-

Punca Air Ketuban Kurang

Air ketuban berfungsi sebagai pelindung kepada bayi dari hentakan & tekanan luaran. Ia juga merupakan medium perkumuhan bayi. Air ketuban perlu berada dalam jumlah yang secukupnya, tak boleh lebih atau pun kurang. Ini kerana jumlah air ketuban mempengaruhi perkembangan bayi dalam kandungan. Kali ni saya nak bercerita tentang punca air ketuban kurang.

punca air ketuban kurang 300x195 Punca Air Ketuban Kurang

Punca Air Ketuban Kurang

Air ketuban kurang atau Oligohydramnius adalah keadaan di mana air ketuban anda adalah sedikit daripada yang sepatutnya. Ia boleh dikesan melalui ujian ultrasound. Apakah punca air ketuban kurang?

1. Air ketuban bocor awal

Untuk kehamilan yang normal, kebocoran air ketuban adalah antara tanda seorang ibu mengandung dah nak bersalin. Walau bagaimanapun ada juga kes di mana air ketuban bocor awal sebelum sampai waktu bersalin, dan ini menyebabkan air ketuban kurang & boleh menjejaskan bayi dalam kandungan.

2. Masalah perkembangan janin

Jika bayi mengalami masalah perkembangan sehingga menyebabkan buah pinggang tidak terbentuk dengan baik, ia akan menyebabkan proses perkumuhan bayi tidak berjalan dengan lancar lalu menjadi punca air ketuban kurang.

3. Masalah plasenta

Terdapat juga kes di mana air ketuban menjadi sedikit disebabkan oleh uri yang tidak melekat dengan betul pada dinding rahim lalu menyebabkan bekalan makanan dan darah tidak dapat disalurkan secukupnya kepada bayi. Ini juga adalah antara punca air ketuban kurang.

4. Bayi kembar

Mengandung bayi kembar juga boleh menjadi punca air ketuban kurang.

punca air ketuban kurang1 300x255 Punca Air Ketuban Kurang

5. Masalah kesihatan

Ibu mengandung yang mempunyai masalah kesihatan seperti Pre-eklampsia, diabetis, darah tinggi, dan penyakit Lupus juga berpotensi untuk menghadapi masalah air ketuban kurang.

Apa Nak Buat Kalau Air Ketuban Kurang?

Tak ada ubat atau rawatan moden untuk masalah air ketuban kurang. Biasanya doktor akan pantau keadaan bayi & jika merbahaya, anda akan dipaksa untuk bersalin awal. Walau bagaimana pun, anda boleh amalkan petua untuk banyakkan air ketuban ini.

Dari segi pemakanan, biasanya doktor akan menggalakkan ibu yang mengalami masalah air ketuban kurang supaya makan banyak protein seperti daging merah, ayam, soya, kekacang, keju, dan sebagainya.

Anda juga boleh mengamalkan Energizing Soy Protein (ESP) yang kaya dengan protein. Protein adalah makanan sel dalam badan kita. ESP Shaklee membekalkan protein berkualiti tinggi kepada sel-sel dalam badan & membantu meningkatkan kesihatan sel badan, termasuk kantung ketuban yang menyimpan air ketuban. Insya Allah kantung ketuban yang kuat akan membantu mengekalkan jumlah air ketuban agar tidak semakin berkurangan dan membahayakan bayi.

Satu tin ESP Shaklee berharga RM150 sahaja. Mahal? Apalah sangat RM150 kalau dibandingkan dengan nyawa bayi dalam kandungan anda. Insya Allah ESP Shaklee akan membantu mengelakkan anda daripada dipaksa melahirkan bayi dengan awal, menyebabkan bayi anda lahir sebagai anak tak cukup bulan. Anda tahu yang anak tak cukup bulan biasanya datang dengan pelbagai komplikasi kesihatan, kan?

punca air ketuban kurang2 297x300 Punca Air Ketuban Kurang

Semoga info mengenai punca air ketuban kurang itu tadi bermanfaat untuk anda. Kalau anda ada masalah air ketuban kurang jangan terlalu risau. Insya Allah boleh berikhtiar dengan ESP Shaklee. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Air Ketuban Kurang

Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

Bila kita mengandung, di antara komplikasi kehamilan yang paling ditakuti ialah air ketuban bocor sebab ia boleh menyebabkan bayi dalam kandungan terkena jangkitan atau mati lemas. Kali ni saya kongsikan tanda air ketuban bocor yang semua ibu mengandung patut tahu untuk panduan kita bersama.

tanda air ketuban bocor1 300x234 Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

Berikut adalah tanda-tanda air ketuban bocor. Take note ye semua bakal ibu!

1. Seluar dalam basah

Takde terkencing dalam seluar pun, tapi tengok-tengok seluar dalam dah basah. Bila cium, takde bau hancing pun.

2. Air berwarna putih tanpa bau

Air yang terdapat pada seluar dalam kita adalah berwarna putih tanpa bau. Tapi adakalanya air ketuban boleh menjadi merah sedikit sebab kehadiran sedikit darah. Air ketuban & keputihan jauh berbeza.

3. Terasa air mengalir keluar

Apabila air ketuban bocor, kita akan terasa macam ada air mengalir keluar dari kemaluan. Dan bila cek, memang seluar dalam dah basah.

4. Air yang banyak sehingga basah peha

Biasanya apabila air ketuban bocor, air yang keluar adalah sangat banyak sehingga membasahkan peha. Tapi ada juga kes di mana air ketuban keluar sedikit sehingga kita tak perasan. Bila cek kat hospital, rupanya air ketuban dah tinggal separuh. Kesian baby icon sad Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

5. Tiada rasa sakit

Biasanya anda tak akan rasa sakit apabila air ketuban pecah. Tiba-tiba je seluar dalam dah basah.

Apa nak buat kalau air ketuban pecah?

Jangan berlengah, cepat-cepat pergi ke hospital untuk pemeriksaan. Lebih-lebih lagi kalau air ketuban yang keluar berwarna hijau, kekuningan atau hitam. Jangan lupa untuk monitor pergerakan baby, pastikan baby aktif seperti biasa.

Jika air ketuban anda disahkan bocor, banyakkan berehat & banyakkan berehat sementara menunggu waktu bersalin tiba. Walau bagaimana pun, kalau air ketuban anda pecah terlalu awal iaitu sebelum sampai waktu bersalin, anda boleh ambil Set Air Ketuban Bocor Shaklee yang membantu menguatkan sarung ketuban.

tanda air ketuban bocor 300x209 Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

Vitamin C merangsang pembentukan kolagen yang merupakan fiber dalam sarung ketuban. Ia membantu sarung ketuban menjadi kental & kuat.

ESP pula terdiri daripada protein yang menjadi makanan utama sel dalam tubuh badan, termasuk sel dalam sarung ketuban. Apabila badan mendapat protein yang secukupnya dari pengambilan ESP, maka sel kantung ketuban akan menjadi sihat & sekali gus membantu menguatkan sarung ketuban.

Itulah dia 5 tanda air ketuban bocor yang semua ibu mengandung patut tahu. Oh ya, mungkin anda juga berminat nak tahu punca air ketuban bocor awal sebelum sampai waktu bersalin. Jika air ketuban anda pecah, cepat-cepat pergi ke hospital ye. Nak dapatkan Set Air Ketuban Pecah Shaklee? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

Cara Tradisional Untuk Menaikkan Peranakan Yang Jatuh

Hari tu saya ada bercerita tentang tanda peranakan jatuh. Allah! Terkejut saya dengan respons dari para pembaca. Menderu-deru sms dan whatsapp masuk ke telefon saya bertanyakan macam mana nak betulkan peranakan jatuh. Baiklah, seperti yang dijanjikan, kali ni saya kongsikan cara tradisional untuk menaikkan peranakan yang jatuh.

petua menaikkan rahim 293x300 Cara Tradisional Untuk Menaikkan Peranakan Yang Jatuh

Cara Tradisional Untuk Menaikkan Peranakan Yang Jatuh

Cara tradisional yang akan saya kongsikan ini sememangnya telah diamalkan sejak dulu & terbukti berkesan. Jika rahim anda jatuh, bolehlah cuba cara tradisional untuk menaikkan peranakan yang jatuh berikut:

1. Berurut Atau Sengkak Rahim

Cari tukang urut atau bidan yang pandai untuk menaikkan semula peranakan. Ada yang panggil urutan ni Sengkak Rahim. Jika anda mengandung, jangan lupa untuk bagitahu sebelum berurut. Insya Allah bidan tu tahu cara mengurut untuk ibu mengandung.

2. Senaman Kegel

Senaman yang mudah. Caranya kemut seperti anda sedang menahan kencing. Tapi dalam kedudukan yang berikut:

petua menaikkan rahim1 300x220 Cara Tradisional Untuk Menaikkan Peranakan Yang Jatuh

Kalau tak boleh buat sendiri, minta bantuan sesiapa untuk tolong pegangkan kaki. Kira 1-20 sambil mengemut. Bernafas seperti biasa. Lepas tu boleh turunkan kaki.  Kira 1-20 dan berehat. Kemudain naikkan kaki semula. Buat setakat yang larat. Jangan paksa diri.

3. Urutan sendiri

Kalau anda tak dapat cari bidan atau tukang urut yang boleh naikkan rahim, untuk sementara waktu anda boleh lakukan urutan sendiri. Cara-caranya ialah:

  • Sapu minyak ke perut & urut perlahan-lahan untuk melembutkan urat perut.
  • Bila urat perut dah lembut, perlahan-lahan sila angkat kaki ke atas dinding dan pada masa yang sama tarik bahagian yang berbenjol di atas ari-ari ke sebelah atas ( ke arah pusat).
  • Bengan lembut, urut dari bawah naik ke atas
  • Kalau rasa sengal atau sakit, berhenti dulu dan ulang sehingga anda rasa lega.
  • Rehat seketika sebelum bangun.

4. Bertungku

Bertungku boleh membantu menaikkan peranakan. Semasa bertungku, tolak peranakan anda ke atas dengan gaya seperti mencungkil. Bertungku 2 kali sehari iaitu awal pagi & lewat petang. Seeloknya gunakan batu sungai. Cari batu sungai yang bulat dan tak terlalu berat. Yang penting ialah anda mampu nak pegang batu tu sepanjang peroses bertungku tanpa rasa lenguh.

petua menaikkan rahim2 300x288 Cara Tradisional Untuk Menaikkan Peranakan Yang Jatuh

5. Bertangas

Stim berherba yang masuk ke badan semasa bertangas akan membantu membetulkan semula kedudukan peranakan anda. Jangan lupa untuk bertungku selepas bertangas.

6. Set Menaikkan Rahim Shaklee

Di samping cara-cara tradisional yang saya nyatakan tadi, anda juga boleh menaikkan peranakan dengan mengambil Set Menaikkan Rahim Shaklee. Nak tahu macam mana set ini menbantu peranakan yang jatuh?

menaikkan rahim2 300x193 Cara Tradisional Untuk Menaikkan Peranakan Yang Jatuh

Energizing Soy Protein (ESP) berfungsi untuk menguatkan sel-sel otot rahim supaya otot rahim menjadi kuat semula. Macam mana ia berfungsi? ESP kaya dengan protein yang menjadi makanan utama sel-sel dalam tubuh badan kita. Apabila sel dalam otot rahim mendapat makanan yang berkualiti, ia akan menjadikan otot rahim menjadi kuat & berfungsi dengan baik.

Alfalfa Complex adalah herba yang dipanggil kacip fatimah moden.  Pengambilan Alfalfa dengan dos & aturan makan yang betul akan menjadikan rahim kita kuat & insya Allah membantu menaikkan rahim ke kedudukan yang asal.

Set Menaikkan Rahim Shaklee ini terdiri daripada vitamin semulajadi yang selamat dan sesuai untuk semua wanita, termasuk ibu mengandung. Insya Allah pengambilan set ini secara konsisten akan membantu menaikkan peranakan anda yang jatuh, menguatkan rahim & mengelakkan rahim anda daripada jatuh lagi.

Semoga cara tradisional untuk menaikkan peranakan yang jatuh tadi bermanfaat untuk anda. Nak cuba berikhtiar dengan Set Menaikkan Rahim Shaklee?  Hubungi saya untuk mendapatkannya dengan harga istimewa & konsultasi terbaik.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Tradisional Untuk Menaikkan Peranakan Yang Jatuh

Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Anda ada masalah liang pori terbuka & besar? Sakit mata tiap kali tengok cermin? Susah hati sebab pori kat muka besar & terbuka sampaikan muka berlubang macam kawah bulan? Cemburu tengok kulit orang lain licin dan cantik? Jom saya kongsikan petua kecilkan liang pori besar dan terbuka di wajah.

petua kecilkan pori6 300x211 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Apakah punca liang pori menjadi besar dan terbuka?

1. Kulit muka berminyak

2. Makanan berlemak & berminyak

3. Perubahan hormon – menopous, mengandung, berat badan naik/turun mendadak

4. Proses penuaan

5. Pendedahan kepada alam sekirat – asap, cahaya matahari

Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Berikut adalah petua yang boleh anda amalkan untuk mengecilkan liang pori di wajah:

1. Rutin membersihkan wajah yang betul

Pastikan anda mencuci muka dengan rutin yang betul setiap hari, iaitu membersih, menyegar & melembap. Dan jangan sesekali lupakan make up remover walau pun anda tak pakai make up. Sebab make up remover ni bukan sahaja membuang make up dari wajah, tapi ia juga membuang habuk-habuk yang melekat di muka.

Saya cadangkan anda pakai Set Nutriwhite Shaklee ini. Pasti anda akan berpuas hati bila tengok semua pori-pori di muka mengecil dan muka jadi semakin cantik berseri. Berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang set ni? Hubungi saya.

petua kecilkan pori7 300x181 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

2. Buang sel kulit mati

Jangan lupa untuk scrub muka 2-3 kali seminggu bagi membuang sel kulit mati di wajah. Sel-sel kulit mati ni akan menyebabkan muka menjadi kusam & menyumbat liang pori menyebabkan pori menjadi besar & terbuka. Kalau kat hidung, sel kulit mati ni akan bertukar menjadi blackhead & whitehead yang hodoh.

3. Stim

Seminggu sekali, anda perlu stimkan muka. Boleh buat kat rumah je. Tak perlu pergi ke spa. Caranya mudah sahaja:

1. Basuh muka dengan pencuci muka &  air suam.

2. Masukkan air panas ke dalam besen. Ambil sehelai tuala kecil. Letak muka di atas stim yang keluar dari besen tadi & tutup kepala dengan tuala agar stim terperangkap & tak terlepas keluar.

3. Basuh muka dengan pencuci muka. Cuci dengan air suam. Basuh muka sekali lagi, cuci dengan air sejuk.

4. Pakai penyegar & pelembap.

4. Masker

Amalkan memakai masker sekurang-kurangnya seminggu sekali. Saya ada 15 resepi masker istimewa untuk pelanggan saya. Alhamdulillah…. 100% pelanggan saya yang amalkan masker-masker ini berpuas hati dengan hasilnya.

 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

5. Vitamin untuk mengecilkan pori dari dalam

Semua petua-petua di atas adalah penjagaan luaran. Selain itu, adalah sangat penting untuk kita mengecilkan pori dari dalam. Kenapa? Sebab kecantikan bermula dari dalam. Nak tahu apakah vitamin yang membantu mengecilkan pori?

  • Kolagen Powder Shaklee
  • ESP Shaklee
  • Vitamin C
  • Vitamin E
  • B Complex

petua kecilkan pori5 300x218 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Kesemua vitamin di atas adalah vitamin untuk kecantikan wajah. Kalau ada bajet, saya cadangkan supaya anda ambil kesemua vitamin ini. Kenapa? Sebab kombinasi kesemua vitamin ini akan memberikan anda kulit muka yang halus, gebu, dan bersih dari masalah pori besar & terbuka.

Kalau anda ada kekangan bajet, takde masalah. Saya akan cadangkan vitamin yang sesuai dengan bajet anda. Apa yang penting ialah anda dapat kulit muka yang cantik menawan icon smile Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Testimoni Mereka Yang Berpuas Hati

Tak perlu cakap banyak, jom saya kongsikan testimoni mereka yang berpuas apabila pori di muka tidak lagi besar dan terbuka.

petua kecilkan pori 300x164 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

petua kecilkan pori1 300x164 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

petua kecilkan pori2 300x164 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

petua kecilkan pori3 300x207 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

petua kecilkan pori4 300x165 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Best kan baca testimoni diorang ni. Dah tak tahan tengok kulit muka berlubang-lubang sebab pori terbuka? Jangan buang masa lagi. Amalkan petua kecilkan liang pori besar dan terbuka yang saya kongsikan tadi, dan yang penting sekali, dapatkan set Nutriwhite & vitamin Shaklee anda hari ini. Istimewa untuk pelanggan saya, percuma Ebook 15 Resepi Masker Shaklee hanya untuk anda. Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Kecilkan Liang Pori Besar Dan Terbuka Di Wajah

Cara Cepatkan Bukaan Rahim Supaya Mudah Bersalin

Bila kita dah mula rasa sakit nak bersalin, doktor akan periksa berapa cm bukaan kita. Selagi tak cecah 6 cm kita takkan dibawa masuk ke labor room. Ada orang sekejap je sakit, dah bersalin. Ada orang menderita berhari-hari sakit tapi bukaan tetap sama, tak bergerak. Padahal punyalah sakit. Allah je yang tahu. Jom saya kongsikan cara cepatkan bukaan rahim supaya mudah bersalin.

cepatkan bukaan bersalin 300x244 Cara Cepatkan Bukaan Rahim Supaya Mudah Bersalin

Cara Cepatkan Bukaan Rahim Supaya Mudah Bersalin

Biasanya bila tau je mengandung, kita akan terus cari petua mudah bersalin yang boleh diamalkan sepanjang tempoh mengandung. Bila dah makin dekat due date, berdebar-debar je tunggu tanda nak bersalin. Excited ada, ngeri pun ada. Kan? Bila dah ada contraction dan rasa sakit nak bersalin, boleh la pergi ke hospital. Sambil-sambil tu boleh amalkan tips berikut untuk mencepatkan bukaan pintu rahim:

1. Banyakkan berjalan

Ye, memang sakit. Tapi kalau kita duduk lagi lambat pintu rahim akan terbuka. Tiap kali cek, bacaan masih sama. Jadi banyakkan berjalan. Minta suami pimpinkan kalau takut terjatuh.

2. Ketuk ketampi

Kalau larat, buat ketuk ketampi. Tarikan graviti dan gerakan turun naik tu akan membantu mempercepatkan bukaan pintu rahim.

3. Jalan itik

Dengar macam kelakar, tapi jalan itik adalah antara cara paling berkesan untuk mencepatkan bukaan pintu rahim. Jalan perlahan-lahan je, bukan nak kena jalan laju macam berlumba ^_^

4. Mencangkung

Kalau tak larat nak jalan itik, anda boleh mencangkung. Boleh mencangkung sambil bersandar kat badan suami. Waktu ni lah nak bermanja dengan suami.

cepatkan bukaan bersalin1 300x193 Cara Cepatkan Bukaan Rahim Supaya Mudah Bersalin

5. Ambil minuman tenaga

Kita tak tahu berapa hari anda akan sakit sehingga bersalin, oleh itu pastikan anda makan & minum supaya bertenaga waktu nak meneran nanti. Jangan lupa minum Energizing Soy Protein Shaklee (ESP) dan bawa bekal bila nak ke hospital.

ESP akan membantu anda kekal bertenaga sepanjang proses melahirkan & memastikan anda tak lesu selepas bersalin. Satu canister ESP berharga RM150 sahaja, boleh diambil dari waktu mengandung sehingga menyusukan. Berbaloi sangat. Nak order? Klik sini.

5. Jangan minum air selusuh terlalu awal

Biasanya bila nak bersalin, ramai yang sibuk cari air selusuh. Tahukah anda? Kalau minum air selusuh terlalu awal, anda akan mengalami sakit yang teramat sangat sebab baby dah sedia nak keluar. Tapi bukaan masih kecil. Banyak juga kes rahim pecah sebab ibu dah meneran terlalu awal sebab tak tahan sakit akibat minum air selusuh.

Oleh itu, elakkan minum air selusuh awal-awal ye. Bila bukaan dah mencecah 6 cm dan anda dibawa masuk ke labor room, boleh minta kebenaran doktor untuk minum.

6. Doa Nabi Yunus dalam perut ikan yu

Jangan putus baca doa ni. Minta pertolongan dari Allah. Minta dipermudahkan urusan kita bersalin. Minta supaya kita dan bayi selamat. Insya Allah…Allah maha mendengar. Jangan  lupa juga untuk banyakkan berzikir dan selawat ke atas nabi.

7. Minta maaf dengan ibu bapa dan suami

Yang ni part paling syahdu. Dekat-dekat nak bersalin minta maaf dengan ibu bapa, lebih-lebih lagi suami. Minta dorang doakan supaya kita mudah bersalin. Minta dorang doakan agar kita dan baby selamat. Lagi bagus kalau kita minta maaf dengan semua orang. Manalah tahu kot ditakdirkan kita syahid sewaktu melahirkan, at least kita dah sempat minta maaf.

cepatkan bukaan bersalin2 211x300 Cara Cepatkan Bukaan Rahim Supaya Mudah Bersalin

8. Kerap mandi dan basuh rambut

Yang ni petua orang lama. Katanya kalau kita kerap mandi dan basuh rambut, insya Allah makin cepat bukaan rahim kita.

9. Baring mengiring sebelah kiri

Bila dah penat berjalan, ketuk ketampi, dan jalan itik mesti kita nak berehat kan? Bila baring atas katil pastikan kita baring mengiring sebelah kiri. Bukan terlentang.

10. Banyakkan bersujud

Posisi bersujud akan membantu mempercepatkan bukaan jalan untuk kita bersalin. Ia juga boleh mengurangkan sakit bersalin yang kita alami.

Itulah dia 10 cara cepatkan bukaan rahim supaya mudah bersalin yang boleh anda amalkan. Saya doakan supaya anda melalui proses bersalin yang mudah tanpa sebarang komplikasi & semoga anda dan baby selamat. ^_^

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Cepatkan Bukaan Rahim Supaya Mudah Bersalin

Hilangkan Parut Chicken Pox Dengan Cepat Supaya Tak Nampak Hodoh Lagi

Malang sungguh nasib kalau kena chicken pox waktu dah tua bangka a.k.a dewasa. Susahnya nak hilangkan parut. Nak-nak pulak parut kat muka.  Tak sabar-sabar nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat supaya tak nampak hodoh lagi. Percaya tak kalau saya kata anda boleh hilangkan parut chicken pox dalam masa sebulan. Ya! Satu bulan je. Tak percaya?

hilangkan parut chicken pox 300x238 Hilangkan Parut Chicken Pox Dengan Cepat Supaya Tak Nampak Hodoh Lagi

 Hilangkan Parut Chicken Pox Dengan Cepat Supaya Tak Nampak Hodoh Lagi

Wanita kat atas ni ialah Puan Daya. Gambar ni diambil masa beliau terkena jangkitan chicken pox dari anaknya. Elok anak dah sihat emaknya pulak yang kena. Itu gambar lama. Sekarang muka Puan Daya dah licin, cantik dan gebu. Satu parut chicken pox pun takde. Tak percaya?

Jom kita tengok video ni, ada testimoni dari Puan Daya. Cuba cari parut chicken pox kat muka beliau. Ada ke tak? ^_^

Macam mana, ada jumpa parut chicken pox tak? Tak de kan? Memang takde. Semua parut dah hilang. Anda ada parut chicken pox? Nak parut chicken pox hilang dalam masa sebulan macam Puan Daya? Pasti anda nak tahu vitamin apa yang Puan Daya ambil, kan?

Untuk makluman anda, Puan Daya ambil Set Chicken Pox Shaklee yang terdiri daripada:

Vitamin E
Vitamin C
B Complex
ESP
GLA Complex

Harga set ini ialah RM546.50. Postage RM10 semenanjung, Rm20 untuk Sabah Sarawak. Nak order? Anda boleh terus order dengan klik link ini. Lepas buat bayaran, jangan lupa hubungi saya untuk dapatkan aturan makan yang betul untuk hilangkan parut chicken pox anda dengan cepat. Dan sebagai bonus, anda juga akan dapat Ebook di bawah ini secara percuma!

 Hilangkan Parut Chicken Pox Dengan Cepat Supaya Tak Nampak Hodoh Lagi
Ebook apa? Ebook 15 Resepi Masker Shaklee. Boleh amalkan resepi-resepi masker yang ada dalam Ebook ni. Insya Allah lagi cepat parut chicken pox anda hilang. Lagi cepat muka anda jadi cantik, licin, dan gebu semula.

Tahniah kerana anda menjadi salah seorang daripada jutaan rakyat Malaysia yang membaca entry hilangkan parut chicken pox dengan cepat supaya tak nampak hodoh lagi ini. Anda beruntung sebab bukan sahaja dapat tahu cara hilangkan parut chicken pox dengan cepat, siap dapat Ebook percuma! Jangan tunggu lagi. Hubungi saya untuk mendapatkan Set Chicken Pox anda sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Hilangkan Parut Chicken Pox Dengan Cepat Supaya Tak Nampak Hodoh Lagi

Tips Kuatkan Rahim Selepas Keguguran

Terdapat pelbagai punca keguguran, dan antara punca keguguran yang paling kerap berlaku ialah blighted ovum. Selepas keguguran rahim akan menjadi lemah, jadi adalah amat penting untuk mengamalkan tips kuatkan rahim selepas keguguran supaya anda bersedia untuk mengandung semula.

kuatkan rahim selepas gugur 300x212 Tips Kuatkan Rahim Selepas Keguguran

Tips Kuatkan Rahim Selepas Keguguran

Dalam banyak-banyak komplikasi kehamilan, keguguran merupakan perkara yang paling menyedihkan. Namun percayalah, ianya sudah ditakdirkan. Jangan salahkan diri sendiri kerana terdapat pelbagai punca keguguran berlaku. Apa yang penting, anda amalkan tips kuatkan rahim selepas keguguran ini dan tak lupa juga tips mengandung selepas keguguran ini.

Kenapa perlu kuatkan semula rahim selepas keguguran? Apabila keguguran berlaku, otot-otot rahim menjadi lemah dan tidak berada dalam keadaan yang baik. Jika anda mengandung semula, dikhuatiri anda akan mengalami keguguran sekali lagi, akibat rahim yang belum betul-betul bersedia.

Oleh itu, tips kuatkan rahim selepas keguguran ini adalah sangat penting untuk memastikan anda betul-betul bersedia untuk mengandung semula & untuk mengelakkan kejadian keguguran yang berulang.

Tips Kuatkan Rahim Selepas Keguguran Yang Wajib Anda Amalkan

1. Berurut

Berurut yang dimaksudkan ialah di kawasan perut di mana rahim kita berada. Kadang kala keguguran menyebabkan rahim kita jatuh dari kedudukan asal. Kedudukan rahim yang tidak betul boleh menjejaskan fungsi sistem reproduksi kita. Oleh itu, urutan adalah sangat membantu untuk membetulkan kedudukan rahim & otot-otot rahim yang lemah.

Adalah lebih baik kalau anda berurut satu badan untuk mengembalikan semula kecergasan badan & membuang angin yang ada. Biasanya orang melayu berurut selama 3 hari berturut-turut.

2. Jaga pemakanan

Amalkan makanan yang segar dah elakkan makanan yang diproses. Ini kerana makanan yang diproses mengandungi bahan kimia yang memudaratkan. Elakkan juga makanan segera dan junk food.

Kalau nak senang, bayangkan yang anda sedang mengandung. Waktu mengandung kita akan jaga pemakanan sebab ada baby dalam perut. Betul tak? Kita nak makan makanan yang berkhasiat je supaya baby dalam perut pun dapat kebaikannya. Jadi, jaga pemakanan seperti mana waktu kita sedang mengandung.

3. Elakkan pemakanan yang bersifat “tajam” ,  “sejuk”, dan “panas”

Makanan tajam termasuklah jeruk, asam boi, nenas, air tebu, air coke, dan sebagainya. Biasanya makanan tajam ni rasanya masam & berasid. Manakala contoh makanan sejuk pula ialah cendawan, keladi, betik. Makanan panas merujuk kepada makanan yang mengandungi ragi seperti tapai.

kuatkan rahim selepas gugur1 300x212 Tips Kuatkan Rahim Selepas Keguguran

4. Amalkan zikir Al Musowwir

Al-Musowwir bermaksud Yang Maha Pembentuk. Allah lah yang berkuasa untuk menguatkan semula rahim & membentuk janin didalam rahim kita. Amalkan sebanyak 336 kali sehari. Amalkan secara konsisten dan berdoa bersungguh-sungguh.

5. Amalkan makanan tambahan yang mampu menguatkan otot rahim dan penghasilan telur yang sihat.

Anda boleh amalkan Energizing Soy Protein (ESP) untuk menguatkan rahim & mengambil Set Subur Shaklee untuk meningkatkan kesuburan dan membantu penghasilan telur yang sihat & berkualiti.

Macam mana ESP membantu menguatkan rahim? Rahim kita terdiri daripada otot. Dan otot terdiri daripada sel. Makanan utama sel-sel badan kita adalah protein. Bila kita amalkan pengambilan ESP dengan aturan makan yang betul secara konsisten, sel-sel otot rahim kita akan mendapat makanan baik secukupnya & sebagai kesan, otot rahim kita akan kuat seperti sedia kala.

kuatkan rahim selepas gugur2 300x212 Tips Kuatkan Rahim Selepas Keguguran

Set Subur Shaklee pula memang dah terbukti membantu ramai pasangan mengandung semula walau pun dah berkali-kali mengalami keguguran.

Anda juga boleh amalkan tips kuatkan rahim yang saya kongsikan di sini. Semoga tips kuatkan rahim selepas keguguran tadi bermanfaat untuk anda. Pengambilan ESP sememangnya membantu menguatkan semula otot rahim supaya bersedia untuk mengandung semula. Nak order ESP untuk kuatkan rahim? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tips Kuatkan Rahim Selepas Keguguran

10 Tips Turunkan Berat Badan Yang Komfom Berkesan

Bila kita nak kurus, perkara pertama yang perlu dilakukan ialah mengamalkan diet seimbang dan bersenam secara konsisten. Pengambilan set kurus akan membantu mempercepatkan lagi proses kita untuk kurus. Kali ni saya nak kongsikan 10 tips turunkan berat badan yang komfom berkesan.

turunkan berat badan 300x234 10 Tips Turunkan Berat Badan Yang Komfom Berkesan

10 Tips Turunkan Berat Badan Yang Komfom Berkesan 

1. Makan nasi

Jangan skip makan nasi. Kenapa? Kalau tak makan nasi, nanti kita lapar. Bila lapar kita akan makan macam-macam jajan yang kalorinya adalah jauh lebih tinggi daripada nasi. Oleh itu elakkan daripada lapar. Makan nasi 2 kali sehari dengan syarat ambil nasi sebesar satu penumbuk sahaja dalam setiap meal.

2. Makan sedikit tapi kerap

Kalau kita nak kurus, amalkan makan sedikit tapi kerap. Bukannya makan cuma 2 kali sehari, tapi sekali makan habis 3 pinggan nasi kita belasah. No! No! No! Ingat ye, makan sedikit tapi kerap supaya kita sentiasa kenyang & mengurangkan nafsu makan.

3. Serat

Pastikan kita mengambil serat atau fiber dalam setiap meal yang diambil. Serat boleh diperolehi dari roti, kekacang, dan nasi. Pengambilan serat adalah sanagta penting untuk mengawal nafsu makan.

4. Ketahui jumlah keperluan kalori

Setiap individu mempunyai jumlah keperluan kalori yang berbeza. Adalah penting untuk kita mengetahui berapa jumlah kalori yang diperlukan setiap hari & memastikan kita mengambil kalori yang secukupnya, bukannya secara berlebihan.

5. Air manis

Kurangkan pengambilan air manis sama ada kordial atau pun minuman bikarbonat.  Kenapa tak boleh minum air manis? Air manis mempunyai banyak kalori. Kurangkan pengambilan air manis dalam menu seharian, anda akan lihat perubahan bila naik atas mesin penimbang.

6. Air kosong

Amalkan minum air kosong secukupnya setiap hari iaitu sekurang-kurangnya 3 liter. Minum air kosong setiap kali makan, bagi menggantikan air manis. Lagi elok kalau minum air suam, lagi cepat membantu kita untuk kurus.

turunkan berat badan1 287x300 10 Tips Turunkan Berat Badan Yang Komfom Berkesan

7. Makan antara hidangan (snacking)

Snacking adalah sangat penting dalam proses untuk kita menguruskan badan. Snacking akan mengelakkan kita berasa lapar. Adalah lebih baik kalau kita ambil makanan pembakar lemak sebagai snack.

8. Protein

Pastikan dalam setiap meal yang diambil mengandungi protein bagi memastikan kita berasa kenyang, sekali gus membantu mengawal nafsu makan.

9. Bersederhana

Tak perlu nak berdiet secara gila-gila. Cukup dengan besederhana. Amalkan pemakanan yang seimbang, bersenam, dan ambil set kurus yang selamat. Insya Allah anda akan mendapat berat badan yang diimpikan.

10. Set Kurus Shaklee

Pengambikan Set Kurus Shaklee secara konsisten dan dengan aturan makan yang betul pasti membantu anda turunkan berat badan dengan cepat.

ebook kurus sebelum raya 262x300 10 Tips Turunkan Berat Badan Yang Komfom Berkesan

Semoga 10 tips turunkan berat badan yang komfom berkesan  tadi bermanfaat untuk anda. Berminat untuk mendapatkan Set Kurus Shaklee dengan aturan makan yang betul & ebook percuma? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 10 Tips Turunkan Berat Badan Yang Komfom Berkesan

Cara Makan Set Kurus Shaklee

Bila kita berniat untuk kurus, biasanya kita akan lakukan 2 perkara berikut: berdiet & beli set kurus. Bersungguh-sungguh kita cari info berdiet & survey produk kurus mana yang terbaik dipasaran. Set kurus Shaklee semestinya pilihan nombor satu sebab dijamin berkesan. Langkah seterusnya ialah mengetahui cara makan set kurus Shaklee.

cara makan set kurus shakle1 300x187 Cara Makan Set Kurus Shaklee

Selalunya bila doktor bagi kita ubat, aturan makan akan diberikan supaya kita ambil dengan cara makan yang terbaik agar mendapat kesan optimum dari ubat yang  dimakan. Begitu juga dengan vitamin Shaklee. Kalau nak kesan yang terbaik, WAJIB amalkan cara makan set kurus Shaklee yang betul.

Sebelum saya ceritakan cara makan set kurus Shaklee, apa kata kita berkenalan dengan set kurus yang menjadi kegilaan ramai ini. Set kurus Shaklee terdiri daripada 3 elemen iaitu bakar, buang dan bina. 

Bakar bermaksud kita bakar lemak yang ada didalam badan. Untuk membakar lemak, anda boleh ambil Lecithin atau pun Omegaguard.

Buang bermaksud buang lemak yang dah dibakar tadi. Kita keluarkan lemak tersebut dari badan dengan cara nyahtoksin atau pun detoks. Alfalfa dan Herblax berfungsi untuk membuang lemak dari badan.

Bina bermaksud kita bina otot agar bila kita kurus, takde kulit menggeleber di badan kita. Membina otot juga sangat penting dalam proses untuk kurus kerana kebiasannya, proses pertama untuk kurus ialah dengan membina otot untuk mendapat inch loss. ESP dan Cinch Shake berfungsi untuk membina otot & memberikan tenaga.

cara makan set kurus shakle2 300x245 Cara Makan Set Kurus Shaklee

Vitamin yang mana perlu diambil untuk kurus? 

Terpulang kepada bajet dan berapa cepat anda mahu kurus?

1. Kalau bajet anda sedikit & anda tidak tergesa-gesa untuk kurus, boleh ambil Set Kurus Bajet yang terdiri daripada Lecithin & Alfalfa. Tetapi saya ingatkan anda, jika anda cuma mengambil 2 vitamin ini, anda perlu bersabar untuk mendapatkan kesan yang diingini. Yang penting anda konsisten dan bersabar. Insya Allah, selepas 6 bulan anda akan melihat kesannya.

cara makan set kurus shakle3 300x179 Cara Makan Set Kurus Shaklee

2. Kalau anda ada sedikit bajet & tak sabar untuk kurus, boleh ambil Set Kurus Basic yang terdiri daripada ESP, Alfalfa & Lecithin.  Berapa lama boleh dapat lihat kesan? Terpulang kepada disiplin anda dalam menjaga makan dan bersenam. Kalau anda disiplin, selepas sebulan dah nampak kesan.

cara makan set kurus shakle4 300x223 Cara Makan Set Kurus Shaklee

3. Kalau anda sanggup melabur untuk kurus & nak sangat kurus dalam masa yang terdekat, saya cadangkan anda ambil set kurus premium atau juga dikenali sebagai Set Inch Loss yang terdiri daripada  ESP, Alfalfa, Lecithin, Omegaguard dan Cinch Shake. Berapa lama boleh nampak kesan? Insya Allah kalau anda disiplin, kesan boleh dilihat seawal 2 minggu!

kurus sebelum raya 300x238 Cara Makan Set Kurus Shaklee

Saya cadangkan anda ambil Herblax bersama set-set yang saya nyatakan di atas.

Apa yang anda akan dapat dengan pembelian set kurus Shaklee dari saya?

Dengan pembelian set kurus Shaklee dari saya, anda akan mendapat percuma:

1. Consultation

2. Aturan makan yang betul

3. Ebook Rahsia Kurus Sebelum Raya ( Terhad kepada yang membeli Set Kurus Basic & Set Inch Loss sahaja )

ebook kurus sebelum raya 262x300 Cara Makan Set Kurus Shaklee

4. Ebook Cara Makan Vitamin Shaklee ( Terhad kepada yang membeli Set Kurus Basic & Set Inch Loss sahaja )

ebook 300x279 Cara Makan Set Kurus Shaklee

5. Ebook Inch Loss In 2 Weeks With Shaklee ( Terhad kepada mereka yang membeli Set Inch Loss sahaja )

6. Keahlian secret group di Facebook.

Apakah cara makan set kurus Shaklee yang terbaik supaya cepat kurus?

Saya kongsikan secara basic, aturan makan set  kurus Shaklee untuk panduan anda. Cara makan yang lebih spesifik adalah ekslusif untuk pelanggan saya sahaja.

cara makan set kurus shakle 300x202 Cara Makan Set Kurus Shaklee

Semoga info yang saya kongsikan kali ini bermanfaat untuk anda. Berminat untuk mendapatkan cara makan set kurus Shaklee yang details dan konsultasi terbaik dari saya? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Makan Set Kurus Shaklee

Cara Makan Set Kesuburan Shaklee

Alhamdulillah ramai yang dah berjaya mengandung dengan Set Kesuburan Shaklee yang sememangnya terbukti berkesan. Bagi yang belum berjaya, salah satu faktor penyebab anda masih belum mengandung adalah kerana aturan makan yang salah. Jom saya kongsikan cara makan Set Kesuburan Shaklee yang terbaik supaya anda cepat mengandung. Ramai yang dah berjaya mengandung dengan aturan makan ini.

cara makan set kesuburan sh 300x224 Cara Makan Set Kesuburan Shaklee

Cara Makan Set Kesuburan Shaklee Yang Terbaik Supaya Anda Cepat Mengandung

Jika anda sedang mengambil set subur Shaklee tapi masih belum mengandung, apa kata anda luangkan sedikit masa untuk menjawab beberapa soalan yang saya kongsikan di sini, insya Allah anda akan mendapat jawapan kenapa anda masih belum mendapat berita gembira.

Baiklah, jom saya ceritakan serba sedikit cara makan set kesuburan Shaklee yang terbaik untuk anda. Set Kesuburan Shaklee terdiri daripada GLA, Vitamin E, Vitalea, Zinc Complex dan Alfalfa. Anda boleh membaca bagaimana vitamin-vitamin ini meningkatkan kesuburan anda di sini. Jika anda mempunyai bajet yang mencukupi, saya sarankan anda untuk ambil full set ini. Dan kalau anda ada bajet yang lebih, boleh tambah ESP yang membantu meningkatkan kesuburan & menguatkan rahim, terutamanya jika anda mempunyai sejarah keguguran.

Cara makan set kesuburan Shaklee:

1. Pastikan anda tidak melanggar pantang-larang dalam pengambilan vitamin Shaklee seperti tidak mengambil Vitalea bersama susu & seeloknya tidak mencampurkan Vitamin E & Alfalfa.

2. Pastikan anda ambil vitamin pada waktu yang betul iaitu sebelum dan selepas makanan berat. Sebagai contoh, zinc perlu diambil ssebelum makan kerana ia dapat diserap dengan baik semasa perut kosong. Anda boleh membaca tentang pantang-larang dalam pengambilan vitamin Shaklee di sini.

ebook 300x279 Cara Makan Set Kesuburan Shaklee

Dapatkan Ebook ini secara percuma, ekslusif untuk pelanggan saya

3. Pastikan anda mengambil vitamin dengan dos yang secukupnya. Kekurangan dos akan menyebabkan anda tidak mendapat kesan terbaik dari vitamin yang diambil, manakala overdose akan menyebabkan buah pinggang anda terpaksa bekerja keras daripada yang sepatutnya.

4. Pastikan anda mengambil vitamin tersebut secara konsisten setiap hari.

Nak tahu cara makan set kesuburan Shaklee dengan lebih detail? Yang itu saya simpan khas untuk PELANGGAN saya sahaja. Ekslusif untuk pelanggan saya yang membeli Set Kesuburan Shaklee, anda juga akan mendapat percuma Ebook Rahsia Mudah Mengandung yang padat dengan:

  • Tips meningkatkan kesuburan suami isteri
  • Cara mudah kira waktu subur
  • Waktu & Posisi Terbaik Untuk Mengandung
  • Doa & amalan supaya mudah mengandung

ebook rahsia mudah mengandung 262x300 Cara Makan Set Kesuburan Shaklee

Cara makan set kesuburan Shaklee yang betul sememangnya memberi impak besar dalam membantu anda supaya cepat mengandung. Nak dapatkan Set Kesuburan Shaklee dengan aturan makan yang betul & Ebook rahsia Mudah Mengandung secara percuma? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Makan Set Kesuburan Shaklee

pixel Cara Makan Set Kesuburan Shaklee

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.