Punca Kejang Kaki Semasa Mengandung Yang Ramai Orang Tak Perasan

Siapa pernah kena kejang kaki atau simpul mengkarung semasa mengandung? Azab kan? Jom saya ceritakan punca kejang kaki semasa mengandung yang ramai orang tak perasan supaya anda boleh elakkan.

kejang kaki semasa mengandung, punca kejang kaki semasa mengandung, punca kejang kaki semasa hamil, punca kaki kejang ketika mengandung, punca kekejangan kaki ketika hamil, punca kaki kejang ketika hamil, kaki kejang semasa mengandung shaklee, shaklee kaki kejang semasa mengandung, shaklee untuk kaki kejang semasa mengandung

1. Terlalu banyak berdiri. Kaki akan menjadi penat, otot menjadi tegang lalu menyebabkan anda mengalami kejang kaki terutamanya pada waktu malam. Kurangkan berdiri bagi mengelakkan anda terkena kejang kaki.

2. Duduk bersilang kaki. Posisi duduk sebegini menyebabkan aliran darah yang secukupnya tidak sampai ke kaki. Elakkan duduk bersilang kaki.

3. Tapak kaki terlalu sejuk. Cuaca malam yang sejuk, lebih-lebih lagi kalau tidur dalam aircond, akan menyebabkan tapak kaki menjadi sejuk. Ini boleh menjadi punca kejang kaki semasa mengandung. Oleh itu, pakai stokin semasa tidur.

4. Kurang minum air kosong. Kekurangan air dalam badan juga boleh menjadi punca kejang kaki semasa mengandung. Memang ramai yang tak tau tentang fakta ini, dan ramai yang pandang remeh tentang isu minum air kosong secukupnya setiap hari.

kejang kaki semasa mengandung, punca kejang kaki semasa mengandung, punca kejang kaki semasa hamil, punca kaki kejang ketika mengandung, punca kekejangan kaki ketika hamil, punca kaki kejang ketika hamil, kaki kejang semasa mengandung shaklee, shaklee kaki kejang semasa mengandung, shaklee untuk kaki kejang semasa mengandung

5. Posisi tidur yang tidak betul. Posisi tidur juga menjadi punca kejang kaki semasa mengandung. Elakkan tidur secara terlentang di mana badan & kaki berada dalam ketinggian yang sama. Tinggikan kaki dengan cara melapikkan bantal dibawah kaki.

6. Kekurangan nutrien. Semasa mengandung, semua khasiat dari makanan yang masuk keperut anda perlu dikongsi berdua. Oleh itu, adalah penting bagi memastikan anda mendapat nutrien yang secukupnya setiap hari. Pengambilan Set Ibu Mengandung Shaklee memastikan anda mendapat semua nutrisi yang diperlukan.

7. Kurang kalsium. Ini adalah antara penyebab utama kejang kaki semasa mengandung. Tak semua ibu mengandung mampu minum bergelas-gelas susu setiap hari semata-mata untuk memastikan badan mendapat kalsium yang secukupnya. Nak tahu cara mudah untuk memastikan anda mengambil cukup kalsium setiap hari? Ostematrix Shaklee adalah jawapannya. Cuma makan Ostematrix sebelum tidur, anda akan tidur dengan tenang tanpa masalah kejang kaki lagi. Sebagai bonus, anda juga akan bangun pagi dengan rasa yang segar & lawas je bila ke tandas ­čśë

kejang kaki semasa mengandung, punca kejang kaki semasa mengandung, punca kejang kaki semasa hamil, punca kaki kejang ketika mengandung, punca kekejangan kaki ketika hamil, punca kaki kejang ketika hamil, kaki kejang semasa mengandung shaklee, shaklee kaki kejang semasa mengandung, shaklee untuk kaki kejang semasa mengandung

Itulah dia 7 punca kaki kejang semasa mengandung yang ramai orang tak perasan. Semoga bermanfaat untuk anda. Ostematrix Shaklee sangat berkesan untuk mengatasi kejang kaki semasa mengandung. Nak order? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik dan harga istimewa.

kejang kaki semasa mengandung, punca kejang kaki semasa mengandung, punca kejang kaki semasa hamil, punca kaki kejang ketika mengandung, punca kekejangan kaki ketika hamil, punca kaki kejang ketika hamil, kaki kejang semasa mengandung shaklee, shaklee kaki kejang semasa mengandung, shaklee untuk kaki kejang semasa mengandung

Petua Simpul Mengkarung Semasa Mengandung

Kejang kaki atau simpul mengkarung sememangnya menyakitkan. Ibu mengandung mesti rasa ngeri bila perkataan ni disebut. Dia punya sakit, tak sama macam krem kaki orang biasa. Malam ni kena, pagi esok pun belum tentu hilang. Silap hari bulan, lusa pun sakit lagi. Nak tak saya kongsikan petua  simpul mengkarung semasa mengandung?

simpul biawak, simpul biawak semasa mengandung, simpul mengkarung, simpul mengkarung shaklee, shaklee simpul mengkarung, shaklee untuk simpul mengkarung, simpul mengkarung semasa mengandung shaklee, simpul mengkarung semasa mengandung, simpul mengkarung waktu mengandung, tarik mengkarung ketika hamil, simpul mengkarung ketika hamil, petua simpul mengkarung, tips simpul mengkarung, kejang kaki semasa mengandung,kekejangan kaki semasa mengandung, kejang kaki ketika mengandung,kejang kaki masa mengandung, kejang kaki semasa hamil, kejang kaki shaklee

Petua ni bukan sahaja boleh diamalkan untuk mengelakkan simpul mengkarung berlaku, ia juga boleh mengurangkan kekerapan simpul mengkarung bagi ibu yang selalu kena. Insya Allah berkesan.

1. Pakai stokin waktu tidur. Ini bagi mengelakkan kaki sejuk & masuk angin.

2. Senaman regangan kaki. Gerakkan kaki waktu dalam proses nak tidur, tinggikan kaki sikit. Seharian kaki kita bekerja menampung berat badan yang makin bertambah, waktu nak tidur regangkanlah kaki supaya kaki kita relax & melancarkan perjalanan darah.

3. Minum air kosong secukupnya. Di antara punca simpul mengkarung ialah kekurangan air dalam badan. Oleh itu, pastikan anda minum air secukupnya.

4. Tinggikan kaki waktu tidur. Petua simpul mengkarung yang seterusnya ialah tinggikan kaki semasa tidur. Alas kaki dengan bantal.

simpul biawak, simpul biawak semasa mengandung, simpul mengkarung, simpul mengkarung shaklee, shaklee simpul mengkarung, shaklee untuk simpul mengkarung, simpul mengkarung semasa mengandung shaklee, simpul mengkarung semasa mengandung, simpul mengkarung waktu mengandung, tarik mengkarung ketika hamil, simpul mengkarung ketika hamil, petua simpul mengkarung, tips simpul mengkarung, kejang kaki semasa mengandung,kekejangan kaki semasa mengandung, kejang kaki ketika mengandung,kejang kaki masa mengandung, kejang kaki semasa hamil, kejang kaki shaklee

5. Urutan. Minta tolong suami urutkan betis sebelum tidur. Lagi bagus kalau sapu minyak panas sikit, supaya otot di betis menjadi relax.

6. Jangan berdiri terlalu lama. Wanita yang hamil dinasihatkan supaya tidak berdiri tempoh yang lama.

7. Elakkan menyilang kaki semasa duduk. Duduk dalam posisi biasa, di mana kedua-dua kaki berada dibawah.

8. Tuam dengan ais. Bila rasa macam nak krem, minta suami cepat-cepat tuam betis dengan ais.

9. Pastikan mendapat semua nutrien yang diperlukan oleh ibu mengandung. Pastikan anda makan dengan seimbang, mengambil berkarbohidrat, air dan garam mineral yang secukupnya bagi mencegah simpul mengkarung. Pengambilan Set Ibu Mengandung Shaklee membantu anda mendapat semua nutrien yang diperlukan setiap hari.

10. Pastikan ambil kalsium secukupnya setiap hari. Kalsium boleh diperolehi dari susu, keju, dan produk tenusu yang lain. Nak lagi mudah? Cuma telan Ostematrix Shaklee┬áyang kaya dengan kalsium┬ásebelum tidur setiap malam. Insya Allah. simpul mengkarung takkan mengganggu anda lagi. Bangun keesokan harinya anda akan rasa segar dan cergas. Buang air besar pun rasa lawas ­čśë

simpul biawak, simpul biawak semasa mengandung, simpul mengkarung, simpul mengkarung shaklee, shaklee simpul mengkarung, shaklee untuk simpul mengkarung, simpul mengkarung semasa mengandung shaklee, simpul mengkarung semasa mengandung, simpul mengkarung waktu mengandung, tarik mengkarung ketika hamil, simpul mengkarung ketika hamil, petua simpul mengkarung, tips simpul mengkarung, kejang kaki semasa mengandung,kekejangan kaki semasa mengandung, kejang kaki ketika mengandung,kejang kaki masa mengandung, kejang kaki semasa hamil, kejang kaki shaklee

Itulah dia 10 petua simpul mengkarung semasa mengandung yang boleh anda amalkan. Pengambilan Ostematrix Shaklee dah membantu ramai ibu mengandung bebas dari masalah simpul mengkarung. Sebotol Ostemtarix berharga RM61 untuk 120 biji, murah sangat. Berbaloi-baloi dengan kebaikannya. Nak order? Hubungi saya sekarang!

simpul biawak, simpul biawak semasa mengandung, simpul mengkarung, simpul mengkarung shaklee, shaklee simpul mengkarung, shaklee untuk simpul mengkarung, simpul mengkarung semasa mengandung shaklee, simpul mengkarung semasa mengandung, simpul mengkarung waktu mengandung, tarik mengkarung ketika hamil, simpul mengkarung ketika hamil, petua simpul mengkarung, tips simpul mengkarung, kejang kaki semasa mengandung,kekejangan kaki semasa mengandung, kejang kaki ketika mengandung,kejang kaki masa mengandung, kejang kaki semasa hamil, kejang kaki shaklee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...