahan lama,  tips lelaki subur, tips agar lelaki subur, tips menyuburkan sperma lelaki, tips mengentalkan sperma lelaki, banyakkan sperma, banyakkan air mani,  suami tidak subur, suami kurang subur, tanda suami subur,  suami tak subur, suami kurang subur,

Tips Mudah Mengandung

Anda sedang mencuba untuk mengandung? Tengah mencari tips mudah mengandung? Anda bernasib baik sebab post ni ditulis khas untuk anda. Jika anda sedang berusaha untuk mengandung, sememangnya anda perlu mengetahui  petua mudah mengandung,  perkara yang perlu dielakkan dan punca susah mengandung supaya tidak menggangu kesuburan anda. Apakah tips mudah mengandung yang perlu anda tahu?

tips mudah hamil, tips mudah mengandung selepas keguguran, tips mudah hamil kembar, tips mudah hamil selepas keguguran, tips mudah hamil anak kedua,  tips mudah hamil dalam islam,  tips mudah hamil menurut islam,  petua mudah hamil, petua mudah hamil selepas keguguran, petua mudah hamil kembar, petua mudah hamil cara islam, petua mudah hamil menurut islam,  petua mudah mengandung cara islam, petua mudah hamil tanyalah ustaz,  petua mudah mengandung, petua mudah mengandung cara islam, petua supaya mudah mengandung,  petua mudah hamil blog mengandung
Dapatkan Ebook Ekslusif Ini Dengan Pembelian Set Subur Shaklee Dari Vitaminsaya.com

Tips Mudah Mengandung

Berikut adalah tips mudah mengandung yang boleh anda amalkan iaitu:

1. Kenal pasti waktu subur

Pastikan anda tidak terlepas waktu subur. Bagi suami, anda subur setiap hari tapi paling subur pada waktu ini. Bagi isteri, dalam sebulan, terdapat satu tarikh di mana anda berada dalam keadaan yang paling subur & jika proses persenyawaan berlaku, peluang anda untuk mengandung adalah sangat cerah. Tak tahu macam mana nak kira waktu subur? Jom baca di sini. Walau bagaimana pun, jika kitaran haid anda tidak teratur,adalah sukar untuk menentukan tarikh subur anda.Oleh itu, anda perlu membetulkan kitaran haid terlebih dahulu supaya mudah untuk membuat kiraan bagi memastikan tarikh subur anda.

2. Bersama pada waktu subur

Selepas anda berjaya mengenal pasti tarikh paling subur anda, pastikan anda tidak terlepas tarikh keramat tersebut. Pastikan anda bersama pada tarikh tersebut. Di antara soalan yang sering ditanya kepada saya:

“Boleh ke bersama setiap hari? Tak menjejaskan kesuburan?”

“Ada tak posisi tertentu supaya mudah mengandung?”

Jawapan kepada soalan-soalan ini ada didalam Ebook Rahsia Mudah Mengandung yang saya berikan percuma kepada pelanggan yang membeli set subur Shaklee dari saya. Kalau anda nak tahu jawapannya, dapatkan ebook istimewa ini.

tips mudah hamil, tips mudah mengandung selepas keguguran, tips mudah hamil kembar, tips mudah hamil selepas keguguran, tips mudah hamil anak kedua,  tips mudah hamil dalam islam,  tips mudah hamil menurut islam,  petua mudah hamil, petua mudah hamil selepas keguguran, petua mudah hamil kembar, petua mudah hamil cara islam, petua mudah hamil menurut islam,  petua mudah mengandung cara islam, petua mudah hamil tanyalah ustaz,  petua mudah mengandung, petua mudah mengandung cara islam, petua supaya mudah mengandung,  petua mudah hamil blog mengandung

3. Elakkan aktiviti lasak

Tips mudah mengandung yang seterusnya ialah selepas waktu subur, elakkan aktiviti lasak seperti menunggang kuda, taek wan do, dan apa-apa aktiviti fizikal yang boleh menyebabkan tekanan dibahagian rahim atau boleh menyebabkan anda terjatuh. Ini kerana perkara-perkara tersebut boleh menyebabkan telur yang baru disenyawakan belum benar-benar stabil dan boleh “gugur” disebabkan oleh perkara-perkara yang saya sebutkan tadi.

4. Amalkan makanan seimbang

Pemakanan seimbang adalah sangat penting bagi memastikan badan kita mendapat nutrien yang secukupnya supaya menghasilkan telut yang berkualiti. Apabila anda merancang untuk mengandung, suami isteri perlu mengamalkan makanan seimbang serta menjauihi arak & dadah.

5. Banyakkan berdoa

Jangan pernah putus berdoa kerana sebagai hambanya, Allah adalah penentu sama ada kita dapat mengandung atau tidak. Anda boleh mengamalkan doa & amalan untuk mudah mengandung oleh Ustazah Siti Nor Bahyah Mahmood ini.

Sekarang anda dah tau tips mudah mengandung. Banyak lagi tips lain yang saya kongsikan didalam Ebook Rahsia Mudah Mengandung yang saya berikan secara percuma dengan pembelian Set Subur Shaklee dari saya. Insya Allah peluang anda untuk mengandung akan semakin cerah dengan mengamalkan Set Subur Shaklee dengan aturan makan yang betul & mengamalkan tips yang saya kongsikan didalam ebook istimewa ini. Hubungi saya untuk mendapatkan set subur anda hari ini.

tips mudah hamil, tips mudah mengandung selepas keguguran, tips mudah hamil kembar, tips mudah hamil selepas keguguran, tips mudah hamil anak kedua,  tips mudah hamil dalam islam,  tips mudah hamil menurut islam,  petua mudah hamil, petua mudah hamil selepas keguguran, petua mudah hamil kembar, petua mudah hamil cara islam, petua mudah hamil menurut islam,  petua mudah mengandung cara islam, petua mudah hamil tanyalah ustaz,  petua mudah mengandung, petua mudah mengandung cara islam, petua supaya mudah mengandung,  petua mudah hamil blog mengandung

Tips Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri

Kesuburan suami isteri adalah perkara paling penting sekiranya anda sedang merancang untuk mengandung, lebih-lebih lagi sekiranya anda atau pasangan mempunyai masalah kesuburan seperti low sperm count, kitaran haid tidak teratur,  telur tidak matang, cyst, fibroid, PCOS, Endometriosis atau pun sekiranya anda pernah mengalami keguguran akibat blighted ovum atau pun ectopic pregnancy (mengandung luar rahim). Jom saya kongsikan tips tingkatkan kesuburan suami isteri:

tips kesuburan, Kesuburan wanita, kesuburan lelaki, Meningkatkan Kesuburan Suami Isteri, kesuburan, kalkulator kesuburan, kesuburan wanita, kalender kesuburan, kesuburan pada wanita, meningkatkan kesuburan wanita,kesuburan lelaki, tingkatkan tahap kesuburan, tingkatkan kesuburan lelaki, tingkatkan kesuburan wanita, tingkatkan kesuburan sperma, cara tingkatkan kesuburan, cara tingkatkan kesuburan wanita,  makanan tingkatkan kesuburan, makanan tingkatkan kesuburan wanita,  makanan tingkatkan kesuburan lelaki, cara tingkatkan kesuburan lelaki,  meningkatkan kesuburan wanita, meningkatkan kesuburan,  meningkatkan kesuburan lelaki, meningkatkan kesuburan sperma, meningkatkan kesuburan suami, meningkatkan kesuburan untuk hamil, set subur shaklee, set kesuburan shaklee, set kesuburan shaklee murah, set kesuburan shaklee harga ahli,

Apakah Tips Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri?

1. Berhenti menggunakan alat Perancang Keluarga
Apabila anda merancang untuk mengandung, anda perlu berhenti menggunakan pil perancang, suntikan, implan, IUCD dan sebagainya. Tubuh anda mungkin mengambil masa yang lama untuk menstabilkan semula hormon akibat berhenti daripada menggunakan alat perancang keluarga tersebut dan keadaan ini boleh menjejaskan kesuburan anda.

2. Hentikan Tabiat Buruk
Rokok dan alkohol adalah punca utama masalah ketidaksuburan & kesukaran untuk hamil. Oleh itu, salah satu cara untuk meningkatkan kesuburan anda suami isteri ialah dengan membuang tabiat buruk tersebut.

tips kesuburan, Kesuburan wanita, kesuburan lelaki, Meningkatkan Kesuburan Suami Isteri, kesuburan, kalkulator kesuburan, kesuburan wanita, kalender kesuburan, kesuburan pada wanita, meningkatkan kesuburan wanita,kesuburan lelaki, tingkatkan tahap kesuburan, tingkatkan kesuburan lelaki, tingkatkan kesuburan wanita, tingkatkan kesuburan sperma, cara tingkatkan kesuburan, cara tingkatkan kesuburan wanita,  makanan tingkatkan kesuburan, makanan tingkatkan kesuburan wanita,  makanan tingkatkan kesuburan lelaki, cara tingkatkan kesuburan lelaki,  meningkatkan kesuburan wanita, meningkatkan kesuburan,  meningkatkan kesuburan lelaki, meningkatkan kesuburan sperma, meningkatkan kesuburan suami, meningkatkan kesuburan untuk hamil, set subur shaklee, set kesuburan shaklee, set kesuburan shaklee murah, set kesuburan shaklee harga ahli,

3. Kepuasan atau Klimaks 
Sesetengah pakar berpendapat bahawa kepuasan isteri semasa bersama suami adalah salah satu cara untuk meningkatkan kesuburan sekali gus meningkatkan peluang untuk mengandung. Jadi, pastikan anda mendapat kepuasan semasa bersama.

4. Kenali waktu subur
Mengetahui waktu subur adalah kunci utama untuk mengandung. Nak tahu macam mana cara untuk mengira waktu subur? Anda boleh baca di sini. Anda juga boleh menggunakan kit ovulasi untuk mengetahui waktu subur dengan lebih tepat.

5. Berat Badan unggul
Pasangan yang memiliki berat badan kurang (kurang daripada BMI: 20) ataupun lebih berat badan (melebihi BMI: 25) dikatakan sukar dan memerlukan masa yang agak panjang untuk hamil berbanding mereka yang mempunyai berat badan yang ideal. Jadi, salah satu cara untuk meningkatkan kesuburan suami isteri ialah dengan mendapatkan berat badan yang ideal.

6. Relaks
Tekanan & kemurungan merupakan antara punca ketidaksuburan. Sentiasa tenang & ceria, ia boleh meningkatkan kesuburan anda suami isteri.

7. Kurangkan Kafein
Kurangkan pengambilan kafein.  Jika dahulu anda minum tiga cawan sehari atau lebih, kini jadikannya hanya satu cawan. Kafein berlebihan boleh menyebabkan ketidaksuburan.

tips kesuburan, Kesuburan wanita, kesuburan lelaki, Meningkatkan Kesuburan Suami Isteri, kesuburan, kalkulator kesuburan, kesuburan wanita, kalender kesuburan, kesuburan pada wanita, meningkatkan kesuburan wanita,kesuburan lelaki, tingkatkan tahap kesuburan, tingkatkan kesuburan lelaki, tingkatkan kesuburan wanita, tingkatkan kesuburan sperma, cara tingkatkan kesuburan, cara tingkatkan kesuburan wanita,  makanan tingkatkan kesuburan, makanan tingkatkan kesuburan wanita,  makanan tingkatkan kesuburan lelaki, cara tingkatkan kesuburan lelaki,  meningkatkan kesuburan wanita, meningkatkan kesuburan,  meningkatkan kesuburan lelaki, meningkatkan kesuburan sperma, meningkatkan kesuburan suami, meningkatkan kesuburan untuk hamil, set subur shaklee, set kesuburan shaklee, set kesuburan shaklee murah, set kesuburan shaklee harga ahli,

8. Sperma Sihat
Untuk mendapatkan sperma yang sihat, suami isteri perlu mewujudkan persekitaran mesra sperma iaitu mengelakkan penggunaan penyembur vagina, tampon dan apa-apa jua pelincir yang boleh menghalang laluan sperma. Suami juga perlu mengelakkan mandi air panas & pemakaian seluar dalam yang ketat. Pengambilan Set Suami Gagah Shaklee juga membantu.

Mudah saje kan untuk mempraktikkan 8 tips tingkatkan kesuburan suami isteri di atas? Anda boleh mula mengamalkannya hari ini. Anda juga boleh mengambil Set Kesuburan Shaklee yang telah membantu ramai pelanggan saya mengandung. Oh ya…anda juga boleh membaca tips meningkatkan kesuburan suami isteri di sini. Berminat untuk mendapatkan set kesuburan Shaklee? Hubungi saya sekarang!

tips kesuburan, Kesuburan wanita, kesuburan lelaki, Meningkatkan Kesuburan Suami Isteri, kesuburan, kalkulator kesuburan, kesuburan wanita, kalender kesuburan, kesuburan pada wanita, meningkatkan kesuburan wanita,kesuburan lelaki, tingkatkan tahap kesuburan, tingkatkan kesuburan lelaki, tingkatkan kesuburan wanita, tingkatkan kesuburan sperma, cara tingkatkan kesuburan, cara tingkatkan kesuburan wanita,  makanan tingkatkan kesuburan, makanan tingkatkan kesuburan wanita,  makanan tingkatkan kesuburan lelaki, cara tingkatkan kesuburan lelaki,  meningkatkan kesuburan wanita, meningkatkan kesuburan,  meningkatkan kesuburan lelaki, meningkatkan kesuburan sperma, meningkatkan kesuburan suami, meningkatkan kesuburan untuk hamil, set subur shaklee, set kesuburan shaklee, set kesuburan shaklee murah, set kesuburan shaklee harga ahli,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...