-

Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

Anak anda selalu jatuh sakit? Dah bagi susu ibu, amalkan pemakanan sunnah, jaga pemakanan anak, tapi selalu juga jatuh sakit. Nak tahu kenapa anak selalu demam batuk dan selsema?

kenapa anak selalu demam1 300x246 Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

1. Antibodi yang lemah. Sesetengah anak mempunyai antibodi yang lemah, terutamanya anak yang dilahirkan tak cukup bulan. Mungkin juga disebabkan oleh genetik. Apabila antibodi anak lemah, badan tak dapat nak melawan serangan bakteria dan virus yang menjadi punca demam.

2. Tak habiskan antibiotik. Bila kita bawa anak yang demam ke klinik, biasanya doktor akan bagi Antibiotik. Antibiotik yang diberikan perlu dihabiskan, tak boleh makan sekerat jalan. Kalau tak, nanti akan berlaku antibiotic resistance iaitu keadaan di mana antibiotik tidak akan berkesan lagi ke atas badan anak.

3. Persekitaran di rumah. Ada anak yang sering sakit disebakan keadaan rumah yang kurang bersih. Saya tak maksudkan rumah yang bersepah, dan tak dikemas. Bersih yang saya maksudkan di sini ialah habuk & debu tersembunyi macam atas rak, pengudaraan yang tak berapa baik, penggunaan alat pewangi rumah (bahan kimia), dan sebagainya.

4. Persekitaran di taska, tadika, atau sekolah yang kurang bersih. Persekitaran di tempat-tempat tersebut juga boleh menjadi punca kenapa anak selalu demam. Ini kerana anak kita mengahabiskan banyak masa di sana, boleh dikatakan hampir sepanjang hari.

5. Binatang perliharaan. Kat rumah ada bela kucing? Kalau anak asyik sakit, apa kata cuba elakkan daripada bela kucing buat sementara waktu? Bulu kucing yang berterbangan dalam rumah & najis kucing boleh menjadi punca kenapa anak selalu demam, batuk dan selsema.

kenapa anak selalu demam2 300x184 Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

6. Jangkitan dari kawan-kawan. Ini pun adalah salah satu daripada punca kenapa anak selalu demam & jatuh sakit. Yelah. Baru sihat, bila pergi school bercampur balik dengan anak yang bawa virus & bakteria, dah sakit semula. Lagi teruk kalau anak memang jenis antibodi tak kuat. Kesian ;(

7. Pemakanan. Makanan segera, jajan, minuman tinggi gula, adalah makanan yang tak bagus untuk anak. Kalau anak anda selalu sakit, cuba tengok pola pemakanan anak.

Apa Nak Buat Untuk Elakkan Anak Daripada Selalu Demam, Batuk & Selsema?

Elakkan perkara yang menjadi punca, seperti yang saya senaraikan di atas tadi. Dalam masa yang sama, anda boleh tingkatkan imuniti & antibodi anak dengan memberikan OmegaGuard & Mealshakes Shaklee.

OmegaGuard & Mealshakes Shaklee melindungi anak anda daripada sering demam, batuk & selsema. Gabungan 2 vitamin ini membantu meningkatkan imuniti anak supaya kebal daripada jangkitan virus & bakteria yang menyebabkan demam, batuk & selsema. Sebagai bonus, ia juga meningkatkan selera makan anak, mengatasi masalah sembelit & meningkatkan fokus semasa anak belajar & pelbagai kebaikan untuk anak anda.

kenapa anak selalu demam 300x220 Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

Sekarang anda dah tahu kenapa anak selalu demam, batuk dan selsema. Elakkan perkara yang boleh menjadi punca anak jatuh sakit, dan berikan anak anda OmegaGuard & Mealshakes Shaklee setiap hari. Insya Allah, anak anda akan semakin sihat dan jarang jatuh sakit. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Kenapa Anak Selalu Demam Batuk Dan Selsema

 

Petua Hilangkan Ruam Bayi Yang Semua Ibu Wajib Tahu

Menjaga bayi bukan semudah yang disangka. Kita akan sentiasa dihantui kerisauan kalau anak kita kembung, penjagaan genital, demam, risau susu tak cukup terutamanya semasa berpantang, dan sebagainya. Kali ni saya kongsikan petua hilangkan ruam bayi yang semua ibu wajib tahu sebagai panduan kita bersama.

petua hilangkan ruam bayi 300x225 Petua Hilangkan Ruam Bayi Yang Semua Ibu Wajib Tahu

Petua Hilangkan Ruam Bayi Yang Semua Ibu Wajib Tahu

1. Bubur nasi

Masak nasi sehingga menjadi bubur. Masukkan bubur tadi kedalam kain lampin, ikat. Picit sehingga kanji keluar dari kain tersebut. Ambil kanji & sapu ke bahagian yang beruam.

2. Getah buang raya

Ambil bunga raya. Asingkan kelopak-kelopak bunga raya tadi. Ambil getah pada kelopak & sapu kekawasan yang mengalami masalah ruam.

3. Ragi + bedak

Tumbuk ragi sehingga lumat. Campurkan dengan bedak & sapu ke kawasan yang beruam.

4. Baby Oil Atau Minyak Bayi

Sapukan Baby oil ke kawasan yang beruam. Pastikan sapuan nipis sahaja. Insya Allah membantu.

5. Elakkan pengguan sabun, losyen, krim yang tinggi bahan kimia

Bahan kimia akan menyebabkan ruam menjadi semakin teruk. Oleh itu pastikan sabun, losyen, krim yang digunakan adalah semulajadi & selamat untuk bayi. Anda boleh menggunakan Herbal Blend Cream Shaklee yang sememangnya selamat & bebas dari bahan kimia. Jom tengok testimoni ibu yang berjaya menghilangkan ruam bayi dengan menggunakan Herbal Blend Cream.

petua hilangkan ruam bayi1 300x227 Petua Hilangkan Ruam Bayi Yang Semua Ibu Wajib Tahu

petua hilangkan ruam bayi2 300x191 Petua Hilangkan Ruam Bayi Yang Semua Ibu Wajib Tahu

petua hilangkan ruam bayi3 300x265 Petua Hilangkan Ruam Bayi Yang Semua Ibu Wajib Tahu

Semoga petua hilangkan ruam bayi yang semua ibu wajib tahu ini bermanfaat untuk anda. Herbal Blend Cream sememangnya berkesan untuk mengatasi masalah ruam. Dengan harga Rm27.50 satu tiub, ianya sememangnya berbaloi. Hubungi saya untuk mendapatkannya hari ini.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Ruam Bayi Yang Semua Ibu Wajib Tahu

pixel Petua Hilangkan Ruam Bayi Yang Semua Ibu Wajib Tahu

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.