Cara Untuk Menurunkan Kadar Kolestrol Yang Tinggi Dalam Badan

Satu yang orang sering tersalah sangka – orang gemuk kolestrol tinggi orang kurus kolestrol rendah..
Salah tu tau..
Sebab, orang kurus pun ramai je yang punyai masalah kolestrol yang tinggi..
Dan, orang kurus ni lah yang lebih berpotensi untuk tak sedar pun bahawasanya beliau ada masalah kolestrol tinggi dalam badan, sebab orang yang kurus ni ingat mereka lebih sihat berbanding orang yang punya masalah berlebihan berat badan..

Tapi…
Bila buat medical checkup..
Mereka sangkut kat bacaan kolestrol…
Paras triglycerides (TG) dan Low Density Lipoprotein (LDL) lebih dari paras yang normal…

Kenapa Boleh Jadi Tinggi Kolestrol?

Dengan cara hidup zaman sekarang..
Gaya pemakanan yang tidak mengikut piramid mahupun sukatan suku-suku separuh..
Kekangan masa untuk bersenam..
Memang ramai dah yang alami keadaan macam ni…
Malah kes kematian mengejut disebabkan serangan jantung juga sangat kerap kita dengar…
Yang mana kebanyakkannya adalah disebabkan arteri sempit ataupun tersumbat dek kolestrol yang mendap di dinding arteri..
Bahaya sangat…
Bukan itu sahaja…
Masalah ini sebenarnya boleh juga berlaku pada organ lain seperti otak, buah pinggang mahupun usus kita..
Jadi..
Wajib sangat sebenarnya kita pantau tahap kolestrol kita dari awal…

Bagaimana kita nak tau yang badan kita menghadapi masalah ini jika tak sempat sangat nak buat checkup?

Petanda paling mudah antaranya ialah…

 lemak yang berkumpul di bahagian bawah kulit dan biasanya di kawasan bawah mata yang dikenali sebagai xanthelasma
 bonjolan lemak di bahagian lain di bawah kulit seperti di siku, sendi tangan mahupun pergelangan kaki…

 simptom ini biasanya adalah atas faktor genetik

Cara paling mudah untuk mengawal kolestrol ini ialah dengan pengambilan ubat..
Namun..
Pengambilan ubat secara berterusan mungkin boleh menimbulkan masalah yang lain pula…
Dan…
Ubat ini juga mempunyai kos yang tinggi, serta apabila pengambilan ubat ini dihentikan, potensi masalah kolestrol ini berulang tetap ada…

Jadi, cara yang paling mudah ialah dengan merawat dari punca..
Iaitu dengan mengubah cara hidup, pemakanan serta mengamalkan senaman sekurangnya 3-4 kali seminggu…
Anda juga boleh tambahkan pengambilan vitamin dalam diet sehari anda..
Pilihlah vitamin yang diperbuat dari bahan semulajadi dan mampu menampung kekosongan dalam keperluan nutrisi anda…

Bagaimana Shaklee Dapat Membantu?

Di Shaklee, kita ada 3 jenis vitamin yang mampu membantu anda yang menghadapi masalah kolestrol @ sekadar nak kontrol tahap kolestrol dalam badan…
Iaitu…

🎤 Phytocol ST
– dirumus dari beberapa jenis fitosterol asli yang aktif dari tumbuhan, buahan, sayuran dan bijiran
– membekalkan 2,000mg fitosterol tumbuhan setiap hari
– fitosterol tumbuhan terbukti secara klinikal mampu mengurangkan kolestrol
– fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang mana kedua elemen ini mampu menghalang kolestrol jahat dan akan merendahkan paras kolestrol yang masuk ke dalam arteri kita

🎤Omegaguards
– minyak ikan terbaik yang mengandungi asid lemak omega 3 yang terbukti mampu membantu memelihara tekanan darah serta paras TG yang normal

🎤Lecithin
– merupakan pengemulsi semulajadi yang boleh melekat pada lemak seterusnya mengelakkan lemak tadi termendap pada arteri

 

 

Kesemua vitamin di atas adalah HALAL, mudah DITELAN, malah langsung tiada bahan PENGAWET tambahan..
Jadi..
Ianya sangat baik dan mampu membantu anda mencegah dari diserang penyakit yang berkaitan kolestrol ini…
Jom segera dapat set vitamin ini…
Bukankah mencegah itu lebih baik dari mengubati..😉

Untuk dapatkan vitamin Set Kolestrol ini, boleh terus klik pada butang di bawah.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your email address will not be published. Required fields are marked *