Cara Cuci Puting Susu Supaya Tak Berkerak

Botol susu dan emak-emak memang tak dapat dipisahkan. Selain memilih botol susu yang terbaik untuk anak, adalah penting untuk mencuci puting susu dengan baik supaya tak menjadi tempat pembiakan bakteria seperti e coli & salmonella. Jom saya kongsikan cara cuci puting susu supaya tak berkerak.

puting susu botol, puting susu, puting susu berkerak, puting susu botol berkerak, cara cuci puting susu, cara cuci puting susu botol, cara cuci botol susu, cara cuci puting susu berkerak, hilangkan puting susu berkerak, hilangkan kerak pada puting susu, membersihkan puting susu, bersihkan puting susu, basic h shaklee, basic h shaklee cuci puting susu, basic h shaklee puting susu, basic h shaklee hilangkan kerak puting susu, basic h shaklee cuci botol susu

Cara Cuci Puting Susu Supaya Tak Berkerak & Jadi Tempat Pembiakan Bakteria

Kalau kita tak cuci puting susu anak dengan bersih sehingga berkerak & penuh dengan bakteria, ia akan menyebabkan anak jatuh sakit seperti sakit perut, muntah dan cirit-birit. Lagi teruk kalau dijangkiti bakteria e coli & salmonella. Oleh itu, jangan ambil mudah dengan rutin mencuci puting susu anak. Jom amalkan tips berikut:

1. Terus basuh botol selepas digunakan, jangan diperam sejam dua.

Selepas anak siap menyusu, pastikan anda terus basuh botol susu tersebut. Jangan diperam sejam dua.  Lebihan susu yang tertinggal di puting dan botol akan menjadi punca ia berkerak & lagi teruk, susu yang lama akan mula basi & menjadi tempat pembiakan bakteria.

2. Cuci dengan pencuci yang betul, bukan sabun cuci pinggan.

Biasanya, ramai emak-emak yang ambil jalan mudah. Guna pencuci pinggan-mangkuk je untuk basuh botol susu anak. JANGAN! Pastikan anda menggunakan pencuci khas untuk botol susu kerana kandungan didalamnya adalah sesuai untuk botol susu, bukan seperti pencuci pinggan-mangkuk biasa.

puting susu botol, puting susu, puting susu berkerak, puting susu botol berkerak, cara cuci puting susu, cara cuci puting susu botol, cara cuci botol susu, cara cuci puting susu berkerak, hilangkan puting susu berkerak, hilangkan kerak pada puting susu, membersihkan puting susu, bersihkan puting susu, basic h shaklee, basic h shaklee cuci puting susu, basic h shaklee puting susu, basic h shaklee hilangkan kerak puting susu, basic h shaklee cuci botol susu

3. Pisahkan bahagian-bahagian puting susu.

Yang ni sangat penting. Jangan malas untuk memisahkan bahagian-bahagian botol susu, terutama sekali bahagian puting. Memang leceh. Tapi dah jadi ibu, mana boleh malas. Sayang anak kan? Kalau malas, kesian anak cirit-birit & muntah-muntah.

4. Sterilkan.

Bab mensteril ni ramai emak-emak pandang remeh. Ada yang bagi alasan takde duit nak beli sterilizer. Dah ada sterilizer leceh pulak katanya. Ada pulak yang kata sterelizer guna banyak elektrik, bil jadi tinggi. Sudah…jangan bagi alasan lagi. Sebenarnya mudah je nak steril botol susu. Rebus satu periuk air, dah mendidih masukkan semua botol susu anak sekali gus.

Yang penting, sebelum rebus botol susu, pastikan botol dah dibasuh dengan bersih & asingkan bahagian-bahagian botol.

5. Keringkan.

Selepas disterilkan, jangan lupa untuk keringkan. Jangan simpan botol susu dalam kedaan basah sebab lama-lama ia akan meruap, jadi lembab & akhirnya ada bakteria.

Puting Susu Anak Dah Berkerak. Jenuh Cuci Tapi Tak hilang. Macam Mana Nak Buat?

Jangan susah hati. Ada penyelesaiannya. Boleh gunakan Basic H Shaklee yang mencuci dengan lembut, tapi berkesan untuk menghilangkan kerak diputing susu botol anak. 100% ibu yang mencuba Basic H berpuas hati dengan keberkesanannya membersihkan kerak pada puting susu. Dan yang paling penting ianya dibuat dari bahan semulajadi yang selamat untuk bayi.

puting susu botol, puting susu, puting susu berkerak, puting susu botol berkerak, cara cuci puting susu, cara cuci puting susu botol, cara cuci botol susu, cara cuci puting susu berkerak, hilangkan puting susu berkerak, hilangkan kerak pada puting susu, membersihkan puting susu, bersihkan puting susu, basic h shaklee, basic h shaklee cuci puting susu, basic h shaklee puting susu, basic h shaklee hilangkan kerak puting susu, basic h shaklee cuci botol susu

Basic H Shaklee sememangnya dapat menghilangkan kerak pada botol susu dengan berkesan! Bukan itu sahaja, ia juga merupakan cecair pencuci serbaguna yang boleh digunakan untuk kegunaan lain seperti:

puting susu botol, puting susu, puting susu berkerak, puting susu botol berkerak, cara cuci puting susu, cara cuci puting susu botol, cara cuci botol susu, cara cuci puting susu berkerak, hilangkan puting susu berkerak, hilangkan kerak pada puting susu, membersihkan puting susu, bersihkan puting susu, basic h shaklee, basic h shaklee cuci puting susu, basic h shaklee puting susu, basic h shaklee hilangkan kerak puting susu, basic h shaklee cuci botol susu

puting susu botol, puting susu, puting susu berkerak, puting susu botol berkerak, cara cuci puting susu, cara cuci puting susu botol, cara cuci botol susu, cara cuci puting susu berkerak, hilangkan puting susu berkerak, hilangkan kerak pada puting susu, membersihkan puting susu, bersihkan puting susu, basic h shaklee, basic h shaklee cuci puting susu, basic h shaklee puting susu, basic h shaklee hilangkan kerak puting susu, basic h shaklee cuci botol susu

puting susu botol, puting susu, puting susu berkerak, puting susu botol berkerak, cara cuci puting susu, cara cuci puting susu botol, cara cuci botol susu, cara cuci puting susu berkerak, hilangkan puting susu berkerak, hilangkan kerak pada puting susu, membersihkan puting susu, bersihkan puting susu, basic h shaklee, basic h shaklee cuci puting susu, basic h shaklee puting susu, basic h shaklee hilangkan kerak puting susu, basic h shaklee cuci botol susu

puting susu botol, puting susu, puting susu berkerak, puting susu botol berkerak, cara cuci puting susu, cara cuci puting susu botol, cara cuci botol susu, cara cuci puting susu berkerak, hilangkan puting susu berkerak, hilangkan kerak pada puting susu, membersihkan puting susu, bersihkan puting susu, basic h shaklee, basic h shaklee cuci puting susu, basic h shaklee puting susu, basic h shaklee hilangkan kerak puting susu, basic h shaklee cuci botol susu

Sebotol Basic H Shaklee berharga RM46 sahaja tapi sangat berkesan untuk menghilangkan kerak pada puting susu & ia juga boleh digunakan untuk tujuan lain. Cuma beberapa titis diperlukan. Sebotol Basic H di rumah saya boleh tahan semalam hampir 6 bulan. Sangat jimat! Nak order Basic H Shaklee? Hubungi saya sekarang. Oh ya! Jangan lupa amalkan cara cuci puting susu supaya tak berkerak yang saya berikan tadi. Terima kasih kerana sudi membaca.

puting susu botol, puting susu, puting susu berkerak, puting susu botol berkerak, cara cuci puting susu, cara cuci puting susu botol, cara cuci botol susu, cara cuci puting susu berkerak, hilangkan puting susu berkerak, hilangkan kerak pada puting susu, membersihkan puting susu, bersihkan puting susu, basic h shaklee, basic h shaklee cuci puting susu, basic h shaklee puting susu, basic h shaklee hilangkan kerak puting susu, basic h shaklee cuci botol susu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...