-

10 Makanan Untuk Cepat Mengandung

Tahukah anda bahawa terdapat jenis makanan tertentu yang mampu meningkatkan tahap kesuburan pasangan suami isteri? Jadi, kalau anda sedang berusaha untuk mengandung bolehlah amalkan 10 makanan untuk cepat mengandung ini.

makanan untuk cepat mengand 300x194 10 Makanan Untuk Cepat Mengandung

10 Makanan Untuk Cepat Mengandung

Selain mengamalkan 10 makanan untuk cepat mengandung ni, anda juga perlu mengetahui bilakah waktu subur isteri dan waktu paling subur suami. Selain mengamalkan petua mudah mengandung dan mengelakkan perkara yang boleh menyebabkan anda susah mengandung. Nak tahu apakah 10 jenis makanan tersebut?

1. Buah-buahan & sayuran organik

Buah-buahan dan sayuran organik yang dimaksudkan ialah bebas GMO dan bebas racun kimia. Baru-baru ni kita digemparkan dengan berita kematian disebabkan makan epal kan? Jadi, bila nak makan buah pilih buah-buahan tempatan & yang cepat rosak, bukan yang boleh bertahan berbulan-bulan dalam peti ais tanpa rosak.

Begitu juga dengan sayur. Jangan pilih sayur yang hijau & nampak perfect. Cari yang ada kesan dimakan ulat. Kalau anda makan hasil tanaman sendiri lagi bagus. Terjamin bebas racun & bahan kimia berbahaya.

2. Makanan Tinggi Serat

Serat membantu pergerakan usus berjalan dengan lancar sekali gus membuang semua toksin yang ada dalam badan. Di antara makanan tinggi serat ialah bijirin, kekacang, gandum, nasi, dan roti berasaskan gandum. Nak detoks dengan mudah? Anda boleh amalkan Alfalfa Shaklee.

3. Bayam

Bayam hijau mengandungi antioksida, zat besi & folik asid yang membantu meningkatkan kesuburan dengan cara membantu sistem reproduksi berfungsi dengan baik.

4.  Folik asid

Pengambilan Folik Asid membantu meningkatkan kualiti sel telur yang dihasilkan setiap bulan, dan secara automatik meningkatkan kesuburan anda suami isteri.

Folik Asid boleh didapati dari kacang soya, kuning telur, kubis, asparagus, ubi bit, pisang, brokoli, dan sebagainya. Kalau anda kurang makan sayur, boleh amalkan B Complex Shaklee. Cuma ambil satu biji sehari, mudah sangat.

5. Makanan yang melancarkan kitaran haid

Antara punca utama susah untuk mengandung ialah masalah kitaran haid yang tidak teratur. Kitaran haid yang tidak teratur menyebabkan sukar untuk mengetahui bilakah waktu subur. Oleh itu anda boleh amalkan makanan yang membantu memebetulkan kitaran haid seperti kentang  manis, kacang peas, carrot, dan sebagainya.

makanan untuk cepat mengand1 300x211 10 Makanan Untuk Cepat Mengandung

Anda juga boleh mengambil GLA Complex dan Alfalfa Shaklee untuk membetulkan kitaran haid anda. Dengan aturan makan dan dos yang betul, biasanya haid anda akan teratur selepas 2 bulan.

6. Makanan kaya dengan vitamin C

Vitamin C membantu meningkatkan daya imuniti badan, menjadikan badan kuat dari sebarang jangkitan. Secara automatik sel benih kita juga akan menjadi semakin kuat. Vitamin C boleh didapati dari buah-buahan sitrus seperti oren, limau. Juga dari brokoli, kubis, pisang, buah pear, labu, dan sebagainya.

7. Produk tenusu

Ia bukan sahaja membekalkan kalsium, tetapi juga membantu meningkatkan kesuburan. Di antara produk tenusu yang mudah didapati ialah dari susu segar, yogurt, dadih, dan keju.

8. Kekacang

Kekacang kaya dengan omega 3 yang membantu meningkatkan kualiti benih dan kesuburan anda. Bila lapar dan rasa nak mengunyah, makan kekacang. Bukannya jajan atau makanan segera.

9. Elakkan makanan “panas”, “sejuk” dan “tajam”

Kenal-pasti apakah makanan yang termasuk dalam katergori di atas dan elakkan dari menu seharian. Contoh makanan panas ialah makanan mempunyai ragi seperti tapai. Makanan tajam ialah seperti nenas, air tebu, dan air coke. Sementara makanan panas sejuk ialah cendawan, keladi, dan betik.

10. Makanan tambahan untuk meningkatkan kesuburan

Set Kesuburan Shaklee sememangnya terbukti berkesan membantu meningkatkan kesuburan suami isteri supaya mudah mengandung. Jom tengok testimoni mereka yang berjaya mengandung dengan Set Kesuburan Shaklee.

Kalau anda dah ambil Set Kesuburan Shaklee tapi masih belum mengandung, anda boleh jawab beberapa soalan di sini untuk mendapatkan jawapan kenapa anda masih belum mendapat berita gembira.

ebook 10 Makanan Untuk Cepat Mengandung

Nak Ebook ni secara percuma? Hubungi saya di talian 012-9025232 sekarang!

Anda nak mengandung? Jangan lupa masukkan 10 makanan untuk cepat mengandung di atas ke dalam menu harian anda. Kalau anda ambil Set Kesuburan Shaklee, insya Allah peluang anda untuk mengandung akan semakin cerah. Nak order? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 10 Makanan Untuk Cepat Mengandung

Bilakah Waktu Subur Lelaki

Biasanya pasangan yang sedang berusaha untuk mengandung akan sibuk mengira tarikh subur isteri. Tapi terlupa bahawa untuk mengandung, suami pun memainkan peranan yang penting. Bila kita tahu bilakah waktu subur lelaki, insya Allah peluang anda untuk mengandung akan meningkat.

waktu subur lelaki 300x204 Bilakah Waktu Subur Lelaki

Bilakah Waktu Subur Lelaki?

Apakah yang dimaksudkan dengan bilakah waktu subur lelaki? Kalau orang perempuan, biasanya waktu subur adalah dalam lingkungan 14 hari selepas haid. Itu pun kalau period kita regular setiap bulan. Bagi yang ada masalah haid tidak teratur, agak sukar untuk menentukan bilakah waktu subur, tapi ada cara kiraannya.

Bagi lelaki, waktu subur yang dimaksudkan ialah waktu di mana sperma berada dalam keadaan terbaik & bersedia untuk proses persenyawaan. Ianya berkaitan dengan suhu badan lelaki. Suhu yang paling ideal untuk sperma ialah suhu yang sejuk. Bila badan lelaki sejuk, jumlah sperma adalah banyak & dalam keadaan baik untuk persenyawaan.

Manakala dalam cuaca panas, bilangan sperma akan berkurangan & kurang bersedia untuk berenang ke arah ovum untuk proses persenyawaan. Oleh itu, jawapan bagi soalan bilakah waktu subur lelaki ialah pada waktu pagi. Dan secara spesifiknya ialah pada pukul 6.00 hingga 7.00 pagi.

Jika lelaki mengeluarkan sperma pada waktu pagi yang sejuk, sperma yang dikeluarkan adalah dalam kuantiti yang banyak & bertenaga. Boleh berenang dengan lincah mencari ovum. Dan insya Allah, peluang anda untuk mengandung akan meningkat. Berbanding jika anda melakukan hubungan pada waktu cuaca panas.

Kalau anda tinggal di kawasan beriklim 4 musim, musim sejuk adalah waktu paling subur lelaki. Kalau kat Malaysia, musim tengkujuh yang sejuk tu sesuai sangatlah untuk aktif bersama, supaya cepat mengandung. ^_^

Selain mengetahui bilakah waktu subur lelaki, adalah sangat penting untuk mengetahui apakah masalah kesuburan yang sering dialami oleh lelaki dan juga tips untuk meningkatkan kesuburan lelaki.

waktu subur lelaki1 300x204 Bilakah Waktu Subur Lelaki

Jika suami anda mengalami masalah kesuburan, jangan risau. Masih ada peluang untuk anda mengandung. Tak percaya? Jom tengok testimoni seorang pelanggan saya yang dah berjaya mengandung walau pun suaminya mengalami masalah kurang sperma & beliau sendiri mengalami masalah tiub falopio tersumbat. Alhamdulillah… beliau dah pun selamat melahirkan bayi perempuan.

Selain itu, pengambilan Vitamin Cinta boleh meningkatkan kesuburan lelaki. Set ini mengandungi Vitamin E & Zinc Complex yang berfungsi meningkatkan jumlah sperma dan menghasilkan sperma yang gagah perkasa. Dan yang paling best, berdasarkan testimoni isteri-isteri, suami yang mengamalkan Vitamin Cinta akan perform dengan lebih baik dan tahan lama bila bersama. Tak percaya? Jom tengok gambar dibawah ni:

waktu subur lelaki2 300x212 Bilakah Waktu Subur Lelaki

waktu subur lelaki3 300x225 Bilakah Waktu Subur Lelaki

waktu subur lelaki4 300x248 Bilakah Waktu Subur Lelaki

Kesimpulannya, untuk meningkatkan peluang anda untuk mengandung, anda perlu tahu bilakah waktu subur suami isteri di samping  meningkatkan kesuburan anda suami isteri dan mengelakkan perkara yang boleh menjadi punca ketidaksuburan. Dan jangan lupa amalkan tips meningkatkan kesuburan lelaki ini. Dan semestinya anda akan menjadi semakin gagah & subur apabila mengamalkan Vitamin Cinta Shaklee. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Bilakah Waktu Subur Lelaki

Kenali Tanda Subur Dan Cara Kira Waktu Subur

Apakah yang dimaksudkan dengan waktu subur? Ia merujuk kepada proses ovulasi dimana telur yang paling matang akan dilepaskan dari ovari ke dalam rahim. Jom kita kenali tanda subur dan cara kira waktu subur.

tanda subur dan cara kira w 300x187 Kenali Tanda Subur Dan Cara Kira Waktu Subur

Kenali Tanda Subur Dan Cara Kira Waktu Subur

Jika anda sedang mencuba untuk mengandung, adalah amat penting untuk mengetahui tentang kitaran haid yang normal dan  bilakah waktu subur bagi memastikan terdapat sperma yang sihat & kuat didalam badan pada tarikh keramat tersebut. Di antara tanda subur ialah:

1. Lendir Servik Seakan-akan putih telur.

Apabila kita bersedia untuk berovulasi tubuh  akan menghasilkan lendir serviks yang ideal untuk mengangkut sperma iaitu lendir yang nipis, elastik, dan seakan-akan putih telur. Tekstur tersebut akan membantu sperma berenang hingga ke telur. Pada waktu biasa, lendir serviks adalah lebih tebal dan melekit.

2. Basah.

Menjelang waktu subur, lendiran serviks akan bertambah banyak & menyebabkan kita rasa sentiasa basah dibahagian tersebut.

3. Sengal atau sakit payudara.

Semasa ovulasi, tahap progesterone akan meningkat dan menyebabkan berlakunya sakit pada payudara.

4.  Posisi serviks yang tinggi, lembut dan terbuka.

Posisi servik juga boleh menunjukkan sama ada anda sedang subur atau tidak. Selepas haid, serviks lebih rendah, keras dan tertutup. Apabila semakin hampir ovulasi, posisi serviks akan bergerak lebih tinggi dan terasa lebih lembut.
Untuk memeriksa keadaan serviks, pastikan tangan dicuci bersih, kemudian duduk dalam keadaan mencangkung. Masukkan jari kedalam faraj dan cari ketulan. Serviks lebih senang dicari selepas haid kerana posisinya yang lebih rendah. Jika serviks anda terasa tinggi & jauh ke dalam, maksudnya anda semakin menghampiri waktu subur.

tanda subur dan cara kira w1 300x250 Kenali Tanda Subur Dan Cara Kira Waktu Subur

5. Peningkatan libido (rasa berahi).

Peningkatan hormon luteal menyebabkan keinginan seks akan bertambah.

6. Tompokan darah (spotting).

Spotting mungkin berlaku. Tompokan ini kadangkala terjadi apabila telur pecah melalui folikel semasa ovulasi. Ia juga boleh berlaku sejurus sebelum atau selepas ovulasi akibat perubahan hormon.

7. Senak atau sakit di sebelah bahagian perut.

Kira-kira 20% wanita rasa sakit ketika ovulasi. Sakit yang dikenali sebagai ‘mittelschmerz’ ini berlaku akibat telur yang pecah tembus melalui folikel semasa ovulasi. Rasa senak juga boleh berlaku ketika tiub falipio mengembang dan mengecut untuk menolak telur turun ke rahim. Selalunya sakit ini hanya boleh dirasakan pada sebelah bahagian sahaja. Keadaan ini boleh berlaku sebelum, semasa dan selepas ovulasi. Anda mungkin tidak boleh menentukan dengan tepat ovulasi berdasarkan rasa sakit sahaja, tetapi ia boleh menandakan bahawa ovulasi semakin hampir.

8. Kembung.

Tiba-tiba prut kembung dan rasa berangin? Ia mungkin disebabkan oleh perubahan hormon semasa proses ovulasi.

ebook rahsia mudah mengandung 262x300 Kenali Tanda Subur Dan Cara Kira Waktu Subur

Nak Ebook ini secara percuma? Hubungi saya sekarang!

9. Loya dan pening lalat.

Ramai wanita terasa loya dan pening sejurus sebelum haid bermula. Kadang kala disalah erti sebagai ‘morning sickness’. Ini disebabkan oleh badan mengeluarkan hormon yang sama yang menyebabkan ‘morning sickness’ semasa kehamilan dan simptom PMS lain.

10. Sakit kepala atau migrain.

Seramai 20% wanita mengalami migrain semasa haid. Jika anda sering sakit kepala atau migrain semasa haid, kemungkinan besar anda akan rasa sakit kepala sewaktu ovulasi.

Cara Kira Waktu Subur

Ok, anda dah tahu tanda subur. Walau bagaimana pun, tanda-tanda tersebut tidak dapat membantu dalam menentukan bilakah tarikh subur anda secara tepat. Untuk mengetahui tarikh tersebut, anda perlu mengetahui cara kira waktu subur. Nak tahu cara mudah kira waktu subur? Yang tu saya reserve untuk pelanggan saya sahaja. Kalau nak tahu, kenalah beli set subur Shaklee dari saya.

Semoga info kenali tanda subur dan cara kira waktu subur yang saya kongsikan tadi bermanfaat untuk anda. Peluang anda untuk mengandung akan lebih meningkat jika anda mengambil set subur Shaklee yang telah membantu ramai pasangan  berjaya mengandung. Berminat nak tahu tips kesuburan yang lain? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Kenali Tanda Subur Dan Cara Kira Waktu Subur

pixel Kenali Tanda Subur Dan Cara Kira Waktu Subur

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.