Kompilasi Petua Hilangkan Gout Cara Tradisional Dan Moden

Bila sebut gout mesti terbayang kristal yang terbentuk pada sendi akibat asid urik yang berlebihan. Azabnya bila bergerak, macam dicucuk jarum. Kali ni saya nak kongsikan kompilasi petua hilangkan gout cara tradisional dan moden.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

1. Mandi air suam. Air suam mampu mengurangkan bengkak & mengurangkan pembentukan kristal pada sendi.

2. Berbekam. Berbekam secara tradisional atau pun menggunakan lintah juga boleh membantu pesakit gout melalui Hirudin (pencair darah ) yang ada dalam air liur lintah.

3. Kulit kentang. Rebus kulit kentang sehingga mendidih. Minum air rebusan itu.

4. Anak pokok durian.  Ambil anak pokok durian beserta akarnya sekali. Rebus bersama kaki ayam. Air rebusan itu diminum dan kaki ayam itu dimakan. Cara tradisional ini adalah antara cara yang paling berkesan dalam merawat penyakit gout.

5. Kaktus. Ambil sekeping kaktus, kupas kulit & ambil isinya. Bungkus isi kaktus dengan daun pisang kemudian panaskan atas api sederhana besar selama lima minit. Sejukkan dan tampalkan pada bahagian yang sakit. Amalkan setiap hari.

6. Jus Gout. Namanya jus gout sebab mampu membuang asid urik yang tinggi pada pesakit gout. Bahan-bahannya 1 biji timun, 2 batang saderi, Sebelah lemon, 1 inci halia muda. Caranya mudah je, blend semua bahan sampai hancur. Minum. Insya Allah berkesan.

7. Set Gout Shaklee.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

Omega Guard merupakan anti radang yang berfungsi untuk melegakan radang sendi & mengelakkan sendi daripada bengkak. Ia mengawal ‘punca’ masalah, bukan hanya pelega yang dimanipulasikan oleh otak. Pengambilan secara konsisten membantu melegakan kesakitan akibat radang pada sendi.

Alfalfa Complex berfungsi untuk membuang toksik sekali gus membantu mengawal keseimbangan asid & alkali dalam badan. Ia juga menstabilkan paras asid urik. Ia juga membantu mengatasi bengkak & sakit sendi.

Performance Drink berfungsi untuk mengekalkan bendalir (air) didalam badan. Ia juga mengawal kehilangan bendalir & sebagai bonus,  menghilangkan lebihan asid urik dalam badan.

Insya Allah dengan pengambilan Set Gout Shaklee secara konsisten, anda akan melihat kesannya. Kalau anda dah tak tahan menanggung sakit & nak kan kesan yang lebih cepat, Vivix adalah pilihan anda. Walau pun harganya agak mahal tapi vitamin premium Shaklee ni sememangnya berkesan. Nak tahu dengan lebih lanjut? Jom baca penerangan saya di sini.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

8. Elakkan perkara yang menjadi punca gout. Anda boleh baca penerangan saya di sini.

9. Berpantang makanan berikut:

  • Kekacang seperti kacang tanah, kacang putih dan segala jenis kacang bergaram.
  • Buah-buahan jeruk kering seperti asam boi, buah kana, dan sebagainya.
  • Buah-buahan jeruk basah seperti mangga jeruk, ceremai dan jeruk anggur.
  • Mi segera.
  • Makanan ringan.
  • Mi kuning dan roti canai. Gantikan mi kuning dengan spageti dan roti canai dengan capati dan tosei.
  • Segala produk yang menggunakan tepung putih juga perlu dielakkan seperti roti dan pizza.
  • Nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa kerana kandungan utama minuman ini ialah bahan kimia, pewarna dan perisa.
  • Teh di kedai kerana teh kedai adalah teh recycle yang semata-mata dibuat dari bahan kimia pewarna dan perisa.
  • Coklat dan minimakan air milo. Gantikan Milo dengan horlick.
  • Air minuman bergas.
  • Jambu batu atau jus jambu batu.
  • Durian, rambutan, ciku, mangga siam, mata kucing siam dan longan.
  • Tembikai dan tembikai susu.
  • Kurangkan pengambilan kerang, ketam, udang dan sotong. Makan sedikit sahaja dan jangan kerap mengambilnya.
  • Kurangkan mengambil ayam daging kerana mengandungi beta agonist dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ini dibesarkan diladang cuma 31 hari sahaja akibat diberikan ubat-ubatan ini. Cuba gantikan dengan ayam kampung atau ayam yang dijual dipasar yang kulitnya berwarna kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang.
  • Bila makan daging, pilih daging tanpa lemak (tendon). Bila makan ayam (kampung) pilih makan bahagian dada dan elakkan bahagian banyak tendon seperti kepak dan peha.
  • Buah oren seperti oren sunkist, air limau seperti air teh O limau.
  • Cendawan dan produk cendawan termasuk ubat ganoderma
  • Ikan berbisa seperti ikan semilang dan ikan pari.
  • Organ dalaman seperti hempedal, hati, jantung dan tidak ketinggalan telur ikan.
  • Kari seperti kari ikan dan daging.
  • Sayur kacang buncis, bayam, petola dan bunga kubis
  • Elakkan berlari dan melompat (gantikan dengan berjalan) bagi yang sudah mengalami gout
  • Elakkan berurut terutamanya di bahagian pinggang.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

  • Pulut, keladi, keledek, kentang dan ubi.
  • Jering, petai dan kerdas
  • Elakkan menaiki motorsikal dengan kedudukan kaki ke hadapan seperti menaiki motorsikal Jaguh.
  • Elakkan sebarang ubat-ubatan seperti pain killer.
  • Elakkan mengambil sebarang supplement seperti multivitamin dsb
  • Tepung putih (tepung gandum) serta makanan yang dibuat daripadanya termasuk roti putih. Tepung ata yang digunakan membuat capati adalah baik. Saya masih belum pasti apakah kandungan sebenarnya tepung putih ini yang merosakkan buah pinggang, apakah bahan kimia Benzoyl Peroxide didalamnya yang digunakan untuk memutihkan tepung ini atau kandungan campuran lain dalam tepung ini.
  • Ikan masin jeruk seperti ikan tenggiri
  • Sayuran jeruk
  • Makanan dalam tin seperti sardin dan buah-buahan bertin
  • Telur masin
  • Cuka makanan tiruan (usahakan cuka makan asli dari apel hijau)
  • Makanan segera
  • Elakkan terjatuh dan berurut di bahagian pinggang.
  • Elakkan menahan terlalu lama daripada membuang air kecil (tahan kencing)
  • Kurangkan makanan bersantan
  • Kurangkan makanan yang mengandungi bahan pewarna, perasa dan pengawet tiruan dan termasuk ajinomoto.
  • Susu, yogurt, keju, kacang dan kekacang, mentega kacang dan sesetengah produk soya
  • Makanan beragi.
  • Makanan laut.

Semoga kompilasi petua hilangkan gout cara tradisional dan moden itu tadi bermanfaat untuk anda. Pengambilan Set Gout Shaklee sangat membantu pesakit gout yang sedang menderita. Insya Allah, duit yang anda keluarkan takkan rugi. Anda pasti menyesal sebab tak jumpa set ni dari awal. Nak order Set Gout Shaklee? Hubungi saya sekarang.

petua gout, petua hilangkan gout, petua hilangkan bisa gout, petua hilangkan bengkak gout, petua hilangkan bengkak kaki gout, hilangkan gout, hilangkan gout dengan cepat, cara hilangkan gout, doa hilangkan gout, hilangkan penyakit gout, makanan hilangkan gout, bekam hilangkan gout, nak hilangkan gout, cara hilangkan gout, cara hilangkan gout dengan cepat, cara menghilangkan gout, cara hilangkan sakit gout, cara hilangkan bengkak gout, cara nak hilangkan gout, cara hilangkan penyakit gout, cara untuk hilangkan gout, cara berkesan hilangkan gout, cara merawat gout, cara merawat gout secara tradisional, petua tradisional gout, petua tradisional merawat gout, petua tradisional hilangkan gout, petua tradisional untuk gout, petua tradisional penyakit gout, petua tradisional menghilangkan gout, petua tradisional sakit gout, petua tradisional menghilangkan sakit gout, cara merawat gout, rawatan gout, rawatan gout tradisional, rawatan gout ibnu sina, rawatan gout guna lintah,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your email address will not be published. Required fields are marked *