Tanda Peranakan Jatuh Yang Sering Dipandang Ringan Oleh Wanita

Peranakan jatuh adalah antara perkara yang paling ditakuti oleh wanita tak kira anak dara, baru berkahwin, atau pun selepas bersalin. Ia juga boleh menjadi punca kenapa anda susah untuk mengandung. Kali ni saya nak bercerita tentang tanda peranakan jatuh yang sering dipandang ringan oleh wanita. Tanda dah ada tapi kita tak sedar!

tanda-peranakan-jatuh

 Tanda Peranakan Jatuh Yang Sering Dipandang Ringan Oleh Wanita

Di antara tanda peranakan jatuh yang sering dipandang ringan oleh wanita ialah:

1. Sakit perut yang luat biasa terutamanya pada  bahagian ari-ari

Sepatutnya kita tak rasa sakit pada bahagian tu. Kalau ada rasa sakit, maksudnya memang ada yang tak kena dengan peranakan kita.

2. Rasa nak demam selepas Asar

Kaki & tangan akan berasa sejuk, dan badan mula seram sejuk tanda nak demam. Seharian kita rasa sihat, tapi lepas Asar badan mula meragam.

3. Kerap buang air kecil

Peranakan yang jatuh akan menyebabkan kita kerap membuang air kecil. Dah membuang pun rasa tak puas. Asyik berulang ke toilet je. Ini berlaku kerana rahim telah beralih kedudukan & menghimpit pundi kencing.

4. Rahim seakan jatuh bila berdiri

Di antara tanda paling ketara bahawa peranakan kita telah jatuh ialah berasa seakan rahim jatuh ke bawah bila kita berdiri. Diri kita. Kita sendiri akan tahu bila ada yang tak kena. Jadi jangan ambil mudah!

5. Betis & peha rasa kebas

Betis dan peha rasa kebas adalah sesuatu yang tak normal. Betul tak? Ini adalah antara tanda peranakan jatuh yang sering dipandang ringan oleh wanita.

6. Sakit tumit

Sakit tumit adalah signal bahawa ada sesuatu yang tak kena dengan peranakan kita. Kalau ikutkan rajah akupuntur kaki di bawah, nombor 36 iaitu tumit adalah point bagi sistem peranakan kita.

tanda-peranakan-jatuh

7. Mudah penat & badan rasa lesu

Peranakan jatuh akan menyebabkan badan menjadi lesu & mudah rasa letih.

Macam Mana Nak Pastikan Sama Ada Peranakan Kita Jatuh Atau Tidak?

Itulah dia 7 tanda peranakan jatuh yang sering dipandang ringan oleh wanita. Jika rahim kita jatuh, kita mungkin akan mengalami kesemua 7 tanda tersebut, atau kebanyakan daripadanya. Jadi, macam mana nak tahu sama ada peranakan kita jatuh atau tidak? Kita boleh lakukan pemeriksaan sendiri yang mudah ini:

1. Baring lurus. jangan gunakan bantal.
2. Sapu minyak gamat / minyak serai /minyak kelapa / minyak kelapa dara pada perut dan atas tundun especially di bawah pusat.
3. Gosok minyak ke seluruh tempat perlahan-lahan.
4. Mulakan dengan urutan di sebelah kiri perut dan bawa ke
tengah.
5. Urut sebelah kanan perut dan tarik ke tengah.
6. Bernafas seperti biasa. Cuba tekan bahagian bawah pusat, betul-betul di atas tundun.
7. Kalau rasa sengal dan ada rasa benjolan kecil, sah peranakan kita dah jatuh

Apa Nak Buat Kalau Peranakan Kita Jatuh?

Terdapat pelbagai cara tradisional untuk menaikkan rahim jatuh. Amalkan secara konsisten bersama Set Menaikkan Rahim Shaklee, rahim anda akan kembali ke kedudukan asal & insya Allah  ia membantu menguatkan otot rahim supaya tak jatuh lagi . Elakkan juga perkara yang menjadi punca rahim jatuh. Semoga info tentang tanda peranakan jatuh yang sering dipandang ringan oleh wanita itu tadi bermanfaat untuk anda.

peranakan jatuh, peranakan jatuh punca sukar hamil, peranakan jatuh semasa hamil, peranakan jatuh shaklee, peranakan jatuh selepas kahwin, peranakan jatuh sebelum kahwin, peranakan jatuh selepas bersalin, peranakan jatuh semasa berpantang, peranakan jatuh sebab angkat berat, rahim jatuh, rahim jatuh selepas bersalin, rahim jatuh susah mengandung, rahim jatuh sukar hamil, rahim jatuh sebelum mengandung, rahim jatuh semasa mengandung, tanda peranakan jatuh, tanda peranakan jatuh ketika hamil, tanda peranakan jatuh selepas bersalin, tanda peranakan rahim jatuh, tanda saluran peranakan jatuh, tanda rahim jatuh, rahim jatuh shaklee, shaklee rahim jatuh, naikkan rahim shaklee, shaklee untuk naikkan rahim, peranakan jatuh shaklee, shaklee untuk peranakan jatuh, shaklee naikkan peranakan, shaklee untuk naikkan peranakan, tanda rahim peranakan jatuh, tanda-tanda peranakan jatuh semasa hamil, tanda saluran peranakan jatuh, tanda sistem peranakan jatuh, contoh tanda peranakan jatuh,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your email address will not be published. Required fields are marked *