-

Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

Alhamdulillah tulisan saya tentang punca kencing kotor mendapat sambutan yang sangat menggalakkan. Ramai yang menghubungi saya bertanyakan info lanjut tentang kencing kotor. Di atas permintaan ramai, hari ni saya akan menulis tentang tanda kencing kotor yang kita selalu tak perasan.

Tanda Punca Kencing Kotor 300x222 Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

7 Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

Kencing kotor yang tak dirawat boleh menyebabkan jangkitan buah pinggang. Jika anda mengandung, anda berisiko untuk mengalami keguguran. Oleh itu, pastikan anda sentiasa alert dengan tanda-tanda kencing kotor yang berikut:

1. Kerap membuang air kecil

Tanda utama kencing kotor ialah kerap membuang air kecil. Sekejap sekejap kena ke tandas. Kalau anda tengah mengandung, mungkin tak perasan ini adalah tanda kencing kotor sebab ibu mengandung memang kerap ke tandas icon smile Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

2. Air kencing tak lawas

Anda juga akan rasa tak puas setiap kali membuang air kecil. Rasa macam air kencing tak habis keluar.

3. Sakit ketika membuang air kencing

Sesetengah orang akan rasa pedih bila membuang air kecil. Tapi ada kalanya anda tak berasa sakit. Ia berbeza untuk  setiap orang.

Tanda Punca Kencing Kotor1 300x210 Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

4. Air kencing berdarah, keruh, atau berbau busuk

Anda akan perasan ada yang tak kena dengan air kencing anda.

5. Tidak selesa di bahagian abdomen

Apabila kencing kotor menjadi semakin serius, anda akan mula rasa tidak selesa di bahagian abdomen apabila kuman semakin merebak ke atas dan mendekali pundi kencing.

6. Sakit semasa hubungan seks

Seks sepatutnya tidak menyakitkan. Jika anda mengalami semua tanda di atas dan diikuti dengan kesakitan semasa hubungan seks, sila jumpa doktor dengan segera, lebih-lebih lagi kalau anda mengandung.

7. Demam dan rasa seram sejuk

Apabila kencing kotor anda sudah merebak ke buah pinggang, anda akan diserang demam & badan rasa seram sejuk.

Sekarang anda dah tahu 7 tanda kencing kotor yang kita selalu tak perasan. Kalau anda mengalami masalah kencing kotor, jangan malu-malu. Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan Set Air Kencing Kotor Shaklee yang telah membantu ramai pesakit kencing kotor pulih seperti sedia kala. Petua hilangkan kencing kotor ini juga sangat membantu.  Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

Punca Kencing Kotor Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Kencing kotor boleh berlaku kepada lelaki dan wanita, tetapi ianya lebih kerap berlaku kepada orang perempuan. Mesti anda tertanya-tanya kenapa, kan? Jom saya ceritakan punca kencing kotor yang semua wanita wajib tahu.

Tanda Punca Kencing Kotor 300x222 Punca Kencing Kotor Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Punca Kencing Kotor Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Kebiasaannya  kencing kotor atau Urinary Tract Infection (UTI)  berlaku tanpa disedari kerana kita tak alert akan tanda-tandanya,  lebih-lebih lagi kencing kotor di kalangan ibu mengandung.  Oleh sebab kencing kotor boleh menjadi bahaya, jom kita elakkan punca kencing kotor yang berikut:

Wanita lebih mudah mendapat kencing kotor kerana saluran kencing yang lebih pendek berbanding orang lelaki. Ia menyebabkan bakteria mudah bergerak dari faraj ke dalam saluran kencing, dan boleh terus bergerak ke buah pinggang.

Kencing kotor berpunca dari bakteria yang terdapat di dubur, dan bakteria tersebut boleh berpindah ke faraj apabila kita membersihkan kemaluan dari belakang ke hadapan. Oleh itu, pastikan anda membasuh dengan betul, iaitu dari depan ke belakang.

Punca kencing kotor yang lain ialah hubungan seks. Zakar atau tangan kotor yang menyentuh kemaluan akan memindahkan bakteria ke kemaluan kita & menyebabkan jangkitan kuman. Oleh itu, pastikan anda suami isteri berada dalam keadaan yang bersih semasa bersama.

Perubahan hormon juga boleh menyebabkan masalah kencing kotor. Perubahan hormon yang mendadak, terutamanya ketika mengandung adalah antara punca utama kencing kotor atau UTI. Ianya adalah perkara yang tak dapat dielakkan.

Spermasid atau alat kontraseptif untuk membunuh sperma juga adalah punca air kencing kotor.

Akhir sekali, anda berisiko untuk mengalami kencing kotor jika sering memasukkan tampon dengan tangan kotor atau membiarkan tampon berada terlalu lama didalam kemaluan.

Tanda Punca Kencing Kotor1 300x210 Punca Kencing Kotor Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Apa Nak Buat Kalau Dijangkiti Kencing Kotor?

Jika anda terkena kencing kotor, anda boleh amalkan petua hilangkan kencing kotor yang berkesan dan selamat ini.  Di samping itu, anda juga boleh ambil vitamin Shaklee untuk mengatasi kencing kotor. Oh ya! Jangan sesekali abaikan tanda-tanda kencing kotor.

Set Air Kencing Kotor Shaklee terdiri daripada Alfalfa & Garlic Complex yang berfungsi menghilangkan jangkitan dan dalam masa yang sama mengatasi masalah kencing tak lawas yang dialami.

set kencing kotor shaklee 300x207 Punca Kencing Kotor Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Jika anda mengandung, Alfalfa tidak sesuai untuk anda tetapi Garlic Complex adalah selamat untuk anda dan bayi. Alhamdulillah Garlic Complec dah membantu ramai pelanggan saya yang mengandung mengatasi masalah kencing kotor.

Semoga info tentang punca kencing kotor yang semua wanita wajib tahu itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Set Air Kencing Kotor Shaklee? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Kencing Kotor Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

Air kencing kotor sememangnya sinonim dengan orang perempuan kerana saluran air kencing yang lebih pendek berbanding orang lelaki. Bila kita mengandung, kebarangkalian untuk mendapat air kencing kotor akan semakin meningkat. Bahaya ke air kencing kotor semasa mengandung? Kalau dah terkena macam mana nak hilangkan?

air kencing kotor semasa me 300x236 Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung?

Air kencing kotor atau pun juga dikenali sebagai Urinary Tract Infection (UTI) boleh menyerang mana-mana ibu mengandung, tak semestinya yang tak menjaga kebersihan. Ibu mengandung terdedah kepada masalah air kencing kotor kerana perubahan hormon yang berlaku sepanjang tempoh kehamilan.

Saya sendiri pernah dijangkiti UTI semasa mengandungkan anak kedua. Pada mulanya saya terkena keputihan.  Bila pergi check up rupanya dah kena UTI. Padahal takde rasa sakit pun waktu buang air kecil. Jadi, jaga-jaga ye.

Kalau anda terkena keputihan semasa mengandung, bolehlah amalkan petua hilangkan keputihan semasa mengandung yang berkesan tanpa menjejaskan kandungan ini dan jangan lupa untuk pastikan anda tak kena air kencing kotor.

Ok, bahaya ke air kencing kotor semasa mengandung? Jawapannya YA! Memang bahaya! Air kencing kotor yang tak dirawat & menjadi semakin kronik akan menyebabkan:

1. Jangkitan kuman pada buah pinggang

Bila kuman dah merebak ke bahagian buah pinggang, ia berpotensi untuk menyebabkan kerosakan buah pinggang.

air kencing kotor semasa me1 300x204 Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

2. Jangkitan kuman pada kandungan

Jangkitan kuman pada kandungan boleh menyebabkan keguguran.

Allahu Akbar! Scary kan? Semoga kita dijauhi dari perkara buruk macam tu. Kalau anda dah terkena UTI, jangan risau. Insya Allah ada caranya untuk menghilangkan masalah air kencing kotor yang anda hadapi.

Macam Mana Nak Hilangkan Air Kencing Kotor Semasa Mengandung Tanpa Menjejaskan Kandungan?

Pertama sekali, anda boleh amalkan petua hilangkan air kencing kotor  yang selamat dan berkesan ini.

Kedua, anda boleh ambil Garlic Complex Shaklee yang selamat untuk ibu mengandung. Ia membantu mengatasi masalah kencing kotor yang anda alami, secara semulajadi dari dalam. Bawang putih yang merupakan antikulat semulajadi membantu menghilangkan jangkitan kulat yang dialami & dalam masa yang sama mengatasi masalah kencing tak lawas yang anda alami.

Sebotol Garlic Complex Shaklee berharga Rm47.50 sahaja dan mengandungi 60 biji vitamin yang semulajadi & selamat. Alhamdulillah Garlic Complex dah membantu ramai ibu mengandung menghilangkan air kencing kotor tanpa menjejaskan kandungan. Ramai pelanggan saya dah pun selamat melahirkan bayi masing-masing icon smile Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

air kencing kotor semasa me2 300x190 Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

Semoga kupasan saya tentang bahaya ke air kencing kotor semasa mengandung itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Garlic Complex? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

7 Langkah Mudah Rawatan Air Kencing Kotor

Masalah air kencing kotor lebih kerap berlaku di kalangan wanita, berbanding lelaki kerana saluran kencing wanita adalah lebih pendek berbanding lelaki. Ini menyebabkan bakteria lebih mudah merebak naik ke sistem saluran kencing. Kebarangkalian anda untuk mendapat jangkitan akan meningkat sekiranya anda mengandung. Jom saya kongsikan 7 langkah mudah rawatan air kencing kotor untuk panduan kita bersama.

air kencing kotor 300x245  7 Langkah Mudah Rawatan Air Kencing Kotor

7 Langkah Mudah Rawatan Air Kencing Kotor

Sebelum saya ceritakan 7 langkah mudah untuk rawatan air kencing kotor, apa kata anda baca tentang punca dan tanda kencing kotor. Tahukah anda? Sekiranya kuman telah merebak ke atas sehingga ke buah pinggang, selain simptoms di atas, seseorang itu mengalami sakit pinggang, demam, loya dan muntah.

Berikut adalah 7 langkah mudah rawatan air kencing kotor yang boleh anda amalkan:

1. Minum air secukupnya

Pastikan anda minum sekurang-kurangnya 7 gelas air kosong sehari. Pengambilan air yang mencukupi akan membantu badan melawan jangkitan yang dialami.

air kencing kotor1 300x225  7 Langkah Mudah Rawatan Air Kencing Kotor

2. Mencuci kemaluan dari bahagian depan ke belakang, bukan sebaliknya

Selepas membuang air, pastikan anda mencuci kemaluan dalam arah yang betul, iaitu menyapu dari depan ke belakang. Bukan sebaliknya. Ini bagi mengelak kuman dari dubur merebak ke faraj & menyebabkan jangkitan.

3. Jangan tahan kencing

Segera ke tandas apabila anda terasa ingin membuang air kecil. Kebiasaan menahan kencing adalah antara punca berlakunya masalah air kencing kotor.

4. Buang air kecil selepas bersama suami

Setiap kali bersama suami, pastikan anda membuang air kecil & membasuh kemaluan bagi mengelakkan kuman masuk ke dalam saluran air kencing.

5. Pakai seluar dalam dari kain cotton & longgar

Seluar dalam dari kain cotton yang longgar adalah pilihan yang terbaik untuk setiap wanita bagi mengelakkan jangkitan kuman.

6. Air barli

Air barli membantu mengatasi masalah air kencing kotor. Rebus barli bersama gula & minum setiap hari. Rasanya pun sedap!

7. Set Kencing Kotor Shaklee

Set Kencing Kotor Shaklee juga membantu mengatasi masalah kencing kotor yang anda alami, secara semulajadi dari dalam. Alfalfa & Garlic Complex membantu menghilangkan jangkitan yang dialami & dalam masa yang sama mengatasi masalah kencing tak lawas yang anda alami.

set kencing kotor shaklee 300x207  7 Langkah Mudah Rawatan Air Kencing Kotor

Semoga 7 Langkah Mudah Rawatan Air Kencing Kotor yang saya kongsikan tadi bermanfaat untuk anda. Berminat untuk mendapatkan Set Kencing Kotor Shaklee dengan harga istimewa dan konsultasi terbaik? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170  7 Langkah Mudah Rawatan Air Kencing Kotor

pixel  7 Langkah Mudah Rawatan Air Kencing Kotor

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.