-

Petua Hilangkan Keputihan Semasa Mengandung Tanpa Jejaskan Kandungan

Keputihan semasa mengandung bukan sahaja akan menyebabkan kegatalan. Jika menjadi semakin teruk ia boleh menjadi punca jangkitan saluran air kencing yang boleh menjejaskan kandungan. Petua hilangkan keputihan semasa mengandung tanpa jejaskan kandungan ini boleh membantu anda.

hilangkan keputihan semasa  300x190 Petua Hilangkan Keputihan Semasa Mengandung Tanpa Jejaskan Kandungan

Petua Hilangkan Keputihan Semasa Mengandung Tanpa Jejaskan Kandungan

Secara umumnya keputihan terhasil daripada kelenjar vagina dan pangkal rahim yang menghasilkan cecair yang mengalir keluar bersama lapisan sel mati pada dinding kemaluan wanita. Bagi wanita biasa, ia mungkin hanya keputihan yang normal jika ianya berwarna putih dan tanpa sebarang bau.

Walau bagaimana pun, bagi wanita mengandung, ianya tidak boleh dipandang ringan kerana seperti air kencing kotor dan komplikasi kehamilan yang lain, jika melarat ia boleh menjejaskan kandungan. Jika anda mengalami keputihan, jom amalkan petua ini:

1. Minum air masak secukupnya.

Minum sekurang-kurangnya 3 liter air masak sehari. Bila kita banyak minum air, kita akan makin kerap kencing & flush out keputihan yang berada dalam vagina.

hilangkan keputihan semasa 1 300x190 Petua Hilangkan Keputihan Semasa Mengandung Tanpa Jejaskan Kandungan

2. Bersihkan vagina dengan betul.

Setiap kali ke tandas, pastikan anda membasuh vagina dengan air. Sebersih-bersihnya. Penggunaan tisu semata-mata adalah tidak memadai.

3. Bersihkan vagina selepas bersama suami.

Ramai yang tidak membersihkan vagina selepas bersama. Jangan malas! Pastikan anda basuh sehingga bersih.

4. Elakkan kolam renang.

Air kolam renang yang mengandungi kandungan klorin yang tinggi, dan segala macam bakteria dan kuman akan memburukkan lagi keputihan yang anda alami.

5. Jangan berendam lama dalam bath tub.

Berendam dengan lama akan menyebabkan vagina basah dan lembab. Juga dikhuatiri bakteria dalam air akan masuk ke dalam vagina.

6. Jangan pakai bedak di vagina.

Bila kita pakai bedak, kawasan tersebut akan menjadi lembab dan menggalakkan pertumbuhan bakteria. Lagi teruk keputihan kita nanti.

7. Garlic Complex Shaklee

Anda juga boleh mengambil Garlic Complex Shaklee yang terbukti selamat untuk ibu dan bayi dalam kandungan. Bawang putih terkenal sebagai agen anti kulat yang mampu membasmi kulat yang menyebabkan anda mengalami masalah keputihan.

hilangkan keputihan semasa 2 300x212 Petua Hilangkan Keputihan Semasa Mengandung Tanpa Jejaskan Kandungan

Sebotol Garlic Complex berharga RM47.50. Sebotol ada 60 biji. Insya Allah masalah keputihan anda akan berjaya dihilangkan sebelum habis satu botol Garlic Complex, asalkan anda makan dengan aturan makan & dos yang betul.

Semoga petua hilangkan keputihan semasa mengandung tanpa jejaskan kandungan yang saya kongsikan tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Garlic Complex Shaklee? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Keputihan Semasa Mengandung Tanpa Jejaskan Kandungan

Petua Mudah Bersalin

Alhamdulillah ramai pelanggan Set Subur Shaklee saya yang dah berjaya mengandung. Sekarang ni semua tengah bergembira dengan kehadiran bayi comel dalam kandungan & pastinya sedang sibuk menimba ilmu tentang tanda nak bersalin, berpantang & penjagaan bayi baru lahir. Kali ni saya nak share petua mudah bersalin untuk anda amalkan.

petua mudah bersalin 300x266 Petua Mudah Bersalin

PETUA MUDAH BERSALIN

1. Amalkan membaca Al-Quran & Solat Hajat sepanjang tempoh kehamilan

Wanita hamil diberikan satu kelebihan iaitu mereka sentiasa suci dari darah haid, Oleh itu, mereka boleh sentiasa bersolat & membaca Al-Quran. Jadi, sepanjang tempoh kehamilan anda, banyakkan membaca Al-Quran & lakukan solat hajat supaya anda dapat bersalin dengan mudah. Membaca Al-Quran bukan sahaja merupakan satu petua mudah bersalin, malah membantu melahirkan bayi yang bijak & soleh.

Anda juga boleh mengamalkan doa-doa berikut:

petua mudah bersalin1 300x167 Petua Mudah Bersalin

Doa Nabi Yunus semasa dalam perut ikan yu.

petua mudah bersalin2 300x189 Petua Mudah Bersalin

petua mudah bersalin3 300x252 Petua Mudah Bersalin

petua mudah bersalin4 300x191 Petua Mudah Bersalin

2. Minum air sisa suami

Sepanjang kehamilan, amalkan meminum air sisa suami. Caranya mudah sahaja, suami minum seteguk kemudian anda minum dari cawan yang sama. Mudah sahaja petua mudah bersalin yang ini kan? Sebagai bonus anda akan mendapat pahala & merapatkan kasih sayang anda suami isteri. Kan romantik minum berkongsi satu gelas air.

3. Minum air rambut semasa mandi

Petua mudah bersalin yang ini meamng femes. Rasanya semua orang tahu. Semasa mandi, minum sedikit air dari hujung rambut anda & berniat minta supaya anda mudah bersalin. Untuk makluman anda petua mudah bersalin ini telah diamalkan sejak zaman nenek moyang kita dulu lagi. Jadi tak rugi kalau kita amalkan.

4. Elakkan duduk di anak tangga

Kata orang tua, kalau kita duduk di anak tangga, nanti waktu bersalin bayi kita lambat keluar, seumpama kita yang sedang duduk termanggu di anak tangga. Wallahu alam… tidak diketahui sejauh mana kebenarannya tapi apa salahnya kalau kita jauhkan. Lagi pun tak manis ibu mengandung duduk di anak tangga & ia juga boleh mendatangkan bahaya.

5. Elakkan duduk di muka pintu

Yang ini pun merupakan petua mudah bersalin yang diamalkan sejak turun temurun. Katanya kalau kita suka duduk di muka pintu, nanti waktu bersalin bayi akan duduk di muka pintu, tak mahu keluar. Sekali lagi saya nak ingatkan, ini adalah petua orang lama. terpulang untuk kita amalkan atau tidak.

6. Bunga akar fatimah

Ramai yang sibuk mencari bunga akar fatimah kerana katanya ia merupakan petua mudah bersalin yang diamalkan oleh orang arab sejak dulu. Menurut pembacaan saya, tak salah jika kita ingin berikhtiar dengan bunga akar fatimah TETAPI jangan sesekali meminum airnya jika pintu @ jalan belum terbuka kerana akan menyebabkan contraction yang kuat & tumpah darah. Waktu terbaik untuk minum air bunga akar fatimah ialah apabila jalan sudah terbuka & anda bersedia untuk melahirkan.

Semoga petua mudah bersalin yang saya kongsikan membawa manfaat kepada anda. Ibu yang sedang mengandung boleh mengambil Set Hamil Shaklee yang memberikan anda tenaga sepanjang tempoh hamil & membantu pembentukan janin yang sempurna. Jika anda masih tercari-cari set berpantang tanpa herba yang selamat untuk bayi tanpa perlu risau tentang masalah demam kuning atau jaundis, anda boleh mengambil Set Berpantang Shaklee. Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Mudah Bersalin

Petua Hilangkan Senggugut

Senggugut sememangnya menyakitkan. Cuma yang pernah rasa je tahu betapa siksanya senggugut setiap bulan. Anda boleh mengetahui jenis dan punca senggugut yang saya kongsikan di sini. Selain itu, anda juga boleh mengamalkan petua hilangkan senggugut di bawah:

petua hilangkan senggugut 225x300 Petua Hilangkan Senggugut

Petua Hilangkan Senggugut

Petua  1: 

Teh pahit tanpa gula boleh meringankan masalah senggugut.Teh ini diminum segelas ketika sakit senggugut memuncak. Jangan tambah gula kerana ini akan menghilangkan kesannya.

Petua 2: 

Buah petola yang biasa ditanam dikampung-kampung boleh mengurangkan kesakitan senggugut. Ia dapat diamalkan dengan mudah sekali kerana anda cuma perlu memakan sebarang masakan dari petola ini selama seminggu sebelum kedatangan haid.

Petua 3:

Ambil kunyit, asam jawa dan gula merah dan rebus. Segelas rebusan ini diminum selepas makan tengahari dan segelas lagi selepas makan malam, seminggu sebelum kedatangan haid.

Petua 4:

Petua hilangkan senggugut yang seterusnya ialah dengan menggunakan kucai.Kucai mentah yang selalunya dijadikan sayur juga boleh membantu mengurangkan senggugut. Caranya ialah jus kucai diminum 3 kali sehari semasa kedatangan haid.

Petua 5:

Daun kemunting cina yang biasa tumbuh liar di kawasan semak dan tanah perkuburan juga boleh digunakan untuk mengurangkan sakit ketika senggugut menyerang. Tumbuhan ini yang dikenali juga dengan nama rumput jalang, rumput sundal tapak dara atau ros pantai, selalunya boleh dijumpai dalam 2 warna – ungu dan putih. Untuk tujuan mengubat senggugut pilih pokok yang berbunga putih. Caranya ialah dengan merendam sehelai daunnya yang tua ke dalam secawan air panas. Air ini ditapis dan diminum sekali sehari ketika senggugut.

Petua 6:

Daun mas cotek atau secotek emas yang tua juga boleh digunakan mengikut kaedah yang sama. Bezanya ialah ia diminum 2 kali sehari.

Petua 7:

Pucuk rambutan yang direbus dan dijadikan ulam boleh meredakan senggugut.

Petua 8:

Petua hilangkan senggugut yang seterusnya ialah dengan menggunakan Daun ati-ati. Daun ati-ati atau bangun-bangun atau dikenali juga sebagai pokok nilam yang banyak ditanam di sekeliling rumah, boleh membantu merawat senggugut. Kaedahnya daun ati-ati ditumbuk lumat dan ditambah air. Tapis dan minum patinya selama 3 hari sebelum sarapan.

Petua 9:

Ambil madu lebah dan campurkan bersama 2 sudu teh jintan hitam yang ditumbuk lumat, dan dicairkan ke dalam segelas air panas. Minum setiap kali sebelum sarapan. Amalan ini perlu dihentikan ketika kedatangan haid.

petua hilangkan senggugut1 300x248 Petua Hilangkan Senggugut

Petua 10:

Daun dedap yang biasa digunakan sebagai ulam juga boleh digunakan bersama 7 biji lada sulah, seulas bawang putih dan digaul bersama cuka nipah. Campuran berupa pes ini ditampal pada bahagian ari-ari ketika kedatangan haid.

Petua 11:

Halia berkhasiat untuk mengurangkan kesakitan senggugut. Ambil 5 cawan air dan rebus bersama 20 gram halia,10 gram kayu putih, 10 gram jintan manis,10 gram kulit kayu manis sehingga surut menjadi satu cawan. Campuran ini diminum sekali sehari ketika sakit.

Petua 12:

Petua hilangkan senggugut yang terakhir ialah ambil secekak pucuk senduduk dan kunyit yang dikisar bersama dan rebus dengan 3 cawan air. Biarkan air rebusan surut hingga tinggal satu cawan. Air ini ditapis dan diminum ketika senggugut menyerang.

Selain daripada mengamalkan petua  hilangkan senggugut yang saya kongsikan tadi, anda juga boleh mengambil Set Senggugut Shaklee untuk mengatasi masalah senggugut yang anda hadapi. Berminat untuk mencuba set ini? Hubungi saya segera untuk mendapatkannya dengan harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Senggugut

Petua Hamil Menggunakan 41 Kuntum Bunga Cengkih

Petua ini saya dapat dari seorang ulama’ di Terengganu. Ramai muridnya yang dah berjaya hamil. Menurut beliau, petua ini beliau perolehi dari petua ulama’ silam. Petua yang saya maksudkan ialah Petua Hamil Menggunakan 41 Kuntum Bunga Cengkih.

hamil menggunakan 41 kuntum 300x238 Petua Hamil Menggunakan 41 Kuntum Bunga Cengkih

Petua Hamil Menggunakan 41 Kuntum Bunga Cengkih
Bunga Cengkih itu diibaratkan sperma yang berenang di lautan dalam yang gelap gelita dan ayat 40 surah An-Nur itu adalah jampi (dibenarkan jampi menggunakan ayat Quran) kerana Allah nyatakan hanya Dia yang mengurniakan Cahaya kepada siapa yang dikehendakkiNya. Jika Sperma itu tidak diberikan Cahaya oleh Allah, masakan boleh bertemu dengan Ovum.

” Atau (orang-orang kafir itu keadaannya) adalah umpama keadaan (orang yang di dalam) gelap-gelita di lautan yang dalam, yang diliputi oleh ombak bertindih ombak; di sebelah atasnya pula awan tebal (demikianlah keadaannya) gelap-gelita berlapis-lapis, apabila orang itu mengeluarkan tangannya, dia tidak dapat melihatnya sama sekali dan (ingatlah) sesiapa yang tidak dijadikan Allah menurut undang-undang peraturanNya mendapat cahaya (hidayat petunjuk) maka dia tidak akan beroleh sebarang cahaya (yang akan memandunya ke jalan yang benar)” ( An-Nur: 40)

ebook rahsia mudah mengandung 262x300 Petua Hamil Menggunakan 41 Kuntum Bunga Cengkih

Dapatkan Ebook ini secara percuma dengan pembelian Set Subur Shaklee dari vitaminsaya.com

 
Apakah Petua Hamil Menggunakan 41 Kuntum Bunga Cengkih?
 
1) Suami dan isteri hendaklah memilih 41 kuntum Bunga Cengkih yang elok.
2) Suami genggam Bunga Cengkih tersebut dan membaca 3 kali ayat 40 surah An-Nur.
3) Seelok-eloknya dilakukan pada malam jumaat.
4) Bagi isteri makan 1 kuntum Bunga Cengkih setiap malam sebelum tidur. Hanya isteri sahaja yang makan.
5) Pada masa yang sama, banyakkan doa ayat 40-41 Surah Ibrahim. Banyakkan menderma wang kepada orang yang memerlukan.
Jika anda sedang meminum air Buah Zuriat, boleh juga membaca Ayat 40 Surah An-Nur itu pada air yang ingin diminum.
 
 Mudah sahaja kan petua hamil menggunakan 41 kuntum bunga cengkih yang saya kongsikan tadi? Anda juga boleh mengambil Set Kesuburan Shaklee  untuk meningkatkan kesuburan anda. Anda boleh membaca testimoni pelanggan yang berjaya mengandung dengan set ini DI SINI. Nak dapatkan Set Kesuburan Shakklee? Hubungi saya sekarang!
Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hamil Menggunakan 41 Kuntum Bunga Cengkih

Apa Punca Senggugut Tiap Kali Datang Bulan

Bila period mesti sakit pinggang. Rasa macam nak patah. Ditambah lagi kalau ada senggugut. Memang merana. Senggugut ialah rasa sakit seperti rasa ‘cramp’ di bahagian tulang pinggul di belakang, di bahagian bawah perut dan sekitar ari-ari dan juga di pinggang. Nak tahu apa punca senggugut tiap kali datang bulan?

punca senggugut2 295x300 Apa Punca Senggugut Tiap Kali Datang Bulan

Apa Punca Senggugut Tiap Kali Datang Bulan?

Ada dua jenis sengugut yang dialami oleh wanita:

–> Primary Dysmenorrhea. Yang sepatutnya dialami oleh wanita yang haidnya normal . Gejala ini sering menimpa anak gadis dan wanita dalam lingkungan awal 20-an yang terutamanya belum kahwin. Ia disebabkan oleh kuncupan rahim yang kuat dan adakalanya memerlukan pengambilan ubat seperti ponstan atau synflex untuk meredakan kesakitan. Namun ada juga segelintir anak gadis yang tidak mengalami gejala senggut ini.

 Kesakitan ini pada kebiasaanya akan hilang selepas berkahwin dan juga selepas melahirkan. Jika ia tidak hilang ia mungkin merupakan sejenis senggugut yang berjenis lain yang dipanggil secondary (symptomatic) dysmenorrhea.

–> Secondary (Symptomatic) Dysmenorrhea. Senggugut jenis ini memerlukan rawatan doktor kerana ia mungkin petanda kewujudan penyakit yang tidak merbahaya seperti endometriosis ataupun rahim yang terbalik retroverted uterus. Keadaan ini tidak membahayakan kesihatan tetapi boleh membawa kesan yang buruk dalam jangka masa yang panjang jika dibiarkan berlarutan. Jika simptom-simptom ini dibiarkan ia boleh menyebabkan rahim akhirnya dibuang melalui pembedahan kerana keadaan yang melarat ke organ peranakan.

Jadi, jika anda kerap senggugut, sila pastikan ianya jenis pertama atau kedua.

Apakah punca senggugut?

Kesakitan yang kita alami itu adalah  berpunca daripada pengeluaran hormon Prostaglandin yang menggalakkan pengecutan rahim untuk mengeluarkan darah haid dari rahim. Pengeluaran hormon Prostaglandin yang banyak akan menyebabkan pengecutan rahim secara berlebihan dan ini menyebabkan sakit, bukan saja pada bahagian bawah perut yang kuat, tetapi juga pada bahagian belakang pinggang.

Dalam kebanyakan kes, sakit yang terlalu kuat boleh juga disebabkan oleh masalah penyakit puan yang lebih serius seperti jangkitan kuman (Pelvic Inflammatory Disease), Endometriosis dan fibroid.

Tanda-tanda seseorang wanita itu mengalami masalah yang lebih serius adalah apabila seseorang wanita itu mengalami senggugut yang melampau pada setiap bulan, sehingga  tidak mampu untuk melakukan kerja.

Jika anda mengalami masalah senggugut yang serius, saya nasihatkan anda agar menjalani pemeriksaan doktor bagi mengesan masalah yang lebih serius, jika ada. Doktor akan melakukan pemeriksaa fizikal terutama pada bahagian kemaluan untuk memeriksa keadaan rahim anda. Pemeriksaan ultrasound juga mungkin dilakukan bagi mendapat gambaran imej struktur rahim anda.

Sekarang anda dah tau apa punca senggugut tiap kali datang bulan. Kalau dah cek dan disahkan takde apa-apa masalah, anda boleh amalkan Set Senggugut Shaklee yang telah membantu ramai wanita bebas dari belenggu senggugut. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apa Punca Senggugut Tiap Kali Datang Bulan

Tips Merahkan Bibir Secara Semulajadi

Kali ni saya nak share tips merahkan bibir secara semulajadi. Siapa yang kenal saya mesti tahu yang saya bukan jenis pakai makeup. Lipstick pun takde. Ini adalah tips merahkan bibir secara semulajadi yang saya amalkan sejak dulu lagi. Memang berkesan.
bibir+merah+semulajadi Tips Merahkan Bibir Secara Semulajadi
Tips Merahkan Bibir Secara Semulajadi
Kebetulan suami pun jenis tak suka tengok perempuan mekap tebal, so memang lega sangat. Kalau diikutkan, ada macam-macam tips kecantikan untuk merahkan bibir. Try lah google sendiri, macam-macam petua kecantikan yang akan keluar. Tapi kat sini saya nak bagi 3 tips yang sememangnya saya dah cuba & terbukti berkesan.
1. Madu lebah asli. 
Ambil dua titis madu lebah asli kemudian sapukan keseluruh bibir setiap malam sebelum tidur. Amalkan setiap hari. Saya gunakan lebah asli yang dibeli kat Cameron Highland.
2. Susu Ibu
Ya susu ibu! susu ibu boleh mengekalkan kemerahan bibir.Caranya sapukan susu pada bibir setiap hari dan biarkan ia kering dengan sendirinya. Insya Allah bibir akan kelihatan lembut dan kemerah-merahan. Saya gunakan susu sendiri ♥
3. Halia segar
Tips merahkan bibir secara semulajadi yang seterusnya ialah dengan menggunakan halia segar. Bersihkan sepotong halia segar, kupas kulitnya kemudian tumbuk hingga lumat dan perah airnya. Gosokkan hampas halia tersebut pada bibir untuk menghasilkan bibir lebih menawan dan kemerah-merahan. Yang ni agak pijar & pedas sikit. Tapi hasilnya memang memberangsangkan.
Disamping itu, pengambilan buah-buahan & vitamin semulajadi juga boleh memerahkan bibir. Contohnya Collagen, Vitamin C, B Complex & Vitamin E. Set Cantik Shaklee adalah vitamin yang saya amalkan untuk kecantikan. Anda bolehlah amalkan tips merahkan bibir secara semulajadi yang saya kongsikan tadi. Mudah aje kan?
Cik Puan Nurul 2 300x170 Tips Merahkan Bibir Secara Semulajadi
 
pixel Tips Merahkan Bibir Secara Semulajadi

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.