-

Vivix Shaklee Penawar Terbaik Untuk Gout

Hanya pesakit gout yang tau betapa sengsaranya penyakit yang dialami. Sampai nak bergerak pun siksa. Bengkak sana sini. Ahli keluarga pun patah hati tengok orang kesayangan menderita macam tu. Mencari  penawar gout yang mampu menghilangkan bengkak & kesakitan dalam masa yang singkat? Vivix Shaklee penawar terbaik untuk Gout.

vivix shaklee untuk gout5 217x300 Vivix Shaklee Penawar Terbaik Untuk Gout

Macam mana Vivix Shaklee menjadi penawar terbaik untuk gout? Vivix bertindak dalam 4 cara iaitu:

1. Memperbaiki DNA. Ia membantu membaiki kerosakan dalam sel darah dengan menstabilkan asid urik kepada tahap yang normal.

2. Mengurangkan inflamasi dengan cara membaiki sel yang rosak & bengkak. Lalu menghasilkan sel baru yang sihat.

3. Meningkatkan penghasilan tenaga supaya pesakit rasa bertenaga. Orang sakit biasanya lemah disebabkan tekanan fizikal & mental. Dengan pengambilan Vivix, insya Allah pesakit gout tahap kritikal sekali pun akan rasa bertenaga.

4. Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glytacon End Product ). Maksudnya Vivix mengelakkan pengumpulan protein hasil pengikatan gula & protein berlebihan dalam badan yang mengundang penyakit salur darah. Pesakit gout mengalami kerosakan dalam sel darah, kalau ditambah dengan penyakit salur darah pasti semakin teruk, kan?

Pasti ada yang tertanya, betul ke Vivix berkesan untuk gout? Ada testimoni tak? Ada icon smile Vivix Shaklee Penawar Terbaik Untuk Gout

vivix shaklee untuk gout 300x265 Vivix Shaklee Penawar Terbaik Untuk Gout

vivix shaklee untuk gout1 300x99 Vivix Shaklee Penawar Terbaik Untuk Gout

vivix shaklee untuk gout2 300x268 Vivix Shaklee Penawar Terbaik Untuk Gout

vivix shaklee untuk gout3 300x56 Vivix Shaklee Penawar Terbaik Untuk Gout

vivix shaklee untuk gout4 300x151 Vivix Shaklee Penawar Terbaik Untuk GoutInsya Allah, Vivix Shaklee penawar terbaik untuk gout. Walau pun harganya agak mahal tapi apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan kesakitan yang dialami. Malah ada yang dah berpuluh tahun menderita gout, kan? Sampai bila nak menderita sakit? Adakah duit lebih berharga daripada kesembuhan?

Kalau anda kekurangan bajet, sebagai alternatif boleh ambil Set Gout Shaklee. Ianya juga berkesan cuma akan ambil sedikit masa. Lambat sikit berbanding Vivix. Nak pilih yang mana satu? Vivix ke Set Gout Shaklee? Terpulang kepada betapa urgent anda nak hilangkan kesakitan yang sedang dialami & semestinya mengikut kemampuan poket anda.

Sekarang anda dah tahu Vivix Shaklee penawar terbaik untuk gout. Nak order Vivix atau Set Gout Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Vivix Shaklee Penawar Terbaik Untuk Gout

Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

Gout adalah penyakit yang berlaku akibat lebihan asid urik dalam badan. Ia akhirnya membentuk kristal dalam sendi-sendi seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari. Pesakit akan rasa sakit seperti dicucuk jarum pada sendi tersebut setiap kali bergerak. Kali ini saya kongsikan punca penyakit gout yang sering dipandang ringan.

punca gout 300x159 Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

Berikut adalah di antara makanan yang menjadi punca penyakit gout:

1. Tidak cukup minum air sehari iaitu 3 liter.

2. Selalu makan kacang tanah, kacang putih dan kacang bergaram

3. Selalu makan buah-buahan jeruk

4. Selalu makan mee segera

5. Kerap mengambil Nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa

6. Kerap makan mi kuning dan roti canai.

7. Kerap minum teh kedai

8. Kerap makan coklat dan Milo.

9. kerap makan durian, rambutan, ciku, mangga siam, mata kucing siam dan longan dengan kuantiti yg banyak.

10. Kerap makan jambu dan tembikai termasuk tembikai susu.

11. Kerap mengambil kerang, ketam, udang dan sotong serta telur masin.

punca gout1 300x198 Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

12. Banyak makan buah oren seperti oren sunkist, air limau seperti air teh O limau.

13. Banyak mengambil kordial SUNQUICK serta kordial lainnya

14. Terlalu kerap makan makan kari

15. Tidak suka makan sayur terutama sayuran pahit.

16. Stress yang tak terkawal.

17. Kerap mengambil ubat pain killer.

18. Kerap makan fastfood.

19. Penggambilan ubat supplement yang berlebihan.

20. Suka makan makanan laut.

Itulah dia 20 punca penyakit gout yang sering dipandang ringan oleh kita. Mencegah adalah lebih baik daripada mengubati. Tapi kalau anda dah terkena gout, boleh amalkan petua hilangkan gout ini. Pengambilan Set Gout Shaklee juga sangat membantu. Nak order? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

Kompilasi Petua Hilangkan Gout Cara Tradisional Dan Moden

Bila sebut gout mesti terbayang kristal yang terbentuk pada sendi akibat asid urik yang berlebihan. Azabnya bila bergerak, macam dicucuk jarum. Kali ni saya nak kongsikan kompilasi petua hilangkan gout cara tradisional dan moden.

petua hilangkan gout1 300x203 Kompilasi Petua Hilangkan Gout Cara Tradisional Dan Moden

1. Mandi air suam. Air suam mampu mengurangkan bengkak & mengurangkan pembentukan kristal pada sendi.

2. Berbekam. Berbekam secara tradisional atau pun menggunakan lintah juga boleh membantu pesakit gout melalui Hirudin (pencair darah ) yang ada dalam air liur lintah.

3. Kulit kentang. Rebus kulit kentang sehingga mendidih. Minum air rebusan itu.

4. Anak pokok durian.  Ambil anak pokok durian beserta akarnya sekali. Rebus bersama kaki ayam. Air rebusan itu diminum dan kaki ayam itu dimakan. Cara tradisional ini adalah antara cara yang paling berkesan dalam merawat penyakit gout.

5. Kaktus. Ambil sekeping kaktus, kupas kulit & ambil isinya. Bungkus isi kaktus dengan daun pisang kemudian panaskan atas api sederhana besar selama lima minit. Sejukkan dan tampalkan pada bahagian yang sakit. Amalkan setiap hari.

6. Jus Gout. Namanya jus gout sebab mampu membuang asid urik yang tinggi pada pesakit gout. Bahan-bahannya 1 biji timun, 2 batang saderi, Sebelah lemon, 1 inci halia muda. Caranya mudah je, blend semua bahan sampai hancur. Minum. Insya Allah berkesan.

7. Set Gout Shaklee.

petua hilangkan gout 300x215 Kompilasi Petua Hilangkan Gout Cara Tradisional Dan Moden

Omega Guard merupakan anti radang yang berfungsi untuk melegakan radang sendi & mengelakkan sendi daripada bengkak. Ia mengawal ‘punca’ masalah, bukan hanya pelega yang dimanipulasikan oleh otak. Pengambilan secara konsisten membantu melegakan kesakitan akibat radang pada sendi.

Alfalfa Complex berfungsi untuk membuang toksik sekali gus membantu mengawal keseimbangan asid & alkali dalam badan. Ia juga menstabilkan paras asid urik. Ia juga membantu mengatasi bengkak & sakit sendi.

Performance Drink berfungsi untuk mengekalkan bendalir (air) didalam badan. Ia juga mengawal kehilangan bendalir & sebagai bonus,  menghilangkan lebihan asid urik dalam badan.

Insya Allah dengan pengambilan Set Gout Shaklee secara konsisten, anda akan melihat kesannya. Kalau anda dah tak tahan menanggung sakit & nak kan kesan yang lebih cepat, Vivix adalah pilihan anda. Walau pun harganya agak mahal tapi vitamin premium Shaklee ni sememangnya berkesan. Nak tahu dengan lebih lanjut? Jom baca penerangan saya di sini.

petua hilangkan gout3 300x225 Kompilasi Petua Hilangkan Gout Cara Tradisional Dan Moden

8. Elakkan perkara yang menjadi punca gout. Anda boleh baca penerangan saya di sini.

9. Berpantang makanan berikut:

  • Kekacang seperti kacang tanah, kacang putih dan segala jenis kacang bergaram.
  • Buah-buahan jeruk kering seperti asam boi, buah kana, dan sebagainya.
  • Buah-buahan jeruk basah seperti mangga jeruk, ceremai dan jeruk anggur.
  • Mi segera.
  • Makanan ringan.
  • Mi kuning dan roti canai. Gantikan mi kuning dengan spageti dan roti canai dengan capati dan tosei.
  • Segala produk yang menggunakan tepung putih juga perlu dielakkan seperti roti dan pizza.
  • Nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa kerana kandungan utama minuman ini ialah bahan kimia, pewarna dan perisa.
  • Teh di kedai kerana teh kedai adalah teh recycle yang semata-mata dibuat dari bahan kimia pewarna dan perisa.
  • Coklat dan minimakan air milo. Gantikan Milo dengan horlick.
  • Air minuman bergas.
  • Jambu batu atau jus jambu batu.
  • Durian, rambutan, ciku, mangga siam, mata kucing siam dan longan.
  • Tembikai dan tembikai susu.
  • Kurangkan pengambilan kerang, ketam, udang dan sotong. Makan sedikit sahaja dan jangan kerap mengambilnya.
  • Kurangkan mengambil ayam daging kerana mengandungi beta agonist dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ini dibesarkan diladang cuma 31 hari sahaja akibat diberikan ubat-ubatan ini. Cuba gantikan dengan ayam kampung atau ayam yang dijual dipasar yang kulitnya berwarna kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang.
  • Bila makan daging, pilih daging tanpa lemak (tendon). Bila makan ayam (kampung) pilih makan bahagian dada dan elakkan bahagian banyak tendon seperti kepak dan peha.
  • Buah oren seperti oren sunkist, air limau seperti air teh O limau.
  • Cendawan dan produk cendawan termasuk ubat ganoderma
  • Ikan berbisa seperti ikan semilang dan ikan pari.
  • Organ dalaman seperti hempedal, hati, jantung dan tidak ketinggalan telur ikan.
  • Kari seperti kari ikan dan daging.
  • Sayur kacang buncis, bayam, petola dan bunga kubis
  • Elakkan berlari dan melompat (gantikan dengan berjalan) bagi yang sudah mengalami gout
  • Elakkan berurut terutamanya di bahagian pinggang.

petua hilangkan gout2 300x196 Kompilasi Petua Hilangkan Gout Cara Tradisional Dan Moden

  • Pulut, keladi, keledek, kentang dan ubi.
  • Jering, petai dan kerdas
  • Elakkan menaiki motorsikal dengan kedudukan kaki ke hadapan seperti menaiki motorsikal Jaguh.
  • Elakkan sebarang ubat-ubatan seperti pain killer.
  • Elakkan mengambil sebarang supplement seperti multivitamin dsb
  • Tepung putih (tepung gandum) serta makanan yang dibuat daripadanya termasuk roti putih. Tepung ata yang digunakan membuat capati adalah baik. Saya masih belum pasti apakah kandungan sebenarnya tepung putih ini yang merosakkan buah pinggang, apakah bahan kimia Benzoyl Peroxide didalamnya yang digunakan untuk memutihkan tepung ini atau kandungan campuran lain dalam tepung ini.
  • Ikan masin jeruk seperti ikan tenggiri
  • Sayuran jeruk
  • Makanan dalam tin seperti sardin dan buah-buahan bertin
  • Telur masin
  • Cuka makanan tiruan (usahakan cuka makan asli dari apel hijau)
  • Makanan segera
  • Elakkan terjatuh dan berurut di bahagian pinggang.
  • Elakkan menahan terlalu lama daripada membuang air kecil (tahan kencing)
  • Kurangkan makanan bersantan
  • Kurangkan makanan yang mengandungi bahan pewarna, perasa dan pengawet tiruan dan termasuk ajinomoto.
  • Susu, yogurt, keju, kacang dan kekacang, mentega kacang dan sesetengah produk soya
  • Makanan beragi.
  • Makanan laut.

Semoga kompilasi petua hilangkan gout cara tradisional dan moden itu tadi bermanfaat untuk anda. Pengambilan Set Gout Shaklee sangat membantu pesakit gout yang sedang menderita. Insya Allah, duit yang anda keluarkan takkan rugi. Anda pasti menyesal sebab tak jumpa set ni dari awal. Nak order Set Gout Shaklee? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Kompilasi Petua Hilangkan Gout Cara Tradisional Dan Moden

pixel Kompilasi Petua Hilangkan Gout Cara Tradisional Dan Moden

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.