Pengedar Shaklee pilihan anda. Memberikan khidmat konsultasi terbaik untuk anda.

Pengedar Shaklee pilihan anda. Memberikan khidmat konsultasi terbaik untuk anda.

Set Bersalin Shaklee Bantu Luka Cepat Sembuh

Penting sangat nutrisi yang cukup sewaktu berpantang. Ini kerana, bayi mendapatkan khasiat 100% daripada susu ibu. Sementelah pula, ibu juga perlukan khasiat yang sebaiknya bagi memulihkan tenaga lepas bersalin.

Fungsi suplemen adalah untuk memenuhkan nutrisi sewaktu berpantang. Maklumlah, bila kita berpantang, ada banyak makanan yang kita tak boleh makan. Kadang-kadang tu, ada sesetengah cara berpantang memang sangat mencatu pemakanan ibu berpantang. So, macamana bafan nak dapat tenaga? Sedangkan bila badan bertenaga baru senang nak handle baby kan 😉

Set Bersalin Shaklee

ESP – Membantu menguatkan rahim, milk booster, kulit cantik, berikan lebih tenaga, hilangkan stretch mark, kawal selera makan untuk jaga badan bagi slim balik.

VITAMIN C – Menguatkan sistem imunisasi agar tak mudah dijangkiti penyakit, khasiat untuk baby dapat disalurkan melalui susu badan, juga untuk kulit cerah gebu halus mulus. Vitamin C juga membantu luka bersalin kering dengan lebih cepat.

Alfafa – Buang angin berlebihan dalam badan, lawas, detox, milk booster, mengetatkan kembali miss V, mengatasi masalah keputihan.

Ostematrix– Sumber kalsium, milk booster, lawas dan mencegah sembelit, mengelakkan sakit kaki lutut pinggang cramp.

VITA LEA – Penambah tenaga, pelengkap nutrisi, untuk kesihatan dan kecantikan keseluruhan, membantu untuk tambah darah. Dalam juga ada ZINC yang dapat membantu mengeringkan luka bersalin lebih cepat.

OMEGA 3 – Membekalkan EPA & DHA untuk perkembangan minda baby disalurkan melalui susu badan, bakar lemak berlebihan, buang lemak selulit, mengatasi masalah perut buncit.

Untuk bakal bakal ibu yang due tak lama dah tu, boleh lah start prepare Set Berpantang ya. Yang tengah berpantang atau nak habis pantang nak consume pun boleh tau.

InshaaAllah Set Berpantang Shaklee ni antara pilihan yang terbaik.

Boleh hubungi saya Efie 019-9890707 untuk dapatkan Set Bersalin anda hari ini.

Awet Muda Dengan ESP Shaklee

Tubuh badan yang sihat memang idaman semua orang.
Kalau kita tidak menjaga kesihatan dengan baik, pasti kita akan kelihatan lebih tua dari usia sebenar 😪
Ermm… Pasti tiada siapapun yang ingin tampil dengan penampilan sebegitu kan!

Kadang-kadang tu, ada jerrrr yang tak sayang mulut panggil kita ‘makcik’ kan? 😪 Hellloooo.. Kita muda lagi tau… Memang boleh sentap weiiiii…

So, jika taknak sentap-sentap lagi, jom amalkan suplemen terbaik untuk kesihatan kita. Bila badan sihat, cukup nutrisi, kulit pun jadi cantik. Penampilan kita pun secara langsung akan terjaga, walaupun mereka yang bukan jenis suka mekap dan berfesyen. Kan?

Nak Ambil Apa Untuk Awet Muda?

Antara nutrien wajib untuk diambil setiap hari adalah protein. Protein sangat penting untuk pertumbuhan serta pembinaan sel-sel badan.
Tambah lagi jika sedang mengandung dan menyusukan anak.

Nak buat antibodi semulajadi dalam badan perlukan protien.
Nak hormon dalam badan sihat perlukan protein.
Nak sistem pencernaan sihat perlukan protein.
Nak sistem pembekuan darah sihat perlukan protein.
Nak otot dan saraf yang sihat perlukan protein.
Nak cepat baik luka perlukan protein.
Nak kulit cantik dan tegang perlukan protein.
Dan…..banyak lagi fungsi protein!

Jika anda rasakan anda sukar nak ambil protein setiap hari, saya cadangkan ambil Energizing Soy Protein Shaklee untuk keperluan protein seharian anda.

✔1 canister ESP 850g dihasilkan dari 30kg kacang soya terbaik dan non-GMO.
✔Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)
✔Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
✔Rendah lemak, tanpa kolestrol
✔Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone
✔Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protien yang tinggi

Apa Lagi Kebaikan Protein Shaklee?

✔Elakkan kerapuhan tulang
✔Membekalkan tenaga berterusan
✔Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan
✔Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda
✔Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan,
✔Memberi ton warna kulit yang sekata
✔Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu
✔Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)
✔Rendah lemak, tanpa kolestrol
✔Membantu mengurangkan risiko kanser
✔Bertindak sebagai antioksidan
✔Menguatkan sistem imun tubuh
✔Mempertingkatkan tahap kolestol baik
✔Memelihara kesihatan jantung
✔Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut, pigmentasi, kedutan dan kesan tua
✔Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan
✔Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones.
✔Membantu merendahkan paras kolestrol,
✔Mencegah osteoporosis
✔Membantu pembentukan sel-sel baru
✔Membantu menyembuhkan gastrik
✔Memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan

Banyak kelebihan yang boleh dapat bila amalkan ESP Shaklee ni.

Hubungi Efie 019-9890707 untuk tempahan ESP anda hari ini…

Cara Tingkatkan Hemoglobin Di Kalangan Ibu Hamil

Antara masalah yang sering dihadapi oleh ibu hamil adalah – mempunyai paras hemoglobin yang rendah semasa hamil. Hemoglobin yang rendah tidak boleh dipandang mudah, kerana ianya boleh menimbulkan pelbagai komplikasi terhadap ibu dan juga anak yang berada di dalam kandungan. Antara komplikasi yang boleh berlaku adalah boleh menyebabkan keguguran, boleh menyebabkan tumpah darah semasa bersalin, boleh menyebabkan tumbesaran bayi terbantut dan juga boleh menyebabkan bayi meninggal dalam kandungan.

Kandungan hemoglobin yang normal adalah dalam lingkungan 11.5g/dl – 16.5g/dl. Sekiranya jumlah hemoglobin ibu lebih rendah daripada 8g/dl, ini dikira sebagai anemia teruk dan mungkin memerlukan penambahan darah sekiranya ibu mulai menunjukkan tanda-tanda seperti lemah, jantung berdebar kencang, pitam dan sesak nafas. Kandungan hemoglobin di antara 8-10g/dl dikira sebagai anemia sederhana teruk dan ibu digalakkan mengambil zat besi untuk menambah jumlah hemoglobin di dalam darah.

Mengapa Zat Besi Penting?

Zat besi adalah antara keperluan yang meningkat semasa mengandung. Zat besi digunakan oleh tubuh badan untuk membentuk hemoglobin.  Hemoglobin berfungsi untuk membawa oksigen kepada sel-sel di dalam tubuh badan. Ia boleh dianalogikan seperti lori pembawa bahan api untuk keperluan metabolism tubuh.

Semasa mengandung, disebabkan isipadu plasma meningkat sebanyak 40%, jumlah hemoglobin akan mengalami ‘pencairan’ atau menjadi kurang. Oleh itu ibu-ibu akan mendapati kandungan hemoglobin di dalam tubuhnya kurang sedikit daripada waktu sebelum mengandung.

Sewaktu mengandung juga, kawasan yang perlu di ‘cover’ oleh hemoglobin menjadi bertambah besar. Peningkatan ‘permintaan’  daripada bayi yang sedang sibuk membentuk dirinya juga menjadikan tugas hemoglobin lebih mencabar.

Di Malaysia, anemia atau kekurangan darah merah yang mengandungi hemoglobin  merupakan satu permasalahan yang masih popular. Ibu yang mempunyai kadar hemoglobin rendah akan  cepat terasa penat dan lelah. Kebiasaannya bayi tidak terjejas kecuali sekiranya kadar hemoglobin terlalu rendah.

Apakah Sumber Zat Besi?

Zat besi kebanyakannya terdapat di dalam makanan seperti daging, ayam dan ikan. Sayuran hijau seperti bayam, sawi dan brokoli juga mengandungi zat besi yang tinggi. Daging adalah sumber zat besi yang utama.

Hati dan limpa juga mengandungi kandungan zat besi yang tinggi, akan tetapi pengambilan hati semasa mengandung harus dihadkan kerana terdapat kebimbangan kadar  Vitamin A yang tinggi di dalam hati boleh membawa kepada kesan toksik kepada bayi.

Doktor biasanya akan memberi suplemen zat besi kepada ibu-ibu mengandung. Walau bagaimanapun, terdapat ibu-ibu yang membuang zat besi yang diberikan dengan alasan ia akan menyebabkan bayi menjadi besar. Ini adalah anggapan yang salah dan merugikan.

Zat besi akan diserap oleh tubuh dengan lebih baik jika diambil bersama Vitamin C kerana Vitamin C boleh membantu penyerapan zat besi.

Juga, banyak buah tropika yang mengandungi zat besi dan Vitamin C yang tinggi di dalamnya. Contohnya kandungan zat  besi di dalam 100gm ciku adalah 10 kali ganda lebih banyak daripada kandun gan zat besi di dalam 100gm epal. Ia juga tinggi Vitamin C yang memudahkan penyerapan zat besi. Buah-buahan seperti buah naga dan longan juga mempunyai zat besi.

Sumber: Ibu Dibelai Anak Dibuai Untuk Semua


Keperluan Zat Besi Bagi Wanita Hamil

Secara kebiasaannya, wanita yang tidak hamil memerlukan lebih kurang 15mg zat besi setiap hari. Jumlah ini bertambah hampir sekali ganda untuk wanita hamil, iaitu 27mg. Zat besi ini kita boleh dapati dalam makanan seharian.

Justeru, bagi menambah zat besi apabila sedang cuba mengandung, semasa dan ketika menyusukan bayi, wanita digalakkan meningkatkan pengambilan makanan kaya zat besi seperti ayam, sayur daun hijau, kekacang,  bijiran penuh, buah-buahan kering seperti prun dan kismis, kekacang, tembikai dan labu, bijan serta tauhu.

 
Makanan MEMBANTU penyerapan zat besi dalam darah:
  •  Daging merah, telur kuning, ikan
  • Sayuran kecuali bayam
  • Salad, buah, jus buah mengandungi vitamin C
  • Gula
  • Cuka
 

Makanan MERENCAT penyerapan zat besi dalam darah:

  • Teh, kopi, koko, wain merah
  • Bayam
  • Lemak
  • Bijirin. produk soya
  • Susu, produk tenusu, kalsium
  • Ubatan berunsur keasidan, phytates, phenols
  • Magnesium, tetracyclines, thyroxine

Vitamin Tingkatkan Hemoglobin 

Sumber zat besi terdapat dalam Vitalea Multivitamin & Iron Formula. Bagi ibu-ibu hamil, kami sarankan untuk mengambil 3 tablet Vitalea sehari, sepanjang tempoh kehamilan. 3 tablet Vitalea mencukupi keperluan zat besi bagi ibu hamil iaitu 27mg.

Untuk meningkatkan kadar penyerapan yang lebih optimum, anda dinasihatkan untuk mengambil bersama dengan Vitamin C. Vitamin B-Complex juga dapat membantu dalam pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang aliran kitaran darah, merawat dan mencgah anemia, pening dan keletihan.

Testimoni Hemoglobin Meningkat Selepas Amalkan Suplemen Shaklee

 

 Untuk dapatkan Suplemen Tingkatkan Hemoglobin ini, boleh hubungi saya.


 

Kenapa ESP Sesuai Diambil Oleh Semua Ibu Hamil

Sebenarnya, saya tak sangka, isu bahawa ‘Soya Tak Selamat Diambil Oleh Ibu Hamil’ sebenarnya sangat berleluasa di kalangan masyarakat kita ni. Sehinggalah, semalam saya ditanya oleh seorang customer saya, yang merupakan seorang ibu hamil, berkenaan soya yang dikatakan tidak selamat ini.

“Kulit anak akan jadi sensitif”, katanya.

Mungkin betul, dan mungkin juga tak.

Betul – jika sekiranya ibu hamil tersebut mengambil soya kotak yang banyak dijual di pasaran – yang mana soya-soya tersebut tidak diketahui sumber kacang soya yang bagaimana (sudah diubahsuai genetiknya), ataupun cara pemprosesannya yang bagaimana (dicuci menggunakan alkohol yang mengakibatkan isoflavanes yang terdapat dalam kacang soya termusnah) dan pelbagai lagi faktor yang boleh mebuatkan kita ragu-ragu terhadap kualiti soya tersebut.

Tak betul – jika anda ambil ESP sebagai sumber protein soya anda. ESP merupakan minuman soya daripada Shaklee, yang sangat dijaga dan dipantau proses penghasilannya, bermula dari cara kacang soya ditanam sehinggalah proses penghasilan ESP sehingga ESP sampai ke tangan kita hari ini.

Kesimpulannya, kita kena elakkan jenis soya yang boleh mendatangkan kemudaratan pada diri kita..

  • KACANG SOYA TIDAK ORGANIK (menggunakan baja kimia, pestisid, etc) – mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi membawa risiko KANSER!!!
  • KACANG SOYA GMO –  lebih murah untuk menghasilkannya, dan lebih berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan toksin!
  • TIADA 9 ASID AMINO – adalah penting untuk proses penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan asid amino perlu ini menjadikan tubuh kita kurang berkesan untuk menjalankan proses-proses penting dalam tubuh.
  • KACANG SOYA DIPROSES DENGAN ALKOHOL – mengurangkan kadar isoflavone hingga 88%! Isoflavone adalah bahan yang mengurangkan risiko kanser. Ia juga penting dalam tindakan hormon dan jisim tulang.
  • BAHAN ANTI-TIROID & ANTI-PERTUMBUHAN – menyebabkan fungsi tubuh terganggu dalm meningkatkan risiko kanser.
  • KACANG SOYA YANG DIPANASKAN – merosakkan kandungan proteinnya!
  • KACANG SOYA YANG DIPROSES (DIBUANG MINYAKNYA) – menjadi berasid. Kalsium yang ditambahkan akan menjadikannya neutral semula.

 

Jom kita tengok apa pula CIRI-CIRI ESP?

  •     Ditanam secara organik
  •     Tidak menjalani proses genetik (Bukan GMO)
  •     Mengandungi 9 asid amino penting
  •     Dalam proses pembuatan untuk menghasilkan soya yang mengasingkan, kepingan soya dihancurkan dan dibasuh dengan air, bukan alkohol
  •     Bahan anti-thyroid/anti-pertumbuhan disingkirkan
  •     Diproses tanpa haba
  •     Ditambah dengan kalsium (ketika minyak dikeluarkan, ia menjadi makanan berasid – dineutralkan bila kalsium ditambah

ESP sangat selamat untuk diambil, kerana ianya langsung tidak mengandungi apa-apa bahan yang boleh menimbulkan kemudaratan kepada kita sebagai pengguna.

Kenapa ESP Sesuai Diambil Oleh Ibu Hamil

✅ ESP SUMBER PROTEIN

Ibu-ibu hamil, perlu memastikan pengambilan protein yang mencukupi bagi keperluan janin membesar.Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.
Kandungan ESP terdiri daripada kalsium, protein vitamin B6, Iron, Thiamin, Riboflavin.

✅ ESP MEMBANTU IBU-IBU KEKAL BERTENAGA

THIAMIN di dalam ESP membantu memberi tenaga dan memberikan ibu tidur yang lena tanpa gangguan.Selain itu, RIBOFLAVIN dalam ESP menstabilkan tenaga bagi para ibu yang sedang hamil Kebiasaannya semasa hamil para ibu sering berasa letih dan lesu.Jadi dengan nutrien RIBOFLAVIN dalam ESP sangat berkhasiat untuk ibu ibu.

✅ ESP MEMBANTU MENGAWAL BERAT BADAN IBU HAMIL & SESUAI UNTUK IBU-IBU YANG GDM

ESP mempunyai Glysemix Index (GI) yang rendah. GI Rendah = glukos & tenaga ditukarkan secara perlahan2. Ianya turut membantu ibu-ibu kenyang lebih lama, selain bagus untuk ibu2 mengelak diabetes kerana membantu menstabilkan paras gula dalam badan.

✅ MEMBANTU MENINGKATKAN SISTEM IMUN IBU

Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi di dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ. Protein juga terdiri daripada asid amino & Esp turut mengandungi 9 asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh badan.

✅ ESP MEMBANTU PEMBENTUKKAN & PERKEMBANGAN TISU,OTOT & OTAK BAYI.

Riboflavin, atau vitamin B2, adalah vitamin membantu menggalakkan pertumbuhan bayi. Membantu penglihatan yang baik dan kulit yang sihat.
Riboflavin juga penting untuk perkembangan tulang, otot, dan saraf bayi.

✅ ESP MEMBANTU MENJADIKAN KULIT IBU & BAYI LEBIH LICIN,CANTIK & GEBU

Kandungan Vitamin B6 dalam ESP yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.

✅ ESP MEMBANTU IBU-IBU YANG MENGALAMI MORNING SICKNESS/ALAHAN YANG TERUK

ESP mengandungi VITAMIN B6, penting mengurangkan morning sickness bagi ibu ibu. Kebiasaannya awal kehamilan pasti ibu akan merasa pening, loya, muntah muntah, Jadi dengan Vitamin B6 dalam ESP membantu ibu mengurangkan rasa loya dan muntah yang keterlaluan dan memberikan ibu-ibu tenaga walaupun mengalami morning sickness yang teruk. Selain itu, Lysine di dalam ESP juga turut membantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan ,rasa penat melampau , rasa loya , menggigil, seram sejuk , tiada selera makan & anemia.

Testimoni Ibu Hamil Ambil ESP



Anda nak dapatkan ESP ni, boleh hubungi saya dengan menekan pada mana-mana butang di bawah ya.

Kelebihan Bisnes Shaklee Yang Mungkin Anda Tidak Tahu

Anda PERNAH BERNIAGA?
Ataupun lebih tepat lagi soalannya – anda PERNAH BERNIAGA DAN KEMUDIAN MERASA SERIK UNTUK TERUSKAN BERNIAGA?

Saya pernah..

Sebelum memulakan bisnes Shaklee, saya pernah merasa cabaran pahit getir berniaga dengan premis fizikal – memang sangat mencabar. Sebab, perlukan modal yang sangat besar dan overhead cost yang juga tinggi dan perlu ditanggung setiap bulan. Modal yang besar perlu ada untuk membeli barang dagangan (perlukan puluhan ribu RM) , untuk menyewa kedai (perlukan ribuan RM termasuk jugalah untuk membayar 2 bulan deposit sewa yang mana jika dicampur sekali hampir  sepuluh ribu RM juga jumlahnya).

Belum termasuk lagi kos untuk pengubahsuaian kedai, kos untuk menggajikan pekerja (isu pekerja juga boleh menimbulkan macam-macam permasalahan yang boleh memeningkan kepala), kos overhead setiap bulan yang bukan sedikit juga jumlahnya. Fuhhhh pendek kata, memang stress sangat saya, suatu masa dulu. 

Justeru, saya memang respek dengan mereka yang berjaya dalam bisnes sebegini.  Sebab, saya rasa saya tak boleh. Tak cukup pandai la tu heheheeh… Nak buat macamana kan.. Sekejap saja saya mampu bertahan, lepas tu memang terpaksa tutup kedai. Sedih memang sedih. Tapi, kita kena ambil tindakan untuk kejayaan yang akan datang. Kena berani berhijrah.

Malu kerana gagal? Mungkin ada sedikit.. Tapi kejayaan untuk bangkit selepas kegagalan itu jauh lebih besar maknanya. Jauh lebih manis rasamya. Jadi, usah malu usah gentar. Bertindak terus. Hanya diri kita yang boleh mengubah diri kita sendiri. Kan?

Saya kemudiannya, dijodohkan dengan bisnes Shaklee. Yes, bisnes yang still perlukan usaha yang gigih juga. Mana ada bisnes yang goyang kaki je tunggu masuk duit kan. Itu scam namanya… Setiap bisnes, memang perlukan usaha yang kental, baik perniagaan secara tradisional, mahupun perniagaan secara online.

Namun, bezanya bisnes saya kali ini, saya tak perlu hadap overhead cost yang tinggi pun setiap bulan. In fact, takde overhead cost pun. Yang ada cuma, kos internet yang saya rasa kalau saya tak buat bisnes ni pun, saya tetap akan langgan internet juga. Kan? Sekarang memang zaman internet. Hatta budak sekolah pun dah melanggan internet.

Bisnes kali ini ini senang. Again, bukan senang sebab hanya goyang kaki. Tapi, senang sebab bisnes ni ala-ala dropship. Bila dropship, kita akan dapat certain percentage komisen kan. Tapi, Shaklee ni – dropship yang profit tu semua dapat kat kita. 100% keuntungan daripada hasil jualan kita tu, akan masuk ke dalam poket kita. Syarikat memang tak ambil langsung keuntungan daripada hasil jualan kita tu.

Haaa best sgt kan.

U buat marketing – ambil tempahan – submit order kat supplier (Shaklee lah of course) – supplier poskan produk kepada customer u – untung semua u punya.
Dahlah bukan setakat untung tu je, tapi macam-macam lagi company bagi.

♛ Bonus Bulanan

♛ Bonus Kereta (dalam bentuk cash setiap bulan)

♛ Pelbagai insentif

♛ Trip pelancongan / umrah

Dan macam-macam lagi lah..
Pendek kata, memang best.
Tinggal nak rebut peluang je..
Modal?
Langsung tak besar.
RM65 je tau!

Ya RM65 SAHAJA!

Diulangi, RM65 SAHAJA!

Pergi makan Pizza Hut sefamily pun dah lebih dari kos ni kan?

Nak cari income, Shaklee memang bisnes yang paling sesuai ..

Macamana nak bermula?

Terus hubungi saya dengan cara menekan pada mana-mana butang di bawah ok 😉

Kekal Cergas Semasa Hamil Dengan Set Hamil Shaklee

Melepek je semasa hamil. Loya muntah morning sickness tu satu hal dah, takde tenaga pun sama. Ye lah, bila dah asyik muntah-muntah ni, tenaga pun boleh hilang. Makan dahla tak selera, mana la tenaga nak datang kan. Penyudahnya, melepek jelah kat katil pagi petang siang malam. Trauma betul bila hamil ni…

Ada member saya lagi lah… Asal pregnant je memang kena masuk wad.. Drip air berbotol-botol.. Adakalanya sampai lagi banyak kat hospital berbanding rumah, semasa hamil. Huhuhu kesian sangat…

Tapi tu la kan.. Setiap orang memang tak sama.. Ada yang rezekinya memang tak alahan langsung semasa hamil.. Hamil ke tak hamil ke sama je, takde beza.. Ada yang memang melepek terus umpama kain buruk.. Apa-apa pun, kita syukur je la kan.. Anak merupakan anugerah terindah buat setiap pasangan suami isteri.. Maka, kita harungilah dengan sebaiknya…

Set Hamil Shaklee Untuk Kecergasan Semasa Hamil

Set Hamil Shaklee dapat membantu mengembalikan kecergasan kepada ibu hamil. Sekurang-kurangnya, apabila ibu tiada selera untuk makan, namun Set Hamil Shaklee dapat membantu mengisi nutrisi-nutrisi yang diperlukan badan, yang sangat penting sebenarnya bagi proses pembentukan bayi dalam kandungan.

Apa yang ada dalam Set Hamil Shaklee?


🍇 B-Complex
Lengkap dengan 8 jenis vitamin B termasuklah asid folik yang membantu proses pembentukan saraf tunjang bayi. Asid folik sangat penting untuk diambil SEBELUM ibu hamil lagi. Kehadiran asid folik yang cukup dalam badan ibu, dapat membantu mengurangkan risiko daripada terjadinya kecacatan pada bayi. Contohnya – Spina Bifida dan Anencephaly 

🍇 Vitalea
Merupakan multivitamin lengkap yang mengandungi berpuluh jenis vitamin dan mineral penting untuk badan. Ini termasuklah zat besi yang penting untuk proses hemoglobin darah. Kekurangan zat besi boleh mengakibatkan paras hemoglobin menjadi rendah, dan boleh membahayakan nyawa ibu dan anak.

🍇 Vitamin C
Vitamin C sangat terkenal sebagai antioksida yang membantu menguatkan kadar imun tubuh. Dalam konteks ibu hamil, antibodi si ibu akan menjadi kuat supaya senang melawan jangkitan penyakit. Selain itu, Vitamin C juga membantu untuk mengoptimumkan proses penyerapan zat besi dalam badan. Sebab itulah, kita dinasihatkan untuk mengambil zat besi dan vitamin C secara serentak, bagi mengoptimakan kadar penyerapan dalam badan.

🍇 Ostematrix
Ostematrix merupakan sumber kalsium yang lengkap dengan Magnesium dan beberapa jenis mineral lain seperti Vitamin D, Boron, Mangan, Copper dan Zinc. Kesemua vitamin dan mineral ini adalah berfungsi untuk mengoptimakan kadar serapan kalsium dalam badan. Kehadiran magnesium dalam Ostematrix ini juga dapat mengurangkan masalah sembelit di kalangan ibu hamil, kerana magnesium berfungsi untuk melembutkan najis. Selain itu, Ostematrix juga dapat membantu mengurangkan masalah kejang kaki ataupun cramp yang kerap berlaku di kalangan wanita hamil.

🍇 ESP
Merupakan sumber protein daripada kacang soya yang membantu memberikan tenaga berpanjangan kepada ibu hamil. ESP mempunyai kadar Glycemix Index (GI) yang rendah, maka ianya dibebaskan secara perlahan-lahan oleh tubuh. Memandangkan ianya rendah GI, maka ianya juga sangat sesuai untuk diambil oleh ibu yang mempunyai masalah GDM (Gestational Diabetes Melitus), kerana pengambilan ESP tidak akan menyebabkan kadar gula dalam darah naik mencanak.

🍇 OmegaGuard
Mempunyai asid lemak Omega 3 yang tinggi, termasuklah EPA dan DHA yang penting untuk merangsang perkembangan otak bayi. OmegaGuard juga dapat membantu mengawal tekanan darah ibu hamil.

Dapatkan Set Hamil Shaklee sekarang, dan nikmatilah proses kehamilan anda dengan indah.

Hubungi dengan cara menekan pada mana-mana butang di bawah.

Resepi Sambal Udang Petai Mudah Tapi Sedap

Anda suka makan UDANG?
Anda juga suka makan PETAI?

Haaaaa, menu ini pasti buatkan anda telan liur berkali-kali membayangkan anda sedang menyuapkannya ke dalam mulut, kemudian melalui tekak seterusnya menuju ke perut anda.. Kihkihkih..

Menu yang dimaksudkan adalah SAMBAL UDANG PETAI.. Sedap wehhhh makan dengan nasi putih panas-panas. Boleh bertambah dua tiga pinggan tak sedar hihihi.. Menu yang membahayakan mereka yang sedang diet. So, kalau anda sedang diet, tapi anda gemarkan lauk ini, maka anda dinasihatkan untuk tidak sekali-kali memasak menu ini. Memang bahaya heheheh…

Sambal Udang Petai

Bahan-bahan:

Bahan A:
10 ulas bawang merah
10 ulas bawang putih
1 labu bawang besar Holland
10 tangkai cili kering
1 inci halia

Bahan B:
Sedikit gula melaka
Garam
Sos cili

Bahan C:
1 kg udang segar saiz sederhana
5 papan petai dikopek isi siap-siap

Cara-cara:
1. Potong cili kering dan buangkan bijinya, rendamkan sekejap dalam air panas (sekitar 10 minit).
2. Toskan air, dan kisarkan bersama kesemua bahan A yang lain.
3. Panaskan minyak dalam kuali. Tumiskan bahan kisar ini sehingga pecah minyak.
4. Masukkan bahan B ke dalam kuali. Kacau sebati dan biarkan sekejap.
5. Masukkan udang.
6. Masukkan petai.
7. Ok siap

 

Selamat menjamu selera ya.

Segan Nak Keluar Rumah Bila Kulit Tak Cantik? Kini Tidak Lagi Dengan…..

Kulit cantik merupakan idaman semua orang. Bila kulit cantik, keyakinan diri pun akan secara automatiknya akan meningkat. Kita takkan rasa segan nak jumpa orang, rasa lebih berkeyakinan. Rupa paras yang cantik, tapi kalau kulit kusam pun tak guna jugak kan?

Banyak faktor yang memainkan peranan penting dalam pembentukan kulit kita, selain genetik. Persekitaran dan pemakanan turut memainkan peranan yang tak kurang hebatnya. Persekitaran merupakan faktor yang di luar kawalan kita, namun pemakanan merupakan sesuatu ya ng kita boleh kawal. Ambillah makanan yang baik untuk kesihatan kulit. Dan, ambillah juga suplemen bagi melengkapkan nutrisi penting yang kulit kita perlukan.

Set Kulit Cantik Shaklee telahpun membantu begitu ramai orang mendapatkan kulit yang diidam-idamkan.

Testimoni Set Kulit Cantik Shaklee

Apa yang ada dalam Set Kulit Cantik Shaklee?

 

🍎 Vitamin A – Keperluan Asas Kulit
✎ Perlu untuk kulit dan rambut yang sihat
✎ Jika kurang Vitamin A, akan menyebabkan kesan yang tidak baik kepada kulit.
✎ Contoh: kulit akan cepat mengecut dan kering akibat dari keadaan cuaca atau faktor umur
✎ Kulit muka akan ditumbuhi jerawat dan terjadinya ‘whiteheads’ & ‘blackheads’ jika liang roma tersumbat.
✎ Kulit di bahagian siku, lutut dan punggung akan menjadi kasar dan kering, warna kulit di bahagian tersebut akan lebih kehitaman.

🍎 Protein – Ketegangan Kulit
✎ Protein adalah fiber elastik yang boleh memberi ketegangan kepada kulit.
✎ Diperlukan bagi membina sel-sel dalam badan untuk menegangkan kulit
✎ Contoh: Wanita / lelaki yang kehilangan berat badan kulit mereka akan mengecut dan menggeleber

🍎B-Complex – Kulit Licin & Bersinar
✎ Membantu dari dalam
✎ Menghilangkan garis-garis halus pada kulit
✎ Menolong menetapkan kalenjar tiroid dengan melicinkan/ meratakan serta menegangkan kulit
✎ Apabila kita kerap berjemur, badan memerlukan lebih banyak B-Complex
✎ B-Complex bertanggungjawab terhadap melanin yang menjadikan kulit tanned
✎ Ia juga perlu untuk menghilangkan stress. Stress boleh menyebabkan kulit berkedut dan nampak cepat tua.

🍎 Vitamin E – Awet Muda
✎ Kekurangan vitamin E dalam badan boleh dilihat di bahagian tangan (tompokan berwarna perang, panau dan sebagainya)
✎ Lebihan toksik yang dipanggil radikal bebas boleh menyebabkan sel kulit rosak dan menyebabkan kulit berkedut dan liang roma tersumbat
✎ Vitamin E juga dikenali sebagai pemungut radikal bebas. Ia akan mengurangkan serta menghilangkan tompokan yang terdapat pada kulit
✎ Wanita yang mengamalkan pil perancang memerlukan lebih Vitamin E

🍎Vitamin C – Kulit Halus Bersinar
✎ Ia perlu kerana membantu pembentukan kolagen
✎ Kolagen mengukuhkan sel kulit
✎ Vitamin C mudah rosak melalui udara, air serta tekanan perasaan

🍎Shaklee Collagen Powder – Kulit Cantik dan Tegang
✎ Kurangnya collagen akan menyebabkan kerosakan kulit (kering, lembik dan mudah lebam)
✎ Kolagen membantu menguatkan dan merangsang pertumbuhan semula rambut
✎ Kuku menjadi lebih kuat dan mengekalkan warna yang sihat
✎ Kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik, juga membantu mengurangkan parut
✎ Membantu menghilangkan tanda penuaan.

Jangan biarkan kulit tua sebelum masanya….!!!

Dapatkan set kulit, untuk penjagaan kulit secara optimum sekarang!

Multivitamin Yang Dapat Kurangkan Letih & Lesu

Keluar rumah sebelum matahari terbit..
Balik rumah bila matahari dah terbenam..
Dah lah tu, balik rumah, bukan terus boleh rilex je goyang kaki..

Ada anak yang perlu dilayan berbual, diberi makan,ditengokkan kerja-kerja-kerja sekolah..
Nak kena masak lagi, membasuh pakaian, siapkan kelengkapan diri sendiri suami dan anak-anak untuk esok hari…
Dan kitaran ini akan berulang setiap hari…

Lelah…
Lesu…
Letih…
Namun, tiada pilihan…
Rutin perlu diteruskan..
Rezeki perlu dicari, demi menampung segala komitmen perbelanjaan yang ada…

Vitamin Yang Dapat Membantu Memberi Tenaga

Sudah semestinya Vita-Lea Shaklee.. Kenapa saya syorkan Vita-Lea..?

Sebenarnya, saya pernah ditanya tentang Vitalea Shaklee.

Soalan beliau..

 “Apa beza Vitalea Shaklee ni dengan multivitamin brand lain?”
 
 Jawapan saya simple je..
 

1) Vitalea Shaklee merupakan vitamin pertama yang wujud di dunia

2) Kadar serapan Vitalea sangat pantas, lebih kurang 5 minit je badan dah dapat serap semua

3) Menggunakan teknologi salutan mikro asid folik berpaten
 

Oppps! Apa tu? 😲😲😲

Ok, jom kita tengok satu-satu…
 
1) Vitalea Shaklee merupakan vitamin pertama yang wujud di dunia

Nama asal Vitalea adalah Vitalized Minerals, yang kemudiannya dipendekkan menjadi V.I.T.A.M.I.N. Ya, vitamin yang kita dok panggil-panggil sekarang ni adalah asalnya daripada nama Vitalea.

Vitalea ni, usianya dah 103 tahun dah pada tahun 2018 ni. Lama sungguh kan? Kalo vitamin ni bukan vitamin terbaik, memang takkan boleh bertahan sselama ni lah.. Konfem!

Dr Forrest C Shaklee – beliau hasilkan multivitamin ni dulu, makan dulu selama berpuluh-puluh tahun, barulah tubuhkan syarikat Shaklee Corporation tu.

Sebab apa? Kalo macam zaman kita sekarang dengan lambakan produk macam-macam ni, biasanya tubuhkan syarikat dulu barulah pikir nak cipta produk kan? So, pelik kan Shaklee ni…
 
Ok, sebabnya, bila Dr Forrrest C Shaklee tu dah betul-betul berpuas hati dengan produk beliau, dah yakin produk yang beliau cipta tu TERBAIK, SELAMAT DAN BERKESAN, barulah beliau tubuhkan syarikat untuk pasarkan Vitalea ni. Barulah beliau ready untuk berkongsi manfaat Vitalea ni dengan semua orang.

 Vita-lea ini adalah merupakan produk multivitamin. Bermakna dengan pengambilan vita-lea ini kita akan mendapat semua jenis vitamin dan zat makanan yang diperlukan oleh badan. Jika corak pemakanan anda yang kurang seimbang dan dengan faktor usia, pengambilan vitamin tambahan ini adalah sangat diperlukan bagi mengekalkan kesihatan badan anda.

Tidak dapat dinafikan lagi, pada masa kini, kita seharusnya mengamalkan makanan tambahan bagi mengekalkan kesihatan badan kita. Vitamin sangat diperlukan oleh tubuh badan kita. Tambahan pula jika kita lihat di sekeliling kita, pelbagai bentuk pencemaran yang ada. Jadi dengan adanya makanan tambahan seperti ini ia dapat membantu tubuh badan kita lebih kuat untuk melawan penyakit.

2. Kadar Serapan Vitalea Shaklee Yang Pantas

Vitalea memang mudah + cepat diserap oleh badan kita. Jadi maksudnya, bila kita ambil Vitalea ni, badan kita akan dapat kesan yang segera. Dan tak membazir, sebab diserap sepenuhnya oleh badan.

Jom tengok video ni..

Dalam masa 5 minit je, dah pun terurai sepenuhnya.. Menakjubkan!

 

3. Teknologi Salutan Mikro Asid Folik Berpaten


Vitalea ni menggunakan tekonologi salutan asid folik berpaten.

Apa maksudnya?

Maksudnya, teknologi mikro coating ni (salutan mikro) ini dicipta khas di mana ianya akan menguraikan asid folik terlebih dahulu ke dalam salur darah. Ia juga akan membantu pembebasan segera 27 jenis vitamin dan mineral yang terkandung dalam Vitalea ke dalam perut kita.


Ianya bertujuan untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan Vitamin B bagi memelihara sel-sel baru yang sangat penting. Asid folik ni, atau juga dikenali sebagai vitamin B9 sangat diperlukan untuk membina sel-sel baru dalam tubuh. 


Sekiranya si ibu kekurangan asid folik, kesihatan bayi dalam rahim juga boleh terjejas dan risiko kecacatan adalah tinggi.

3 point ni, dah cukup untuk buatkan kita WAJIB jadikan Vitalea ni sebagai multivitamin kita kan? Makanan tambahan yang perlu kita jadikan rutin, sebab ianya dah pun jadi keperluan kita dalam memenuhi lompong-lompong kekurangan nutrisi dalam badan kita. Badan kita dah tak cukup nutrisi, walaupun kita rasa makan dah banyak. 

Sebab apa? 

Sebab zaman kita dah berubah.. Tanah tak seperti zaman dahulu, udara dah tak seperti zaman dahulu, pemakanan juga dah tak seperti zaman dahulu. Justeru, makanan tambahan bukan lagi PILIHAN, namun satu KEPERLUAN!

Dapatkan Vitalea Shaklee hari ini juga, dengan menekan mana-mana butang di bawah untuk tempahan.


 

 

Cara Mengurangkan Sakit Gout Tanpa Perlu Makan Ubat

Gout adalah satu penyakit sendi yang disebabkan oleh asid urik berlebihan di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuh sejenis protein iaitu purin. Tubuh kita menyingkirkan bahan kumuh ini melalui air kencing, tapi apabila ia berlebihan dan tidak dapat dibuang, ia terkumpul di dalam sendi. Asid urik ataupun juga dipanggil sebagai ‘Uric Crystals‘ berkumpul, dan akan menyebabkan sendi-sendi menjadi bengkak. Inilah yang menyebabkan terjadinya penyakit GOUT.

Bagaimana Gout Berlaku?

Secara mudahnya, begini proses GOUT ini berlaku…

Sel kita sering pecah dan digantikan (kecuali sel neuron). Setiap kali sel pecah, nukleus sel itu juga akan  pecah atau mati. Ia akan mengeluarkan hampasnya dalam bentuk nucleic acid. Bahan ini pula dijadikan asid urik yang perlu dikeluarkan dalam bentuk urea melalui sistem pundi kencing. Proses ini berlaku secara semulajadi jika sel-sel mengandungi cukup zat galian dan vitamin, dan organ badan juga sihat bagi menyingkarkan segala bahan kumuh ini.

Jika ia berkurangan, asid urik tidak dapat diubahkan kepada urea dan asid urik akan terus mengalir di dalam darah. Di dalam darah, asid urik akan bercampur dengan sodium, dan percampuran itu akan menghasilkan ‘uric crystals‘. Uric crystals inilah yang akan tersendat di sendi-sendi dan akan mencetuskan alahan yang menyebabkan terkeluarnya bahan radang yang membuat sendi2 itu bengkak. Maka, berlakulah GOUT, dengan kesakitan yang teramat.

Kenapa Organ Perkumuhan Itu Penting?

Tubuh menjadi kurang efisien untuk membuang asid urik tersebut apabila buah pingang tidak berada di tahap kesihatan yang optimum. Ya, buah pinggang kita adalah organ perkumuhan yang penting untuk menyingkirkan bahan-bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh, namun dalam beberapa keadaan, buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik, akibat dari:

  •     Pengambilan ubat-ubatan berunsurkan ‘drug’
  •     Stress dan tekanan perasaan
  •     Pengambilan protein yang berlebihan
  •     Kekurangan vitamin tertentu yang diperlukan untuk proses perkumuhan

 

Bagaimana Shaklee Dapat Membantu Pesakit Gout?

Ada beberapa jenis vitamin yang disyorkan untuk membantu meringankan penderitaan pesakit gout ini.

  •  VIVIX – menggalakkan ppembentukan mitokondria dalam sel, dan melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel.
  •  ALFALFA – detox semulajadi yang menyingkirkan toksid secara lembut dari badan. Pengamal  alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.
  • PERFORMANCE DRINK – memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik. Ia berkaitan dengan pengambilan alfalfa sebagai detox.
  • OMEGA GUARD – mengelakkan keradangan sendi.

Testimoni Pesakit GOUT

Berikut adalah testimoni oleh Puan Aula..

Condition gout mama mmg terukk…….Everytym tersalah makan or terlalu lame berdiri.. her kaki will bengkak merah and she cant even make a step sebab rase macam ade jarum cucuk2 kaki die… It is so painful that sometyms she just cant stand it and cry…

So everytime die kena gout die baring je la kat atas katil and abah will give her pain killers to ease the pain and she get an injection from the clinic. And the Doctors said injection is not good for her body because of the side effects..( I tak sure about it nanti i post semula k!)..

Anak mane yang tak sedih kan?!!!! So looking at the positive effects on me after taking SHAKLEE suppliments.. So I try the pack suggested for GOUT by SHAKLEE;

My mum starts consuming it.. And the very next day NO JOKE… die cakap sengal2 dah kurang tapi sakit2 masih ada..

Alhamdulilah with GOD’s will…AFTER 1 WEEK… she is getting better, kaki mmg still bengkak tapi she dah boleh jalan without complaining sakit…. sape2 yang pernah jumpa my mum dulu jalan hinjut2 and very2 slow..

AFTER 2 weeks… ramai la puji dia ” Puan Saidah sekarang nampak sihat la muka pun tambah berseri”. Apa lagi berbunga2 la hati my mum tuh!!

Sedih jugak i dengar sebab selama nie saya tahu my mum sakit tapi tak buat ape2.. Sekarang saya bersyukur saya belikan SHAKLEE pack for her.. Dulu kalo she tengok TV, die takleh bersimpuh or seangkatan dengannye and the good news.. “SHE CAN BEND HER KNEES only after TWO WEEKS!!!”

Sumer nie dengan KEBESARANYA dan usaha untuk try other alternatives SHAKLEE. It might be small to some but to her sangat bermakna means she can be more active to be with her cucu…

Tapi kalo korang nak tahu hah ade BONUS TAMBAHAN dalam mengambil suplemen di atas… Mulanya I tak perasan then selepas seminggu mama cakap tak cungap2 she can talk calmly and her BREATH dah tak berbau….

YEap dats right dulu mama ade masalah mulut berbau because of the medication she’s taking due to her asthma… hah panjang la cerita die nie hehe:) PAsal mulut berbau nie nanti I post special entri k!!

SO Itula testimoni mama saya… selepas mengambil nya almost 2 bulan dah ALHAMDULILAH perubahan positif pada mama.

Sebab nilah Aula suka sangat SHAKLEE suplemen, it provides alternative for healing besides prescription drugs. Aula bersyukur sangat

 

Jadi, bagaimana nak dapat dapatkan vitamin untuk gout ni?

Klik pada mana-mana butang di bawah samada untuk membuat pembelian terus dengan Shaklee Malaysia, ataupun untuk berhubung dengan saya bagi mendapatkan maklumat lanjut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...