-

Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

Apa nak buat kalau kurang selera makan semasa mengandung? Risau juga kalau baby tak cukup zat. Tak efek ke kalau kurang makan? Tak ganggu perkembangan baby?

kurang selera makan semasa  300x300 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

Mengandung sememangnya bukan perkara yang mudah. Macam-macam komplikasi kehamilan yang boleh berlaku macam morning sicknessturun darahkeguguransakit kepalasakit pinggangair ketuban bocor awal, air ketuban terlalu banyak, air ketuban sedikitkeputihandarah tinggikencing kotor. Ada juga ibu yang kurang selera makan. Kali ni saya kongsikan apa nak buat kalau kurang selera makan semasa mengandung.

1. Makan sikit tapi kerap. Jangan paksa diri untuk makan dengan banyak sekali gus. Makan sikit pun ok, asalkan tak berlapar.

2. Elakkan makanan yang berbau. Nanti takut jadi mual dan loya pulak. Lagi tak selera nak makan.

3. Makanan tinggi serat. Kalau tak selera sangat nak makan, at least makan sikit makanan tinggi serat macam gandum, buah, dan sayuran.

4. Minum air secukupnya supaya tak dehidrated.

kurang selera makan semasa 2 274x300 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

5. Minum teh halia. Teh halia panas boleh tambah selera makan. Insya Allah, cubalah.

6. Hirup sup. Sup panas sangat menyelerakan. Boleh buat sup ayam, sup ikan, atau sup sayur. Insya Allah anda akan berselera untuk makan.

7. B Complex Shaklee. Vitamin ini adalah vitamin pencetus emosi gembira dan bagi kebanyakan orang, akan menambah selera makan. Ianya selamat untuk anda dan bayi dalam kandungan. In fact, B Complex adalah di antara vitamin yang ada dalam Set Ibu Mengandung Shaklee.

kurang selera makan semasa 1 300x269 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

8. Kenali apakah punca kurang selera makan. Ada macam-macam punca kenapa selera anda hilang. Sebab morning sickness ke? Sebab sembelit? Kalau dah tau puncanya, setelkan punca tu dulu. Kalau sebab morning sickness, Set Morning Sickness sangat membantu. Kalau sembelit, Ostematrix Shaklee dijamin berkesan.

9. Makan kat luar. Tak selera nak makan kat rumah? Ajak suami makan kat luar. Pilih tempat yang best sikit, yang kita suka. Mesti berselera nak makan.

Sekarang anda dah tau apa nak buat kalau kurang selera makan semasa mengandung. B Complex Shaklee sangat berkesan untuk menambahkan selera makan anda. Satu botol cuma RM53.75 untuk 120 biji. Berbaloi sangat. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harg istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apa Nak Buat Kalau Kurang Selera Makan Semasa Mengandung

Cara Hilangkan Misai Bagi Perempuan Agar Hilang Buat Selamanya

Anda wanita bermisai? Malu kat orang sebab dah takde rupa macam perempuan. Yelah, walau pun misai nipis je, tapi kalau orang pandang muka kita mesti mata dorang tertumpu kat misai. Khas untuk anda, jom saya kongsikan cara hilangkan misai bagi perempuan agar hilang buat selamanya.

hilangkan misai buat peremp2 300x150 Cara Hilangkan Misai Bagi Perempuan Agar Hilang Buat Selamanya

1. Jangan cukur. Kalau cukur, nanti akan tumbuh dengan lebih banyak & makin kasar pulak bulu misai. Asalnya misai sikit je, halus. Tapi kalau dicukur, akan jadi misai yang kasar & makin banyak.

2. Gunting. Cara yang terbaik ialah dengan menggunting. Gunting sependek yang mampu, jangan sampai luka dah la ye. Tapi kena rajin. Bila start panjang je potong lagi.

3. Cabut misai. Boleh cabut misai dengan tweezer. Tapi, komfom sakit sangat. Kalau jenis tak tahan sakit, anda dinasihatkan supaya tak cabut misai. Nanti nak cantik punya pasal, langsung jadi sakit.

4. Pergi ke saloon. Kalau anda ke saloon, ada rawatan untuk menghilangkan bulu, termasuk misai. Ada macam-macam jenis rawatan, lazer, waxing, threading. Tapi, ianya memerlukan kos yang tinggi. Sakit juga. Dan misai akan tumbuh semula juga nanti.

hilangkan misai buat peremp3 300x149 Cara Hilangkan Misai Bagi Perempuan Agar Hilang Buat Selamanya

5. Petua limau nipis & gula pasir. Perah sebiji limau nipis & campur dengan setengah sudu gula. Kacau sampai sebati. Sapu ke kawasan misai & urut perlahan-lahan. Biarkan selama sejam. Kemudian bilas. Buatlah dengan kerap.

6. Stabilkan hormon. Saya pernah ceritakan bahawa wanita bermisai adalah disebabkan oleh hormon yang menggila kat dalam badan. Jadi, cara terbaik untuk mengatasi masalah wanita bermisai ialah dengan menstabilkan hormon dalam badan. Insya Allah bila hormon dah stabil, ciri kewanitaan anda akan makin terserlah & misai serta semua bulu yang lain akan mula berkurangan & akhirnya terus hilang. Macam mana nak stabilkan hormon dalam badan?

Fungsi utama GLA Complex Shaklee ialah untuk menstabilkan hormon dalam badan. Ia meningkatkan hormon kewanitaan iaitu hormon Estrogen & Progesterone. Dalam masa yang sama, ia menurunkan kadar hormon androgen lelaki & Testosteron. Apabila hormon dalam badan stabil, insya Allah ciri-ciri kewanitaan anda akan menyerlah. Tiada lagi misai & bulu yang lebat di lengan, dada, kaki, dan tubuh badan yang lain.

hilangkan misai buat peremp 300x167 Cara Hilangkan Misai Bagi Perempuan Agar Hilang Buat Selamanya

Alfalfa Complex juga sesuai untuk anda. Ia dikenali sebagai kacip fatimah moden yang memang elok untuk penjagaan dalaman wanita. Ia juga membantu GLA Complex berfungsi dengan lebih berkesan.

hilangkan misai buat peremp1 300x271 Cara Hilangkan Misai Bagi Perempuan Agar Hilang Buat Selamanya

Sekarang anda dah tahu cara hilangkan misai bagi perempuan agar hilang buat selamanya. Anda bermisai dan berbulu lebat? Jangan susah hati, insya Allah GLA Complex & Alfalfa Complex boleh membantu. Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Hilangkan Misai Bagi Perempuan Agar Hilang Buat Selamanya

Kenapa Perempuan Bermisai Dan Berbulu Lebat Macam Lelaki

Ada sesetengah perempuan kurang bernasib baik, ditakdirkan bermisai dan berbulu lebat macam lelaki. Tak tahu nak buat apa, misai tu kalau dicukur takut makin lebat. Tapi takkan nak biar? Lengan pun penuh bulu, segannya. Bulu dada ada, kat payudara pun berbulu. Betis jangan cakaplah. Ada ke lelaki yang nak kat aku? Sebelum bercerita dengan lebih panjang tentang perkara ni, jom saya terangkan kenapa perempuan bermisai dan berbulu macam lelaki.

perempuan bermisai 300x203 Kenapa Perempuan Bermisai Dan Berbulu Lebat Macam Lelaki

Perempuan berbulu & bermisai bukannya satu penyakit. Keadaan ini dikenali sebagai Hirsutism iaitu keadaan di mana hormon Testosteron (hormon dominan lelaki) yang lebih banyak berbanding wanita normal. Semua wanita mempunyai hormon Testosteron, tetapi dalam jumlah yang sedikit. Apabila ovari menghasilkan hormon Testosteron yang berlebihan, ia akan menyebabkan:

  1. Anda mempunyai ciri-ciri kelelakian yang terserlah seperti bermisai, berbulu lebat, dan mungkin juga berjanggut.
  2. Ciri kewanitaan berkurangan. contohnya rangka badan yang besar, suara garau, dan payudara kecil.
  3. Fizikal anda lebih menyerupai lelaki

Apakah Punca Hirsutism?

Berikut adalah beberapa faktor yang menjadi punca kenapa perempuan bermisai dan berbulu lebat macam lelaki:

1. Genetik. Ianya diwarisi dari nenek moyang. Sesetengah keturunan seperti mamak & india biasanya mempunyai bulu yang lebih lebat daripada kaum lain.

2. Obesiti yang mengakibatkan insulin dalam badan tidak dapat berfungsi dengan sebaiknya.

3. PCOS. Wanita yang mempunyai masalah Sindrom Ovari Polisistik atau lebih dikenali sebagai PCOS sememangnya mempunyai masalah hormon tak stabil & mereka cenderung untuk mengalami masalah bermisai & berbulu lebat.

4. Suntikan Testosteron. Bagi mereka yang aktif dalam sukan bina badan, kebiasaanya mengambil suntikan ini untuk membina otot dengan lebih cepat.

perempuan bermisai3 300x200 Kenapa Perempuan Bermisai Dan Berbulu Lebat Macam Lelaki

5. Sindrom Cushing iaitu keadaan di mana berlaku peningkatan hormon steroid & hormon lelaki androgen dalam badan.

6. Hyperplasia Kongenital Adrenal iaitu keadaan di mana tubuh badan ketiadaan sesetengah enzim lalu menyebabkan hormon androgen lelaki meingkat.

7. Penyakit Akromengali yang berlaku akibat peningkatan hormon tumbesaran secara abnormal & kegagalan insulin.

8. Hiperprolaktinemia iaitu paras hormon Prolaktin yang terlalu tinggi didalam badan. Biasanya hormon ni ada dalam badan wanita yang mengandung & menyusukan.

9. Penyakit masalah ganguan hormon yang lain seperti Endokrin Hipotiroid.

Apa Nak Buat Untuk Mengatasi Masalah Perempuan Bermisai & Berjanggut?

Seperti yang saya nyatakan tadi, ianya berkaitan dengan ketidakstabilan hormon dalam badan. Ada hormon yang berlebihan, ada hormon yang takde. Pendek kata, hormon anda sedang menggila dan berkecamuk dalam badan. Oleh itu, perkara utama yang perlu dilakukan ialah menstabilakan semula hormon dalam badan anda supaya menjadi normal. Macam mana caranya?

Fungsi utama GLA Complex Shaklee ialah untuk menstabilkan hormon dalam badan. Ia meningkatkan hormon kewanitaan iaitu hormon Estrogen & Progesterone. Dalam masa yang sama, ia menurunkan kadar hormon androgen lelaki & Testosteron. Apabila hormon dalam badan stabil, insya Allah ciri-ciri kewanitaan anda akan menyerlah. Tiada lagi misai & bulu yang lebat di lengan, dada, kaki, dan tubuh badan yang lain.

perempuan bermisai1 300x173 Kenapa Perempuan Bermisai Dan Berbulu Lebat Macam Lelaki

Alfalfa Complex juga sesuai untuk anda. Ia dikenali sebagai kacip fatimah moden yang memang elok untuk penjagaan dalaman wanita. Ia juga membantu GLA Complex berfungsi dengan lebih berkesan.

perempuan bermisai2 300x271 Kenapa Perempuan Bermisai Dan Berbulu Lebat Macam Lelaki

Itulah dia punca kenapa perempuan bermisai dan berbulu lebat macam lelaki. Anda bermisai dan berbulu lebat? Jangan susah hati, insya Allah GLA Complex & Alfalfa Complex boleh membantu. Anda juga boleh amalkan cara hilangkan misai untuk selamanya yang saya kongsikan di sini. Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Kenapa Perempuan Bermisai Dan Berbulu Lebat Macam Lelaki

Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak-kanak

Ramai betul yang hubungi saya & ceritakan masalah anak sembelit. Macam-macam dah usaha. Dah tukar susu, dah bagi makan sayur & buah, tetap sembelit. Hancur hati tengok anak menangis tiap kali membuang. Saya cadangkan anda berikan Mealshake kepada anak yang sembelit. Insya Allah berkesan. Tak percaya? Jom saya kongsikan testimoni Mealshake untuk sembelit kanak-kanak, yang dikongsikan oleh pelanggan saya.

testimoni mealshake hilangk11 300x158 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Testimoni pertama: Ini adalah testimoni terbaru yang saya dapat pagi tadi. Beliau hubungi saya pada hari Isnin 9/5/2016 yang lepas berceritakan tentang anak saudaranya yang sembelit. Petang tu juga saya hantar Mealshake ke sana. Pagi tadi 11/5/2016, selepas 2 hari hantar Mealshake saya hubungi beliau semula bertanyakan kalau ada perkembangan positif. Nah, anda baca sendiri icon smile Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk 215x300 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk1 214x300 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Testimoni kedua: Ibu ni seorang tentera. Anak beliau memang ada masalah sembelit sejak baby lagi. On and off. Alhamdulillah selepas amalkan Mealshake setiap hari, anak beliau tak sembelit lagi.

testimoni mealshake hilangk2 300x213 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Testimoni ketiga: Anak beliau yang berumur setahun lebih tiba-tiba kena sembelit teruk. Tiap hari kena makan ubat melembutkan najis, kalau skip je sembelit. Dah kesian nak bagi makan ubat, beliau tukar kepada ubat masuk dalam bontot. Pun sama, kalau termiss terus sembelit. Alhamdulillah, selepas seminggu mengamalkan Mealshake, anak beliau tak sembelit lagi.

testimoni mealshake hilangk3 300x259 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Testimoni keempat: Anak tadika yang kerap sembelit. Alhamdulillah, syukur ada Mealshake kata emaknya icon smile Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk4 300x255 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Sebenarnya ada banyak lagi testimoni pelanggan saya, tapi tak sempat nak save semua. Saya kongsikan dulu testimoni pengguna lain yang berjaya hilangkan sembelit anak dengan Mealshake Shaklee.

testimoni mealshake hilangk5 300x157 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk6 300x129 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk7 300x234 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk8 300x164 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk9 300x224 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

testimoni mealshake hilangk10 300x160 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Alhamdulillah, itulah testimoni Mealshake untuk sembelit kanak-kanak  yang sempat saya kumpulkan. Anak anak sembelit? Jangan tunggu lagi. Kesian kat anak. Order Mealshake anda sekarang. Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Testimoni Mealshake Untuk Sembelit Kanak kanak

Nak Hilangkan Whitehead Dengan Cepat Dan Berkesan

Nak hilangkan whitehead dengan cepat dan berkesan? Perkara pertama yang anda perlu lakukan ialah elakkan perkara yang menjadi punca whitehead tumbuh di muka. Selain itu anda juga boleh amalkan tips dibawah.

nak hilangkan whitehead 300x134 Nak Hilangkan Whitehead Dengan Cepat Dan Berkesan

1. Pastikan minum air secukupnya setiap hari supaya kulit tak kering & proses detox dapat dijalankan dengan sempurna oleh badan.

2. Cuci muka sebaik sahaja sampai di rumah. Wajib cuci muka sebaik sampai di rumah. Kenapa? Waktu kat luar muka kita terdedah kepada asap, habuk, dan pencemaran. Ditambah lagi dengan makeup yang bertempek kat muka. Kalau dibiarkan tanpa dibasuh, kotoran akan melekat dimuka, menyumbat liang pori lalu menyebabkan whitehead berlaku.

3. Pastikan muka betul-betul bersih. Rasanya semua orang cuci muka, tapi betul ke kita cuci hingga betul-betul bersih? Komfom semua makeup & kekotoran hilang dari kulit muka? Penggunaan Nutriwhite Makeup Remover sememangnya berkesan untuk menghilangkan whitehead. Kerana ia memastikan kulit muka betul-betul bersih dan tiada kotoran yang tertinggal & menyumbat liang pori dimuka.

nak hilangkan whitehead1 300x276 Nak Hilangkan Whitehead Dengan Cepat Dan Berkesan

4. Masker. Rajinkan diri untuk pakai masker. Tak perlu beli masker mahal, boleh buat sendiri je kat rumah. Bahannya ialah plain yogurt + soda bikarbonat. Gaulkan kedua-dua bahan hingga sebati & tempek kat muka, biar sampai kering. Kemudian cuci bersih-bersih. Nak lagi best? Boleh tambah Vitamin E, Vitamin C, atau ESP Shaklee. Nak tau resepi? Ada saya kongsikan dalam Ebook ekslusif ini.

 Nak Hilangkan Whitehead Dengan Cepat Dan Berkesan

5. Scrub. Scrub adalah sangat penting kerana ia membantu membuang semua sel kulit mati yang jika dibiarkan boleh menyebabkan liang pori tersumbat. Dan juga membuang sisa kotoran yang tertinggal dikulit. Scrub kegemaran saya? Scrub Alfalfa Shaklee. Memang muka rasa lembut & bersih selepas scrub icon smile Nak Hilangkan Whitehead Dengan Cepat Dan Berkesan

6. Kurangkan makanan berminyak. Pemakanan juga boleh menjadi faktor kenapa anda ada banyak whitehead. Oleh itu, amalkan makanan seimbang. Kurangkan makanan berminyak.

6. Wapkan muka. Stim yang terkena pada muka akan membuka liang pori pada wajah. Selepas wapkan muka, terus basuh muka dengan pencuci muka Nutriwhite Shaklee & makeup remover Nutriwhite Shaklee supaya semua liang pori dapat dibersihkan. Kemudian cuci dengan air sejuk untuk menutup semula pori-pori. rasa fresh sangat. Lakukan seminggu sekali.

hilangkan whitehead4 300x102 Nak Hilangkan Whitehead Dengan Cepat Dan Berkesan

7. Keluarkan whitehead. Boleh gunakan sepit angkut atau dual loop blackhead remover untuk mengeluarkan blackhead. Jangan lupa basuh dengan air sejuk selepas selesai.

8. Tidur dalam keadaan muka yang bersih. Seharian muka kita dipenuhi makeup. Waktu nak tidur, bersihkan muka & tidur dalam keadaan muka yang bersih tanpa sebarang makeup.

Itulah dia 8 cara hilangkan whitehead dengan cepat dan berkesan. Mudah je kan? Penggunaan pencuci muka Nutriwehite Shaklee & Makeup Remover Shaklee sememangnya berkesan untuk masalah whitehead. Oh ya, jangan lupa elakkan perkara yang menjadi punca whitehead terjadi. Kalau dah cuba dua produk ni, komfom tak tukar lain dah. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga sitimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Nak Hilangkan Whitehead Dengan Cepat Dan Berkesan

Apakah Punca Whitehead Dan Blackhead Penuh Di Hidung Dan Muka

Anda ada masalah whitehead dan blackhead? Ada kat hidung, pipi, dahi, dagu. Pendek kata, satu muka ada whitehead dan blackhead? Teringin sangat nak hilangkannya supaya wajah jadi cantik? Jom saya ceritakan apakah punca whitehead dan blackhead penuh di hidung dan muka, supaya anda boleh elakkan icon smile Apakah Punca Whitehead Dan Blackhead Penuh Di Hidung Dan Muka

punca whitehead dan blackhe2 300x168 Apakah Punca Whitehead Dan Blackhead Penuh Di Hidung Dan Muka

1. Tubuh badan kekurangan air. Badan kita memerlukan air yang secukupnya. Kalau kekurangan air, kulit kita akan menjadi kering. Kulit yang kering mudah mendapat whitehead dan blackhead. Kekurangan air juga menyebabkan badan tidak dapat melakukan proses detox dengan sempurna lalu menyebabkan badan kita jadi bertoksin. Badan yang bertoksin akan menyebabkan berlakunya masalah kulit termasuklah whitehead dan blackhead.

2. Pengeluaran sebum yang berlebihan. Kulit muka akan jadi sangat berminyak. Ini juga adalah punca utama berlakunya whitehead dan blackhead.

3. Tak mencuci muka dengan betul. Kulit kita terdedah kepada asap, debu, kekotoran, dan juga dipenuhi dengan makeup sepanjng hari. Kalau kita tak cuci muka dengan betul, semua kekotoran tadi akan tersumbat dalam liang pori menyebabkan berlakunya whitehead dan blackhead.

4. Produk makeup yang menyebabkan muka berminyak. Ada juga bedak, pelembab,blusher yang menyebabkan muka kita jadi sangat berminyak. Keadaan ini akan menyebabkan whitehead dan blackhead berleluasa di muka.

5. Scrub terlalu kasar. Terlalu kerap scrub muka, dan menggunakan scrub yang terllau kasar akan menyebabkan kulit menjadi rosak, luka, muka jadi berminyak, dan mengakibatkan kehilangan agen yang mengawal pengeluaran sebum dan mengawal pembentukan whitehead dan blackhead.

6. Hormon tak stabil. Hormon yang menggila dalam badan akan menyebabkan pengeluaran sebum yang berlebihan, dan berlakunya whitehead dan blackhead.

7. Pemakanan. Pemakanan juga memainkan peranan yang penting. Kurangkan makanan yang berminyak.

8. Kulit kekurangan nutrien. Kulit kita pun memerlukan vitamin supaya sentiasa cantik dan berseri, tanpa masalah whitehead dan blackhead. Pengambilan Set Cantik Shaklee membekalkan semua nutrien yang diperlukan oleh kulit.

punca whitehead dan blackhe 300x164 Apakah Punca Whitehead Dan Blackhead Penuh Di Hidung Dan Muka

punca whitehead dan blackhe1 300x206 Apakah Punca Whitehead Dan Blackhead Penuh Di Hidung Dan Muka

Ada Testimoni tak? Mestilah ada icon wink Apakah Punca Whitehead Dan Blackhead Penuh Di Hidung Dan Muka

hilangkan whitehead 300x166 Apakah Punca Whitehead Dan Blackhead Penuh Di Hidung Dan Muka

hilangkan whitehead1 300x125 Apakah Punca Whitehead Dan Blackhead Penuh Di Hidung Dan Muka

 Sekarang anda dah tahu apakah punca whitehead dan blackhead penuh di hidung dan muka. Nak hilangkannya? Elakkan semua perkara tersebut dan amalkan tips hilangkan blackhead yang berkesan ini. Pengambilan Set Cantik Shaklee juga membantu menghilangkan whitehead dan blackhead. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik dan harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apakah Punca Whitehead Dan Blackhead Penuh Di Hidung Dan Muka

Cara Hilangkan Blackhead Yang Paling Berkesan Dan Cepat

Kulit kusam tak berseri, liang pori terbuka, jerawat, parut jerawat, whitehead dan blackhead adalah di antara masalah kulit muka yang sering kita alami. Bintik hitam atau blackhead biasanya tumbuh dihidung, dan penggunaan porepack takkan menghilangkannya dengan efektif. Jom saya kongsikan cara hilangkan blackhead yang paling berkesan dan cepat.

hilangkan blackhead 297x300 Cara Hilangkan Blackhead Yang Paling Berkesan Dan Cepat

1. Cuci muka sebaik sahaja sampai di rumah. Biasanya kalau nak keluar, kita akan pakai makeup kan? At least pakai bedak. Kalau tak berbedak macam saya ;p pun wajib cuci muka sebaik sampai di rumah. Kenapa? Waktu kat luar muka kita terdedah kepada asap, habuk, dan pencemaran. Ditambah lagi dengan makeup yang bertempek kat muka. Kalau dibiarkan tanpa dibasuh, kotoran akan melekat dimuka, menyumbat liang pori lalu menyebabkan blackhead berlaku.

2. Pastikan muka betul-betul bersih. Rasanya semua orang cuci muka, tapi betul ke kita cuci hingga betul-betul bersih? Komfom semua makeup & kekotoran hilang dari kulit muka? Penggunaan Nutriwhite Makeup Remover sememangnya berkesan untuk menghilangkan blackhead. Kerana ia memastikan kulit muka betul-betul bersih dan tiada kotoran yang tertinggal & menyumbat liang pori dimuka.

hilangkan blackhead1 287x300 Cara Hilangkan Blackhead Yang Paling Berkesan Dan Cepat

3. Masker. Rajinkan diri untuk pakai masker. Tak perlu beli masker mahal, boleh buat sendiri je kat rumah. Bahannya ialah plain yogurt + soda bikarbonat. Gaulkan kedua-dua bahan hingga sebati & tempek kat muka, biar sampai kering. Kemudian cuci bersih-bersih. Nak lagi best? Boleh tambah Vitamin E, Vitamin C, atau ESP Shaklee. Nak tau resepi? Ada saya kongsikan dalam Ebook ekslusif ini.

 Cara Hilangkan Blackhead Yang Paling Berkesan Dan Cepat

Nak Ebook ni secara percuma? Hubungi saya icon smile Cara Hilangkan Blackhead Yang Paling Berkesan Dan Cepat

4. Scrub. Scrub adalah sangat penting kerana ia membantu membuang semua sel kulit mati yang jika dibiarkan boleh menyebabkan liang pori tersumbat. Dan juga membunag sisa kotoran yang tertinggal dikulit. Scrub kegemaran saya? Scrub Alfalfa Shaklee. Memang muka rasa lembut & bersih selepas scrub icon smile Cara Hilangkan Blackhead Yang Paling Berkesan Dan Cepat

5. Kurangkan makanan berminyak. Pemakanan juga boleh menjadi faktor kenapa anda ada banyak blackhead. Oleh itu, amalkan makanan seimbang. Kurangkan makanan berminyak.

6. Wapkan muka. Stim yang terkena pada muka akan membuka liang pori pada wajah. Selepas wapkan muka, terus basuh muka dengan pencuci muka Nutriwhite Shaklee & makeup remover Nutriwhite Shaklee supaya semua liang pori dapat dibersihkan. Kemudian cuci dengan air sejuk untuk menutup semula pori-pori. rasa fresh sangat. Lakukan seminggu sekali.

hilangkan blackhead2 300x298 Cara Hilangkan Blackhead Yang Paling Berkesan Dan Cepat

7. Keluarkan blackhead. Boleh gunakan sepit angkut atau dual loop blackhead remover untuk mengeluarkan blackhead. Jangan lupa basuh dengan air sejuk selepas selesai.

8. Masker tomato. Cara ni pun berkesan.Biarkan semalaman diwajah, tidur je sambil pakai masker tu. Ia akan bantu mengeringkan bladkhead. Bila kita cuci muka pada keesokan harinya, blackhead akan jatuh sekali.

9. Masker putih telur. Campurkan putih telur dengan sedikit madu sehingga sebati. Jadikan sebagai masker. Biar sampai kering, dan cuci muka dengan bersih.

10. Masker lemon. Campurkan lemon + air suam + garam, kacau hingga sebati dan jadikan sebagai masker. Setelah kering, cuci muka hingga bersih.

Itulah dia 10 cara hilangkan blackhead yang paling berkesan dan cepat. Mudah je kan? Penggunaan pencuci muka Nutriwehite Shaklee & Makeup Remover Shaklee sememangnya berkesan untuk masalah blackhead. Oh ya, jangan lupa elakkan perkara yang menjadi punca blackhead terjadi. Kalau dah cuba dua produk ni, komfom tak tukar lain dah. Nak order? Hubungi saya untuk konsultasi terbaik & harga sitimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Cara Hilangkan Blackhead Yang Paling Berkesan Dan Cepat

Tips Atasi Pms Supaya Anda Tak Jadi Singa Tiap Kali Datang Bulan

Rimas betul bila pms kan? Rasa nak mengamuk, rasa semua tak kena, rasa sedih. Pendek kata semua jadi tak kena. Kejap jadi singa, kejap jadi naga. Semuanya disebabkan oleh hormon, dan anda tak mampu nak control pms yang melanda. Betul ke tak boleh control? Nak tak saya kongsikan tips atasi pms supaya anda tak jadi singa tiap kali datang bulan?

tips pms 300x164 Tips Atasi Pms Supaya Anda Tak Jadi Singa Tiap Kali Datang Bulan

1. Bersukan. Bersukan yang dimaksudkan bukanlan bersukan bila dekat nak period, tapi bersukan secara teratur. Mungkin main badminton setiap hujung minggu, berlari atas treadmill 3 kali seminggu, dan sebagainya. Bersukan membantu untuk melepaskan stress dan menghilangkan keletihan badan.

2. Didik hati supaya lebih tenang. Pms menjadi sangat disaster sebab kita ikut kata hati. Waktu memandu, orang potong secara membabi buta kita naik angin. Anak sepahkan mainan kita naikkan angin. Kenapa? Sebab hormon yang menggila dalam badan menyebabkan kita rasa semua benda jadi besar. Kata orang putih,”everything is a big deal”. Tu sebab kita asyik nak mengamuk je. Apa kata kita didik hati supaya lebih tenang? Jangan terlalu ikutkan perasaan. Insya Allah boleh!

3. Diet tinggi vitamin B Complex. Kajian menunjukkan bahawa wanita yang mengambil makanan kaya dengan Tiamin (B1), Riboflavin (B2), dan vitamin B yang lain mempunyai masalah pms yang kurang berbanding wanita yang mengamalkan diet rendah vitamin B. B Complex Shaklee mengandung semua vitamin B yang disebutkan tadi. Pengambilan B Complex Shaklee setiap hari akan membantu atasi pms anda. Percayalah! ini testimoni saya sendiri icon smile Tips Atasi Pms Supaya Anda Tak Jadi Singa Tiap Kali Datang Bulan

tips atasi pms1 300x232 Tips Atasi Pms Supaya Anda Tak Jadi Singa Tiap Kali Datang Bulan

4. Karbohidrat kompleks. Seminggu sebelum tarikh anda sepatutnya period, tukar diet anda kepada karbohidrat kompleks seperti roti gandum & beras perang. Ia mampu mengawal jumlah gula dalam darah. Gandum juga kaya dengan Tiamin, Riboflavin dan vitamin B yang lain.

5. Elakkan makanan yang boleh menyebabkan gejala pms menjadi semakin teruk. Contoh makanan yang perlu dielakkan, atau at least dikurangkan ialah:

  1. Garam kerana boleh menyebabkan kembung.
  2. Kafein boleh menyebabkan keresahan.
  3. Gula boleh menyebabkan susah hati & bersangka buruk.
  4. Alkohol boleh menyebabkan hati jadi tak menentu.

tips atasi pms 234x300 Tips Atasi Pms Supaya Anda Tak Jadi Singa Tiap Kali Datang Bulan

6. Ubat mengawal hormon. Pms berlaku disebabkan hormon yang menggila dalam badan menjelang datang bulan. Jadi, salah satu daripada tips atasi pms yang berkesan ialah mengambil ubat mengawal hormon. GLA Complex adalah pilihan yang paling tepat kerana fungsi utamanya ialah untuk menstabilkan hormon wanita.

tips atasi pms2 300x213 Tips Atasi Pms Supaya Anda Tak Jadi Singa Tiap Kali Datang Bulan

7. Jangan diikutkan perasaan. Orang tau kata “Ikut hati mati, ikut rasa binasa”. Waktu pms memang tak boleh nak control, tapi cuba kawal perasaan. Jangan terlalu didikutkan perasaan, takut anda terjebak dalam bisikan syaitan. Banyakkan berzikir, istighfar. Dekatkan diri dengan Allah. Lagi bagus kan? Daripada nak mengamuk tak tentu hala.

8. Kalsium. Kekurangan kalsium boleh menjadi punca pms. Mau tak angin satu badan rasa nak mengamuk? Tiap kali nak datang bulan je sakit pinggang, sakit badan, lenguh-lenguh dari hujung rambut sampai hujung kaki. Kalau kita takde sakit badan tu mesti kurang mengamuk layan pms betul tak? Ostematrix Shaklee kaya dengan kalsium. Bila mula rasa nak sakit badan, sakit pinggang, lenguh-lenguh, ambil Ostematrix sebelum tidur. Bangun pagi esok anda pasti tersenyum.

tips atasi pms3 300x242 Tips Atasi Pms Supaya Anda Tak Jadi Singa Tiap Kali Datang Bulan

Itulah dia tips atasi pms supaya anda tak jadi singa tiap kali datang bulan. Semoga bermanfaat untuk anda. Kalau anda selalu senggugut, boleh amalkan tips hilangkan senggugut yang berkesan ini. Pengambilan B Complex & GLA Complex secara konsisten akan mengurangkan simptom pms anda. Ostematrix pula membantu menghilangkan masalah sakit badan dan lenguh-lenguh yang biasa berlaku tiap kali nak datang bulan. Nak order? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik & harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Tips Atasi Pms Supaya Anda Tak Jadi Singa Tiap Kali Datang Bulan

Punca Kejang Kaki Semasa Mengandung Yang Ramai Orang Tak Perasan

Siapa pernah kena kejang kaki atau simpul mengkarung semasa mengandung? Azab kan? Jom saya ceritakan punca kejang kaki semasa mengandung yang ramai orang tak perasan supaya anda boleh elakkan.

kejang kaki semasa mengandu Punca Kejang Kaki Semasa Mengandung Yang Ramai Orang Tak Perasan

1. Terlalu banyak berdiri. Kaki akan menjadi penat, otot menjadi tegang lalu menyebabkan anda mengalami kejang kaki terutamanya pada waktu malam. Kurangkan berdiri bagi mengelakkan anda terkena kejang kaki.

2. Duduk bersilang kaki. Posisi duduk sebegini menyebabkan aliran darah yang secukupnya tidak sampai ke kaki. Elakkan duduk bersilang kaki.

3. Tapak kaki terlalu sejuk. Cuaca malam yang sejuk, lebih-lebih lagi kalau tidur dalam aircond, akan menyebabkan tapak kaki menjadi sejuk. Ini boleh menjadi punca kejang kaki semasa mengandung. Oleh itu, pakai stokin semasa tidur.

4. Kurang minum air kosong. Kekurangan air dalam badan juga boleh menjadi punca kejang kaki semasa mengandung. Memang ramai yang tak tau tentang fakta ini, dan ramai yang pandang remeh tentang isu minum air kosong secukupnya setiap hari.

kejang kaki semasa mengandu1 252x300 Punca Kejang Kaki Semasa Mengandung Yang Ramai Orang Tak Perasan

5. Posisi tidur yang tidak betul. Posisi tidur juga menjadi punca kejang kaki semasa mengandung. Elakkan tidur secara terlentang di mana badan & kaki berada dalam ketinggian yang sama. Tinggikan kaki dengan cara melapikkan bantal dibawah kaki.

6. Kekurangan nutrien. Semasa mengandung, semua khasiat dari makanan yang masuk keperut anda perlu dikongsi berdua. Oleh itu, adalah penting bagi memastikan anda mendapat nutrien yang secukupnya setiap hari. Pengambilan Set Ibu Mengandung Shaklee memastikan anda mendapat semua nutrisi yang diperlukan.

7. Kurang kalsium. Ini adalah antara penyebab utama kejang kaki semasa mengandung. Tak semua ibu mengandung mampu minum bergelas-gelas susu setiap hari semata-mata untuk memastikan badan mendapat kalsium yang secukupnya. Nak tahu cara mudah untuk memastikan anda mengambil cukup kalsium setiap hari? Ostematrix Shaklee adalah jawapannya. Cuma makan Ostematrix sebelum tidur, anda akan tidur dengan tenang tanpa masalah kejang kaki lagi. Sebagai bonus, anda juga akan bangun pagi dengan rasa yang segar & lawas je bila ke tandas icon wink Punca Kejang Kaki Semasa Mengandung Yang Ramai Orang Tak Perasan

kejang kaki semasa mengandu2 300x238 Punca Kejang Kaki Semasa Mengandung Yang Ramai Orang Tak Perasan

Itulah dia 7 punca kaki kejang semasa mengandung yang ramai orang tak perasan. Semoga bermanfaat untuk anda. Ostematrix Shaklee sangat berkesan untuk mengatasi kejang kaki semasa mengandung. Nak order? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi terbaik dan harga istimewa.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Kejang Kaki Semasa Mengandung Yang Ramai Orang Tak Perasan

Petua Simpul Mengkarung Semasa Mengandung

Kejang kaki atau simpul mengkarung sememangnya menyakitkan. Ibu mengandung mesti rasa ngeri bila perkataan ni disebut. Dia punya sakit, tak sama macam krem kaki orang biasa. Malam ni kena, pagi esok pun belum tentu hilang. Silap hari bulan, lusa pun sakit lagi. Nak tak saya kongsikan petua  simpul mengkarung semasa mengandung?

simpul mengkarung semasa me 261x300 Petua Simpul Mengkarung Semasa Mengandung

Petua ni bukan sahaja boleh diamalkan untuk mengelakkan simpul mengkarung berlaku, ia juga boleh mengurangkan kekerapan simpul mengkarung bagi ibu yang selalu kena. Insya Allah berkesan.

1. Pakai stokin waktu tidur. Ini bagi mengelakkan kaki sejuk & masuk angin.

2. Senaman regangan kaki. Gerakkan kaki waktu dalam proses nak tidur, tinggikan kaki sikit. Seharian kaki kita bekerja menampung berat badan yang makin bertambah, waktu nak tidur regangkanlah kaki supaya kaki kita relax & melancarkan perjalanan darah.

3. Minum air kosong secukupnya. Di antara punca simpul mengkarung ialah kekurangan air dalam badan. Oleh itu, pastikan anda minum air secukupnya.

4. Tinggikan kaki waktu tidur. Petua simpul mengkarung yang seterusnya ialah tinggikan kaki semasa tidur. Alas kaki dengan bantal.

simpul mengkarung semasa me1 300x257 Petua Simpul Mengkarung Semasa Mengandung

5. Urutan. Minta tolong suami urutkan betis sebelum tidur. Lagi bagus kalau sapu minyak panas sikit, supaya otot di betis menjadi relax.

6. Jangan berdiri terlalu lama. Wanita yang hamil dinasihatkan supaya tidak berdiri tempoh yang lama.

7. Elakkan menyilang kaki semasa duduk. Duduk dalam posisi biasa, di mana kedua-dua kaki berada dibawah.

8. Tuam dengan ais. Bila rasa macam nak krem, minta suami cepat-cepat tuam betis dengan ais.

9. Pastikan mendapat semua nutrien yang diperlukan oleh ibu mengandung. Pastikan anda makan dengan seimbang, mengambil berkarbohidrat, air dan garam mineral yang secukupnya bagi mencegah simpul mengkarung. Pengambilan Set Ibu Mengandung Shaklee membantu anda mendapat semua nutrien yang diperlukan setiap hari.

10. Pastikan ambil kalsium secukupnya setiap hari. Kalsium boleh diperolehi dari susu, keju, dan produk tenusu yang lain. Nak lagi mudah? Cuma telan Ostematrix Shaklee yang kaya dengan kalsium sebelum tidur setiap malam. Insya Allah. simpul mengkarung takkan mengganggu anda lagi. Bangun keesokan harinya anda akan rasa segar dan cergas. Buang air besar pun rasa lawas icon wink Petua Simpul Mengkarung Semasa Mengandung

simpul mengkarung semasa me2 300x239 Petua Simpul Mengkarung Semasa Mengandung

Itulah dia 10 petua simpul mengkarung semasa mengandung yang boleh anda amalkan. Pengambilan Ostematrix Shaklee dah membantu ramai ibu mengandung bebas dari masalah simpul mengkarung. Sebotol Ostemtarix berharga RM61 untuk 120 biji, murah sangat. Berbaloi-baloi dengan kebaikannya. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Simpul Mengkarung Semasa Mengandung

pixel Petua Simpul Mengkarung Semasa Mengandung

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.