Senaman Kempiskan Perut Yang Mudah Dan Berkesan

Perut yang kempis sememangnya idaman setiap lelaki & wanita. Dah penat sapu macam-macam produk kempiskan perut, tapi tak juga berkesan. Dah penat amalkan macam-macam petua, perut tak juga berjaya dikempiskan. Sebenarnya, asas utama untuk mengempiskan perut ialah senaman. Jom saya kongsikan senaman kempiskan perut yang mudah dan berkesan.
senaman, senaman kempiskan perut, senaman kempiskan perut buncit, senaman kempiskan perut buncit perempuan, senaman kempiskan perut kevin zahri,  senaman kempiskan perut lelaki, senaman kempiskan perut & peha, senaman kempiskan perut untuk lelaki, senaman perut, senaman perut untuk wanita, senaman perut kempis, senaman perut buncit,  senaman perut buncit lelaki, senaman perut buncit untuk lelaki,  senaman untuk perut buncit, senaman mengempiskan perut buncit, senaman menghilangkan perut buncit,
Senaman Kempiskan Perut Yang Mudah Dan Berkesan
Tanpa senaman, sia-sia sahaja segala macam produk yang disapu atau dimakan. Tidak dinafikan ada produk kurus yang berkesan untuk mengempiskan perut, contohnya Set Kurus Shaklee . Tetapi kesannya lebih cepat kalau anda bersenam. Ada setengah orang, walau pun  dah berjaya kurangkan berat badan sehingga mendapat berat ideal, kadang-kadang bumper di perut masih jelas kelihatan. Malah tak pelik kalau kita tengok orang kurus pun ada yang buncit. Setuju ke tak?
Terdapat 4 jenis senaman kempiskan perut yang saya nak kongsi untuk kali ini. Mudah sahaja, hanya 4 langkah, 10 minit sehari. Peralatan yang diperlukan: 
 
  • Pakaian yang sesuai
  • Jam untuk mengira masa
  • Kerusi
  • Tikar yoga
Untuk mendapatkan senaman yang berkualiti, pastikan anda bersenam dalam keadaan rileks & santai. Jangan paksa diri untuk bersenam kerana ia hanya akan menyebabkan otot kita tercedera. bersenam dalam suasana yang tenang & damai. Bagi ibu yang bersalin melalui pemdedahan, lakukan secara perlahan-lahan. Berhenti jika anda merasa sakit atau tidak selesa. Berikut adalah 4 langkah senaman untuk mengempiskan perut yang boleh anda amalkan di rumah atau pejabat :

Langkah 1 Senaman Kempiskan Perut Yang Mudah Dan Berkesan: Gaya Vakum

senaman, senaman kempiskan perut, senaman kempiskan perut buncit, senaman kempiskan perut buncit perempuan, senaman kempiskan perut kevin zahri,  senaman kempiskan perut lelaki, senaman kempiskan perut & peha, senaman kempiskan perut untuk lelaki, senaman perut, senaman perut untuk wanita, senaman perut kempis, senaman perut buncit,  senaman perut buncit lelaki, senaman perut buncit untuk lelaki,  senaman untuk perut buncit, senaman mengempiskan perut buncit, senaman menghilangkan perut buncit,

 

Berlutut di atas lantai, membentuk sebuah meja. Pindahkan berat badan ke tangan & lutut. Pastikan belakang badan adalah rata, tidak melengkung. Tarik nafas dalam-dalam sehingga perut menjadi kempis. Tahan selama 3 saat. Hembuskan nafas. Tahan selama 3 saat. Ulang sehingga seminit.
 
Langkah 2 Senaman Kempiskan Perut Yang Mudah Dan Berkesan: Gaya Papan
 
senaman, senaman kempiskan perut, senaman kempiskan perut buncit, senaman kempiskan perut buncit perempuan, senaman kempiskan perut kevin zahri,  senaman kempiskan perut lelaki, senaman kempiskan perut & peha, senaman kempiskan perut untuk lelaki, senaman perut, senaman perut untuk wanita, senaman perut kempis, senaman perut buncit,  senaman perut buncit lelaki, senaman perut buncit untuk lelaki,  senaman untuk perut buncit, senaman mengempiskan perut buncit, senaman menghilangkan perut buncit,
 
Meniarap. Luruskan kaki seperti gambar di atas. Angkat badan secara perlahan-lahan dengan memindahkan berat ke lkedua-dua lengan. Pastikan badan kita lurus seperti papan. Tahan selama seminit. 
 
Perhatian: Diperingkat permulaan, mungkin anda tidak mampu untuk bertahan selama seminit. Tidak mengapa. Jangan paksa diri anda. Bila rasa badan tak mampu nak buat, berhenti. Insya Allah, lama-kelamaan anda akan mampu untuk bertahan selama seminit.
 
Langkah 3 Senaman Kempiskan Perut Yang Mudah Dan Berkesan: Duduk Berpalang
 
senaman, senaman kempiskan perut, senaman kempiskan perut buncit, senaman kempiskan perut buncit perempuan, senaman kempiskan perut kevin zahri,  senaman kempiskan perut lelaki, senaman kempiskan perut & peha, senaman kempiskan perut untuk lelaki, senaman perut, senaman perut untuk wanita, senaman perut kempis, senaman perut buncit,  senaman perut buncit lelaki, senaman perut buncit untuk lelaki,  senaman untuk perut buncit, senaman mengempiskan perut buncit, senaman menghilangkan perut buncit,
 
Duduk diatas kerusi. Pastikan badan tegak. Peha & betis berada dalam posisi 90 darjah. Angkat tangan, pastikan posisi bahu 90 darjah dengan lengan seperti gambar di atas.
 
senaman, senaman kempiskan perut, senaman kempiskan perut buncit, senaman kempiskan perut buncit perempuan, senaman kempiskan perut kevin zahri,  senaman kempiskan perut lelaki, senaman kempiskan perut & peha, senaman kempiskan perut untuk lelaki, senaman perut, senaman perut untuk wanita, senaman perut kempis, senaman perut buncit,  senaman perut buncit lelaki, senaman perut buncit untuk lelaki,  senaman untuk perut buncit, senaman mengempiskan perut buncit, senaman menghilangkan perut buncit,
 
Kemudian, angkat lutut kanan & bawa siku kiri ke lutut kanan (bersilang). Rujuk gambar di atas. Selepas itu, angkat lutut kiri & bawa siku kanan ke lutut kiri. Ulang selama seminit.
 
Langkah 4 Senaman Kempiskan Perut Yang Mudah Dan Berkesan: Kerusi Kapten
 
senaman, senaman kempiskan perut, senaman kempiskan perut buncit, senaman kempiskan perut buncit perempuan, senaman kempiskan perut kevin zahri,  senaman kempiskan perut lelaki, senaman kempiskan perut & peha, senaman kempiskan perut untuk lelaki, senaman perut, senaman perut untuk wanita, senaman perut kempis, senaman perut buncit,  senaman perut buncit lelaki, senaman perut buncit untuk lelaki,  senaman untuk perut buncit, senaman mengempiskan perut buncit, senaman menghilangkan perut buncit,
 
Duduk tegak. Letakkan tangan di sisi seperti dalam gambar.
 
senaman, senaman kempiskan perut, senaman kempiskan perut buncit, senaman kempiskan perut buncit perempuan, senaman kempiskan perut kevin zahri,  senaman kempiskan perut lelaki, senaman kempiskan perut & peha, senaman kempiskan perut untuk lelaki, senaman perut, senaman perut untuk wanita, senaman perut kempis, senaman perut buncit,  senaman perut buncit lelaki, senaman perut buncit untuk lelaki,  senaman untuk perut buncit, senaman mengempiskan perut buncit, senaman menghilangkan perut buncit,
 
 
Tarik & hembus nafas sambil mengangkat kaki ke dada seperti gambar diatas. Tahan selama 3 saat. Ulang sehingga satu minit. Selesai.
Mudah saja senaman kempiskan perut yang mudah dan berkesan ni kan! Untuk mendapat perut yang kempis dengan lebih cepat, anda boleh mengamalkan senaman ini + mengambil Set Perut Buncit Shaklee. Berminat untuk mendapatkan Set Perut Buncit Shaklee? Hubungi saya sekarang.
senaman, senaman kempiskan perut, senaman kempiskan perut buncit, senaman kempiskan perut buncit perempuan, senaman kempiskan perut kevin zahri,  senaman kempiskan perut lelaki, senaman kempiskan perut & peha, senaman kempiskan perut untuk lelaki, senaman perut, senaman perut untuk wanita, senaman perut kempis, senaman perut buncit,  senaman perut buncit lelaki, senaman perut buncit untuk lelaki,  senaman untuk perut buncit, senaman mengempiskan perut buncit, senaman menghilangkan perut buncit,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your email address will not be published. Required fields are marked *