Petua Banyakkan Air Ketuban Supaya Tak Perlu Induce

Air ketuban kurang boleh menyebabkan bayi lemas. Oleh itu adalah sangat penting untuk mengetahui apakah punca air ketuban kurang & tanda-tandanya. Tiada ubat atau rawatan untuk banyakkan air ketuban. Oleh itu, kalau air ketuban anda kurang, amalkan petua banyakkan air ketuban supaya tak perlu induce untuk dipaksa bersalin awal berikut.

banyakkan air ketuban, air ketuban, banyakkan air ketuban dengan shaklee, shaklee banyakkan air ketuban, shaklee untuk banyakkan air ketuban, banyakkan air ketuban shaklee, tips banyakkan air ketuban, petua banyakkan air ketuban, cara banyakkan air ketuban, cara nak banyakkan air ketuban, cara untuk banyakkan air ketuban, cara banyak air ketuban, cara memper banyak air ketuban, cara menambah air ketuban,  tambah air ketuban, tambah air ketuban shaklee, shaklee tambah air ketuban, shaklee untuk tambah air ketuban, petua tambah air ketuban, tips tambah air ketuban, cara tambah air ketuban, cara untuk tambah air ketuban, menaikkan air ketuban, menaikkan air ketuban shaklee, shaklee untuk menaikkan air ketuban, cara menaikkan air ketuban, petua menaikkan air ketuban, tips menaikkan air ketuban, membanyakkan air ketuban, makanan untuk banyakkan air ketuban, doa untuk banyakkan air ketuban, bagaimana untuk banyakkan air ketuban,

Petua Banyakkan Air Ketuban Supaya Tak Perlu Induce Untuk Dipaksa Bersalin Awal

Air ketuban kurang sangat bahaya sebab boleh menyebabkan bayi anda lemas. Macam yang saya tulis diatas, tiada ubat atau rawatan untuk masalah air ketuban kurang. Doktor akan memantau pergerakan bayi & memeriksa jumlah air ketuban anda. Kalau bayi tidak bergerak atau air ketuban anda mencecah tahap 6, anda akan diinduce untuk dipaksa bersalin kerana dikhuatiri bayi sudah lemas.

Ngeri kan? Kena paksa bersalin tu satu hal. Sakit bersalin induce yang super duper berkali ganda sakit daripada bersalin normal pun satu hal. Yang paling penting, bayi anda akan dilahirkan dalam keadaan pra matang atau tak cukup bulan. Kesiannya ūüôĀ

Oleh itu, kalau anda disahkan mengalami masalah air ketuban kurang, jangan berlengah. Cepat-cepat amalkan petua banyakkan air ketuban supaya tak perlu induce dan dipaksa bersalin awal berikut:

1. Jangan stress

Relax. Jangan stress. Saya faham, anda sedih. Anda stress. Tapi stress sangat tak baik untuk kesihatan, terutamanya anda yang sedang mengandung. Tenangkan fikiran, banyakkan berdoa & berzikir kepada Allah. Mohon Allah lindungi bayi dalam kandungan.

banyakkan air ketuban, air ketuban, banyakkan air ketuban dengan shaklee, shaklee banyakkan air ketuban, shaklee untuk banyakkan air ketuban, banyakkan air ketuban shaklee, tips banyakkan air ketuban, petua banyakkan air ketuban, cara banyakkan air ketuban, cara nak banyakkan air ketuban, cara untuk banyakkan air ketuban, cara banyak air ketuban, cara memper banyak air ketuban, cara menambah air ketuban,  tambah air ketuban, tambah air ketuban shaklee, shaklee tambah air ketuban, shaklee untuk tambah air ketuban, petua tambah air ketuban, tips tambah air ketuban, cara tambah air ketuban, cara untuk tambah air ketuban, menaikkan air ketuban, menaikkan air ketuban shaklee, shaklee untuk menaikkan air ketuban, cara menaikkan air ketuban, petua menaikkan air ketuban, tips menaikkan air ketuban, membanyakkan air ketuban, makanan untuk banyakkan air ketuban, doa untuk banyakkan air ketuban, bagaimana untuk banyakkan air ketuban,

2. Bedrest

Rehat. Bedrest maksudnya baring atas katil. Tak payah buat kerja rumah. Tak payah masak, basuh baju, lipat baju, cuci toilet. Ada orang lain yang boleh bantu. Yang mana lagi penting sekarang, kerja rumah atau keselamatan bayi dalam kandungan?

3. Banyakkan minum air

Pastikan anda minum air secukupnya. Bukanlah bermakna bila anda banyak minum air, air tu akan masuk terus ke dalam kantung ketuban. Tapi kalau ikutkan logik, kalau badan kurang air, kemungkinan untuk air ketuban makin berkurangan tu ada. Betul tak?

4. Minum air kelapa

Kata orang tua, minum air kelapa boleh membanyakkan air ketuban. Air kelapa memang ada banyak khasiat. Sedap dan menyegarkan pulak tu. Jadi, minum air kelapa banyak-banyak ye ūüôā

5.  Minum air tembikai

Kata orang tua, air tembikai pun boleh banyakkan air ketuban. Bolehlah minum.

6. Set Air Ketuban Bocor Shaklee

Jika air ketuban anda kurang disebabkan oleh air ketuban bocor awal,  anda boleh ambil Set Air Ketuban Bocor Shaklee yang membantu menguatkan kantung ketuban agar kebocoran yang berlaku semakin berkurangan. Kalau tak, makin lama air ketuban anda akan makin berkurangan sebab bocor.

banyakkan air ketuban, air ketuban, banyakkan air ketuban dengan shaklee, shaklee banyakkan air ketuban, shaklee untuk banyakkan air ketuban, banyakkan air ketuban shaklee, tips banyakkan air ketuban, petua banyakkan air ketuban, cara banyakkan air ketuban, cara nak banyakkan air ketuban, cara untuk banyakkan air ketuban, cara banyak air ketuban, cara memper banyak air ketuban, cara menambah air ketuban,  tambah air ketuban, tambah air ketuban shaklee, shaklee tambah air ketuban, shaklee untuk tambah air ketuban, petua tambah air ketuban, tips tambah air ketuban, cara tambah air ketuban, cara untuk tambah air ketuban, menaikkan air ketuban, menaikkan air ketuban shaklee, shaklee untuk menaikkan air ketuban, cara menaikkan air ketuban, petua menaikkan air ketuban, tips menaikkan air ketuban, membanyakkan air ketuban, makanan untuk banyakkan air ketuban, doa untuk banyakkan air ketuban, bagaimana untuk banyakkan air ketuban,

Kalau air ketuban anda kurang bukan disebabkan oleh kebocoran pun, set ini sangat sesuai untuk anda sebab ESP Shaklee membantu menguatkan sel kantung rahim agar dapat melindungi bayi anda dengan lebih lama, supaya tak lemas dan perlu induce.

Semoga petua banyakkan air ketuban supaya tak perlu induce itu tadi bermanfaat untuk anda. Saya doakan supaya kandungan anda sentiasa selamat & anda tak perlu dipaksa untuk bersalin awal. Nak order Set Air Ketuban Bocor Shaklee? Hubungi saya sekarang!

banyakkan air ketuban, air ketuban, banyakkan air ketuban dengan shaklee, shaklee banyakkan air ketuban, shaklee untuk banyakkan air ketuban, banyakkan air ketuban shaklee, tips banyakkan air ketuban, petua banyakkan air ketuban, cara banyakkan air ketuban, cara nak banyakkan air ketuban, cara untuk banyakkan air ketuban, cara banyak air ketuban, cara memper banyak air ketuban, cara menambah air ketuban,  tambah air ketuban, tambah air ketuban shaklee, shaklee tambah air ketuban, shaklee untuk tambah air ketuban, petua tambah air ketuban, tips tambah air ketuban, cara tambah air ketuban, cara untuk tambah air ketuban, menaikkan air ketuban, menaikkan air ketuban shaklee, shaklee untuk menaikkan air ketuban, cara menaikkan air ketuban, petua menaikkan air ketuban, tips menaikkan air ketuban, membanyakkan air ketuban, makanan untuk banyakkan air ketuban, doa untuk banyakkan air ketuban, bagaimana untuk banyakkan air ketuban,

Tanda Air Ketuban Kurang Yang Semua Ibu Mengandung Wajib Alert

Bila kita mengandung, macam-macam benda nak kena alert. Nak kena jaga makan. Nak kena jaga pergerakan, kalau ganas sangat takut membahayakan kandungan. Bila dah masuk trimester ketiga kena mula kira pergerakan baby. Ada satu benda yang selalu ibu mengandung terlepas pandang, iaitu air ketuban. Jom saya kongsikan tanda air ketuban kurang yang semua ibu mengandung wajib alert.

air ketuban, air ketuban shaklee, shaklee air ketuban, shaklee untuk air ketuban, air ketuban kurang, air ketuban sedikit, air ketuban kering, air ketuban kurang shaklee, air ketuban kering shaklee, air ketuban sedikit shaklee, shaklee untuk air ketuban kurang, shaklee untuk air ketuban kering, shaklee untuk air ketuban sedikit, tanda air ketuban kurang, tanda air ketuban sedikit, tanda air ketuban kering, air ketuban kurang di awal kehamilan, air ketuban kurang di akhir kehamilan, air ketuban kurang banyak, tanda air ketuban kurang banyak, air ketuban kurang banyak shaklee, tanda air ketuban tinggal sedikit, tanda air ketuban sikit, tanda kekurangan air ketuban, tanda kebocoran air ketuban, tanda air ketuban keluar sedikit demi sedikit, tanda janin kekurangan air ketuban, tanda air ketuban leaking,

 Tanda Air Ketuban Kurang Yang Semua Ibu Mengandung Wajib Alert

Air ketuban kurang jangan dipandang remeh ye ibu-ibu semua. Ianya boleh menyebabkan bayi dalam kandungan lemas & akhirnya meninggal dunia. Nauzubillahiminzalik. Semoga dijauhi. Penting sangat untuk kita tahu apa punca air ketuban kurang. Dan sepanjang tempoh mengandung kita perhatikan tanda air ketuban kurang yang semua ibu mengandung wajib alert ini:

1. Pergerakan bayi berkurangan

Setiap hari kita akan kira pergerakan baby. Siap kena tick kat buku rekod baby kan? Kalau anda perasan baby dalam perut kurang bergerak, try kejutkan baby. Ajak bersembang, pegang perut, usap-usap perut, atau buka muzik kegemaran baby yang selalu membuatkan dia berjoget-joget dalam perut. Kalau takde renspons juga, segera ke klinik untuk pemeriksaan.

2. Seluar dalam basah

Biasanya air ketuban kurang adalah disebabkan oleh air ketuban bocor awal sebelum waktu bersalin. Apabila ia bocor, seluar dalam akan basah. Oleh itu, sentiasa perhatikan seluar dalam. Air ketuban bocor tak semestinya keluar sekali gus macam paip pecah. Ada juga yang bocor sedikit demi sedikit macam kepala paip rosak. Oleh itu sila alert tau!

3.  Perut nampak lebih kecil daripada biasa

Biasa perut kita besar. Tiba-tiba rasa makin lama makin kecik pulak. Macam mengecut. Jaga-jaga, ini adalah antara tanda air ketuban kurang. Perut kita nampak mengecut sebab air ketuban makin sikit & tak cukup untuk baby.

4. Sakit bawah perut bila berjalan

Bila berjalan, sepatutnya kita tak rasa sakit. Tapi, kalau tiba-tiba ada rasa sakit bawah perut, jaga-jaga, ini juga adalah antara tanda air ketuban kurang yang semua ibu mengandung wajib alert.

5. Selalu penat

Mengandung memang memenatkan, tapi penat yang saya maksudkan ni ialah penat yang melampau sampaikan kita rasa susah sangat nak bangun awal, walau pun tidur awal pada malam sebelumnya. Rasa penat & lesu yang tak dapat dikenal pasti apa puncanya. Dah cukup rehat, dah cukup tidur, tapi masih penat.

6. Perkembangan janin tidak sempurna

Tiap kali pergi check up doktor akan buat ujian ultrasound kan? Dan doktor akan periksa perkembangan baby. Kalau perkembangan bayi anda tidak sempurna, anda perlu sentiasa alert. Takut ianya melibatkan perkembangan buah pinggang baby. Kalau buah pinggang baby tak terbentuk dengan sempurna, dikhuatiri akan menyebabkan ada masalah perkumuhan yang menyebabkan air ketuban kurang.

air ketuban, air ketuban shaklee, shaklee air ketuban, shaklee untuk air ketuban, air ketuban kurang, air ketuban sedikit, air ketuban kering, air ketuban kurang shaklee, air ketuban kering shaklee, air ketuban sedikit shaklee, shaklee untuk air ketuban kurang, shaklee untuk air ketuban kering, shaklee untuk air ketuban sedikit, tanda air ketuban kurang, tanda air ketuban sedikit, tanda air ketuban kering, air ketuban kurang di awal kehamilan, air ketuban kurang di akhir kehamilan, air ketuban kurang banyak, tanda air ketuban kurang banyak, air ketuban kurang banyak shaklee, tanda air ketuban tinggal sedikit, tanda air ketuban sikit, tanda kekurangan air ketuban, tanda kebocoran air ketuban, tanda air ketuban keluar sedikit demi sedikit, tanda janin kekurangan air ketuban, tanda air ketuban leaking,

7. Uri lekang

Uri lekang bermaksud uri tidak melekat dengan sempurna di dinding rahim. Kalau doktor dapat kesan uri anda lekang, sentiasa alert untuk pastikan air ketuban anda tak kering.

8. Masalah kesihatan 

Kalau anda mengalami pre-eklampsia, tekanan darah tinggi, diabetis, atau penyakit Lupus, sentiasa berjaga-jaga sebab masalah kesihatan tersebut biasanya menyebabkan air ketuban kurang.

Apa Nak Buat Kalau air Ketuban Kurang?

Tiada rawatan untuk masalah air ketuban kurang. Biasanya doktor akan monitor keadaan baby & jumlah air ketuban. Kalau baby kurang bergerak atau air ketuban mencecah tahap 6, biasanya anda akan diinduce supaya bersalin.

Walau apa pun, jangan give up dulu. Amalkan petua banyakkan air ketuban ini, insya Allah membantu membanyakkan air ketuban dan mengelakkan anda dari dipaksa bersalin awal.

Semoga info tentang tanda air ketuban kurang yang semua ibu mengandung wajib alert itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak dapatkan vitamin Shaklee? Hubungi saya sekarang.

air ketuban, air ketuban shaklee, shaklee air ketuban, shaklee untuk air ketuban, air ketuban kurang, air ketuban sedikit, air ketuban kering, air ketuban kurang shaklee, air ketuban kering shaklee, air ketuban sedikit shaklee, shaklee untuk air ketuban kurang, shaklee untuk air ketuban kering, shaklee untuk air ketuban sedikit, tanda air ketuban kurang, tanda air ketuban sedikit, tanda air ketuban kering, air ketuban kurang di awal kehamilan, air ketuban kurang di akhir kehamilan, air ketuban kurang banyak, tanda air ketuban kurang banyak, air ketuban kurang banyak shaklee, tanda air ketuban tinggal sedikit, tanda air ketuban sikit, tanda kekurangan air ketuban, tanda kebocoran air ketuban, tanda air ketuban keluar sedikit demi sedikit, tanda janin kekurangan air ketuban, tanda air ketuban leaking,

Punca Air Ketuban Kurang

Air ketuban berfungsi sebagai pelindung kepada bayi dari hentakan & tekanan luaran. Ia juga merupakan medium perkumuhan bayi. Air ketuban perlu berada dalam jumlah yang secukupnya, tak boleh lebih atau pun kurang. Ini kerana jumlah air ketuban mempengaruhi perkembangan bayi dalam kandungan. Kali ni saya nak bercerita tentang punca air ketuban kurang.

air ketuban kurang, air ketuban kering, air ketuban kurang banyak, air ketuban sedikit, air ketuban, air ketuban shaklee, air ketuban kurang shaklee, air ketuban kering shaklee, shaklee untuk air ketuban kurang, shaklee untuk air ketuban kering, punca air ketuban kering, punca air ketuban kurang, apa punca air ketuban kurang, apakah punca air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, sebab air ketuban kurang, punca air ketuban kering, apa penyebab air ketuban kurang, punca kekurangan air ketuban, esp shaklee untuk air ketuban kurang, esp shaklee air ketuban kurang, kenapa air ketuban kurang, penyebab air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, apakah punca air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, factor penyebab air ketuban kurang, kenapa air ketuban kurang, kenapa air ketuban sedikit, kenapa air ketuban berkurangan, kenapa air ketuban kurang, kenapa air ketuban sedikit, kenapa air ketuban tak cukup,

Punca Air Ketuban Kurang

Air ketuban kurang atau Oligohydramnius adalah keadaan di mana air ketuban anda adalah sedikit daripada yang sepatutnya. Ia boleh dikesan melalui ujian ultrasound. Apakah punca air ketuban kurang?

1. Air ketuban bocor awal

Untuk kehamilan yang normal, kebocoran air ketuban adalah antara tanda seorang ibu mengandung dah nak bersalin. Walau bagaimanapun ada juga kes di mana air ketuban bocor awal sebelum sampai waktu bersalin, dan ini menyebabkan air ketuban kurang & boleh menjejaskan bayi dalam kandungan.

2. Masalah perkembangan janin

Jika bayi mengalami masalah perkembangan sehingga menyebabkan buah pinggang tidak terbentuk dengan baik, ia akan menyebabkan proses perkumuhan bayi tidak berjalan dengan lancar lalu menjadi punca air ketuban kurang.

3. Masalah plasenta

Terdapat juga kes di mana air ketuban menjadi sedikit disebabkan oleh uri yang tidak melekat dengan betul pada dinding rahim lalu menyebabkan bekalan makanan dan darah tidak dapat disalurkan secukupnya kepada bayi. Ini juga adalah antara punca air ketuban kurang.

4. Bayi kembar

Mengandung bayi kembar juga boleh menjadi punca air ketuban kurang.

air ketuban kurang, air ketuban kering, air ketuban kurang banyak, air ketuban sedikit, air ketuban, air ketuban shaklee, air ketuban kurang shaklee, air ketuban kering shaklee, shaklee untuk air ketuban kurang, shaklee untuk air ketuban kering, punca air ketuban kering, punca air ketuban kurang, apa punca air ketuban kurang, apakah punca air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, sebab air ketuban kurang, punca air ketuban kering, apa penyebab air ketuban kurang, punca kekurangan air ketuban, esp shaklee untuk air ketuban kurang, esp shaklee air ketuban kurang, kenapa air ketuban kurang, penyebab air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, apakah punca air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, factor penyebab air ketuban kurang, kenapa air ketuban kurang, kenapa air ketuban sedikit, kenapa air ketuban berkurangan, kenapa air ketuban kurang, kenapa air ketuban sedikit, kenapa air ketuban tak cukup,

5. Masalah kesihatan

Ibu mengandung yang mempunyai masalah kesihatan seperti Pre-eklampsia, diabetis, darah tinggi, dan penyakit Lupus juga berpotensi untuk menghadapi masalah air ketuban kurang.

Apa Nak Buat Kalau Air Ketuban Kurang?

Tak ada ubat atau rawatan moden untuk masalah air ketuban kurang. Biasanya doktor akan pantau keadaan bayi & jika merbahaya, anda akan dipaksa untuk bersalin awal. Walau bagaimana pun, anda boleh amalkan petua untuk banyakkan air ketuban ini.

Dari segi pemakanan, biasanya doktor akan menggalakkan ibu yang mengalami masalah air ketuban kurang supaya makan banyak protein seperti daging merah, ayam, soya, kekacang, keju, dan sebagainya.

Anda juga boleh mengamalkan Energizing Soy Protein (ESP) yang kaya dengan protein. Protein adalah makanan sel dalam badan kita. ESP Shaklee membekalkan protein berkualiti tinggi kepada sel-sel dalam badan & membantu meningkatkan kesihatan sel badan, termasuk kantung ketuban yang menyimpan air ketuban. Insya Allah kantung ketuban yang kuat akan membantu mengekalkan jumlah air ketuban agar tidak semakin berkurangan dan membahayakan bayi.

Satu tin ESP Shaklee berharga RM150 sahaja. Mahal? Apalah sangat RM150 kalau dibandingkan dengan nyawa bayi dalam kandungan anda. Insya Allah ESP Shaklee akan membantu mengelakkan anda daripada dipaksa melahirkan bayi dengan awal, menyebabkan bayi anda lahir sebagai anak tak cukup bulan. Anda tahu yang anak tak cukup bulan biasanya datang dengan pelbagai komplikasi kesihatan, kan?

air ketuban kurang, air ketuban kering, air ketuban kurang banyak, air ketuban sedikit, air ketuban, air ketuban shaklee, air ketuban kurang shaklee, air ketuban kering shaklee, shaklee untuk air ketuban kurang, shaklee untuk air ketuban kering, punca air ketuban kering, punca air ketuban kurang, apa punca air ketuban kurang, apakah punca air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, sebab air ketuban kurang, punca air ketuban kering, apa penyebab air ketuban kurang, punca kekurangan air ketuban, esp shaklee untuk air ketuban kurang, esp shaklee air ketuban kurang, kenapa air ketuban kurang, penyebab air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, apakah punca air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, factor penyebab air ketuban kurang, kenapa air ketuban kurang, kenapa air ketuban sedikit, kenapa air ketuban berkurangan, kenapa air ketuban kurang, kenapa air ketuban sedikit, kenapa air ketuban tak cukup,

Semoga info mengenai punca air ketuban kurang itu tadi bermanfaat untuk anda. Kalau anda ada masalah air ketuban kurang jangan terlalu risau. Insya Allah boleh berikhtiar dengan ESP Shaklee. Nak order? Hubungi saya sekarang!

air ketuban kurang, air ketuban kering, air ketuban kurang banyak, air ketuban sedikit, air ketuban, air ketuban shaklee, air ketuban kurang shaklee, air ketuban kering shaklee, shaklee untuk air ketuban kurang, shaklee untuk air ketuban kering, punca air ketuban kering, punca air ketuban kurang, apa punca air ketuban kurang, apakah punca air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, sebab air ketuban kurang, punca air ketuban kering, apa penyebab air ketuban kurang, punca kekurangan air ketuban, esp shaklee untuk air ketuban kurang, esp shaklee air ketuban kurang, kenapa air ketuban kurang, penyebab air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, apakah punca air ketuban kurang, apa sebab air ketuban kurang, factor penyebab air ketuban kurang, kenapa air ketuban kurang, kenapa air ketuban sedikit, kenapa air ketuban berkurangan, kenapa air ketuban kurang, kenapa air ketuban sedikit, kenapa air ketuban tak cukup,

Hampir Botak Sebab Rambut Gugur Semasa Mengandung

Tahukah anda? Ada wanita yang hampir botak sebab rambut gugur semasa mengandung. Mungkin anda tersenyum bila baca, tapi percayalah bahawa kalau anda sayangkan suami & taknak jadi botak, masalah rambut gugur semasa mengandung jangan dipandang ringan.

rambut gugur, masalah rambut gugur, rambut gugur shaklee, shaklee untuk rambut gugur, rambut gugur semasa mengandung, rambut gugur semasa hamil, rambut gugur ketika mengandung, rambut gugur ketika hamil, rambut gugur teruk, rambut gugur banyak, punca rambut gugur, punca rambut gugur dengan banyak, punca rambut gugur ketika hamil, punca rambut gugur semasa hamil, punca rambut gugur semasa mengandung, punca rambut gugur semasa hamil, merawat rambut gugur, rawatan rambut gugur, petua rambut gugur, tips rambut gugur, atasi masalah rambut gugur, keguguran rambut semasa mengandung, keguguran rambut ketika mengandung,

Hampir Botak Sebab Rambut Gugur Semasa Mengandung 

Yang sebenarnya, setiap manusia kehilangan sekurang-kurangnya 100 helai rambut setiap hari. Banyak kan? Tapi kita tak sedar. Lagi pun 100 helai yang hilang tu tak bagi efek pun kepada rambut kita sebab kat atas kepala kita ada lebih kurang 100,000 helai rambut.

Tapi bila banyak sangat rambut yang gugur sampai lantai bilik air penuh dengan rambut setiap kali kita mandi, dan kita mula perasan rambut dah mula menipis, jaga-jaga! Anda perlu ambil perhatian sebelum kepala mulai botak.

Ada seorang pelanggan saya mengandung setelah 3 bulan mengambil Set Kesuburan Shaklee. Alhamdulillah sepanjang tempoh kehamilan, semuanya berjalan dengan lancar. Cuma seperti ibu mengandung yang lain, beliau mengalami masalah rambut gugur. Alhamdulillah, setelah beliau amalkan tips yang saya bagi, dah tak banyak rambut yang gugur.

Kenapa rambut kita gugur dengan banyak semasa mengandung?

1. Perubahan Hormon

Bermula dari hari pertama kita mengandung, berlaku perubahan hormon yang dramatik dalam tubuh badan kita. Perubahan hormon yang mendadak menyebabkan rambut semakin banyak yang gugur, tetapi tak banyak yang tumbuh. Malah kita juga akan mengalami masalah rambut gugur selepas bersalin & makin teruk bila baby dah mula pandai main air liur ūüėČ

rambut gugur, masalah rambut gugur, rambut gugur shaklee, shaklee untuk rambut gugur, rambut gugur semasa mengandung, rambut gugur semasa hamil, rambut gugur ketika mengandung, rambut gugur ketika hamil, rambut gugur teruk, rambut gugur banyak, punca rambut gugur, punca rambut gugur dengan banyak, punca rambut gugur ketika hamil, punca rambut gugur semasa hamil, punca rambut gugur semasa mengandung, punca rambut gugur semasa hamil, merawat rambut gugur, rawatan rambut gugur, petua rambut gugur, tips rambut gugur, atasi masalah rambut gugur, keguguran rambut semasa mengandung, keguguran rambut ketika mengandung,

2. Stress

Semasa mengandung, biasanya kita akan berasa penat & badan menjadi stress. Tekanan ini menyebabkan pertumbuhan rambut menjadi terbantut.

Apa Nak Buat Kalau Banyak Sangat Rambut Gugur Semasa Mengandung?

1. Kurangkan bahan kimia

Bahan kimia yang dimaksudkan ialah syampu dan perapi. Syampu dan perapi di pasaran mengandungi lambakan bahan kimia yang menjadi punca rambut gugur & tidak subur. Anda boleh bertukar kepada syampu Prosante Hair Care Shaklee yang semulajadi dan bebas bahan kimia. Insya Allah selepas 2 minggu anda akan merasa perbezaanya.

rambut gugur, masalah rambut gugur, rambut gugur shaklee, shaklee untuk rambut gugur, rambut gugur semasa mengandung, rambut gugur semasa hamil, rambut gugur ketika mengandung, rambut gugur ketika hamil, rambut gugur teruk, rambut gugur banyak, punca rambut gugur, punca rambut gugur dengan banyak, punca rambut gugur ketika hamil, punca rambut gugur semasa hamil, punca rambut gugur semasa mengandung, punca rambut gugur semasa hamil, merawat rambut gugur, rawatan rambut gugur, petua rambut gugur, tips rambut gugur, atasi masalah rambut gugur, keguguran rambut semasa mengandung, keguguran rambut ketika mengandung,

2. Lembabkan rambut

Rambut gugur kerana kulit kepala yang kering, dan mungkin juga berkelemumur. Oleh itu melembabkan kulit kepala boleh mengurangkan masalah rambut gugur. Anda boleh melembabkan kulit kepala dengan menyapu minyak zaitun atau pun santan.

3. Elakkan mendandan rambut secara berlebihan

Jangan ikat rambut dengan terlalu ketat kerana ia boleh melemahkan akar rambut & menyebabkan keguguran rambut yang teruk. Dan jangan sesekali mengikat rambut semasa ia masih basah.

4. Elakkan penggunaan hair dryer

Hair dryer, seperti namanya akan menyebabkan rambut kering sehingga ke akar, menjadikan akar rambut menjadi lemah & mudah gugur. Oleh itu elakkan menggunakan hari dryer.

5.  Banyakkan pengambilan Zinc

Masalah rambut gugur boleh diatasi dengan pengambilan Zinc. Di antara makanan yang kaya dengan zinc ialah pisang, keju, kekacang, tiram, daging merah, ikan salmon, asparagus, telur dan avakado. Nak mudah? Ambil je Zinc Complex Shaklee. Cuma ambil sebiji sehari dah memenuhi keperluan zinc yang anda perlukan dalam sehari. Sebotol ada 120 biji, harganya cuma RM33.75. Berbaloi sangat-sangat!

rambut gugur, masalah rambut gugur, rambut gugur shaklee, shaklee untuk rambut gugur, rambut gugur semasa mengandung, rambut gugur semasa hamil, rambut gugur ketika mengandung, rambut gugur ketika hamil, rambut gugur teruk, rambut gugur banyak, punca rambut gugur, punca rambut gugur dengan banyak, punca rambut gugur ketika hamil, punca rambut gugur semasa hamil, punca rambut gugur semasa mengandung, punca rambut gugur semasa hamil, merawat rambut gugur, rawatan rambut gugur, petua rambut gugur, tips rambut gugur, atasi masalah rambut gugur, keguguran rambut semasa mengandung, keguguran rambut ketika mengandung,

Semoga info tadi bermanfaat untuk anda. Amalkan tips yang saya amalkan tadi supaya anda tak mengalami keadaan ngeri hampir botak sebab rambut gugur semasa mengandung. Nak order syampu Prosante Hair Care Shaklee atau Zinc Complex? Hubungi saya sekarang!

rambut gugur, masalah rambut gugur, rambut gugur shaklee, shaklee untuk rambut gugur, rambut gugur semasa mengandung, rambut gugur semasa hamil, rambut gugur ketika mengandung, rambut gugur ketika hamil, rambut gugur teruk, rambut gugur banyak, punca rambut gugur, punca rambut gugur dengan banyak, punca rambut gugur ketika hamil, punca rambut gugur semasa hamil, punca rambut gugur semasa mengandung, punca rambut gugur semasa hamil, merawat rambut gugur, rawatan rambut gugur, petua rambut gugur, tips rambut gugur, atasi masalah rambut gugur, keguguran rambut semasa mengandung, keguguran rambut ketika mengandung,

Punca Kencing Kotor Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Kencing kotor boleh berlaku kepada lelaki dan wanita, tetapi ianya lebih kerap berlaku kepada orang perempuan. Mesti anda tertanya-tanya kenapa, kan? Jom saya ceritakan punca kencing kotor yang semua wanita wajib tahu.

kencing kotor, air kencing kotor, UTI, urinary tract infection, kencing kotor shaklee, air kencing kotor shaklee, uti shaklee, urinary tract infection shaklee, shaklee untuk kencing kotor, shaklee untuk air kencing kotor, shaklee untuk uti, shaklee untuk urinary tract infection, punca kencing kotor, punca air kencing kotor, punca air kencing kotor semasa hamil, punca air kencing kotor dan berdarah,  punca air kencing kotor semasa mengandung, punca air kencing kotor ketika mengandung, punca air kencing kotor ketika hamil, punca air kencing kotor ketika mengandung, punca uti semasa mengandung, punca uti ketika mengandung, punca uti ketika hamil, punca uti semasa hamil, punca kencing kotor bagi ibu mengandung, penyebab kencing kotor, penyebab kencing kotor ketika mengandung, penyebab air kencing kotor, penyebab penyakit air kencing kotor, apa penyebab kencing kotor, apakah penyebab kencing kotor, factor penyebab kencing kotor, apa punca kencing kotor, kenapa kencing kotor, kenapa kencing kotor ketika hamil, kenapa terjadinya kencing kotor, kenapa terjadi kencing kotor, kenapa kerap kencing kotor,  kenapa kencing kotor, kenapa ibu hamil kencing kotor,

Punca Kencing Kotor Yang Semua Wanita Wajib Tahu

Kebiasaannya  kencing kotor atau Urinary Tract Infection (UTI)  berlaku tanpa disedari kerana kita tak alert akan tanda-tandanya,  lebih-lebih lagi kencing kotor di kalangan ibu mengandung.  Oleh sebab kencing kotor boleh menjadi bahaya, jom kita elakkan punca kencing kotor yang berikut:

Wanita lebih mudah mendapat kencing kotor kerana saluran kencing yang lebih pendek berbanding orang lelaki. Ia menyebabkan bakteria mudah bergerak dari faraj ke dalam saluran kencing, dan boleh terus bergerak ke buah pinggang.

Kencing kotor berpunca dari bakteria yang terdapat di dubur, dan bakteria tersebut boleh berpindah ke faraj apabila kita membersihkan kemaluan dari belakang ke hadapan. Oleh itu, pastikan anda membasuh dengan betul, iaitu dari depan ke belakang.

Punca kencing kotor yang lain ialah hubungan seks. Zakar atau tangan kotor yang menyentuh kemaluan akan memindahkan bakteria ke kemaluan kita & menyebabkan jangkitan kuman. Oleh itu, pastikan anda suami isteri berada dalam keadaan yang bersih semasa bersama.

Perubahan hormon juga boleh menyebabkan masalah kencing kotor. Perubahan hormon yang mendadak, terutamanya ketika mengandung adalah antara punca utama kencing kotor atau UTI. Ianya adalah perkara yang tak dapat dielakkan.

Spermasid atau alat kontraseptif untuk membunuh sperma juga adalah punca air kencing kotor.

Akhir sekali, anda berisiko untuk mengalami kencing kotor jika sering memasukkan tampon dengan tangan kotor atau membiarkan tampon berada terlalu lama didalam kemaluan.

kencing kotor, air kencing kotor, UTI, urinary tract infection, kencing kotor shaklee, air kencing kotor shaklee, uti shaklee, urinary tract infection shaklee, shaklee untuk kencing kotor, shaklee untuk air kencing kotor, shaklee untuk uti, shaklee untuk urinary tract infection, punca kencing kotor, punca air kencing kotor, punca air kencing kotor semasa hamil, punca air kencing kotor dan berdarah,  punca air kencing kotor semasa mengandung, punca air kencing kotor ketika mengandung, punca air kencing kotor ketika hamil, punca air kencing kotor ketika mengandung, punca uti semasa mengandung, punca uti ketika mengandung, punca uti ketika hamil, punca uti semasa hamil, punca kencing kotor bagi ibu mengandung, penyebab kencing kotor, penyebab kencing kotor ketika mengandung, penyebab air kencing kotor, penyebab penyakit air kencing kotor, apa penyebab kencing kotor, apakah penyebab kencing kotor, factor penyebab kencing kotor, apa punca kencing kotor, kenapa kencing kotor, kenapa kencing kotor ketika hamil, kenapa terjadinya kencing kotor, kenapa terjadi kencing kotor, kenapa kerap kencing kotor,  kenapa kencing kotor, kenapa ibu hamil kencing kotor,

Apa Nak Buat Kalau Dijangkiti Kencing Kotor?

Jika anda terkena kencing kotor, anda boleh amalkan petua hilangkan kencing kotor yang berkesan dan selamat ini.  Di samping itu, anda juga boleh ambil vitamin Shaklee untuk mengatasi kencing kotor. Oh ya! Jangan sesekali abaikan tanda-tanda kencing kotor.

Set Air Kencing Kotor Shaklee terdiri daripada Alfalfa & Garlic Complex yang berfungsi menghilangkan jangkitan dan dalam masa yang sama mengatasi masalah kencing tak lawas yang dialami.

kencing kotor, air kencing kotor, UTI, urinary tract infection, kencing kotor shaklee, air kencing kotor shaklee, uti shaklee, urinary tract infection shaklee, shaklee untuk kencing kotor, shaklee untuk air kencing kotor, shaklee untuk uti, shaklee untuk urinary tract infection, punca kencing kotor, punca air kencing kotor, punca air kencing kotor semasa hamil, punca air kencing kotor dan berdarah,  punca air kencing kotor semasa mengandung, punca air kencing kotor ketika mengandung, punca air kencing kotor ketika hamil, punca air kencing kotor ketika mengandung, punca uti semasa mengandung, punca uti ketika mengandung, punca uti ketika hamil, punca uti semasa hamil, punca kencing kotor bagi ibu mengandung, penyebab kencing kotor, penyebab kencing kotor ketika mengandung, penyebab air kencing kotor, penyebab penyakit air kencing kotor, apa penyebab kencing kotor, apakah penyebab kencing kotor, factor penyebab kencing kotor, apa punca kencing kotor, kenapa kencing kotor, kenapa kencing kotor ketika hamil, kenapa terjadinya kencing kotor, kenapa terjadi kencing kotor, kenapa kerap kencing kotor,  kenapa kencing kotor, kenapa ibu hamil kencing kotor,

Jika anda mengandung, Alfalfa tidak sesuai untuk anda tetapi Garlic Complex adalah selamat untuk anda dan bayi. Alhamdulillah Garlic Complec dah membantu ramai pelanggan saya yang mengandung mengatasi masalah kencing kotor.

Semoga info tentang punca kencing kotor yang semua wanita wajib tahu itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Set Air Kencing Kotor Shaklee? Hubungi saya sekarang!

kencing kotor, air kencing kotor, UTI, urinary tract infection, kencing kotor shaklee, air kencing kotor shaklee, uti shaklee, urinary tract infection shaklee, shaklee untuk kencing kotor, shaklee untuk air kencing kotor, shaklee untuk uti, shaklee untuk urinary tract infection, punca kencing kotor, punca air kencing kotor, punca air kencing kotor semasa hamil, punca air kencing kotor dan berdarah,  punca air kencing kotor semasa mengandung, punca air kencing kotor ketika mengandung, punca air kencing kotor ketika hamil, punca air kencing kotor ketika mengandung, punca uti semasa mengandung, punca uti ketika mengandung, punca uti ketika hamil, punca uti semasa hamil, punca kencing kotor bagi ibu mengandung, penyebab kencing kotor, penyebab kencing kotor ketika mengandung, penyebab air kencing kotor, penyebab penyakit air kencing kotor, apa penyebab kencing kotor, apakah penyebab kencing kotor, factor penyebab kencing kotor, apa punca kencing kotor, kenapa kencing kotor, kenapa kencing kotor ketika hamil, kenapa terjadinya kencing kotor, kenapa terjadi kencing kotor, kenapa kerap kencing kotor,  kenapa kencing kotor, kenapa ibu hamil kencing kotor,

Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung

Air kencing kotor sememangnya sinonim dengan orang perempuan kerana saluran air kencing yang lebih pendek berbanding orang lelaki. Bila kita mengandung, kebarangkalian untuk mendapat air kencing kotor akan semakin meningkat. Bahaya ke air kencing kotor semasa mengandung? Kalau dah terkena macam mana nak hilangkan?

air kencing kotor, air kencing kotor shaklee, air kencing kotor semasa hamil, air kencing kotor semasa mengandung, air kencing kotor masa hamil, air kencing kotor masa mengandung, air kencing kotor ketika hamil, air kencing kotor ketika mengandung, airn kencing kotor ibu mengandung, air kencing kotor ibu hamil, air kencing kotor bagi ibu hamil, air kencing kotor bagi ibu mengandung, kencing kotor semasa hamil shaklee, kesan kencing kotor semasa hamil, kesan kencing kotor semasa mengandung, hilangkan air kencing kotor, menghilangkan air kencing kotor, petua hilangkan air kencing kotor semasa hamil, petua hilangkan air kencing kotor ketika hamil, petua hilangkan air kencing kotor, petua hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, petua hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, hilangkan air kencing kotor semasa hamil, hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, cara hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, cara hilangkan air kencing kotor semasa hamil, cara hilangkan air kencing kotor ketika hamil, cara hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, tips hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, tips hilangkan air kencing kotor semasa hamil, tips hilangkan air kencing kotor ketika hamil, tips hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, bahaya air kencing kotor semasa mengandung, bahaya air kencing kotor semasa hamil, apa bahaya air kencing kotor semasa hamil, apa bahaya air kencing kotor ketika hamil

Bahaya Ke Air Kencing Kotor Semasa Mengandung?

Air kencing kotor atau pun juga dikenali sebagai Urinary Tract Infection (UTI) boleh menyerang mana-mana ibu mengandung, tak semestinya yang tak menjaga kebersihan. Ibu mengandung terdedah kepada masalah air kencing kotor kerana perubahan hormon yang berlaku sepanjang tempoh kehamilan.

Saya sendiri pernah dijangkiti UTI semasa mengandungkan anak kedua. Pada mulanya saya terkena keputihan.  Bila pergi check up rupanya dah kena UTI. Padahal takde rasa sakit pun waktu buang air kecil. Jadi, jaga-jaga ye.

Kalau anda terkena keputihan semasa mengandung, bolehlah amalkan petua hilangkan keputihan semasa mengandung yang berkesan tanpa menjejaskan kandungan ini dan jangan lupa untuk pastikan anda tak kena air kencing kotor.

Ok, bahaya ke air kencing kotor semasa mengandung? Jawapannya YA! Memang bahaya! Air kencing kotor yang tak dirawat & menjadi semakin kronik akan menyebabkan:

1. Jangkitan kuman pada buah pinggang

Bila kuman dah merebak ke bahagian buah pinggang, ia berpotensi untuk menyebabkan kerosakan buah pinggang.

air kencing kotor, air kencing kotor shaklee, air kencing kotor semasa hamil, air kencing kotor semasa mengandung, air kencing kotor masa hamil, air kencing kotor masa mengandung, air kencing kotor ketika hamil, air kencing kotor ketika mengandung, airn kencing kotor ibu mengandung, air kencing kotor ibu hamil, air kencing kotor bagi ibu hamil, air kencing kotor bagi ibu mengandung, kencing kotor semasa hamil shaklee, kesan kencing kotor semasa hamil, kesan kencing kotor semasa mengandung, hilangkan air kencing kotor, menghilangkan air kencing kotor, petua hilangkan air kencing kotor semasa hamil, petua hilangkan air kencing kotor ketika hamil, petua hilangkan air kencing kotor, petua hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, petua hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, hilangkan air kencing kotor semasa hamil, hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, cara hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, cara hilangkan air kencing kotor semasa hamil, cara hilangkan air kencing kotor ketika hamil, cara hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, tips hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, tips hilangkan air kencing kotor semasa hamil, tips hilangkan air kencing kotor ketika hamil, tips hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, bahaya air kencing kotor semasa mengandung, bahaya air kencing kotor semasa hamil, apa bahaya air kencing kotor semasa hamil, apa bahaya air kencing kotor ketika hamil

2. Jangkitan kuman pada kandungan

Jangkitan kuman pada kandungan boleh menyebabkan keguguran.

Allahu Akbar! Scary kan? Semoga kita dijauhi dari perkara buruk macam tu. Kalau anda dah terkena UTI, jangan risau. Insya Allah ada caranya untuk menghilangkan masalah air kencing kotor yang anda hadapi.

Macam Mana Nak Hilangkan Air Kencing Kotor Semasa Mengandung Tanpa Menjejaskan Kandungan?

Pertama sekali, anda boleh amalkan petua hilangkan air kencing kotor  yang selamat dan berkesan ini.

Kedua, anda boleh ambil Garlic Complex Shaklee yang selamat untuk ibu mengandung. Ia membantu mengatasi masalah kencing kotor yang anda alami, secara semulajadi dari dalam. Bawang putih yang merupakan antikulat semulajadi membantu menghilangkan jangkitan kulat yang dialami & dalam masa yang sama mengatasi masalah kencing tak lawas yang anda alami.

Sebotol Garlic Complex Shaklee berharga Rm47.50 sahaja dan mengandungi 60 biji vitamin yang semulajadi & selamat. Alhamdulillah Garlic Complex dah membantu ramai ibu mengandung menghilangkan air kencing kotor tanpa menjejaskan kandungan. Ramai pelanggan saya dah pun selamat melahirkan bayi masing-masing ūüôā

air kencing kotor, air kencing kotor shaklee, air kencing kotor semasa hamil, air kencing kotor semasa mengandung, air kencing kotor masa hamil, air kencing kotor masa mengandung, air kencing kotor ketika hamil, air kencing kotor ketika mengandung, airn kencing kotor ibu mengandung, air kencing kotor ibu hamil, air kencing kotor bagi ibu hamil, air kencing kotor bagi ibu mengandung, kencing kotor semasa hamil shaklee, kesan kencing kotor semasa hamil, kesan kencing kotor semasa mengandung, hilangkan air kencing kotor, menghilangkan air kencing kotor, petua hilangkan air kencing kotor semasa hamil, petua hilangkan air kencing kotor ketika hamil, petua hilangkan air kencing kotor, petua hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, petua hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, hilangkan air kencing kotor semasa hamil, hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, cara hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, cara hilangkan air kencing kotor semasa hamil, cara hilangkan air kencing kotor ketika hamil, cara hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, tips hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, tips hilangkan air kencing kotor semasa hamil, tips hilangkan air kencing kotor ketika hamil, tips hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, bahaya air kencing kotor semasa mengandung, bahaya air kencing kotor semasa hamil, apa bahaya air kencing kotor semasa hamil, apa bahaya air kencing kotor ketika hamil

Semoga kupasan saya tentang bahaya ke air kencing kotor semasa mengandung itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Garlic Complex? Hubungi saya sekarang!

air kencing kotor, air kencing kotor shaklee, air kencing kotor semasa hamil, air kencing kotor semasa mengandung, air kencing kotor masa hamil, air kencing kotor masa mengandung, air kencing kotor ketika hamil, air kencing kotor ketika mengandung, airn kencing kotor ibu mengandung, air kencing kotor ibu hamil, air kencing kotor bagi ibu hamil, air kencing kotor bagi ibu mengandung, kencing kotor semasa hamil shaklee, kesan kencing kotor semasa hamil, kesan kencing kotor semasa mengandung, hilangkan air kencing kotor, menghilangkan air kencing kotor, petua hilangkan air kencing kotor semasa hamil, petua hilangkan air kencing kotor ketika hamil, petua hilangkan air kencing kotor, petua hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, petua hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, hilangkan air kencing kotor semasa hamil, hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, cara hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, cara hilangkan air kencing kotor semasa hamil, cara hilangkan air kencing kotor ketika hamil, cara hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, tips hilangkan air kencing kotor semasa mengandung, tips hilangkan air kencing kotor semasa hamil, tips hilangkan air kencing kotor ketika hamil, tips hilangkan air kencing kotor ketika mengandung, bahaya air kencing kotor semasa mengandung, bahaya air kencing kotor semasa hamil, apa bahaya air kencing kotor semasa hamil, apa bahaya air kencing kotor ketika hamil

Punca Air Ketuban Bocor Awal Sebelum Sampai Waktu Bersalin

Air ketuban melindungi bayi dari hentakan atau gegaran dari luar. Ia juga merupakan medium perkumuhan bayi. Apabila selaput sarung ketuban bocor, air ketuban akan keluar dan ianya adalah antara tanda dah nak bersalin. Walau bagaimana pun ia boleh membahayakan nyawa bayi jika bocor terlalu awal. Kali ni saya kongsikan punca air ketuban bocor awal sebelum sampai waktu bersalin.

air ketuban bocor, air ketuban pecah, air ketuban bocor awal, air ketuban pecah awal, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban bocor, shaklee untuk air ketuban pecah, punca air ketuban bocor, punca air ketuban pecah, penyebab air ketuban pecah lebih awal, penyebab air ketuban bocor lebih awal, sebab air ketuban bocor, sebab air ketuban pecah, apa punca air ketuban bocor, apa punca air ketuban pecah, apa penyebab air ketuban bocor, apa penyebab air ketuban pecah, shaklee air ketuban bocor, shaklee air ketuban pecah

Punca Air Ketuban Bocor Awal Sebelum Sampai Waktu Bersalin

Selain alert tentang tanda air ketuban bocor, adalah sangat penting untuk ibu mengandung mengetahui apakah punca air ketuban bocor awal sebelum waktu bersalin supaya kita boleh elakkan mana yang mampu.

1. Air ketuban terlalu banyak

Air ketuban yang terlalu banyak akan memberikan tekanan yang kuat kepada sarung ketuban, dan akhirnya  selaput ketuban bocor sebelum waktunya.

2. Kemalangan

Kemalangan yang melibatkan hentakan atau anda terkejut boleh menyebabkan selaput ketuban bocor. Oleh itu elakkan diri daripada terdedah kepada situasi yang bahaya & sentiasa berhati-hati semasa di jalan raya.

air ketuban bocor, air ketuban pecah, air ketuban bocor awal, air ketuban pecah awal, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban bocor, shaklee untuk air ketuban pecah, punca air ketuban bocor, punca air ketuban pecah, penyebab air ketuban pecah lebih awal, penyebab air ketuban bocor lebih awal, sebab air ketuban bocor, sebab air ketuban pecah, apa punca air ketuban bocor, apa punca air ketuban pecah, apa penyebab air ketuban bocor, apa penyebab air ketuban pecah, shaklee air ketuban bocor, shaklee air ketuban pecah

3. Kulit sarung ketuban terlalu tegang

Apabila sarung ketuban menjadi terlalu tegang, ia juga boleh menjadi punca air ketuban bocor sebelum waktunya.

4. Kandungan berisiko

Kandungan berisiko juga boleh menjadi punca air ketuban bocor awal sebelum sampai waktu bersalin. Di antara contoh kandungan berisiko ialah ibu yang sudah berumur, ibu dengan masalah rahim lemah, peranakan jatuh, dan komplikasi kehamilan yang lain.

5. Kekurangan nutrisi

Kekurangan nutrisi juga boleh menyebabkan air ketuban bocor awal. Oleh itu pastikan anda mengamalkan amalan pemakanan yang baik untuk ibu mengandung dan mengambil Set Ibu Mengandung Shaklee sepanjang tempoh kehamilan agar anda & bayi dalam kandungan mendapat nutrisi yang secukupnya.

Adakah Air Ketuban Bocor Awal Merbahaya?

Ya, air ketuban bocor awal boleh membayakan bayi dalam kandungan. Ia mungkin menyebabkan bayi terkena jangkitan kuman. Kebocoran juga boleh menyebabkan air ketuban menjadi kurang & memaksa bayi dilahirkan awal bagi mengelakkan kematian.

Apa Nak Buat Kalau Air Ketuban Bocor Awal?

Cepat-cepat berjumpa doktor untuk pemeriksaan. Anda juga boleh mengamalkan Set Air Ketuban Bocor Shaklee untuk menguatkan sarung ketuban.

air ketuban bocor, air ketuban pecah, air ketuban bocor awal, air ketuban pecah awal, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban bocor, shaklee untuk air ketuban pecah, punca air ketuban bocor, punca air ketuban pecah, penyebab air ketuban pecah lebih awal, penyebab air ketuban bocor lebih awal, sebab air ketuban bocor, sebab air ketuban pecah, apa punca air ketuban bocor, apa punca air ketuban pecah, apa penyebab air ketuban bocor, apa penyebab air ketuban pecah, shaklee air ketuban bocor, shaklee air ketuban pecah

Oleh itu adalah penting bagi ibu mengandung mengetahui punca air ketuban bocor awal sebelum waktu bersalin dan juga tanda-tanda air ketuban bocor. Dan jangan lupa untuk mengambil Set Ibu Mengandung Shaklee setiap hari mengikut dos & aturan makan yang betul. Kalau air ketuban anda bocor awal bolehlah ambil Set Air Ketuban Bocor Shaklee.  Nak dapatkan Set Ibu Mengandung Shaklee atau Set Air Ketuban Bocor Shaklee dengan konsultasi terbaik? Hubungi saya sekarang.

air ketuban bocor, air ketuban pecah, air ketuban bocor awal, air ketuban pecah awal, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban bocor, shaklee untuk air ketuban pecah, punca air ketuban bocor, punca air ketuban pecah, penyebab air ketuban pecah lebih awal, penyebab air ketuban bocor lebih awal, sebab air ketuban bocor, sebab air ketuban pecah, apa punca air ketuban bocor, apa punca air ketuban pecah, apa penyebab air ketuban bocor, apa penyebab air ketuban pecah, shaklee air ketuban bocor, shaklee air ketuban pecah

Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

Bila kita mengandung, di antara komplikasi kehamilan yang paling ditakuti ialah air ketuban bocor sebab ia boleh menyebabkan bayi dalam kandungan terkena jangkitan atau mati lemas. Kali ni saya kongsikan tanda air ketuban bocor yang semua ibu mengandung patut tahu untuk panduan kita bersama.

air ketuban, air ketuban pecah, air ketuban bocor, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban pecah, air ketuban pecah shaklee, air ketuban bocor sikit-sikit, air ketuban bocor 5 bulan, ciri ciri air ketuban bocor, tanda air ketuban leaking, tanda air ketuban keluar sedikit demi sedikit, tanda bocornya iar ketuban, apa tanda air ketuban bocor, apa tanda air ketuban pecah, tanda air ketuban bocor, tanda bocornya air ketuban, tanda air ketuban merembes, tanda air ketuban pecah,

Tanda Air Ketuban Bocor Yang Semua Ibu Mengandung Patut Tahu

Berikut adalah tanda-tanda air ketuban bocor. Take note ye semua bakal ibu!

1. Seluar dalam basah

Takde terkencing dalam seluar pun, tapi tengok-tengok seluar dalam dah basah. Bila cium, takde bau hancing pun.

2. Air berwarna putih tanpa bau

Air yang terdapat pada seluar dalam kita adalah berwarna putih tanpa bau. Tapi adakalanya air ketuban boleh menjadi merah sedikit sebab kehadiran sedikit darah. Air ketuban & keputihan jauh berbeza.

3. Terasa air mengalir keluar

Apabila air ketuban bocor, kita akan terasa macam ada air mengalir keluar dari kemaluan. Dan bila cek, memang seluar dalam dah basah.

4. Air yang banyak sehingga basah peha

Biasanya apabila air ketuban bocor, air yang keluar adalah sangat banyak sehingga membasahkan peha. Tapi ada juga kes di mana air ketuban keluar sedikit sehingga kita tak perasan. Bila cek kat hospital, rupanya air ketuban dah tinggal separuh. Kesian baby ūüôĀ

5. Tiada rasa sakit

Biasanya anda tak akan rasa sakit apabila air ketuban pecah. Tiba-tiba je seluar dalam dah basah.

Apa nak buat kalau air ketuban pecah?

Jangan berlengah, cepat-cepat pergi ke hospital untuk pemeriksaan. Lebih-lebih lagi kalau air ketuban yang keluar berwarna hijau, kekuningan atau hitam. Jangan lupa untuk monitor pergerakan baby, pastikan baby aktif seperti biasa.

Jika air ketuban anda disahkan bocor, banyakkan berehat & banyakkan berehat sementara menunggu waktu bersalin tiba. Walau bagaimana pun, kalau air ketuban anda pecah terlalu awal iaitu sebelum sampai waktu bersalin, anda boleh ambil Set Air Ketuban Bocor Shaklee yang membantu menguatkan sarung ketuban.

air ketuban, air ketuban pecah, air ketuban bocor, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban pecah, air ketuban pecah shaklee, air ketuban bocor sikit-sikit, air ketuban bocor 5 bulan, ciri ciri air ketuban bocor, tanda air ketuban leaking, tanda air ketuban keluar sedikit demi sedikit, tanda bocornya iar ketuban, apa tanda air ketuban bocor, apa tanda air ketuban pecah, tanda air ketuban bocor, tanda bocornya air ketuban, tanda air ketuban merembes, tanda air ketuban pecah,

Vitamin C merangsang pembentukan kolagen yang merupakan fiber dalam sarung ketuban. Ia membantu sarung ketuban menjadi kental & kuat.

ESP pula terdiri daripada protein yang menjadi makanan utama sel dalam tubuh badan, termasuk sel dalam sarung ketuban. Apabila badan mendapat protein yang secukupnya dari pengambilan ESP, maka sel kantung ketuban akan menjadi sihat & sekali gus membantu menguatkan sarung ketuban.

Itulah dia 5 tanda air ketuban bocor yang semua ibu mengandung patut tahu. Oh ya, mungkin anda juga berminat nak tahu punca air ketuban bocor awal sebelum sampai waktu bersalin. Jika air ketuban anda pecah, cepat-cepat pergi ke hospital ye. Nak dapatkan Set Air Ketuban Pecah Shaklee? Hubungi saya sekarang.

air ketuban, air ketuban pecah, air ketuban bocor, air ketuban bocor shaklee, air ketuban pecah shaklee, shaklee untuk air ketuban pecah, air ketuban pecah shaklee, air ketuban bocor sikit-sikit, air ketuban bocor 5 bulan, ciri ciri air ketuban bocor, tanda air ketuban leaking, tanda air ketuban keluar sedikit demi sedikit, tanda bocornya iar ketuban, apa tanda air ketuban bocor, apa tanda air ketuban pecah, tanda air ketuban bocor, tanda bocornya air ketuban, tanda air ketuban merembes, tanda air ketuban pecah,

Benarkah Rahim Jatuh Punca Sukar Hamil

Apabila dah jenuh berusaha tapi masih belum mengandung, biasanya kita akan tercari-cari apakah punca kita sukar mengandung. Suami tak subur ke? Atau isteri yang bermasalah? Ramai yang tak tahu bahawa rahim jatuh juga boleh menjadi punca susah mengandung &  ramai wanita tak sedar pun rahim mereka jatuh. Kali ni saya bercerita tentang benarkah rahim jatuh punca sukar hamil?

rahim jatuh punca sukar hamil, rahim jatuh punca susah hamil, rahim jatuh punca susah hamil, rahim jatuh punca sukar mengandung, punca sukar hamil, punca sukar hamil selepas keguguran, punca sukar hamil selepas bersalin, kesan rahim jatuh, kesan kalau rahim jatuh, rahim jatuh shaklee, shaklee untuk rahim jatuh, set menaikkan rahim shaklee, shaklee untuk menaikkan rahim, naikkan rahim shaklee, rahim jatuh susah hamil, rahim jatuh sukar hamil, rahim jatuh sukar mengandung, tahim jatuh sukar mengandung, rahim jatuh tak boleh mengandung, rahim jatuh tidak boleh mengandung, rahim jatuh sebabkan tak subur, rahim jatuh punca tak subur,

Jom kenali apakah itu rahim jatuh

Rahim jatuh juga dikenali sebagai prolaps rahim. Rahim merupakan tempat janin membesar di mana ia terletak di dalam pelvis dan disokong oleh otot dan ligamen. Terdapat 3 peringkat masalah rahim jatuh iaitu:

  • Peringkat 1 : hanya jatuh sedikit dari tempat asal. Tiada sebarang simptom dirasakan dan kebiasannya diketahui apabila melakukan pemeriksaan bagi tujuan lain. Sebagai contoh ujian pap smear
  • Peringkat 2 : pintu rahim jatuh sehingga ke permukaan faraj
  • Peringkat 3 : keseluruhan rahim terkeluar dari saluran vagina. Ianya seakan-akan seketul bentuk daging terkeluar yang dapat dilihat dengan sekiranya duduk mencangkung.

rahim jatuh punca sukar hamil, rahim jatuh punca susah hamil, rahim jatuh punca susah hamil, rahim jatuh punca sukar mengandung, punca sukar hamil, punca sukar hamil selepas keguguran, punca sukar hamil selepas bersalin, kesan rahim jatuh, kesan kalau rahim jatuh, rahim jatuh shaklee, shaklee untuk rahim jatuh, set menaikkan rahim shaklee, shaklee untuk menaikkan rahim, naikkan rahim shaklee, rahim jatuh susah hamil, rahim jatuh sukar hamil, rahim jatuh sukar mengandung, tahim jatuh sukar mengandung, rahim jatuh tak boleh mengandung, rahim jatuh tidak boleh mengandung, rahim jatuh sebabkan tak subur, rahim jatuh punca tak subur,

Adalah amat penting untuk kita mengetahui apakah punca rahim jatuh supaya kita dapat mengelakkan ianya daripada berlaku. Di samping itu, kita perlu alert tentang tanda-tanda rahim jatuh supaya kita sedar apabila ianya berlaku & boleh cepat amalkan cara tradisonal untuk menaikkan semula rahim yang jatuh. 

Benarkah Rahim Jatuh Punca Sukar Hamil

Menurut perubatan tradisonal, ya! Rahim jatuh boleh menjadi punca kita susah untuk mengandung. Kedudukan rahim yang lari dari tempat asal akan menyebabkan persenyawaan sukar untuk berlaku. Sebab tu ibu yang baru bersalin biasanya akan berurut sengkak perut untuk membetulkan semula kedudukan rahim supaya takde masalah untuk mengandung semula.

Dari segi perubatan moden, kedudukan rahim yang berubah dari tempat yang asal juga boleh menjejaskan kesuburan. Kedudukan yang berubah itu termasuklah rahim jatuh & rahim terbalik.

Apa nak buat kalau sedang berusaha untuk mengandung tapi ada masalah rahim jatuh?

Kalau anda sedang berusaha untuk mengandung, anda boleh ambil Set Menaikkan Peranakan Shaklee yang membantu membetulkan kedudukan rahim, dan menguatkan otot rahim agar tidak jatuh semula. Set ini bertindak dengan lembut & ianya adalah selamat. Kalau ada bajet anda boleh juga ambil Set Kesuburan Shaklee yang telah membantu ramai pasangan mengandung. 

rahim jatuh punca sukar hamil, rahim jatuh punca susah hamil, rahim jatuh punca susah hamil, rahim jatuh punca sukar mengandung, punca sukar hamil, punca sukar hamil selepas keguguran, punca sukar hamil selepas bersalin, kesan rahim jatuh, kesan kalau rahim jatuh, rahim jatuh shaklee, shaklee untuk rahim jatuh, set menaikkan rahim shaklee, shaklee untuk menaikkan rahim, naikkan rahim shaklee, rahim jatuh susah hamil, rahim jatuh sukar hamil, rahim jatuh sukar mengandung, tahim jatuh sukar mengandung, rahim jatuh tak boleh mengandung, rahim jatuh tidak boleh mengandung, rahim jatuh sebabkan tak subur, rahim jatuh punca tak subur,

Sekarang terjawablah sudah persoalan tentang benarkah rahim jatuh punca sukar hamil. Kalau rahim anda jatuh, cepat-cepat amalkan tips yang saya kongsikan tadi & ambil Set Menaikkan Peranakan Shaklee dengan konsisten. Nak order? Hubungi saya sekarang!

rahim jatuh punca sukar hamil, rahim jatuh punca susah hamil, rahim jatuh punca susah hamil, rahim jatuh punca sukar mengandung, punca sukar hamil, punca sukar hamil selepas keguguran, punca sukar hamil selepas bersalin, kesan rahim jatuh, kesan kalau rahim jatuh, rahim jatuh shaklee, shaklee untuk rahim jatuh, set menaikkan rahim shaklee, shaklee untuk menaikkan rahim, naikkan rahim shaklee, rahim jatuh susah hamil, rahim jatuh sukar hamil, rahim jatuh sukar mengandung, tahim jatuh sukar mengandung, rahim jatuh tak boleh mengandung, rahim jatuh tidak boleh mengandung, rahim jatuh sebabkan tak subur, rahim jatuh punca tak subur,

Punca Peranakan Jatuh Yang Ramai Wanita Tak Tahu

Alhamdulillah entry saya mengenai tanda peranakan jatuh dan cara tradisional untuk menaikkan rahim jatuh mendapat respons yang di luar dugaan. Rupanya ramai wanita di Malaysia yang mengalami masalah rahim jatuh tapi tak sedar. Di atas permintaan ramai, kali ni saya nak ceritakan tentang punca peranakan jatuh yang ramai wanita tak tahu.

punca peranakan jatuh, punca peranakan turun, punca sistem peranakan jatuh, punca sistem peranakan turun,Peranakan jatuh punca sukar hamil,  kenapa rahim jatuh, kenapa peranakan jatuh, mengapa rahim jatuh, mengapa peranakan jatuh, peranakan jatuh, rahim jatuh, punca peranakan jatuh, punca rahim jatuh, rahim jatuh selepas bersalin, rahim jatuh semasa mengandung, rahim jatuh susah hamil,punca rahim jatuh selepas bersalin, sebab rahim jatuh, apa punca rahim jatuh, punca peranakan jatuh, punca peranakan jatuh selepas bersalin, apa punca peranakan jatuh, sebab sistem peranakan jatuh, apa sebab peranakan jatuh, sebab rahim jatuh, rahin jatuh shaklee, shaklee untuk rahim jatuh, penyebab rahim jatuh

Punca Peranakan Jatuh Yang Ramai Wanita Tak Tahu

Di antara punca-punca peranakan jatuh ialah:

1. Kemalangan

Tak perlu kemalangan yang teruk. Kemalangan yang kecil pun akan menyebabkan rahim jatuh jika punggung anda terhentak. Saya sendiri tak sedar kedudukan rahim saya jatuh, sehingga saya berurut untuk menghilangkan senggugut. Kata makcik tu rahim saya jatuh, dan dia urut untuk betulkan semula rahim saya. Bila difikirkan, saya cuma pernah kemalangan sekali je. Jatuh motor ;P

2. Angkat benda berat

Mengangkat benda berat boleh menyebabkan peranakan kita jatuh. Oleh itu, elakkan daripada angkat benda berat. Contoh benda berat? Alihkan meja, angkat beg baju, alihkan mesin basuh, dan sebagainya.

3. Menolak benda dengan hujung kaki iaitu, ibu jari

Satu lagi punca peranakan jatuh yang ramai wanita tak tahu ialah menolak benda dengan hujung kaki iaitu ibu jari kaki. Ingatlah…. jangan sesekali buat macam tu kalau sayangkan peranakan anda.

4. Aktif bersukan

Sukan yang ganas juga boleh menyebabkan peranakan jatuh. Contohnya taek wan do, gusti, berkuda dan sukan lasak yang lain.

punca peranakan jatuh, punca peranakan turun, punca sistem peranakan jatuh, punca sistem peranakan turun,Peranakan jatuh punca sukar hamil,  kenapa rahim jatuh, kenapa peranakan jatuh, mengapa rahim jatuh, mengapa peranakan jatuh, peranakan jatuh, rahim jatuh, punca peranakan jatuh, punca rahim jatuh, rahim jatuh selepas bersalin, rahim jatuh semasa mengandung, rahim jatuh susah hamil,punca rahim jatuh selepas bersalin, sebab rahim jatuh, apa punca rahim jatuh, punca peranakan jatuh, punca peranakan jatuh selepas bersalin, apa punca peranakan jatuh, sebab sistem peranakan jatuh, apa sebab peranakan jatuh, sebab rahim jatuh, rahin jatuh shaklee, shaklee untuk rahim jatuh, penyebab rahim jatuh

5. Tak berpantang dengan betul

Jika anda baru bersalin atau keguguran, pastikan anda berpantang dengan betul bagi mengelakkan bentan & rahim jatuh. Set Berpantang Shaklee adalah teman terbaik anda semasa berpantang.

6. Aktiviti lasak

Aktiviti lasak seperti menunggang gajah & menunggang jetski boleh menjadi punca rahim jatuh. Naik banana bot pun bahaya tau, sebab bila kita dijatuhkan ke dalam air, badan kita terhempas.

7. Seks terlalu ganas

Jika anda mempunyai masalah rahim lemah semasa mengandung, selepas bersalin atau disebabkan keguguran, seks yang terlalu ganas boleh menjadi punca rahim jatuh.

Jadi, sekarang anda dah tahu 7 punca peranakan jatuh yang ramai wanita tak tahu. Kalau rahim anda jatuh, jangan berlengah. Order Set Menaikkan Rahim Shaklee anda hari ini juga. Hubungi saya sekarang!

punca peranakan jatuh, punca peranakan turun, punca sistem peranakan jatuh, punca sistem peranakan turun,Peranakan jatuh punca sukar hamil,  kenapa rahim jatuh, kenapa peranakan jatuh, mengapa rahim jatuh, mengapa peranakan jatuh, peranakan jatuh, rahim jatuh, punca peranakan jatuh, punca rahim jatuh, rahim jatuh selepas bersalin, rahim jatuh semasa mengandung, rahim jatuh susah hamil,punca rahim jatuh selepas bersalin, sebab rahim jatuh, apa punca rahim jatuh, punca peranakan jatuh, punca peranakan jatuh selepas bersalin, apa punca peranakan jatuh, sebab sistem peranakan jatuh, apa sebab peranakan jatuh, sebab rahim jatuh, rahin jatuh shaklee, shaklee untuk rahim jatuh, penyebab rahim jatuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...