-

Tanda Lelaki Tak Subur Yang Semua Suami Wajib Ambil Tahu

Biasanya kalau pasangan susah untuk mengandung, isteri yang akan dituduh sebagai mandul. Tahukah anda, lelaki pun ada masalah kesuburan. Jom saya kongsikan tanda lelaki tak subur yang semua suami wajib ambil tahu.

lelaki tak subur 300x226 Tanda Lelaki Tak Subur Yang Semua Suami Wajib Ambil Tahu

Tanda Lelaki Tak Subur Yang Semua Suami Wajib Ambil Tahu

Di antara simptom yang akan dihadapi ialah:

1. Masalah dalam hubungan seksual seperti kurang keinginan untuk bersama. Jika anda rasa tidak berminat untuk bersama isteri, jangan dibiarkan. Ia adalah antara tanda anda bermasalah.

2. Sukar dirangsang. Sukar dirangsang juga adalah antara tanda lelaki tak subur.

3. Ejakulasi pramatang. Ini adalah mimpi ngeri bagi setiap lelaki. Buang rasa malu, cepat-cepat dapatkan rawatan. Kalau dibiarkan, ia boleh menjadi punca anda gagal mendapat zuriat,

4. Bengkak, sakit atau ketulan di bahagian testis. Kalau ada kelainan pada organ seks anda, itu juga adalah antara tanda lelaki tak subur.

5. Rambut atau bulu yang semakin berkurangan. Itu adalah petanda bahawa anda mengalami masalah hormon atau kromosom. Masalah ini akan menyebabkan anda jad tak subur.

6. Gagal mendapat anak selepas setahun mencuba. Kalau dah setahun mencuba tapi masih belum mengandung, mungkin anda atau isteri ada masalah kesuburan. Cuba tengok, period isteri ok ke setiap bulan? Ada senggugut? Ada keputihan? Atau pun mungkin anda yang bermasalah?

Apa Nak Buat Untuk Tingkatkan Kesuburan Lelaki?

Anda boleh tingkatkan kesuburan dengan cara:

1. Elakkan perkara yang menjadi punca tak subur.

2.Amalkan petua kesuburan lelaki supaya isteri mudah mengandung.

3. Amalkan petua elakkan mati pucuk & lemah tenaga batin ini.

4. Amalkan Set Suami Gagah Shaklee yang membantu:

  • Meningkatkan keinginan untuk bersama.
  • Bertahan lebih lama ketika bersama.
  • Meningkatkan kesihatan organ seks.
  • Menghasilkan air mani yang lebih pekat.
  • Menghasilkan sperma yang lebih banyak.
  • Menghasilkan sperma yang sihat & kuat. Mampu berenang dengan kuat & tahan lebih lama di dalam rahim isteri.
  • Meningkatkan kesuburan anda supaya isteri lebih cepat mengandung.

lelaki tak subur1 300x209 Tanda Lelaki Tak Subur Yang Semua Suami Wajib Ambil Tahu

Kalau ada bajet lebih, boleh ambil Vivix yang membantu memperbaharui DNA & sel dalam organ pembiakan anda supaya mnghasilkan sperma yang lebih berkualiti.

lelaki tak subur2 300x226 Tanda Lelaki Tak Subur Yang Semua Suami Wajib Ambil Tahu

Sekarang anda dah tahu tanda lelaki tak subur yang semua suami wajib tahu. Anda ada salah satu daripada tanda-tanda tu? Jangan buang masa. Lagi lama tunggu, lagi teruk masalah kesuburan anda.  Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan vitamin Shaklee anda.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tanda Lelaki Tak Subur Yang Semua Suami Wajib Ambil Tahu

Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Terdapat pelbagai jenis Fibroid. Biasanya badan akan mengeluarkan tanda jika terdapat fibroid dalam rahim kita. Apa pun, yang paling penting ialah mencegah. Jom ketahui tips mencegah Fibroid yang semua wanita wajib tahu.

mencegah fibroid 300x247 Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

 Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

1. Kenal pasti sejarah fibroid dalam keluarga khususnya emak, adik beradik emak dan nenek. Baka memang memainkan peranan dalam kesemua jenis penyakit khususnya tumbuhan, kanser , diabetes, darah tinggi dan lain-lain. Waspadalah jika ada baka penyakit, berjaga2 untuk mengambil langkah menjauhkan faktor-faktor lain.

2. Tumbuhan fibroid dirangsang oleh hormon estrogen. Kandungan hormon estrogen yang berlebihan menggalakkan tumbuhan fibroid. Biasanya ada perimbangan antara 2 jenis hormon dalam tubuh wanita. Estrogen sentiasa dikeluarkan oleh kilang ovary, manakala progesteron dikeluarkan jika berlaku ovulation atau penetasan telur yg berlaku pada hari 13-14-15-16 dalam pusingan haid.

Jika tiada ovulation, maka kandungan progesterone tidak meningkat dan ini menggalakkan tindakan estrogen tanpa kaunter tindakan progesterone. Kesannya banyak yang tak baik , berbagai jenis tumbuhan dirahim dan dalam payudara akan berlaku, dan diantaranya fibroid dan kanser. GLA Complex Shaklee membantu menstabilkan hormon dalam badan anda sekali gus mencegah fibroid & kanser.

3. Makanan yang berlebihan gula , minyak dan lemak akan menggalakkan estrogen. Kawal makanan2 ini jika nak selamat dari fibroid. Jauhi junk fodd & fast food. Beberapa  makanan  mengandugi natural progesterone seperti  keladi liar dan keledek merah dan unggu. Makanlah dalam 2-3 kali seminggu sebagai gantian nasi.

4. Elakkan meminum air yang terkandung dalam plastik kerana bahan2 plastik mengandungi bahan yang boleh meningkatkan xenoestrogen. Jangan panaskan makanan atau air dalam bekas plastik didalam mikrowave.

mencegah fibroid1 300x300 Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

5. Kurangkan kegunaan insecticide, herbicide dalam rumah atau dihalaman rumah. Cuba guna bahan organik untuk tujuan tanam sayuran. Kurang makanan dalam tin. Begitu juga bahan pencuci dapur, basuh baju dan shampo perlu diubah kepada yang organik. Rangkaian Get Clean Shaklee adalah produk organik yang boleh digunakan oleh anda & keluarga.

6. Makanan dari ternakan – lembu, kambing, ayam juga sekarang banyak yang dipelihara secara organik. Ini lebih selamat bagi penghidap fibroid, dan endometriosis.

7. Kurangkan kopi, kunyit, buah pala yang boleh menggalakkan pertumbuhan fibroids.

8. Lotion2 kulit yg mengandungi paraben sebagai pengawet perlu dijauhkan. Cari yang menggunakan minyak sayur sebagai pengawet. Nda boleh gantikan losyen yang merbahaya dengan Herbal Blend Shaklee yang tiada paraben.

Sekarang anda dah tahu tips mencegah fibroid yang semua wanita wajib tahu. Jika anda telah disahkan mempunyai fibroid, anda boleh mengamalkan Set Fibroid Shaklee yang membantu mengecutkan fibroid anda tanpa perlu menjalani pembedahan. Nak order? Hubungi saya.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tips Mencegah Fibroid Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Petua Mencegah Senggugut Yang Dah Diamalkan Sejak Turun-temurun

Anda selalu senggugut? Selain mengetahui apakah punca senggugut, adalah sangat penting untuk anda amalkan petua mencegah senggugut yang dah diamalkan sejak turun-temurun ini. Insya Allah membantu.

mencegah senggugut 295x300 Petua Mencegah Senggugut Yang Dah Diamalkan Sejak Turun temurun

Petua Mencegah Senggugut Yang Dah Diamalkan Sejak Turun-temurun

Melakukan senaman ringan. Kajian menunjukkan bahawa senaman ringan setiap hari akan mencegah senggugut.

Jangan terlalu aktif pada hari pertama anda period. Elakkan aktiviti seperti bersukan, memanjat gunung, dan sebagainya.

Pemakanan yang seimbang dan sihat adalah penting bagi mencegah senggugut. Pastikan diet anda setiap hari adalah seimbang dan elakkan makanan ringan juga makanan segera.

Elakkan makanan tajam seperti nenas dan coke. Seeloknya jangan ambil seawal seminggu sebelum period. Makanan tajam tersebut akan menyebabkan anda mengalami senggugut yang teruk.

mencegah senggugut1 300x249 Petua Mencegah Senggugut Yang Dah Diamalkan Sejak Turun temurun

Mengambil suplemen yang mempunyai nutrisi vitamin B dan Magnesium. Kedua-dua vitamin tersebut membantu mengurangkan gejala senggugut.

Minum air secukupnya. Pastikan anda minum sekurang-kurangnya 3 liter air setiap hari.

Bertungku seawal seminggu sebelum period. tumpukan perhatian ke[ada bahagian bawah perut iaitu rahim. Kalau takde batu tungku, boleh tuam gunakan hot water bag atau botol berisi air panas.

Ubat penahan sakit. Anda boleh mengambil ubat tahan sakit yang ringan seperti acetaminophen dan paracetamol atau ubat penahan sakit yang lebih baik seperti ibuprofen atau naproxen, beberapa hari sebelum kedatangan haid.

Anda juga boleh mengambil Set Senggugut Shaklee yang telah membantu ramai wanita bebas dari belenggu senggugut. Dengan pengambilan yang berterusan, Insya Allah masalah senggugut anda akan hilang.

Semoga petua mencegah senggugut yang dah diamalkan sejak turun-temurun yang saya kongsikan tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Set Senggugut Shaklee? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Mencegah Senggugut Yang Dah Diamalkan Sejak Turun temurun

Apakah Punca Nafas Berbau

Nafas berbau boleh menjejaskan keyakinan diri. Jika anda ada masalah nafas berbau, boleh amalkan cara berkesan hilangkan nafas berbau yang saya kongsikan di sini. Dan yang paling penting, jom kenali apakah punca nafas berbau.

Punca nafas Berbau 300x249 Apakah Punca Nafas Berbau

Apakah punca nafas berbau?

Bakteria

Bakteria ialah antara punca utama nafas berbau. Bakteria mulut yang bernama  Anaerobic hidup dan membiak di dalam mulut dengan memakan sisa makanan yang melekat di celah gigi dan gusi. Dalam proses penghadaman, bakteria ini melarutkan sisa makanan dengan gas volatile sulfur compounds (VSCs). Bau gas ini lebih busuk daripada telur tembelang atau perut ikan.

Ia gemar bersembunyi dan membuat sarang di tempat terselindung terutamanya di bawah lidah. Sarang dibina berlapis-lapis daripada lendir dan cecair sisa makanan. Ketika proses ini, gas VSCs dilepaskan berterusan, membuatkan nafas anda berbau.

Mulut kering

Air liur penting untuk mengawal kesegaran nafas. Mulut kering adalah punca nafas berbau.

Masalah sinus atau resdung

Anda juga akan mengalami masalah nafas berbau jika mempunyai masalah sinus atau resdung. Malah selsema atau batuk juga boleh menjadi punca nafas berbau.

Titisan ubat hidung

Ubat titis di dalam hidung untuk mengubati selesema, alahan atau penyakit lain seperti resdung menyebabkan terjadinya lendir. Lendir yang terkumpul di dalam rongga hidung menjadi tempat terbaik bakteria bersarang. Anda boleh gunakan ubat sembur pemecah lendir untuk mengatasi masalah nafas berbau

Punca nafas Berbau1 300x239 Apakah Punca Nafas Berbau

Kurang Makan

Bila berdiet, anda kurang makan bererti air liur juga kurang dirembeskan menyebabkan mulut kering lalu menjadi punca bau nafas.

Pengeluaran hormon

Biasanya wanita menghadapi perubahan hormon beberapa hari sebelum haid. Ia bukan sahaja menyebabkan mood swing tetapi juga menjadi punca nafas berbau kerana ketika ini darah mengandungi protein berlebihan yang sangat disukai bakteria Anaerobik.

Jenis makanan

Makanan juga menjadi punca nafas berbau. Contohnya ialah makanan yang mengandungi sulfur seperti bawang putih, kubis, brokoli dan bawang. Gas sulfur dalam makanan diserap ke dalam darah melalui perut kemudian ke paru-paru sebelum dilepaskan menerusi pernafasan.

Tidak memberus gigi dengan betul

Tidak memberus gigi dengan betul juga adalah punca nafas berbau. Jika anda tidak memberus gigi dengan betul, masih ada kekotoran yang tertinggal pada gigi, mulut & lidah.

nafas berbau 1 300x180 Apakah Punca Nafas Berbau

Sekarang anda dah tau apakah punca nafas berbau. Elakkan semua benda yang menjadi punca nafas berbau, amalkan cara hilangkan nafas berbau yang saya kongsikan, dan amalkan Set Nafas Berbau Shaklee. Insya Allah anda tidak akan dibelenggu masalah nafas berbau lagi. Nak order Set Nafas Berbau Shaklee? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apakah Punca Nafas Berbau

Tanda Keguguran Kandungan Yang Sering Diabaikan Ibu Mengandung

Tak ramai yang tahu apakah punca dan tanda keguguran. Entah bila gugur, tahu-tahu dah sakit dan berdarah. Bila cek doktor dah gugur. Jom saya ceritakan tanda keguguran kandungan yang sering diabaikan ibu mengandung

Tanda Keguguran 300x245 Tanda Keguguran Kandungan Yang Sering Diabaikan Ibu Mengandung

1. Sakit dan kekejangan

Anda akan berasa sakit perut yang berterusan, sakit belakang yang luar biasa dan kekejangan pelvis. Ianya boleh berlarutan selama beberapa hari, tanpa sebarang pendarahan.

2. Tanda kehamilan hilang secara mengejut

Biasanya, ibu mengandung akan mengalami pelbagai komplikasi kehamilan seperti morning sickness, sakit badan, payudara bengkak dan sakit, dan sebagainya. Jika anda mengalami keguguran, semua tanda tersebut akan hilang secara mengejut kerana hormon anda telah jatuh.

3. Sakit seperti senggugut

Anda akan mengalami sakit seperti senggugut. Bagi yang tak pernah mengalami senggugut, ia adalah sakit dibahagian peranakan. Rasa seperti dihiris-hiris dari dalam.

4. Pendarahan yang banyak.

Pendarahan yang sedikit di awal kehamilan adalah perkara biasa. Tapi anda perlu alert jika anda berdarah dengan banyak dan berasa sakit. Jangan dibiarkan. Ini adalah antara tanda keguguran kandungan yang sering diabaikan ibu mengandung.

5. Keluar ketulan atau tisu seperti daging dari faraj.

Anda telah keguguran jika ada ketulan atau tisu daging keluar dari faraj.

6. Serviks Terbuka

Biasanya serviks akan tertutup sehingga beberapa minggu sebelum bersalin. Jika serviks anda terbuka awal, ia adalah di antara tanda keguguran kandungan yang sering diabaikan ibu mengandung.

7. Anak tidak bergerak.

Anak kurang aktif adalah di antara tanda anda mungkin keguguran. Oleh itu, pastikan anda sentiasa alert tentang keaktifan bayi dalam kandungan.

8. Tiada denyutan nadi bayi dalam kandungan.

Jika anda menjalani pemeriksaan ultrasound & gagal mendapat denyutan nadi bayi, ia adalah tanda anda sudah keguguran.

Itulah dia 8 tanda keguguran kandungan yang sering diabaikan ibu mengandung. Jika anda keguguran, jangan terlalu bersedih. Anda boleh amalkan tips mengandung selepas keguguran yang akan membantu anda untuk mengandung semula. Anda juga boleh amalkan ESP Shaklee untuk menguatkan semula rahim yang lemah selepas gugur. Insya Allah ada rezeki anda tak lama lagi. Nak order ESP Shaklee? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tanda Keguguran Kandungan Yang Sering Diabaikan Ibu Mengandung

Petua Hilangkan Sembelit Supaya Anak Tak Menjerit Tiap Kali Berak

Risaunya hati bila anak kena sembelit. Menangis menjerit-jerit tiap kali nak buang air besar. Kalaulah sakit anak tu boleh dipindahkan kat kita! Jangan biarkan anak kesayangan anda sembelit lagi. Jom amalkan petua hilangkan sembelit supaya anak tak menjerit tiap kali berak.

petua hilangkan sembelit an 300x300 Petua Hilangkan Sembelit Supaya Anak Tak Menjerit Tiap Kali Berak

1. Pastikan anak minum air kosong secukupnya.

Bagi anak yang berumur 6 bulan ke atas, pastikan anak kerap minum air kosong. Di antara punca utama sembelit ialah kurang minum air.

2. Prun

Buah prun sememangnya bagus untuk mengatasi sembelit. Tak kisah sama ada anak anda makan buah atau jus prun. Insya Allah dua-duanya berkesan untuk sembelit.

3. Tukar susu formula

Kalau anak anda minum susu formula, mungkin sudah tiba masanya untuk anda tukar ke jenama yang lain. Kemungkinan besar anak anda sembelit kerana susu formula yang tak sesuai.

4.  Makanan berserat tinggi

Makanan berserat tinggi akan membantu menghilangkan sembelit anak anda. Di antaranya ialah buah, kekacang dan sayuran segar. Cara yang paling mudah ialah bagi anak minum jus buah.

5.  Ajar anak supaya jangan tahan kalau nak membuang

Kadang-kadang anak sembelit disebabkan oleh tabiat suka tahan bila nak buang air besar. Ajar anak supaya terus berak kalau sakit perut, jangan ditahan-tahan kerana ia akan menyebabkan najis menjadi keras.

6.  Pisang

Secara amnya pisang membantu untuk melawaskan. Ia membantu melembutkan najis & menghilangkan sembelit.

7. Betik

Betik juga membantu melawaskan.

8. Mealshakes Shaklee

Kalau anak anda berumur  1 tahun ke atas, boleh berikan Mealshakes sebagai makanan tambahan kepada anak tersayang. Mealshakes bukan sahaja membantu menghilangkan sembelit malah ia juga membantu meningkatkan selera makan anak. Rasanya pun sedap macam aiskrim Vanilla.

petua hilangkan sembelit an1 300x300 Petua Hilangkan Sembelit Supaya Anak Tak Menjerit Tiap Kali Berak

Betul ke Mealshake berkesan untuk hilangkan sembelit anak? Ada ke testimoni? Mestilah ada. Jom tengok himpunan testimoni yang saya kongsikan di sini.

Bolehlah amalkan petua hilangkan sembelit supaya anak tak menjerit tiap kali berak yang saya kongsikan tadi. Insya Allah semuanya berkesan. Pengambilan Mealshakes Shaklee setiap hari boleh mengelakkan anak anda dari sembelit. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Sembelit Supaya Anak Tak Menjerit Tiap Kali Berak

Apa Nak Buat Kalau Turun Darah Semasa Mengandung

Terdapat pelbagai punca pendarahan semasa mengandung. Pastinya kita akan panik kalau berlaku pendarahan sebelum sampai waktu bersalin. Jangan panik, jom saya ceritakan apa nak buat kalau turun darah semasa mengandung.

berdarah semasa mengandung 300x198 Apa Nak Buat Kalau Turun Darah Semasa Mengandung

1. Jangan panik.

Pastikan anda suami isteri berada dalam keadaan tenang. Jangan menggelabah, Jangan panik. Ingat Allah. Berzikir, berselawat.

2. Berjumpa doktor dengan segera.

Bila dah tenang, bersiap dan terus berjumpa dengan doktor. Jangan berlengah. Biasanya kalau kandungan berada dalam keadaan baik, doktor akan bagi mc dan nasihatkan supaya anda berehat di rumah. Kalau kandungan nampak tak stabil, atau anda nampak tak sihat, mungkin akan dimasukkan ke wad sehingga ok.

3. Berehat, lupakan semuanya.

Bedrest! Lupakan semua kerja rumah. Biarlah kain baju tak berbasuh, suami boleh tolong basuhkan. Biarlah tak masak, suami boleh tolong belikan makanan. Suami juga boleh bantu jaga anak yang lain. Apa yang penting sekarang ialah anda jaga bayi yang ada dalam kandungan. Berehat supaya pendarahan berhenti dan mengancam kandungan anda.

4. Makan makanan berkhasiat.

Jangan makan makanan ringan atau jajan. Makan makanan berkhasiat supaya khasiat dari makanan tu sampai kepada bayi dalam kandungan. Makanan berkhasiat juga membantu anda bertenaga semula.

5. ESP Shaklee

ESP Shaklee  mempunyai pelbagai kebaikan, dan di antaranya ialah untuk menguatkan rahim selepas pendarahan. Selain itu, ia juga memberikan anda tenaga supaya segar semula. Biasanya ibu akan menjadi lemah selepas pendarahan. Insya Allah ESP akan membantu anda segar & bertenaga seperti sedia kala.

Sekarang anda dah tahu apa nak buat kalau turun darah semasa mengandung. Jadi, jangan panik ye. Amalkan ESP Shaklee, insya Allah akan membantu anda sihat & bertenaga sehingga melahirkan. Nak order ESP Shaklee? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apa Nak Buat Kalau Turun Darah Semasa Mengandung

Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

Alhamdulillah tulisan saya tentang punca kencing kotor mendapat sambutan yang sangat menggalakkan. Ramai yang menghubungi saya bertanyakan info lanjut tentang kencing kotor. Di atas permintaan ramai, hari ni saya akan menulis tentang tanda kencing kotor yang kita selalu tak perasan.

Tanda Punca Kencing Kotor 300x222 Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

7 Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

Kencing kotor yang tak dirawat boleh menyebabkan jangkitan buah pinggang. Jika anda mengandung, anda berisiko untuk mengalami keguguran. Oleh itu, pastikan anda sentiasa alert dengan tanda-tanda kencing kotor yang berikut:

1. Kerap membuang air kecil

Tanda utama kencing kotor ialah kerap membuang air kecil. Sekejap sekejap kena ke tandas. Kalau anda tengah mengandung, mungkin tak perasan ini adalah tanda kencing kotor sebab ibu mengandung memang kerap ke tandas icon smile Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

2. Air kencing tak lawas

Anda juga akan rasa tak puas setiap kali membuang air kecil. Rasa macam air kencing tak habis keluar.

3. Sakit ketika membuang air kencing

Sesetengah orang akan rasa pedih bila membuang air kecil. Tapi ada kalanya anda tak berasa sakit. Ia berbeza untuk  setiap orang.

Tanda Punca Kencing Kotor1 300x210 Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

4. Air kencing berdarah, keruh, atau berbau busuk

Anda akan perasan ada yang tak kena dengan air kencing anda.

5. Tidak selesa di bahagian abdomen

Apabila kencing kotor menjadi semakin serius, anda akan mula rasa tidak selesa di bahagian abdomen apabila kuman semakin merebak ke atas dan mendekali pundi kencing.

6. Sakit semasa hubungan seks

Seks sepatutnya tidak menyakitkan. Jika anda mengalami semua tanda di atas dan diikuti dengan kesakitan semasa hubungan seks, sila jumpa doktor dengan segera, lebih-lebih lagi kalau anda mengandung.

7. Demam dan rasa seram sejuk

Apabila kencing kotor anda sudah merebak ke buah pinggang, anda akan diserang demam & badan rasa seram sejuk.

Sekarang anda dah tahu 7 tanda kencing kotor yang kita selalu tak perasan. Kalau anda mengalami masalah kencing kotor, jangan malu-malu. Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan Set Air Kencing Kotor Shaklee yang telah membantu ramai pesakit kencing kotor pulih seperti sedia kala. Petua hilangkan kencing kotor ini juga sangat membantu.  Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tanda Kencing Kotor Yang Kita Selalu Tak Perasan

Petua Elakkan Jaundis Yang Boleh Ibu Amalkan Sejak Mengandung

Jaundis atau demam kuning sememangnya mimpi ngeri bagi seorang ibu yang baru melahirkan. Kalau bayi anda yang baru lahir terkena jaundis, anda boleh amalkan petua semulajadi untuk hilangkan jaundis yang terbukti berkesan ini. Walau bagaimana pun, langkah pencegahan terbaik untuk mengelakkan jaundis ialah dengan mengamalkan petua elakkan jaundis yang boleh diamalkan oleh ibu sejak mengandung berikut:

petua elak jaundis 300x212 Petua Elakkan Jaundis Yang Boleh Ibu Amalkan Sejak Mengandung

Di antara petua yang boleh ibu mengandung amalkan ialah:

1. Minum 3 sudu madu setiap pagi.

Anda boleh amalkan mengambil 3 sudu madu sejurus selepas bangun tidur. Amalkan setiap pagi. Kalau anda tak boleh menelan 3 sudu madu sekali gus, boleh juga dibancuh dengan air.

2. Susu kambing.

Amalkan meminum susu kambing sekurang-kurangnya satu cawan setiap hari. Susu kambing sememangnya baik untuk mencegah penyakit jaundis.

3. Buah delima

Buah delima juga merupakan antara makanan sunnah yang berupaya untuk mengelakkan jaundis. Anda boleh makan buah delima yang segar atau pun mengambil pati jus delima yang banyak dijual di pasaran. Tapi yang fresh adalah lebih bagus.

4. Kurma

Buah kurma sememangnya makanan terbaik untuk ibu mengandung dan bayi dalam kandungan.

5. Minum air kelapa

Air kelapa bukan sahaja boleh membantu mencegah jaundis, ia juga boleh mengelakkan kepala bayi berkerak semasa dilahirkan.

6. Amalan pemakanan yang terbaik untuk ibu mengandung

Satu lagi petua elakkan jaundis yang boleh ibu amalkan sejak mengandung ialah dengan mengamalkan amalan pemakanan yang terbaik untuk untuk ibu mengandung sepanjang tempoh kehamilan. Jika anda & bayi mendapat semua khasiat yang diperlukan, insya Allah bayi anda akan bebas jaundis semasa dilahirkan.

7. Set Ibu Mengandung Shaklee

Pengambilan Set Ibu Mengandung Shaklee bukan sahaja membekalkan semua nutrien yang diperlukan oleh ibu dan bayi sepanjang tempoh kehamilan, malah ia juga memberikan tenaga supaya ibu cergas semasa proses melahirkan. Insya Allah ia juga membantu pembentukan bayi yang sempurna, sihat, dan bebas dari jaundis.

petua elak jaundis1 300x172 Petua Elakkan Jaundis Yang Boleh Ibu Amalkan Sejak Mengandung

Semoga 7 petua elakkan jaundis yang boleh ibu amalkan sejak mengandung itu tadi bermanfaat untuk anda. Insya Allah jika anda amalkan secara konsisten, bayi anda akan terhindar dari jaundis semasa dilahirkan. Pengambilan Set Ibu Mengandung Shaklee juga sangat membantu. Nak order? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Elakkan Jaundis Yang Boleh Ibu Amalkan Sejak Mengandung

Cara Hilangkan Nafas Berbau Yang Mudah, Murah Dan Berkesan

Bukannya tak gosok gigi, tapi mulut berbau jugak. Kadang-kadang perasan ada kawan tahan nafas bila kita bercakap. Ada juga yang kerutkan muka, palingkan muka, tutup hidung. Kalau yang jenis mulut laser terus main sound je mulut kita busuk. Rasa stress? Rasa rendah diri? Jom amalkan cara hilangkan nafas berbau yang mudah, murah dan berkesan ni.

Nafas Berbau 289x300 Cara Hilangkan Nafas Berbau Yang Mudah, Murah Dan Berkesan

1. Gosok gigi dengan cara yang betul.

Macam mana anda gosok gigi? Tiap kali gosok gigi ada bersihkan pipi, gusi dan lidah tak? Bakteria penyebab nafas berbau bukan ada kat gigi je, tapi kat seluruh mulut. Jadi, tiap kali gosok gigi pastikan anda membersihkan seluruh mulut.

2. Berkumur dengan pencuci mulut.

Lepas gosok gigi, boleh berkumur dengan pencuci mulut macam Listerine atau Oral B. Mulut akan lebih segar. Nafas pun wangi je.

3.  Berkumur dengan air garam
Kalau taknak keluarkan duit untuk membeli pencuci mulut, boleh berkumur dengan air garam selepas memberus gigi. Garam akan membunuh bakteria penyebab nafas berbau yang ada dalam mulut. Hanya campurkan sesudu garam halus dengan segelas air suam, kacau hingga sebati & berkumur.

4. Minum air secukupnya.

Biasanya nafas berbau sebab mulut kita kering. Oleh itu, pastikan kita minum air secukupnya.

5. Simpan gula-gula dalam poket.

Macam saya sebut di atas tadi, di antara punca nafas berbau ialah disebabkan oleh mulut yang kering. Mungkin sebab dah lama tak makan atau minum. Oleh itu, pastikan anda sentiasa simpan gula-gula dalam poket. Lagi bagus kalau simpan gula-gula yang ada ekstrak pudina. Bila mulut mula berbau, makan gula-gula supaya mulut segar semula.

6. Elakkan makanan yang menyebabkan nafas berbau.

Petai, bawang, bawang putih… itu antara makanan yang akan menyebabkan nafas anda berbau. Seeloknya elakkan makan makanan tersebut. Kalau makan juga, jangan lupa gosok gigi selepas makan.

7. Jaga kesihatan gusi.

Kadang-kadang, ada orang tak sedar bahawa masalah nafas berbau yang dihadapi adalah berpunca dari penyakit gusi yang dihadapi. Gusi yang tak sihat akan menjadi perumah kepada bakteria termasuk bakteria punca nafas berbau. Oleh itu, pastikan gusi anda sihat.

8. Set Nafas Berbau Shaklee.

Set Nafas Berbau Shaklee sememangnya berkesan untuk menghilangkan masalah nafas berbau.

nafas berbau 1 300x180 Cara Hilangkan Nafas Berbau Yang Mudah, Murah Dan Berkesan

Vitamin C membantu menjaga kesihatan gusi dan menyembuhkan penyakit gusi jika ada. Ia juga merupakan ejen detoksifikasi yang bagus

Alfalfa Complex membantu menyegarkan nafas dan mendetoksifikasikan bau. Alfalfa juga dikenali sebagai egen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia juga membantu  mengawal bau badan dan bau nafas mulut.

Garlic Complex merupakan antibiotik semulajadi yang berfungsi memusnahkan bakteria. Ia juga telah dirumus untuk mengawal bau. Walaupun bawang putih salah satu penyebab nafas berbau namun tablet ini tidak dipecahkan sehingga ia sampai ke dalam usus kecil. Di samping itu, ia mengandungi campuran pudina dan ekstrak rosemary bagi mengawal bau.

Seperti yang kita ketahui masalah nafas berbau juga berpunca daripada sistem pencernaan yang kurang baik. Herb-lax Shaklee baik untuk pembersihan usus.

Sekarang anda dah tau cara hilangkan nafas berbau yang mudah, murah dan berkesan. Pengambilan Set Nafas Berbau Shaklee akan membantu anda menghilangkan masalah mulut berbau secara total. Anda pasti berpuas hati. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Hilangkan Nafas Berbau Yang Mudah, Murah Dan Berkesan

pixel Cara Hilangkan Nafas Berbau Yang Mudah, Murah Dan Berkesan

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.