Cara Hilangkan Nafas Berbau Yang Mudah, Murah Dan Berkesan

Bukannya tak gosok gigi, tapi mulut berbau jugak. Kadang-kadang perasan ada kawan tahan nafas bila kita bercakap. Ada juga yang kerutkan muka, palingkan muka, tutup hidung. Kalau yang jenis mulut laser terus main sound je mulut kita busuk. Rasa stress? Rasa rendah diri? Jom amalkan cara hilangkan nafas berbau yang mudah, murah dan berkesan ni.

Nafas berbau, nafas berbau Shaklee, hilangkan nafas berbau, produk hilangkan nafas berbau,  cara hilangkan nafas berbau, ubat untuk hilangkan nafas berbau, produk untuk hilangkan nafas berbau, cara hilang nafas berbau, cara untuk menghilangkan nafas berbau, cara untuk menghilangkan mulut berbau,mulut berbau, cara untuk hilangkan mulut berbau, cara menghilangkan masalah mulut berbau, cara nak menghilangkan masalah mulut berbau, cara nak hilangkan masalah mulut berbau, cara nak menghilangkan nafas berbau, cara menghilangkan nafas berbau, masalah mulut berbau, mulut berbau Shaklee, mulut busuk, mulut berbau busuk, mulut berbau busuk Shaklee, Shaklee untuk mulut berbau, Shaklee untuk nafas berbau,

1. Gosok gigi dengan cara yang betul.

Macam mana anda gosok gigi? Tiap kali gosok gigi ada bersihkan pipi, gusi dan lidah tak? Bakteria penyebab nafas berbau bukan ada kat gigi je, tapi kat seluruh mulut. Jadi, tiap kali gosok gigi pastikan anda membersihkan seluruh mulut.

2. Berkumur dengan pencuci mulut.

Lepas gosok gigi, boleh berkumur dengan pencuci mulut macam Listerine atau Oral B. Mulut akan lebih segar. Nafas pun wangi je.

3.  Berkumur dengan air garam
Kalau taknak keluarkan duit untuk membeli pencuci mulut, boleh berkumur dengan air garam selepas memberus gigi. Garam akan membunuh bakteria penyebab nafas berbau yang ada dalam mulut. Hanya campurkan sesudu garam halus dengan segelas air suam, kacau hingga sebati & berkumur.

4. Minum air secukupnya.

Biasanya nafas berbau sebab mulut kita kering. Oleh itu, pastikan kita minum air secukupnya.

5. Simpan gula-gula dalam poket.

Macam saya sebut di atas tadi, di antara punca nafas berbau ialah disebabkan oleh mulut yang kering. Mungkin sebab dah lama tak makan atau minum. Oleh itu, pastikan anda sentiasa simpan gula-gula dalam poket. Lagi bagus kalau simpan gula-gula yang ada ekstrak pudina. Bila mulut mula berbau, makan gula-gula supaya mulut segar semula.

6. Elakkan makanan yang menyebabkan nafas berbau.

Petai, bawang, bawang putih… itu antara makanan yang akan menyebabkan nafas anda berbau. Seeloknya elakkan makan makanan tersebut. Kalau makan juga, jangan lupa gosok gigi selepas makan.

7. Jaga kesihatan gusi.

Kadang-kadang, ada orang tak sedar bahawa masalah nafas berbau yang dihadapi adalah berpunca dari penyakit gusi yang dihadapi. Gusi yang tak sihat akan menjadi perumah kepada bakteria termasuk bakteria punca nafas berbau. Oleh itu, pastikan gusi anda sihat.

8. Set Nafas Berbau Shaklee.

Set Nafas Berbau Shaklee sememangnya berkesan untuk menghilangkan masalah nafas berbau.

Nafas berbau, nafas berbau Shaklee, hilangkan nafas berbau, produk hilangkan nafas berbau,  cara hilangkan nafas berbau, ubat untuk hilangkan nafas berbau, produk untuk hilangkan nafas berbau, cara hilang nafas berbau, cara untuk menghilangkan nafas berbau, cara untuk menghilangkan mulut berbau,mulut berbau, cara untuk hilangkan mulut berbau, cara menghilangkan masalah mulut berbau, cara nak menghilangkan masalah mulut berbau, cara nak hilangkan masalah mulut berbau, cara nak menghilangkan nafas berbau, cara menghilangkan nafas berbau, masalah mulut berbau, mulut berbau Shaklee, mulut busuk, mulut berbau busuk, mulut berbau busuk Shaklee, Shaklee untuk mulut berbau, Shaklee untuk nafas berbau,

Vitamin C membantu menjaga kesihatan gusi dan menyembuhkan penyakit gusi jika ada. Ia juga merupakan ejen detoksifikasi yang bagus

Alfalfa Complex membantu menyegarkan nafas dan mendetoksifikasikan bau. Alfalfa juga dikenali sebagai egen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia juga membantu  mengawal bau badan dan bau nafas mulut.

Garlic Complex merupakan antibiotik semulajadi yang berfungsi memusnahkan bakteria. Ia juga telah dirumus untuk mengawal bau. Walaupun bawang putih salah satu penyebab nafas berbau namun tablet ini tidak dipecahkan sehingga ia sampai ke dalam usus kecil. Di samping itu, ia mengandungi campuran pudina dan ekstrak rosemary bagi mengawal bau.

Seperti yang kita ketahui masalah nafas berbau juga berpunca daripada sistem pencernaan yang kurang baik. Herb-lax Shaklee baik untuk pembersihan usus.

Sekarang anda dah tau cara hilangkan nafas berbau yang mudah, murah dan berkesan. Pengambilan Set Nafas Berbau Shaklee akan membantu anda menghilangkan masalah mulut berbau secara total. Anda pasti berpuas hati. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Nafas berbau, nafas berbau Shaklee, hilangkan nafas berbau, produk hilangkan nafas berbau,  cara hilangkan nafas berbau, ubat untuk hilangkan nafas berbau, produk untuk hilangkan nafas berbau, cara hilang nafas berbau, cara untuk menghilangkan nafas berbau, cara untuk menghilangkan mulut berbau,mulut berbau, cara untuk hilangkan mulut berbau, cara menghilangkan masalah mulut berbau, cara nak menghilangkan masalah mulut berbau, cara nak hilangkan masalah mulut berbau, cara nak menghilangkan nafas berbau, cara menghilangkan nafas berbau, masalah mulut berbau, mulut berbau Shaklee, mulut busuk, mulut berbau busuk, mulut berbau busuk Shaklee, Shaklee untuk mulut berbau, Shaklee untuk nafas berbau,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...