air-kencing-kotor-semasa-me

Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

| 0 comments

Air kencing kotor sememangnya sinonim dengan orang perempuan kerana saluran air kencing yang lebih pendek berbanding orang lelaki. Bila kita mengandung, kebarangkalian untuk mendapat air kencing kotor akan semakin meningkat. Bahaya ke air kencing kotor semasa mengandung? Kalau dah terkena macam mana nak hilangkan?

air kencing kotor semasa me 300x236 Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung?

Air kencing kotor atau pun juga dikenali sebagai Urinary Tract Infection (UTI) boleh menyerang mana-mana ibu mengandung, tak semestinya yang tak menjaga kebersihan. Ibu mengandung terdedah kepada masalah air kencing kotor kerana perubahan hormon yang berlaku sepanjang tempoh kehamilan.

Saya sendiri pernah dijangkiti UTI semasa mengandungkan anak kedua. Pada mulanya saya terkena keputihan.  Bila pergi check up rupanya dah kena UTI. Padahal takde rasa sakit pun waktu buang air kecil. Jadi, jaga-jaga ye.

Kalau anda terkena keputihan semasa mengandung, bolehlah amalkan petua hilangkan keputihan semasa mengandung yang berkesan tanpa menjejaskan kandungan ini dan jangan lupa untuk pastikan anda tak kena air kencing kotor.

Ok, bahaya ke air kencing kotor semasa mengandung? Jawapannya YA! Memang bahaya! Air kencing kotor yang tak dirawat & menjadi semakin kronik akan menyebabkan:

1. Jangkitan kuman pada buah pinggang

Bila kuman dah merebak ke bahagian buah pinggang, ia berpotensi untuk menyebabkan kerosakan buah pinggang.

air kencing kotor semasa me1 300x204 Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

2. Jangkitan kuman pada kandungan

Jangkitan kuman pada kandungan boleh menyebabkan keguguran.

Allahu Akbar! Scary kan? Semoga kita dijauhi dari perkara buruk macam tu. Kalau anda dah terkena UTI, jangan risau. Insya Allah ada caranya untuk menghilangkan masalah air kencing kotor yang anda hadapi.

Macam Mana Nak Hilangkan Air Kencing Kotor Semasa Mengandung Tanpa Menjejaskan Kandungan?

Pertama sekali, anda boleh amalkan petua hilangkan air kencing kotor  yang selamat dan berkesan ini.

Kedua, anda boleh ambil Garlic Complex Shaklee yang selamat untuk ibu mengandung. Ia membantu mengatasi masalah kencing kotor yang anda alami, secara semulajadi dari dalam. Bawang putih yang merupakan antikulat semulajadi membantu menghilangkan jangkitan kulat yang dialami & dalam masa yang sama mengatasi masalah kencing tak lawas yang anda alami.

Sebotol Garlic Complex Shaklee berharga Rm47.50 sahaja dan mengandungi 60 biji vitamin yang semulajadi & selamat. Alhamdulillah Garlic Complex dah membantu ramai ibu mengandung menghilangkan air kencing kotor tanpa menjejaskan kandungan. Ramai pelanggan saya dah pun selamat melahirkan bayi masing-masing icon smile Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

air kencing kotor semasa me2 300x190 Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

Semoga kupasan saya tentang bahaya ke air kencing kotor semasa mengandung itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Garlic Complex? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

pixel Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

Author: Cik Puan Nurul

Work At HOme Mother (WAHM). Pengedar Shaklee pilihan anda. Memberikan khidmat konsultasi terbaik untuk anda.

Leave a Reply

Required fields are marked *.


Switch to our desktop site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.