Petua Hilangkan Parut Melecur Dan Terbakar Yang Dijamin Berkesan

Anda ada parut melecur dan terbakar akibat terkena air panas, minyak panas, atau disambar api? Tak kisahlah parut tu ada kat muka, lengan, atau bahagian tubuh mana sekali pun, insya Allah petua ini berguna untuk anda. Jom saya kongsikan petua hilangkan parut melecur dan terbakar yang dijamin berkesan.

shaklee hilangkan parut, shaklee untuk hilangkan parut, shaklee parut melecur, shaklee parut terbakar, shaklee hilangkan parut melecur, shaklee hilangkan parut terbakar, parut terbakar, parut melecur, hilangkan parut terbakar, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut terbakar, petua hilangkan parut kesan terbakar, ubat hilangkan parut terbakar, krim hilangkan parut terbakar,

Kalau luka terbakar & melecur baru je berlaku, anda boleh kurangkan kesakitan dan pedih dengan cara:

  1. Pecahkan sebiji telur dalam bekas dan kacau. Gunakan kapas, sapu telur tu kat tempat yang tercedera. Rasa panas dan sakit akan kurang.
  2. Bancuh garam dengan air. Pastikan bancuhan itu pekat. Sapu kat tempat luka. Ianya akan mengurangkan kesakitan.
  3. Getah pelepah pisang juga amat berguna. Sapukan getah tersebut kat tempat yang sakit. Biarkan seketika hingga sakit reda. Jangan basuh dengan air sebab ianya akan menyebabkan luka melepuh.
  4. Sapukan serbuk kopi katluka. Biarkan 10-15 minit kemudian baru buang. Insya ALLAH kulit takkan melepuh dan sakit akan kurang.
  5. Sapukan mentega kat luka. Insya ALLAH sakit akan kurang.
  6. Boleh juga guna kapur sireh. Sapu kat tempat yang melecur dan biar hingga kering. Sapu berulang kali. Rasa pedih dan sakit akan hilang.
  7. Sapukan tepung kat tempat luka. Biarkan seketika. Insya ALLAH akan meredakan kesakitan dan tidak tinggalkan kesan melepuh.

shaklee hilangkan parut, shaklee untuk hilangkan parut, shaklee parut melecur, shaklee parut terbakar, shaklee hilangkan parut melecur, shaklee hilangkan parut terbakar, parut terbakar, parut melecur, hilangkan parut terbakar, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut terbakar, petua hilangkan parut kesan terbakar, ubat hilangkan parut terbakar, krim hilangkan parut terbakar,

Untuk menghilangkan parut melecur & terbakar, anda boleh amalkan petua berikut:

1. Kulit kayu manis + bedak sejuk. Sediakan dua batang kulit kayu manis dan segenggam bedak sejuk. Tumbuk atau blend kulit kayu manis hingga menjadi serbuk halus. Campur kedua bahan & bancuh dengan air. Kemudian lumurkan pada parut. Lakukan sekerap mungkin. Lama kelamaan parut akan pudar dan hilang.

2. Daun lidah buaya. Ambil daun lidah buaya, belah daun supaya lendirnya keluar. Sapukan lendir daun lidah buaya pada parut. Lakukan tiga kali dalam seminggu. InsyaAllah, parut akan hilang.

3. Asam jawa. Ambil sedikit asam jawa, campur sedikit air & ramaskan. Jangan terlalu cair. Sapukan pada tempat yang berparut.  Biarkan sehingga kering. Seelok-eloknya lakukan pada waktu malam sebelum tidur. InsyaAllah, setelah beberapa lama, parut akan pudar.

4. Produk Shaklee. Anda juga boleh hilangkan parut melecur & terbakar dengan mengamalkan produk Shaklee. Jom baca kisah macam mana ibu ni menghilangkan parut melecur anaknya dalam masa 9 hari je 😉

Itulah dia petua hilangkan parut melecur dan terbakar yang dijamin berkesan. Semoga bermanfaat. Nak cuba hilangkan parut dengan produk Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

shaklee hilangkan parut, shaklee untuk hilangkan parut, shaklee parut melecur, shaklee parut terbakar, shaklee hilangkan parut melecur, shaklee hilangkan parut terbakar, parut terbakar, parut melecur, hilangkan parut terbakar, hilangkan parut melecur, hilangkan parut melecur air panas, hilangkan parut melecur di muka, cara hilangkan parut melecur, petua hilangkan parut melecur, ubat hilangkan parut melecur, krim hilangkan parut melecur, hilangkan kesan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, cara nak hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut melecur, tips hilangkan parut terbakar, petua hilangkan parut kesan terbakar, ubat hilangkan parut terbakar, krim hilangkan parut terbakar,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your email address will not be published. Required fields are marked *