-

Benarkah Rahim Jatuh Punca Sukar Hamil

Apabila dah jenuh berusaha tapi masih belum mengandung, biasanya kita akan tercari-cari apakah punca kita sukar mengandung. Suami tak subur ke? Atau isteri yang bermasalah? Ramai yang tak tahu bahawa rahim jatuh juga boleh menjadi punca susah mengandung &  ramai wanita tak sedar pun rahim mereka jatuh. Kali ni saya bercerita tentang benarkah rahim jatuh punca sukar hamil?

rahim jatuh punca sukar ham2 300x204 Benarkah Rahim Jatuh Punca Sukar Hamil

Jom kenali apakah itu rahim jatuh

Rahim jatuh juga dikenali sebagai prolaps rahim. Rahim merupakan tempat janin membesar di mana ia terletak di dalam pelvis dan disokong oleh otot dan ligamen. Terdapat 3 peringkat masalah rahim jatuh iaitu:

  • Peringkat 1 : hanya jatuh sedikit dari tempat asal. Tiada sebarang simptom dirasakan dan kebiasannya diketahui apabila melakukan pemeriksaan bagi tujuan lain. Sebagai contoh ujian pap smear
  • Peringkat 2 : pintu rahim jatuh sehingga ke permukaan faraj
  • Peringkat 3 : keseluruhan rahim terkeluar dari saluran vagina. Ianya seakan-akan seketul bentuk daging terkeluar yang dapat dilihat dengan sekiranya duduk mencangkung.

rahim jatuh punca sukar ham3 300x191 Benarkah Rahim Jatuh Punca Sukar Hamil

Adalah amat penting untuk kita mengetahui apakah punca rahim jatuh supaya kita dapat mengelakkan ianya daripada berlaku. Di samping itu, kita perlu alert tentang tanda-tanda rahim jatuh supaya kita sedar apabila ianya berlaku & boleh cepat amalkan cara tradisonal untuk menaikkan semula rahim yang jatuh. 

Benarkah Rahim Jatuh Punca Sukar Hamil

Menurut perubatan tradisonal, ya! Rahim jatuh boleh menjadi punca kita susah untuk mengandung. Kedudukan rahim yang lari dari tempat asal akan menyebabkan persenyawaan sukar untuk berlaku. Sebab tu ibu yang baru bersalin biasanya akan berurut sengkak perut untuk membetulkan semula kedudukan rahim supaya takde masalah untuk mengandung semula.

Dari segi perubatan moden, kedudukan rahim yang berubah dari tempat yang asal juga boleh menjejaskan kesuburan. Kedudukan yang berubah itu termasuklah rahim jatuh & rahim terbalik.

Apa nak buat kalau sedang berusaha untuk mengandung tapi ada masalah rahim jatuh?

Kalau anda sedang berusaha untuk mengandung, anda boleh ambil Set Menaikkan Peranakan Shaklee yang membantu membetulkan kedudukan rahim, dan menguatkan otot rahim agar tidak jatuh semula. Set ini bertindak dengan lembut & ianya adalah selamat. Kalau ada bajet anda boleh juga ambil Set Kesuburan Shaklee yang telah membantu ramai pasangan mengandung. 

menaikkan rahim2 300x193 Benarkah Rahim Jatuh Punca Sukar Hamil

Sekarang terjawablah sudah persoalan tentang benarkah rahim jatuh punca sukar hamil. Kalau rahim anda jatuh, cepat-cepat amalkan tips yang saya kongsikan tadi & ambil Set Menaikkan Peranakan Shaklee dengan konsisten. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Benarkah Rahim Jatuh Punca Sukar Hamil

Punca Peranakan Jatuh Yang Ramai Wanita Tak Tahu

Alhamdulillah entry saya mengenai tanda peranakan jatuh dan cara tradisional untuk menaikkan rahim jatuh mendapat respons yang di luar dugaan. Rupanya ramai wanita di Malaysia yang mengalami masalah rahim jatuh tapi tak sedar. Di atas permintaan ramai, kali ni saya nak ceritakan tentang punca peranakan jatuh yang ramai wanita tak tahu.

punca rahim jatuh2 300x204 Punca Peranakan Jatuh Yang Ramai Wanita Tak Tahu

Punca Peranakan Jatuh Yang Ramai Wanita Tak Tahu

Di antara punca-punca peranakan jatuh ialah:

1. Kemalangan

Tak perlu kemalangan yang teruk. Kemalangan yang kecil pun akan menyebabkan rahim jatuh jika punggung anda terhentak. Saya sendiri tak sedar kedudukan rahim saya jatuh, sehingga saya berurut untuk menghilangkan senggugut. Kata makcik tu rahim saya jatuh, dan dia urut untuk betulkan semula rahim saya. Bila difikirkan, saya cuma pernah kemalangan sekali je. Jatuh motor ;P

2. Angkat benda berat

Mengangkat benda berat boleh menyebabkan peranakan kita jatuh. Oleh itu, elakkan daripada angkat benda berat. Contoh benda berat? Alihkan meja, angkat beg baju, alihkan mesin basuh, dan sebagainya.

3. Menolak benda dengan hujung kaki iaitu, ibu jari

Satu lagi punca peranakan jatuh yang ramai wanita tak tahu ialah menolak benda dengan hujung kaki iaitu ibu jari kaki. Ingatlah…. jangan sesekali buat macam tu kalau sayangkan peranakan anda.

4. Aktif bersukan

Sukan yang ganas juga boleh menyebabkan peranakan jatuh. Contohnya taek wan do, gusti, berkuda dan sukan lasak yang lain.

punca rahim jatuh3 Punca Peranakan Jatuh Yang Ramai Wanita Tak Tahu

5. Tak berpantang dengan betul

Jika anda baru bersalin atau keguguran, pastikan anda berpantang dengan betul bagi mengelakkan bentan & rahim jatuh. Set Berpantang Shaklee adalah teman terbaik anda semasa berpantang.

6. Aktiviti lasak

Aktiviti lasak seperti menunggang gajah & menunggang jetski boleh menjadi punca rahim jatuh. Naik banana bot pun bahaya tau, sebab bila kita dijatuhkan ke dalam air, badan kita terhempas.

7. Seks terlalu ganas

Jika anda mempunyai masalah rahim lemah semasa mengandung, selepas bersalin atau disebabkan keguguran, seks yang terlalu ganas boleh menjadi punca rahim jatuh.

Jadi, sekarang anda dah tahu 7 punca peranakan jatuh yang ramai wanita tak tahu. Kalau rahim anda jatuh, jangan berlengah. Order Set Menaikkan Rahim Shaklee anda hari ini juga. Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Peranakan Jatuh Yang Ramai Wanita Tak Tahu

pixel Punca Peranakan Jatuh Yang Ramai Wanita Tak Tahu

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.