-

Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

Berbicara tentang asma, hanya ibu bapa dengan anak asma yang memahami betapa sedihnya perasaan bila tengok anak tercungap-cungap tak cukup nafas bila diserang asma. Jika anak anda ada asma, elakkan perkara yang menjadi punca asma dan kenal-pasti tanda serangan asma. Anda juga boleh amalkan petua hilangkan asma supaya anak tak semput lagi.

petua hilangkan asma 300x153 Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

1. Hati unta kering. Hati unta kering boleh dibeli di Mekah & Madinah. Biasanya dikirim kepada mereka yang menunaikan haji atau umrah. Insya Allah, berkesan. Ada beberapa cara untuk memasak hati unta kering, boleh pilih yang mana satu mudah untuk anak makan.

2. Madu. Sesuai untuk anak setahun ke atas. Berikan 1 sudu madu asli setiap pagi.

3. Habbatus sauda. Ubat bagi semua penyakit kecuali mati. Berikan 7 biji Habbatus sauda kepada anak setiap hari. Boleh ditabur diatas makanan atau dicampur dengan madu.

4. Daun ati-ati. Setiap malam sebelum tidur, ambil sehelai daun ati-ati, basahkan. Gosokkan ke dada anak sehingga daun menjadi kering, sambil membaca Al-Fatihah & mohon kepada Allah supaya penyakit asma anak kita dihilangkan.

5. Bawang putih & minyak kelapa dara. Tumbuk bawang putih, campurkan dengan minyak kelapa dara. Sapukan ke dada & belakang anak 2 kali seminggu.

6. Bunga kenanga. Ambil 3 kuntum bunga kenanga, celur dalam semangkuk air panas. Biarkan seketika. Buang buang tersebut & minum airnya. Amalkan setiap minggu.

7. Daun sireh. Layurkan diatas api. Biarkan suam, tampalkan ke dada anak.

8. Daun pegaga. Keringkan secekak daun pegaga, kemudian rebus. Berikan anak minum airnya.

9. Susu Kambing. Amalan meminum susu kambing setiap pagi juga adalah petua hilangkan asma yang berkesan.

petua hilangkan asma1 Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

10. Daun sireh, lada putih dan minyak kayu putih. Tumbuk 7 helai daun sireh hingga lumat bersama satu sudu teh lada putih. Kemudian, campurkan minyak kayu putih secukupnya. Sapukan pada dada serta leher anak setiap malam sebelum tidur.

11. Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu  bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak Shaklee kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

tanda asma di kalangan kana2 300x206 Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia petua hilangkan asma supaya anak tak semput lagi. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda.   Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Asma Supaya Anak Tak Semput Lagi

Punca Asma Di Kalangan Kanak-Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

Sebelum ini saya ada bercerita tentang tanda asma di kalangan kanak-kanak & apa yang patut dilakukan bila anak diserang asma. Kali ni saya nak kupas pula tentang punca asma di kalangan kanak-kanak yang ramai ibu bapa tak tahu.

punca asma pada kanak kanak Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

1. Genetik. Kebiasannya, jika ibu atau bapa mempunyai penyakit asma, resdung, atau dermatitis, anak mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat penyakit asma. Malangnya, ini adalah faktor yang tak dapat dielakkan.

2. Debu. Persekitaran yang berhabuk dan berdebu juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak. Oleh itu, elakkan persekitaran sedemikian.

3. Bulu kucing atau anjing. Binatang perliharaan di rumah akan menyebabkan bulu berterbangan. Bila bulu tersebut disedut oleh anak dan masuk ke dalam paru-paru, ia boleh menjadi punca asma.

4. Asap rokok. Asap rokok adalah punca asma pada kanak-kanak yang paling utama. Ke mana kita pergi, asap rokok berleluasa. Sebagai ibu bapa, menjadi tanggung jawab untuk melindungi anak dari asap rokok yang merbahaya.

5. Udara tercemar. Selain asap rokok, udara tercemar yang dipenuhi asap dari ekzos kereta & pembakaran terbuka juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak.

6. Jerebu. Tiap kali jerebu, pastinya bilangan anak yang diserang asma akan meningkat. Oleh itu, kuarantin anak anda di dalam rumah tiap kali negara dilanda jerebu. Kurangkan aktiviti luar.

7. Alahan kepada ubat. Ada juga anak yang mendapat asma akibat alahan kepada ubatan.

8. Alahan kepada makanan, terutamanya makanan sejuk. Ada sesetengah makanan boleh menjadi pencetus asma. Macam anak bongsu saya, cendawan tiram adalah makanan yang akan menyebabkan dia diserang asma. Kenal pasti apakah makanan yang menjadi pencetus asma dan elakkannya sama sekali.

9. Pewangi kereta & rumah. Pewangi kereta & pewangi rumah mengandungi bahan kimia. Apabila anak kita sedut, ia boleh menjadi punca asma.

punca asma pada kanak kanak1 300x215 Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

10. Cuaca terlalu sejuk. Cuaca sejuk, terutamanya pada musim hujan juga adalah punca asma pada kanak-kanak. Cuaca sejuk di kawasan pergunungan & aircond juga mempunyai kesan yang sama.

11. Alahan kepada benda. Ada juga anak yang terkena asma kerana alahan kepada benda seperti serat kapas, permaidani, kain bulu, dan sebagainya.

12. Serangga rumah. Serangga rumah yang sering dikaitkan dengan alahan asma ialah lipas. Lipas yang mati menjadi kering dan kemudian hancur menjadi serbuk yang tersangat ringan untuk diapungkan oleh udara yang bergerak. Apabila ia disedut kedalam paru-paru anak, ia boleh menjadi punca asma.

13. Terlalu aktif.  Aktiviti senaman yang bertenaga seperti lumba lari, bola sepak, bola jaring yang menyebabkan anak terlalu penat juga boleh menjadi punca asma.

14. Terlalu penat. Kepenatan yang melampau juga boleh menjadi punca asma pada kanak-kanak. Contohnya terlalu banyak bermain, terlalu banyak berjalan, dan sebagainya.

15. Terlalu panas. Keadaan yang terlalu panas boleh menyebabkan perasaan rimas & sukar bernafas lalu menyebabkan berlakunya serangan asma.

16. Persekitaran sesak. Seperti keadaan yang terlalu panas, persekitaran sesak seperti orang yang berpusu-pusu membeli-belah di Jalan TAR sepanjang bulan Ramadhan juga boleh menjadi punca asma. Elakkan membawa anak anda ke kawasan yang terlalu sesak.

Apa Nak Buat Kalau Anak Mendapat Serangan Asma?

1. Tegakkan badan anak. Dudukkan anak dan sokong belakangnya dengan bantal.

2. Anda juga boleh dudukkan anak di atas kerusi dan sendalkan lengannya pada belakang kerusi supaya beban pada dada dapat diringankan. Kedudukan ini membolehkan otot dada mengeluarkan udara dengan lebih cekap.

3. Kalau ada inhaler atau nebulizer, boleh berikan kepada anak mengikut dos yang diberikan.

4. Tepuk percussion bagi mengeluarkan kahak. Caranya mudah sahaja. Tiarapkan anak dengan meletakkan bantal di bawah dada supaya tinggi, kemudian tepuk belakang anak dengan kuat. Tepukan percussion akan membantu mengeluarkan kahak & melegakan asma anak anda. Ubah posisi anak seperti gambar di bawah.

tanda asma di kalangan kana 291x300 Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

5. Kalau asma anak anda tidak berkurangan, bawa anak berjumpa doktor dengan segera. Dalam perjalanan atau semasa menunggu giliran, alihkan perhatian anak supaya tidak tertumpu kepada serangan asma yang dihadapi.

6. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

tanda asma di kalangan kana2 300x206 Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia punca asma pada kanak-kanak yang ramai ibu bapa tak tahu. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Asma Di Kalangan Kanak Kanak Yang Ramai Ibu Bapa Tak Tahu

Tanda Asma Di Kalangan Kanak-kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

Asma, lelah, semput adalah penyakit yang sama. Hati setiap ibu bapa akan berkecai bila dapat tahu bahawa anak mereka mempunyai asma. Lagi sedih bila tengok anak tercungap-cungap tak boleh bernafas tiap kali diserang asma. Jom saya ceritakan tanda asma di kalangan kanak-kanak supaya anda alert & dapat mengesan penyakit ini dari awal.

tanda asma di kalangan kana1 300x198 Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

1. Mudah batuk. Ia adalah keadaan di mana anak anda tiba-tiba batuk dengan teruk. Kadang-kadang, tersedak pun boleh menjadi punca batuk. Sejuk pun boleh jadi punca batuk. Terlalu panas pun tak boleh. Sekali batuk, alamatnya akan terus jadi teruk.

2. Nafas berbunyi. Batuk yang teruk tadi akan menyebabkan pernafasan anak anda berbunyi. Atau dalam bahasa inggerisnya ialah wheezing. Cara nak tahu sama ada nafas berbunyi atau tidak, letakkan telinga ke dada anak & dengar kalau-kalau ada bunyi. Bagi anak yang asmanya teruk, bunyi wheezing boleh kita dengar apabila duduk di sebelahnya, tanpa perlu meletakkan telinga ke dada,

3, Pernafasan termengah-mengah. Anak akan kelihatan mengah dan penat kerana tak dapat bernafas dengan baik.

4. Kesukaran bernafas, terutamanya apabila menghembus keluar. Kesian sangat icon sad Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

5. Nafas yang pendek. Pada kanak-kanak yang kecil, tulang rusuk bawah akan tertarik ke dalam semasa bernafas. Oleh itu, sentiasa perhatikan perut anak.

6. Jika serangan asma tidak dirawat dengan segera, anak akan menjadi sianos iaitu bibir menjadi biru, pucat, dan nadi menjadi sangat pantas. Sebaiknya, elakkan anak mencapai tahap sianos kerana ianya boleh membahayakan nyawa.

Apa Nak Buat Kalau Anak Mendapat Serangan Asma?

1. Tegakkan badan anak. Dudukkan anak dan sokong belakangnya dengan bantal.

2. Anda juga boleh dudukkan anak di atas kerusi dan sendalkan lengannya pada belakang kerusi supaya beban pada dada dapat diringankan. Kedudukan ini membolehkan otot dada mengeluarkan udara dengan lebih cekap.

3. Kalau ada inhaler atau nebulizer, boleh berikan kepada anak mengikut dos yang diberikan.

4. Tepuk percussion bagi mengeluarkan kahak. Caranya mudah sahaja. Tiarapkan anak dengan meletakkan bantal di bawah dada supaya tinggi, kemudian tepuk belakang anak dengan kuat. Tepukan percussion akan membantu mengeluarkan kahak & melegakan asma anak anda. Ubah posisi anak seperti gambar di bawah.

tanda asma di kalangan kana 291x300 Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

5. Kalau asma anak anda tidak berkurangan, bawa anak berjumpa doktor dengan segera. Dalam perjalanan atau semasa menunggu giliran, alihkan perhatian anak supaya tidak tertumpu kepada serangan asma yang dihadapi.

6. Jika anak anda terlalu mudah terkena serangan asma,  kerap asma & terlalu  bergantung kepada nebulizer dan inhaler, sudah tiba masanya untuk anda memberikan Set Asma Shaklee Untuk Kanak-kanak kepada anak anda. Sampai bila nak tengok anak semput tiap kali kena serangan asma? Insya Allah vitamin dalam set ini akan membantu anak anda. Set ini terdiri daripada:

OmegaGuard. Omega 3 dalam vitamin ini mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Apabila radang dalam saluran udara paru-paru berkurangan, insya Allah serangan asma juga akan berkurangan.

Chewable Vitamin C. Vitamin C yang tinggi antioksidan membantu membaiki tisu-tisu dalam paru-paru, meningkatkan sistem imun dan boleh membantu mengurangkan keradangan. Hasil kajian Pusat Perubatan Universiti Maryland membuktikan bahawa pengambilan vitamin C mempunyai kesan positif ke atas asma dengan cara membantu menjaga saluran udara terbuka dan mengurangkan wheezing.

Mealshake membekalkan nutrisi lengkap kepada anak anda & meningkatkan imuniti supaya tak mudah sakit, terutamanya batuk & selsema yang menjadi penyumbang utama berlakunya asma.

tanda asma di kalangan kana2 300x206 Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

Insya Allah, Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee akan mengurangkan serangan asma ke atas anak anda. Dengan pengambilan yang konsisten, asma anak anda akan hilang. Kedua-dua anak saya pun dah tak asma lagi sejak mengamalkan set ini. Untuk bayi yang masih menyusu badan, ibu yang perlu makan set ini. Insya Allah vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Itulah dia tanda asma di kalangan kanak-kanak perlu semua ibu bapa tahu. Semoga info tadi bermanfaat untuk anda. Elakkan juga perkara yang menjadi punca anak mendapat serangan asma.  Nak order Set Asma Untuk Kanak-kanak Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tanda Asma Di Kalangan Kanak kanak Yang Semua Ibu Bapa Wajib Tahu

Petua Hilangkan Gegata Dengan Cepat Dan Berkesan

Hari ni ada seorang pelanggan yang menghubungi saya bertanyakan tentang Set Gegata Shaklee. Sebelum ni beliau terbaca post saya tentang punca & tanda gegata. Istimewa untuk beliau, dan anda yang sedang membaca, jom saya kongsikan petua hilangkan gegata dengan cepat dan berkesan.

petua gegata 300x208 Petua Hilangkan Gegata Dengan Cepat Dan Berkesan

1. Basuh dengan air garam. Nama lain bagi gegata ialah kelopak garam & lapar garam, dan ajaibnya membasuh gegata dengan air garam yang suam membantu mengurangkan gatal gegata.

2. Calamine lotion. Kalau pergi ke klinik, ini adalah ubat sapu yang akan diberikan oleh doktor.

3. Cuka makanan & garam. Kalau basuh dengan air garam tak berkesan, boleh cuba bancuh garam & cuka makanan.

4. Bawang kecil. Potong seulas bawang kecil & sapukan ke kawasan yang gatal. Getah dari bawang tersebut akan mengurangkan kegatalan gegata.

5. Minum air kelapa. Ini juga adalah salah satu petua hilangkan gegata dengan cepat dan berkesan. Air kelapa muda dikatakan mampu menawarkan gatal gegata.

6. Kapur sireh. Beli kapur sireh kat kedai, lumurkan ke kawasan yang gatal. Mengikut pembacaan saya, petua yang ni memang berkesan.

7. Set Gegata Shaklee sangat berkesan untuk menghilangkan gegata. Ia bukan sahaja membantu menghilangkan gatal, malah membantu menghilangkan terus gegata daripada terus timbul.

Set ini terdiri daripada  Vitamin C, B complex, Alfalfa & Nutriferon.

tanda gegata 300x187 Petua Hilangkan Gegata Dengan Cepat Dan Berkesan
Vitamin C mengurangkan histamin yang menjadi punca gegata.

B-Complex juga mengurangkan kadar histamin dalam badan. Selain itu, kajian menunjukkan bahawa individu yang sering terkena gegata mengalami kekurangan vitamin B Complex, terutamanya panthotenic acid (B5). B Complex Shaklee membekalkan kesemua nutrien tersebut.

Alfalfa berfungi untuk mengeluarkan toksin dalam badan kerana toksin yang tinggi juga boleh menjadi punca gegata.

Nutriferon berfungi meningkatkan imuniti supaya badan dapat melawan gegata dengan lebih kuat.

Kalau bayi anda yang terkena gegata dan masih menyusu, ibu yang kena makan set ni. Insya Allah khasiat vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Sekarang anda dah tahu petua hilangkan gegata dengan cepat dan berkesan. Kalau anda, atau orang kesayangan ada terkena gegata, jangan berlengah. Lagi lama tunggu, lagi menderita nak menanggung gatal. Hubungi saya segera untuk mendapatkan Set Gegata Shaklee dengan konsultasi terbaik dan harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Gegata Dengan Cepat Dan Berkesan

Apakah Punca Gegata Atau Kelopak Garam

Sebelum ini saya ada bercerita tentang tanda penyakit gegata. Saya pasti mesti ramai yang nak tahu apakah punca gegata. Yang sebenarnya, ada pelbagai pendapat tentang apakah punca sebenar gegata. Oleh itu, kali ni saya akan kupas tentang apakah punca gegata.

punca gegata 300x256 Apakah Punca Gegata Atau Kelopak Garam

1. Hama pada tilam atau karpet.

2. Alahan kepada makanan.

3. Terdedah kepada cuaca sejuk dalam tempoh yang lama.

4. Terdedah kepada cuaca panas dalam tempoh yang lama.

5. Reaksi kepada ubat.

6. Reaksi kepada bahan-bahan tersentu seperti latex (getah)

7. Sengatan.

8. Bisa binatang.

9. Sentuhan kepada allergen.

10. Jangkitan kuman.

11. Kecacingan.

Itulah dia 11 perkara yang dikatakan menjadi punca gegata. Kalau anda terkena gegata berulang, cuba elakkan perkara yang saya senaraikan tadi.

Apa nak buat kalau terkena gegata?

Anda boleh amalkan petua hilangkan gegata yang saya kongsikan di sini. Set Gegata Shaklee sangat berkesan untuk menghilangkan gegata. Set ini terdiri daripada  Vitamin C, B complex, Alfalfa & Nutriferon.

tanda gegata 300x187 Apakah Punca Gegata Atau Kelopak Garam
Vitamin C mengurangkan histamin yang menjadi punca gegata.

B-Complex juga mengurangkan kadar histamin dalam badan. Selain itu, kajian menunjukkan bahawa individu yang sering terkena gegata mengalami kekurangan vitamin B Complex, terutamanya panthotenic acid (B5). B Complex Shaklee membekalkan kesemua nutrien tersebut.

Alfalfa berfungi untuk mengeluarkan toksin dalam badan kerana toksin yang tinggi juga boleh menjadi punca gegata.

Nutriferon berfungi meningkatkan imuniti supaya badan dapat melawan gegata dengan lebih kuat.

Kalau bayi anda yang terkena gegata dan masih menyusu, ibu yang kena makan set ni. Insya Allah khasiat vitamin akan sampai kepada bayi melalui air susu.

Sekarang anda dah tahu apakah punca gegata. Kalau anda, atau orang kesayangan ada terken gegata, jangan berlengah. Lagi lama tunggu, lagi menderita nak menanggung gatal. Hubungi saya segera untuk mendapatkan Set Gegata Shaklee dengan konsultasi terbaik dan harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apakah Punca Gegata Atau Kelopak Garam

Apakah Tanda Gegata Atau Kelopak Garam

Gegata, kelopak garam, lapar garam, ludah pontianak adalah penyakit yang sama. Orang yang terkena gegata akan merasa gatal yang amat sangat, makin digaru, kawasan gatal akan menjadi semakin besar dan membentuk seperti peta. Gatalnya Allah je yang tahu. Apakah tanda gegata atau kelopak garam?

tanda gegata1 300x225 Apakah Tanda Gegata Atau Kelopak Garam

1. Kulit merah pelbagai saiz & bentuk.

Kulit yang terkena gegata akan menjadi merah & kawasan merah tersebut akan semakin membesar. Makin lama makin besar. Lama-kelamaan akan kelihatan seperti berpeta.

2. Gatal yang amat sangat dan sakit bila digaru.

Kalau gatal yang biasa, bila kita garu akan rasa sedap, kan? Rasa lega. Hilang gatal. Tapi kalau gegata, akan rasa sakit bila digaru.

3. Kulit membengkak bila digaru.

Kulit yang terkena gegata akan membengkak apabila digaru. Bengkak yang dimaksudkan ialah bengkak yang besar & menonjol. Bukan bengkak macam kena gigit nyamuk tu.

4. Bengkak disatu kawasan akan surut dalam masa 24 jam tapi akan tumbuh di kawasan lain pula.

Biasanya, gatal disatu tempat akan surut dengan sendiri dalam masa 24 jam. TAPI, kulit akan gatal ditempat lain pula. Begitulah kitarannya selagi gegata tak diubat. Memang seksa sangat.

Apa Nak Buat Kalau Kena Gegata?

Adalah penting untuk anda mengetahui apakah punca gegata supaya dapat mengelakkan gegata dari berulang. Di samping itu, anda boleh amalkan petua hilangkan gegata dengan cepat dan berkesan ini.

Set Gegata Shaklee sangat berkesan untuk menghilangkan gegata. Set ini terdiri daripada  Vitamin C, B complex, Alfalfa & Nutriferon.

tanda gegata 300x187 Apakah Tanda Gegata Atau Kelopak Garam
Vitamin C mengurangkan histamin yang menjadi punca gegata.

B-Complex juga mengurangkan kadar histamin dalam badan. Selain itu, kajian menunjukkan bahawa individu yang sering terkena gegata mengalami kekurangan vitamin B Complex, terutamanya panthotenic acid (B5). B Complex Shaklee membekalkan kesemua nutrien tersebut.

Alfalfa berfungi untuk mengeluarkan toksin dalam badan kerana toksin yang tinggi juga boleh menjadi punca gegata.

Nutriferon berfungi meningkatkan imuniti supaya badan dapat melawan gegata dengan lebih kuat.

Sekarang anda dah tahu apakah tanda gegata. Kalau anda, atau orang kesayangan ada kesemua tanda tu, jangan berlengah. Lagi lama tunggu, lagi menderita nak menanggung gatal. Hubungi saya segera untuk mendapatkan Set Gegata Shaklee dengan konsultasi terbaik dan harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apakah Tanda Gegata Atau Kelopak Garam

Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Tahniah sebab dah berjaya turunkan berat badan. Bukan mudah nak kurus tau! Satu pencapaian yang sangat membanggakan. Seronok kan, tengok badan sendiri. Rasa makin confident. Cuma kebanyakan orang yang berjaya kurus ada masalah perut menggeleber. Nak tak kalau saya kongsikan tips hilangkan perut menggeleber selepas kurus yang cepat dan berkesan?

perut menggeleber selepas k4 276x300 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

1. Limau nipis + kapur makan. Yup! Ini adalah petua orang lama yang betul-betul berkesan.Kos pun murah sangat. Perah jus limau nipis & campurkan dengan kapur makan, kemudian sapukan ke perut. Biarkan sampai kering. Lagi bagus kalau berbengkung.

2. Berbengkung. Elok untuk lelaki & perempuan yang nak hilangkan perut menggeleber selepas kurus. Ada macam-macam jenis bengkung. Yang tradisional ada, yang moden pun ada. Yang moden paling mudah nak pakai. Kat Guardian, Watson pun ada jual.

3. Halia + kunyit. Tumbuk kedua-dua bahan hingga lumat. Sapukan ke perut & biar hingga kering. Lagi elok kalau berbengkung.

4. Sit up. Semua orang tahu bahawa senaman sit up membantu mengurangkan perut buncit. Tapi ramai tak tau yang ia juga boleh membantu hilangkan perut menggeleber selepas kurus.

5. Crunch. Selain sit up, senaman crunch juga bagus untuk anda. Ada pelbagai jenis crunch. Boleh bertukar rutin setiap hari.

6. Detoks. Sekarang viral air detoks untuk kurus. Ada macam-macam resepi. Air lemon, air pudina, air limau nipis, air oren, macam-macam. Sememangnya detoks membantu mengurangkan berat badan & dalam masa yang sama hilangkan perut menggeleber selepas kurus.

7. Set Perut Menggeleber Shaklee. Vitamin-vitamin dalam set ni akan membantu hilangkan perut menggeleber yang hodoh tu. Nak tahu macam mana ia berfungsi?

Lecithin: Membantu memecahkan lemak dari makanan yang baru masuk ke dalam badan kita. Lecithin bantu hilangkan lemak sebelum diserap oleh badan kita.

perut menggeleber selepas k 300x197 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

OmegaGuard: Membantu memecahkan lemak & kolesterol yang dah lama bersarang dalam badan.

perut menggeleber selepas k1 300x201 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Alfalfa: Membantu untuk detox seluruh badan. Supaya vitamin lain dapat diserap dengan baik oleh usus. Ia juga membantu flush out semua lemak & kolesterol yang dah dipecahkan oleh Lecithin & Omegaguard.

perut menggeleber selepas k2 300x232 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Herblax: Mencuci usus supaya menjadi bersih. Bila usus bersih, perut pun akan cantik semula. Yang ni tak perlu ambil setiap hari. Nak tau cara makan? Oppssss ekslusif untuk pelanggan yang membeli set ni dari saya icon wink Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

perut menggeleber selepas k3 300x232 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Itulah dia 7 tips hilangkan perut menggeleber selepas kurus yang cepat dan berkesan. Percayalah, perut menggeleber anda pasti akan hilang kalau anda amalkan kesemua 7 tips ini secara konsisten. Nak order Set Perut Menggeleber Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tips Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Kurus Yang Cepat Dan Berkesan

Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

Perut menggeleber adalah masalah utama ibu selepas bersalin. Kadang-kadang anak dah besar pun perut menggeleber masih ada. Dah jadi kawan baik sehidup semati gayanya. Nak-nak pulak bagi yang bersalin caeser. Nak tak kalau saya kongsikan cara hilangkan perut menggeleber selepas bersalin yang paling berkesan? 

perut menggeleber selepas b4 300x252 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

1. Berbengkung. Berbengkung sangat berkesan untuk menghilangkan perut menggeleber. Bukan berbengkung waktu dalam pantang je. Bila-bila masa pun boleh. Pakai waktu nak tidur setiap malam. Pasti akan nampak perubahan.

2. Limau nipis + kapur makan. Perah sebiji limau nipis, campur dengan kapur makan. Sapu kat perut. Biar sampai kering. Lagi elok kalau lepas tu terus berbengkung.

3. Bertungku. Yang ni pun sangat membantu untuk hlangkan perut menggeleber selepas bersalin. Dah habis berpantang pun elok bertungku.

4. Set Perut Menggeleber Shaklee. Vitamin-vitamin dalam set ni akan membantu hilangkan perut menggeleber yang hodoh tu. Nak tahu macam mana ia berfungsi?

Lecithin: Membantu memecahkan lemak dari makanan yang baru masuk ke dalam badan kita. Lecithin bantu hilangkan lemak sebelum diserap oleh badan kita.

perut menggeleber selepas b 300x242 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

OmegaGuard: Membantu memecahkan lemak & kolesterol yang dah lama bersarang dalam badan.

perut menggeleber selepas b1 300x183 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

 

Alfalfa: Membantu untuk detox seluruh badan. Supaya vitamin lain dapat diserap dengan baik oleh usus. Ia juga membantu flush out semua lemak & kolesterol yang dah dipecahkan oleh Lecithin & Omegaguard.

perut menggeleber selepas b3 300x256 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

Herblax: Mencuci usus supaya menjadi bersih. Bila usus bersih, perut pun akan cantik semula. Yang ni tak perlu ambil setiap hari. Nak tau cara makan? Oppssss ekslusif untuk pelanggan yang membeli set ni dari saya icon wink Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

perut menggeleber selepas b2 246x300 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

Itulah dia 4 cara hilangkan perut menggeleber selepas bersalin yang paling berkesan. Percayalah, perut menggeleber anda pasti akan hilang kalau anda amalkan kesemua 4 tips ini secara konsisten. Nak order Set Perut Menggeleber Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Hilangkan Perut Menggeleber Selepas Bersalin Yang Paling Berkesan

10 Makanan Penyebab Jerawat Yang Ramai Orang Tak Tahu

Anda ada masalah jerawat? Dah cuba macam-macam produk tapi jerawat makin banyak tumbuh di muka, hidung, pipi, dagu, leher, badan, kat punggung pun ada. Tahukah anda bahawa pemakanan adalah antara punca utama jerawat. Jom saya kongsikan 10 makanan penyebab jerawat yang ramai orang tak tahu.

makanan penyebab jerawat 300x206 10 Makanan Penyebab Jerawat Yang Ramai Orang Tak Tahu

1. Ayam goreng. Ayam zaman sekarang disuntik dengan pelbagai hormon, dan ayam goreng menyerap banyak minyak. Gabungan hormon & minyak berlebihan yang masuk ke dalam badan akan menyebabkan jerawat makin banyak.

2. Donut. Ya. Donut menyerap minyak dengan banyak.

3. Kentang goreng. Sama seperti makanan di atas, ia juga menyerap minyak dengan banyak.

4. Mee segera. Megi mengandungi bahan pengawet yang sangat membahayakan kesihatan. Dan ia juga merupakan makanan penyebab jerawat yang ramai orang tak tahu.

5. Coklat. Kandungan gula yang tinggi dalam coklat akan menyebabkan daya tahan badan menurun. Pada waktu ini, bakteria akan mengambil kesempatan untuk menyerang kulit dan menyebabkan jerawat makin banyak.

6. Pasta segera. Selalu bila nak masak pasta kita buat pasta sendiri atau beli yang segera kat kedai? Pasta kat kedai pun menyebab jerawat sebab ia banyak bahan pengawet.

7. Kekacang. Biasanya kalau makan kacang, mesti jerawat akan tumbuh dengan jayanya. Betul tak?

8. Kopi. Kafein yang terdapat dalam kopi boleh menyebabkan jerawat.

9. Teh. Teh juga mengandung kafein.

10. Produk tenusu. Susu, yogurt, keju adalah contoh produk tenusu yang merupakan antara makanan penyebab jerawat.

Sekarang anda dah tahu 10 makanan penyebab jerawat yang ramai orang tak tahu. Nak hilangkan jerawat? Elakkan kesemua 10 makanan yang saya senaraikan tadi. Anda juga boleh amalkan tips hilangkan jerawat  yang paling berkesan ini. Nak order vitamin Shaklee? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 10 Makanan Penyebab Jerawat Yang Ramai Orang Tak Tahu

Tips Hilangkan Jerawat Batu Yang Paling Berkesan

Selalunya masalah jerawat batu sinonim dengan anak remaja yang sedang meningkat umur. Tapi, ramai juga orang dewasa yang dihantui jerawat batu. Dah cuba macam-macam produk tapi tak berkesan? Dah tiba masanya untuk anda cuba ikhtiar lain. Jom amalkan tips hilangkan jerawat batu yang paling berkesan berikut:

jerawat batu2 300x200 Tips Hilangkan Jerawat Batu Yang Paling Berkesan

1. Resdung? Adakah jerawat batu dimuka anda disebabkan masalah resdung? Kalau jawapannya ya, perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah mengatasi masalah resdung terlebh dahulu. Selagi anda ada resdung, selagi itulah muka anda akan dipenuhi jerawat batu. anda boleh hilangkan resdung dengan mengamalkan petua menghilangkan resdung yang berkesan & mujarab ini.

2. Pencuci muka yang lembut tanpa bahan kimia yang merbahaya. Pencuci muka jenama apa yang anda pakai sekarang? Adakah ianya lembut pada kulit? Tiada bahan kimia merbehaya yang menjadi punca jerawat semakin membiak? Kalau anda nak muka yang licin & cantik tanpa jerawat batu, pastikan anda menggunakan pencuci muka yang terbaik. Cadangan saya? Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser adalah pencuci muka terbaik yang saya pernah gunakan. Ianya mencuci dengan lembut, dan muka akan rasa sangat bersih & segar selepas menggunakannya. Percayalah, menukar pencuci muka anda kepada pencuci muka yang ini akan memberikan impak yang besar kepada masalah jerawat batu anda.

jerawat batu 300x249 Tips Hilangkan Jerawat Batu Yang Paling Berkesan

3. Hormon.  Jerawat batu biasanya menjadi masalah bagi mereka yang mengalami masalah hormon. Makin tak stabil hormon dalam badan, makin menggila jerawat batu dimuka & diseluruh badan. Nak tahu cara untuk menstabilkan hormon? Sekejap lagi saya terangkan.

4. Bersihkan makeup dengan cara yang betul. Seharian anda pakai bedak, bermakeup, muka terdedah kepada asap dan persekitaran yang kotor. Bila sampai kat rumah, adakah anda membersihkan makeup dengan cara yang betul? Ada pakai makeup remover tak? Kalau ada, adakah makeup remover yang anda pakai betul-betul membersihkan semua makeup dari muka? Bukan apa, baki makeup yang tertinggal boleh menjadi punca jerawat batu anda tak pernah surut. Nutriwhite Gentle Action Makeup Remover adalah makeup remover terbak yang saya pernah guna. Saya bukan jenis pandai bermakeup. Bila keluar rumah just pakai bedak nipis, tapi saya wajib bersihkan muka dengan makeup remover yang best ni tiap kali sampai rumah.

jerawat batu1 300x247 Tips Hilangkan Jerawat Batu Yang Paling Berkesan

5. Pemakanan. Elakkan makanan yang akan menyebabkan jerawat batu tumbuh dengan suburnya dimuka anda. Contohnya makanan berminyak, kekacang, coklat, dan sebagainya.

6. Melawan jerawat dari dalam. Pencuci muka & makeup remover adalah cara anda melawan jerawat batu dari luar. Nak jerawat batu anda hilang dengan lebih cepat? Jom lawan mereka dari dalam. Vitamin-vitamin tersebut mampu mengecutkan jerawat batu & menghalang pertumbuhan jerawat batu dimuka.

GLA Complex merupakan vitamin yang paling penting dalam proses menghilangkan jerawat batu anda. Ia membantu menstabilkan hormon dalam badan. Bila hormon stabil, insya Allah masalah jerawat pun akan hilang. Sebagai bonus, pengambilan GLA Complex akan menjadikan kulit semakin cantik berseri.

B Complex membantu menghilangkan jerawat & mencantikkan kulit. Ia membantu menghaslkan kulit muka yang lembab dan berseri. Ia juga menghilangkan parut jerawat.

Vitamin E & Vitamin C merupakan antioksida yang melawan radikal bebas yang menjadi punca jerawat batu susah nak dihilangkan. Ia juga menghilangkan parut jerawat.

jerawat batu3 168x300 Tips Hilangkan Jerawat Batu Yang Paling Berkesan

Insya Allah, dengan pengambilan yang konsisten masalah jerawat batu anda akan hilang.

Sekarang anda dah tahu tips hilangkan jerawat batu yang paling berkesan. Insya Allah, jika anda merawat masalah jerawat batu yang dialami dari luar dan dalam, jerawat batu anda akan hilang. Anda akan mendapat kulit muka yang licin dan cantik, seperti yang diidamkan. Tunggu apa lagi, hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tips Hilangkan Jerawat Batu Yang Paling Berkesan

pixel Tips Hilangkan Jerawat Batu Yang Paling Berkesan

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.