-

Petua Hilangkan Stretch Mark Yang Dijamin Berkesan

Ibu mengandung biasanya ada stretch mark kat perut. Suami tengok pun rasa segan. Orang yang kehilangan berat badan secara mengejut pun boleh ada stretch mark kat punggung, payudara, lengan. Teringinkan kulit yang cantik tanpa stretch mark macam dulu-dulu? Jom amalkan petua hilangkan stretch mark yang dijamin berkesan ni.

petua hilangkan stretchmark 300x201 Petua Hilangkan Stretch Mark Yang Dijamin Berkesan

1. Jeli Aloe Vera

Seeloknya gunakan aloe vera yang segar. Kalau takde, jeli yang dijual dalam botol pun boleh. Ambil jeli dan sapukan ke kawasan stretch mark. Biarkan selama sejam. Kemudian bilas. Amalkan selalu. Pasti akan nampak perubahan.

2. Kentang

Kentang megandungi asid lemak dan pelbagai fitokimia seperti karotenoid dan polifenol. Ia juga mempunyai banyak vitamin dan mineral termasuk Vitamin-C, B​​-kompleks, kalium, magnesium, kalsium, fosforus dan zink. Oleh kerana kentang mampu merangsang kolagen dan sintesis elastin, ia membantu memulihkan stretch mark anda. Caranya mudah saja, potong kentang & gosokkan ke kawasan yang ada stretchmark. Biarkan selama 10 minit & bilas.

3. Lemon

Lemon sememangnya ejen peluntur semulajadi yang sangat berkesan. Alfa Hydroxy Asid (AHA) dan vitamin C dalam lemon sangat cekap membuang kulit mati dan menjadikan stretch mark anda hilang dengan cepat. Caranya mudah saja, ambil sebiji Lemon & potong 2. Ambil separuh daripada lemon dan perlahan-lahan sapukan pada stretch mark anda. Perah jus yang ada, lakukan selama 10 minit dan bilas.

4. Makanan berprotein tinggi

Protein merupakan makanan bagi sel-sel dalam tubuh badan kita, termasuk sel kulit. Protein sangat diperlukan untuk menggantikan sel-sel lama yang rosak dengan sel yang baru dan sihat. Ia juga merangsang pembentukan kolagen pada kulit. Energizing Soy Protein Shaklee kaya dengan protein & ianya membantu penghasilan sel kulit yang baru bagi menghilangkan stretch mark yang menghantui anda.

petua hilangkan stretchmark1 300x232 Petua Hilangkan Stretch Mark Yang Dijamin Berkesan

5. Minum air secukupnya

Pastikan anda minum ai secukupnya bagi mendapatkan kulit yang cantik, dan menghilangkan stretch mark.

6. Jangan garu

Kadang-kadang stretch mark akan menjadi gatal. Jangan sesekali garu kerana ia akan menyebabkan stretch mark nampak semakin hodoh. Bila rasa gatal, sapu Vitamin E ke kawasan tersebut. Vitamin E bukan sahaja akan menghilangkan kegatalan, malah dengan sapuan yang kerap akan membantu menghilangkan stretch mark. Caranya, pecahkan sebiji Vitamin E Shaklee, picit & sapukan ke stretch mark.

petua hilangkan stretchmark2 300x217 Petua Hilangkan Stretch Mark Yang Dijamin Berkesan

7. Vitamin C

Vitamin C memang sangat bagus untuk kecantikan kulit terutamanya untuk menghilangkan stretch mark. Di antara sumber vitamin c yang femes ialah oren. Tahukah anda, sebiji Vitamin C Shaklee mengandungi khasiat 7 biji oren? Siapa yang boleh makan 7 biji oren sehari? Mau cirit-birit dibuatnya. Oleh itu, kalau nak hilangkan stretch mark, amalkan Vitamin C Shaklee.

petua hilangkan stretchmark4 300x217 Petua Hilangkan Stretch Mark Yang Dijamin Berkesan

8. Kolagen

Semua orang tahu yang kolagen sangat berkesan untuk kecantikan kulit. Pengambilan kolagen juga boleh menghilangkan stretch mark. Ada macam-macam kolagen di pasaran. Yang mana satu nak dipilih? Semestinya Kolagen Shaklee yang terbukti berkesan.

petua hilangkan stretchmark3 300x211 Petua Hilangkan Stretch Mark Yang Dijamin Berkesan

Itulah dia antara petua hilangkan stretch mark yang dijamin berkesan. Pengambilan Energizing Soy Protein, Vitamin E, Vitamin C dan Kolagen Shaklee sememangnya berkesan untuk menghilangkan stretch mark. Tapi yang mana satu nak ambik ni? Takkan nak kena makan semua kot? Banyaknya! Jangan pening kepala. Hubungi saya, saya akan cedangkan vitamin yang mana sesuai untuk anda. Cepat, hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Stretch Mark Yang Dijamin Berkesan

Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Anda ada masalah liang pori terbuka & besar? Sakit mata tiap kali tengok cermin? Susah hati sebab pori kat muka besar & terbuka sampaikan muka berlubang macam kawah bulan? Cemburu tengok kulit orang lain licin dan cantik? Jom saya kongsikan petua kecilkan liang pori besar dan terbuka di wajah.

petua kecilkan pori6 300x211 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Apakah punca liang pori menjadi besar dan terbuka?

1. Kulit muka berminyak

2. Makanan berlemak & berminyak

3. Perubahan hormon – menopous, mengandung, berat badan naik/turun mendadak

4. Proses penuaan

5. Pendedahan kepada alam sekirat – asap, cahaya matahari

Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Berikut adalah petua yang boleh anda amalkan untuk mengecilkan liang pori di wajah:

1. Rutin membersihkan wajah yang betul

Pastikan anda mencuci muka dengan rutin yang betul setiap hari, iaitu membersih, menyegar & melembap. Dan jangan sesekali lupakan make up remover walau pun anda tak pakai make up. Sebab make up remover ni bukan sahaja membuang make up dari wajah, tapi ia juga membuang habuk-habuk yang melekat di muka.

Saya cadangkan anda pakai Set Nutriwhite Shaklee ini. Pasti anda akan berpuas hati bila tengok semua pori-pori di muka mengecil dan muka jadi semakin cantik berseri. Berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang set ni? Hubungi saya.

petua kecilkan pori7 300x181 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

2. Buang sel kulit mati

Jangan lupa untuk scrub muka 2-3 kali seminggu bagi membuang sel kulit mati di wajah. Sel-sel kulit mati ni akan menyebabkan muka menjadi kusam & menyumbat liang pori menyebabkan pori menjadi besar & terbuka. Kalau kat hidung, sel kulit mati ni akan bertukar menjadi blackhead & whitehead yang hodoh.

3. Stim

Seminggu sekali, anda perlu stimkan muka. Boleh buat kat rumah je. Tak perlu pergi ke spa. Caranya mudah sahaja:

1. Basuh muka dengan pencuci muka &  air suam.

2. Masukkan air panas ke dalam besen. Ambil sehelai tuala kecil. Letak muka di atas stim yang keluar dari besen tadi & tutup kepala dengan tuala agar stim terperangkap & tak terlepas keluar.

3. Basuh muka dengan pencuci muka. Cuci dengan air suam. Basuh muka sekali lagi, cuci dengan air sejuk.

4. Pakai penyegar & pelembap.

4. Masker

Amalkan memakai masker sekurang-kurangnya seminggu sekali. Saya ada 15 resepi masker istimewa untuk pelanggan saya. Alhamdulillah…. 100% pelanggan saya yang amalkan masker-masker ini berpuas hati dengan hasilnya.

 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

5. Vitamin untuk mengecilkan pori dari dalam

Semua petua-petua di atas adalah penjagaan luaran. Selain itu, adalah sangat penting untuk kita mengecilkan pori dari dalam. Kenapa? Sebab kecantikan bermula dari dalam. Nak tahu apakah vitamin yang membantu mengecilkan pori?

  • Kolagen Powder Shaklee
  • ESP Shaklee
  • Vitamin C
  • Vitamin E
  • B Complex

petua kecilkan pori5 300x218 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Kesemua vitamin di atas adalah vitamin untuk kecantikan wajah. Kalau ada bajet, saya cadangkan supaya anda ambil kesemua vitamin ini. Kenapa? Sebab kombinasi kesemua vitamin ini akan memberikan anda kulit muka yang halus, gebu, dan bersih dari masalah pori besar & terbuka.

Kalau anda ada kekangan bajet, takde masalah. Saya akan cadangkan vitamin yang sesuai dengan bajet anda. Apa yang penting ialah anda dapat kulit muka yang cantik menawan icon smile Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Testimoni Mereka Yang Berpuas Hati

Tak perlu cakap banyak, jom saya kongsikan testimoni mereka yang berpuas apabila pori di muka tidak lagi besar dan terbuka.

petua kecilkan pori 300x164 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

petua kecilkan pori1 300x164 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

petua kecilkan pori2 300x164 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

petua kecilkan pori3 300x207 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

petua kecilkan pori4 300x165 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Best kan baca testimoni diorang ni. Dah tak tahan tengok kulit muka berlubang-lubang sebab pori terbuka? Jangan buang masa lagi. Amalkan petua kecilkan liang pori besar dan terbuka yang saya kongsikan tadi, dan yang penting sekali, dapatkan set Nutriwhite & vitamin Shaklee anda hari ini. Istimewa untuk pelanggan saya, percuma Ebook 15 Resepi Masker Shaklee hanya untuk anda. Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

pixel Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.