Komplikasi Kehamilan Yang Ditakuti Semua Ibu Mengandung

Kehamilan sememangnya satu perkara yang menggembirakan. Bukan sahaja kepada pasangan suami isteri tersebut, malah seluruh keluarga besar akan teruja mendapat perkhabaran gembira ini. Walau bagaimana pun bukan semua kehamilan akan berakhir dengan kegembiraan menyambut kelahiran bayi. Sepanjang sembilan bulan kehamilan, wanita terdedah kepada pelbagai komplikasi kehamilan. Di antara komplikasi kehamilan yang ditakuti semua ibu mengandung ialah:

komplikasi kehamilan, masalah kehamilan, masalah sepanjang kehamilan, kehamilan bermasalah, masalah kehamilan awal, masalah kehamilan uri dibawah, masalah kehamilan trimester 1

Komplikasi Kehamilan Yang Ditakuti Semua Ibu Mengandung

 1. Morning sickness @ alahan semasa mengandung. Alahan semasa mengandung atau morning sickness adalah perkara biasa dan normal. Kesannya adalah berbeza untuk setiap individu. Sesetengah wanita mengalami rasa loya apabila bangun pagi, sementara yang lain mungkin perlu bertahan beberapa minggu atau bulan dengan berasa loya dan hendak muntah sepanjang hari. Morning sickness boleh menjejaskan anda dari segi fizikal, emosi dan sosial. Kehidupan normal anda akan terjejas kerana anda tidak boleh memenuhi keperluan kerja, bersosial atau menjaga anak-anak anda yang lain.  Anda boleh membaca tips untuk mengatasi morning sickness  yang berkesan ini. Untuk menghilangkan morning sickness dengan cepat, anda boleh mengambil Set Morning Sickness Shaklee.

komplikasi kehamilan, masalah kehamilan, masalah sepanjang kehamilan, kehamilan bermasalah, masalah kehamilan awal, masalah kehamilan uri dibawah, masalah kehamilan trimester 1

2. Keguguran. Komplikasi kehamilan yang kedua ialah keguguran. Keguguran bermaksud kehilangan kandungan didalam tempoh 20 minggu pertama kehamilan. Menurut kajian, 80 peratus keguguran berlaku sebelum 12 minggu kehamilan. Kebanyakan keguguran pada trimester pertama dipercayai berpunca daripada blighted ovum  & rahim tidak kuat. Ada juga kes dimana isteri telah disahkan mengandung tetapi apabila ujian ultrasound dilakukan, kantung bayi tidak kelihatan.  Pendarahan  & kesakitan  adalah tanda awal keguguran janin. Pengambilan ESP mampu mengurangkan risiko keguguran di kalangan ibu mengandung.

3. Kelahiran pramatang. Apabila bayi dilahirkan sebelum 37 minggu, ia dipanggil bayi pramatang.  Jika anda mula mengalami kontraksi sebelum kandungan masuk usia 37 minggu, anda berisiko melahirkan bayi pramatang.

4. Praeklampsia. Komplikasi kehamilan keempat ialah Preaklampsia. Ia bermaksud tekanan darah dan kandungan protein dalan air kencing terlalu tinggi selepas 20 minggu kehamilan. Severe pra eklampsia boleh  menyebabkan masalah serius termasuk mengancam nyawa. Wanita yang menghidap praeklampsia teruk perlu melahirkan bayi dengan cepat. Pengambilan Set Hamil Shaklee & ESP mampu mengurangkan risiko Praeklampsia.

5. Air ketuban kurang (oligohydramnios). Komplikasi kehamilan yang seterusnya ialah air ketuban kurang. Kantung bayi dipenuhi air yang berfungsi untuk melindungi dan menyokong bayi didalam kandungan anda. Masalah oligohydramnios biasanyaia berlaku dalam trimester ketiga. Jika ia berlaku, doktor akan memantau keadaan bayi & jika perlu, doktor akan melakukan induce  untuk mempercepatkan proses kelahiran.

komplikasi kehamilan, masalah kehamilan, masalah sepanjang kehamilan, kehamilan bermasalah, masalah kehamilan awal, masalah kehamilan uri dibawah, masalah kehamilan trimester 1

6. Gestational diabetes/Diabetis kehamilan. Jika anda disahkan menghidap diabetis ketika hamil, doktor akan memantau perkembangan ibu dan bayi.  Paras gula dalam darah dapat dikawal dengan amalan pemakanan yang seimbang  serta pengambilan ESP.  Ibu yang mengalami diabetis ketika hamil berisiko  mendapat diabetis jenis 2 di kemudian hari jika tidak mengamalkan gaya hidup sihat.

7. Kehamilan luar rahim. Kehamilan luar rahim @ Ectopic Pregnancy apabila telur disenyawakan di luar rahim. Perkataan ectopic bermaksud “di tempat yang salah”. Dan seperti namanya, kehamilan di luar rahim bermaksud kehamilan yang membesar di luar rahim ibu.  Dalam kebanyakan kes kehamilan di luar rahim , implantasi berlaku dalam tiub falopio. Apabila janin berkembang, ia menyebabkan kesakitan dan pendarahan, dan jika dibiarkan, tiub falopio tersebut boleh pecah dan mengakibatkan pendarahan dalaman. Tiub fallopio yang pecah boleh mengancam nyawa jadi janin harus digugurkan. Jika ibu bapa janin tersebut enggan menggugurkannya sekali pun, kandungan tersebut tidak akan kekal lama. Ia akan gugur dengan sendiri.

8. Placenta previa. Komplikasi kehamilan yang ditakuti semua ibu mengandung  seterusnya ialah Placenta Previa. Ia bermaksud uri anda  berada di bawah rahim, berhampiran atau menutup serviks. Jika plasenta kekal di bawah semasa kandungan terus membesar, ia boleh menyebabkan pendarahan & lain-lain komplikasi dan mungkin memerlukan ibu bersalin awal. Jika uri berada di bawah semasa proses kelahiran, pembedahan adalah jalan penyelesaian.

Itulah dia komplikasi kehamilan yang ditakuti semua ibu mengandung. Pengambilan Set Hamil Shaklee membantu anda menjalani proses kehamilan yang sihat tanpa sebarang komplikasi kehamilan. Hubungi saya untuk mendapatkan set kehamilan anda. Enjoy your pregnancy!

komplikasi kehamilan, masalah kehamilan, masalah sepanjang kehamilan, kehamilan bermasalah, masalah kehamilan awal, masalah kehamilan uri dibawah, masalah kehamilan trimester 1

Kantung Bayi Tiada Semasa Ujian Ultrasound

Buat UPT dapat 2 garisan samar. Pergi ke klinik, doktor sahkan mengandung. Tapi kantung bayi tiada semasa ujian ultrasound. Mengandung ke tidak sebenarnya? Ada risiko keguguran ke? Kebelakangan ni ramai betul yang menghubungi saya menceritakan senario tersebut. Malah semalam seorang kastemer saya dah pun disahkan mengandung tapi bila scan tiada kantung. Apa yang berlaku sebenarnya? Soalan pertama saya ialah adakah anda melakukan ujian kehamilan pada waktu yang tepat? 
Blighted Ovum, ultrasound, kantung bayi tiada, blighted pregnancy, blighted ovum ultrasound, Esp Shaklee, ESP Shaklee murah, ESP Shaklee harga murah, ESP Shaklee harga ahli, ESP shaklee murah ampang, set ibu mengandung shaklee harga, set ibu mengandung shaklee harga ahli, set ibu mengandung shaklee murah ampang, set hamil shaklee harga, set hamil shaklee murah, set hamil shaklee harga ahli, shaklee harga ahli, shaklee murah, shaklee ampang
Kantung Bayi Tiada Semasa Ujian Ultrasound
Apa itu kantung bayi?
 
Apabila anda mengandung, kantung bayi akan terbentuk bagi melindungi janin & air ketuban. Kantung ini boleh dianggap sebagai perumah bagi janin anda. Kebiasaanya kantung ini dapat dikesan seawal minggu kelima kehamilan. Namun sebab saiznya terlalu kecil, kadang-kadang kantung tersebut tak dapat dikesan semasa ujian ultrasound disebabkan oleh:
 
1. Doktor yang tiada skill & pengalaman
2. Alat ultrasound yag tidak bagus.
 
Oleh itu, nasihat saya, keluarkan sedikit duit untuk pergi ke klinik Pakar Sakit Puan & Perbidanan yang bagus supaya mendapat servis yang terbaik. Jika lantung bayi tiada semasa ujian Ultrasound, ujian darah akan dijalankan bagi mengesahkan kehamilan anda.
 
Apa itu ujian darah? Tujuannya?
 
Apabila telur disenyawakan dan tertanam pada dinding rahim, badan kita akan mula merembeskan hormon yang dipanggil hCG. Ujian darah dapat mengesan kehadiran hormon tersebut didalam darah anda. Jika peratusannya tinggi, bermakna anda mengandung.
 
Ujian darah mengesahkan anda mengandung tapi kantung bayi tiada semasa ujian Ultrasound. Macam mana?
 
Jika ujian darah mengesahkan kehamilan anda, berikut adalah beberapa kemungkinan:
 
1. Pemeriksaan ultrasound dilakukan terlalu awal.
Kantung tersebut hanya dapat dikesan seawal minggu ke5 kehamilan. Mungkin anda tersalah mencatat tarikh haid anda yang terakhir.
 
2. Jika anda yakin telah mencatat tarikh haid yang lepas dengan betul, berkemungkinan kandungan anda mempunyai risiko:
 
i. Kehamilan Diluar Rahim atau Ectopic Pregnancy. 
 
Jika berlaku pendarahan atau spotting, apa yang patut anda lakukan?
 
Jika berlaku pendarahan, dapatkan rehat secukupnya. Elakkan dari melakukan aktiviti lasak. Amalkan amalan pemakanan ibu mengandung yang mengandungi segala nutrien yang diperlukan oleh ibu mengandung. Selepas 2 minggu anda boleh berjumpa doktor sekali lagi untuk pemeriksaan selanjutnya.
 
Ada tak vitamin Shaklee yang sesuai untuk kes seperti ini?
 
Saya sarankan anda mengambil ESP  terutamanya jika anda mengalami pendarahan atau spotting. Insya Allah ESP akan membantu menguatkan rahim & membantu pembentukan janin yang sempurna. Serta mengurangkan risiko & komplikasi kehamilan anda. Anda juga boleh mengambil set hamil Shaklee untuk kesan yang lebih baik.
 
Jika kantung bayi tiada semasa ujian Ultrasound, jangan terlalu risau, banyakkan berdoa supaya kandungan anda selamat. Banyakkan bersedekah & melakukan amal ibadat. Dekatkan diri dengan tuhan. Insya Allah, segalanya akan berjalan dengan lancar. Boleh juga amalkan ESP dan Set Ibu Mengandung ShakleeHubungi saya untuk mendapatkannya dengan harga istimewa.

Blighted Ovum, ultrasound, kantung bayi tiada, blighted pregnancy, blighted ovum ultrasound, Esp Shaklee, ESP Shaklee murah, ESP Shaklee harga murah, ESP Shaklee harga ahli, ESP shaklee murah ampang, set ibu mengandung shaklee harga, set ibu mengandung shaklee harga ahli, set ibu mengandung shaklee murah ampang, set hamil shaklee harga, set hamil shaklee murah, set hamil shaklee harga ahli, shaklee harga ahli, shaklee murah, shaklee ampang

Blighted Ovum Salah Satu Punca Keguguran

Pernah tak anda dengar kisah sebegini: A disahkan mengandung. Ada tanda-tanda mengandung. Tapi bila doktor buat ultrasound baby dah hilang. Tinggal kantung kosong je. Doktor sahkan bahawa A dah mengalami keguguran. Padahal A tak pernah alami pendarahan. Tak pernah rasa sakit. Semuanya normal. Apa yang berlaku? Kes ini berlaku disebabkan oleh Blighted ovum, salah satu punca keguguran.

Punca Keguguran, sebab keguguran, punca keguguran kehamilan, sebab keguguran, Blighted Ovum, kantung bayi kosong, punca kantung bayi kosong, sebab kantung bayi kosong, kenapa kantung bayi kosong,bayi hilang dalam perut, anak hilang dalam perut, janin hilang dalam perut, anak dalam perut hilang, bayi dalam perut hilang, janin dalam perut hilang,

 Blighted Ovum Salah Satu Punca Keguguran

Situasi di atas tiada kaitan dengan kisah mistik seperti anak dilarikan bunian. Yang sebenarnya, A mengalami keguguran disebabkan oleh blighted ovum. Blighted ovum atau anembryonic pregnancy biasa berlaku sebelum anda memasuki trimester kedua. Ianya berlaku tanpa disedari. Anda tidak mengalami sebarang kesakitan atau pendarahan. Anda juga akan terus merasakan simptom-simptom kehamilan.  Tapi bila scan, cuma kantung yang tinggal. Tanpa janin.

Siapa yang mempunyai risiko mengalami blighted ovum?

Sesiapa sahaja mempunyai risiko untuk mengalami blighted ovum.

 Apakah punca blighted ovum?

1. Kecacatan kromosom. Semasa sperma & ovum disenyawakan, sel-sel akan berpecah menjadi embrio, placenta & kantung.  Jika embrio mempunyai jumlah kromosom yang berlebihan atau berkurangan, kecacatan kromosom telah berlaku.. Apabila embrio mempunyai kecacatan kromosom, ia akan berhenti terbentuk & menggugurkan dirinya sendiri. Sementara sel yang membentuk placenta & kantung terus membesar tanpa menyedari bahawa embrio sudah tiada kerana badan anda terus mengeluarkan hormon mengandung bagi mengelakkan keguguran. 2. Benih yang kurang berkualiti. Sekiranya benih dari ayah atau ibu kurang berkualiti, ia juga boleh menjadi punca kepada blighted ovum.

 Apakah simptom blighted ovum?

Tiada simptom. Anda hanya akan mengetahui bahawa kantung anda kosong semasa membuat ujian ultrasound.

 Adakah ibu yang pernah mengalami blighted ovum akan mempunyai risiko yang berulang pada kehamilan yang akan datang?

Jika blighted ovum adalah disebabkan oleh benih yang kurang berkualiti, jawapannya ialah YA.

Apakah yang perlu dilakukan bagi mengelakkan ianya berulang?  
Jika anda merancang untuk mengandung lagi, saya cadangkan anda mengambil:
1. ESP Shaklee bagi menguatkan rahim supaya tidak berlaku keguguran yang berulang. Di samping itu, ESP membantu meningkatkan kualiti benih ( sperma & ovum) & membantu pembentukan embrio yang sempurna di peringkat awal kehamilan.
2. Set kesuburan Shaklee bagi meningkatkan kesuburan & kualiti benih yang dihasilkan oleh anda suami isteri.
3. Set Hamil Shaklee apabila anda telah disahkan mengandung bagi memastikan janin dalam kandungan anda membesar dengan sempurna dan mengelakkan risiko blighted ovum yang berulang.
Sekarang anda dah tahu yang Blighted Ovum salah satu punca keguguran. Kalau anda pernah mengalaminya, boleh berikhtiar dengan mengambil set-set Shaklee yang saya sebutkan tadi. Nak order? Hubungi saya sekarang.
Punca Keguguran, sebab keguguran, punca keguguran kehamilan, sebab keguguran, Blighted Ovum, kantung bayi kosong, punca kantung bayi kosong, sebab kantung bayi kosong, kenapa kantung bayi kosong,bayi hilang dalam perut, anak hilang dalam perut, janin hilang dalam perut, anak dalam perut hilang, bayi dalam perut hilang, janin dalam perut hilang,

Waktu Terbaik Untuk Membuat Ujian Kehamilan

Bila kita merancang untuk mengandung, memang hati kita sentiasa tak sabar untuk membuat Urine Pregnancy Test (UPT) untuk mengetahui sama  ada kita hamil atau tidak. Sejujurnya, semasa saya mencuba untuk mengandung, saya borong berbelas-belas pregnancy test kit dan buat stok kat rumah. Nak tahu waktu terbaik untuk membuat ujian kehamilan?

waktu terbaik untuk membuat ujian kehamilan, waktu terbaik untuk buat ujian kehamilan, masa terbaik untuk buat ujian kehamilan, masa terbaik untuk membuat ujian kehamilan, waktu terbaik buat ujian kehamilan, waktu tepat buat ujian kehamilan, waktu terbaik buat ujian kehamilan, ujian kehamilan di rumah, ujian kehamilan, ujian kehamilan negatif, ujian kehamilan samar,  ujian kehamilan positif,  ujian kehamilan di rumah, ujian kehamilan di klinik, ujian kehamilan di klinik kesihatan, ujian kehamilan di klinik kerajaan, bila buat upt, bila buat ujian kehamilan, buat upt,

Bilakah Waktu Terbaik Untuk Membuat Ujian Kehamilan?

Bila sampai je tarikh sepatutnya saya period, dengan excitednya saya akan buat UPT tetapi selalunya hampa. Sebab saya tak tahu bila waktu yang paling sesuai untuk membuat UPT. Hari saya sepatutnya period ke? Dua hari selepas ke? Atau seminggu selepas tarikh saya sepatutnya period?

Yang sebenarnya, waktu terbaik untuk membuat ujian kehamilan  bergantung kepada kaedah yang kita gunakan iaitu sama ada ujian air kencing atau ujian darah. Semua ujian kehamilan mengukur jumlah hormon kehamilan gonadotropin korionik manusia (hCG) dalam badan anda. Namun dua jenis ujian ini berbeza dari segi cara dan waktu ia mengesan status kehamilan ini.

Kebiasannya kita melakukan  ujian air kencing di rumah atau di klinik. Ujian tersebut mampu  mengesan jumlah hCG dalam air kencing hanya apabila hormon itu mencapai satu tahap tertentu  kecuali sesetengah ujian kehamilan di rumah yang agak lebih sensitif. Ujian yang lebih sensitif mungkin dapat mengesan tahap hCG yang rendah beberapa hari sebelum haid bermula. Jadi, jika anda melakukan UPT terlalu awal, mungkin anda akan mendapat keputusan negatif walau pun anda sudah mengandung kerana alat tersebut tidak dapat mengesan hormon hCG yang belum cukup tinggi. Hampir semua ujian kehamilan air kencing akan memberi keputusan yang tepat jika anda membuatnya sekitar masa biasa haid anda bermula; kira-kira dua minggu selepas waktu subur anda.

waktu terbaik untuk membuat ujian kehamilan, waktu terbaik untuk buat ujian kehamilan, masa terbaik untuk buat ujian kehamilan, masa terbaik untuk membuat ujian kehamilan, waktu terbaik buat ujian kehamilan, waktu tepat buat ujian kehamilan, waktu terbaik buat ujian kehamilan, ujian kehamilan di rumah, ujian kehamilan, ujian kehamilan negatif, ujian kehamilan samar,  ujian kehamilan positif,  ujian kehamilan di rumah, ujian kehamilan di klinik, ujian kehamilan di klinik kesihatan, ujian kehamilan di klinik kerajaan, bila buat upt, bila buat ujian kehamilan, buat upt,
Tengah berusaha nak mengandung? Ebook ni sesuai sangat untuk anda. Nak dapatkannya dengan PERCUMA? Hubungi saya sekarang!
Keputusan Negatif?

 Jika anda mendapat keputusan negatif, berkemungkinan:

 [✔]  Anda mungkin tidak mengandung

[✔]  Waktu subur anda lewat dari yang dijangka, jadi anda melakukan ujian terlalu awal.

[✔]  Jumlah hCG anda adalah tersangat rendah dan ini juga boleh mempengaruhi hasil ujian kehamilan.

Sekarang anda dah tahu waktu terbaik untuk membuat ujian kehamilan. Oleh itu, jika keputusan UPT anda adalah negatif, jangan bersedih. Tunggu sekurang-kurangnya seminggu sebelum membuat UPT sekali lagi. Mana tahu, anda akan mendapat dua garisan. Kalau anda mendapat keputusan positif, tahniah diucapkan. Anda boleh mula mengamalkan pemakanan untuk ibu mengandung dan Set Ibu Mengandung Shaklee yang memberikan semua nutrie penting yang anda perlukan sepanjang mengandung.  Kalau masih negatif, jangan putus asa. Anda boleh mengambil set kesuburan Shaklee  untuk meningkatkan kesuburan anda. Nak order? Hubungi saya sekarang!

waktu terbaik untuk membuat ujian kehamilan, waktu terbaik untuk buat ujian kehamilan, masa terbaik untuk buat ujian kehamilan, masa terbaik untuk membuat ujian kehamilan, waktu terbaik buat ujian kehamilan, waktu tepat buat ujian kehamilan, waktu terbaik buat ujian kehamilan, ujian kehamilan di rumah, ujian kehamilan, ujian kehamilan negatif, ujian kehamilan samar,  ujian kehamilan positif,  ujian kehamilan di rumah, ujian kehamilan di klinik, ujian kehamilan di klinik kesihatan, ujian kehamilan di klinik kerajaan, bila buat upt, bila buat ujian kehamilan, buat upt,

Makanan Terbaik Untuk Ibu Mengandung

Alhamdulillah…. ramai kastemer saya yang dah pun berjaya mengandung selepas mengamalkan set kesuburan Shaklee. Tahniah diucapkan. Istimewa untuk anda, kali ni saya nak berkongsi tentang  nutrien yang diperlukan & makanan terbaik untuk ibu mengandung.

amalan pemakanan ibu mengandung dalam islam, amalan pemakanan ibu mengandung mengikut islam, amalan pemakanan ibu mengandung menurut islam, amalan makanan ibu mengandung, amalan pemakanan ibu hamil, amalan pemakanan ibu hamil dalam islam, amalan dan pemakanan ibu mengandung, amalan pemakanan sihat ibu mengandung, amalan pemakanan sunnah ibu mengandung, amalan pemakanan wanita hamil, amalan pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan baik untuk ibu hamil,  makanan bagus untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung menurut islam, makanan baik untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung dalam islam, makanan terbaik untuk wanita mengandung, makanan yang terbaik untuk ibu mengandung, makanan tambahan terbaik untuk ibu mengandung, apa makanan terbaik untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung mengikut islam, makanan untuk ibu mengandung, makanan untuk ibu mengandung mengikut islam, makanan untuk ibu mengandung trimester pertama, makanan untuk ibu mengandung kencing manis,

Makanan Terbaik Untuk Ibu Mengandung

 1. Susu- Susu sememangnya penting untuk ibu mengandung kerana ia membekalkan kalsium kepada ibu & bayi. Kekurangan kalsium akan menyebabkan ibu mengalami gusi berdarah sewaktu menggogok gigi, sakit gigi, gigi reput, lenguh-lenguh kaki, sakit pinggang, & sebagainya. Kalau anda tak suka minum susu, Ostematrix Shaklee adalah alternatif terbaik. Vitamin ini membekalkan kalsium kepada ibu & bayi. Ia memberikan anda 1000mg kalsium yang diperlukan setiap hari. Setiap satu tab mengandungi 250mg kalcium. Cuma 4 biji sebelum tidur, ia bukan sahaja memenuhi keperluan kalsium harian anda, malah mengatasi masalah sembelit sepanjang kehamilan anda.

2. Telur- Telur merupakan sumber omega & protein yang baik untuk ibu mengandung. Elok kalau dimakan selalu. Bila kandungan dah masuk 8 bulan, boleh  amalkan memakan 2 biji telur setengah masak campur sesudu madu, sebanyak  3 kali seminggu. Telur dan madu ni dapat memberi tenaga pada kita semasa proses kelahiran nanti. Selain telur, omega juga boleh diperolehi dari OmegaGuard Shaklee. Baik untukibu & perkembangan bayi didalam kandungan.

3. Vitamin pra natal- Vitamin pra natal sememangnya sangat penting bagi ibu yang mengandung. Ia bagi memastikan ibu & bayi mendapat nutrien secukupnya sepanjang kehamilan. Anda juga boleh mengamalkan set hamil Shaklee yang lengkap dengan semua keperluan vitamin yang diperlukan oleh ibu mengandung. Kalau anda ambil set hamil ini, anda dah tak perlu makan vitamin yang diberikan oleh klinik.

amalan pemakanan ibu mengandung dalam islam, amalan pemakanan ibu mengandung mengikut islam, amalan pemakanan ibu mengandung menurut islam, amalan makanan ibu mengandung, amalan pemakanan ibu hamil, amalan pemakanan ibu hamil dalam islam, amalan dan pemakanan ibu mengandung, amalan pemakanan sihat ibu mengandung, amalan pemakanan sunnah ibu mengandung, amalan pemakanan wanita hamil, amalan pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan baik untuk ibu hamil,  makanan bagus untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung menurut islam, makanan baik untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung dalam islam, makanan terbaik untuk wanita mengandung, makanan yang terbaik untuk ibu mengandung, makanan tambahan terbaik untuk ibu mengandung, apa makanan terbaik untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung mengikut islam, makanan untuk ibu mengandung, makanan untuk ibu mengandung mengikut islam, makanan untuk ibu mengandung trimester pertama, makanan untuk ibu mengandung kencing manis,
 

4. Madu- Madu adalah makanan kegemaran Rasulullah. Ia juga merupakan amalan pemakanan ibu mengandung yang sangat baik.  Sesudu madu setiap hari akan memberikan anda kesihatan & tenaga yang diperlukan untuk aktiviti seharian.

5. Kekacang- Kekacang merupakan makanan yang sangat baik untuk ibu mengandung. Is juga membantu meningkatkan iq bayi di dalam kandungan, terutamanya badam & pistachio.

6. Kurma- Kurma juga merupakan makanan kegemaran Rasulullah. Kurma juga berfungsi untuk menguatkan rahim & memberikan tenaga kepada ibu mengandung. Ibu yang mengamalkan memakan kurma sepanjang kehamilan juga akan melahirkan bayi yang sihat & cerdas IQ nya. Anda juga boleh mengambil ESP bagi menguatkan rahim & mengelakkan berlakunya pendarahan diawal kehamilan. Anda boleh membaca  tentang punca & rawatan untuk pendarahan diawal kehamilan di sini.

7. Kismis- Selain itu, anda juga boleh mengamalkan memakan kismis dengan bilangan yang ganjil setiap hari.

Sekarang anda dah tahu apakah makanan terbaik untuk ibu mengandung. Set Ibu Mengandung Shaklee akan membekalkan semua nutrien yang anda perlukan semasa mengandung. Nak order? Hubungi saya sekarang. Enjoy your pregnancy!

amalan pemakanan ibu mengandung dalam islam, amalan pemakanan ibu mengandung mengikut islam, amalan pemakanan ibu mengandung menurut islam, amalan makanan ibu mengandung, amalan pemakanan ibu hamil, amalan pemakanan ibu hamil dalam islam, amalan dan pemakanan ibu mengandung, amalan pemakanan sihat ibu mengandung, amalan pemakanan sunnah ibu mengandung, amalan pemakanan wanita hamil, amalan pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan baik untuk ibu hamil,  makanan bagus untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung menurut islam, makanan baik untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung dalam islam, makanan terbaik untuk wanita mengandung, makanan yang terbaik untuk ibu mengandung, makanan tambahan terbaik untuk ibu mengandung, apa makanan terbaik untuk ibu mengandung, makanan terbaik untuk ibu mengandung mengikut islam, makanan untuk ibu mengandung, makanan untuk ibu mengandung mengikut islam, makanan untuk ibu mengandung trimester pertama, makanan untuk ibu mengandung kencing manis,

Punca Dan Golongan Berisiko Mengandung Di Luar Rahim

Pernah dengar kehamilan di luar rahim? Dalam bahasa Inggeris, istilah ini dipanggil ectopic pregnancy. Perkataan ectopic bermaksud “di tempat yang salah”. Dan seperti namanya, kehamilan di luar rahim bermaksud kehamilan yang membesar di luar rahim ibu.  Nak tahu punca dan golongan berisiko mengandung di luar rahim?

Kehamilan luar rahim, kehamilan diluar rahim, ectopic pregnancy, ectopic pregnancy symptom, punca kehamilan luar rahim, risiko kehamilan luar rahim, mengandung luar rahim, mengandung di luar rahim, hamil diluar rahim, hamil di luar rahim adalah, tanda mengandung di luar rahim, tanda2 mengandung di luar rahim, penyebab kehamilan diluar rahim, tanda kehamilan di luar rahim, gejala hamil luar rahim, ektopik pregnancy, mengandung luar rahim, punca mengandung di luar rahim, tanda mengandung di luar rahim, tanda-tanda mengandung di luar rahim,

 Punca Dan Golongan Berisiko Mengandung Di Luar Rahim

Dalam kebanyakan kes kehamilan di luar rahim , implantasi berlaku dalam tiub falopio. Apabila janin berkembang, ia menyebabkan kesakitan dan pendarahan, dan jika dibiarkan, tiub falopio tersebut boleh pecah dan mengakibatkan pendarahan dalaman. Tiub fallopio yang pecah boleh mengancam nyawa jadi janin harus digugurkan. Jika ibu bapa janin tersebut enggan menggugurkannya sekali pun, kandungan tersebut tidak akan kekal lama. Ia akan gugur dengan sendiri.

Bagaimana kehamilan luar rahim berlaku? Telur yang telah disenyawakan biasanya mengambil masa lima hingga enam hari untuk bergerak melalui tiub falopio dari ovari ke rahim di mana ia akan diimplantasi dan mula berkembang. Jadi, jika tiub tersebut telah rosak, tersumbat atau sempit, ia menghalang telur tersebut daripada sampai ke destinasinya. Oleh itu, ia akan terimplan di dinding tiub, bukannya di dinding rahim.

Semua wanita mempunyai risiko untuk mengalaminya, tetapi risiko anda akan meningkat jika:

• Jika anda pernah menghidap penyakit radang pelvik (pelvic inflammatory disease – PID) yang sering kali disebabkan oleh jangkitan kelamin klamidia (chlamydia) dan menyebabkan kerosakan dan luka pada tiub falopio. Terdapat tanda-tanda PID dalam separuh daripada kes kehamilan di luar rahim yang dibedah.

• Jika anda mengalami endometriosis. Anda lebih berisiko kerana ini meningkatkan risiko calar dan luka pada tiub falopio.

Kehamilan luar rahim, kehamilan diluar rahim, ectopic pregnancy, ectopic pregnancy symptom, punca kehamilan luar rahim, risiko kehamilan luar rahim, mengandung luar rahim, mengandung di luar rahim, hamil diluar rahim, hamil di luar rahim adalah, tanda mengandung di luar rahim, tanda2 mengandung di luar rahim, penyebab kehamilan diluar rahim, tanda kehamilan di luar rahim, gejala hamil luar rahim, ektopik pregnancy, mengandung luar rahim, punca mengandung di luar rahim, tanda mengandung di luar rahim, tanda-tanda mengandung di luar rahim,

• Jika anda pernah membuat pembedahan di bahagian perut, termasuk pembedahan membuang apendiks, caesarean atau pembedahan pada tiub falopio seperti pembalikan sterilisasi (sterilisation reversal).

• Jika anda hamil melalui kaedah IVF. Anda seharusnya membuat imbasan awal untuk melihat di mana embrio telah diimplantasi.

• Jika anda menggunakan IUD yang mengeluarkan hormon progesteron (IUS, juga dikenali sebagai lingkaran Mirena) atau jika anda mengambil pil mini pencegah kehamilan. Kedua-duanya dikaitkan dengan kadar kehamilan di luar rahim yang sedikit tinggi.

• Jika anda merokok.

• Jika anda pernah mengalami kehamilan di luar rahim. Risiko anda meningkat daripada 1 dalam 100 kepada 1 dalam 10.

• Risiko hamil di luar rahim juga meningkat apabila umur semakin bertambah.

Sekarang anda dah tahu punca dan golongan berisiko hamil di luar rahim. Jadi, jika anda merupakan wanita yang tergolong dalam golongan yang berisiko tinggi, saya nasihatkan anda untuk berjumpa doktor sebaik sahaja anda disahkan hamil.

Kehamilan luar rahim, kehamilan diluar rahim, ectopic pregnancy, ectopic pregnancy symptom, punca kehamilan luar rahim, risiko kehamilan luar rahim, mengandung luar rahim, mengandung di luar rahim, hamil diluar rahim, hamil di luar rahim adalah, tanda mengandung di luar rahim, tanda2 mengandung di luar rahim, penyebab kehamilan diluar rahim, tanda kehamilan di luar rahim, gejala hamil luar rahim, ektopik pregnancy, mengandung luar rahim, punca mengandung di luar rahim, tanda mengandung di luar rahim, tanda-tanda mengandung di luar rahim,

Nutrien Yang Diperlukan Oleh Ibu Mengandung

Bagi memastikan bayi dalam kandungan membesar dengan sihat, ibu mengandung perlu mengambil makanan yang mengandungi semua nutrien yang diperlukan.  Disamping mendapatkan rehat yang mencukupi bagi memastikan tahap kesihatan ibu dan bayi dalam keadaan yang baik. Jom saya kongsikan apakah nutrien yang diperlukan oleh ibu mengandung:
nutrien ibu hamil, nutrien ibu hamil trimester pertama, nutrien ibu mengandung,  nutrien ibu hamil muda, nutrisi ibu mengandung, nutrisi ibu hamil, nutrisi ibu hamil trimester pertama, nutrisi ibu hamil muda, keperluan nutrisi ibu mengandung, gizi ibu mengandung, nutrisi makana ibu mengandung, nutrisi untuk ibu mengandung, nutrisi ibu hamil timester kedua, nutrisi ibu hamil 7 bulan, nutrisi ibu kali bulan pertama, nutrisi ibu mengandung trimester ketiga,  pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan ibu mengandung, makanan ibu mengandung 3 bulan, pemakanan ibu mengandung 3 bulan,  diet ibu mengandung, diet ibu mengandung yahudi, diet ibu mengandung kencing manis, diet ibu mengandung diabetis,
 
Nutrien Yang Diperlukan Oleh Ibu Mengandung
1. Protein – Meningkatkan tahap kepekaan & tenaga anda. Protein membantu membekalkan nutrien dalam membentuk organ, pancaindera & sistem tubuh bayi. Dalam masa yang sama, ia juga memberikan tenaga berterusan supaya ibu tidak cepat letih, selain mencantikkan kulit. Ia juga membantu mengurangkan stretch-mark. Baca testimoni ibu mengandung yang mengamalkan ESP di sini. Pengambilan protein yang mencukupi adalah penting terutama sekali diawal kehamilan anda bagi mengelakkan kejadian pendarahan diawal kehamilan. Makanan yang mengandungi protein termasuklah ikan, ayam, daging dan telur. Kekacang, susu, keju dan tofu. Anda juga boleh mengambil ESP Shaklee sebagai supplement disepanjang tempoh kehamilan anda.
2 .Karbohidrat – Ia merupakan anti stres dan memberi ketenangan. Karbohidrat merangsang pelepasan insulin ke dalam aliran darah. Ia akan mengeluarkan asid amino dari dalam darah  yang akan diserap ke dalam serotonin. Kerana itulah ramai yang berdiet akan mengalami depresi selama lebih kurang dua minggu kerana tahap pengambilan karbohidrat yang terlalu rendah. Selain itu karbohidrat juga memberikan anda tenaga.  Makanan yang mengandungi karbohidrat termasuklah roti, gandum, nasi, emping dan buah-buahan. 
3. Asid Folik – Mencegah dipresi. Kekurangan asid folik boleh mengakibatkan paras serotonin di dalam otak menurun. 200 mikrogram mencukupi untuk mengatasi dipresi dan jumlah ini boleh didapati dari sayur bayam atau meminum segelas jus oren. Anda juga boleh mengambil B Complex Shaklee semasa hamil kerana B complex kaya dengan acid folic & ia adalah vitamin yang memberikan anda mood gembira. 
4. Selenium – Mencegah dari cepat marah. Kemurungan, keradangan, degil dan susah hati berlaku kerana kekurangan selenium. Selenium boleh diperolehi dari kekacang, sandwich tuna dan biji bunga matahari.
nutrien ibu hamil, nutrien ibu hamil trimester pertama, nutrien ibu mengandung,  nutrien ibu hamil muda, nutrisi ibu mengandung, nutrisi ibu hamil, nutrisi ibu hamil trimester pertama, nutrisi ibu hamil muda, keperluan nutrisi ibu mengandung, gizi ibu mengandung, nutrisi makana ibu mengandung, nutrisi untuk ibu mengandung, nutrisi ibu hamil timester kedua, nutrisi ibu hamil 7 bulan, nutrisi ibu kali bulan pertama, nutrisi ibu mengandung trimester ketiga,  pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan ibu mengandung, makanan ibu mengandung 3 bulan, pemakanan ibu mengandung 3 bulan,  diet ibu mengandung, diet ibu mengandung yahudi, diet ibu mengandung kencing manis, diet ibu mengandung diabetis,
5. Kalsium – Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari untuk pembentukan tulang & gigi bayi. Sumber kalsium adalah susu, keju, dan produk dairy yang lain. Anda boleh mengamalkan Ostematrix ShakleeVitamin ini membekalkan kalsium kepada ibu & bayi. Ia memberikan anda 1000mg kalsium yang diperlukan setiap hari. Setiap satu tab mengandungi 250mg kalcium.
7. Minyak ikan – DHA dan EPA dari minyak ikan  penting untuk pembentukan otak & mata bayi. Ia juga mengawal paras kolesterol ibu.
 
Khasiat kepada ibu:
– Mengurangkan risiko pre-eclampsia
– mengurangkan risiko kelahiran pra-matang
– mengurangkan risiko kemurungan selepas bersalin (meroyan)
– mengurangkan risiko kanser payudara
 
Khasiat kepada bayi:
– Tinggi iq
– Pembentukan nerveous system
-Penglihatan yang lebih baik dengan membantu pembentukan retina
– Bayi yang mudah tidur
 
Anda boleh mengamalkan OmegaGuard Shaklee yang dibuat dari minyak ikan Omega 3 yang kaya dengan DHA & EPA.
8. Set Ibu Mengandung Shaklee- Set Ibu Mengandung Shaklee mengandungi semua nutrien yang saya senaraikan di atas. Pengambilan set ini setiap hari akan memastikan tubuh badan anda mendapat semua nutrien yang diperlukan sepanjang tempoh kehamilan dan memberi anda tenaga semasa bersalin.
 
nutrien ibu hamil, nutrien ibu hamil trimester pertama, nutrien ibu mengandung,  nutrien ibu hamil muda, nutrisi ibu mengandung, nutrisi ibu hamil, nutrisi ibu hamil trimester pertama, nutrisi ibu hamil muda, keperluan nutrisi ibu mengandung, gizi ibu mengandung, nutrisi makana ibu mengandung, nutrisi untuk ibu mengandung, nutrisi ibu hamil timester kedua, nutrisi ibu hamil 7 bulan, nutrisi ibu kali bulan pertama, nutrisi ibu mengandung trimester ketiga,  pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan ibu mengandung, makanan ibu mengandung 3 bulan, pemakanan ibu mengandung 3 bulan,  diet ibu mengandung, diet ibu mengandung yahudi, diet ibu mengandung kencing manis, diet ibu mengandung diabetis,
Sekarang anda dah tahu apakah nutrien yang diperlukan oleh ibu mengandung. Set Ibu Mengandung Shaklee adalah set yang wajib anda ambil sepanjang tempoh kehamilan. Nak order set ini? Hubungi saya sekarang.
nutrien ibu hamil, nutrien ibu hamil trimester pertama, nutrien ibu mengandung,  nutrien ibu hamil muda, nutrisi ibu mengandung, nutrisi ibu hamil, nutrisi ibu hamil trimester pertama, nutrisi ibu hamil muda, keperluan nutrisi ibu mengandung, gizi ibu mengandung, nutrisi makana ibu mengandung, nutrisi untuk ibu mengandung, nutrisi ibu hamil timester kedua, nutrisi ibu hamil 7 bulan, nutrisi ibu kali bulan pertama, nutrisi ibu mengandung trimester ketiga,  pemakanan ibu mengandung, pemakanan ibu hamil trimester pertama, makanan ibu mengandung, makanan ibu mengandung 3 bulan, pemakanan ibu mengandung 3 bulan,  diet ibu mengandung, diet ibu mengandung yahudi, diet ibu mengandung kencing manis, diet ibu mengandung diabetis,

Tanda-tanda Awal Mengandung

Bagi pasangan yang sedang berusaha untuk hamil, pastinya anda akan mula excited apabila  isteri lewat datang bulan. Ramai yang menyangka bahawa lewat datang bulan adalah satu-satunya petanda bahawa seorang wanita telah hamil. Sebenarnya, apabila proses persenyawaan berlaku dengan sempurna, badan kita sudah mula memberikan tanda-tanda awal mengandung.  Jom tengok apakah tanda-tanda awal mengandung:
tanda mengandung, tanda mengandung anak lelaki, tanda mengandung anak perempuan, tanda mengandung sebelum period, tanda mengandung 1 minggu, tanda mengandung 2 minggu, tanda awal hamil, tanda awal mengandung, tanda dah mengandung, tanda-tanda mengandung anak lelaki, tanda-tanda mengandung anak perempuan, tanda-tanda mengandung anak kembar, tanda-tanda mengandung 4 minggu,
 
Tanda-tanda awal mengandung
1. Mengidam
Tiba-tiba anda teringin makan sesuatu & keinginan itu sangat kuat. Ada isteri yang merengek-rengek selagi tak dapat makanan yang diidamkan. Malah, jangan terkejut kalau isteri mengandung mengidam nak makan makanan yang paling dibenci selama ni. Ini adalah antara tanda-tanda awal mengandung yang paling biasa dialami oleh ibu mengandung.
 
2. Warna aerola menjadi gelap
Apabila kita hamil, pigmentasi pun berlaku & kawasan paling awal yang menjadi gelap ialah kulit di sekeliling puting payudara.
 
3. Pendarahan atau kekejangan akibat implantasi.
Kadang-kadang, kita akan mengalami sedikit pendarahan selepas proses persenyawaan berlaku. Pendarahan ini adalah disebabkan telur yang telah disenyawakan membenam di dalam lapisan endometrium.
 
4. Kerap membuang air kecil
Apabila mengandung, kerap membuang air kecil adalah antara tanda-tanda awal mengandung yang akan kita hadapi. Semakin besar kandungan, semakin kerap kita akan ke tandas kerana kandungan menekan pundi kencing kita.
 
5. Keletihan yang amat sangat
Tahap hormon progesteron yang tinggi menyebabkan kita mengalami keletihan yang amat sangat. Cuma ibu mengandung yang memahami tahap keletihan yang kita alami.
 
6. Payudara menjadi sensitif atau membengkak
Antara tanda-tanda awal mengandung yang paling jelas  ialah payudara menjadi sangat sensitif terhadap sentuhan & akan berasa sengal-sengal. Kadang-kadang bergesel dengan baju atau baju dalam pun rasa sakit.  Lama-kelamaan apabila badan kita dapat membiasakan diri dengan tahap hormon yang tinggi, payudara kita akan kembali seperti biasa.
 
7. Deria rasa berubah
Kebanyakan wanita akan merasa payau atau metallic taste didalam mulut. Anda juga mungkin menyukai makanan yang anda benci & mula membenci makanan kegemaran anda.
 
8. Morning sickness
Jangan tertipu dengan perkataan morning di atas. Walau pun tertulis morning, anda akan berasa loya2 sepanjang hari. Ada wanita yang bernasib baik, langsung tak mengalami morning sickness tapi ada yang mabuk sehingga melahirkan. Anda boleh amalkan tips mengatasi morning sickness yang saya kongsikan di sini.
 
9. Tidak datang bulan.
Sekiranya anda mempunyai kitaran haid yang teratur & tiba-tiba haid anda lewat, sila lakukan ujian kehamilan dengan segera. Anda boleh lakukan ujian tersebut di klinik atau di rumah. Terdapat banyak alat ujian kehamilan yang dijual di farmasi.
 
10. Keputusan positif
Sekiranya keputusan ujian kehamilan adalah positif, ini bermakna anda hamil. Tahniah! Anda boleh mangambil Set Ibu Mengandung Shaklee yang membekalkan nutrien terbaik untuk anda & bayi dalam kandungan. Sekiranya negatif, jangan putus asa. Teruskan usaha sehingga berjaya.
 
tanda mengandung, tanda mengandung anak lelaki, tanda mengandung anak perempuan, tanda mengandung sebelum period, tanda mengandung 1 minggu, tanda mengandung 2 minggu, tanda awal hamil, tanda awal mengandung, tanda dah mengandung, tanda-tanda mengandung anak lelaki, tanda-tanda mengandung anak perempuan, tanda-tanda mengandung anak kembar, tanda-tanda mengandung 4 minggu,

Masih belum mempunyai tanda-tanda awal mengandung? Set kesuburan Shaklee dapat membantu meningkatkan kesuburan suami isteri yang merancang untuk mendapatkan cahayamata. Klik di sini untuk maklumat lanjut mengenai set kesuburan Shaklee. Berminat untuk mendapatkan set kesuburan Shaklee? Hubungi saya sekarang.

tanda mengandung, tanda mengandung anak lelaki, tanda mengandung anak perempuan, tanda mengandung sebelum period, tanda mengandung 1 minggu, tanda mengandung 2 minggu, tanda awal hamil, tanda awal mengandung, tanda dah mengandung, tanda-tanda mengandung anak lelaki, tanda-tanda mengandung anak perempuan, tanda-tanda mengandung anak kembar, tanda-tanda mengandung 4 minggu,

Punca Pendarahan Semasa Mengandung

Anda mengalami pendarahan semasa mengandung? Jangan risau kerana 15-25% wanita hamil mengalaminya. Dapatkan rehat secukupnya. Bedrest. Bedrest sangat penting bila pendarahan berlaku. Nak tahu apakah punca pendarahan semasa mengandung?
pendarahan di awal kehamilan, pendarahan ketika hamil, punca pendarahan awal kehamilan, berdarah ketika hamil, berdarah semasa hamil, berdarah ketika mengandung, punca pendarahan semasa hamil, rawatan pendarahan semasa hamil, sebab pendarahan semasa mengandung, punca pendarahan ketika mengandung,
Punca Pendarahan Semasa Mengandung
Apakah punca pendarahan semasa mengandung?
1. Pendarahan boleh berlaku disebabkan ibu yang terlalu aktif & lasak terutamanya di awal trimester kehamilan di mana kandungan masih belum berapa kuat. Sebab tu bila pendarahan berlaku, ibu wajib bedrest. Lupakan kerja pejabat, lupakan kerja rumah, minta bantuan suami atau ahli keluarga yang lain untuk menjaga anak-anak. Apa yang anda perlu lakukan ialah rehat, rehat & rehat.
2. Pendarahan juga boleh menjadi petanda bahawa anda mengalami hakisan serviks atau kini dikenali sebagai “etropion” serviks di mana sel-sel yang lazimnya berada dalam saluran serviks kini terdedah kepada keadaan luar dan ia kelihatan seperti kawasan “radang”.
3. Disamping itu, pendarahan juga boleh berlaku selepas persetubuhan disebabkan oleh jangkitan vagina, jangkitan serviks dan polip (pertumbuhan tidak berbahaya).
4. Di samping faktor-faktor di atas, pendarahan juga mungkin berlaku kerana kekurangan protein. Terutamanya ibu yang mengalami alahan atau morning sickness yang teruk. Langsung tak boleh makan atau minum. Kalau kita tak makan, tubuh badan kekurangan vitamin terutamanya protein yang penting dalam pertumbuhan janin. Oleh itu, ESP adalah vitamin yang penting untuk ibu yang hamil. 

pendarahan di awal kehamilan, pendarahan ketika hamil, punca pendarahan awal kehamilan, berdarah ketika hamil, berdarah semasa hamil, berdarah ketika mengandung, punca pendarahan semasa hamil, rawatan pendarahan semasa hamil, sebab pendarahan semasa mengandung, punca pendarahan ketika mengandung,

Sekarang anda dah tahu tentang punca pendarahan semasa mengandung. Jika anda mengalami pendarahan, jangan panik. Berjumpa dengan doktor untuk memastikan kandungan anda berada dalam kedaan yang baik dan amalkan tips untuk merawat pendarahan semasa mengandung yang saya kongsikan di sini. Jangan lupa amalkan ESP Shaklee. Jika pendarahan berterusan, sila jumpa doktor semula.

pendarahan di awal kehamilan, pendarahan ketika hamil, punca pendarahan awal kehamilan, berdarah ketika hamil, berdarah semasa hamil, berdarah ketika mengandung, punca pendarahan semasa hamil, rawatan pendarahan semasa hamil, sebab pendarahan semasa mengandung, punca pendarahan ketika mengandung,  

Set Hamil Shaklee Pilihan Terbaik Ibu Mengandung

Set hamil Shaklee pilihan terbaik ibu mengandung. Set ini terdiri daripada ESP, B Complex, Vitalea, Vitamin C, Ostematrix & Omega Guard. Ibu mengandung sememangnya memerlukan supplement sebagai makanan tambahan memandangkan sepanjang tempoh kehamilan, ibu memerlukan nutrisi yang lebih berbanding orang biasa.
Set Hamil Shaklee, Set Mengandung Shaklee, Set Ibu Mengandung Shaklee, Vitamin Ibu Mengandung,, Vitamin Ibu Hamil, supplement ibu mengandung, supplement ibu hamil, makanan tambahan ibu mengandung, makanan tambahan ibu hamil, shaklee harga ahli, shaklee murar, shaklee harga ahli ampang, cara makan shaklee ampang
Set Hamil Shaklee Pilihan Terbaik Ibu Mengandung
Pengambilan vitamin sepanjang kehamilan bukan sahaja penting untuk proses tumbesaran bayi di dalam kandungan, tetapi juga untuk kesihatan ibu yang optimum serta mengelakkan komplikasi semasa proses kelahiran. Pengambilan vitamin semulajadi juga dapat mengelakkan kejadian pendarahan diawal kehamilan.
 
 ESP –  Esp membantu membekalkan nutrien dalam membentuk organ, pancaindera & sistem tubuh bayi. Dalam masa yang sama, is juga memberikan tenaga berterusan supaya ibu tidak cepat letih, selain mencantikkan kulit. Ia juga membantu mengurangkan stretch-mark. Baca testimoni ibu mengandung yang mengamalkan ESP di sini.
 
B-Complex –  B-Complex  lengkap dengan 8 kumpulan B, termasuklah asid folik. Oleh itu, ibu tidak perlu lagi mengambil pil asid folik
 
Vita-Lea with Iron – Vita-Lea ialah multivitamin. Ia membantu mengawal hemoglobin dalam darah. Ibu yang  mengambil Vitalea tidak perlu mengambil obimin.
 
Vit-C – Menguatkan sistem imuniti ibu & menguatkan kantung bayi (amniotic sac). Ia adalah natural antihistamine. Ia juga mengandungi kolagen yang membantu mengurangkan kesan stretchmark.
 

Set Hamil Shaklee, Set Mengandung Shaklee, Set Ibu Mengandung Shaklee, Vitamin Ibu Mengandung,, Vitamin Ibu Hamil, supplement ibu mengandung, supplement ibu hamil, makanan tambahan ibu mengandung, makanan tambahan ibu hamil, shaklee harga ahli, shaklee murar, shaklee harga ahli ampang, cara makan shaklee ampang

OsteMatrix – Vitamin ini membekalkan kalsium kepada ibu & bayi. Memberikan anda 1000mg kalsium yang diperlukan setiap hari. Setiap satu tab mengandungi 250mg kalcium. Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari untuk pembentukan tulang & gigi bayi. 
 
When you’re pregnant, your developing baby needs calcium to build strong bones and teeth; to grow a healthy heart, nerves, and muscles; and to develop a normal heart rhythm and blood-clotting abilities. If you don’t get enough calcium in your diet when you’re pregnant, your baby will draw it from your bones, which may impair your own health later on. (Baby Center)
 
OmegaGuard –  DHA dan EPA dari OmegaGuard penting untuk pembentukan otak & mata bayi. Ia juga mengawal paras kolesterol ibu.
 
Khasiat kepada ibu:
– Mengurangkan risiko pre-eclampsia
– mengurangkan risiko kelahiran pra-matang
– mengurangkan risiko kemurungan selepas bersalin (meroyan)
– mengurangkan risiko kanser payudara
 
Khasiat kepada bayi:
– Tinggi iq
– Pembentukan nerveous system
-Penglihatan yang lebih baik dengan membantu pembentukan retina
– Bayi yang mudah tidur
Semestinya Set Hamil Shaklee pilihan terbaik ibu mengandung. Berminat untuk mendapatkan set ini? Hubungi saya sekarang!
 Set Hamil Shaklee, Set Mengandung Shaklee, Set Ibu Mengandung Shaklee, Vitamin Ibu Mengandung,, Vitamin Ibu Hamil, supplement ibu mengandung, supplement ibu hamil, makanan tambahan ibu mengandung, makanan tambahan ibu hamil, shaklee harga ahli, shaklee murar, shaklee harga ahli ampang, cara makan shaklee ampang
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...