10 Punca Kulit Kusam Yang Ramai Orang Tak Tahu

Kulit kusam dan tidak berseri boleh menyebabkan kita rasa down. Kurang keyakinan diri. Takkan nak makeup tebal berinci semata-mata nak sorok kulit kita yang tak cantik? Sampai bila? Kat luar nampak cantik, balik rumah bila buang makeup, dah macam mak lampir. Nak kulit yang cantik berseri? Elakkan perkara berikut yang merupakan 10 punca kulit kusam.

punca kulit kusam, punca kulit kusam dan berjerawat, punca kulit kusam dan kering,sebab kulit kusam, sebab kulit kusam dan kering, punca kulit muka kusam, punca kulit wajah kusam, punca kulit menjadi kusam,punca masalah kulit kusam, punca kulit gelap dan kusam, kulit kusam,kulit kusam dan kering,kulit kusam dan gelap, kulit kusam shaklee, kulit kusam semasa hamil, kulit kusam adalah, kulit kusam berminyak, kulit kusam dan berjeragat, kulit kusam malaysia, shaklee untuk kulit kusam, shaklee kulit kusam, penyebab kulit kusam, penyebab kulit kusam dan gelap, penyebab kulit kusam dan berjeragat, penyebab kulit kusam dan berjerawat, penyebab kulit kusam dan berminyak, penyebab kulit kusam dan kering,penyebab kulit kusam dan pucat,penyebab kulit kusam berjerawat, apa sebab kulit kusam, apa penyebab kulit kusam, apa penyebab kulit wajah kusam, apa penyebab kulit menjadi kusam,

1. Tidak mengamalkan scrub. Setiap hari kita akan basuh muka dengan pencuci muka. Pakai toner, pakai pelembab. Tapi ada buat scrub tak? Scrub sangat penting kerana ia membuang sel kulit mati supaya tak terkumpul di wajah. Nak tahu scrub feveret saya? Scrub Alfalfa Complex. Caranya mudah saja. Hancurkan 4 biji Alfalfa Complex Shaklee, campur sedikit air. Kemudian jadikan sebagai scrub muka. Muka rasa bersih sangat 🙂

punca kulit kusam, punca kulit kusam dan berjerawat, punca kulit kusam dan kering,sebab kulit kusam, sebab kulit kusam dan kering, punca kulit muka kusam, punca kulit wajah kusam, punca kulit menjadi kusam,punca masalah kulit kusam, punca kulit gelap dan kusam, kulit kusam,kulit kusam dan kering,kulit kusam dan gelap, kulit kusam shaklee, kulit kusam semasa hamil, kulit kusam adalah, kulit kusam berminyak, kulit kusam dan berjeragat, kulit kusam malaysia, shaklee untuk kulit kusam, shaklee kulit kusam, penyebab kulit kusam, penyebab kulit kusam dan gelap, penyebab kulit kusam dan berjeragat, penyebab kulit kusam dan berjerawat, penyebab kulit kusam dan berminyak, penyebab kulit kusam dan kering,penyebab kulit kusam dan pucat,penyebab kulit kusam berjerawat, apa sebab kulit kusam, apa penyebab kulit kusam, apa penyebab kulit wajah kusam, apa penyebab kulit menjadi kusam,

2. Tidak minum cukup air. Bila kita tak minum air yang secukupnya, kulit juga akan kekurangan air. Kulit yang tak cukup air akan kelihatan kusam dan tak berseri. Oleh itu, nak kulit yang cantik berseri? Pastikan minum air secukupnya setiap hari.

3. Tidak memakai pencuci muka yang bagus. Saya pasti, kita semua memakai pencuci muka setiap hari. Persoalannya, adakah pencuci muka yang digunakan adalah bagus? Tanpa bahan kimia yang boleh tertinggal dikulit muka lalu menyebabkan kulit menjadi kusam? Adakah pencuci muka yang digunakan cukup lembut pada kulit & memberikan kesegaran selepas setiap basuhan? Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite Shaklee adalah pencuci muka terbaik yang saya pernah guna, kalah SKII. Serius. Dah pakai yang ni, gerenti tak tukar yang lain 🙂

punca kulit kusam, punca kulit kusam dan berjerawat, punca kulit kusam dan kering,sebab kulit kusam, sebab kulit kusam dan kering, punca kulit muka kusam, punca kulit wajah kusam, punca kulit menjadi kusam,punca masalah kulit kusam, punca kulit gelap dan kusam, kulit kusam,kulit kusam dan kering,kulit kusam dan gelap, kulit kusam shaklee, kulit kusam semasa hamil, kulit kusam adalah, kulit kusam berminyak, kulit kusam dan berjeragat, kulit kusam malaysia, shaklee untuk kulit kusam, shaklee kulit kusam, penyebab kulit kusam, penyebab kulit kusam dan gelap, penyebab kulit kusam dan berjeragat, penyebab kulit kusam dan berjerawat, penyebab kulit kusam dan berminyak, penyebab kulit kusam dan kering,penyebab kulit kusam dan pucat,penyebab kulit kusam berjerawat, apa sebab kulit kusam, apa penyebab kulit kusam, apa penyebab kulit wajah kusam, apa penyebab kulit menjadi kusam,

4. Stress. Stress juga adalah punca kulit kusam. Kurangkan stress ye. Kalau tak, nanti bukan je kulit jadi kusam. Kedut pun cepat naik >.<

5. Tidak cukup tidur. Pastikan kita mendapat tidur yang cukup supaya kulit menjadi cantik & takde eyebag kat bawah mata.

6. Asap dan persekitaran yang kotor. Persekitaran sememangnya menjadi punca kulit kusam. Setiap hari kita terdedah dengan persekitaran dan udara yang kotor. Memang tak boleh dielakkan, terutamanya kalau tinggal di bandar.

7. Tidak membasuh makeup dengan betul. Selalunya bila sampai rumah, macam mana kita buang makeup dari muka? Terus cuci dengan pencuci muka je atau ada pakai makeup remover? Kalau ada guna makeup remover, adakah ianya bagus & mampu menghilangkan semua makeup dari muka? Gentle Action Makeup Remover Shaklee bukan sahaja membersihkan semua makeup dimuka, malah ia mencegah pembentukan whitehead & blackhead.

punca kulit kusam, punca kulit kusam dan berjerawat, punca kulit kusam dan kering,sebab kulit kusam, sebab kulit kusam dan kering, punca kulit muka kusam, punca kulit wajah kusam, punca kulit menjadi kusam,punca masalah kulit kusam, punca kulit gelap dan kusam, kulit kusam,kulit kusam dan kering,kulit kusam dan gelap, kulit kusam shaklee, kulit kusam semasa hamil, kulit kusam adalah, kulit kusam berminyak, kulit kusam dan berjeragat, kulit kusam malaysia, shaklee untuk kulit kusam, shaklee kulit kusam, penyebab kulit kusam, penyebab kulit kusam dan gelap, penyebab kulit kusam dan berjeragat, penyebab kulit kusam dan berjerawat, penyebab kulit kusam dan berminyak, penyebab kulit kusam dan kering,penyebab kulit kusam dan pucat,penyebab kulit kusam berjerawat, apa sebab kulit kusam, apa penyebab kulit kusam, apa penyebab kulit wajah kusam, apa penyebab kulit menjadi kusam,

8. Pemakanan. Adakah tubuh badan kita mendapat semua vitamin yang diperlukan supaya kulit menjadi sihat & cantik? Kulit pun perlukan makanan yang secukupnya, kalau tak? Kusam dan tak berserilah kulit kita. Nak kulit yang cantik berseri? Gabungan B Complex, Vitamin E & Vitamin C Shaklee yang dikenali sebagai Set Cantik Shaklee memberikan semua nutrien yang diperlukan oleh kulit. Kesan seawal 2 minggu. Betul! Saya tak tipu.

punca kulit kusam, punca kulit kusam dan berjerawat, punca kulit kusam dan kering,sebab kulit kusam, sebab kulit kusam dan kering, punca kulit muka kusam, punca kulit wajah kusam, punca kulit menjadi kusam,punca masalah kulit kusam, punca kulit gelap dan kusam, kulit kusam,kulit kusam dan kering,kulit kusam dan gelap, kulit kusam shaklee, kulit kusam semasa hamil, kulit kusam adalah, kulit kusam berminyak, kulit kusam dan berjeragat, kulit kusam malaysia, shaklee untuk kulit kusam, shaklee kulit kusam, penyebab kulit kusam, penyebab kulit kusam dan gelap, penyebab kulit kusam dan berjeragat, penyebab kulit kusam dan berjerawat, penyebab kulit kusam dan berminyak, penyebab kulit kusam dan kering,penyebab kulit kusam dan pucat,penyebab kulit kusam berjerawat, apa sebab kulit kusam, apa penyebab kulit kusam, apa penyebab kulit wajah kusam, apa penyebab kulit menjadi kusam,

punca kulit kusam, punca kulit kusam dan berjerawat, punca kulit kusam dan kering,sebab kulit kusam, sebab kulit kusam dan kering, punca kulit muka kusam, punca kulit wajah kusam, punca kulit menjadi kusam,punca masalah kulit kusam, punca kulit gelap dan kusam, kulit kusam,kulit kusam dan kering,kulit kusam dan gelap, kulit kusam shaklee, kulit kusam semasa hamil, kulit kusam adalah, kulit kusam berminyak, kulit kusam dan berjeragat, kulit kusam malaysia, shaklee untuk kulit kusam, shaklee kulit kusam, penyebab kulit kusam, penyebab kulit kusam dan gelap, penyebab kulit kusam dan berjeragat, penyebab kulit kusam dan berjerawat, penyebab kulit kusam dan berminyak, penyebab kulit kusam dan kering,penyebab kulit kusam dan pucat,penyebab kulit kusam berjerawat, apa sebab kulit kusam, apa penyebab kulit kusam, apa penyebab kulit wajah kusam, apa penyebab kulit menjadi kusam,

9. Tidak mengamalkan masker. Berapa ramai yang bermasker sekurang-kurangnya seminggu sekali? Masker bukan sahaja membantu membuang sel kulit mati yang menjadi punca kulit kusam, ia juga membantu melembutkan, mencerahkan, dan menghasilkan kulit yang berseri. Istimewa untuk pelanggan yang membeli Set Cantik Shaklee dari saya, anda akan mendapat percuma Ebook 15 Resepi Masker Shaklee yang ekslusif ini.

punca kulit kusam, punca kulit kusam dan berjerawat, punca kulit kusam dan kering,sebab kulit kusam, sebab kulit kusam dan kering, punca kulit muka kusam, punca kulit wajah kusam, punca kulit menjadi kusam,punca masalah kulit kusam, punca kulit gelap dan kusam, kulit kusam,kulit kusam dan kering,kulit kusam dan gelap, kulit kusam shaklee, kulit kusam semasa hamil, kulit kusam adalah, kulit kusam berminyak, kulit kusam dan berjeragat, kulit kusam malaysia, shaklee untuk kulit kusam, shaklee kulit kusam, penyebab kulit kusam, penyebab kulit kusam dan gelap, penyebab kulit kusam dan berjeragat, penyebab kulit kusam dan berjerawat, penyebab kulit kusam dan berminyak, penyebab kulit kusam dan kering,penyebab kulit kusam dan pucat,penyebab kulit kusam berjerawat, apa sebab kulit kusam, apa penyebab kulit kusam, apa penyebab kulit wajah kusam, apa penyebab kulit menjadi kusam,

10. Tidak tidur dalam keadaan muka yang bersih. Seharian dah pakai makeup, muka berminyak, berasap, berhabuk. Malam bila nak masuk tidur, pastikan kita tidur dalam keadaan muka yang bersih tanpa sebarang krim. Bagi peluang kepada kulit untuk berehat & bernafas.

Sekarang anda dah tahu 10 punca kulit kusam yang ramai orang tak tahu. Nak kulit yang cantik berseri? Elakkan perkara yang menjadi punca kulit kusam yang saya senaraikan tadi. Pengambilan Set Cantik Shaklee & rangkaian penjagaan muka Shaklee membantu anda mendapatkan kulit muka cantik yang diidamkan. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

punca kulit kusam, punca kulit kusam dan berjerawat, punca kulit kusam dan kering,sebab kulit kusam, sebab kulit kusam dan kering, punca kulit muka kusam, punca kulit wajah kusam, punca kulit menjadi kusam,punca masalah kulit kusam, punca kulit gelap dan kusam, kulit kusam,kulit kusam dan kering,kulit kusam dan gelap, kulit kusam shaklee, kulit kusam semasa hamil, kulit kusam adalah, kulit kusam berminyak, kulit kusam dan berjeragat, kulit kusam malaysia, shaklee untuk kulit kusam, shaklee kulit kusam, penyebab kulit kusam, penyebab kulit kusam dan gelap, penyebab kulit kusam dan berjeragat, penyebab kulit kusam dan berjerawat, penyebab kulit kusam dan berminyak, penyebab kulit kusam dan kering,penyebab kulit kusam dan pucat,penyebab kulit kusam berjerawat, apa sebab kulit kusam, apa penyebab kulit kusam, apa penyebab kulit wajah kusam, apa penyebab kulit menjadi kusam,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your email address will not be published. Required fields are marked *