Kepentingan Kalsium Untuk Ibu Hamil

Pernah tak anda alami masalah kekejangan kaki masa hamil?

Tengah syok tidur, tiba-tiba rasa cramp? Kadang-kadang cramp tu sakit sangat – menjalar naik sehingga ke pinggang?

Saya pernah… Huhuhuhu…
Sakit sangat-sangat. Tambah-tambah pulak masa tu suami takde. Kami PJJ. Kalau ada suami, boleh mintak tolong urutkan. Bisa dia tu sampai keesokan hari pun terasa lagi tau.. Ngeri kalau ingatkan balik. Biasanya bila makin sarat kehamilan, makin bertambah kerap cramp tu boleh berlaku.

Tahu tak, sebenarnya antara punca berlakunya cramp kaki / simpul biawak / tarik mengkarung atau macam-macam lagi lah nama yang diberi bagi masalah kejang kaki semasa hamil ni, adalah salah satunya kekurangan kalsium dalam badan.


Kepentingan Kalsium Untuk Ibu Hamil

Selain daripada untuk mengurangkan risiko terjadinya simpul biawak ni, banyak lagi sebab kenapa kalsium sepatutnya diamalkan oleh ibu hamil. Kalsium sebenarnya memang dah ada dalam badan kita, namun ianya akan semakin berkurangan seiring dengan usia. Tambahan pula, proses mengandung dan menyusukan anak amat memerlukan kalsium yang banyak.

  • Membantu menguatkan tulang ibu dan bayi
  • Penting untuk proses pembekuan darah
  • Untuk menstabilkan transmisi impuls saraf dan merehatkan otot semasa contraction ketika proses bersalin
  • Mengurangkan risiko berlakunya pre-ekslampsia
  • Membantu dalam proses menyusukan anak

Keunikan Ostematrix Shaklee

Bukan sahaja mengandungi Kalsium, namun turut lengkap dengan Magnesium, Vitamin D dan beberapa mineral lain yang penting untuk proses penyerapan kalsium secara optimum dalam badan.

Untuk dapatkan Ostematrix Shaklee, boleh terus klik pada butang di bawah.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your email address will not be published. Required fields are marked *