Kawal Berat Badan Dari Naik Mencanak-canak Semasa Hamil 

Bila mengandung ni, banyak yang kita kena ambil berat. Semuanya takleh nak main belasah je macam zaman tak mengandung. Makan kena jaga, berat kena jaga, hemoglobin darah kena cantik, gula dalam darah takleh tinggi, tekanan darah pun kena normal, urin kena ok dan berjela-jela lagi yang kena jaga semasa hamil.

Tu baru bab kesihatan luaran. Bab kesihatan dalaman pun lagi la kena titikberat. Amalan rohani, tuturkata tingkahlaku tu semua kena jaga. Bukan nak kata masa hamil je kena jaga, masa lain tak payah (kang ada pulak yang silap paham statement aku ni hehehehe), tapi masa hamil ni la yang betul-betul kena jaga kan…

Ok, kali ni kita cerita pasal berat yang naik mencanak-canak ni.. Bila naik sangat, memang misi bising kan? Tak naik pun tak boleh jugak, bising jugak.. heheh.. takpelah, tu keje misi.. biar je diorang buat keje diorang.. kita redha je lah… hehehe..

Apa yang kita nak, berat kita naik cantik je semasa hamil. Tak nak la naik banyak sangat kan. Nanti nak turunkan lepas bersalin nanti susah..

Bagaimana Omega 3 Dapat Membantu 

Omega-3 Fatty Acids mempengaruhi pelbagai jenis hormone yang dihasilkan oleh badan termasuk LEPTIN yang merupakan hormone yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar.

SEMAKIN RENDAH PARAS LEPTIN, SEMAKIN CEPAT KITA AKAN BERASA LAPAR ♨

Menurut satu kajian di the University of Navarra of Pamplona, Spain, Omega-3 Fatty Acids secara langsung dapat mengurangkan selera makan hasil kesannya terhadap tahap kelaparan seorang manusia. Ianya berkaitrapat dengan PENINGKATAN PARAS LEPTIN di dalam badan. Subjek kajian bagi satu kes kajian yang diterbitkan dalam “Appetite” tahun 2008 telah mengambil diet tinggi dengan Omega-3 Fatty Acids menunjukkan yang mereka kurang berasa lapar semasa dalam proses diet.

OmegaGuard bukan setakat beri kebaikan untuk perkembangan otak bayi, tapi beri kebaikan berganda-ganda buat kita. Nak-nak, bila lepas bersalin nanti, masa menyusukan anak tu, biasanya ibu menyusu dan kerap lapar adalah sinonim kan.. Nak maaakan aje kerjanya.. Haaaa, kat sinilah pentingnya bila amek Omega… Kata nak kurus kan?

Nak dapatkan OmegaGuard, bulan ni adalah bulan terbaik sebab ada promosi tau!

Beli 2 Diskaun 5%
Beli 6 Percuma 1 Botol

Untuk dapatkan OmegaGuard promo ini, boleh terus klik pada mana-mana butang di bawah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your email address will not be published. Required fields are marked *