Kenapa Berat Badan Tak Turun Walau Pun Jenuh Berdiet Dan Bersenam

Dah penat jaga makan, bersenam, makan ubat kurus mahal-mahal. Bila timbang, berat macam tu jugak. Inch loss pun takde. Jangan give up! Jom tengok kenapa berat badan tak turun.

berat tak turun, kenapa berat tak turun, punca berat tak turun, berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun walaupun bersenam, berat badan tak turun walaupun bersenam, punca berat badan tak turun,

1. Sarapan tidak sihat
Kebanyakan rakyat Malaysia mengambil sarapan yang mengandungi kandungan lemak dan gula yang tinggi. Contohnya? Nasi lemak, teh tarik. Kalau yang nak berdiet kononnya taknak makan sarapan berat, makan biskut cicah milo. Tahukah anda bahawa biksut kering cicah milo bukan sarapan yang sihat?

2. Tak minum air secukupnya
Di antara punca kenapa berat badan tak turun ialah tak minum air kosong secukupnya. Ramai yang tak ambil berat pasal ni.

3. Minuman yang kononnya bagus untuk turunkan berat badan, tapi sebenarnya TIDAK! 
Diet soda, limau ais, limau suam. Bila sebut, mesti kita rasa boleh bantu turunkan berat badan. Tapi sebenarnya tidak! Sebab apa? Dalam tu ada gula putih yang menjadi punca kenapa berat tak turun.

4. Bersenam dengan perut kosong
Bila kita bersenam, badan perlukan nutrisi  dari makanan sebagai bahan bakar untuk membakar kalori. Kalau kita berlapar dan tak makan langsung, macam mana badan nak bakar kalori kalau takde bahan bakar?

5. Makan makanan tinggi kalori selepas bersenam
Biasa tak tengok orang beli nasi lemak lepas bersenam. Macam mana nak turunkan berat badan kalau kalori yang masuk lagi banyak daripada yang dibakar semasa bersenam? Oleh itu, elakkan makanan berkalori tinggi walau pun selepas bersenam. Sebaliknya, ambil makanan pembakar lemak.

berat tak turun, kenapa berat tak turun, punca berat tak turun, berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun walaupun bersenam, berat badan tak turun walaupun bersenam, punca berat badan tak turun,

6. Stress
Bila stres mesti nak makan coklat. Bila stres mesti banyak makan. Makan makanan berkalori tinggi pulak tu. Macam mana berat nak turun?

7. Tidak makan nasi
Ramai yang buat kesilapan ni. Taknak makan nasi, takut gemuk. Tapi gantikan dengan kuew tiaw, mee, maggi, roti, kerepek, biskut yang jauh lebih tinggi kandungan kalori daripada nasi. Yang sebenarnya boleh je makan nasi setiap hari, tapi janganlah makan sampai 3 pinggan.

Itulah dia 7 sebab kenapa berat badan tak turun walau pun jenuh berdiet dan bersenam. Ramai yang buat kesilapan ni kan? Sekarang anda dah tahu. Anda juga boleh amalkan 10 tips turunkan berat badan yang komfom berkesan ini. Pengambilan Set Kurus Shaklee membantu meningkatkan metabolisma badan supaya lebih banyak lemak dibakar & dibuang dari tubuh badan. Kalau metabolisma tinggi, insya Allah lagi cepat kurus. Nak order? Hubungi saya sekarang.

berat tak turun, kenapa berat tak turun, punca berat tak turun, berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun, kenapa berat badan tak turun walaupun bersenam, berat badan tak turun walaupun bersenam, punca berat badan tak turun,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your email address will not be published. Required fields are marked *