-

Kenapa Susah Mengandung Kali Kedua

Ada orang dimurahkan rezeki untuk mengandung anak pertama. Tapi, bila nak menambah anak, susah pulak nak lekat. Kenapa dulu senang nak mengandung tapi anak kedua ni payah pulak? Jom saya ceritakan kenapa susah mengandung kali kedua & apa yang anda perlu buat kalau betul-betul nak mengandung.

susah mengandung kali kedua 300x200 Kenapa Susah Mengandung Kali Kedua

1. Tahap kesihatan. Dulu waktu nak mengandung anak pertama mungkin anda & suami sihat. Tapi sekarang, cuba periksa adakah anda & suami sihat? Masalah kesihatan seperti kencing manis, kegemukan, SLE, kanser boleh menyebabkan anda kurang subur.

2. Umur. Jika anda bersalin anak pertama pada usia yang agak lewat, sekarang umur anda & suami dah semakin tua. Kalau pun anda bersalin anak pertama pada umur yang muda, kalau anda menunggu lama untuk mengandung anak kedua, sekarang umur anda & suami dah makin meningkat. Bagi seorang wanita, semakin berumur, tahap kesuburan akan menurun. Begitu juga dengan suami, kualiti & kuantiti sperma juga akan menurun.

3. Penat. Waktu nak mengandungkan anak pertama dulu, anda & suami baru berkahwin. Masih dalam mood bulan madu, kerjaya pun baru bermula. Tanggung jawab masih belum banyak. Sekarang? Anda suami isteri sibuk dengan kerjaya yang semakin berkembang & bila balik rumah terpaksa melayan karenah anak pertama yang sangat dahagakan perhatian. Nak kena uruskan rumah lagi. Bila sampai masa untuk bersama, dua-dua dah penat. Mood pun lari. Betul tak? Ia boleh menjadi punca susah mengandung kali kedua.

4. Jarak terlalu lama di antara anak. Ada pasangan yang menunggu anak pertama besar sebelum bersedia untuk mengandung lagi. Mungkin atas alasan ekonomi atau pun nak tumpukan sepenuh perhatian kepada anak pertama, atau mungkin juga kerana kerjaya. Tapi tahukah anda, jarak terlalu lama di antara anak boleh menyebabkan susah mengandung kali kedua. Kenapa? Pertama disebabkan umur anda semakin meningkat. Kedua, kalau anda mengambil pil perancang sepanjang tempoh tersebut, tahap kesuburan anda akan merudum.

susah mengandung kali kedua1 300x240 Kenapa Susah Mengandung Kali Kedua

5. Kitaran haid tak normal. Kitaran haid yang normal adalah penting bagi memastikan anda subur setiap bulan. Kalau haid anda tidak teratur, ia adalah di antara punca susah mengandung kali kedua. Kalau kitaran haid anda tak teratur, GLA Complex & Alfalfa Complex adalah jawapannya. Kedua-dua vitamin ini berfungsi menstabilkan hormon supaya kitaran haid anda normal seperti biasa.

6. Kerosakan pada tiub fallopio. Mungkin dulu tiub fallopio anda sempurna, tapi sekarang tiub fallopio anda mungkin dah tersumbat. Mungkin cuma satu tiub yang tersumbat, atau mungkin juga kedua-dua tiub dah tersumbat.

7. Endometriosis. Penyakit ini juga adalah di antara punca utama susah mengandung kali kedua. Jika anda mengalami simptom Endometriosis, sila berjumpa dengan doktor pada kadar segera.

8. Belum ada rezeki. Kadang-kadang, anda & suami takde apa-apa masalah. Cuma Allah nak uji anda. Belum ada rezeki. Banyakkan berdoa, dan boleh amalkan petua mudah mengandung cara islam ini.

Apa Nak Buat Kalau Susah Mengandung Kali Kedua?

Kalau anda mempunyai masalah seperti yang saya senaraikan di atas, selesaikan masalah tersebut terlebih dahulu. Di samping itu, ada juga boleh ambil Set Kesuburan Shaklee yang telah membantu ramai pasangan mengandung, termasuk mereka yang susah mengandung kali kedua. Testimoni? Banyak!!!! Jom tengok kat sini.

Set ini membantu meningkatkan kesuburan anda suami isteri, memberi tenaga supaya tak penat bila bersama, dan sebagai bonus ia meningkatkan keinginan untuk bersama. Satu pakej yang lengkap. Rugi kalau anda tak amalkan set ni.

Sekarang anda dah tau kenapa susah mengandung kali kedua & apa yang perlu dilakukan. Set Kesuburan Shaklee adalah set terbaik untuk anda suami isteri. Nak order? Sms atau whatsapp saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Kenapa Susah Mengandung Kali Kedua

pixel Kenapa Susah Mengandung Kali Kedua

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.